Jestli myslíš pod ní, tak pod ní jen Comfort Pack, pak bylo Premium, pak Sportium, GT a GTi. U nás bylo v té době Expression druhý stupeň výbav, pokud se nepletu. A srovnání ceny v testu jasně vypovídá, že i tak je 308 levnější.
když jsem straka, pokud chci opravdový chrom a ne nějaký nalakovaný a lehce poškrabatelný plast, tak ať jsem straka, možná lepší, než klaun ;-) Megane je uvnitř perfektní, ale ne lepší než 308.
Spíš napiš co bylo po ní. Na většině trzích je Expresion základ. Premium byl základ nebo druhá nejnižší výbava u Peugeotu ? Nad Expresionem jsou byly v době toho testu ještě 4 další stupně Pokud jseš jak straka na chrom, tak běž do Thalie.
Počkat počkat, tak zaprvé Premium není nejvyšší výbava 308, nad ní bylo ještě GT a GTI. Premium je obdoba právě Expresion. A opravdu lépe a luxusněji vypadá chrom v decentním umístění než stříbrně nalakovaný plast.
To bylo u P508. Jinak porovnání z odkazu je mimo. Jde jen o pohled jednoho člověka, pro který je chrom značka luxusu / např. mřížky na masce /. Dle této logiky by thalia byla nejluxusnější Renault. Navíc se tady porovnává základ Mégane s vrcholnou P508.
Nejistý podvozek... Možná tak na hraně, spíše jde o jiné nastavení posilovače, jinak z vlastní zkušenosti vím, že stopu drží velmi dobře a pro běžného uživatele a kupce kompaktu naprosto nezáludný. Megane zase má tvrdý podvozek, který svým nepohodlím překonává už i němce.
To, v čem je lepší interiér Peugeotu jsem definoval i já.
[odkaz]
"Peugeot jde ostatním příkladem a přiváží do neprémiové nižší střední kvalitní interiér, za který by se nemusely stydět modely s cenovkou začínající na půlmilionu korun. Renault působí o poznání skromněji, ale i tady je přístrojová deska z měkčených plastů a spousta místa." "Lepší sedadla dostal Peugeot" "Sezení vzadu nabízí lepší Peugeot"Dominantním poznatkem, který si z jízdy v Peugeotu odnášíme, je špičková akustika interiéru.
A psal jsi tady, že je to problém Peugeotu, že roste, přitom je kratší než Megane.
Luxusní interiér = hodně tlačítek, lesklé plasty a chrom ? Nejistý podvozek je zmíněn snad ve všech testech. Silnější 1.6HDI porovnávej s 1.9dCi, který bude nahrazen 1.6 dCi.
Jedno porovnání
[odkaz]
S tím podvozkem 308 máš pravdu, žádná houpavost se dnes už nekoná.
S tím 1,5 dCi, no... jel jsem oboje, HDI mám doma a musím říci, že mě se i na syrovém testovacím kousku 1,5 dCi zdálo trochu kultivovanější a s větším rozsahem otáček, nicméně rozdíl ne nijak markantní, že bych musel HDI kvůli němu zatratit, to rozhodně ne. P308 má opravdu interiér, který je podařený, hlavně oproti Meganovi, který má taky perfektní materiály i zpracování, je více prosvětlený a krom pocitu kvality nabízí i pocit prostornosti. Ne že by Megane byl ztísněný, ale 308 je prostornější a vzdušnější. Já osobně bych ač Renaulťák volil 308 1,6 HDI, tedy dneska už je to e-HDI, u Renaultu jen kombi a GT verzi. Naopak v benzínu toho Renault krom 2,0 tCe v kombíku nemá mnoho co nabídnout a ačkoli je 1,6 16V dobrý a spolehlivý motor (sám jej mám ve starší verzi), tak vTi pro mne je lepší volbou.
P308 už nemá húpavý podvozok, skor by som ho definoval ako konfortný,ale tuhý zároveň, oproti starším modelom značky je v tomto dosť vpredu a podla mňa silnejšia 1.5dCi nestíha na silnejší 1.6Hdi a teraz nemám na mysli výkon ani spotrebu...viezol som sa aj na 1.5dci a pod 2000otačok to proste nejde, tak čo je to potom za diesel? 1.6Hdi vlastním tak viem aký ma on rozsah otáčok. Spotreba záleží na oboch od štýlu jazdy a je +- rovnaka a osobne si myslím že 1.6Hdi je trochu lepšie odhlučnená vnútri.
A v neposlednom rade P308 má omnoho luxusnejšie a elegantnejšie pojatý interiér
Mám-li rád pohodlná auta před sportovností, tak budu volit 308, pravda, ale když budu chtít pohodlí a zároveň "dobré jízdní vlastnosti" (to je už pomalu zaklínadlo, které nikdo neumí řádně definovat), tak budu volit Golfa, který dokáže být pohodlnější a ovladatelnější než Megane. A pokud budu chtít pohodlný podvozek, tak zvolím C4, která je o pořádný kus dál než Megane, ať už v benzínových motorech, tak možnostech výbavy atd. Jak jsem psal, Megane připadá v úvahu jen v kombíku se silnější 1,5 dCi nebo 1,9 dCi, pokud tedy nechceš auto co nejblíže prémii.
Bavíme-li se o prodejnosti na domácím trhu, tak státní podíl se taky počítá, nebo snad VW není nejprodávanější v Německu?
Nebavím se o prodejnosti, ta mi je jako kupci naprosto šumák. Megane se u nás prodává kvůli ceny, ne kvůli technologiím a kvalitě. Dobré by bylo vidět jaké je spekrtum Meganů prodaných v Evropě, jestli spíše základy atd.
A píšu znova, pro mne jako zákazníka, nemá Renault nabídnout tolik navíc, že by PSA na něj nestíhal, dokonce naopak. A jestli je prodejnost taková nebo maková, to mne netrápí.
Máš rád auta s měkkým houpavým podvozkem, tak logicky skončíš u P308. Je to už skoro poslední auto tohoto druhu. Ostatní se snaží komfort a dobré jízdní vlastnosti skloubit dohromady. VW je víc státní než Renault a taky to na něj nikdo nevytahuje. Jinak nízkou cenou ve Francii útočí PSA. Mégane dle tebe nestíhá - je stabilně v evropské TOP4 ve své třídě. S DS se dá souhlasit. Renault svou prémiovou značku asi odpískal a bude akcentovat svou sportovnost. mluví se i o nové R5.
Laguna má taky na Fr trhu výhodu státního podniku a taky Renault měl během historie vždy větší prodeje než Peugeot nebo Citroen.
Kdyby to bylo tak snadné a konstrukčně jednoduché, tak by Renault nasazoval seč může. Ale tyhle technologie jsou pro něj přespříliš drahé a nebo se snaží profilovat na levné zboží. A to nejen tou cenou, ale právě nižším spektrem příplatkové výbavy a technologií proti konkurenci. Je fajn, že spolehlivost jde nahoru, ale marketing je ošidná věc, pokud se bude nyní profilovat jak profiluje, tak ve vyšších třídách než je Megane a pomalu už i tam nestíhá s relativně novým modelem, nemá šanci. A když vezmeme, že v Evropě se stále více daří malým autům prémiové kategorie, typu Mini, tak PSA nasazuje DS3, Renault na tohle nemá odpověď.
A jestli fanoušek Renaultu jako já váhá mezi 308 a Meganem z čistě objektivních důvodů, tak to o nějakém náskoku před PSA nenasvědčuje, ba naopak. A abych pravdu řekl, tak bych si Megana koupil jen ve verzi kombi a to proto, že 308 SW opravdu moc krásy nepobrala.
Reální zákazníci dávají přednost Laguně a ne 508. Třeba je víc lidí, kteří netouží po nafouklé střední třídě. K té nové technice - techniku dodávají externí dodavatelé - to si opravdu myslíš, že je problém nasadit parkovací asistent nebo nová světla. Renault nyní zvolil v zavádění nových technickým řešením / spíš jde o doplňky / konzervativnější přístup a nenasazuje vše, co mu dodavatel nabídne. Přílišná rychlost se mu v minulosti vymstila. Jinak třeba Bosch v oblasti radarů a inteligentních jízdních asistentů úzce spolupracuje s Nissanem a Nissan nové generace těchto doplňkůi v Japonsku nasazuje. Není to tedy o tom, že by Renault NEMOHL nasadit novou techniku. Jako příklad mohu uvést dvouspojku pro silnější motorizace. Renault zatím její plánované nasazení odložil - jsou tam problémy a ukazuje to i na to, že Renault dnes testuje mnohem důkladněji než dřív. Jako další příklad mohu uvést VW a jeho přechod na CR. VW začal jako první používat novou generaci CR / z přechodem z PD to bylo logické /. Nová generace je při stejných parametrech výrobně jednodušší, levnější a lehčí. Bohužel je mnohem více poruchovější. Ostatní zákazníci proto s přechodem čekali na to až se to na VW odladí. Proto dle mého názoru je nasazování nové techniky v mainstreamu spíš na manažérském rozhodnutí. Je to o tom, kdo má víc odvahy. Pro Renault je teď prvořadá spolehlivost. VW se svojí pověstí se samozřejmě bát nějakých problémů nemusí. PSA si chyby dovolit nemůže - ta se kromě nové techniky musí zaměřit i na tu stávající.
mňa by zaujímalo prečo napísali že schudol v priemere o 25kg keď moja ročná 308 1.6Hdi 110 má 1412kg a nová 1.6e-Hdi 112 má s manuálom 1493kg. to tie ostatné museli riadne schudnúť keď sa ubralo na hmotnosti 25kg v PRIEMERE.
Ale inak by som ju hneď bral. :-)
K airbagům. Kdy bude mít Renault jako průkopník bezpečnosti (sám mám první auto s 5* NCAP a jsem s ním spokojen) kolenní airbagy?
Dívám se na to z pohledu zákazníka a pokud můžu mít k 308 2,0 HDI, tak můžu. K Meganu hatchback je jen 1,9 dCi, 2,0 dCi je k verzi kombi, ke které je i 2,0 tCe. Další problém Renaultu, že u nás přeorientovává Megane na premianta v cenovém podbízení.
508 je ve stále nováček na trhu. Chceš říci, že bys dal přednost Laguně před 508? Já bych v tom měl problém. Jediné plus Laguny 4C proti prostornějšímu, lépe vybavenému, lépe zpracovanému autu...? Pravda, 2,0 dCi je perfektní diesel, kultivovaný, rozmezí použitých otáček široké jak nikde, ale trochu rozežranější z osobní zkušenosti.
Ne, drahý milý. Nejde o to, jestli chce, ale jestli má dost peněz na to, aby novou technologii navrhl a hlavně otestoval. Ono Renault by teoreticky dostup k technologiím měl u Infiniti, ale v Laguně jakožto špičce nejsou... a ono nejde dát technologii jen tak do vyráběného auta, musí mít pro ní základ.
Věřím v novou Lagunu, věřím, že se nebude dát prodat jen kvůli nízké ceně.
A k partnerům. PSA má partnery, jejich diesely najdeš ve Fordu, Volvu, byly v Mini, taky v Mitsubichi, který je nemalý partner i v projektu elektroaut.
A když není PSA v ničem zajímavé, v čem je zajímavý Renault? Že může vzít technologie z Dacie? Tuhle myšlenku totiž jaksi nechápu. To jakože Renault půjde zpět v čase?
Z mého pohledu je Renault zajímavý:
Laguna 4C (to je ale na ní pomalu vše, i když pro ovladatelnost je to obrovský plus a kdo nevyzkoušel nepochopí)
Megane snad zaujme jen... RS
Latitude...? Ionizátor vzduchu?
K těm převodovkám u 308 a Meganu. Jediný rozdíl je v tom, že Megane má 6-ti kvalt už u silnější šestnáctistovky, 308 až u THP. Dvouspojka zatím u Peugeotu není, pravda, ale ona dvouspojka u Renaultu taky nemá zatím kvality DSG a je jen k jednomu motoru Meganu.
Tak ještě k těm airbagům přidám slůvko adaptabilní. proč dáváš 2.0 HDI proti 1.9 dCi, když tam máš 2.0 dCi. U Renaultu je naproti PSA 6-ti kvalt v podstatě standard + dvojspojka a lepší automat. 508 Lagunu ve Francii nestíhá - ceny srovnatelné. Nasazování nových technologií není o tom, zda to někdo umí, ale o tom, jestli je nasadit chce - přinejhorším tam hodí něco z Infinity nebo DACIE. Budoucí motory nemá cenu řešit - nejen PSA bude mít nové motory. Celkově lze říst, že PSA není v podstatě v ničem zajímavé a bude potřebovat nějakého partnera.
No v tom srovnání 3008 a Scénicu bych moc nesouhlasil. Je sice pravdou, že mám zkušenost s 3008 v plné výbavě včetně HUD, kůže, panoramatické střechy, nejlepší GPS atd., zatímco ve Scénicu spíše základním... a interiér 3008 je opravdu... detaily propracovaný, to musím uznat. Jízdně možná o něco lepší než 5008.
Problém je v tom, co jsem psal já a ty píšeš v posledním odstavci. Pokud nová Laguna napřesrok nepříjde s pořádnými automaty, prostorností, aktivními pomocníky jako aktivní tempomat, automatická dálková světla, čtení značek, HUD, nejlépe nějaký ten hybrid, tak zaspí dobu, stejně jako zaspali tak trochu s Meganem, který jak jsem porovnával s 308 moc toho navíc nenabízí. Taky je to do velké míry vina importéra, který osekal kvůli ceny výbavy a individualizace, takže opravdu vybrat se dá až u Grandtour.
Koncern... to je pravda, že PSA nemá v koncernu něco takového jako Infiniti, ale že by Renault toho z Infiniti tolik čerpal? Přitom jsem v Infiniti M jel a musím říci, že výborné svezení. Možná 3,0d, který je v infiniti, ale i když ten je pro Renault trochu osekán a do Laguny se nedává.
Inak nie je mi jasné, prečo porovnávaš koncern s automobilkou. Je jasné, že PSA musí mať širšie portfólio ako Renault.
Inak od Citroenu ma ma nový C4 vážne zaujal, obzrel som si ho na bratislavskom autosalóne a fakt teda má čím osloviť. Peugeot 508 tiež nie je márny, aj keď zvonka ma až tak neláka, v interiéri, hlavne v tom svetlom, nesklame ani najnáročnejšieho pasažiera. Klobúk dole. Akurát to už nemôžem povedať ani o 3008 ani o 5008, ani jeden z nich na Renault nemá. Aj pri dileme C4 Picasso a Scenic by som volil Scenic.
V závere máš zase pravdu. Akoby Renault v zavádzaní nových modelov zaspal. Automobilový svet sa zobúdza a chce viac ako facelifty a prezlečeného Kórejca. Netrpezlivo sa čaká na nástupcu Modusu a aj nasledovník modelu Espace už dlho mešká. Ani Gordini a Wind nebudú pútať pozornosť večne.
To, že tebe nezajímají rozměry uvnitř ještě neznamená, že jsou bezpředmětné. Mě pro změnu nezajímá nějaký pseudopocit od řízení s elektrohydraulickým posilovačem, který má jak Megane tak 308 a ty rozdíly zdaleka nejsou nějak hmatatelné.
2,0 HDI oproti ač dobrému 1,9 dCi je prostě silnější. Bezpečnost mají oba srovnatelnou, 5 hvězd NCAP je 5 hvězd, dvouobjemové airbagy jsou léta všude, nejen v Renaultu. Karta místo klíče beru, to 308 nenabízí, 508 a další noví zástupci v PSA už bezklíčové startování mají, stejně jako mají HUD.
Šestikvalt Meganu je srovnatelný svou přesností se šestikvaltem 308, v pětikvaltech jsou si ve svém sotva průměru rovni, ani jeden zatím na dvakačku Hondy nemají.
Ad. C4, ať už masážní sedačky, tak aktivní bezpečnost a hlídání mrtvých úhlů či asistent parkování, to jsou prostě technologie, které Renault nemá a zatím to nevypadá, že by brzy měl.
Tvrzení, že 508 nikoho nezajímá je dost odvážné, stejně se dá ale říct, že Laguna nikoho nezajímá, tedy jen cenou, ta zaujme každého.
Modus nehodnotím, má svůj věk, o tom žádná.
Ad prodejnost. PSA dohromady prodá více aut než Renault ve Francii. ;-)
A abych řekl pravdu, tak aktuálně v nových modelech vidím větší potenciál právě v PSA, jak Citroen C4, DS3, DS4, DS5, 3008, e-HDI, 2,2 HDI i připravovaný 2,0 V6.
U Renaultu... nevím, ač Renaulťák, tak čím extra Renault překvapil? Ionizátorem vduchu Latitude? 4C u Laguny? Možná se soustředí na elektroauta...?
Rozměry mě nezajímají a jejich narůstání je pro mě spíš minusem. Prodeje o něčem vždy svědčí. Pokud vezmu ty francouzké, tak kdo jiný by měl lépe vědět co má doba. A tam kraluje Twingo, Clio, Mégane, Laguna, Scénic, Espace. Modus i přes svoje stáří na C3 Picasso moc neztrácí.
Mégane má horší benzín, lepší naftu,podvozek, převodovky, řízení, bezpečnost. Pak tam jsou nějaké drobnosti - karta místo klíčků, dvouobjemové airbagy, automatická ruční brzda,..
Pak jsou tady testy, kde Mégane vyhrává.
Mě by spíš zajímalo, co nabízí PSA. Doufám, že to není 508, která už po pár měsících nikoho nezajímá. Chválim DS u Citroenu, ale čím zadupala C4 Měgana do země - důkladnou masáží ?
Renault má alespoň RenaultSport nebo dobu elektrickou.
Pro Renault ani vzdáleně nedělám.
Pro Renault ani vzdáleně nedělám. :yes::yes:
Ne, já chci vědět v čem je objektivně lepší Megane před 308. Na rovinu, přesně, v číslech a tím nemyslím prodejnost.
Protože pokud budu porovnávat zcela objektivně, tak:
Prostornost - 308
Kvalita zpracování interiéru - 308 i Megane, obojí materiálově i zpracováním to lepší ve třídě
Kufr: 308 447 litrů!!! Megane 371 litrů
Motory:
[odkaz]
[odkaz]
Z technologií:
Ačkoliv Renaulťácký Tom Tom není vůbec špatný a nestojí mnoho, tak Peugeotovská zabudovaná navigace za 49 000 s integrovaným HDD a sklopným displayem je o kus dále a nevypadá tak levně.
A mohli bychom pokračovat, navíc Megane nenabízí nic navíc proti 308 a to je pořád ještě relativně nováček ve své třídě, taková C4 Megana zadupala do země.
Jediné, co nemá konkurenci je Renault Sport.
Totéž s Lagunou, mám to auto moc rád, líbí se mi, interiér je pěkný, ale vzadu místa na střední třídu málo a nebýt 4C, tak nic navíc nenabídne, ani parkovací asistent, ani adaptivní tempomat, nic... To už má dnes i C4.
Chápu, že Ghosn sází na zlepšování kvality a daří se mu to, není pochyb, dle tabulek se Renault lepší, ale pokud Laguna II nebo i Laguna I byla nabita technologiemi, tak nová Laguna je slabší podprůměr. ;-\
Cením si, že máš mnoho informací o Renaultu, možná pro ně pracuješ, ale tvrdit, že nabízí více než koncern PSA je dost opovážlivé.
tak je toho víc v čem Renault proti PSA tahá za kratší konec - třeba mini MPV, Modus je už fakt za zenitem, benzinové motory u Renaultu taky nejsou žádný zázrak, uvidíme co nová generace Tce. Každý z nich má svoje silnější i slabší stránky.
liniemi to auto není špatné, facelift dost pomohl, nicméně pořád zůstává to, co mi na 308 vadí nejvíce a to je jasná disproporce mezi přední a zadní partíí u hatche.. jinak s ním vcelku nemám problém...
krom té poznámky o designu souhlasím.. tyhle nesmysly jako eHDI, mikrohybrid apod. jsou opravdu pro smích.. stačí optimálně výkonná motorizace, snížit hmotnost, snížit rychlost, nasadit pneu s nižším valivým odporem a ejhle nízká spotřeba je na světě.. prázdná hesla, přetvářka, mystifikace, obelhávání a opíjení rohlíkem se v dnešní době staly již standardními postupy napříč společností..
Testovaný model měl motor 1,6 e-HDI, ten se s nejvyšší výbavou Allure nedodává. A pokud vím, tak snad ani v GTI není kožená palubní deska. Ta je až v R-CZ
Já a extrémní názorx,pogo? >:-[] >:D Tak mi pověz v čem je Megane lepší konkrétně než 308?
Jestli tady je nějaký Renaultí extremista, tak všichni víme o kom je řeč.
Máš hodně extrémní názory. Od Peugeotu se snad jen 5008 přibližuje Scénicu. Pak je tady ještě RCZ a jinak nic. Bublina 508 už taky pomalu splaskla. 308 FL pomohl, ale až další generace snad bude mít na špičku třídy - GOLF, Astra, Focus, Mégane.
308 je tady z francouzské trojice nejdéle, ale zároven nabízí totéž a v mnohém i více než Renault, jen C4 nestíhá.
Pro běžného uživatele jsou tady 1,6 vTi a 1,4 vTi, které jsou podle mě lepší než letitá 1,6 16V, pak je tady 1,6 THP a to je podle mě taky lepší než TCe.
Jen kultivaností a spotřebou mi příjde lepší 1,5 dCi před 1,6 HDI, i když tedy novým e-HDI jsem ještě nejel. U prodejců už je, takže snad brzy.
Z nabízené výbavy to je stejné, jen C4 nabízí více.
A dalo by se pokračovat přes srovnání 508 a Laguny. V čem je Renault lepší, to je Twingo (107 nemá šanci) a možná Clio. Samozřejmě Renault Sport divize :yes:
Vyloženě se těším na novou Lagunu. Pokud bude mít 4C na novém podvozku s větší prostorností, tak to může být podařené auto.
To, že jsi nepochopil ještě neznamená, že jsou špatné. Já taky nechápal design 308, ale ono stačí svezení... a pak tvrzení, že Megane je o kus před 308 je poněkud liché. 308 uvnitř za jízdy přímo okouzlí. Opravdu krásný prostorný interiér, kvalitní zpracování, ergonomie výborná, ticho od motoru, pohodlí... prostě pokud chceš auto, které tě nenutí za každou cenu být co nejrychleji v cíli, ale prostě klidně dojet, tak je to ideál.
A vnější design? Ta příď před faceliftem byla opravdu moc, ALE pokud máš oči a trochu se nad těmi tvary zamyslíš, tak zjistíš, že to prostě funguje a plasticita tvarů dává nejen smysl, ale do sebe zapadá. A profil přídě je prostě podařený.
Přiznávám, byl jsem skeptik, ale svezení mě utvrdilo, že francouzská dobrá škola žije.
Svého času, kdo nenabízel prací prášek s "aktivním kyslíkem", jako by nebyl. Banky zase nabízí "výhodné půjčky". V automobilech je teď módní mít hybrid. A když nedokážu nabídnout OPRAVDOVÝ hybrid, tak to aspoň nazvu mikrohybridem. Je mi blivno, když slyším pořád kolem sebe takové hlouposti. Naprostá devalvace slov.
Záslužnější pro P308 by bylo projít odtučňovací kůrou. Patnáctset kilo na takové auto je dost.
P.S.: Co se týká designu, je 308 nejšílenější auto ze všech Peugeotů.
Natož při srovnání s ostatními značkami. Tvar zpětných zrcátek jsem nepochopil dodnes.