Novinky
"venkovní teplota je například v rozmezí minus 5 až plus 360 stupňů" To je ale pěknej překlep. To mě po ránu docela rozesmálo >😁
No a? Peugeot se pečlivě připravuje na globální oteplování 😉 >😁
To ti tak vadi, ze Peugeot udelal prvni bezne prodejne auto s certifikaci pro jizdu na Merkuru? 😉
Docela mě překvapuje, že ač jste testovali vrcholný model, neměl kůží potaženou palubní desku. Připadá mi, že mám nějaký unikát -.-
Testovaný model měl motor 1,6 e-HDI, ten se s nejvyšší výbavou Allure nedodává. A pokud vím, tak snad ani v GTI není kožená palubní deska. Ta je až v R-CZ
Mám 308, 2.0HDi a nejvyšší výbavu, rok 2008 a palubní deska je kožená, ale v žádné jiné jsem to zatím neviděl (kromě R-CZ)
ak ta mozem poprosti daj recenziu auta na Moje.auto.cz, docela rad by som to videl
dakujem
dakujem
pouzit slovo hybrid pri trocha vylepsenom systeme StopAndGo je dost odvazne a hlavne matuce v porovnani s toyotou, hondou atd.
Prve co mi napadlo bolo Hybrid a Manual? 21. a 20. storocie dokopy?
Lenze potom sa ukazalo, ze ono to nie je len Peugeot, ale aj "mikrohybrid". Co mnohe vysvetlilo.
Lenze potom sa ukazalo, ze ono to nie je len Peugeot, ale aj "mikrohybrid". Co mnohe vysvetlilo.
mňa by zaujímalo prečo napísali že schudol v priemere o 25kg keď moja ročná 308 1.6Hdi 110 má 1412kg a nová 1.6e-Hdi 112 má s manuálom 1493kg. to tie ostatné museli riadne schudnúť keď sa ubralo na hmotnosti 25kg v PRIEMERE.
Ale inak by som ju hneď bral. 😄
Ale inak by som ju hneď bral. 😄
Záslužnější pro P308 by bylo projít odtučňovací kůrou. Patnáctset kilo na takové auto je dost.
P.S.: Co se týká designu, je 308 nejšílenější auto ze všech Peugeotů.
Natož při srovnání s ostatními značkami. Tvar zpětných zrcátek jsem nepochopil dodnes.
308 je tady z francouzské trojice nejdéle, ale zároven nabízí totéž a v mnohém i více než Renault, jen C4 nestíhá.
Pro běžného uživatele jsou tady 1,6 vTi a 1,4 vTi, které jsou podle mě lepší než letitá 1,6 16V, pak je tady 1,6 THP a to je podle mě taky lepší než TCe.
Jen kultivaností a spotřebou mi příjde lepší 1,5 dCi před 1,6 HDI, i když tedy novým e-HDI jsem ještě nejel. U prodejců už je, takže snad brzy.
Z nabízené výbavy to je stejné, jen C4 nabízí více.
A dalo by se pokračovat přes srovnání 508 a Laguny. V čem je Renault lepší, to je Twingo (107 nemá šanci) a možná Clio. Samozřejmě Renault Sport divize :yes😒br />
Vyloženě se těším na novou Lagunu. Pokud bude mít 4C na novém podvozku s větší prostorností, tak to může být podařené auto.
Jestli tady je nějaký Renaultí extremista, tak všichni víme o kom je řeč.
Protože pokud budu porovnávat zcela objektivně, tak😒br />
Prostornost - 308
Kvalita zpracování interiéru - 308 i Megane, obojí materiálově i zpracováním to lepší ve třídě
Kufr: 308 447 litrů!!! Megane 371 litrů
Motory😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Z technologií😒br /> Ačkoliv Renaulťácký Tom Tom není vůbec špatný a nestojí mnoho, tak Peugeotovská zabudovaná navigace za 49 000 s integrovaným HDD a sklopným displayem je o kus dále a nevypadá tak levně.
A mohli bychom pokračovat, navíc Megane nenabízí nic navíc proti 308 a to je pořád ještě relativně nováček ve své třídě, taková C4 Megana zadupala do země.
Jediné, co nemá konkurenci je Renault Sport.
Totéž s Lagunou, mám to auto moc rád, líbí se mi, interiér je pěkný, ale vzadu místa na střední třídu málo a nebýt 4C, tak nic navíc nenabídne, ani parkovací asistent, ani adaptivní tempomat, nic... To už má dnes i C4.
Chápu, že Ghosn sází na zlepšování kvality a daří se mu to, není pochyb, dle tabulek se Renault lepší, ale pokud Laguna II nebo i Laguna I byla nabita technologiemi, tak nová Laguna je slabší podprůměr. ;-\
Cením si, že máš mnoho informací o Renaultu, možná pro ně pracuješ, ale tvrdit, že nabízí více než koncern PSA je dost opovážlivé.
Mégane má horší benzín, lepší naftu,podvozek, převodovky, řízení, bezpečnost. Pak tam jsou nějaké drobnosti - karta místo klíčků, dvouobjemové airbagy, automatická ruční brzda,..
Pak jsou tady testy, kde Mégane vyhrává.
Mě by spíš zajímalo, co nabízí PSA. Doufám, že to není 508, která už po pár měsících nikoho nezajímá. Chválim DS u Citroenu, ale čím zadupala C4 Měgana do země - důkladnou masáží ?
Renault má alespoň RenaultSport nebo dobu elektrickou.
Pro Renault ani vzdáleně nedělám.
Pro Renault ani vzdáleně nedělám. :yes: :yes:
2,0 HDI oproti ač dobrému 1,9 dCi je prostě silnější. Bezpečnost mají oba srovnatelnou, 5 hvězd NCAP je 5 hvězd, dvouobjemové airbagy jsou léta všude, nejen v Renaultu. Karta místo klíče beru, to 308 nenabízí, 508 a další noví zástupci v PSA už bezklíčové startování mají, stejně jako mají HUD.
Šestikvalt Meganu je srovnatelný svou přesností se šestikvaltem 308, v pětikvaltech jsou si ve svém sotva průměru rovni, ani jeden zatím na dvakačku Hondy nemají.
Ad. C4, ať už masážní sedačky, tak aktivní bezpečnost a hlídání mrtvých úhlů či asistent parkování, to jsou prostě technologie, které Renault nemá a zatím to nevypadá, že by brzy měl.
Tvrzení, že 508 nikoho nezajímá je dost odvážné, stejně se dá ale říct, že Laguna nikoho nezajímá, tedy jen cenou, ta zaujme každého.
Modus nehodnotím, má svůj věk, o tom žádná.
Ad prodejnost. PSA dohromady prodá více aut než Renault ve Francii. 😉
A abych řekl pravdu, tak aktuálně v nových modelech vidím větší potenciál právě v PSA, jak Citroen C4, DS3, DS4, DS5, 3008, e-HDI, 2,2 HDI i připravovaný 2,0 V6.
U Renaultu... nevím, ač Renaulťák, tak čím extra Renault překvapil? Ionizátorem vduchu Latitude? 4C u Laguny? Možná se soustředí na elektroauta...?
Inak nie je mi jasné, prečo porovnávaš koncern s automobilkou. Je jasné, že PSA musí mať širšie portfólio ako Renault.
Inak od Citroenu ma ma nový C4 vážne zaujal, obzrel som si ho na bratislavskom autosalóne a fakt teda má čím osloviť. Peugeot 508 tiež nie je márny, aj keď zvonka ma až tak neláka, v interiéri, hlavne v tom svetlom, nesklame ani najnáročnejšieho pasažiera. Klobúk dole. Akurát to už nemôžem povedať ani o 3008 ani o 5008, ani jeden z nich na Renault nemá. Aj pri dileme C4 Picasso a Scenic by som volil Scenic.
V závere máš zase pravdu. Akoby Renault v zavádzaní nových modelov zaspal. Automobilový svet sa zobúdza a chce viac ako facelifty a prezlečeného Kórejca. Netrpezlivo sa čaká na nástupcu Modusu a aj nasledovník modelu Espace už dlho mešká. Ani Gordini a Wind nebudú pútať pozornosť večne.
Problém je v tom, co jsem psal já a ty píšeš v posledním odstavci. Pokud nová Laguna napřesrok nepříjde s pořádnými automaty, prostorností, aktivními pomocníky jako aktivní tempomat, automatická dálková světla, čtení značek, HUD, nejlépe nějaký ten hybrid, tak zaspí dobu, stejně jako zaspali tak trochu s Meganem, který jak jsem porovnával s 308 moc toho navíc nenabízí. Taky je to do velké míry vina importéra, který osekal kvůli ceny výbavy a individualizace, takže opravdu vybrat se dá až u Grandtour.
Koncern... to je pravda, že PSA nemá v koncernu něco takového jako Infiniti, ale že by Renault toho z Infiniti tolik čerpal? Přitom jsem v Infiniti M jel a musím říci, že výborné svezení. Možná 3,0d, který je v infiniti, ale i když ten je pro Renault trochu osekán a do Laguny se nedává.
Dívám se na to z pohledu zákazníka a pokud můžu mít k 308 2,0 HDI, tak můžu. K Meganu hatchback je jen 1,9 dCi, 2,0 dCi je k verzi kombi, ke které je i 2,0 tCe. Další problém Renaultu, že u nás přeorientovává Megane na premianta v cenovém podbízení.
508 je ve stále nováček na trhu. Chceš říci, že bys dal přednost Laguně před 508? Já bych v tom měl problém. Jediné plus Laguny 4C proti prostornějšímu, lépe vybavenému, lépe zpracovanému autu...? Pravda, 2,0 dCi je perfektní diesel, kultivovaný, rozmezí použitých otáček široké jak nikde, ale trochu rozežranější z osobní zkušenosti.
Ne, drahý milý. Nejde o to, jestli chce, ale jestli má dost peněz na to, aby novou technologii navrhl a hlavně otestoval. Ono Renault by teoreticky dostup k technologiím měl u Infiniti, ale v Laguně jakožto špičce nejsou... a ono nejde dát technologii jen tak do vyráběného auta, musí mít pro ní základ.
Věřím v novou Lagunu, věřím, že se nebude dát prodat jen kvůli nízké ceně.
A k partnerům. PSA má partnery, jejich diesely najdeš ve Fordu, Volvu, byly v Mini, taky v Mitsubichi, který je nemalý partner i v projektu elektroaut.
A když není PSA v ničem zajímavé, v čem je zajímavý Renault? Že může vzít technologie z Dacie? Tuhle myšlenku totiž jaksi nechápu. To jakože Renault půjde zpět v čase?
Z mého pohledu je Renault zajímavý😒br /> Laguna 4C (to je ale na ní pomalu vše, i když pro ovladatelnost je to obrovský plus a kdo nevyzkoušel nepochopí)
Megane snad zaujme jen... RS
Latitude...? Ionizátor vzduchu?
K těm převodovkám u 308 a Meganu. Jediný rozdíl je v tom, že Megane má 6-ti kvalt už u silnější šestnáctistovky, 308 až u THP. Dvouspojka zatím u Peugeotu není, pravda, ale ona dvouspojka u Renaultu taky nemá zatím kvality DSG a je jen k jednomu motoru Meganu.
Kdyby to bylo tak snadné a konstrukčně jednoduché, tak by Renault nasazoval seč může. Ale tyhle technologie jsou pro něj přespříliš drahé a nebo se snaží profilovat na levné zboží. A to nejen tou cenou, ale právě nižším spektrem příplatkové výbavy a technologií proti konkurenci. Je fajn, že spolehlivost jde nahoru, ale marketing je ošidná věc, pokud se bude nyní profilovat jak profiluje, tak ve vyšších třídách než je Megane a pomalu už i tam nestíhá s relativně novým modelem, nemá šanci. A když vezmeme, že v Evropě se stále více daří malým autům prémiové kategorie, typu Mini, tak PSA nasazuje DS3, Renault na tohle nemá odpověď.
A jestli fanoušek Renaultu jako já váhá mezi 308 a Meganem z čistě objektivních důvodů, tak to o nějakém náskoku před PSA nenasvědčuje, ba naopak. A abych pravdu řekl, tak bych si Megana koupil jen ve verzi kombi a to proto, že 308 SW opravdu moc krásy nepobrala.
Bavíme-li se o prodejnosti na domácím trhu, tak státní podíl se taky počítá, nebo snad VW není nejprodávanější v Německu?
Nebavím se o prodejnosti, ta mi je jako kupci naprosto šumák. Megane se u nás prodává kvůli ceny, ne kvůli technologiím a kvalitě. Dobré by bylo vidět jaké je spekrtum Meganů prodaných v Evropě, jestli spíše základy atd.
A píšu znova, pro mne jako zákazníka, nemá Renault nabídnout tolik navíc, že by PSA na něj nestíhal, dokonce naopak. A jestli je prodejnost taková nebo maková, to mne netrápí.
A v neposlednom rade P308 má omnoho luxusnejšie a elegantnejšie pojatý interiér
S tím 1,5 dCi, no... jel jsem oboje, HDI mám doma a musím říci, že mě se i na syrovém testovacím kousku 1,5 dCi zdálo trochu kultivovanější a s větším rozsahem otáček, nicméně rozdíl ne nijak markantní, že bych musel HDI kvůli němu zatratit, to rozhodně ne. P308 má opravdu interiér, který je podařený, hlavně oproti Meganovi, který má taky perfektní materiály i zpracování, je více prosvětlený a krom pocitu kvality nabízí i pocit prostornosti. Ne že by Megane byl ztísněný, ale 308 je prostornější a vzdušnější. Já osobně bych ač Renaulťák volil 308 1,6 HDI, tedy dneska už je to e-HDI, u Renaultu jen kombi a GT verzi. Naopak v benzínu toho Renault krom 2,0 tCe v kombíku nemá mnoho co nabídnout a ačkoli je 1,6 16V dobrý a spolehlivý motor (sám jej mám ve starší verzi), tak vTi pro mne je lepší volbou.
Jedno porovnání
[odkaz]
To, v čem je lepší interiér Peugeotu jsem definoval i já.
[odkaz]
"Peugeot jde ostatním příkladem a přiváží do neprémiové nižší střední kvalitní interiér, za který by se nemusely stydět modely s cenovkou začínající na půlmilionu korun. Renault působí o poznání skromněji, ale i tady je přístrojová deska z měkčených plastů a spousta místa." "Lepší sedadla dostal Peugeot" "Sezení vzadu nabízí lepší Peugeot"Dominantním poznatkem, který si z jízdy v Peugeotu odnášíme, je špičková akustika interiéru.
A psal jsi tady, že je to problém Peugeotu, že roste, přitom je kratší než Megane.
když jsem straka, pokud chci opravdový chrom a ne nějaký nalakovaný a lehce poškrabatelný plast, tak ať jsem straka, možná lepší, než klaun 😉 Megane je uvnitř perfektní, ale ne lepší než 308.
A vnější design? Ta příď před faceliftem byla opravdu moc, ALE pokud máš oči a trochu se nad těmi tvary zamyslíš, tak zjistíš, že to prostě funguje a plasticita tvarů dává nejen smysl, ale do sebe zapadá. A profil přídě je prostě podařený.
Přiznávám, byl jsem skeptik, ale svezení mě utvrdilo, že francouzská dobrá škola žije.