Technika
Slavek-TDM
0
Uz to asi chapu, pri provozu na plyn je vykon nizsi, takze krivka vykonu v porovnani se standardnim nastavenim na benzin VR6 bude jina, ale oblast nejvyssiho tociveho momentu zustala ve stejnych otackach. :yes:
Přejít do diskuze
Jednou za rok tu konečně napíšeš i něco delšího, než na jeden řádek, ale zase minimálně polovina z toho jsou ty tvoje profláklé vulgární "sra.čky"... 8-s
Taky obdivuju tu jeho absolutní soběstačnost. Sám si dělá: námět, scénář, produkci, režii, střih atd. atd. 8-s >😒]
to je borec, ten Michal Kolesa, má moje sympatie :yes: 😄 .
bohužel, dnešní povrchní svět takovéto správně ujeté lidi nedovede vůbec pochopit, natož brát vážně.
bohužel, dnešní povrchní svět takovéto správně ujeté lidi nedovede vůbec pochopit, natož brát vážně.
Jen naokraj: u stacionárního motoru není rac. důvod dát variátorovou převodovku, protože motor běží v režimu konst. otáček, a to je lepší převodovka s konst. převod.poměrem. Variátor je vhodný pro některá motor.vozidla nebo např. v konstr. kombajnů pro pojezd(dříve,dnes hydromotor), nebo pohon ventilátoru, který fouká vzduch systémem sít a podle velikosti zrna, jeho hmotnosti, vlhkosti atd. je třeba měnit plynule jeho otáčky při konst. otáčkách spal. motoru(ale motor musí mít max. otáčky-na to je to spočeno)... jsme už OT.
Jinak souhlas s tvými názory.
Jinak souhlas s tvými názory.
Tak já namísto zběsilých výkřiků a navážení se do lidí předevěím pozorně čtu text. A co se týká vzdělání, nepatřím k místním "ne_odborníkům" na auta a jejich konstrukci,kteří plácají hovadiny, jsem jen obyčejný stroj, ing s téměř 30, lety praxe v oboru, takže o tom něco málo vím.Chápu, že někdo netuší, jaké druhy chrakteristik se v konstrukci spal. motorů používají a pak se hrozně diví, ale to není můj problém Hezký den :-!
Podle toho je jasně vidět, že kdo svůj motor často "honí" (do vysokých otáček), dřív si ho "vyhoní"... >😁
Jasně porovnávat to nejde, je tolik proměnných vstupních faktorů. Ale srovnání je to zajímavé. Na praxi v TEDOM kogenerace říkali že motor z Favorita vydrží do generálky cca 18 000 mth. Samozřejmě záleží na kvalitě plynu atd., bioplyn dokáže vyžrat bronzová pouzdra vahadel ventilů atd. Ta výdrž se zhuba přepočítává v poměru 1 mth = 60 km. Což by odpovídalo milionu km což žádnej Favorit nikdy nenajede.
Tak to je věc! Mne by za takovou čmáranici profesor Ing. Čarnocký před dvaceti rokama nechal rupnout, to nebral ani jako náčrtek! Jo, doba se fakt mění! Ale nevím, jestli správným směrem.
Jasně, napsal jsem "v podstatě", úplně stejný provozní charakter to nebude mít nikdy, navíc varianta, že by jel v autě stále na stejné otáčky je jen teoretická. Částečně by to mohl řešit variátor, ale i tak ...(rozjezdy apod.)
Ta životnost by byla v autě buď nastejno nebo o něco nížší. Stabilák má většinou minimum studených startů, hlavně u kogenerace, záložní zdroje spíš naopak. Nadruhou stranu by záleželo jak bys využíval ten výkon, auto jede z 99% na částečné zatížení, stabilák jede pořád natvrdo.
S tou technickou inteligencí je pravda, techniku dnes už moc lidí dělat nechce. Všichni radši humanitní obory. No aspoň bude větší šance se uplatnit.
Přesně tak. Motory z Favorita se používaly a tyto kogen. jednotky pořád jedou a motory se pořád generálkují pořád dokola. 18 tis. mth by měl do generálky vydržet a někdy je ještě vidět honování na válcích. Jinak se používaly i motory LIAZ, Zetor, atd. A jedou na všechny druhy plynů, bio, skládka, zemní atd.
Když nevím, tak se snad zeptám. Já jsem si hledal na co se používají stacionární motory. Dočetl jsem se jenom k sekačkám a generátorům.
Jen ti tím chtěl naznačit, že pokud bys tento motor používal v autě taky jen při 2500 ot./min., bude mít v podstatě stejný výkon a "hodinovou" životnost, jako jeho verze stacionární... 😉
A proč, ten článek je tady, na Auto CZ ? A urážím ostatní, ne, jen jsem pro zásadu když nevím, tak mlčím! :no:
Zde si přečti (červená čára vs. otáčkky 2000/min), jaký je výkon u namakaného motoru a nebudeš se divit výkonu stacionár.motoru. Fyzika střední školy, průsečík dvou os.
[odkaz]
[odkaz]
Tento článek je tu evidentně pro zajímavost, protože toho s osobními vozy moc společného nemá. Když hodnotím auto, nepotřebuju vědět nic o stacionárních motorech a už vůbec ne něco o kogeneraci. Já se mám dle vás probudit, ale to by jste měl spíše vy, protože jste netrefil fórum. Pouze tady urážíte ostatní.
[odkaz]
Kuchyňské >😁
Jen tak mimochodem, kdyby se Punto vyrábělo na lince s Ferrari, taky by to Punto bylo lepší?
Kuchyňské >😁
Jen tak mimochodem, kdyby se Punto vyrábělo na lince s Ferrari, taky by to Punto bylo lepší?
Je těžké napsat solidně "je vhodný pro kogenerační jednotky"? Na nějaké studium nemám čas a kogenerace mě nebere tak, abych si o ní něco ještě četl.
Především musíš zohlednit výkon vztaženým k určitým otáčkám. U auta se uvádí maximální výkon v otáčkách, kam se motor obvykle podívá jen "občas" v nižších otáčkách je využíván jen podstatně menší výkon, kdežto stacionární motor pracuje ve stálých "optimálních" otáčkách, které jsou logicky nižší, než "maximální"...
Takže třeba ten stacionární VR6 má jen 72 kW, ale už ve 2500 ot/min. Kdežto třeba v Passatu má VR6 3,6 max. výkon 220kW, ale až v 6600 ot./min.
Takže třeba ten stacionární VR6 má jen 72 kW, ale už ve 2500 ot/min. Kdežto třeba v Passatu má VR6 3,6 max. výkon 220kW, ale až v 6600 ot./min.
To bychom pak nevěděli, že jsme tak blbí a hráli bychom si na machry. Ovšem, je známo, že technická inteligence v Česku, na rozdíl od Němec, upadá. To tady je sám právník, humanista či manager, ale , jak by řekla má babička, technicky- blbý jak punštok.
Je to bída, každý se tady vyjadřuje k poblbaným tlačítkům na rádio, kolik to jede, jak to vypadá, a přitom kromě těchto, sekundárních znalostí o základech ví prd. :no: :no: :no:
Je to bída, každý se tady vyjadřuje k poblbaným tlačítkům na rádio, kolik to jede, jak to vypadá, a přitom kromě těchto, sekundárních znalostí o základech ví prd. :no: :no: :no:
Třeba do Tvého rodinného domku, kde Ti to bude vyrábět elektřinu-kogenerace s teplem, teplou vodou, nebo dokonce trigenerace , to v létě místo topení pohání klimatizaci. Většinou se používá k pohonu zemní plyn, bioplyn, řepkováý olej, biomasa! to je totiž to nové využití biotechnologií, o kterých jedna politička vyprávěla v televizi. Jiak, pro Vaší informaci, dokonce se používal motor z Favorita jako stabilák pro tyto účely. Poháněn byl právě kejdovým plynem.
Já myslel, že když se zajímáte o techniku, tak o tom všici víte.
Já myslel, že když se zajímáte o techniku, tak o tom všici víte.
Přesně... Kdyby aspoň ti, co neví, oč běží měli snahu a vygooglovali si to, tak by to tady aspoň nevypadalo jako banda žvanilů.
Tak se probuď a podívej se na výraz "kogenerační jednotky", pak Ti to pujde lépe. To chce trochu tu techniku studovat.
Je škoda, že na zdejších diskuzích se člověk dozví jedině to, že ne každej čtenář auta.cz ví, k čemu je motor... Stacionární motor slouží k pohonu pevně stojících (stacionárních) zařízení, třeba elektrocentrál, kompresorů atd. K čemu může bejt benzínovej stacionární motor je teda zřejmý - třeba k pohonu elektrocentrál v extrémních klimatických podmínkách, kde by nafta zmrzla, pokud to teda neználky zajímá...
Jinak to HTP v čerpadle je fakt zajímavý, startování má mimochodem i na šňůru - což bych nečekal, ale když jde natočit klikou dvoulitrovej diesel, co by nešla benzínová jednadvojka.
Jinak to HTP v čerpadle je fakt zajímavý, startování má mimochodem i na šňůru - což bych nečekal, ale když jde natočit klikou dvoulitrovej diesel, co by nešla benzínová jednadvojka.
Tak nejak by vyzerali výkony súčasných motorov, keby sa robili s ohľadom na čo maximálnu životnosť 😄
Ta stacionární VR!6ka je především uzpůsobena na plyn s ohledem na nízkou hlučnost a vyšší výkon, při kompaktních rozměrech šestiválce (VR6)..., co je na tom nesrozumitelného?
Pokud jsem to z článku dobře pochopil, tak to je malá elektrárna na teplo a elektřinu "EcoBlue 2.0", ale ne stacionární motor V6. Ten je na benzín.
Tak proto nastoupilo TSi - z kapacitních důvodů nedokáží zajistit dostatek HTP pro Fabii >😒]
Článek jsem si samozřejmě četl 😄 Co ale myslí pod větou😒br />
"je určen pro aplikace, kde je rozhodující tichý chod agregátu nebo vyšší výhon při kompaktních rozměrech."
"je určen pro aplikace, kde je rozhodující tichý chod agregátu nebo vyšší výhon při kompaktních rozměrech."
motor 1.2 HTP 2V používá firma Ziegler do hasičských čerpadel,
ročně cca 2000x HTP pro malé hasičské stříkačky.
viz odkaz na PDF
[odkaz]
ročně cca 2000x HTP pro malé hasičské stříkačky.
viz odkaz na PDF
[odkaz]
Budu se opakovat opět, ale jinak to v tvém případě asi nejde. Stačí do tebe jemně šprtnout a hned se nám otevřeš v celé své kráse, rozuměj projevíš se jako jsi to předvedl teď, tj. jako velmi jednoduchý člověk. Zamysli se nad sebou.
Jasně, to mě vůbec nenapadlo 😉 Ampera/Volt jej mají, ale o žádném jiném sériovém autě s takovým použitím nevím. I když v těchto dvou vozech umí tento generátor i auto v některých podmínkách pohánět. Ale díky za upřesnění.
"Plynový motor 3,6 VR6 je určen pro aplikace, kde je rozhodující tichý chod agregátu nebo vyšší výhon při kompaktních rozměrech. "
Tak to som zvedavy, do akej "masiny" to chcu zamontovat >😁 >😁 >😒] :yes:
Tak to som zvedavy, do akej "masiny" to chcu zamontovat >😁 >😁 >😒] :yes:
Stacionární motor v benzínovém provedení V6? K čemu je takový agregát? Myslel jsem, že benzínové se dělají tak max 4V a vyšší výkony V6, ale jako nízkootáčkový diesel případně v multi multifuel provedení...
Poznamka - tech 72kW z objemu 3.6 je v cca 2000 otackach. Trochu me zarazi, ze standardni nastaveni VR6 ma zacatek vrcholu tocivyho momentu az ve 2500 otackach, takze asi je tento motor naladen vyrazne jinak nez ve sve bezne pouzivane verzi. Zato natoci miliardy otacek navic...
Na základě vaší diskuse😒br />
Takže do normálního auta se stacionární motor nedává? Na druhou stranu při 3,6 a výkonu 72kW se ani nedivím. Ale říct "Mám zahradní traktůrek s V12," to by mohla být sranda >😁
Takže do normálního auta se stacionární motor nedává? Na druhou stranu při 3,6 a výkonu 72kW se ani nedivím. Ale říct "Mám zahradní traktůrek s V12," to by mohla být sranda >😁
No byl bych opatrnejsi s tvrzenim, ze stacionarni motor neni urcen na pohon neceho pohybliveho. Coz takhle hybridy, kde se stacionarni motory pouzivaji jako generatory? 😉
Ha, inteligence auto.cz přišla. Stacionární motor je motor pro průmyslové použití, takže není určen na pohon něčeho pohyblivého, od toho má i ten název stacionární. Chce to trošku lépe číst na co reaguješ a taky přemýšlet 😉 I když zrovna přemýšlení zrovna tobě asi moc nejde, co? >😒]