Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Volkswagen: Nový stacionární motor 3,6 VR6 (72 kW) a 2,0 TDI (56 kW)

67 komentářů

boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
tohle je do křoviňáku. Do traktůrku bude V12 >😁
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ha, inteligence auto.cz přišla. Stacionární motor je motor pro průmyslové použití, takže není určen na pohon něčeho pohyblivého, od toho má i ten název stacionární. Chce to trošku lépe číst na co reaguješ a taky přemýšlet 😉 I když zrovna přemýšlení zrovna tobě asi moc nejde, co? >😒]
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
blowiik
cosworthe, ty musíš bejt hrozně hloupej člověk :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Trochu slušně by to nešlo? :no:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Budu se opakovat opět, ale jinak to v tvém případě asi nejde. Stačí do tebe jemně šprtnout a hned se nám otevřeš v celé své kráse, rozuměj projevíš se jako jsi to předvedl teď, tj. jako velmi jednoduchý člověk. Zamysli se nad sebou.
Klaudius
:-! :no:
Avatar - white label
white label
Jednou za rok tu konečně napíšeš i něco delšího, než na jeden řádek, ale zase minimálně polovina z toho jsou ty tvoje profláklé vulgární "sra.čky"... 8-s
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
No byl bych opatrnejsi s tvrzenim, ze stacionarni motor neni urcen na pohon neceho pohybliveho. Coz takhle hybridy, kde se stacionarni motory pouzivaji jako generatory? 😉
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
Na základě vaší diskuse😒br />
Takže do normálního auta se stacionární motor nedává? Na druhou stranu při 3,6 a výkonu 72kW se ani nedivím. Ale říct "Mám zahradní traktůrek s V12," to by mohla být sranda >😁
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Poznamka - tech 72kW z objemu 3.6 je v cca 2000 otackach. Trochu me zarazi, ze standardni nastaveni VR6 ma zacatek vrcholu tocivyho momentu az ve 2500 otackach, takze asi je tento motor naladen vyrazne jinak nez ve sve bezne pouzivane verzi. Zato natoci miliardy otacek navic...
Avatar - gld
gld
Tak nejak by vyzerali výkony súčasných motorov, keby sa robili s ohľadom na čo maximálnu životnosť 😄
Avatar - white label
white label
Především musíš zohlednit výkon vztaženým k určitým otáčkám. U auta se uvádí maximální výkon v otáčkách, kam se motor obvykle podívá jen "občas" v nižších otáčkách je využíván jen podstatně menší výkon, kdežto stacionární motor pracuje ve stálých "optimálních" otáčkách, které jsou logicky nižší, než "maximální"...
Takže třeba ten stacionární VR6 má jen 72 kW, ale už ve 2500 ot/min. Kdežto třeba v Passatu má VR6 3,6 max. výkon 220kW, ale až v 6600 ot./min.
6B6
Zde si přečti (červená čára vs. otáčkky 2000/min), jaký je výkon u namakaného motoru a nebudeš se divit výkonu stacionár.motoru. Fyzika střední školy, průsečík dvou os.
[odkaz]
Avatar - gld
gld
Ém..čo? Patríš k miestnym "fyzika boys" alebo len reakcia na nesprávny príspevok? >😁
Avatar - white label
white label
Jen ti tím chtěl naznačit, že pokud bys tento motor používal v autě taky jen při 2500 ot./min., bude mít v podstatě stejný výkon a "hodinovou" životnost, jako jeho verze stacionární... 😉
Avatar - gld
gld
aha, tak potom všetko ok 😄
Avatar - Special-line
Special-line
Ta životnost by byla v autě buď nastejno nebo o něco nížší. Stabilák má většinou minimum studených startů, hlavně u kogenerace, záložní zdroje spíš naopak. Nadruhou stranu by záleželo jak bys využíval ten výkon, auto jede z 99% na částečné zatížení, stabilák jede pořád natvrdo.
Avatar - white label
white label
Jasně, napsal jsem "v podstatě", úplně stejný provozní charakter to nebude mít nikdy, navíc varianta, že by jel v autě stále na stejné otáčky je jen teoretická. Částečně by to mohl řešit variátor, ale i tak ...(rozjezdy apod.)
Avatar - Special-line
Special-line
Jasně porovnávat to nejde, je tolik proměnných vstupních faktorů. Ale srovnání je to zajímavé. Na praxi v TEDOM kogenerace říkali že motor z Favorita vydrží do generálky cca 18 000 mth. Samozřejmě záleží na kvalitě plynu atd., bioplyn dokáže vyžrat bronzová pouzdra vahadel ventilů atd. Ta výdrž se zhuba přepočítává v poměru 1 mth = 60 km. Což by odpovídalo milionu km což žádnej Favorit nikdy nenajede.
Avatar - white label
white label
Podle toho je jasně vidět, že kdo svůj motor často "honí" (do vysokých otáček), dřív si ho "vyhoní"... >😁
6B6
Jen naokraj: u stacionárního motoru není rac. důvod dát variátorovou převodovku, protože motor běží v režimu konst. otáček, a to je lepší převodovka s konst. převod.poměrem. Variátor je vhodný pro některá motor.vozidla nebo např. v konstr. kombajnů pro pojezd(dříve,dnes hydromotor), nebo pohon ventilátoru, který fouká vzduch systémem sít a podle velikosti zrna, jeho hmotnosti, vlhkosti atd. je třeba měnit plynule jeho otáčky při konst. otáčkách spal. motoru(ale motor musí mít max. otáčky-na to je to spočeno)... jsme už OT.
Jinak souhlas s tvými názory.
6B6
Tak já namísto zběsilých výkřiků a navážení se do lidí předevěím pozorně čtu text. A co se týká vzdělání, nepatřím k místním "ne_odborníkům" na auta a jejich konstrukci,kteří plácají hovadiny, jsem jen obyčejný stroj, ing s téměř 30, lety praxe v oboru, takže o tom něco málo vím.Chápu, že někdo netuší, jaké druhy chrakteristik se v konstrukci spal. motorů používají a pak se hrozně diví, ale to není můj problém Hezký den :-!
Avatar - white label
white label
Těch 72kW má až ve 2500 ot/min. (viz článek), takže to sedí... 😉
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Uz to asi chapu, pri provozu na plyn je vykon nizsi, takze krivka vykonu v porovnani se standardnim nastavenim na benzin VR6 bude jina, ale oblast nejvyssiho tociveho momentu zustala ve stejnych otackach. :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jasně, to mě vůbec nenapadlo 😉 Ampera/Volt jej mají, ale o žádném jiném sériovém autě s takovým použitím nevím. I když v těchto dvou vozech umí tento generátor i auto v některých podmínkách pohánět. Ale díky za upřesnění.
Johnnn
Stacionární motor v benzínovém provedení V6? K čemu je takový agregát? Myslel jsem, že benzínové se dělají tak max 4V a vyšší výkony V6, ale jako nízkootáčkový diesel případně v multi multifuel provedení...
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
Wen Věčněžasnoucí
Odpověď je v článku... :-!
Johnnn
Článek jsem si samozřejmě četl 😄 Co ale myslí pod větou😒br />
"je určen pro aplikace, kde je rozhodující tichý chod agregátu nebo vyšší výhon při kompaktních rozměrech."
GS
Tak se probuď a podívej se na výraz "kogenerační jednotky", pak Ti to pujde lépe. To chce trochu tu techniku studovat.
Johnnn
Je těžké napsat solidně "je vhodný pro kogenerační jednotky"? Na nějaké studium nemám čas a kogenerace mě nebere tak, abych si o ní něco ještě četl.
6B6
Pak nereaguj, máš klid a ušetříš další čas :-!
martin0102
je upravený na spaľovanie plynu
Johnnn
Pokud jsem to z článku dobře pochopil, tak to je malá elektrárna na teplo a elektřinu "EcoBlue 2.0", ale ne stacionární motor V6. Ten je na benzín.
Avatar - white label
white label
Ta stacionární VR!6ka je především uzpůsobena na plyn s ohledem na nízkou hlučnost a vyšší výkon, při kompaktních rozměrech šestiválce (VR6)..., co je na tom nesrozumitelného?
Avatar - Atlis
Atlis
"Plynový motor 3,6 VR6 je určen pro aplikace, kde je rozhodující tichý chod agregátu nebo vyšší výhon při kompaktních rozměrech. "

Tak to som zvedavy, do akej "masiny" to chcu zamontovat >😁 >😁 >😒] :yes:
GS
Třeba do Tvého rodinného domku, kde Ti to bude vyrábět elektřinu-kogenerace s teplem, teplou vodou, nebo dokonce trigenerace , to v létě místo topení pohání klimatizaci. Většinou se používá k pohonu zemní plyn, bioplyn, řepkováý olej, biomasa! to je totiž to nové využití biotechnologií, o kterých jedna politička vyprávěla v televizi. Jiak, pro Vaší informaci, dokonce se používal motor z Favorita jako stabilák pro tyto účely. Poháněn byl právě kejdovým plynem.
Já myslel, že když se zajímáte o techniku, tak o tom všici víte.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
:yes:
Avatar - Special-line
Special-line
Přesně tak. Motory z Favorita se používaly a tyto kogen. jednotky pořád jedou a motory se pořád generálkují pořád dokola. 18 tis. mth by měl do generálky vydržet a někdy je ještě vidět honování na válcích. Jinak se používaly i motory LIAZ, Zetor, atd. A jedou na všechny druhy plynů, bio, skládka, zemní atd.
Avatar - Atlis
Atlis
keby som chcel do domu spalovaci motor, vybavim si tv2-117... nie VYHON.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
... HTP stacionární reaktor s pracovním výkonem 14 zeber po bypasu >😒] ?
Avatar - Krispos
Krispos
Až se ty přestaneš o VW přestaneš pořád otírat >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jako pravověrný příznivce koncernu si můžu drobné šťouchnutí dopřát 😉
HELIUM
motor 1.2 HTP 2V používá firma Ziegler do hasičských čerpadel,

ročně cca 2000x HTP pro malé hasičské stříkačky.

viz odkaz na PDF

[odkaz]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak proto nastoupilo TSi - z kapacitních důvodů nedokáží zajistit dostatek HTP pro Fabii >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
[odkaz]

Kuchyňské >😁

Jen tak mimochodem, kdyby se Punto vyrábělo na lince s Ferrari, taky by to Punto bylo lepší?
Johnnn
Pokud by ho pak natřeli na červeno tak určitě...
Avatar - ryman
ryman
>😁 :yes:
Je škoda, že na zdejších diskuzích se člověk dozví jedině to, že ne každej čtenář auta.cz ví, k čemu je motor... Stacionární motor slouží k pohonu pevně stojících (stacionárních) zařízení, třeba elektrocentrál, kompresorů atd. K čemu může bejt benzínovej stacionární motor je teda zřejmý - třeba k pohonu elektrocentrál v extrémních klimatických podmínkách, kde by nafta zmrzla, pokud to teda neználky zajímá...

Jinak to HTP v čerpadle je fakt zajímavý, startování má mimochodem i na šňůru - což bych nečekal, ale když jde natočit klikou dvoulitrovej diesel, co by nešla benzínová jednadvojka.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Přesně... Kdyby aspoň ti, co neví, oč běží měli snahu a vygooglovali si to, tak by to tady aspoň nevypadalo jako banda žvanilů.
GS
To bychom pak nevěděli, že jsme tak blbí a hráli bychom si na machry. Ovšem, je známo, že technická inteligence v Česku, na rozdíl od Němec, upadá. To tady je sám právník, humanista či manager, ale , jak by řekla má babička, technicky- blbý jak punštok.
Je to bída, každý se tady vyjadřuje k poblbaným tlačítkům na rádio, kolik to jede, jak to vypadá, a přitom kromě těchto, sekundárních znalostí o základech ví prd. :no: :no: :no:
Avatar - saldy
saldy
Pozor, všichni technicky nadaní jedinci u nás, ještě zdaleka nevymřeli! [odkaz]
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
Wen Věčněžasnoucí
>😁 :yes:
GS
Tak to je věc! Mne by za takovou čmáranici profesor Ing. Čarnocký před dvaceti rokama nechal rupnout, to nebral ani jako náčrtek! Jo, doba se fakt mění! Ale nevím, jestli správným směrem.
ljube
to je borec, ten Michal Kolesa, má moje sympatie :yes: 😄 .
bohužel, dnešní povrchní svět takovéto správně ujeté lidi nedovede vůbec pochopit, natož brát vážně.
Avatar - white label
white label
Taky obdivuju tu jeho absolutní soběstačnost. Sám si dělá: námět, scénář, produkci, režii, střih atd. atd. 8-s >😒]
Avatar - saldy
saldy
:yes: 😄 [odkaz]
Johnnn
Tento článek je tu evidentně pro zajímavost, protože toho s osobními vozy moc společného nemá. Když hodnotím auto, nepotřebuju vědět nic o stacionárních motorech a už vůbec ne něco o kogeneraci. Já se mám dle vás probudit, ale to by jste měl spíše vy, protože jste netrefil fórum. Pouze tady urážíte ostatní.
GS
A proč, ten článek je tady, na Auto CZ ? A urážím ostatní, ne, jen jsem pro zásadu když nevím, tak mlčím! :no:
Johnnn
Když nevím, tak se snad zeptám. Já jsem si hledal na co se používají stacionární motory. Dočetl jsem se jenom k sekačkám a generátorům.
Avatar - Special-line
Special-line
S tou technickou inteligencí je pravda, techniku dnes už moc lidí dělat nechce. Všichni radši humanitní obory. No aspoň bude větší šance se uplatnit.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Možná bychom to kluci nemuseli taky pokaždé brát tak vážně 😉
Avatar - white label
white label
Ba právě naopak, já bych klidně ještě víc přitvrdil... >😒]
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
>😁 no jo, ale jak chceš nějaké petrumry a cosworthy brát vážně? To fakt nejde
Avatar - Shr3k
Shr3k
[odkaz] :-!