Profi
Já vim že u náklaďáku nehraje vzhled až takovou roli, ale připlesknout čumák na stávající trambusouvou boudu se fakt moc nepovedlo.
V takové společnosti se na design nehraje. Je to čistě účelový pracant. Některé Tatry mají jako vrchol luxusu cestu 3. třídy...
Jamal je určen hlavně pro rusku a tam zrovna design až ten neřeší, aspon ane u aut do terénu.
A u těch na silnici rusové kupjí spíš Kamaz a ted na scénu vstupují i nové ukrajinské Krazy [odkaz]
A u těch na silnici rusové kupjí spíš Kamaz a ted na scénu vstupují i nové ukrajinské Krazy [odkaz]
Ještě k tomu designu - sice Jamal nijak podrobně neznám, ale řekl bych že ten typický čumák bude mít výhodu při údržbě a možná i chlazení.
Těch výhod je více. Třeba pasivní bezpečnost při nárazu. Potom prostor v kabině která může být umístěna níže. Rovněž je tím kabina umístěna blíže středu vozidla, takže nemá takové výkmity a s řidičem to méně hází. Z hlediska údržby asi relativně taky, přístup ke spojce (a u Tatry k veškerému příslušenství) je ovšem horší. Ale nesklápět kabinu je vždy jednodušší. Dále je výhoda že při silných mrazech se řidič při opravě na cestě může v kabině ohřát, popř. bezproblémově spouštět motor atd.
K designu řeknu jen to že z některých pohledů se mi jamal líbí, z některých ne. Záleží taky na pneumatikách. když má vepředu balony 445 šířky tak to vypadá lépe naž úzká kola ve verzi pracovní stroj. Jinak Scania má taky 1 kabinu pro trambus i kapotové provedení.
K designu řeknu jen to že z některých pohledů se mi jamal líbí, z některých ne. Záleží taky na pneumatikách. když má vepředu balony 445 šířky tak to vypadá lépe naž úzká kola ve verzi pracovní stroj. Jinak Scania má taky 1 kabinu pro trambus i kapotové provedení.
Když jsem viděl na youtube jakým způsobem Rusové používají náklaďáky, mám pocit že tam je Tatra bez šance. Tak extrémní přetěžování v kombinaci s jízdou a částečnou plavbou v rozvodněné řece, to zvládnou jen Kamazy a Krazy s tuhýma nápravama a nezničitelným motorem. Btw. dělá Tatra i nějakej motor na benzín? Na sibiř se nafťáky moc nehodí. A taky Tatrovácká koncepce výkyvných polonáprav je zbytečně komplikovaná a ne tak masivní jako tuhé nápravy. Při kácení deštných pralesů v Brazílii by ale Tatry uspět mohly, tam žádnej extrémní terén není a je tam i celkem teplo.
Hlavně rusáci už žádný motory na benzín nedělaj a to už někdy od zač. 80. let.
Vše už sou diesly , převážně JAMZ atd.
A splnují už Euro II a Euro III, takže žádný úplně prehistorický vykopávky.
Vše už sou diesly , převážně JAMZ atd.
A splnují už Euro II a Euro III, takže žádný úplně prehistorický vykopávky.
Na Sibiři se naftové vzduchem chlazené motory Tatra používají s úspěchem již 60 let. Totéž platí i podvozku Tatra.Jaký jiný automobil na světě má za své služby postavený pomník? Tatře 111 tímto pomníkem vyslovili dík místní "naftaři".
To Tatra zvládne taky a ještě s lepšími jízdními vlastnostmi. Do terénu je vždycky lepší nezávislé zavěšení kol. A to nebudu vyjmenovávat další výhody Tatrovácké koncepce. I zkušenosti řidičů (viz. truckforum.cz) to potvrzují.
Myslím si že motor tatry také vydrží dost. Benzín je možná do zimních podmínek lepší ale pokud vím tak tam náklaďáky jezdí drtivě na naftu.
Tatrovácká koncepce je možná složitškěí ale určitě je stejně masivní nebo masivnější jako tuhé nápravy. Žebřinový rám se v terénu hodně kroutí, tatrovácké polonápravy jsou uloženy kov na kov, takže odpadají silentbloky a další součásti vedení náprav atd.
Myslím si že motor tatry také vydrží dost. Benzín je možná do zimních podmínek lepší ale pokud vím tak tam náklaďáky jezdí drtivě na naftu.
Tatrovácká koncepce je možná složitškěí ale určitě je stejně masivní nebo masivnější jako tuhé nápravy. Žebřinový rám se v terénu hodně kroutí, tatrovácké polonápravy jsou uloženy kov na kov, takže odpadají silentbloky a další součásti vedení náprav atd.
Tohle jsou trhy, kam Tatra potřebuje proniknout a pokud se v jižní americe uchytí, tak si ymslím že má existenci zajištěnou, protože spolu s tím co prodá v arábii, Indii, rusku, asii + něco tady v evropě jí to bude bohatě stačit.