Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Polovina řidičů plánuje do dvou let koupit auto: Nové nebo ojeté?

Podle průzkumu agentury Ipsos Tambor se Češi chystají kupovat auta. Poraďte jim, vyplatí se koupě ojetiny?
Zpět na článek
11. 5. 2011 14:46
neregistrovaný "Light"
11. 5. 2011 14:41
11. 5. 2011 15:03
11. 5. 2011 15:07
11. 5. 2011 15:09
11. 5. 2011 15:41
11. 5. 2011 16:21
11. 5. 2011 16:07
11. 5. 2011 21:55
12. 5. 2011 10:12
12. 5. 2011 06:44
12. 5. 2011 10:15
11. 5. 2011 16:38
11. 5. 2011 15:38
11. 5. 2011 15:55
11. 5. 2011 16:40
12. 5. 2011 10:27
12. 5. 2011 13:13
11. 5. 2011 22:02
11. 5. 2011 20:57
12. 5. 2011 12:18
11. 5. 2011 22:00
12. 5. 2011 12:18
12. 5. 2011 12:19
12. 5. 2011 12:20
12. 5. 2011 12:20
12. 5. 2011 20:40
12. 5. 2011 20:40
12. 5. 2011 21:41
11. 5. 2011 22:06
11. 5. 2011 22:10
11. 5. 2011 23:56
12. 5. 2011 11:58
11. 5. 2011 14:24
tak samozřejmě voňavka je voňavka...
já auto plánuju koupit někdy na podzim... bohužel vzhledem k tomu, že jsem stále hlavně student, tak voňavka bude asi až další auto v pořadí, takže teď to vidim na nějaký roční, nebo max dvouletý okolo 500k... tak jsem zvědavej co vyberu.

Ale teda zpátky k tématu, jistý je, že pokud je v prkenici dost, nemá nejmenší smysl kupovat jetinu, ta vždy bude jenom nouzovej kompromis, nic jinýho si nenamlouvej! A pokud teda ojetý, tak alespoň maximálně do 4 let, jinak už to jsou většinou strašný vergly (což jsou bohužel často i tříletý auta :/)... (prosil bych nedávat do úst M3 E46 apod.)
Rozbalit vlákno
20
11. 5. 2011 14:32
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
Teď nevím, jestli si děláš pr**l nebo jestli to je fakt příspěvek do diskuze.

Student který má 500k ? :-) LOL Průměrný Čech je rád, když koupí nové auto do 300k a když na něj nemá, tak kouká na ojetiny DO 150k a i to je na každého třetího nedosažitelné :-)

Novota se vyplatí někomu kdo ujede desítky tisíc ročně, jinak nemá smysl. Proč si kupovat nové auto, které ztrácí před barákem hodnotu?

Já najedu do 10 000 ročně, takže mi kára za 100k udělá stejnou službu a nebude mě štvát, že každý rok přijdu o sto papírů za to, že mi soused závidí :no: :no: :no:
11. 5. 2011 14:38
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
musím tě uklidnit pr**l si nedělám a psal jsem, že jsem HLAVNĚ student, né jenom student. Tohle rozhodně nemělo vyznít jako provokace
Jinak jistě... za 300 se rozhodně dá koupit nový auto, a hezký, nikde sem nepsal, že ne. To samý u tý ojetiny... něco do těch 4 let, jak píšu, koupíš za stopade snadno, samozřejmě pokud v něm chceš vypadat jak diamantovej čávo, to se pak těžko vybírá.
Akorát já jsem trochu zhejčkanej a mám hodně slušnej nájezd, takže radši ještě pro jednou přežiju "lepší" ojetinu, dokud si nebudu moct koupit opravdu pořádný nový auto....
11. 5. 2011 14:42
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
A proc by student nemohl mit pul mega? Kdyz neni pako a trochu maka, par set tisic na ucte neni zas tak nedosazitelna meta. Samozrejme zalezi, jak drahe ma bydleni a podobne.
Jsem taky student, pri tom makam a vybiram nahradu nynejsi Primery P11. Na funglovku bych sice mel, ale prave me budou jiste cekat vyssi vydaje za bydleni a podobne, takze to vidim na nejakeho ojeteho Focuse, zhruba za tech 150-200 tisic nebo neco podobneho.
neregistrovaný "Light"
11. 5. 2011 14:46
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
Tak asi student co má bohaté rodiče. Jinak to nevidím, protože už jenom našetřit tech 200 tisíc je celkem boj. Ja sem taky pracující student a na dražší auto než 50 tisíc nemam.
11. 5. 2011 15:19
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
Urcite rodicia.Tatino kuuuuup mi taketo ........
11. 5. 2011 15:32
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
Nechapem preco rodicia. Ja sice auto od rodicov mam, aj ked od pol mega ma velmi daleko, len nerozumiem tej mentalite, ked ludia niesu schopni zniest, ze su urciti jedinci ,ktori maju nieco cez 20 a zarobili si sami peniaze , o ktorych sa moze ostatnym len snivat. Ja sice jeden z nich niesom, ale takyto ludia ma vobec neseru, ked na to maju, alebo mali jednoducho stastie, preco im to nedopriat ? hmm
11. 5. 2011 16:22
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
To je dost trapny pristup. A ak by dostal Astona, tak by si ho iba za to nenavidel, ci co?
11. 5. 2011 18:08
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
To není problém, akorát je práce a "práce". Pro mě nikdy "práce" jako nabízení "kvalitní finančního a pojišťovacího poradenství" alias obyčejný multilevel nebyla, ale bývalý spolužák byl těžce za vodou už po gymplu. Proto týpkovi z úvodního příspěvku věřím, že na to má z vlastních zdrojů.
11. 5. 2011 16:12
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
To je blbost, proc by nemohl studovat kombinovane, nebo dalkove, nebo treba podnika... lidi, trosku premyslejte.
Avatar - Ronault.
11. 5. 2011 20:06
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
To je celý problém globalizování, prostě jsi student, musíš jíst jen chleba s hořčicí a po večerech chlastat pivo nebo se učit. Přitom možností a hlavně typu studia je spousta.
Já třeba mám studium, které moc času na podnikání z mého pohledu nenabízí, auto sice mám tak za 100 000, ale sám jsem si na něj nevydělal. Nicméně chápu, že prostě když budu studovat něco, kdy stačí jít jen 2-3 dny do školy za týden, tak se do nějaké práce taky pustím a pokud budu mít dobrý nápad, tak není problém si dneska vydělat.
Mimochodem má bývalá šéfka studovala totéž co já a stíhala u toho nám ještě šéfovat, takže evidentně jde o kus od kusu, když to šéfka zvládala a já ne >:D
11. 5. 2011 16:10
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
Ono zas zalezi co studujes a v jakym veku... treba takovej student mediciny asi zrejme nebude mit cas na praci... nebo student prav si asi tezko sezene dost dobre placenou praci v advokatce, tak zustava jedine moznost prace v jinem oboru.
Avatar - Ronault.
11. 5. 2011 20:07
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
Přesně tak, i když jak píšu výše, šéfka zvládala medicínu a šéfovat... holt byla bedna, ne jak já. >:-[]
11. 5. 2011 20:44
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
Jojo máš naprostou pravdu... studenty medicíny fakt obdivuju, je to opravdu neskutečně časově náročný (a určitě nejenom časově), podle toho co vidím na lidech z okolí. Takže věřim, že stíhat u toho práci nejde, nebo skoro nejde. Já studuju věci okolo marketingu, takže mi stačilo se ve škole objevit max 2-3x týdně na pár hodin a i tak radši budu teď přecházet na kombinovaný studium (napěchovaný jeden den v týdnu >:-[] )
Avatar - Ronault.
11. 5. 2011 21:16
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
Ono to je těžký, nedá se to globalizovat. Jak píšu, bývala šéfka, kde jsem i já během studia makal cca 60h měsíčně, to zvládala s lepším studiem než já. Každý to nějak zvládá a nerad bych zrovna tímhle nechtěl machrovat, protože každé studium má své.
Spolubydlící teĎ dělá dálkově ekonomku nějaké finance či co a ta jejich matematika, brrr, to bych nedával. >:-[]
12. 5. 2011 11:01
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
Studujes taky medicinu? Tam znam celkem hodne lidi. U nas v rocniku je jeden typek, kterej studoval medicinu a prava, ted teda tu medicinu uz ma, ale je nejakym internim doktorantem na lekarsky, a samozrejme dodelava prava ... :yes:
11. 5. 2011 16:05
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
To, ze novota se oplati nekomu kdo ujede desitky tisic rocne, je blbost, novota se oplati o pro cloveka, kterej najed treba jen 5 tisic rocne, kdyz na to ma, a preferuje pocit precejenom vetsi jistoty, nez u ojetiny.
11. 5. 2011 16:13
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
Jestli pocit jistoty převáží nad financemi, pak se to vyplatí. Ale finančně (z hlediska poklesu ceny) se vyplatí ojetina (kromě případů, kdy koupíte vraždu, kde cena za opravy převýší pořizovací náklady).
11. 5. 2011 17:07
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
No jo, ale tu skrytou závadu někdy neobjeví ani zkušený technik. Blízcí příbuzní mají Focuse, ojetina cca. 2,5 roku stará, 60 tkm. Za rok dali do oprav tolik, že mé nově koupené vozidlo (C segment, srovnatelná konkurence), již vyjde levněji.

Takže ano, ojetina vypadá jako výhodnější investice, ale zárověň mnohem, mnohem rizikovější. A pak ten pocit, že nové si zajedeš sám...
11. 5. 2011 17:36
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
No jasně, s tím rizikem počítat musíš a přitom se snažíš si ho nepřipustit. Auto je vždycky špatná investice (kromě případu, kdy si na sebe vydělává nebo když s tím kšeftuješ profesionálně). Potenciální kupec by mel hlavně důkladně zvážit, na co ho potřebuje a kolik do toho může vrazit. Když má např. 250k, tak na popojíždění po městě je zbytečné kupovat ojeté Mondeo TDCi , na pravidelných dálničních štrekách v pěti lidech je hloupé trápit Fabii HTP, i když má sedačky ještě v igelitu.
11. 5. 2011 16:02
Re: tak samozřejmě voňavka je voňavka...
Tak az takovy financni problemy na studenta nemas, no... ;-)
11. 5. 2011 14:41
Nové
Kdo má na nové, koupí si nové. Kdo na nové nemá, koupí si ojeté. Jednoduché :-)
Rozbalit vlákno
11
11. 5. 2011 15:03
Re: Nové
Podle mě to tak jednoduché není. Když člověk není na autě úplně závislý (nepotřebuje ho na denní dojiždění do práce, rozvoz dětí do škol), má menší roční nájezd a zároveň přístup k prověřeným a slušným ojetinám, bylo by pořízení nového auta na domácí ježdění vyhozením peněz.
Dále by mě nebavilo během záruky dotovat značkový servis - na mém 10 let starém autě mám roční výdaje na údržbu a servis nižší než za roční prohlídku v rámci záruky.
Nicméně budu-li za 2-3 roky inovovat vozový park, asi si koupím nové, protože kolem 300k se dá pořídit nižší-střední splňující mé základní požadavky.
Avatar - DawQa
11. 5. 2011 15:07
Re: Nové
asi tak :-) ale když mám na nového Ceeda a chci méďu tak holt sáhnu po pár roční premiovce a jak už psali předtim zaleží taky na tom jak je to auto vytěžovaný

Já radši komfortní a velký než nový a "průměrný" když už toho moc nenajedu tak ať se aspoň svezu.. ;-)
11. 5. 2011 15:09
Re: Nové
Já se nedivím, že většina chce ojetinu. Nový auta jsou předražený a případná pojistka je vysoká, pokles ceny velmi rychlý. Za hodně peněz málo muziky. Radši rozumně ojeté, kvalitní a vybavené auto s opovídajícím výkonem (i když s rizikem, že si naběhnu - zatím jsem vždy vybral dobré auto se známou historií) než nové auto za vyšší cenu s horší výbavou a malým výkonem i když se zárukou.

Mám 17 let starýho mazlíka a jsem zcela spokojen. >:D
11. 5. 2011 15:41
Re: Nové
Mít 17 let starého mazlika nutně neznamená a pro tebe vysoká cena ještě neznamená, že musí být nová auta předražená. Zkus o tom trochu popřemýšlet.
11. 5. 2011 16:21
Re: Nové
17 let starého mazlíka mám pro zábavu a k tomu ojetou oktávku na černou práci - stojí venku a taky podle toho vypadá. Koupit nové auto není pro mne problém, ale bylo by chudák - bylo by ho venku škoda.

To je můj názor, nikomu ho nevnucuji, každý má jiné možnosti.
Avatar - Barrichello
11. 5. 2011 16:07
Re: Nové
Ono je otázka jestli si koupé nové za 350-400 a mít něco jako Oktávku v základu nebo něco v tom stylu anebo mít něco 4-5 let starýho ale poněkud jinou ligu.

Já preferuju to druhý.
Neb to auto o 2třídy výš najede v pohodě ještě to samý, co ta funglovka o 2třídy níže.
S trochu jinou výbavou, komfortem, výkonem atd.
11. 5. 2011 21:55
Re: Nové
lol jinou ligu, ale vo verzii ojazdeneho srotu :-)
Avatar - Barrichello
12. 5. 2011 10:12
Re: Nové
Ten oježděný šrot tu funglocku za 300 přežije, toho se nemusíš bát.
Avatar - Stefič
12. 5. 2011 06:44
Re: Nové
částečně máš pravdu, ale... Za cenu mého auta, ktere jsem kupoval nove, bych mohl koupit třema Mercedes E, ale 4 roky starý. Otázka: chci jezdit luxusní, ale 4 roky starou ojetinou? Kolik stojí servis? Je to prémiová značka...
Takže jasná volba. Koupil jsem Opel. Sice nevlastním prémiovou značku, ale zato mám nové auto s naprosto jasnou historií a nepoměrně levnějším servisem. Nikdy předtím jsem nové auto nevlastnil, ale po této zkušenosti už v budoucnu ojetinu nechci. Pokud to tedy bude v mých finančních možnostech...
Avatar - Barrichello
12. 5. 2011 10:15
Re: Nové
Njnj, kdyš chceš prémie, plat prémiové ceny.

Já si koupím ND z USA a stojí mě asi tolik, kolik by mě stál takovej servis na nový Mondeo :-)
To víš no na prémii stojí takovej kompresor klimatizace 25 táců, mě stojí novej 8 tísíc :-)
Luxusní chormovaná matice kola - 30 Kč - tady na prémii tak 200
A mohl bych pokračovat půl dne.

V tom je to kouzlo :-)
Avatar - gld
11. 5. 2011 16:38
Re: Nové
Myslím, že viac netreba dodať..celá problematika zhrnutá v dvoch krátkych vetách >:D

Ako celý svet, aj ten motoristický je o peniazoch.
Avatar - pelikoš
11. 5. 2011 15:38
jojo
radši nové a hlavně nissan... ;-) :-) >:D :-! nebo infiniti
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2011 15:55
Vyhody noveho
Kdyz ma clovek penize, vzal bych nove, protoze nevim, co se s ojetym autem v minulosti delo, pokud to neni napr. od znamych. Cesi jsou s prominutim na tohle prasata, jakmile se na autu neco, sup s nim na prodej...a samo ze nereknou co s autem je. U noveho proste vim, co se s nim deje a za co si muzu sam ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Barrichello
11. 5. 2011 16:15
Re: Vyhody noveho
Jo u nového hned víš na čem si, rozvítí se ti kontrolka, nalistuješ návod, kde je npasáno v případě že vám to hlásí tohle zajedte k nebližšímu dealerovi a je to OK.
A když se na to nevztahuje záruka vysolíš tam 10ku jen se neotočíš a spokojenost.

Až ti skončí záruka, budeš to ckvakat vše ze svýho případně musíš káru po 3-5ti letech prodat a jít zas pro jinou....
na čemž se ohromně vydělá, neb to cos koupil za 800 prodáš po 5ti letech za 400 a budeš hodně rád.

A abys prodal dobře, musíš jezdit na výměnu oleje a štempl do servisky za cenu, za kterou by bylo toho oleje asi 20litrů navíc >:D vč krom té výměny.
Atd.

Ale voní to novotou no, to je fakt.
Ale za tu vůni se holt musí solit a poměrně těžce.
Avatar - gld
11. 5. 2011 16:40
Re: Vyhody noveho
Lebo prevádzka ojazdeného auta je prechádzka servisnou ružovou záhradou :-O
Avatar - Barrichello
12. 5. 2011 10:22
Re: Vyhody noveho
No já u prvního auta který sem měl 3 roky sem musel krom výměny náplní nutně vyměnit akorát zadní kotouče a desky, pravý čep řízení a opravit zesilovač (což mě stálo asi 650 Kč ta oprava zesíku).
Jinak ani tuk.

No a u druhýho se dával nový termostat + housing, nové kotouče a desky a pakny ruční brzdy, klínák, baterku, čep řízení a to jest všo.
Taky za 3 roky.
To sou děsný pálky proti štemplům v ofiko servisu :-)

Uvádím věci který sem dělat musel, dělal sem i něco navíc ale to jen z důvodu že sem chtěl něco vylepšit, než že to bylo nutný.
Avatar - gld
12. 5. 2011 10:27
Re: Vyhody noveho
Tak to ti gratulujem, ale podľa seba nemôžeš súdiť celý trh s ojazdenými autami.

Fachman si vie vybrať zachovalé auto, ktoré nebude vyžadovať investície, ale priemerný motorista, pre ktorého autá nie sú alfa a omega života môže dopadnúť pri nákupe podstatne horšie.

Nové auto je proste nové auto, a na servisné prehliadky môžeš dnes podľa smerníc EÚ chodiť aj do iného ako autorizovaného servisu..teda nie priamo ku garážmajstrom ale aj k poctivým servisákom, čo ti nenaúčtujú 200 eur za 5 litrov oleja.
Avatar - Barrichello
12. 5. 2011 10:46
Re: Vyhody noveho
Jojo, děkuju za gratulace.

Jo vybírat se musí. Naporvé se povede vybrat dobrý kousek jen málokdy, hlavně se chce vyhnout nejspodněší hranici a najlevnějším kusům v nabídce.
Jinak kára po první majiteli která jezdila jen do ofiko servisu a která měla třeba firma, to není vůbec špatný kup.
Jasně, nesmí to bý oktávka na který se střídalo 15 obchodáků, ale pokud je to něco, co stálo nové 1,5-2 mega a víc, obvykle s tím jezdíval jeden človíček - ředitel nebo jeho osobní šofér.

Musíš počítat že na tom bývá potřeba vyměnit spotřebák a náplně, ale jinak ty káry bývají OK. A pokud v tom není 2x oturbený dvoulitr nebo moderní CRD tak ono je docela jedno jestli to má neto 120, 150 nebo 170.
Ono to klidně totiž najede 500. Nevymšlím si, znam jedno pána co má najeto 425 tis km a GO motoru skutečně nedělal. Jezdí pořád.

No otázkou so hodinové sazby, ceny originál dílů tady v EU a pak vych*anost ofiko servisů.
Pane my používám Magnatec Longlife, no jo ale k čemu longlife u káry s výmn intervalem 15 tis. Akorát má servis s někým smlouvu a mastí si kapsy na provizi.
A když má někdo štěstí, tak natrefí na borce co vesmou odsávačku, vysajou olej a nalejou novej.
Vyměnit filtr dá moc práce, takže se otře hadrem.
Hotovo.

Nebo 4 hodiny diagnostiky, jo pane to je vadná RJ, musíme dát novou a ona se pak závada, s kterou tam dotyčný přijel objevila za 2 dny znovu, neb RJ to fakt nebylo...

I takovéhle story znám od lidí co jezdili do autorizovaného servisu.
nebudu tu jmenovat značky ani konkrétní servisy.
Ale těch případů je mnogo.
Avatar - gld
12. 5. 2011 13:13
Re: Vyhody noveho
Aj pri dodržiavaní všeobecne známych pravidiel o "bezpečnom" nákupe ojazdeného auta sa môžeš popáliť..a aj sa pália ľudia. Jediná skutočná tutovka je auto od známeho, také autá sa však často predávajú len do rodiny. A známeho myslím ako niekoho z rodiny, nie Jardu z hospody.

A k tým autorizovaným servisom- práve preto ti píšem, že v celej EÚ máš možnosť legálne a bez porušenia záruky ísť do iného servisu. Takého kde vieš, že ťa neodrbú.
11. 5. 2011 18:40
Re: Vyhody noveho
Koukám, že z tebe mluví velká zkušenost s americkými auty >:D
11. 5. 2011 22:02
Re: Vyhody noveho
ta novota za to sakramentsky stoji... za tu sa oplati makat od svitu do mrku :-)
Avatar - Barrichello
12. 5. 2011 10:24
Re: Vyhody noveho
Mě ne, mě hlavně nestojí za to koupit si něco za 1,5 míče a pa z let na tom ztrati t 800 litrů.
Za to bych tu ojetinu při ceně ND servisoval asi tak 35 let >:D :-)
11. 5. 2011 22:28
Re: Vyhody noveho
Ono si musis koupit auto a ne vrak >:D
Avatar - twistedTSD
11. 5. 2011 16:19
referenční vůz
Koupili jsme referenční vůz a spokojenost. Jasná historie, servis, skvělý stav, v záruce, čerstvě zajeto a úspora peněz byla docela velká. Podle mě jde velmi dobrý kompromis. :-)
Rozbalit vlákno
3
11. 5. 2011 16:25
Re: referenční vůz
V zásadě je. Ale není to nic pro ortodoxní ojetináře, ani voňavkáře. Na ojetináře se cena ještě nedostatečně vzdálila původní ceníkové (a raději si za ní koupí auto o třídu vyšší, nebo aspoň silnější a s lepší výbavou. Typickému kupci zásadně nových aut zas vadí, že neví, kdo a jakým stylem to "zajížděl".
Avatar - DawQa
11. 5. 2011 20:21
Re: referenční vůz
tak tohle bude přesný rozdělení do dvou táborů >:D
opravdu výstižné :yes:
11. 5. 2011 22:30
Re: referenční vůz
Ja kdyz jdu testovat auto, tak bych ho po sobe nekoupil >:D >:D >:D
U Hondy Accord jsme uvarili spojku za 10 minut !!! Kdo vi, ale kdo s tim jezdil pred nami...
Avatar - Starfighter
11. 5. 2011 17:57
Rada od Mistra
Jak říkal Jirka Babiců, kupujte jenom ty dobrý, nekupujte ty špatný! A měkký játro je lepší než tvrdý játro. Howgh :-!
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2011 20:57
NOVÁ OJETINA
Na úvod si sdělme postoj k názvu článku - koupě žádného auta se nevyplatí, vyplatí se však koupit si auto...

V podstatě existují tři garážové světy.

Ten první, to jsou takzvaní diamantoví kovbojové, tedy ti, co auta kupují zcela přirozeně, nalehko, elegantně. Dost jsem se tu již o tom napsal, tak ve zkratce, zpravidla na sobě tihle diamantoví kovbojové dost makali a makaj - studium, jazyky, intelekt, jistá originální schopnost, a tak dále. Ve spojitosti s předmětem diskuze kupují (tak jako boty, tanga a kravaty) auta nová, ojetiny pak jen jako sběratelskou vášeň.

Druhý svět je svět takzvané střední garážové třídy, jedná se o sociální vrstvu, která pracuje (podniká) již nikoliv jen proto, že je to jejich koníčkem, nýbrž i proto, že je práce, případně podnikání živí, a to důsledně měsíc co měsíc. Avšak i tito lidé mají výživného tolik, že si mohou kupovat nové vozy, je tam mix zcela přirozené lidské hrdosti, poměrně ustáleného životního postoje a koneckonců i vědomí, že třeba nemusí jezdit supersport, vždyť třeba, přiklad z nejmileších, nový GOLF, či nový mégane jsou báječné vozy.

První skupina absoulutně, druhá skupina pak realtivně jezdí vozy, které jaksi jezdit chtějí. Třetí skupina, to jsou ti, co jezdí auta, která jezdit... musí.

Bazarový kovboj. Třetí skupina. Známý pojem, ovšem pozor, nejedná se o jakousi homogenní rosolovitou grupu, totiž i zde panuje třídní mezirozvrstvení, kdy na horní příčce je jezdec předváděček, případně ročních referentských vozidel dovozců či výrobců, a na spodní příčce, takřka u žlabu je klasický frontový bazarový kovboj, zpravidla třetí čtvrtý v pořadí...

Obecně se samozřejmě jistě shodneme na tom, že je zcela přirozené kupovat auta nová. Život však nese různá úskalí, koneckonců i nutné přechodové stavy (studium například) které prostě koupi nového neumožní. Študáci, byť jak čtu v diskuzi nahoře, dnes mají možnost vydělávat si poměrně slušně i při studiu jsou v tomhle mimo kritiku. Někde po studiích, resp. kolem třicátého roku věku však nastává u chlapa jistý zlom, nabíráš na kristova leta, párkrát už jsi jistě dostal od života po hubě, ovšem také sis už měl od života tak trochu něco i vzít, měl bys už mít takřikajíc trochu i zaděláno. A někde tady se to začíná garážově lámat, jakmile po třicítce považuješ bazar za regulerního životního spoluhráče, stala se někde menší či větší chybička. Nehledej ty chyby kolem sebe a zejména ne u těch, co se kolem tebe pohybujou, ta chyba je v tobě, zejména, jsi-li zdravý a práce schopný.

Ve vztahu k ojetinám známe jistě všichni zde památnou větičku, že v této oblasti si napřed odpověz na otázku, zda by sis chtěl jednou po sobě koupit znovu auto, které svěřuješ do bazaru. Asi ne, viď.

Tedy jak na to. No především, když už musíš koupit ojetý vůz, maskuj, maskuj, maskuj, tedy podložku pod erzetou s odvážným reklamním nápisem "auta za ojetou hubičku" vyměň v autorizovaném servisu za rodnou firemní uniformu. Kupuj jen takové auto, které se stále vyrábí, když ho někde za vsí dokonale vypulíruješ, soused se zvencne, že máš novou káru. Mistři tohle dotahují do takových legendárních výšin, že s novou ojetinou parkují tři dny před barákem s vypujčeným převozním číslem. To víš, ojetina, to chce styl.

Tak pamatuj, jsi než to, co tvůj vůz, běž do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe. Ostatně, svojí holku, tu už si nezajedeš, vždycky se najde někdo, kdo byl rychlejší než ty, tak si tu rozkoš užij aspoň u svého nového auta :yes:
Rozbalit vlákno
43
11. 5. 2011 21:11
Re: NOVÁ OJETINA
souhlas :-) teda až u pasáže zda bych si koupil z bazaru auto po sobě, tak já osobně... ano koupil, zatim po mě v bazaru zustala pouze 2 auta a obě "bohužel" v perfektním stavu... určitě sou lidi co s autem jezděj fakt křupansky, popřípadě v jisté chvíli přestanou nechávat vyměňovat díly... a to je to, co by mě štvalo. I když si třeba řikám, že za půl roku chci auto prodat, tak prostě nesednu do něčeho, v čem mám podezdření, že něco není "perfektní". Ale uznávám, že jsem určitě menšina, takže vy ostatní nespoléhejte, že na takovou ojetinu narazíte >:-[]
11. 5. 2011 22:12
Re: NOVÁ OJETINA
V bazarech to nemá cenu...nejlepší, když už chce člověk něco určitého, je porozhlédnout se na specializovaných fórech. Tam je alespoň jistota, že pro toho člověka auto bylo koníčkem a ostatní se za něj zaručí.
Avatar - Barrichello
12. 5. 2011 10:30
Re: NOVÁ OJETINA
Já bych si auto po sobě taky koupil, a ono po mě asi dost lidí.
Svědčí o tom fakt, že první vůz byl fuč po 25 dnech a druhý po 20ti.

U ameriky to je něco jako kdyby Fabie kterou ste dali do bazaru byla zítra pryč.
Což svědčí o tom, že to rozhodně žádný šmejd nebyl aneb já auta neprodával proto že je bych dojezdil, ale proto že sem chtěl něco jiného.

V tom je zásadní rozdíl.

Sou dva druhy kovbojů co dávaj káry do bazaru - dojížděci kteří dojeli a nechtěj investovat prachy a výměnáři, který chtěj něco jiného, neb je nebaví, jako jisté čecháčky jezdit 18 let v jedné káře.
Trošku nuda.
12. 5. 2011 11:36
Re: NOVÁ OJETINA
A po tech 20 a 25 dnech sis ho koupil zase ty sam?
Avatar - Barrichello
13. 5. 2011 09:47
Re: NOVÁ OJETINA
Ne já fakt ne.....
11. 5. 2011 22:00
Re: NOVÁ OJETINA
GTI: toto je podla mna Tvoj najlepsi prispevok a je aj pekelne trefny :yes: :yes: :yes: najviac sa mi paci veta, ktoru si trafil klinec po hlavicke: A někde tady se to začíná garážově lámat, jakmile po třicítce považuješ bazar za regulerního životního spoluhráče, stala se někde menší či větší chybička. >:D :yes:
Avatar - Kubass
11. 5. 2011 22:07
Re: NOVÁ OJETINA
tak teď vážně nevím kam patřím :-D. Auta jsou mi koníčkem, na nic ho nepotřebuju, za rok najezdím tak 7 - 10 000Km, v garáži my stojí Mercedes 124 E320 kterej má 16let (za cenu 8miletyho auta) a Fiat 600 s více jak 50ti letama.
A podle mě je koupě noveho auta ta nejhorší investice společně s počítečema a mobilama na světě :-).
Můj tatík si koupil fungl Astru, má ji třičtvrtě roku a má najeto 3 200Km, má teda v plánu nechat si ho tak 10 let, ale i tak nechápu smysl jeho výběru, vhledem ktomu že chtěl W211.
11. 5. 2011 22:19
Re: NOVÁ OJETINA
Kdyz ma clovek dostatek penez, ojetiny vubec neresi.
Bohuzel, ja mam porad jen "relativni" dostatek, tekze to, co bych doopravdy chtel, zustane v showroomu pro nekoho jineho.
Tvuj tata totiz volil mez funglovkou a priblizne pet let starym autem a udelal to, co by rozumny clovek udelat mel.
Avatar - Kubass
11. 5. 2011 22:39
Re: NOVÁ OJETINA
Tak já neříkám že by na nějaky zánovní auto nebylo (neříkám že na novy, na to fakt nemám), ale já ho nechci, chci mít auto co má duši a ne pojízdnej papundekl, mám auto na projížďky, občasný dojezd do práce a každá minuta vnběm mě těší, jezdím s potutelným usměvem kterej se ale vždy stratí v nějaké konzervě kterejch je na parkovišti pět se stejnou barvou hned vedle sebe, všechno z plastu, motor s houno obsahem a s málo válcema. NENE, do toho mě nedostanou :-)
11. 5. 2011 22:44
Re: NOVÁ OJETINA
Jasně, zvykl sis na komfort, který ti Mergl poskytuje. Celkem chápu, abys něčeho podobného dosáhl u nového auta, milion by to chtělo.

Ohledně oldtimerů souhlasím, poslední půlrok sháním jednu italskou přeplňovanou krásku, bohužel ne a ne najít. :'-(
Avatar - Kubass
11. 5. 2011 22:49
Re: NOVÁ OJETINA
žeby Delta?
11. 5. 2011 22:56
Re: NOVÁ OJETINA
Thema 2.0 16vt LX. :-)
12. 5. 2011 11:34
Re: NOVÁ OJETINA
Plecka. Z vlastni nekolikalete zkusenosti. Zkus radeji tu Deltu, to aspon prijedes domu s mokrejma trenkama ;-)
11. 5. 2011 22:33
Re: NOVÁ OJETINA
nesmysl
jsou lide, kteri si koupi funglovku jen proto, aby vsem dokazali sve tridni postaveni a pak zerou suchy rohlik s vodou
jsou lide, kteri nemeri svet tvou garazovou optikou a ackoliv dostatecne hmotne zajisteni, pristupuji k porizeni vozu pragmaticky ekonomicky - je-li levnejsi provoz ojetiny, funglovku si nekoupi
zaverem k zamysleni (jsili toho schopen): jaky je rozdil mezi 5 letym autem, ktere je ojete tebou, tvou zenou, tvym otcem nebo chlapkem z vedlejsiho mesta ?
11. 5. 2011 22:38
Re: NOVÁ OJETINA
Nesmysl jsi napsal ty. Pokud jsem opravdu zajištěn, nemusím kupovat použité věci. Obzvlášť, když se jedná o věc, na které v jistých okamžicích závisí můj život. To, že prohlásí, že provoz ojetiny vyjde levněji, znamená, že nejsou dostatečně zajištěni. Nebo ty si koupíš použitý notebook? Taky to vyjde levněji.
A rozdíl mezi pětiletým autem ode mě a od souseda je dost podstatný.
11. 5. 2011 23:05
Re: NOVÁ OJETINA
chapu, je to tezke si to priznat, zvlast jeli clovek omezen svou obsesi, ale ver, ze opravdu ziji lide, pro ktere neni auto pupek sveta a proto k jeho porizeni a provozu pristupuji jako k investici
znam lidi co jsou ve vate a jezdi ojetiny, protoze znaji hodnotu penez

nerozumis mi, chci rict, ze okamzikem nakupu se stalo z noveho auta ojete a je uplne jedno kdo ho ojel, jestli si ho ojel ty, manzelka, nebo to byl tvuj soukrome pouzivany sluzebak, ktery si po leasingu kupujes od firmy (anebo soused), je to po peti letech stale stejne ojete auto - fakt, jesti jsi ho koupil pred peti lety jako funglovku nebo vcera na jeho realnem stavu nic nezmeni
11. 5. 2011 23:16
Re: NOVÁ OJETINA
Ty penize navic vymenou za jistotu, ze me auto za sebou nema velkou bouracku nebo ze neni slepene ze dvou, klidne zaplatim. Nejedna se o obsesi, spis o pojisteni se.
A ja znam lidi, kteri jsou ve vate a jezdi v S-Klasse, protoze si to mohou dovolit a protoze to prislusi jejich spolecenskemu statusu. ;-)
11. 5. 2011 23:28
Re: NOVÁ OJETINA
podstatou meho prispevku byl zamysleni, zda je nutne kazdeho zakadrovat do pripravene skatulky ci zda neni lepsi se starat sam o sebe a ostatni nechat delat totez
ja nikomu nic neberu, at si kazdy jezdi podle chuti
12. 5. 2011 11:33
Re: NOVÁ OJETINA
"znam lidi co jsou ve vate a jezdi ojetiny, protoze znaji hodnotu penez"

Tohle je nejvetsi alibisticka kravina, co muzes napsat.

Neco takoveho ti tu (dovolim si parafrazovat) neveri ani uklizecka.
A fakt, zes to napsal svedci o tom, ze si to neveris ani ty sam.
12. 5. 2011 13:44
Re: NOVÁ OJETINA
vis o zivote a lidech kulove, podle sebe soudis ostatni, ale hlavne je to tvuj problem, protoze se pak musis vztekat nad tim, co pisu >:D

cemu tady kdo veri, je mi uplne fuk a i kdyby tu blaboly podobne tvym napsali vsichni diskuteri, na realite to nic nezmeni
12. 5. 2011 15:47
Re: NOVÁ OJETINA
Tak s tim koncem souhlasim, blabol, neblabol - na realite to nic nezmeni.
Avatar - Ronault.
11. 5. 2011 23:53
Re: NOVÁ OJETINA
:yes: :yes: :yes: Jeden z nejlepších příspěvků, co jsem od tebe tady četl :yes:

Nic neplatí absolutně, tak je vše nutno chápat, proto jen podotknu, že moje auto, které jsem nedávno prodal, bych si po sobě koupil, protože bylo v lepším stavu, než jsem jej koupil ;-) Ale to jsou výjimky.

V některých věcech zrajeme, někteří dozrajeme k tomu, že ojetina není to po čem máme toužit, ale někteří ne. Před pár lety bych s tebou nesouhlasil, to jsem ale ještě ani auto neměl, teď už souhlasím. Inu, chce to čas a mít poteciál ke zrání a makání na sobě.
Příští auto ale bude funglovka, i kdybych to měl v tom současném vydržet dalších 10 let.
12. 5. 2011 00:28
Re: NOVÁ OJETINA
Nebo spíš bimbat dalších dvacet, ne?
12. 5. 2011 05:42
Re: NOVÁ OJETINA
Lada Granta.... žádná hitparáda, ale havně je nová :-)
Avatar - Ronault.
12. 5. 2011 22:46
Re: NOVÁ OJETINA
Taky dělo, jen to občas nestartuje, to však soudruzi doladí >:-[]
12. 5. 2011 12:19
Re: NOVÁ OJETINA
:-) Jo, to je správné rozhodnutí.
Avatar - Enthusiastic.driver
12. 5. 2011 08:25
Re: NOVÁ OJETINA
"První skupina absoulutně, druhá skupina pak realtivně jezdí vozy, které jaksi jezdit chtějí. Třetí skupina, to jsou ti, co jezdí auta, která jezdit... musí."

Velmi výstižné. Více méně souhlasím s ostatními, tohle je skoro neprůstřelný příspěvek :-) Je fajn vědět, že jsi vlastně relativně normální, když si z lidí neděláš srandu adorováním koncernu >:D

Akorát mě teda trochu děsí, že po 30ce se nad sebou budu muset zamyslet, pořád ve mě hlodá jako ideální představa dailydrivera nikoli nový hatchback nižší střední, ale nějaká pečlivě vybraná, výstavní 540i E39, s jejíž nákladností provozu se koneckonců na cenu nového hatchbacku za chvíli dostanu. Ale já jsem opravdu velmi nereprezentativní vzorek populace...
12. 5. 2011 11:42
Re: NOVÁ OJETINA
Hele, nenazyvej to tak negativne.
To auto z bazose neni "ojete" nebo "olitane", ono je "proverene celou radou predchozich majitelu".
Ty bys ho pak nevzal?
>:D
12. 5. 2011 12:59
Re: NOVÁ OJETINA
ano občas je ještě v mém okolí slyšet názor: "No já nejsem blázen abych kupoval novotinu, si radši koupim nějaký starší, který už je prověřený od minulýho majitele a má vychytaný všechny mouchy!", v tý chvíli mi začnou cukat koutky... >:D
12. 5. 2011 15:49
Re: NOVÁ OJETINA
Jo, to je ono >:D
A idealni je, kdyz je ten predchozi majitel taxikar, nebot ho to auto zivilo a tak se o nej staral >:D
Avatar - NickNik
12. 5. 2011 18:17
Re: NOVÁ OJETINA
To víš GTI každej nemůže být diamantovej kovboj někdo taky musí péct rohlíky a jezdit v ojetý Škodovce proč si léčíš svoje komplexy na internetu a ne u psychologa?Neboj taky si jednou vyděláš na na nové auto a poznáš tu slast ;-)
12. 5. 2011 20:40
Re: NOVÁ OJETINA
Dříve, než začneš psát, vždy si srovnej myšlénky a sám sobě si napřed řekni, co vlastně chceš napsat. Když to vezmu od tvého konce, pak v poslední větě naznačuješ, že si také jednou vydělám na auto... Nerozumím. Auto mám, mám k němu i garáž, evidentně špatně cílíš. Z čeho dovozuješ, že si léčím komplexy? Nahoře pouze konstatuji jak to ve společnosti lidí ve vztahu k autům chodí. Na rozdíl od tebe se však nedomnívám, že podnikání v potravinách tě předurčuje k tomu jezdit v ojeté škodovce. Vedle toho skutečnost, že ne každý může být diamantovým kovbojem... no to je přece ta jedna ze zásadních skutečností, na které stojí tato společnost. Nahoře ti přece píši, že jedni umí a mají, druzí umí a mají méně a třetí neumí a nemají, nechápu co je na tom nepochopitelného, takhle to na světě chodí desetitisíce let.

Ty jsi zatím mladý nezkušený zobák, máš právo se čertit za všechno, co nezapadá do tvého mládím předurčeného velmi omezeného rozhledu. Nic proti, mám pochopení, na druhé straně, ve svých letech už bys měl mít v hlavě větší pořádek,než jsi právě předvedl.
Avatar - NickNik
12. 5. 2011 21:24
Re: NOVÁ OJETINA
Ale já v hlavě pořádek mám na rozdíl od tebe ,ty kdo to dává sežrat a zesměšňuje všechny ty kteří se odváží si koupit ojetý auto protože se jim to zdá rozumnější než si koupit nové.A zobák si možná ty ale tvoje mínus je asi to že už o sobě nemůžeš říct že si mladej. >:D a ty komplexy to bude možná z tohohle .,, No především, když už musíš koupit ojetý vůz, maskuj, maskuj, maskuj, tedy podložku pod erzetou s odvážným reklamním nápisem "auta za ojetou hubičku" vyměň v autorizovaném servisu za rodnou firemní uniformu. Kupuj jen takové auto, které se stále vyrábí, když ho někde za vsí dokonale vypulíruješ, soused se zvencne, že máš novou káru. Mistři tohle dotahují do takových legendárních výšin, že s novou ojetinou parkují tři dny před barákem s vypujčeným převozním číslem. To víš, ojetina, to chce styl.´´ že by podle sebe soudím tebe >:D snílku.
12. 5. 2011 21:41
Re: NOVÁ OJETINA
Ten závěr na který odkazuješ, to je přece text pro tebe, nebo se snad domníváš, že Karel May, když psal o Vinnetouovi, seděl při psaní na koni >:D

Nikdy nikde se nesměji bazarovým kovbojům. To bych si velmi silně vynutil!

Pojďme však namísto toho štěkání nahlédnout na věc vážně. Jak tedy ty nahlížíš na tvrzení o diamantových kovbojích, jak o nich nahoře píši, že je to (ve zkratce) sociální vrstva, která těží z jisté individuální schopnostní nadstavby (manuální, intlektuální), skupina, která na sobě poměrně dost makala a nadále maká (studium, jazyky atd.), a tomu samozřejmě harmonizuje pak schopnost pořizování věcí potřebných k životu. Tedy zcela přirozeně, lehce a elegantně nakupují (mimo jiné) auta. Samozřejmě nová, ojetiny pak jako sběratelé. V podstatě jde o to, že jsou to většinou lidé buď ve vysokých funkcích či podnikatelé, lidé jejichž příjmy se pohybují od násobků průměrné mzdy až po nebetyčnou hranici, která (naštěstí) již není určována stranou a vládou, nýbrž jen schopnostmi daného jedince.

Máš ty s tímhle nějaký problém? Pokud ano, prosím formuluj svůj postoj k této vrstvě, potom můžeme diskutovat třeba o sociální třídě střední.
Avatar - NickNik
12. 5. 2011 23:05
Re: NOVÁ OJETINA
Ale tak to bohužel není ti co na sobě makaj a jsou vzdělaní nemají vždy luxusní nová auta ba naopak v téhle zemi existujou lidi kteří přijdou k penězům jako slepý k houslím např. Trpišovský to je blbec >:D prostě burák a nejen on běž se kouknout do centra a uvidíš kdo s těmi ,,lepšími auty ´´ jezdí 40% zlatokopky 30% slepý houslisti 10% cizinci a pak až podnikatelé kteří si to určitě zaslouží.Normální člověk v dnešní době si hodně rozmyslí jestli si koupí novou Audi za 1200000,- skoro v základu nebo nějakou která má max 50 000 km za 850 000,- .A jestli myslíš diamantový kovboje manažery ve firmách tak těm na ty auta většinou ty firmy přispívají takže na druhou stranu nemají důvod si je kupovat ojetý.Prostě na světě se nedá škatulkovat jak to děláš ty to je typicky české a to já nemám rád. ;-\
Avatar - Barrichello
13. 5. 2011 09:51
Re: NOVÁ OJETINA
Půlka diamntových kovbojů sou zloději, vychcánkové, kšeftaři, lobisti atd.

Opravdová elita národa.
11. 5. 2011 21:14
Stratene iluzie, nove je najlepsie
Ako tu uz pisali viaceri, otazka nove/stare je otazkou penazi a ocakavani. Po takmer 20tich rokoch jazdenia su moje teenagerske sny o BMW a inych premiovkach nenavratne prec. Kupoval som stare vergle ale ked sa moje financne moznosti dostali na uroven cca 15tis EUR tak som isiel do novej Merivy B. Splna vsetky moje ocakavania, 120k mi bohate staci a je to nove, vonave.. Auto je spotrebak, mesacny leasing je vlastne platba za sluzbu a po 5 rokoch za to dostanem akurat na akontaciu a ideme do dalsieho noveho. Mensie a slabsie auto by som ale urcite nekupoval, takze keby som na to nemal, opat kupujem jazdenku. V konecnom sucte vyjde o cosi menej ale ja som si skor skusil tie katastroficke scenare. Navyse som clovek co auto uzkostlivo sleduje a hlada chyby. Je uplne bezne, ze na aute za 5000 EUR zacne coskoro odchadzat podvozok, CR, pripadne ako bonus pristrojova doska alebo podobna kravina... Taketo poruchy robia z auta nepredajneho kripla a razom sa auto moze zmenit na vyhodenych 5000 + 2000 v opravach.. podobne prachy clovek strati aj na novom a ma nove auto.. To co kedysi stalo 20000 EUR stoji dnes okolo 13-14 tis. Uroven nizsej strednej je uz hodne vysoko. Spickovy podvozok a 300k motor cloveka len zvadza k zbytocne rychlej jazde. Aj tak nie je kde..
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2011 22:06
hmm
Pri stvokach tisicov pretocenych tachometrov je to pre mna jasna volba: Na 100% beriem nove, pochodim vela dealerov, posnazim sa ukecat cim lepsiu zlavu, ale urcite nove. Pokial na to nemam, tak nekupujem. Pride mi to uplne smiesne a ubohe ako sa nejaky chudak v 15 rocnom BMW, ktore prave kupil od tucneho nemca za par burakov hra na prachateho frajera, ktory ma takych v garazi aspon 5 >:D A ak kupovat ojazdene, tak len o velmi dobreho znameho o ktorom viem ako s tym autom zachadzal. Totiz prikladov o tom ako sa na ojazdenom aute ojebali pocuvam od znamych kazdy mesiac plno...
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2011 22:10
Nové!
Asi nemá moc smysl nat těmito tématy meditovat, stejně jako každý by chtěl žít v Budějicích, každý by chtěl nové auto.

A když tu je možnost, za nějakých dvěstě koupit slušně vybavené, konstrukčně moderní subkompaktní auto (Clio), není co řešit. Jasně, jsou tu lidé, kterým je Clio "malé" a tak si za těch dvěstě koupí Allroada v pokročilém stadiu rozkladu. Poruchy neustále číhající za rohem je z těch snů o výstupů stratifikačních schodů většinou vyléčí. Když chceš opici, musíš mít i na banány. A to bouhžel v ČR stále není samozřejmé.

Nové auto jsem kupoval teprve loni. Jakožto student/absolvent pracující v odvětví, kde si bez známostí či protekce ani nevrzneš a zároveň rozjíždějící vlastní podnikání jsem měl vždy jiné výdaje. Služebák byl taky jistotou, která mě od zoufalé investice, jakou nákup auta bezesporu je, odrazovala.
Ale už jen pro ten pocit, kdy si nakonfiguruješ co tě napadne, každý den čekáš na zprávu od dealera a těšíš se na TEN okamžik, se to vyplatí.

Avšak brzy do bazarových vod opět zavítám, auto, které bych si doopravdy přál na víkendové jízdy, se totiž přestalo vyrábět před sedmnácti roky. :'-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
11. 5. 2011 23:56
Re: Nové!
:yes: :yes: :yes:

Taky tak nějak chci dopadnout, jen tedy toho oldtimera bych chtěl zpět, dokud ještě je ke koupi.
11. 5. 2011 22:13
Nové - minimálne s 5 ročnou zárukou ...
To sú minimálne požiadavky a pri novom aute nič pod touto hranicou nemá šancu ...

Všetky rebríčky spoľahlivosti sú len prázdne reči, ktoré pri poruche po záruke nepomôžu.

A ak má niekto ilúzie, že "jeho úžasná pravá" značka sa nekazí, tak mu neprajem drahé vytriezvenie ....ale stáva sa ...
Rozbalit vlákno
0
12. 5. 2011 09:10
co je to "nove auto", pozeri?
objednavka do vyroby
3 roky stara skladovka
1 rok pouzivana predvadecka bez zapisu v tp a stocenym tacho
Rozbalit vlákno
0
12. 5. 2011 11:58
SÁM SOBĚ BAZAREM
Děkuju nahoře za pochvalu, jak to tak pročítám, je tam na diskuzi poměrně jasno. S výjimkou toho jednoho zapšklého kovboje, jehož doslova neuvěřitelný blábol, cituji: "Jaky je rozdil mezi 5 letym autem, ktere je ojete tebou, tvou zenou, tvym otcem nebo chlapkem z vedlejsiho mesta ?" aspiruje nejen na zlatoventilkovskou větu roku, ale i na mentální exemplární údálost desetiletí... Neuvěřitelné, čeho jsou někteří lidé v zájmu zachování své nory psát za nesmysly. Ponechme tyhle intelektuální anorektiky napospas svým podskočeným životním představám a věnujme se mírně posunutému tématu - sám sobě bazarem.

Nahoře jsem měl na mysli především to, jak je krásné, když se citově člověk odpoutává od své aktuální káry a připravuje se na novou dimenzi v podobě svého dalšího auta. Celý ten kolotoč, od prodeje stávajícího auta, přes výběr nového, princip případného protiúčtu, na dřevo, leasing či úvěr, první zkušební kopulace, katalogy, pojištěšní, erzeta, motorizace, kůže, extras, kafíčko, kopyta na stole, no však to znáš...

Jinak velmi cením, že se mnoho diskusních kolegů chová ke svému autu tak, že se za jeho stav nemusí při prodeji nijak významně stydět. BRAVO :yes:

Na závěr repete mé blogové kuchařky na téma "jak kupovat auto" - díl 12.:

Prošel jsi úspěšně všechna úskalí motorismu - nákup auta, radost rodného paneláku, přežil jsi čerpání pohonných hmot, absolvoval jsi guerillový dálniční boj, svěřil jsi svůj klenot do servisu, a dokázal jsi toho svého miláčka uchránit před okresní automafií… no tak to smekám, takových je tu málo. Jenže, přišel soudný den. Konečná, vystupovat.

Tak auto zásadně prodávej na jiný světadíl. Když se ti to podaří, budeš mít klidné spaní, prodej v republice prostě nese jistá úskalí. Pro jistotu si nech vystavit zbrojní pas, chladné zbraně nestačí. Hlavně neprodávej auto tomu, koho bys rád ještě aspoň jednou potkal. Ideální je autobazar, a hned, jak ti vyplatí prašule, se pakuj. Bez prodlení pak změň bydliště, přestěhování je dobrá věc, zahladíš stopy.

Každopádně v autobazaru je to podobné, jako když ti doma najdou kalhotky v kapse u saka. Zatloukej, zatloukej, zatloukej. Pamatuj si - auto jezdilo jenom rovně a na rukou jsi měl přitom vždycky rukavice do tanečních. To možná zapůsobí.

Kolik dostaneš, to záleží na mnoha faktorech. O Rollsy zrovna teď moc zájem není. Pokud ale valíš nějaký ten národní poklad s padesáti koňmi v kufru, máš vyhráno. Prodej se podaří. A kdyby ne, nezoufej. Nezapomeň, i ty si budeš chtít koupit brzy další auto. Tak kdyby se žádný zájemce nenašel, pořád je tu ještě možnost, že bys do něho šel znovu ty. Co? Nakonec, není to špatný nápad, auto znáš, víš o jeho mouchách, a pak, umíš si představit tu radost sousedů z paneláku, kdyby zjistili, že jezdíš dvanáctej rok stále ve stejné káře? Buď přece trochu lidumil. Tak hodně štěstí :yes:
Rozbalit vlákno
0
12. 5. 2011 21:11
HLAVNĚ SE NENECH ZMÁST
kovbojema internetových diskuzí. Kupuj takové auto, které je tvému srdci blízké, bez ohledu na to, zdali kupuješ nové či z druhé ruky. Kdo hledá, ten najde a najít pěknou zánovní ojetinu bez ohledu na počet let či kilometrů není takový problém. Chce to čas, trpělivost, znalosti a připravenou šrajtofli.

Pokud byl tvůj sen třeba sedmičkový bavorák E38 a ty si necháš namluvit, že ve svých třiceti bys měl jezdit nový "konstrukčně moderní subkompaktní auto - Clio" (už tohle slovní spojení by zasloužilo zanést do archivu), protože prej pokud jezdíš ojetinu ohrožuješ sebe a svoji famílii, skončíš následně stejně - tedy budeš tady obhajovat, proč jezdíš něco co nechceš, jenom abys nevypadal jako "socka".

Takže nepřemýšlej nad tím, co píšou v diskuzích a jezdi srdcem. Jestli máš pocit, že když vystoupíš z funglového Clia, tak si z tebe sednou na *, žiješ v internetovém světě. V důsledku každý čeká až otevřeš hubu a co z tebe vypadne, ne jak starými chrastíš klíčky a pokud narazíš na takového, který se trošku vyzná v autech (takových je málo), ocení spíše zachovalou "klasiku", než "hypermoderní subkompakt" (pozor - takové auto neexistuje, to je pouze marketingová masáž).

Věz, že dnešní vozy již nejsou konstruovány na životnost jako dříve. Tvoje Clio bude za 3 roky vypadat hůř než šestiletý Passat a ten stejně jako 10 let stará E39, samozřejmě od slušných lidí. Takže jdi tam, kam tě táhne srdce.

Máš-li na nové - to však neznamená, že je ti 30, prodáš svoji Felinu, hodíš to na akontačku a ze svého patnáctitisícového platu dáš půlku na splátku Clia, večeři ti vaří máma a po první sezoně a ojetí gum na to koupíš Nankang - máš-li opravdu na nové podle svého gusta, kup si ho. V ostatních případech hledej a najdi zachovalou ojetinu.

Pamatuj však, že nejlepší je koupit si auto podle svého výběru a provoz, aby ti platil někdo jiný. To však musíš být bedna:-)

A správnému chlapovi musí zůstat ještě na jednostopou ďáblici. Takovou, kterou ve volných chvílích povodíš po horských pasech. Nejlépe italskou, abys měl i trochu stylu.
Rozbalit vlákno
0