Clovece ja nejak nevim, ale na silnici v rychle projizdenych zatackach jsi ve foresteru jak na mori a v terenu kde se forester zastavil jelo GLK bez zavahani dal. Vyhodou Foresteru je akorad nizka vaha...
že u Subaru je to jako s Hondou,u Hondy si koupíš motor a zbytek je "vedlejší efekt" u Subaru je to zase s jízdními vlastnostmi a u BMW exclusivitou.
Subaru jako průkopník AWD je asi nedostižný,má svojí specifickou klientelu.
Kdyby to byla tak obrovská výhoda proti "běžné" koncepci, tak nevidim důvod, proč to Subaru nepřineslo úspěch tam, kde se projeví "každá blbost" a to v motorsportu.
P.S. O Subaru mi nic moc vykládat nemusíš, sám jsem byl 2,5 roku majitelem....
Asi toho o automobilech vedet nebudes. Maloktera automobilka se muze pysnit 100% vernosti svych zakazniku spojenou s 40% narustem prodeju v dobe krize.
To bude proto, Dinare, ze neumis jezdit. Ale toho jsem si vsiml jiz davno. Noveho Forestra mame uz doma. Stary uspesne prodan. GLK byl ve vyberu a mel jsem ho od prodejce na tri dny doma. Doslova vytecny vuz. Nektere veci mi ale vadily. Mercedes ma sve "manyry" a ty ja nehodlam akceptovat. Forester je mnohem uzitecnejsi v stredne tezkem terenu, to neni zadne tajmstvi. Ale i na silnici se mu GLK nemuze rovnat. Nizke teziste je znat v kazde zatacce. BMW X3 chtela vyzkouset manzelka, ale nakonec musela souhlasit s tim, co jsem ji tvrdil od zacatku. X3 je stejne spatne v terenu jako na silnici. Jednim slovem NEBRAT. V dane tride nema Forester soupere.
:-):-):yes: Nezbývá než pogratulovat, Okristane, popřát mnoho šťastnejch kilometrů a věřit, že nebudeš jenom jezdit, ale občas sem i něco o tom napíšeš.
Milý příteli,
strávili jsme spolu několik let. Prožili spoustu krásných zážitků, užili si legraci. Často jsi si se mnou při našich společných chvilkách povídal o asfaltu, o kamínkách, štěrku nebo listí na cestě. A nejradši jsi vyprávěl o sněhu. Tam jsme si užili snad nejvíc. Vím, bude to po tolika letech znít krutě, ale bylo několik věcí, který mě na tobě mrzely. Třeba že v dešti jsi za mě ani jednou sám nesetřel okno. Nebo když bylo horko, foukal jsi na mou ženu moc studený vzduch a jí se to nelíbilo. A to, že jsi mi s volantem nikdy nevyšel vstříc, to ti asi nikdy neodpustím. Bylo toho ale víc. Na druhou stranu uznávám, že jsi mě jako správnej chlap párkrát vytáhnul z bryndy. Za to ti, příteli, děkuju.
Dlouho jsem si myslel, že nás nic nerozdělí, ale znáš to. Nikdy neříkej nikdy. Vstoupila mi do cesty žena. Božská. S pletí bílou jak arktickej sníh. S křivkama, který mě nedokážou nechat chladným. Voňavá, pečující, láskyplná, šetrná a přesto sportovně založená. Když jsem v ní (odpusť mi trochu tý intimity), cítím se božsky. Má nádherný jiskřivý oči, ze kterých se mi vždycky zatočí hlava. Je krásná ze všech stran, ale zezadu je snad nejkrásnější. K zásnubám jsem jí dal hned čtyři prstýnky. Bereme se začátkem listopadu. Nemůžu se dočkat.
Ty jako nejezdíš se sklopenou sedačkou vzadu, jednu ruku ležérně na volantu, oči těsně nad volantem a kšilotovku minimálně na bok, a rap na plné kule ??? Ty si * řidič >:D >:D >:D
jsem sice fanda subaru, ale ne imbecil - nafťákem jsem se taky párkrát projel - i když né tímto novým, ale klapot jsem opravdu, ale opravdu neslyšel - ausgerechnet bys ho určitě neslyšel v tom novém, kde je podstatně více hmoty mezi motorem a řidičem - takže nevím, cos slyšel za chrastění z audia místo motoru.... ovládání compu je alá nová impreza....Ad zvýšená kapota motoru - to je dobře ne? Navíc pokud si nastavíš sedačku výš - alespoň já tak jezdím, protože nemám ve zvyku se utápět v autě s očima ve výšce hřbetu volantu, tak máš dobrý výhled na silnici - akorát je to trochu o zvyk, protože Tě hrb může mást při odhadu čumáku,který je trošku delší...
Nejel jsi náhodou v Outbacku? A já jsem tedy najezdil se starší generací v dieselu mhohem více a nic tam neklapalo. Boxer prostě neklape.
Ten Tvůj příspěvek se mi nějak nezdá, nehulils trošku?
"pikcup" to je gól
"krásnými přesným basy"
? Máme ti věřit ?
Vim ze se naptas me, ale jako priznivec subaru, mam projety vsechny modely mimo nove imprezy a prave prichoziho Legacy a rekl bych ze GLK je lepsi a to jak na silnici, tak v terenu. Skoda ze nema malinko vissi svetlou vysku u dieselu.
sedan 2,0i manuál - autohaus Schott. Tam jsem kupoval svého festra. Dojem z auta - mnohem masivnější než současný model. Máš pocit, že jedeš v autě mnohem větším. Není tak, hravě lehké na dovádění, i když stopu drží jistě. Ono také se syrovým 2.litrem moc parády neuděláš - já chtěl vyzkoušet 2,5GT ale kám nix machen ;-) . Vnitřek - pro mne absolutní pohoda - nastavíš si co potřebuješ a jedeš - plasty okolo šaltpáky působí - subaru sorry - trochu laciněji než by měly - slícování v pohodě - nic nevrže, nepovídá si. Vzadu místa bohatě - teda já měřím 176 cm - takže na mně dost místa i v trabantu, že ;-) . Brzdy průměrné, naklánění přijatelné. Samozřejmě - design vnitřku může být diskutabilní, ale pro mne v pohodě. Nic pro olizovače měkoučkých plastů v interiéru, i když snaha na některých místech byla. Trošku nezvyk ta ručka - síla zvyku Ti nejdříve pohne pravou rukou ;-)
Souhlas, legacy a GLK v jedné větě nejdou dohromady, ale Forester a GLK už spíše, a po mé zkušenosti, jsou řeči o nízkém těžišti subaru u tohoto modelu jen v rovině pusté teorie, v praxi se to nijak neprojevuje, GLK bez marketingového těžiště prostě jezdí na silnici líp. ;-)
Mně se tedy GLK líbí podstatně víc než nové Legacy, ale moc nerozumím, proč ho zmiňuješ v téhle souvislosti...
Jedna z hlavních výhod Legacy všech generací je v tom, že to je "normální" auto s mimořádnou technikou a NÍZKÝM těžištěm (mimo jiné) a z toho vyplývajícícmi výhodami.
Základní ideou GLK je udělat auto s "běžnou" (pro Mercedes) technikou a typem karoserie, přinášejícím s sebou VYSOKÉ těžiště.
Ta auta jsou v podstatě ideové protiklady...
chceš to vědět? Použiju definici mý 7letý dcerky, když jí něco nadchne nebo je z toho unešená - Hustý..... a teď vážně - velmi ale velmi dobrý vůz.....Když jede - nemůžeš si ho nevšimnout. O ergonomii vnitřku bych také nepolemizoval - lépe na tom je jenom bmw..... Takže shrnuto, podtrženo - velmi povedené auto - jenom mne nikdy dealeři nechtějí pustit do terénu... Nevíš proč?(přičemž si myslím, že s výbavou, které to auto má, by nebyl vůbec problém)
čtu moc rychle - omlouvám se - pak je tu tedy platný můj názor, který jsem psal u superbu s novým haldexem - pro 99% standartních řidičů je rozdíl nepodstatný a haldex odvede svoje velmi dobře. Rozdíl je znát jen na
"hraně", což je pro 99% nepodstatné...... přičemý je skutečně škoda, že se kvalita soustavy u subaru sráží designem....
No... píšeš to dobře. Ovšem kde se v tobě vzala ta samurajská estetika... to mi vysvětli.
Ovšem obecně nyní srovnáváme nesrovnatelné. Tedy obecně, ať už uvnitř cejtíš toho samuraje nebo rytíře Artuše, tak obecně je estetika toho céčka v rovině absolutna. To se samozřejmě (doufám mi to dovolíš) netýká vizáže subaru. Koneckonců, ty to nepřímo v odpovědi potvrzuješ - dostaly tě především jízdní vlastnosti. Ozawasane, nechci bejt rejpavej... ale zkus si GLK. To je v uvedených souvislostech ( a doslova) řidičskej ráj.
Jsem se s ním už půl hoďky projížděl (na IAA ve Frankfurtu) a připadal jsem si jak v pikcupu, nebo ve Forestrovi. Vysoký posed, zvýšená kapota motoru, klapavý dieselový motor.
Navíc, ovládání palubního počítače není na multifunkčním volantu, ale na přístrojovce, což jsem nepochopil.
Z kladů je to výteščné audio, s krásnými přesným basy i za nižší hlasitosti.
no to je právě otázka priorit - ty porovnáváš formu a já obsah, budeme-li každý trvat na své interpretaci - máme teoreticky pravdu. Navíc pokud se přepiješ levnějším vínem, tak je jasné, že pak kvalitní je už jen břečka. Proto se ochutnává ze dna sklenky, případně plive a zajídá chlebem. Pokud vletíš do sklepa a u prvních dvou sudů dáš půl litru, tak u třetího už nemáš šajn, co piješ.....
člověče já s Tebou mám hrozný problém :-) , když Ty tu češtinu používáš tak krásně, že i když v mnohém nesouhlasím - rád to čtu.....
A teď - já asi holt nepatřím geneticky do evropského řidičského mainstreamu - já auto vybíral trochu jinak - obecný popis je u vozidla, ale zkrátka mne to auto dostalo při zkušební jízdě - zevnitř - od kormidla(které je v některých ohledech přeposilované) mne zkrátka auto dostalo - a to proto, že už mi něco rukama prošlo.
A k designu - je to hříčka pro zábavu - srovnej design mercedesu - nových kousků a subaru s maskami samurajů a evropských středověkých rytířů - zajímavé. Budu mluvit o mercedesu - když vidím na silnici mercedes, tak s trochu rozjitřenou fantazií se po cestě * těžkooděnec na koni a ty zíráš do jeho hledí...... To samé, pokud prolistuješ pár knih se samurajskou zbrojí - zkrátka, každému dle gusta.....
Vy jste dva. Jeden co píše tyhle pravdy a druhý co převrací jasné pravdy. Řekl bych , že to ani není moc hnusné, ale chybí v tom výraz co znamená SUBARU. Japonci se nedrží tradic a to je sešlapuje. Jak nádherně zničili Mazdu F, Primeru, kde je CRX a jak lítají s Civicem.
ano - máte pravdu - byť fanda značky - nepopírám a souhlasím s tím, že subaru není oním skvostem, pro který by se při chůzi okolo showroomu, podlamovala dívkám kolena - a už vůbec motoristickým designovým nadšencům. To je zkrátka fakt, se kterým se nedá příliš polemizovat. Polemizovat se však dá s tím, kdo to auto strhá jako "zrůdu". Zkrátka je to průměr, který odpovídá spíše vkusu nevkusných amerických zákazníků - kde je ostatně těžiště trhu.... Mimochodem, když se podíváte do nedaleké minulosti, tak nelze nevystopovat značné ovlivnění mateřským koncernem - toyotou a jejími tvary - takže "matka" také trošku zatlačila na pilku..... Je skutečně škoda, že subaru nemá designové centrum zaměřené s ohledem na evropského "standartního" zákazníka, ale to my tady asi nezměníme....
Ano Subaru si designově systematicky zahrává se svými příznivci... I když ta lehkost a jednoduchá elegance předchozí generace dneska v době mohutných těžkopádných aut asi už není moc in, mně se líbí mnohem víc než nová generace
Cena je (má být) u auta vždycky až na druhém místě. Předmětná cena přesně odráží postavení legacy na trhu. Ostatně tohle platí nejen o Subaru.
Výborné jízdní vlastnosti. Jim by měla se***vat korespondující vizáž. Subaru by neměl být ovšem "jen" klasickým mainstreamem s výbornými jízdními vlastnosmi, měl by být jiný. Ovšem jiný ve směru právě těch jízdních schopností. Lépe řečeno, ta výjimečnost v jízdě potřebuje následovníka v přitažlivé výjimečnosti designu. Ze subaru má sálat dravost, jistá ignorace módních trendů, zemitost, tvrdost. Pak to všechno do sebe správně zaklapne. Neboť takto nakonfigurovaný produkt tu prostě v mainstreamu jiný není.
Mimochodem, když jsme u těch karoserií... jede kolem tebe Mercedes-Benz C-klasse, a ty užasle hledíš na tu krásu, která současně absolutně přesně odráží to, co Mercedes ve světě aut znamená. To samozřejmě platí například též o BMW. U těchto aut jen stojíš a žasneš. A je jedno, jestli koukáš do motorového prostoru, na přední blinkr nebo na anténu. Vím, zde jde o prémii, tedy estetickou referenci, ale můžeme se podívat do předznačeného mainstreamu. Například takový PASSAT. To je vůz, který (stejně jako to céčko nebo trojka) svou vizualitou přesně definuje to, co je pod kapotou a komu je to všechno určeno. Nenajdeš v tom zadání chybičku. Nenajdeš jí ani například v subprémii. Volvo? Jistě. Severskej tahoun, nezničitelnej dríč. I na pohled. Či Alfa Romeo - sportovní akcent. Nebo se ti snad zdá fantastická stopadesátdevítka na pohled málo dravá?
Takže aby jako bylo jasno, neexistuje zadání fe formě - největší dělo světa na nejlepším podvozku a nic jiného. Existují jen specifické idee. A jednotliví výrobci je více či méně úspěšně uchopují.
P.S. Neumím si vůbec představit, že bych mohl kdy koupit auto (a nyní píši obecně, nenarážím na zde notoricky známý syndrom subariální negace vlastní estetiky při výbětru auta) u něhož bych pře-de-vším nebyl okouzlen karoserí. Dokonce to považuji za vůbec to nejdůležitější při koupi auta. Ano, může se stát, že se auto zájemci fatálně líbí ale při bližším pohledu ho neuspokojí technikou. Potom (logicky) nekoupí. Tedy je to stejné, jako když uspokojen technikou nedojdu estetického naplnění. Co udělám. No... nekoupím také.
Neboť to druhé nejkrásnější ve vztahu k autům je po radosti z jízdy to, když přicházíš ke svému zaparkovanému autu, někde na parkovišti, stojí tam, výborně nasvícené zapadajícím sluncem, přední kola vytočená do rejdu, a ty se na něj fakt s velkým zalíbením díváš a tak nějak uvnitř sebe ti tiká, že jo, že je to parádní kára, že přesně odráží tvůj naturel, že jste prostě dobří parťáci. Jistě, estetika a technika jde u aut ruku v ruce. Minimálně u těch, co si to mohou dovolit...
Je to otázka úhlu pohledu, moje asociace by byla trochu jiná, proč nevzít víno za 150,- než tohle za 200,-, pohárky už nemají šanci rozdíl poznat. Nemluvě o tom, že ta lahev je fakt otřesná.
Ozawasane, v podstatě souhlasím s tvým příspěvkem. Bezpochyby půjde o velmi kvalitní auto navíc za relativně velice rozumnou cenu. O tom žádná. Subaru byly vždycky kvalitní auta. Bohužel jsem však novou Legacy viděl i naživo a v porovnání s předchozí generací jsem byl hluboce zklamán. To auto doopravdy moc krásy nepobralo... :-( Takže připijme tím lepším vínem, ať se jim prodeje daří... Snad subaru-fans zkousnou ten design a auťák se prodávat bude...
a za kvalitní techniku. Ach ano - vím - ten design - ale živě to vypadá mnohem líp, než na obrázku..... Ale masovka to holt nebude. Je to jako s vínem - spousta lidí slope flašky do 100 kaček(s tím, že i tam se dá samozřejmě najít "dobré")a mají o sobě pocit, že jsou "vinaři", přičemž mají mnohdy na dosah jen o "pár korun" výš něco, co by jim už pohárky docela pohladilo(někdy drsně - jasně(......