chtel jsem koupit 968cku, ktera je logickym zavrsitelem transaxle koncepci z 80tych let, ale tohle auto proste nesezenete (shanel jsem ho rok) a kombinace cena/stav je neresitelna. Mozna tak reimport z Japonska nanejvys.
944 je na dobu vzniku dosti bezpečné auto, pokud jde o čelní náraz tak se motor zastaví o transaxly a posádka to přežije, z boku je to už horší ale na dobu opět nadmíru bezpečné než ostatní
Tak co to koštne, cena normální v česku a v závorce bude cena z eBay na 944 S2:
Spojka 28 500 (13 800)
Rozvody vč. řetezu a napínače 14 500 (5 500)
Vodní pumpa cca 16-20 000 (6000 - 9000)
Silentbloky motor 6000 (1 500)
Originál Porsche brzdový desky Texar na všechna kola 12 000 (5 000)
Kotouče Zimermann 7 - 9 000 (2500 - 4 000)
Vzduchový filtr 2 500 (1 200)
Olej motor je potřeba počítat 7l, do převodovky 2l
944 má dva odstíny barvy, chybějící středy kol na jedné straně, 924 hnilobu, promáčkliny a překrásné LE diody pro denní svícení.. další věci netřeba rozebírat 8-s
"Každý Čech se nejvíc bojí havárie..." >:D Já mám dojem, že ty se bojíš i za ty Čechy, kterým to je úplně jedno...
Jak se říká: Lepší je žít na pokraji rizika a nakonec bídně zhynout v tragikomických troskách starého Porsche jako neidentifikovatelná změť oblečení, krve, kostí a střev, než vzpomínat (byť se zdravým rozumem) v domově důchodců na pracovní zážitky >:D >:D
Jde to s něčím srovnat? Cca zhruba? :-) Já se toho prostě bojím - vyznávám rčení "kdo chce opici, musí mít na banány" a obzvlášť u Porsche bych si nedokázal odpustit, kdybych jej krmil podřadnými díly. Nakonec mám místo Porsche MX-5, kde jsou skoro všecky díly otázkou pár tisícovek a navíc je to auto tak blbuvzdorné, že se tam nic nekazí :-)
Já jsem díly na mou ex944 S2 objednával přes eBay v USA a DE a ušetřil jsem až 80% oproti cenám v ČR. Není to tak hrozné, nejdražší běžné díly je komplet set spojky a vodní pumpa a 16V rozvody vč. napínače řetízku na který se dost často zapomíná
Gratuluji k takové raritě, osobně vím o 1 kusu černé 944 S2 cabrio z Vyškova (ale teď už asi u jiného majitele) a další 944 cabrio v ČR jsem nenašel
Sám jsem měl 944 S2 (viz můj profil na moje.auto.cz) a musím říci že je to naprosto nadčasové auto a S2 výkonem už dokáže potrápit mnoho řidičů prudičů o mají tendenci ukázat že jejich TDI je to nej na světe
Taky poslední dobou bávý zvykem něco plácat na fórech bez ujasněných souvislostí.
Takže: pokud ti to ještě něuniklo..tak v té době rozhodně nebylo Porsche součástí koncernu (nebo naopak... v téhle hře o akcie se asi vyzná jen pár zasvěcených).
Učitelka by ti dala z novodobé historie za 5:)
Testy dělal kolega Vacek (Auto Tip, Svět motorů), který projekt veteran.auto.cz spustil. Ten se ovšem kromě historických rubrik v obou časopisech věnuje od roku 2011 jiným aktivitám.
To je zase ***, proč teda v nějaké automobilce nepracujete? Už se probuďte, tyhle srágory čte od vás člověk pořád. Kdyby automobilky investovaly do vývoje aut, kde člověk přežije náraz ve 200 tak by auty skoro nikdo nejezdil, protože by byla neúměrně drahá. Stačí snažit se nejezdit jako idiot a už tím se riziko nehody dá značně ovlivnit. Navíc u youngtimerů což tato Porsche jsou, nikdo vysokou aktivní, (ale především pasivní bezpečnost) neočekává, holt byla jiná doba. A věřte mi, že kdybych v té době žil a mohl si vybrat, tak se x krát raději nabourám, (když už bych musel), v BMW 3 z r. 1980, než třeba ve Wartburgu téhož roku výroby.
Auta to jsou naprosto parádní. Ale čeho si cením je to, že existuje club, který spojuje lidi co mají rádi youngtimery ! Dodneška jsem neměl ponětí o jeho existenci... :-(
Na fb mají stránku, kterou jsem hned prošmejdil :-):yes:
Provozu bych se nebál, znám hodně lidí (vč. sebe :-) co provozují podobně stará auta čistě jako sportovní náčiní a cenově je to přijatelné (Porsche nevím, ale asi to bude podobné). Hothatch není sporťák...
Pravá, nepravá Porsche, vždyť je to fuk :-) I kdyby to mělo na kapotě znak VW, pořád se jedná o čistý sporťák s transaxlem a dokonalým vyvážením a to je hlavní!
944 jsem měl dlouho v merku, nakonec jsem však došel závěru, že jí ještě nejsem hoden. Zatím bych ji pořád používal primárně jako sporťák a až sekundárně jako youngtimer a to by asi bylo pro nějaký pěkný zachovalý kousek škoda. Navíc, udržovat tohle v provozu není taková sranda, jako udržovat v provozu nějaký hothatch za stejnou cenu.
Případným diskusním mistrům, jimž budou slogany v podobě "Porsche chudých" apod. tak nějak zadostiučiněně lahodit na anorektické, vyprahlé duši, není od věci připomenout časový a věcný garážový rámec výskytového zenitu horních poršáků na silnicích Evropy.
Tedy, v té době jsme se zde opíjeli z musu škodou 110 R Coupe, a to jako jedinou trochu životaschopnou variantou sportovního auta, jemuž přední nápravu rdousil ve vlásenkách rudo-obrezlej drát vykovanej z komínu Aurory... Nad temenem vznášející se obrezlé kladivo a u životem nabušené krkavice navždy přisátý - milióny setnutých - ztupělý srp. Ze severu sem večer co večer doléhala odvážná sdělení endérudochů, že Wartburg je kladivem na BMW (což si k mému neskrývanému zděšení myslí dokonce pár rudopohrobků na zdejších diskuzích ještě dnes...) a že na Trabanta byly pořadníky pokrácené z patnácti na čtrnáct let. A pár kilometrů od nás (směrem na západ) zatápěli mladí eurodrzci pod kotlem devětsetdvacetčtyřkám...
Vím přesně, pamatuji si to, jak se v tehdejším Světu motorů objevil článek o modelu PORSCHE 924... Malý černobílý snímek, který jsem si vystřihl a před spaním se vočima vpíjel do těch fantastickejch tvarů... vrcholného naplnění pak člověk došel v prodejně Tuzex, nacházející se v budově tehdejšího Motokovu, tam se za totáče prodávali Porsche 924 ve zlatavé barvě, přesně ve stejné jako nahoře. Akorát v tůzu byli ti poršáci menší... o hodně menší...
Ještě dnes, když se člověk zadívá na ty anti911 tvary, pochopí, že i kdyby Porsche prodával verpánky, musel bys na ně stejně do fronty, neb právě Porsche je ten, který definuje svět aut. Ostatní na to jdou obráceně, snaží se světu definovat auta. Podle toho to také na silnicích vypadá...
V době výroby modelu 924 procházel Porsche těžkým obdobím, ještě příliš krátká doba od zrodu devětsetjedenáctky neumožnila mnohým pochopit, že Porsche je ten, který právě v modelu 911 zkoncentroval automobilové absolutno. Ale možná to nevěděli zatím ani u Porsche...
Ale ať to bylo jak to bylo, přes modely 356, 914, 924 a jeho deriváty, přes 928, porsche vlastně vždy dokazoval, že intuitivně ví, co to chce. Teď už jde jenom o to, jestli to víš i ty. Neboť zapasován v zadním sedadle yarise, s povrchní představou o vlastní garáži, osudově determinován jednou cenovou gilotinou za druhou, můžeš těžko dojít do garážového ráje, do ráje jemuž vévodí katedrála s devět set sedmnácti schody vedoucími k oltáři, k tomu oltáři, na němž oslnivě září do všech stran devět set jedenáct věčným světlem planoucích svící...
BRAVO PORSCHE :yes: (a bravo sympatická majitelka...)
Mam ve sbírce červené 944 S2 v cabriu, z roku 1991 s 100 tis a po kompletní renovaci,s autem asi 5 let nejezdím, ale je rychlé, výborně ovladatelné, a budí pozornost. Bylo vyrobeno necelých 2000 kusů v této verzi a téměř vše vyvezeno do USA.Na toto auto nenechám dopustit.
Ano. A broučci spali a spali a spali. Když se brouček probudil,tak si dal nick GTI. Bohužel jsem měl možnost na rozdíl od některých pisálků tohle auto vyzkoušet před 12. lety a dávám mu známku 3. Vcelku dobrý a čekal jsem opravdu větší *** od VW jak bývá zvykem. :-|