Technika

Zpět na článek

Renault Energy 1,6 dCi: Nejmodernější turbodiesel podrobně

44 komentářů

pogo26
To jezdíš za 4.0 l ? >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ragnotti
[odkaz]
Nicco
No tak to je ina vec. Ale trestne stihany moze byt nie len ten, co berie uplatok, ale aj ten ho ponuka, tak aby to nakoniec nevyslo hodne draho.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak KONEČNĚ po letech vw (skoro)dohnal světovou konkurenci a ona takhle.. 😉
Pěkný den 😄
ryccardo
I ty naivo. Myslíš, že nejde zařídit aby si udělal emise i bez DPF >😁
Nicco
euro6 nedovoli odstranenie DPF, lebo na emisnej budu merat aj pevne castice, nie ako doteraz
pepekrecek
1.6 dCi má DPF 😄 takže zanášení sazemi čehokoliv nehrozí 😉 jeeeee
ryccardo
Tak to se v tom případě s demontáží DPF bude muset zaslepit i EGR >😁
ryccardo
Co by na to jako měl říkat? Žádný chyby to nehlásí. Prostě je zaslepenej sice se otvírá, ale do prázdna 😄 A jak si motor hezky chrochtá, když mu nejdou saze z vejfuku zpátky do sání >😁
Klaudius
Mám niečo cez 20 tis. a spotreba sa ustálila medzi 5,5 a 6 l, v závislosti na jazde, a asi aj použití klímy. Po diaľnici sa vleziem do 7 litrov, ale tých 130 km/h s naloženým autom môže stáť kľudne okolo 9 a nie je to, myslím, veľa. Krabica je to dosť objemná a aerodynamiku na úrovni športiakov rozhodne nemá.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Před krizí prodeje dieselů v vropě 53%, nyní opět 53%. V ČR před 3 roky 40%, nyní opět 40%.
Jestli něco půjde pod kytky, tak 1,2 HTP.
Turbobenzíny situaci nezmění, jsou drahé stejně jako diesely a když jim zmáčkneš krk tak žerou jak nezavřené.
kyklop
to nie je 1,6 tdi >😒]
kyklop
skutek utek - bud konkretny....dve kanga minulej generacie s 1,5dci jazdili dlhodobo za 5,5. Nikto sa s nimi nemaznal. Nove kangoo je tazsie a vacsie. Ak by si do neho hodil benzinovu 1,6, tak ocakavaj spotrebu okolo 9-10. . Posledna cast tvojho prispevku sa neoplati komentovat
Avatar - Emel
Emel
Kangoo je krabice, spotřebu na úrovni pěti litrů nelze čekat... zejména při ježdění po dálnici.

Diesly pod kytky rozhodně nejdou, od střední třídy výše dominují a prosazují se postupně i u aut jako je Jaguar nebo Porsche. V nižší střední je to otázka pořizovací ceny a pro auto do města je zřejmě ideální atmo benzín...
Ragnotti
Spotreba pojde dolu po zabehu. Treba najazdit 30tis a viac
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kyklop
1,9 tdi pd bol tak skvely motor, ze ho prestali vyrabat
Wartburg 353W
Ono nacpat vyfukove plyny do mista, kde je vzduch jiz stlacen, tj za kompresor, da vic prace, nez nacpat je pred kompresor. Tuto praci musi konat motor. A odsud prameni to snizeni spotreby diky nizkotlakemu EGR u Renaultu.

Kontrolni otazka, kam usti EGR ventil v 1,9 TDI PD? >😒] :-!
Wartburg 353W
EGR chladic je naprosto standardni vec 8-s
Wartburg 353W
A co na to tvuj NOx senzor?
Klaudius
Správne. Hovorí sa, že každý správny zazobanec z tých prachov nakoniec musí scvokatieť, ale náš Ada si to vybral vopred... >😁
hipisko
keby len cez intercooler, ale aj cez turbo.... [odkaz]
hipisko
nesplna euro 6. je len pripraveny na splannie euro6 tj bude sa robit doladovanie pre euro6.
Inac neviem si predstavit na tomto motore zrusenie DPF filtra, tu sa to proste nebude dat, lebo potom mechanicke casticecez EGR pojdu aj do turba, ktore je namahane este viac ako v doterajsich motoroch.
A co ked odide DPF? Co potom?
Na druhej strane ak bude fungovat DPF, tak sa nebude zanasat EGR a motor bude spolahlivejsi pred konkurenciou.
Ale DPF bude achilovou patou tohoto motora.
[odkaz]
kuko
na tvém místě bych si založil servis specializovaný čistě na Rencky, do půl roku budeš milionář, do roka miliardář 😉
Avatar - ethicon
ethicon
presne, ale vzhľadom na zameranie tohto servera sa ani nečudujem...ignotrovať však anketu motor roka je silné kafe..
Avatar - eLzyx
eLzyx
auto na ceny nejezdí. A dokonce ani ty ceny nezohledňují životnost a reálnou hospodárnost motoru (tj. servisní náklady + spotřeba)
Subaru.in
Konecne neco pro mou osobu. Vysvetleni - Fotky proste paradicka.

Super :yes: :yes: :yes:
Nicco
Jde to, ale za cenu priskrceni. Euro4 dali niektore motory bez DPF - slabsie verzie.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
odstavených u okraje dálnice se zvednutou kapotou se opět zvýší. Střední dobu životnosti tohoto vynálezu bych odhadoval na 50 tisic km. Tedy na 1/10 životnosti 1,9 TDI PD.
Lio
Super Renault :yes:
Avatar - Emel
Emel
Parametry zhruba srovnatelné s 1.7CRDI, která se tu nedávno probírala u Hyundai i40... pro Scenic nebo Megane je tohle luxusní motorizace a i pro Lagunu může být zajímavá.
pogo26
Motor 1.6dCi splňuje EURO 6 a má větší zrychlení a menší spotřebu než 1.9dCi. Jak jde vidět, jde to i bez denoxu.
Nicco
proste to bude "spotrebak", ako egr - cize hrobnik beznej rodiny z panelaku (ako to tu niekto nazval :😉 ), co si kupi 5rocnu stoceninu
Nicco
Doteraz vsetky EURO normy skrtili motor, otacky a akceleraciu, aby neprodukoval velke emisie. Euro6 a denox umoznuju motoru ist naplno a NOx sa znici v addblue katalyzatore. Samozrejme DPF bude vzdy znamenat vyssiu spotrebu.
ryccardo
jaký nepoužitelný zpřevodování máš na mysli?
ryccardo
nízkotlaké EGR a dokonce s mezichladičem, takový práce a komponent vynaložit jen kvůli tomu, abych mohl zpátky do motoru nasávat kouř a zakarbonovávat si ho tím. No ještě, že já mám tuhle featuru odpojenou >😁
simson33
Je možné, že letos ACZ ignoruje výsledky anekty International Engine of The Year ??? Nebo jsem jen neotevřel ten správný článek ? Letos se obvzláště dařilo Fiatu s jeho novým dvouválcem (celkem 4 ceny, včetně té hlavní).
martin0102
s tym intercoolerom suhlasim, ze sa bude zanasat, ale vybuch naozaj hrozit nebude, lebo uhlik v spalinach je uz viazany vo forme CO2 popripade CO.
A druha vec tie volne ulozene lopatky- uz roky sa to pouziva v olejokruznych vyvevach popripade kompresoroch, vyrabaju sa z karbonovych vlakien a problemy s tym boli az po naozaj dlhom case 20-30000 motohodinach
pogo26
Co má společného denox systém SCR se spotřebou ? Pokud vím, tak VW dosahuje nižší spotřeby prakticky nepoužitelným zpřevodováním a prakticky nepoužitelnými pneumatikami. Mají pak pro marketing auto s nízkou spotřebou, které se nikdo nekoupí. U Renaultu a jeho 1.6 dCi tyhle finty nehledej - žádné dlouhé převody se konat nebudou.
Avatar - eLzyx
eLzyx
já bych s tím jásáním počkal. Nejsem konstruktér motorů, ale něco mi říká, že hnát výfukové plyny přes intercooler nebude nejlepším nápadem - intercooler se bude postupem času zanášet. On se zanáší i u "normálních" motorů, ale pouze olejem z propouštějícího turba. Co to udělá až se to smísí s uhlíkem v podobě sazí a kvantem vzduchu ... "vý bůch".
Druhá věc co mě zaráží je ta olejová pumpa. Jestli jsem to z toho črtu dobře pochopil, tak to má "volně" uložené lopatky, která se povysunují podle toho jak se posunuje "škrtič průtoku". Doufám, že je ten náčtek špatně, protože se obávám uražení lopatek. Navíc je to poměrně složité zařízení na kritickém místě.
Když by mi fakt šlo o maximální snížení spotřeby, tak přejdu na denox systémem SCR. Dokud se emise řeší tak, že se brání jejich vzniku, tak to má vždycky negativní dopad na spotřebu. Spotřeba tohoto motoru bude pravděpodobně velmi závislá na stylu jízdy - obdobně jako je tomu u 1.5 dCi, kerou vlastní brácha (jakmile chceš jet dynamičtěji nebo auto naložíš, spotřeba jde rychle nahoru). Vzpomeň si na stará TDI - naprosto necitlivé na zacházení s pedálem, furt nízká spotřeba. Tato vlastnost se TDIčkům opět vrací, ale jenom v modelech, kam VW dává variantu se systémem SCR (Passat BlueTDI, Sharan, Alhambra).
Avatar - del42sa
del42sa
tak ted ještě za použití stejných technologií vyrobit motor 1,9dCi (125kW - 145kW) a třeba 2,2dCi (165kW) a maj vystaráno 😉
adamikos
Tak konečně se nám zde objevuje dlouho avizovaný motor z produkce spol. Renault.... máme zde opět červeně blikající alarm v továrnách konkurence a není se čemu divit.... označení dCi získalo za posledních 10 let minimálně takový respekt, jaký mělo označení TDI v 90. letech. 1.5 dCi je dříč, 1.9 dCi byl nejprodávanější motor v Evropě po několik let a nyní....kombinace těchto motorů dává vzniknout podle mne fenomenální 1.6 dCi, která kombinuje výkony konkurenčních 2.0 turbodieslů se spotřebou 1.4-1.6 dieslů. Opět již po několíkáte se musejí inženýři konkurence zamýšlet nad tím, jak tento motor alespoň dohnat... Jestli dneska někdo umí dieslové motory opravdu dobře, je to Renault...a ví to celý svět. Samozřejmě papírové vše vypadá vynikajcně, ale pouze léta provozu ukážou, zda se tento motor zapíše po bok takových legend jako byl 2.0 dCi a 1.5 dCi. Jo hold někdo vyvíjí nové technologie (piezoelektrické sodíkové vstřikovače, comon-raill atd) a využívá F1 technologie a někdo dál vesele prodává traktory, protože ani nemá ponětí, co to motor do Formule 1 je
Za mě bravo Renault
Ani si raději nechci představit jakou spotřebu bude mít tento motor v Meganu.