Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Záchrana automobilek v USA bude stát méně, než se čekalo

Původně se předpokládalo, že z vynaložených 80 miliard dolarů bude více než 60 procent ztraceno. Nyní se však podle poradců ztráta odhaduje na méně než 20 procent.
Zpět na článek
2. 6. 2011 14:13
2. 6. 2011 14:53
2. 6. 2011 15:07
2. 6. 2011 16:16
2. 6. 2011 16:29
2. 6. 2011 16:45
2. 6. 2011 20:04
2. 6. 2011 14:52
2. 6. 2011 14:55
2. 6. 2011 15:35
2. 6. 2011 16:13
2. 6. 2011 16:22
2. 6. 2011 22:24
Avatar - ManInBlack
2. 6. 2011 14:13
Jen 20%
Skvělý. Takže socialismus opět vyhrál ;-\ Ty automobilky by měly zaplatit všechno, co jsi půjčily. Nebo si to snad myslím jen já?
Rozbalit vlákno
10
2. 6. 2011 14:19
Re: Jen 20%
Ale jinde se psalo, že třeba Chrysler půjčku zaplatil nebo větší část dřív než měl. Takže to bude jen takový spekulativní článek, že dnes je odhadována na 20% po dřívějších 60% a za nějaký čas se dozvíme že je 0% a pozděj že na tom vydělali.
Avatar - ManInBlack
2. 6. 2011 14:51
Re: Jen 20%
Kéž bys měl pravdu. Sice se mě to nijak netýká, ale i tak.
2. 6. 2011 14:53
Re: Jen 20%
Sice to je socialismus, ale co se delo napriklad drive u nas s bankama? "Ocistovaly se pred prodejem, tzn taky se tam lily stejne miliardy, akorat se tomu reklo "transformace" a ne zachrana. Je jasne, ze toto krivi trh, nicmene obcas se jedna o takove kolosy, ktere padnout uz proste nechat nemuzes, a navic jak je videt, neni to neustale liti penez do cerne diry, ale jen podpora, ktera ty podniky odpichla ode dna a ty jedou uz uplne bez pomoci samy. Ja s tim nemam problem a jen se ukazuje, ze ta puvodne obri pomoc nemusi vyjit nakonec na moc penez
Avatar - Uhlik
2. 6. 2011 15:07
Re: Jen 20%
Lenze rodziel medzi GM a bankami je ten, ze banky boli statne a za problemy v nich mohol tiez stat.

Teda aspon u nas...

A nikto na svete neveri tomu, ze divizie GM, ktore za nieco stali/stoja by s radostou neovladli konkurenti, pripadne nejaky Cinania.
2. 6. 2011 16:16
Re: Jen 20%
Teda uprime, pouze cinska vlada by mela na to zainvestovat tak masivni reorganizaci, precejen ta suma uz je mimo moznosti jakekoliv firmy. A na kusy se to v te dobe rozprodat nedalo, to je jasne. Je pravda, ze nase banky byly statni, to je fakt, nicmene ani v tomhle postupu bych chybu nevidel, jak rikam, naliti penez je kratkodobe a firmy slapou jak hodinky, navic us vlada ziskala odpovidajici podily, tzn akcie bude jeste prodavat, coz jsou dalsi penize zpet jeste nad ramec pujcek, podle me na tom Obama jeste vydela :-)
Avatar - Uhlik
2. 6. 2011 16:29
Re: Jen 20%
Ved aj tak sa rusili znacky, zavody a pracovne miesta, to iste by urobil akykolvek investor, samozrejme ale za menej penazi a efektivnejsie. To sice kratkodobo by bolo asi horsie, lebo by padlo viac zavodov (mozno), ale z dlhodobeho hladiska by to bolo lepsie, lebo co je stratove alebo bez sance na zaujimavy zisk do buducna padne tak ci tak, akurat to bude neskor a bude to boliet este viac...

A vobec cele by to neplatili obcania, ale nejaky sukromnik (pripadne Cina).

A ako hodinky rozhodne neslapu, stale maju uplne mizerny zisk na to, kolko predavaju.

Mne je to vsak jedno ci GM slape alebo neslape, mne skor z principu vadi taketo nadrziavanie podnikom, ktore uz davno mali skrachovat, co jednak kazi trh, dava myslne signaly investorom a vobec to nie je fer napriklad voci Fordu a dalsim zdravym znackam.
2. 6. 2011 16:45
Re: Jen 20%
Tak je pravda, ze zvedali jen americke automobilky, Ford bych z toho moc nevynechaval, ten si uver taky vyjednal, jen cekali, jestli ho budou muset cerpat nebo ne, nakonec nepotrebovali, nicmene pomoc pripravenou meli, takze neni zadny rozdil. Ja to beru asi trosku jinak, ameriky mam moc rad a byl bych velmi nerad, kdyby padly (coz stejne neznamena, ze by sly vsechny znacky primo do kopru) a auta uz se tam nevyrabela, takze ja s tou pomoci problem nemam :-) Na druhou stranu pomahali temer vsichni (srotovne, vyplaceni casti mzdy aby firmy nepropoustely atd), jen v americe to bylo masivnejsi, to jo, ale rozdil v tom moc neni. To je jako by mel padnout CEZ, taky to stat nedopusti kvuli toho jaky je to kolos a co statu prinasi, tzn by penize lili stejne.

Asi bude rozdil v tom, ze ja toto jako socialisticky zasah nevnimam, stat se zachoval jako investor, tzn nalil penize pred krachem, ziskal za pakatel akcie, ty proda o dost draz a uver mu jeste firma splati, me to prijde naopak jako dravy kapitalismus viz Penta, J&T atd :-)
Avatar - ManInBlack
2. 6. 2011 17:35
Re: Jen 20%
Já narážel hlavně na to, že to vypadá, že 20% z těch x miliard dolarů je ztraceno v nedohlednu. Jde mi o princip. Když to státu vrátí do pětníku (plus případné úroky), nemám s tím nejmenší problém, ale aby lidi dotovali nedobrovolně několik neschopných manažerů, to se mi příčí.

A některé ameriky mám taky rád, hlavně muscle cary. Nedávno mě na dálnici předjížděl nový Challenger a to brumlání jeho motoru mi rozbušilo srdce nadšením :-) Stejně tak o pár týdnů dřív nové Camaro na jedné okresce. Na druhou stranu kolem mě projelo zvolna SLS AMG (bylo to u nájezdu na dálnici, proto zvolna) a moje jediná reakce byla "Heleme se."
2. 6. 2011 20:04
Re: Jen 20%
Ameriky jsou proste ameriky :-) A Challenger/Charger/Camaro si proste nespletes, ten jejich motor a vyfuk, to je proste zvuk jak ma byt :-) Ja bych ale docela i pocital s tim, ze dostanou zpatky jeste vic penez, je ovsem otazka, co bylo dano jako uvery a co jako podpora nebo jina forma vyhozenych penez, na ktere se zadne splatky nesjednaly, to asi nikdo netusi
2. 6. 2011 18:13
Re: Jen 20%
Právě u nás s bankam je ten horší případ. Nebyla to půjčka, ale fakticky dar. Prodali se za míň než se do nich vrazilo. Přitom všechny jsou ziskové , tak to mohli v klidu zaplatit.
2. 6. 2011 14:52
Chrysler
Chrysler v tomto mesici byl jedinou automobilkou (plus Hyunadai) kdo meli trzni narust. Chrysler o cca 10%. Zbyli z Detroitske konkurence byli cca -1%.
Jinak vejbuch tisicileti se rozjidi v prodejich dobre. Prvni mesic prodali cca 1300 aut, tenhle mesic cca 1750 aut..., takze je videt, ze zatim dodavky brzdi vicemene rozjezd vyroby a prodeje snad budou slusne.
:yes:
Rozbalit vlákno
6
2. 6. 2011 14:55
Re: Chrysler
Ono Chrysler padal drive nejvic ze vsech, takze neni problem zase rust. Ale i tak, kazdy rust je vyborny, nicmene procentualni zmeny budou jeste nejakou dobu dost zavadejici
2. 6. 2011 15:35
Re: Chrysler
Tak to je bez debaty.Ty výsledky jsou dohledatelné docela přesně k jednotlivým modelům, jak se které prodávají.
Nicméně z rel. dlouhodobého hlediska Chrysler po spojení s Fiatem roste v průměru o těch 10%, zatímco ostatní sem tam narostou sem tam klesnou a v globále jsou na nule a pokud je růst větší, tak ten Chrysler patří mezi nejvíce rostoucí. Já vypichuji ten pozitivní trend, kterému pomohl totální propad japonců...,a e jak se říká, štěstí přeje připraveným a teď je v Americe nejlépe připravený Chrysler a Hyundai.

Já pozitivně hodnotím ten střednědobý výhled... to, že by Chrysler se stal americkou jedničkou... toho se jen tak nedočkáme...

P.S. 10,9% podíl je slušný a nové modely se prodávají jak housky na krámě. (slabší výsledky tenhle měsíc měla jen 300ka a Voyager, ale nikoliv tragický) ;-)
2. 6. 2011 16:13
Re: Chrysler
A jo, ja zapomnel na spojeni s Fiatem, uz mi svita, proc chvalis :-) (to nemyslim nijak zle). Ale prodeje Chrysleru jsou porad dost nizko oproti dobe pred krizi narozdil od ostatnich velkych, kteri se ke svym prodejum uz temer vratili. nicmene je pravda, ze ten rust je slibny do budoucna, portfolio znatelne omladili a inovovali, takze snad se jim bude darit. A sam jsem zvedavy na vejbuch stoleti, porad je to plivnuti do more, ale na to, ze je to stylovka pro ameriku bez historie a jeste k tomu opravdu prditko, kterych tam moc nejezdi, tak je to vyborny uspech
2. 6. 2011 16:22
Re: Chrysler
Jo přesně.
Jen tě opravím, nebyl to myslím vejbuch století, ale tisíciletí... ;-)
Avatar - Barrichello
3. 6. 2011 10:32
Re: Chrysler
Nechci ti do toho vůbec kecat wollfe, ale nejlép se prodávaly modely vyvinutý dávno před přichodem fiatu - pickupy RAM - uvedno 2009 nová generace, Wrangler, na který se skoro nic neměnilo, neb hlavní zěmny přichází až nyní a pak nový grandčíro, ovšem to bylo taky vivnuto zcela před příchodem fiatu a v té době už připraveno do prodeje.
Dále se dobře prodává Liberty, nová 200ka, charger a stálie minivany.

Takže je hezký že tak vychvaluješ Fiat, ale on na tom maá minimální zásluhu, na těhle modelech.
Jediný co trochu ovlivnil byla si 200ka, z tohohle, Jinak nic.
Avatar - Falco
2. 6. 2011 22:24
Re: Chrysler
Předpokládám, že mluvíš o květnu [odkaz]
2. 6. 2011 19:43
OT: Fiat Freemont, první prodejní čísla
Kdyby vás to někoho zajímalo, tak v květnu, kdy se prodeje nejspíš teprv rozbíhaly, se Freemontů v Itálii prodalo 486. Pro srovnání: Sharan 270, Galaxy 230, Voyager 100, Doblo (verze MPV) 660.

www.unrae.it
Rozbalit vlákno
1
2. 6. 2011 20:45
Re: OT: Fiat Freemont, první prodejní čísla
Je to houno, ale i přes to překvapivě dobré...
Mimoto Freemont provází alespoň v Itálii dobrá reklamní kampaň spolu s národním týmem fotbalu, takže o úspěch na domácí půdě se nebojím..
2. 6. 2011 21:14
mělo to zbankrotovat
málo se to ví, ale GM zbankrotovalo v roce 2009, USA s Kanadou si založili nový GM a od starého GM koupili funkční aktiva. nová firma se tak "chlubí" menší zadluženosti a vyšší ziskovostí... to se to vydělává, když se neplatí za staré chyby...
Rozbalit vlákno
1
2. 6. 2011 22:00
Re: mělo to zbankrotovat
To je přeci běžný způsob bankrotu. Uvědom si, že ti, co vlastnili GM původně přišli o všechno (míním tím, že již nemají GM, resp, bezcenné papíry). Aspoň to, ne?
Avatar - Barrichello
3. 6. 2011 10:28
Květen 2011 - Velký návrat Velké trojky. Staré časy sou zpět
1) GM
2) Ford
3) Chrysler

Chrysler překonal jak Hondu (to už se mu jednou povedlo i loni) tak tentokrát i Toyotu a dostal se na 3 místo za GM a ford. Jako za starých časů, hehe. Well done boys.
obrovský psúěch měly pickupy RAM, nárůst o 16% oprotti tomu Fordy řady F a Chevy silverado 15% pokles. Wrangler 10 000 prodaných kusů a první místo mezi klasickými offroady a grandčíro druhé v klasikcých SUV za Explorerem.
Camry skončila v proapdlišti dějin a 3 místo za stálicemi Ford řady F a chevy Silverado tentorkát zabral Chevy Malibu.

Ano wolffe, nezbývá konstatovat, že Chrysleru se pod fiatem daří, díky modelům, které byly ale všechny vyvinuty před příchodem Fiatu a patří mezi stálice a legendy výrobního programu, tudíž Fiat na nich nemá zásluhu ani miliontinu procenta.
>:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
3. 6. 2011 11:05
Re: Květen 2011 - Velký návrat Velké trojky. Staré časy sou
vidím, že s váma dvěma tady bude ještě spousta srandy...

ve svém pohrdání Fiatem bys možná neměl zapomínat, že nebýt jeho, tak ty modely na kterých nemá zásluhu ani miliontiny procenta by se dnes už, v lepším případě, prodávali pod nějakou čínskou značkou ;-)