Autu to slusi. Kdyz se podivate na predni svetla, tak nepripomina vam to nahodou neco? Ano. Smer, kterym se vydala Octavia pred temer tremi lety ostatni vyrobci objevuji az dnes.
co z toho vyplyva? kam sa hrabe medak na skodu >:D ta je najlepsia na svete lebo je ceska jak ja som japonec a ceske rucicky su neskutocneeeeeeeeeeeeeeeee >:-[]
Ale prosimte. Brat to takhle extremisticky, tak by potom bylo Lamborgini, Bentley a Mini nemecke, Jaguar indicky atd. No a Skoda muze patrit Volkswagenu jak chce, ale porad je to, alespon castecne, ceska automobilka. Kdyby byl tvuj otec japonec a matka slovenka, tak ano, jsi japonec, jako je skoda ceska. Ale neboj! Kdyby byly tvoji rodice z Japonska, ale zplodili te na slovensku, tak jsi slovak, jako Kia!
Kazdopadne podobnost svetel octavie a ccka nezapres.
Ahoj
zkousel jsem C250CDI 4matic a motor mel prekvapive velmi prijemny zvuk. Vubec se nepodobal traktoru.... ale spotreba je trosku vetsi.... na dalnici s rychlosti kolem 200km/h ukazoval 10l. pri normalni jizde mesto, mimo v podstate dle predpisu... 8litru. Cili v podstate dost....
Ťuťu, ňuňu! :*) Kde pisu, ze MB kopiruje? Jenom poukazuju na to, ze je Octavia designove aktualni auto uz tri roky. Napriklad v tomto pripade mela Octavia svetla, ktera na Ccko dali az ted. Dobre. SL je uz ma taky par let, Lancia Delta koneckoncu taky, ale to porad nic nemeni na tom, ze je Octavia stale designove aktualni.
Ještě jednou, pomalu. Design není jen o tom, jestli jsou tahle světla z Mercedesu nebo z Audi a proto je to moderní. Design musí být koncipovaný jako celek, viz třeba Megane II, který měl třeba do detailu promyšlený oi tvar bočních blikačů atd. Nebo Fabia I, která vsadila na jednoduchost, ale zároveň na bytelnost, vše fungovalo skvěle, proto byl facelift nenápadný.
Tím, že nacpu nějaké kýčové věci nebo in věci z jiných aut na nějaký základ se kvalitního designu nedá dosáhnout, viz třeba Mondeo III. Jako celek budiž, ale třeba chromové cinkrlátka kolem blinkrů nejsou nic pěkného, nebo S-Max, který má celkovou siluetu vyváženou, ale domontovaný "moderní" nádech v předních blatnících jako u supersportu a jak to vypadá? Kýčovitě.
Takže pokud bys na Octavii II prdnul při facelidtu světla z i40, protože je to nový moderní kus auta, alespoň někteří to tak vnímají, tak by Octavia vypadala pitomě. Stejně tak postupoval Mercedes, který se nedíval vedle na Škodovku, ale na to, jak auto změnit, ale zachovat charakter, proto to dopadlo tak dobře, jak jen mohlo.
Pořád stejné. Pokud pro tebe je důkaz designové nezastaralosti tvar předních světel podobný na C-classe, tak máš velmi omezený pohled na design. Design je kompletní věc, ne že auto bude mít světla takové jako jedno auto, tvar kapoty jako druhé, profil jako třetí. Celé to musí fungovat jako celek, to pak vyjadřuje designovou vyspělost nebo zaostalost.
Cože?? Vždyť se podívejte na éčkový mercedes, ten má vnější rohy světel zahnuté úplně stejně, jen to není tak nápadné, protože jsou světla dělená. Všechny mercedesy to teď tak mají, dokonce i užitkové.
Jenze ta delenost u Ecka je prave docela zasadni. Kazdopadne ti to neberu. Proste styl (obdelnik, ktery se pri vztupu do blatniku prejde do ovalu) ktery pred tremi lety zacala Octavia, SLko a Delta porad frci. Nic vic, nic min. Pokud si to nekdo vylozi ve stylu, ze MB kopiruje Octavii, pak neni problem ani ve mne, ani ve skodovce :-!
Myslis to, ze se svetlo v blatniku nepremeni v blinkr, ale vstupuje do nej, jako jednotny celek? Ano to je klidne mozne, jenomze ja mluvim o tom, ze svetla jsou v predni casti hranata a v blatniku kulata. Opravdu zkus to, co jsem ti poradil.
A pro poteseni vsech zucastnenych - zadni svetla vypadaji, jako ze superbu combi! >:-[]
Bože člověče, vy jste urputnej! Tady se podívejte na obrázek Mercedesu z roku 2008:
[odkaz]
tady se podívejte na dodávku mercedesu, má tam taky náznak zahnutých světel:
[odkaz]
A Subaru taky krade design od škodovky??
[odkaz]
Prostě škodovka přišla v jistou dobu s řešením, které odpovídalo "trendům na trhu", takže jí nelze upřít, že nezaostává. Ale abyste mohl tvrdit, že ostatní kopírují od škodovky, musel byste ukázat, že škoda s takovým řešením přišla první a to s dostatečným časovým odstupem, který by ospravedlnil domněnku, že ostatní výrobci teprve po představení škodovky začali vyvíjet podobná řešení. To jaksi není tento případ, že. Takže korelace tam je, kauzalita nikoli a vaše mysl je asi zaslepena vlastenectvím. Zůstaňte vlastencem, ale nohy na zem, pane!
Sprinter ta svetla nema, SLko se resilo v prispevku z 11.06. od uzivatele petr.senky, dale 11.06. v prispevku ode me potom jsem ho jeste jednou zminil taktez 11.06. ve 20:52 no a nakonec dnes v 16:30 pri reakci na tvuj prispevek, takze obrazkem z roku 2008 me opravdu neprekvapis. Za zmineni Subaru dekuju, ale tam to vypada spis, jako u cinskych aut (dobre, u tohoto modelu mozna ne, ale napriklad u Imprez z roku 2006...), kde se takova svetla delaji jiz pomerne dlouho, ale nelze rict, ze by evropane kopirovali cinu, jelikoz tam to delaji po svem, resp. svetla neprechazi do oblouku z obdelniku, ale rovnou z oblouku do oblouku jeste vetsiho. A opet bych rad vedel, kde jsem psal, ze Skodu nekdo kopiruje. Pouze jsem poukazoval na to, ze v roce 2008 byla Skoda jednou z prvnich, kdo prisel s timto, dnes velmi modernim, stylem prednich svetlometu. Jednou z prvnich, ne prvni! Spolu s Deltou, SLkem a jeste by se urcite par aut naslo, ale to porad nic nemeni na tom, ze Ccko tento design dostalo v roce 2011, zatimco Octavia jiz po prvnim faceliftu v roce 2008. Tim jsem chtel rict, jak si sam zminil, ze Octavia nezaostava a prisla v jistou dobu s resenim, ktere odpovidalo (a odpovida) "trendum na trhu".
mna by zaujimalo ako fuguje bluetooth a celkovo multimedialny system, lebo uz si nie som isty,ale niekde sa pisalo, ze bluetooth telefon sa nespoji s autom automaticky,ale zakazdym treba davat spojit. Dakujem
první spojení probíhá napárování, to znamená systém po Vás bude chtít PIN kód, který zadáte do telefonu i do systému samotného, od té doby se už telefon spojí pokaždé plně automaticky :-)
Měl bych dotazy ohledně
motoru:
jeho odhlučnění ( někde chváleno, jinde ne, zlepšilo se po faceliftu?)
jaká je turbo díra, pokud nějaká je?
Převodvka:
dříve jsem byl u automatu MB zvyklý, že automat byl zpřevodovaný spíše na pohodlné ježdění, než živější jízdu, jak to má tento?
Podvozek:
tlumí lépe nerovnosti, než verze před faceliftem?
Doznal nějakých změn?
Spotřeba:
je udávaná spotřeba reálná, nebo je potřeba přidat cca 1-1.5 litru na 100km?
Ovládání:
Doznal nějakého vylepšení multimediální systém ( myslím hlavně práce s kolečkem na středové panelu)
Displej je dotykový, nebo ne?:) Svítí na něj někdy sluníčko, nebo je dostatečně utopený?
Zlepšila setrochu grafika displejů?
Tak nedávno jste testovali totéž auto před faceliftem, takže by mě zajímalo, zda jsou změny jenom kosmetické, nebo zda se něco podstatného změnilo v technice.. Cokoli, převodovka, podvozek, 4matic..
Tak já bych se přimluvil za otestování fungování všech asistentů a toho jaký je na ně spoleh.
Určitě si rád přečtu vše o projevu motoru a to jak venku tak uvnitř.Taky o praktické stránce věci. Manipulaci se zadními sedačkami a roletkou například. A kolik si vezme (spotřebu) plně naložené auto.
A samozřejmě jestli v dlouhém táhlém dieslová Octavie je a nebo není soupeřem :-)
PS: marně jsem doufal že alespoň tady se přihlouplé diskuze o světlech nedočkám...
PS 2: vážně moc hezká kola...
Ty disky jsou vážně pěkný. Jen doufám, že neřeknete, že to má AMG paket, jako to zmínili v Autosalonu. Taková hrubka >:D
Chtěl bych se zeptat, jak je to s tím motorem. 250CDI bylo kritizováno za hrubý traktorový zvuk a přitom v Autotipu bylo, že je tichý a kultivovaný. Dávají do toho nějakou vylepšenou verzi? Díky ;-)
Nene, má pouze paket "125 let inovací" (Avantgarde+bezpečnostní asistenti a Pre-Safe) a k tomu jsou jen ta AMG kola a kožené čalounění, to je zřejmé už při prvním pohledu na fotky a do ceníku.
Motor je po faceliftu skutečně tichý a kultivovaný - jasně se stavím na stranu AutoTipu (resp. velkého srovnávacího testu AutoBildu), to je ovšem jedna z hlavních změn faceliftu. Před ním byl čtyřválec subjektivně co do kultury chodu naopak z těch hrubších.
Dobrý den,
docela by mě zajímala tabulka, ve které budou hodnoty aktuální rychlost a kolik při ní má motor otáček...dále bych uvítal přeměření tachometru, svého času se to v jednom měsíčníku uvádělo a přišlo mi to zajímavé...a poslední věc, před časem Autobild udělal test, kolik auto bere paliva při rychlosti 180km/h, zahřáli auto, tankovali u jedné pumpy, jeli pořád jednu trasu, tím i zjistili přesnost palubního počítače, navrhoval bych rychlosti 90(100) a 130(140) km/h na tempomat ...uznávám, takovýto test se dá udělat jen na klidnější dálnici a v noci, ale pokud by byla chuť, tak by to jistě lecos o tom autě vypovědělo
Děkuji
ahoj
tak premyslim, k cemu ti bude takove mereni spotreby treba u rychlosti 130 km/h. Jsou to ciste jen teoreticke hodnoty. Pokud si veznu meric spotreby u classe S a vidim, ze mi ukazuje 12l, tak po prepoctu skutecne nacerpam tolik litru co jsem ujel kilometru, x krat jsem to kontroloval a vim ze se nato muzu spolehnout.
A k tomu autu, jezdil jsem s nim a spotreba je trosku vetsi nez u konkurence
Proč jsou to teoretické hodnoty, když s tím autem pojedu na tempomat po normální silnici z bodu A do bodu B a zpět? Tempomat eliminuje "cit" řidiče a úsek zase převýšení. Měřící cyklus je o teorii, toto nikoliv. Právě, že mluvím o praxi :-) A 130 km/h je minimum, jelikož se bavíme o motoru 2143 cm3, který do města nemá smysl, vůz je hlavně na dlouhé trasy a zimu, či horší podmínky, protože je to 4x4. Klidně navrhni jakékoliv smysluplné měření, které se dá +/- zopakovat i s jinými auty, tak aby se ty auta mohly srovnat. Jinak měl jsem možnost vyzkoušet C 350 CDI 4M, trasa Praha - Karlovy Vary a zpět, jel jsem normálně a spotřeba byla 7,4 litru...hezký čísla, ale nic to neříká, jiný řidič by to dal podle podmínek líp nebo hůř :-)
... neviem, ci mate auto vybavene aktivnym radarovym tempomatom, distronicom, na obrazku z palubnej dosky vidim nejake upozornenie pred celnou koliziou ... ak je auto vybavene distronicom, zaujimala by ma jeho spolahlivost a spravanie sa v realnej prevadzke ... ako auto reaguje na prekazku v ceste, kedy a ako razantne zacne akcelerovat atd ... vozim sa na E320 CDI 4M rv 2004 a tam je to s tym distronicom niekedy zufale, v tiahlych a mierne ostrejsich dialnicnych zakrutach mu asi vadia zvodidla, pretoze castokrat v zakrute zacne uberat na rychlosti, akonahle clovek je na rovinke, freneticky prida na plne, aby sa co najskor dostal na povodnu rychlost ... tymto prakticky eliminuje setriacu schopnost tempomatu