Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Infiniti M30d vs. Jaguar XF 3,0D – Ostrovní alternativy

I mimo produkci zavedené trojice německých automobilek nalezneme ve vyšší střední třídě modely špičkové kvality.
Zpět na článek
14. 6. 2011 10:25
neregistrovaný "Aventador"
14. 6. 2011 11:08
14. 6. 2011 12:09
14. 6. 2011 16:42
15. 6. 2011 00:29
14. 6. 2011 16:55
neregistrovaný "Aventador"
15. 6. 2011 00:09
neregistrovaný "haidrich m."
15. 6. 2011 20:46
15. 6. 2011 21:20
15. 6. 2011 21:15
28. 6. 2011 10:54
28. 6. 2011 11:12
28. 6. 2011 20:09
29. 6. 2011 06:50
29. 6. 2011 14:01
29. 6. 2011 21:18
Avatar - lordlord
14. 6. 2011 09:29
Technické údaje
Technické údaje jsou pro jaky vuz? A budou i pro druhe auto?
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
14. 6. 2011 09:47
Re: Technické údaje
Už tam jsou, za opomenutí se omlouváme
Avatar - Dinar
14. 6. 2011 10:09
Re: Technické údaje
Jaký smysl má porovnávat auto ve verzi před fl, když tu ten fl už je? Podobně motorizace, neřeknu, kdyby XF výkonově srovnatelnou neměl. Nezlobte se, ale dělá to na mě dojem testu pro test, tedy, aby byl nějaký ten článeček. :-!
14. 6. 2011 10:17
Re: Technické údaje
Tak tak... Od pana Vaverku, co je velky fanda jaguaru by som cakal test s faceliftovanym Modelom ;-)
Avatar - Ondore
14. 6. 2011 11:17
Re: Technické údaje
Predpokladám, že test spravili s autami aké boli a moc sa vyberať nedalo, ale mohli s testom pár týždňov počkať, fl. JAG by si to zaslúžil. Na druhú stranu ani v modernizovanom XF tých rozdielov asi nebude toľko, aby to zásadne zmenilo túto porovnávačku..

Za mňa :yes: že tento test vôbec vznikol a ďalšie :yes: za hlavnú myšlienku článku - existujú alternatívy k nemeckej produkcii a stoja za zváženie! ;-)
Avatar - Dinar
14. 6. 2011 12:07
Re: Technické údaje
No, podle informací, které o fl na netu proběhly, bude u XF docela dost změn, které by vyznění testu zcela jistě změnily. Např. kritizované ovládání infotainmentu, fl XF má nový dotykáč s lepší logikou i grafikou, pak v tomto těžko může infiniti se svou zmatečnou kombinací dotykáče, na který se nedá dosáhnout, a jakéhosi pokusu o idrive, opět pitomě umístěného, chytat.
Můžu chápat, že redakce testuje, co dostane k dispozici, pak by ale neměla dělat test formou srovnávání. ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
14. 6. 2011 12:44
Re: Technické údaje
Nezmění se ovšem to, že i tak banální věci jako vyhřívání sedadel bude v XF nutné ovládat dotykově přes displej.
Avatar - Dinar
14. 6. 2011 14:38
Re: Technické údaje
Jo, hloupost a daň za čistotu designu, na druhou stranu opravdu Vám vyhovuje způsob ovládání, rozhraní, v infiniti?
Avatar - pelikoš
14. 6. 2011 16:39
Re: Technické údaje
jde jen a jen o zvyk
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
14. 6. 2011 18:04
Re: Technické údaje
Ano, nemám s ním nejmenší problém, stejně jako s iDrive v BMW
Avatar - Dinar
28. 6. 2011 10:06
Re: Technické údaje
Při ovládání idrive je ruka přirozeně opřená o loketní opěrku, v emku se točí kolečkem a mačkají tlačítka s rukou ve vzduchu, dost nepohodlné, o to mi šlo.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
28. 6. 2011 11:30
Re: Technické údaje
Já za jízdy držím ruce na volantu, takže pro mě rozdíl v umíéstění tlačítek a kolečka prakticky není
Avatar - Dinar
28. 6. 2011 12:23
Re: Technické údaje
>:D V moment, kdy chcete něco nastavit, tu ruku z volantu sundat musíte, a pak při idrive točíte kolečkem v naprosto relaxované poloze, u infi ji máte v prostoru, nepohodlné, navíc umístění ještě nepochopitelnější, když je za kolečkem dotykový display.
28. 6. 2011 12:56
Re: Technické údaje
Souhlas, tady je BMW nejdál, částečně s M-B a uklizeným Jagem. Audi pouze z větší části přemístilo tlačítka na středový tunel.
Avatar - Ondore
14. 6. 2011 12:44
Re: Technické údaje
:yes: ;-)

Pre mňa to bol zaujímavý článok minimálne z pohľadu, že som doteraz v žiadnom Infiniti nesedel, neviem prečo, ale táto značka ma neoslovuje. Prvý červíček začal vo mne hlodať po tom, ako si práve Ty napísal pár riadkov o jazde s Infi, ale nestačilo to na návštevu ich salónu :-) Oproti Jagu majú pre mňa ako technofila japonci čaro v lepších asistentoch, všetko ostatné je ale na strane JAGa a to nespomínam jeho relatívnu "dostupnosť pre masy" s uvedením dieselového dvojlitra.
Avatar - Dinar
14. 6. 2011 14:37
Re: Technické údaje
Mně se emko líbí, stejně jako kupé, hlavně jízdním projevem, určitě je víc "bavorákovitý" než u XF, a jak je člověk na něco zvyklý, tak to preferuje. On to zmiňuje i p. Vaverka v tomto testu, naladění podvozku je u infi více ve stylu, "na omak" tvrdý, ale na náročném povrchu funguje tak, že karoserie se jako ingot hrne a podvozek pod ní pracuje. Jaguar je měkčí "na omak" tváří se pohodlněji, ale rychleji mu dojdou síly pod tlakem. Tak jako tak, rozdíly jsou v tomto opravdu malé, v globále, mnohem víc hraje roli uživatelská přívětivost, kde je pro mě Infi nepřijatelné, učudlíkované pro mně nelogické, o tvarech vnitřku vnějšku nemluvě. Pokud fl XF opravdu dochodí sedačky, navi a další drobnosti, pak bych mu před emkem dal přednost, motoricky (v těch dýzlech) je lepší a dle mého je lepší i převodovka. ;-)
Avatar - Dinar
14. 6. 2011 12:11
Re: Technické údaje
A ještě k těm alternativám, XF před fl má pár dílčích nedostatků, které se projeví při srovnání s pětkou nebo novou A6, ale je to plně srovnatelné auto, emko je stále jen alternativa, samo o sobě o.k., postav ho ale vedle srovnatelných variant D3 a v každém ohledu něco ztrácí, jeho trumfem je cena.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
14. 6. 2011 12:43
Re: Technické údaje
Facelift "je" na fotkách a v několika předsériových kusech. V prodeji bude až na podzim. Jestli ale víte, jakou cestou získat facelfitované XF na týdenní test, rádi té možnosti využijeme ;-)
Avatar - Dinar
14. 6. 2011 14:39
Re: Technické údaje
Možnost nemám, ale já jsem tu jen od toho, abych blbě kecal na internetu, na práci jste tu Vy. :-) ;-)
Avatar - pelikoš
18. 6. 2011 22:30
Re: Technické údaje
infiniti taky není po fl >:D
14. 6. 2011 10:13
Poměrně neobjektivní srovnání cen
V tabulce máte uvedeno, že po dorovnání výbav vychází Jaguar na 1.649 milionu. To je ale dost zavádějící.

Aktuálně stojí 177 kW varianta s výbavou Portfolio (ve které nechybí vůbec nic vč. audia od B&W) 1.488 milionu. Téměř o 200 tisíc méně než Infinity. 202 kW verze 1.579 milionu a to už jsme výkonově o půl třídy nad Infinity. Myslím, že pokud někdo bude chtít plně vybaveného Jaguara, asi těžko sáhne po základní verzi a pak jednotlivě přidávat příplatky.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Aventador"
14. 6. 2011 10:25
Re: Poměrně neobjektivní srovnání cen
...taky si myslím...a určitě nepujde do základního dieselu když bude chtit auto za 1.5 mega...
Avatar - pelikoš
18. 6. 2011 22:34
Re: Poměrně neobjektivní srovnání cen
když budeš chvilku smlouvat,tak dostaneš infiniti taky výrazně levněji ;-) a to stojí za to.pro mě lepší volba :yes:
18. 6. 2011 23:13
Re: Poměrně neobjektivní srovnání cen
Ale smysl má srovnávat ceníkové ceny a tady je Jaguar o 200 tis. levnější. Nepochybuji, že s cenou se dá u Infiniti jít dolů. Ale to při smlouvání nepochybně zase ještě i u Jaguaru.
Avatar - pelikoš
19. 6. 2011 21:29
Re: Poměrně neobjektivní srovnání cen
no vidíš a stejně mu to nepomůže... >:D
14. 6. 2011 10:42
tak to je špatné
infinity nabízí lepší komfort, lepší motor, ale je hnusné
jaguar nabízí hezčí auto a lepší převodovku, ale je malé
u obou jsou negativa k nepřekousnutí
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
14. 6. 2011 11:46
Re: tak to je špatné
A proto bych šel do Mercedesu. Ale Jaguaru fandím, nové XF se mi líbí!
Avatar - pelikoš
18. 6. 2011 19:02
Re: tak to je špatné
když už chceš psát o něčem,že je "hnusný",tak si zjisti jak se to píše :-! ...
Avatar - Sosa
14. 6. 2011 11:08
vyber
tento test, to nie je ako vyberat medzi golfom, astrou a focusom. tu je vyber od zaciatku uplne jasny a nediskutovatelny:
XF, Jaguar XF!! :yes: :yes: :yes:
a najlepsie s fl. a silnejsou vykonovou variantou >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
14. 6. 2011 12:09
Pár poznámok
Pár poznámok k testu:
XF je možno vzadu menej priestranný ako M, ale v rámci triedy je to štandard a pri zohľadnení prudko klesajúcej línie strechy je to až prekvapivo slušné. A XJ nič viac vzadu neponúkne, žiadny rozdiel triedy sa tu nekoná.
Je faktickým víťazstvom Jagu, ak s najslabšou variantou motora 3,0d dokáže subjektívne konkurovať značne výkonnejšiemu Mku; a to sú ešte v ponuke 2 silnejšie verzie.
Interiér Mka pôsobí dosť ponuro, subjektívny dojem "prémiovosti" za Jagom i D3 zaostáva. Na druhej strane v XF nie je všetko zlato, čo sa blyští: v tom, v ktorom som sedel, bolo značne rozdielne veľkosti spár medzi dvierkami odkladacej skrinky a palubovkou, od cca. 2 mm na jednej strane po centimeter na druhej; takéto kvalitatívne prešľapy sa v prémii nenosia.
A na záver subjektívny poznatok: XF v reále vyzerá popri Mku ako Miss vedľa susedy v záhrade, je to kus krásneho auta, zatiaľ čo pri Mku človek musí tie kvality hľadať inde.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pelikoš
14. 6. 2011 16:42
jojo
jasná volba-INFINITI ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - salamoon
15. 6. 2011 00:29
Re: jojo
barokove tvary infiniti sa mi pacia,avsak pre mna xf po fl infiniti predci.... :yes:
neregistrovaný "Aventador"
14. 6. 2011 16:55
těžká volba
nechtěl bych ted řešit dilema co si z vyšší střední třídy koupit...A6 jde z kola ven hned...protože je to prostě audi... :-)
a z němců tedy zbývá 5ka a Ečko...pak volba individuality XF nebo M...popřípadně švédské 9-5 to bych si vzal asi já

ovšem XF vedle ifnititi vypadá opticky jako o třídu menší vůz...respektive infiniti jako o třídu větší...pro Jaguar zase mluví vznešený původ a značka...zatímco infiniti jakou luxusní odnož nissan-renault koncernu pro některé nebude dostatečně premiová...

ale já bych si ho vzal asi jen proto, že ho na silnicích budeme vídat ještě méně než ten jaguar... :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "haidrich m."
15. 6. 2011 00:09
Přístup obou prodejen k zákazníkovi
Volbu auta může rozhodnou i např.toto:
Návštěva obou prodejen 2.6.2011 mezi 14-15hod.
Infiniti-solidní,profesionální přístup,objektivní předání informací (pan Junek)
Jaguar-po prohlídce aut na salonu a prohlídce modelu XF venku ( pak návrat do prodejny pro prospekt) se ani jeden ze dvou zřejmě prodejců neobtěžoval zvednout zadní část od prodejního pultu. Věnovali se přátelskému rozhovoru a telefonování.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pelikoš
15. 6. 2011 17:08
Re: Přístup obou prodejen k zákazníkovi
infiniti je infiniti.bezvadný servis mají v rodokmenu
Avatar - CIZEK
15. 6. 2011 20:46
jasná volba
Jag je podle mě nesrovnatelně lepší. Infiniti vypadá jak nepovedenej Renault Latitude, i když určitě nejde o špatné auto. Ale Coventry je Coventry. :-! :-!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ronault.
15. 6. 2011 20:53
Re: jasná volba
Exteriér je těžko posouditelný, M je prostě masivní a svalnatý, ale interiér je přecejen, přete se co chcete, lepší v Infiniti. Je sice fajn, že je v Jaguaru pěkně vybrané dřevo a kov, na oko to vypadá pěkně, ale když se člověk zaměří na slícování dílů, které je horší než u mainstreamu o dvě třídy níže, tak to moc dojmu nezanechá. :-|
Avatar - CIZEK
15. 6. 2011 21:20
Re: jasná volba
jediné co se mě osobně více líbí na Infiniti jsou klíčky [odkaz]
Avatar - Ricardo
28. 6. 2011 09:55
Re: jasná volba
Stejné jak u GT-R >:D
Avatar - CIZEK
15. 6. 2011 21:15
Re: jasná volba
Osobní zkušenost? já v něm seděl a nezdálo se mi že by nějak zaostávalo za Japonci a Němci. Jinak co se materiálů týče Infiniti na Jag nestačí.
Avatar - Ronault.
15. 6. 2011 21:19
Re: jasná volba
Osobní zkušenost s oběma. Daný vzorek XF, jak píše výše iudex, měl mezery mezí díly palubní desky tak rozbíhavé a nesouměrné, až mě ten prvotní pocit nadšení z interiéru přešel. Nějaký detail by se našel na i na Infiniti M, ale tohle bylo do očí bijící :-| :-( Osobně bych volil M v benzínu.
Avatar - pelikoš
18. 6. 2011 18:58
Re: jasná volba
já bych bral i diesel ;-)
Avatar - lordlord
28. 6. 2011 10:54
.
Proc se u nekolik tydnu stareho testu objevi pridano vcera?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - pelikoš
28. 6. 2011 20:09
Re: .
protože na infiniti se můžeš (nejen)dívat stále :yes: :-!
29. 6. 2011 06:50
Re: .
Mě nesedí třeba ta přední maska ve tvaru svírajících se půlek...to je to co mě vždy při pohledu na Infi napadne ;-)
Avatar - CIZEK
29. 6. 2011 14:01
Re: .
souhlas ta maska je strašná, Jaguar je Jaguar jakýpak Infiniti
Avatar - pelikoš
29. 6. 2011 21:18
Re: .
masaka ve tvaru "svírajících se půlek".mno a kde je vidíš.teda na tobě by se ale dr.chocholoušek vyřádil... >:D