Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai chce s pomocí růstu výroby v ČR zvýšit prodej v Evropě

Hyundai Motor má v plánu zvýšit prodej na evropském trhu do roku 2013 o téměř 40 procent na půl milionu automobilů.
Zpět na článek
20. 6. 2011 12:43
Rushforthův louskáček na Evropu
Je fakt, že podíl Hyundaie na evropském trhu byl 1,8% (2008), 2,4% (2009) a 2,6% (2010). Rushforth je ostřílený marketingový borec a do značné míry právě on stojí za tímhle růstem Hyundaie v Evropě. Mimo jiné za tím, jak Hyundai využíval šrotovného o půl kroku napřed před konkurencí. 5% do roku 2015 je hodně, ale není to nemožné. V absolutních počtech Hyundai loni v Evropě prodal necelých 360 000 aut, a pokud se opravdu celé dostupné navýšení produkce Nošovic - 100 000 - podaří umístit na trh, bude těch vysněných 500 000 v roce 2013 na dohled. V téhle fázi jde o postupné navyšování výroby v Nošovicích až na plnou konstrukční kapacitu 300 000 kusů, což znamená spuštění třetí směny, tedy nábor dalších pracovníků. Rushford nechtěl spekulovat, jestli v případě opravdu velké poptávky bude Hyundai uvažovat o dostavbě dalších kapacit v Nošovicích (tedy rozšíření produkční kapacity nad 300 000). Werner Frey, viceprezident Hyundai Motor Europe, byl sdílnější: umí si představit, že by Hyundai rozšířil Nošovice dokonce ještě před rokem 2015, když bude poptávka. Místa je tam dost a druhá fabrika se dá postavit rychle.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - R32
20. 6. 2011 14:16
Re: Rushforthův louskáček na Evropu
Hyundai šlape ako dobre namazaná kára... :-) majú bohatú modelovú ponuku, dobré motorizácie, vysokú kvalitu (Víťaz AutoBild Qualitats Report 2010) plus veľkorysé záruky a hádam v žiadnom segmente im nechýba zastúpenie plus riešia aj okrajové segmenty (Veloster, Genesis Coupe). Navýšenie výroby v EU má jeden podstatný dôvod a to je dovozná prirážka (na Slovensku 10%) čo vidieť krásne na porovnaní modelov i30 a Elantra ktorá je práve o tých cca 10% drahšia. Práve preto aby boli cenou konkurencie schopný sa všetky nosné modely vyrábajú v Nošoviciach/Žiline. Dôležité bude uchytenie sa i40, to zrejme rozhodne či méta 500.000 je reálna alebo nie.
20. 6. 2011 17:28
Re: Rushforthův louskáček na Evropu
Jasné :-) Momentálně z aut Hyundaie prodaných v Evropě jich je asi 60% v Evropě (ČR/SR) vyrobených. Rushforth a spol. na zvyšování podílu výroby v Evropě jasně hrají. Uvidíme ještě, jak se projeví hospodářská dohoda mezi Jižní Koreou a EU, která začíná platit někdy teď v létě - tím myslím ty dovozní přirážky. Někdo profi mi tu před časem vysvětloval, že tak velký fofr to zas nebude, ale i tak čekám, co se kolem toho bude dít.
21. 6. 2011 07:11
Re: Rushforthův louskáček na Evropu
Díky za toho profi :D. Ale je to pravda, dělám v oboru.

Každopádně to má velký význam pro všechny importéry dílů z KR (v ČR daleko především Nošovice). Zhruba 80 % všech dovážených dílů půjde s celním tarifem na nulu od 1.7.

Je tedy logické, že H. zústane pořádný peníz v kapse a tudíž k dispozici pro další expanzi.
22. 6. 2011 19:53
Re: Rushforthův louskáček na Evropu
Díky, však vidíš, že tvoje info je profi :-) To co říkáš, jsou hodně podstatné karty do hry pro Hyundai/Kiu.