Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
webpaja
Obě skupiny svorně bojují na své straně barikády.
Fakta jsou taková, že Maserati přichází do sektoru luxusních SUV o něco později než spousta dalších výrobců. To, že bude používat motory Chrysler není úplně na škodu, neboť i Porsche či Audi dokáží úspěšně pracovat s koncernovou technikou.
Navíc od vozů z Apeninského poloostrova se kromě slušné techniky vyžaduje designová působivost a právě tady jsem zvědav, zda vlastní oddělení Mas nebo Pininfarina dokázali připravit jasný a pohledný koncept. Porsche na to potřebovalo až druhou generaci jinak veleúspěšného Cayenne a Audi minimálně facelift Q7.
Oproti tomu BMW a M-B šli rovnýma nohama a to včetně důležité tvarové vyváženosti svých SUV modelů.
Fakta jsou taková, že Maserati přichází do sektoru luxusních SUV o něco později než spousta dalších výrobců. To, že bude používat motory Chrysler není úplně na škodu, neboť i Porsche či Audi dokáží úspěšně pracovat s koncernovou technikou.
Navíc od vozů z Apeninského poloostrova se kromě slušné techniky vyžaduje designová působivost a právě tady jsem zvědav, zda vlastní oddělení Mas nebo Pininfarina dokázali připravit jasný a pohledný koncept. Porsche na to potřebovalo až druhou generaci jinak veleúspěšného Cayenne a Audi minimálně facelift Q7.
Oproti tomu BMW a M-B šli rovnýma nohama a to včetně důležité tvarové vyváženosti svých SUV modelů.
Mám pocit, že zrovna BMW s X6 ukazuje cestu i exkluzivnějším značkám. Pokud máš dostatečnou image a jméno (což Maserati pořád má), můžeš si dovolit prodávat auto, které nadevše staví unikátní design nad základní markanty segmentu (praktičnost, lehký off-road). Exkluzivita motoru není až tak nejdůležitější. Stačí absurdní síla a je jedno, odkud se bere.
Přesně tak jsem to myslel, že design dokáže prodat i jinak průměrný vůz se ukázalo již stokrát (tím netvrdím, že bych si o SUV Maserati myslel něco o průměrnosti)
Mr.Murphy
..... už pane konečně pochop, že Fiat si od Chrysleru nic nepůjčuje. Chrysler Fiatu patří, čili Fiat si BERE, co je JEHO. Tak jak já si jdu do ledničky pro SVOJE pivo, Fiat si jde do své americké továrny pro SVUJ motor....
Jinak osobně z toho radost nemám, ale beztak je to zatím všechno plácání na papíře a ten, jak známo, snese všechno....
Jinak osobně z toho radost nemám, ale beztak je to zatím všechno plácání na papíře a ten, jak známo, snese všechno....
Patří jo?
Koupili už vůbec tu nadpoloviční většinu?
A pokud jo, jak dlouho mu patří?
Měsíc?
Do tý doby patřil odborům a americké vládě, to byly majoritní vlastníci.
Fiat žádný HEMI, žádnej Pentastar a žádnej model Chrysler Group zatím nevyvinul, takže si půjčuje to co vymslel a vyrobil někdo jinej.
Kapišto amico?
Koupili už vůbec tu nadpoloviční většinu?
A pokud jo, jak dlouho mu patří?
Měsíc?
Do tý doby patřil odborům a americké vládě, to byly majoritní vlastníci.
Fiat žádný HEMI, žádnej Pentastar a žádnej model Chrysler Group zatím nevyvinul, takže si půjčuje to co vymslel a vyrobil někdo jinej.
Kapišto amico?
Tvoje auto taky vymyslel a vyrobil někdo jinej. To znamená že ti taky nepatří a že si ho každý den z garáže jen půjčuješ. Alfréde ty mokré hadry prosím, dnes to tady bude vážně nutné >😁
HAHAHA.
Já o voze a ty o koze.
Fiat si půjčuje hotový věci od automobilky kterou pomalu ani nevlastní a ty sem motáš to že si někdo něco koupí jako zákazník. Ty sis tvoje auto vyrobil sám nebo co měl bejt tenhle výkřik do tmy?
Pointa je v tom, že Fiat zatím Chrysler pouze využívá. A bez něm by mu docela teklo do kytek, protože b yneměl co prodávat a musel by ncapat miliardy eur do vývoje nových modelů a motorů a navíc by neměl přístup na americkej trh.
Už chápeš pro koho je to spojení výhodou?
Náze je na čtyři písmena 😄
Já o voze a ty o koze.
Fiat si půjčuje hotový věci od automobilky kterou pomalu ani nevlastní a ty sem motáš to že si někdo něco koupí jako zákazník. Ty sis tvoje auto vyrobil sám nebo co měl bejt tenhle výkřik do tmy?
Pointa je v tom, že Fiat zatím Chrysler pouze využívá. A bez něm by mu docela teklo do kytek, protože b yneměl co prodávat a musel by ncapat miliardy eur do vývoje nových modelů a motorů a navíc by neměl přístup na americkej trh.
Už chápeš pro koho je to spojení výhodou?
Náze je na čtyři písmena 😄
Jen ve zkratce...nebudu tady rozebírat internetové informace, které si každý (i) trouba může najít sám...
Na rovinu se přiznám, že z tohoto počinu radost nemám (kdyby to byla Alfice neřeknu popel, ale pod Maserati si také představuji něco svébytnějšího, ale když to funguje u VW, proč ne u Fiatu, peníze jsou potřeba), nicméně trh si žádá svoje...
Tak jen tak pro zajímavost, Maserati nám tady nabízí 8 válec hemi se špičkovým výkonem někde na 347 kW (můžeme i předpokládat, že bude slabší verze a možná i silnější, nikdo nikdy neví, každopadně bavme se o 347 kW v benzinu a řekněme o 235 kW v nejsilnější naftě a o 184 kW v základu. Pravděpodobně se objeví i Pentastar s 230 kW a možná i nějaký dopovaný turbem s cca 300 kW.
Co nám nabízí tebou zmíněná konkurence, která nám ten zlý Fiat strčí do kapsy...
Tak například zmíněný Touareg: Základ máme na 150 kW u třílitrové nafty (to je vyložený Maserati bijec), 180 kW u nejsilnější třílitrové nafty, pak tady máme slavný náklaďákový osmiválec 4,2 TDI s výkonem 250 kW. Ano Maserati tady s pouhým třílitrem ztrácí 15 kW, ale dovolím si tvrdit, že tato papírová ztráta v reálu fakticky nebude. Nejsílnější benzínový motor máme 6 válec s 245 kW. Musím říct, že v tomto případě je Fiat opravdu na zadnici, skoro by se dalo říct v říííti.
A přejděme k BMW a X5.. například... tady to zkrátím, neb tady jde vybrat jen třílitrovou naftu a 5 litrový osmiválec, tedy srovnatelné motorizace s tím co nabídne Maserati.. A opět Fiat a potažmo Maserati dostává na zadek, neboť BMW nabízí v naftě 180 kW a 225 kW (ups opět překvapivě míň než Maserati) a v benzínu ve špičkové verzi masakrových 300 kW..., takže opět skvělá matematika autora předemnou a jeho dedukce, že 347 kW je míň než 300.
Takže ano.. proti konkurenci by se měl ten Fiat jít jednou provždy zahrabat, když tak očividně ZTRÁCÍ....
Abych jen nekřivdil, jediné auto, které překonává plánované Maserati (z určitého úhlu pohledu, které svým způsobem co se motoru týká je Q7 s V12 TDI, což je tak specifický motor, že tohle to privilegium Audi rád přenechám..., neb ostatní motory kopírují nabídku Touaregu).. a ještě Cayenne Turbo s 368 kW, což je proti HEMI nepatrný rozdíl, daný koncepcí (turbo, velká atmosféra).
Fiat totiž NEMÁ PRACHY na vývoj (když cpe prachy jinam) a tak si zas vypůjčí něco co vyvinul chrysler, asi už 30tý případ.
No mě nezbývá než se tomu smát. Navíc to bude vyráběný v USA.
To bude titiulek: Premium luxury brand from italy. Best SUV in class. Powered by HEMI, Imported from USA 😄))
HEHEHE HAHAHA HIHIHI......
TOČ SE , TOČ, KOROUHVIČKO!!!!
Předtím to byly zastaralý krámy, s mizerným výkonem který žerou i trávu kolem cesty, ale jak to koupil slovutný Fiat, najednou jsou to nejlepší motory pod sluncem. Vám to připomenu v diskuzi až se zas bude někdo bavit o amerikách....
Velmi zajímavé otočení názorů o 180 stupnů.....
Kdybyste si aspon stáli za svým a nedělali ze sebe šašky.
Úsměvné je to, že luxusní italská zančka, skoro klenot (mimo ferrari) využívá motory z USA a to ještě motory z obyčejnýho auta, jak nám tu bylo pořád podstrkováno, že 300C a Charger nejsou žádná prémiovka, že je to tuctová masovka....
Takže pémiová luxusní kára bude mít motory z americké masovky, to je velmi úsměvné....
Ještě ke všemu to bude vyráběný v USA.
Takže tvoje paraela k Porsche silně pokulhává - neb Prosche nemá americkej motor a není vyráběné v americe....
Jinak by jsi nenapsal takovou hovadinu o maximálním výkonu BMW X5 a věděl by jsi, že do X5 můžeš mít 408KW v 4,4 TwinPower Turbo.
To nic ale nemění na tom, co sem psal, byť sis samozřejmě musel vyblit i svoji geniální myšlenku...