BMW upravuje nabídku motorů pro řadu 5 modelového roku 2012. BMW 5 GT bude možné objednat s M paketem, do sedanů a kombi přicházejí nové čtyřválce a posílené šestiválce.
Čekali jsme to a už je to tady. Bylo to nevyhnutelné, snad to nebude moc bolet. Časem si zvykneme. Pro pohon 2 tuny vážícího auta už není potřeba 6 válců, jako před 10 lety, ani 8 jako před 30 lety, ani uhlí jako na počátku minulého století. Vlastně by se chtělo říct, buďme rádi, že to ještě nějaké válce má. Za pár let by MBW 5 mohl být už pouze elektro dopravní prostředek.
Splnit Euro 6 NEní (žádný) problém ani s 6tiválcem (ostatně R6 od BMW byl první motor na trhu který je plnil) - myslím že to je JEN z cenových důvodů.
Konstrukce vozu "á la BMW" je prostě výrobně drahá (popravdě DRAŽŠí než u Audi) = někde se to ušetřit musí - tak jen trochu "popohnali" motorový trend (snáze se splňují vámi zmiňované požadavky na emise a ještě se UŠETŘí :yes::-)
PS: Pro většinu fanoušků to sice bude spíš :no: ;-\ - ale na druhou stranu, asi se s tím NEdalo nic dělat (a výtečné R6 i V8 samozřejmě DÁL v nabídce zůstanou - budou ale vyhrazeny jen těm "nejnáročnějším" (s dostatečně "vybavenou" peněženkou :-|
NElíbí se mi to, ale CHÁPU to (že to ekonomicky jinak NEjde - VELMi důsledné šetření u automobilek je patrné již delší dobu a tohle je důsledek - BMW, Mercedes i Audi se chtělistát "masovými" výrobci a ono to opravdu probíhá a prodejní čísla se až "šíleným" způsobem zvyšují (2 miliony vozů prémiové značky ROČNĚ - to je přece "protimluv"), nicméně ty "pravé" modely těchto značek (řekněme "alespoň s 6tiválcem") budou dál (a vlastně trochu "i nadále") jen pro omezený počet kupců (tak jako dříve ;-)
Pěkný den (snad i s 4válcem :-)
Dočasné to (bohužel) URČITĚ NEní, ale BMW motory umělo a umí a v reálu budou JISTĚ stále patřit na absolutní vrchol :yes::-)
PS: A kdo chce/bude chtít "více" válců, bude si prostě muset PŘIPLATIT :-|
Nu ten pohon zadních/předních kol JE docela rozdíl, stejně jako důsledné trvání na optimálním rozložení hmotnosti (a MB byl je a bude asi VŽDY "trochu jinde" - myslím "svůj", ten se do zápolení Ingolstadt x München nikdy moc NEzapojoval ;-)
Cesta do pekla bývá dlážděna dobrými úmysly. Nahrazení legendárního šestiválce oturbeným čtyřválcem bych chápal maximálně u nejnižších řad (1er, X1), ale nacpat tenhle motor i do 5er, k tomu už fakt nemám slov.
Holt, demagogie v podobě hodnot emisí v laboratorních podmínkách vítězí nad realitou :no:
M paket pro 5 GT je asi stejně vtipné, jako zápasník sumo v tretrách...
A odchod atmosférických šestiválců z nabídky je takové poslední zamávání bývalým tradicím BMW. Jako fanouška této automobilky mi srdce pláče, když vidím, jak se pomalu BMW vzdává všech ingrediencí, které "oddělovaly zrno od plevele". Řízení elektrikou ztratilo cit a zpětnou vazbu, plynový pedál jabysmet, podvozky jsou čímdál komfortnější, řazení gumovější, design tuctovější, spojku komfortně vyšlápne i čtrnáctiletá dívenka, zatáčku už projedete jenom rychle (nikoli BMW) a ze sloganu "radost z jízdy" jsme se dostali k "náskok díky technice"... :-(
Ano, v téhle třídě by 6 válce mizet neměly, ale není to zatím zas tak dramatické, snad je to jen dočasné řešení a s následným vývojem je opět navrátí, optimální motor k BMW 5 - tedy polykače dálničních kilometrů, vidím stejně ale 6-válcový diesel, ztráta dvou cilindrů u 525d je nepříjemná, věřme, že BMW ví co dělá.
Už jsem něco podobného viděl v Renocaru, optický paket Schnitzer a bylo to teda náramně - odporné. A stejné je to i tady. Btw. v těch tabulkách chybí 535i - to už se přestane dělat i šestiválec v tomhle provedení?