BMW řady 5 (2012): Čtyřválce 2,0 turbo vytlačují šestiválce
Nabídku pohonných jednotek pro sedan a kombi BMW řady 5 rozšíří od podzimu nový základní benzinový čtyřválec 520i. Další čtyřválce nahradí některé šestiválcové jednotky, jiné motory budou posíleny. Všechny tyto změny budou dostupné pro řadu 5 modelového roku 2012.
BMW 520i nyní s turbem
Pod označením 520i se skrývá dvoulitrový čtyřválec TwinPower Turbo o výkonu 135 kW v 5000 min-1, vrchol točivého momentu 270 Nm leží mezi 1250-4500 min-1. Tato jednotka se stane základní motorizací pro řady 5.
Sedan s tímto motorem a manuální převodovkou zrychlí z 0-100 km/h za 7,9 s a jede až rychlostí 227 km/h. Ve verzi s automatem akcelerace 0-100 km/h trvá 8,0 s. V kombinovaném cyklu vůz spotřebuje 6,8 l/100 km.
BMW 5 sedan (F10) - technické údaje nových motorů | ||||||
Motor | 520i | 528i | 520d Eff.Dyn. | 525d | 530d | 535d |
Převodovka | 6M (8A) | 6M | 6M | 6M (8A) | 6M (8A) | 8A |
Zdvihový objem [l] | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 135/5000 | 180/5000-6500 | 135/4000 | 160/4400 | 190/4000 | 230/4400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 270/1250-4500 | 350/1250-4800 | 380/1900-2750 | 450/1500 -2500 | 540 (560)/1500-3000 | 630/1500-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 227 (226) | 250 | 231 | 243 (239) | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,9 (8,0) | 6,2 (6,3) | 8,2 | 7,0 | 6,1 (6,0) | 5,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,8 (6,5) | 6,8 (6,5) | 4,5 | 5,0 (4,8) | 5,7 (5,3) | 5,4 |
Čtyři válce pro 528i
Čtyřválec s označením 528i nahradí doposud nabízený stejnojmenný šestiválec se 190 kW. Oproti němu nabídne výkon 180 kW v 5000-6500 min-1 a vrchol krouticího momentu 350 Nm v 1250-4800 min-1 (předtím 310 Nm).
Sprint z 0-100 km/h trvá sedanu s tímto motorem a manuální převodovkou 6,2 s, maximální rychlost je 250 km/h.
525d: 160 kW z dvoulitrového čtyřválce
Nový motor se skrývá i pod označením 525d, šestiválcový tubodiesel byl nahrazen dvoulitrovým turbodieselem TwinPower Turbo. Jeho výkon vzrostl na 160 kW v 4400 min-1. Vrchol točivého momentu 450 Nm je nově dostupný mezi 1500-2500 min-1.
Modernizací prošel třílitrový naftový šestiválec 530d, jehož výkon vzrostl o 10 kW na 190 kW v 4000 min-1. Vrchol točivého momentu 540 Nm leží mezi 1500-3000 min-1, u varianty s automatem je vrchol krouticího momentu dokonce 560 Nm. Vzrostl také výkon vrcholného turbodieselu 535d, a to na 230 kW v 4400 min-1.
Nabídka motorů pro sedan se rozšíří o turbodiesel 520d v úsporné variantě EfficientDynamics. Ten nabídne stejný výkon (135 kW) a točivý moment (380 Nm) jako výchozí jednotka, avšak nižší spotřebu. Ta v kombinovaném cyklu činí 4,5 l/100 km (oproti 5,0 l/100 km).
BMW 5 Touring (F11) - technické údaje nových zážehových motorů | |||
Motor | 520i | 528i | 550i |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 8A |
Zdvihový objem [l] | 2,0 | 2,0 | 4,4 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 135/5000 | 180/5000-6500 | 300/5500-6400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 270/1250-4500 | 350/1250-4800 | 600/1750-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 220 | 244 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,3 (8,4) | 6,4 (6,6) | 5,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,0 (6,7) | 7,1 (6,8) | 10,7 |
Nižší spotřebu obstará systém Auto Start/Stop, rekuperace brzdné energie, uzavíratelné otvory chladiče, dlouhý šestý převodový stupeň a aerodynamické ráfky. Uvnitř se objeví indikátor optimálního řazení.
Civilní superTouring BMW 550i (V8, 300 kW)
BMW řady 5 Touring bude od podzimu možné objednat i s 4,4litrovou benzinovou V8 o výkonu 300 kW a točivém momentu 600 Nm, který už je dostupný pro sedan i pro pětidveřovou verzi GT. S tímto motorem kombi zrychlí z 0-100 km/h za 5,1, spotřeba v kombinovaném cyklu činí 10,7 l/100 km.
Rozšíří se také nabídka systému pohonu všech kol, který bude možné nově objednat i pro motory 528i, 525d a 535d. A to jak pro sedan, tak pro kombi.
BMW 5 Touring (F11) - technické údaje nových vznětových motorů | |||
Motor | 525d | 530d | 535d |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 8A |
Zdvihový objem [l] | 2,0 | 3,0 | 3,0 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 160/4400 | 190/4000 | 230/4400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 450/1500 -2500 | 540 (560)/1500-3000 | 630/1500-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 236 (233) | 247 (248) | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,2 | 6,2 (6,1) | 5,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 (5,1) | 5,9 (5,5) | 5,6 |
Dynamic Experience Control a další nova výbava
Všechny BMW řady 5 budou standardně vybaveny systémem Dynamic Experience Control. Tím řidič může v režimech (Comfort, Sport, Sport+ a Eco Pro) ovládat odezvu plynového pedálu, reakce motoru, vlastnosti posilovače řízení a stabilizačního systému DSC. Režim Eco Pro se zaměřuje na nízkou spotřebu, v honbě za ní upravuje také nastavení klimatizace, či vypíná vyhřívání sedaček.
Nabídku příplatkové výbavy rozšíří bezpečnostní systém Active Protection. Ten v případě hrozící srážky zavře všechna okna a předepne bezpečnostní pásy, čímž sníží riziko zranění posádky.
Systém Comfort Access bude rozšířen o funkci automatického otevírání víka zavazadlového prostoru, pokud řidič dá nohu pod zadní nárazník. Head-up displej bude nově informace zobrazovat barevně.
Navigační systém Proffesional bude možné od letošního podzimu doplnit upraveným systémem RTTI (Real-Time Traffic Information), který v reálném čase informuje o dopravní situaci. Systém nově získává informace o dopravě každé tři minuty díky vlastní SIM kartě prostřednictvím mobilních sítí.
RTTI sleduje připojení mobilních telefonů k místní síti, díky čemuž získává přehled o tom, kolik vozů je na okolních silnicích a kam směřují. Následně jsou tyto informace zobrazeny na obrazovce navigačního systému. Díky tomu je možné najít alternativní trasu s malým provozem. Systém pokrývá hlavní silnice, dálnice a ulice měst.
M Paket pro 5 GT
Příplatkovou výbavu pro BMW 5 GT od podzimu rozšíří M paket nabízející upravenou karoserii, tmavé koncovky výfuku, 19palcová kola a tvrdší podvozek. Uvnitř se objeví volant s logem M a další sportovní prvky. Rozšířena bude také paleta nabízených laků pro tento model.