Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 5 (2012): Čtyřválce 2,0 turbo vytlačují šestiválce

David Bureš
Diskuze (17)
BMW upravuje nabídku motorů pro řadu 5 modelového roku 2012. BMW 5 GT bude možné objednat s M paketem, do sedanů a kombi přicházejí nové čtyřválce a posílené šestiválce.

Nabídku pohonných jednotek pro sedan a kombi BMW řady 5 rozšíří od podzimu nový základní benzinový čtyřválec 520i. Další čtyřválce nahradí některé šestiválcové jednotky, jiné motory budou posíleny. Všechny tyto změny budou dostupné pro řadu 5 modelového roku 2012.

BMW 520i nyní s turbem

Pod označením 520i se skrývá dvoulitrový čtyřválec TwinPower Turbo o výkonu 135 kW v 5000 min-1, vrchol točivého momentu 270 Nm leží mezi 1250-4500 min-1. Tato jednotka se stane základní motorizací pro řady 5.

Sedan s tímto motorem a manuální převodovkou zrychlí z 0-100 km/h za 7,9 s a jede až rychlostí 227 km/h. Ve verzi s automatem akcelerace 0-100 km/h trvá 8,0 s. V kombinovaném cyklu vůz spotřebuje 6,8 l/100 km.

BMW 5 sedan (F10) - technické údaje nových motorů
Motor520i528i520d Eff.Dyn.525d530d535d
Převodovka6M (8A)6M6M6M (8A)6M (8A)8A
Zdvihový objem [l]2,02,02,02,03,03,0
Válce/ventily4/44/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5000180/5000-6500135/4000160/4400190/4000230/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1250-4500350/1250-4800380/1900-2750450/1500 -2500540 (560)/1500-3000630/1500-2500
Max. rychlost [km/h]227 (226)250231243 (239)250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (8,0)6,2 (6,3)8,27,06,1 (6,0)5,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,8 (6,5)6,8 (6,5)4,55,0 (4,8)5,7 (5,3)5,4

Čtyři válce pro 528i

Čtyřválec s označením 528i nahradí doposud nabízený stejnojmenný šestiválec se 190 kW. Oproti němu nabídne výkon 180 kW v 5000-6500 min-1 a vrchol krouticího momentu 350 Nm v 1250-4800 min-1 (předtím 310 Nm).

Sprint z 0-100 km/h trvá sedanu s tímto motorem a manuální převodovkou 6,2 s, maximální rychlost je 250 km/h.

525d: 160 kW z dvoulitrového čtyřválce

Nový motor se skrývá i pod označením 525d, šestiválcový tubodiesel byl nahrazen dvoulitrovým turbodieselem TwinPower Turbo. Jeho výkon vzrostl na 160 kW v 4400 min-1. Vrchol točivého momentu 450 Nm je nově dostupný mezi 1500-2500 min-1.

Modernizací prošel třílitrový naftový šestiválec 530d, jehož výkon vzrostl o 10 kW na 190 kW v 4000 min-1. Vrchol točivého momentu 540 Nm leží mezi 1500-3000 min-1, u varianty s automatem je vrchol krouticího momentu dokonce 560 Nm. Vzrostl také výkon vrcholného turbodieselu 535d, a to na 230 kW v 4400 min-1.

Nabídka motorů pro sedan se rozšíří o turbodiesel 520d v úsporné variantě EfficientDynamics. Ten nabídne stejný výkon (135 kW) a točivý moment (380 Nm) jako výchozí jednotka, avšak nižší spotřebu. Ta v kombinovaném cyklu činí 4,5 l/100 km (oproti 5,0 l/100 km).

BMW 5 Touring (F11) - technické údaje nových zážehových motorů
Motor520i528i550i
Převodovka6M (8A)6M (8A)8A
Zdvihový objem [l]2,02,04,4
Válce/ventily4/44/48/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5000180/5000-6500300/5500-6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1250-4500350/1250-4800600/1750-4500
Max. rychlost [km/h]220244250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,3 (8,4)6,4 (6,6)5,1
Komb. spotřeba [l/100 km]7,0 (6,7)7,1 (6,8)10,7

Nižší spotřebu obstará systém Auto Start/Stop, rekuperace brzdné energie, uzavíratelné otvory chladiče, dlouhý šestý převodový stupeň a aerodynamické ráfky. Uvnitř se objeví indikátor optimálního řazení.

Civilní superTouring BMW 550i (V8, 300 kW)

BMW řady 5 Touring bude od podzimu možné objednat i s 4,4litrovou benzinovou V8 o výkonu 300 kW a točivém momentu 600 Nm, který už je dostupný pro sedan i pro pětidveřovou verzi GT. S tímto motorem kombi zrychlí z 0-100 km/h za 5,1, spotřeba v kombinovaném cyklu činí 10,7 l/100 km.

Rozšíří se také nabídka systému pohonu všech kol, který bude možné nově objednat i pro motory 528i, 525d a 535d. A to jak pro sedan, tak pro kombi.

BMW 5 Touring (F11) - technické údaje nových vznětových motorů
Motor525d530d535d
Převodovka6M (8A)6M (8A)8A
Zdvihový objem [l]2,03,03,0
Válce/ventily4/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]160/4400190/4000230/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/1500 -2500540 (560)/1500-3000630/1500-2500
Max. rychlost [km/h]236 (233)247 (248)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,26,2 (6,1)5,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,3 (5,1)5,9 (5,5)5,6

Dynamic Experience Control a další nova výbava

Všechny BMW řady 5 budou standardně vybaveny systémem Dynamic Experience Control. Tím řidič může v režimech (Comfort, Sport, Sport+ a Eco Pro) ovládat odezvu plynového pedálu, reakce motoru, vlastnosti posilovače řízení a stabilizačního systému DSC. Režim Eco Pro se zaměřuje na nízkou spotřebu, v honbě za ní upravuje také nastavení klimatizace, či vypíná vyhřívání sedaček.

Nabídku příplatkové výbavy rozšíří bezpečnostní systém Active Protection. Ten v případě hrozící srážky zavře všechna okna a předepne bezpečnostní pásy, čímž sníží riziko zranění posádky.

Systém Comfort Access bude rozšířen o funkci automatického otevírání víka zavazadlového prostoru, pokud řidič dá nohu pod zadní nárazník. Head-up displej bude nově informace zobrazovat barevně.

Navigační systém Proffesional bude možné od letošního podzimu doplnit upraveným systémem RTTI (Real-Time Traffic Information), který v reálném čase informuje o dopravní situaci. Systém nově získává informace o dopravě každé tři minuty díky vlastní SIM kartě prostřednictvím mobilních sítí.

RTTI sleduje připojení mobilních telefonů k místní síti, díky čemuž získává přehled o tom, kolik vozů je na okolních silnicích a kam směřují. Následně jsou tyto informace zobrazeny na obrazovce navigačního systému. Díky tomu je možné najít alternativní trasu s malým provozem. Systém pokrývá hlavní silnice, dálnice a ulice měst.

M Paket pro 5 GT

Příplatkovou výbavu pro BMW 5 GT od podzimu rozšíří M paket nabízející upravenou karoserii, tmavé koncovky výfuku, 19palcová kola a tvrdší podvozek. Uvnitř se objeví volant s logem M a další sportovní prvky. Rozšířena bude také paleta nabízených laků pro tento model.

David Bureš
Diskuze (17)
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2011 01:55
Re: 4 > 6
Splnit Euro 6 NEní (žádný) problém ani s 6tiválcem (ostatně R6 od BMW byl první motor na trhu který je plnil) - myslím že to je JEN z cenových důvodů.
Konstrukce vozu "á la BMW" je prostě výrobně drahá (popravdě DRAŽŠí než u Audi) = někde se to ušetřit musí - tak jen trochu "popohnali" motorový trend (snáze se splňují vámi zmiňované požadavky na emise a ještě se UŠETŘí :yes: :-)
PS: Pro většinu fanoušků to sice bude spíš :no: ;-\ - ale na druhou stranu, asi se s tím NEdalo nic dělat (a výtečné R6 i V8 samozřejmě DÁL v nabídce zůstanou - budou ale vyhrazeny jen těm "nejnáročnějším" (s dostatečně "vybavenou" peněženkou :-|
NElíbí se mi to, ale CHÁPU to (že to ekonomicky jinak NEjde - VELMi důsledné šetření u automobilek je patrné již delší dobu a tohle je důsledek - BMW, Mercedes i Audi se chtělistát "masovými" výrobci a ono to opravdu probíhá a prodejní čísla se až "šíleným" způsobem zvyšují (2 miliony vozů prémiové značky ROČNĚ - to je přece "protimluv"), nicméně ty "pravé" modely těchto značek (řekněme "alespoň s 6tiválcem") budou dál (a vlastně trochu "i nadále") jen pro omezený počet kupců (tak jako dříve ;-)
Pěkný den (snad i s 4válcem :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2011 01:41
Re: Motory
Dočasné to (bohužel) URČITĚ NEní, ale BMW motory umělo a umí a v reálu budou JISTĚ stále patřit na absolutní vrchol :yes: :-)
PS: A kdo chce/bude chtít "více" válců, bude si prostě muset PŘIPLATIT :-|
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2011 01:37
Re: BMW ztratilo duši...
Nu ten pohon zadních/předních kol JE docela rozdíl, stejně jako důsledné trvání na optimálním rozložení hmotnosti (a MB byl je a bude asi VŽDY "trochu jinde" - myslím "svůj", ten se do zápolení Ingolstadt x München nikdy moc NEzapojoval ;-)
3. 7. 2011 21:43
Re: BMW ztratilo duši...
Bohužel je to tak. Dřív měl člověk jasný důvod, proč si koupit BMW, obávám se pomalu ocitáme v časech, kdy nebude žádný rozdíl mezi ním a MB/Audi...
3. 7. 2011 20:57
4 > 6
Cesta do pekla bývá dlážděna dobrými úmysly. Nahrazení legendárního šestiválce oturbeným čtyřválcem bych chápal maximálně u nejnižších řad (1er, X1), ale nacpat tenhle motor i do 5er, k tomu už fakt nemám slov.
Holt, demagogie v podobě hodnot emisí v laboratorních podmínkách vítězí nad realitou :no: