Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche 911: Sedmistupňová manuální převodovka

Nová generace Porsche 911 se dočká revoluční sedmistupňové manuální převodovky. Ta se má postarat o dynamickou jízdu i nižší spotřebu.
Zpět na článek
16. 7. 2011 19:24
Re: SKVELÝ ŤAH
Proto píšu automat v uvozovkách (je to složitější) a do toho všeho se ještě pletou automaty s měničem s možností řadit pákou, jako u sekvenční převodovky (stupně v řadě, ne v H).
16. 7. 2011 19:18
Re: SKVELÝ ŤAH
Jasně, nechtěl jsem to kopírovat celé, bavíme se přece o vztahu "automatu" (ať se pod tím představíme různé typy převodovek) a manuálu. Však také píšu, že je to zřejmě jen drobnost. ;-) Jinak suché DSG se chová hůře.
Avatar - white label
16. 7. 2011 18:43
Re: SKVELÝ ŤAH
Ale k mokrému DSG a jeho lehkému škubnutí je tam napsáno:
"K lehkému škubnutí dochází pouze při rozjezdu z klidu, to je ale víceméně charakteristický jev automatů, a to !i s měničem!."
Avatar - white label
16. 7. 2011 18:38
Re: SKVELÝ ŤAH
Z technického/konstrukčního hlediska rozhodně není "automat" ani dvojspojka, jde v podstatě o robotizovaný/automatizovaný dvouspojkový manuál...
Z uživatelského hlediska se ovšem běžně bere za "automat" prakticky vše, co nemá spojkový pedál a má volič s možností "D".
16. 7. 2011 18:01
Re: SKVELÝ ŤAH
V motorsportu se často používá sekvenční převodovka, což není automat.
16. 7. 2011 17:48
Re: SKVELÝ ŤAH
Ne každý je líný řadit a prvních šest stupňů nebude omezovat potenciál auta. :-)
16. 7. 2011 17:29
Re: SKVELÝ ŤAH
Nejprve je zmíněno jak se chová suché DSG (co se týká kultivovanosti), k chování mokrého DSG je uvedeno, že k lehkému škubnutí dochází pouze při rozjezdu z klidu a lehkému cuknutí se nevyhne DSG ani při prudkém podřazení o několik stupňů dolů, ale to je zřejmě jen detail.
Avatar - white label
15. 7. 2011 13:19
Re: SKVELÝ ŤAH
Víkendový youngtimer určitě ano..., ten navíc s dvojspojkou zatím mít asi nemůžeš, leda že bys za youngtimer považoval třeba už i Golf IV R32...
Avatar - white label
15. 7. 2011 13:16
Re: SKVELÝ ŤAH
Myslím, že už se tyto manuály moc nepoužívají ani v rally, ne?
Ale hlavně tu diskusně řešíme auta pro běžný provoz..., aspoň praptak se nezmiňoval, že řešíme rally "soutěžáky"... :-)
Avatar - white label
15. 7. 2011 13:11
Re: SKVELÝ ŤAH
Jasně, velkou přednost robotizované dvouspojky (proti robotizované "jednospojce") je vyšší kultivovanost, která není právě v motosportu logicky příliš vysokou prioritou.
15. 7. 2011 11:44
GT3
Já jen doufám, že GT3 bude této převodovky ušetřena.
15. 7. 2011 11:19
Re: SKVELÝ ŤAH
A proč ne? Například v rally se manuály bez synchronizace používají.
15. 7. 2011 10:47
Re: SKVELÝ ŤAH
e-gear/R-tronic není špatná převodovka, jen je stará. Přesto v době uvedení byla celkem chválena, protože si konečně mohli Lambo projet i neschopáci a začátečníci, byť už v manuálu bylo Murciélago celkem přívětivé na rozdíl od starších modelů značky.

Robotizované jednospojky mají místo právě v motosportu, kde nezáleží tolik na komfortu, ale víc na rychlosti a preciznosti. Dvouspojka bude o něco rychlejší, ale také těžší, větší a komplikovanější (víc náchylná na závadu). Některé týmy a značky to nejsou ochotny akceptovat. Například Aston Martin prozatím neplánuje nasazení dvouspojky a chce pokračovat cestou robotizovaných převodovek.
15. 7. 2011 10:32
Re: SKVELÝ ŤAH
Automaty jsou pro závodění lepší (ve smyslu "dosahují lepších časů"), pro "nasátí esence tratě" také (nic tě nerozptyluje, můžeš se na trať plně soustředit), ale je jeden případ, kdy manuál nikdy nenahradí. U strojů s rozložením FR absence spojky limituje možnosti, jak poslat takové auto do smyku. Přitom techniky využívající spojku jsou většinou začátečnické, velmi bezpečné a široce použitelné. Takové nakopnutí spojky se dá použít od zahájení smyku po jeho prodloužení nebo úpravu úhlu. Ano, na okruhu to asi nevyužiješ, ale závody na veřejných komunikacích jsou jiné kafe, které mi chutná víc (méně místa, horší povrch, výhled atd.).

A samozřejmě, pokud jste má krevní skupina a rádi si věci ztěžujete, tak pak má manuál své místo. Jízda tak není o nejlepších časech, ani o radosti přímo z ní, ale o pokoření překážek. Navíc, vždy budou lidé, kteří si budou chtít zakvedlat. Asi ne každý den, ale takový víkendový youngtimer je skvělý kandidát na "kvedlačku".
14. 7. 2011 22:54
Re: SKVELÝ ŤAH
K tomu automatickému 8-kvaltu vs. 7. stupňový manuál - rozdíl mezi nimi je v tom, že automat není líný řadit a když zaznamená, že majitel jede na pohodu, tak to prostě hází stupeň za stupněm v nízkých otáčkách tak, aby měl dobrou spotřebu - stejně tak, když pojede na výkon, tak bude podobně řadit pod omezovačem.
Ovšem v manuálu se na to člověk vykvajzne, při trošku vyšší akceleraci rovnou stupeň dva přeskočí a nakonec zjistíš, že to většinou použije jako pětikvalt. Navíc v městském a příměstském provozu to spotřebu paradoxně zvedne, protože prvních 5 - 6 stupňů bude kratších.
Avatar - white label
14. 7. 2011 12:20
Re: Méně je někdy více
Že by wikipedie? V reakci (z 09.07. 21:03) jsem napsal v podstatě to samé, jen stručněji...
neregistrovaný "Nightdriver"
14. 7. 2011 12:08
Re: Méně je někdy více
Tiptronic je automatická převodovka vyvinutá automobilkou Porsche a montovaná do vozů v rámci koncernu VW. Tiptronic nabízí plně automatický režim se třemi odlišnými způsoby řazení v závislosti na způsobu a stylu jízdy. Volba jednoho z těchto režimů probíhá buď automaticky, na základě vyhodnocování způsobu jízdy řídicí jednotkou převodovky (funkce Fuzzy Logic), nebo stiskem příslušného tlačítka řidičem. Lze tak volit režimy sportovní, komfortní a ekonomický. Vedle plně automatického řazení jednotlivých rychlostních stupňů je možná i manuální funkce řazení a to pohyby voliče vpřed a vzad.

Hlavně si přečti tu poslední větu!!!!
Avatar - white label
11. 7. 2011 18:25
Re: SKVELÝ ŤAH
Ten test znám, tam je na tohle mokré 6st. DSG v kombinaci s 2.0 T(F)SI
v podstatě jen samá chvála, nebo snad ne?
Avatar - white label
11. 7. 2011 18:19
Re: SKVELÝ ŤAH
Bez řízení (myšleno točení volantem, i když s posilovačem) by opravdu nebylo řízení vozu tím, čím je, to bych s rozdílem mezi změnou volby rychlostního stupně pádlem/tlačítkem a pákou s kulisou H a spojkovým pedálem, nesrovnával...
S poslední větou pochopitelně souhlas...

P.S. Stejně jako dnes prakticky nikdo nestojí o "archaickou" převodovku bez synchronů, podobně časem nebude téměř nikdo stát o manuál se spojkovým pedálem, automaty a robotizované manuály (včetně těch sportovních) se budou dále zlepšovat (srovnejme pokrok za posledních 10-20 let u "automatu" a manuálu) a s jejich rozšířením postupně klesne cena až pod úroveň "exotického", malosériového manuálu, vyhrazeného nostalgickým puristům..., ale to už jsme se poněkud přemístili v čase. :-)
11. 7. 2011 16:08
Re: SKVELÝ ŤAH
DSG je celkem dobře popsané v tomto testu Superbu (z pohledu jemnosti): [odkaz]
11. 7. 2011 15:16
Re: SKVELÝ ŤAH
I Vy šibale. :-) O manuál bez synchronů snad dnes nikdo nestojí. Jak jsem už psal, hraní bylo v uvozovkách, myšleno prostě ji šlapat, kdy člověk potřebuje. Ono i takové točení volantem někdo bere jako zábavu, takže potom by i to mohlo být automatizované. Ovšem zábava na řízením jako celku auta by se vytratila. ;-) Hlavně ať nás řízení baví (s tím, co nám vyhovuje). >:D
11. 7. 2011 15:03
Re: SKVELÝ ŤAH
Možnost manuálu jako takového, že tam prostě nedává jen automat a ve stylu, vlk se nažral a koza zůstala celá, neutlumí motor dlouhými převody. :-)
Avatar - white label
10. 7. 2011 20:34
Re: SKVELÝ ŤAH
Proč je to dobře, co to přinese skutečně lepšího řidiči takového vozu, jakým je 911ka?
Avatar - white label
10. 7. 2011 20:31
Re: SKVELÝ ŤAH
Ještě k tomu hraní se spojkou, možná bys měl pouvažovat o "ideálu" pro podobné hraní, tedy manuálu bez synchronů..., pro ještě lepší kontrolu nad procesem řazení. ;-) >:-[]
10. 7. 2011 19:59
Re: SKVELÝ ŤAH
Osobně jsem se setkal spíše s předsudky typu, že do drahého auta nepatří nic jiného než "automat", přesto, že někomu nemusí vyhovat (a nejde vůbec o zábavnost), když pomineme otázku ceny. Ale vraťme se k tématu tohoto článku, je dobře, že Porsche dává možnost převodovky s kratšími šesti stupni a delší sedmičkou.
10. 7. 2011 19:53
Re: SKVELÝ ŤAH
Měl jsem zřejmě to dloubnout dát do uvozovek, protože jsem to myslel opravdu dobře, ne osobně (proto ten mrkací smajlík) a už vůbec ne chlapácky. Byla to spíše poznámka, k tomu, že někteří lidé mají problém s manuálem. Navíc z principu proti dobře udělané "sportovní" automatické převodovce nic nemám, beru ji, je to z principu především pohodlné, ale není jich tolik. V mnoha případech se taková nevyskytuje, tak je lepší pořádný manuál. Spíše je to tak, že i když člověk má možnost dvojspojky, nemusí si ji automaticky vybrat.
Avatar - white label
10. 7. 2011 18:03
Re: SKVELÝ ŤAH
Ve "sportovnosti" Fabie RS a třeba té RS5 jsou zřejmé rozdíly (včetně ceny), což se pormítá i do odlišného odladění jejich dvouspojek, navíc ta u FII RS je jen suchá. Přesto podle mě ani u FII RS, nezasahuje DSG (v manuálním režimu) nijak zásadně/výrazně.
Klidně si rýpni i ve zlém, to je totiž přesně ten předsudek chlapáckých řidičů, pro které není auto bez spojkového pedálu, vhodné pro opravdové chlapy-řidiče tzv. mistry volantu a šaltr páky... >:-[]
I vzhledem k tomu, že jsem psal, že bych dal u R8 určitě přednost manuálu, tě snad o případném osobním zvládnutí klasického manuálu, nemusím diskusně přesvědčovat..., na druhou stranu si ale umím přiznat, že třeba tak čistě jako dvojspojka, vždy vytočenou jedničku na dvojku prostě nezařadím, nemluvě o rychlosti... ;-)

P.S. Proč třeba podobně metoužíš po někdejším manuálním ovládání sytiče atd..., ten taky zvyšoval celkovou kontrolu nad vozem,aniž by ti do toho kecal "počítač"/elektronika... :-)
Avatar - white label
10. 7. 2011 17:51
Re: SKVELÝ ŤAH
Samozřejmě stav, kdy si člověk může vybrat, je lepší, než když si vybrat není z čeho..., ale to v podstatě platí obecně...
Taky je lepší povedený klasický manuál, než nepovedený robotizovaný manuál (viz příklad z R8), což ovšem platí logicky i naopak...
Pokud však je robotizovaný manual (nejlépe povedená dvouspojka) odladěný dobře, pak už je jeho "problém" především jen ve vyšší ceně a předsudcích (plynoucích z minimální zkušenosti s ním) dosavadních uživatelů klasického manuálu.
Konkrétně u TTRS jsem (na rozdíl od R8) pro S-tronic, který se ale nabízí poměrně krátce (na rozdíl od manuálu, který je od počátku TTRS).
Můj názor je sice subjektivní, ale je založený na osobní zkušenosti, řídil jsem jak TTRS v manuálu, tak v S-tronicu, stejně jako R8 v R-tronicu i v manuálu (obě s V8).
A u jednoho jsem pro manual u druhého ne.
Většina diskutujících ovšem bude i bez podobných osobních zkušenosti vždy pro klasický manuál s připraveným univerzálním klišé o větší "zábavnosti", plné kontrole nad vozem apod., to vše samozřejmě v běžném provozu, nikoli na uzavřených tratích/cestách...
10. 7. 2011 16:26
Re: SKVELÝ ŤAH
Zrovna ve Fabii RS DSG zasahuje. Takže "manuální" režim není až tak užitečný. Teď si dloubnu v dobrém, většina řidičů zvládne i klasický manuál. ;-)
10. 7. 2011 16:18
Re: SKVELÝ ŤAH
Dvěma stránkami mince jsem myslel, že každý systém má své výhody a nevýhody a nedá se říct, že automat/dvojspojka je lepší než manuál. Uvedu jiný příklad, Audi TT RS, kde se vyskytuje také dvojspojkový S-tronic a manuál. Je dobré, pokud si člověk může vybrat. ;-) A jak jsem psal, je škoda, že sportovně udělaných "automatů" tolik není.
Avatar - white label
10. 7. 2011 15:21
Re: SKVELÝ ŤAH
Taky už jsem psal, že klasická DSGéčka jsou odladěna více "civilně/blbuvzdorně", ale v manuálním režimu zasahuje do řazení minimálně i suché DSG a vzhledem k charakteru vozů do kterých je určena v tom nevidím takový problém... Řidičů, jejichž schopnostem by klasické DSGéčko "nestačilo" je nejvíc právě na diskuzích (nikoli reálně na "otevřených" cestách), navíc často s velmi malými vlastními zkušenostmi s dvojspojkou..., ale to myslím obecně, nikoli osobně...
Avatar - white label
10. 7. 2011 15:12
Re: SKVELÝ ŤAH
Už jsem psal, proč jsem zmínil i DSG.
Spotrovní alternativa k (tomuto) manuálu je aktuálně (nejen) u Porsche dvojspojka. Porovnáváme tedy manuál a dvojspojku (nikoli pouze DSG).
Pokud se u sprot. vozu nabízí možnost dvouspojky i klasického manuálu, nic to nedokazuje a hlavně si každý si může vybrat, naopak třeba u zmíněné RS5 je k dispozici pouze dvojspojka.
Příklad s Audi R8 a jeho nedvojspojkový R-tronicem je právě naopak příklad nepovedeného sportovního "automatu", jedná se o robotizovaný manuál "převzatý" z Lamba, bohužel nikoli dvouspojkový, proto R-tronic a ne S-tronic, jako u RS5. Z R-tronicu v R8 jsem byl (nejen já) hodně zklamaný a v jeho případě bych dal určitě přednost klasickému manuálu, na rozdíl třeba od dvojspojek Porsche (911/Cayman), BMW (M3), nebo Audi (RS5).
10. 7. 2011 14:54
Re: SKVELÝ ŤAH
Nejen při parkování. Ovšem zasahuje do řazení, to je podstatné.
Avatar - white label
10. 7. 2011 14:39
Re: SKVELÝ ŤAH
Suché na tom je o poznání hůře, ale žádná tragedie to při parkovaní také rozhodně není...
10. 7. 2011 13:11
Re: SKVELÝ ŤAH
Suché DSG není příliš jemné a zasahuje do řazení.
10. 7. 2011 13:09
Re: SKVELÝ ŤAH
Celkově článek je právě o manuálu, ale reagoval jste výše, co se týká normálního DSG (Předpokládám, že DSG, o kterém píšete, je klasické). Sportovně udělané "automaty" beru, smůla je, že se nevyskytují tak často. A každá věc má dvě stránky mince, kdyby manuál nebyl užitečný, tak by např. Audi nenabízelo R8 s manuálem.
Avatar - white label
10. 7. 2011 12:23
Re: SKVELÝ ŤAH
Které DSG myslíš, mokré, nebo suché? Zvlášť s mokrým DSG mám dlouhodobé zkušenosti a žádný problém při parkování mě s ním nikdy nepotkal. Rozhodně se s ním parkuje snadněji, než s manualem a zvládne to i úplný začátečník (na rozdíl od manuálu).
Avatar - white label
10. 7. 2011 11:47
Re: SKVELÝ ŤAH
Bavíme se tu pod novým sedmistupňovým manuálem pro Porsche, pro kterého je (většinou) alternativa dvojspojka PDK, nikoli DSG.
Běžná koncenrová DSG jsou logicky odladěna víc "civilně/blbuvzdorně", než u skutečných sportovních vozů, ale jiné je to např. u jmenovaného S-tronicu pro RS5.
10. 7. 2011 10:29
Re: SKVELÝ ŤAH
Třeba takové DSG ve Fabii nebo v Golfu.
10. 7. 2011 10:22
Re: SKVELÝ ŤAH
Bavíme se tu ovšem o normálním DSG, ne o sportovní dvojspojce. Navíc v předešlém příspěvku jsem zapomněl zmínit , že automat je pohodlný a pro lidi, co mají problémy s řazením, i vhodný.
Avatar - white label
10. 7. 2011 10:16
Re: SKVELÝ ŤAH
Ale to se týkalo údajných problémů při parkování, nikoli extrémnější sportovní jízdy (např. s podřazováním až "na krev")...
Avatar - white label
10. 7. 2011 10:14
Re: SKVELÝ ŤAH
V případě opravdu dobře odladěné dvojspojky ve sportovním voze, člověk "zmůže" prakticky vše, až na šlapání na pedál spojky a pomalejší řazení s převodovkou s H kulisou.
10. 7. 2011 10:12
Re: SKVELÝ ŤAH
Výše několikrát právě zmiňujete i klasické DSG.
Avatar - white label
10. 7. 2011 10:07
Re: SKVELÝ ŤAH
Taky proto jsem "klasické" DSGéčko mezi těmi příklady neuvedl..., ale i tak není DSG, jako DSG.
Avatar - white label
10. 7. 2011 10:05
Re: SKVELÝ ŤAH
Takže "smyčka" na tvůj příspěvek z 8.7. 23:38...
10. 7. 2011 09:51
Re: SKVELÝ ŤAH
V případě, že to ovládá řidič , tak je to jen o jeho umění, v případě elektroniky člověk nic nezmůže.
10. 7. 2011 09:48
Re: SKVELÝ ŤAH
Ale právě DSG není příklad převodovky, který do řazení nemluví, a ještě k tomu není příliš jemná v pomalých rychlostech.
10. 7. 2011 09:45
Re: SKVELÝ ŤAH
Řidič je minimálně více zapojen do procesu řízení.
10. 7. 2011 09:29
Re: SKVELÝ ŤAH
Nejde o rychlost, ale o prostý fakt, že tu kontrolu máte.
10. 7. 2011 09:23
Re: SKVELÝ ŤAH
Hrát je v uvozovkách, myšleno prostě ji šlapat, kdy člověk potřebuje.
Avatar - white label
9. 7. 2011 23:27
Re: Méně je někdy více
V Blesku se o tom asi nedočteš, přesto má takový Cayenne II osmistupňový "Tiptronic S" Aisin Seiki (první věta posledního odstavce před tabulkou s motorizaceni):
[odkaz]
;-)
Avatar - white label
9. 7. 2011 23:19
Re: SKVELÝ ŤAH
Když je ten "počítač" dobře odladěný, tak neřeken NE, kdy říct NE nemá, na rozdíl od mnohem častěji omylného člověka...
Avatar - petrumr
9. 7. 2011 23:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
9. 7. 2011 23:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
9. 7. 2011 22:32
Re: Méně je někdy více
Aisin jako dodavatel převodovek dodává i některé převodovky (včetně Tiptronicu) jak pro Porsche, tak třeba pro koncernovou Škodu. To, že někdo něco jednou vyvine, ještě neznamená, že to někdo jiný nemůže výrábět a případně to dál postupně inovovat...
Avatar - white label
9. 7. 2011 22:16
Re: SKVELÝ ŤAH
U skutečně sportovně laděných dvojspojek (příklady jsem jmenoval v závorce) ti do toho nekecá elektronika tak., aby tě to v manuálním režimu nějak omezovalo (myslím, co se požadavku i na opravdu sportovní jízdu týká), maximálně to hlídá, abys případně nepoškodil techniku ve voze, což ovšem směrem "nahoru" hlídá omezovač otáček motoru i u klasického manuálu...
Víc "polopaticky" už to asi napsat neumím... ;-)
Avatar - petrumr
9. 7. 2011 22:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
9. 7. 2011 21:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
9. 7. 2011 21:52
Re: SKVELÝ ŤAH
Můžeš tu první větu napsat trošku víc ˇ"česky".
S DSG jsem zatím při parkování žádný problém neměll, ale už jsem viděl dost lidí (nejenom "blondýny"), co měli (nejen při parkování) problémy naopak spíš právě s tím manuálem... :-)
9. 7. 2011 21:06
Re: SKVELÝ ŤAH
Az ti foukne turbo, jsem zvedavy, jak to auto chcipnes. Tak treba proto.
Nebo proto, ze parkovani s DSG v nafte neni moc prijemne.
Avatar - white label
9. 7. 2011 21:03
Re: Méně je někdy více
Tiptronic (vyvinutý automobilkou Porsche, který využívá i koncern VW) je název pro automat s hydrodynamickým měničem a možností několika režimů jízdy včetně manuálního režimu...
Avatar - petrumr
9. 7. 2011 18:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
9. 7. 2011 16:23
Re: SKVELÝ ŤAH
Nejdřív bys měl napsat, ze kterého vozu tvá zkušenost vychází. Pokud chceš dávat dvojku ve stočtyřiceti třeba ve Fabii II RS, tak dsgéčku ještě nakonec rád poděkuješ , že tě neposlechlo... a u vyloženě sportovně laděných dvojspojek (které tu řešímu) tě převodovka pustí dostečně "na krev" i směrem dolů, navíc se "zárukou" že nepoškodíš motor, nebo převodovku...
neregistrovaný "Nightdriver"
9. 7. 2011 16:15
Méně je někdy více
Pokud by to byl tiptronic tak proč ne, ale tohle dvojité "háčko" už je podle mě moc. Nebudou tam za chvíli na klacku i půlky jako u kamionu?
Avatar - petrumr
9. 7. 2011 16:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
9. 7. 2011 15:26
Re: SKVELÝ ŤAH
Viz 15:16.
Spojkový pedál není zrovna věc, dělaná "na hraní", v čem to "hraní" spočívá...?
Avatar - white label
9. 7. 2011 15:22
Re: SKVELÝ ŤAH
A ta "plná kontrola" má být právě jen díky spojkovému pedálu a pomalejší převodovce k tomu? V souvislosti se současnou produkcí (homologovanou pro provoz na veřejných komunikacích) ta věta zní spíš jako klišé... :-)
Avatar - white label
9. 7. 2011 15:16
Re: SKVELÝ ŤAH
U sportovních dovojspojek, které jsem jmenoval v závorce, ti taky nikdo do "řazení" (v manuálním režimu) nekecá, jen omezovač otáček, ale ten zasahuje i u klasického manuálu...
9. 7. 2011 14:58
Re: SKVELÝ ŤAH
K čemu si potřebuješ hrát se spojkou ?
9. 7. 2011 12:35
Re: SKVELÝ ŤAH
Ta dvojspojka vůbec nesmí do řazení "šahat", ale stejně si člověk nemůže "hrát" se spojkou.
9. 7. 2011 12:33
Re: SKVELÝ ŤAH
Pro plnou kontrolou nad vozem ano.
9. 7. 2011 12:31
Re: SKVELÝ ŤAH
Myšleno řízení, jako celkovou kontrolu nad vozem, do toho patří i řazení. ;-)
Avatar - white label
9. 7. 2011 12:11
Re: SKVELÝ ŤAH
Takže M3 GTS je méně "zábavná", než základní M3, to snad nemyslíš vážně... mimochodem dvojspojka se nabízí i do běžné M3.
Avatar - white label
9. 7. 2011 12:08
Re: SKVELÝ ŤAH
Klasický Automat ne, ale dobře/sportovně udělaná dvojspojka (např. S-tronic v RS5, PDK, nebo dvojspojka ve Ferrari, McLarenu apod.) ano.
Avatar - white label
9. 7. 2011 12:05
Re: SKVELÝ ŤAH
Větší zapojení do manuálního "řazení" se spojkovým a H kulisou, nikoli do samotného "řízení". Nutné zapojení do řazení naopka "omezuje" plné zapojení do samotného "řízení"...
8. 7. 2011 23:49
Re: SKVELÝ ŤAH
Pro "zábavu" tu je normální BMW M3.
8. 7. 2011 23:43
Re: SKVELÝ ŤAH
Ovšem automat Vám nedává plnou kontrolu nad autem.
8. 7. 2011 23:38
Re: SKVELÝ ŤAH
Myšleno jistě tak, že je větší zábava s větším zapojením do řízení. ;-)
Avatar - petrumr
8. 7. 2011 22:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
8. 7. 2011 20:21
Re: Tak sláva
Jo a budeme za chvíli řadit jako na Tatře 815, tzn. pojedem 30 a budeme tam mít šestku >:D
Avatar - kosmonaut
8. 7. 2011 19:28
Re: SKVELÝ ŤAH
Souhlas, nicméně za sebe musím říct, že raději manuál. Nejde ani tak o kvedlání, jako spíš o nohu na spojce. Jsem hračička a jednoduše rád ovládám vůz a chod motoru zcela podle svého uvážení.
Ovšem kolony a tempomat, tam je automat k nezaplacení.
8. 7. 2011 16:46
Tak sláva
Hurá pak ještě osmičku a pak půlky. ;-)
Avatar - gld
8. 7. 2011 16:42
Re: kvaltpáka
Neviem koho teraz myslíš ale vždy radšej klasický 4 stupňový automat ako uskákaný 6 kvaltový "robot" alebo nevyladená dvojspojka.
Avatar - Guttalax
8. 7. 2011 16:07
kvaltpáka
Tady u tak silného motoru stačí řadit 1-3-5-7.Automobilka ,která ještě nabízí archaický 4 automat za příplatek 30 tisíc musí mít z toho orgáč >:D >:D >:D >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 7. 2011 15:13
hranice mozneho a hranice potrebneho
To, ze nieco mozem, neznamena, ze musim. Tymto sa malo Porsche v tomto pripade riadit, pretoze 7 stupnovy manual je absolutna zbytocnost.

1. Majitelia Porsche nie su v nicom ini, ako bezna demograficka vzorka vodicov - okrem toho, ze su bohatsi. Drviva vacsina z tych, co hrdo tlcu do hrude a obhajuju manual, s nim nevie poriadne jazdit. End of story.
2. Pre vacsinu majitelov Porsche je dnes prvou volbou automat.
3. Tych par entuziastov medzi majitelmi by si v pohode vystacilo so siestimi stupnami - alebo, ak ti sportovi entuziasti maju aj rozum, tak zvolia PDK - rychlejsiu a pruznejsiu volbu.
Avatar - white label
8. 7. 2011 14:32
Re: SKVELÝ ŤAH
To jsem pochopil, viz úvodní smajlík... :-)
Avatar - iudex
8. 7. 2011 14:25
Re: SKVELÝ ŤAH
To bolo len také malé podpichnutie, ale vidím, že zabralo. ;-)
8. 7. 2011 14:19
Re: Čistě laicky
Nebo ze 4ky 7ku místo 5ky. :-)
Avatar - gld
8. 7. 2011 13:35
Re: Čistě laicky
Vyzerá to na "pretlačenie" viac doprava. U iných automobiliek by som sa bál o funkčnosť takéhoto systému ale porsche to zrejme vymaká do spokojnosti. Prinajhoršom tam zo 6-ky hodíš 5-ku..žiadna katastrofa.
Avatar - gld
8. 7. 2011 13:30
Re: Dobrá cesta
A o čo dnes ide..mať to na papieri v poriadku..
Avatar - white label
8. 7. 2011 12:45
Re: SKVELÝ ŤAH
Pokud mezi "automaty" počítáš i dvojspojku, pak vlastně (a priori) "odmítáš" třeba i takovou M3 GTS..., což je docela škoda, nemyslíš? :-)
Avatar - white label
8. 7. 2011 12:36
Re: SKVELÝ ŤAH
;-)
To je sice pravda, ale taky vím proč to mám. Ber to tak, že jsem celý život jezdil s manualem a teď mám automat s možností "řadit", ale i DSG, "jen" nějakých 4-5 let, takže můžu srovnávat mnohem líp, než někdo, kdo jezdil spíš pouze s manuálem, případně nějakým zastaralým automatem.
Pokud zůstaneme u dvojspojek ve sportovnějších autech, tak aniž bych manual jakkoli zatracoval, tak prostě neplatí obecné univesrsální tvrzení, že manual je "zábavnější", je to dost individuální a záleží na úhlu pohledu. Těžko se o tom diskutuje s lidma, co s tím nemají větší/delší zkušenost a tím i objektivní možnost to hlouběji porovnat. Osobně se třeba na zakroucených kopcovitých okreskách bavím víc s dvojspojkou, mám více času věnovat se samotnému řízení vozu a všemu ostatnímu co s tím souvisí. V diskusích to sice vypadá, že se každý, kdo nemá v autě manuál, šťourá nudou v nose i na těch "nejtechničtějších" okreskách, ale realita je pak trochu jinde, většina má naopak problém se za podobně silným vozem s dvojspojkou vůbec udržet...
Další věc je třeba (u GTIčka s DSG) atraktivnější zvuková kulisa při sportovní jízdě s častějším střílením do výfuku ve srovnání s manuálem.
Avatar - miromen
8. 7. 2011 12:22
Re: SKVELÝ ŤAH
:yes: Pro mě něco od BMW a zbytek automobilove produkce je mi ukradeny včetně čtyřkolek a automatu.
Avatar - iudex
8. 7. 2011 12:15
Re: SKVELÝ ŤAH
Iste, dnešné automaty (planétové s meničom či dvojspojkové) radia tak rýchlo, že ani so sebelepšou manuálnou prevodovkou to nedokáže človek rýchlejšie. Ale nielen o rýchlosti je radosť z jazdy, a to platí ako pre samotnú rýchlosť vozidla, tak i pre rýchlosť preradenia. Automat-manuál je v podstate obdoba vzťahu štvorkolka-zadokolka: je jasné, že so štvorkolkou zajazdíš lepšie časy, lebo eliminuje neefektívne preklzy a maximalizuje prenos hnacej sily na vozovku, ale proste taký (kontrolovaný) driftík zadokolky, i keď ním strácaš čas, Ti prinesie asi viac radosti.
Avatar - zdravy rozum
8. 7. 2011 12:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
8. 7. 2011 11:55
Re: Čistě laicky
Spíš si myslím, že sedmička bude něco jako zpátečka. Buďto zatlačit, nebo přizvednout kroužek.
Avatar - CHerokee
8. 7. 2011 11:41
Re: SKVELÝ ŤAH
Mám 7 stupňový automat s pádly a "manuálním" řazením, ale ještě nikdy jsem nebyl rychlejší než automat v sportovním režimu. Řekl bych, že to je jen pro pár jedinců...a pro ekology.
8. 7. 2011 11:40
Čistě laicky
mě zajímá, jak se tam bude dobře trefovat pětka. Asi to bude hodně o cviku.
Avatar - iudex
8. 7. 2011 11:37
Re: SKVELÝ ŤAH
No, to sa dalo čakať od človeka, ktorý má v jednom aute automat a v druhom DSG. >:-[]
Avatar - white label
8. 7. 2011 11:29
Re: SKVELÝ ŤAH
Samozřejmě, třeba u PDK se sedmi stupni žádný "problém" nevidím. Všude, kde píši o manuálním řazení mám na mysli řazení s manuálně ovládanou spojkou spojkovým pedálem a a řadící pákou v H kulise, nikoli pádly/tlačítky u volantu...
8. 7. 2011 11:20
Re: SKVELÝ ŤAH
Jen bych podotkl, že když už hodně "manuálních" stupňů s nutností řadit, tak v kombinaci se sekvenčním řazením což prakticky umožňují i "pádlové" převodovky u sportovních aut (musí být ovšem k dispozici opravdu manuální řežim a ne jen pseudo manuál). Naopak klasický manuál, kdy by bylo nutno sundavat ruce z volantu častěji než je zdrávo považuji za kontraproduktivní.
Avatar - white label
8. 7. 2011 11:13
Re: SKVELÝ ŤAH
S bodem 1 a 2 se dá souhlasit, má to svou logiku. U bodu 3 ovšem nesouhlasím s názorem/klišé - čím víc ve voze řadím, tím víc se bavím.
Zábava je vo voze prímárně spojená s jízdou, nikoli s frekvencí samotné manuální změny rychlostních stupňů a i tady platí známé pravidlo zlatého středu. Navíc u silných šestiválců 911ky (zvlášť s turbem) je vyšší počet stupňů k využití potenciálu motoru zbytečný a zbytečně časté manuální řazení může být v důsledku i mírně kontraproduktivní, tedy může "obtěžovat", nebo částečně "zpomalovat" tím, že se častěji přerušuje přenos síly z motoru na kola...
Avatar - iudex
8. 7. 2011 10:26
SKVELÝ ŤAH
Iste sa tu vyskytne kvantum názorov v štýle "načo 7 stupňov, 6 je akurát". Ja tvrdím: je to skvelý ťah Porsche. Prečo?
1. Ak je hlavným argumentom zníženie emisií a spotreby (hlavne tej papierovej), tak nápad pridať jeden stupeň ako vyslovený rýchlobeh iba za účelom zníženia otáčok a spotreby je miliónkrát lepšie riešenie, ako škrtenie motorov, pridávanie katalyzátorov či dolievanie sprostostí od močoviny po cabernet sauvignon. Znamená to, že dynamika na prvých 6 stupňoch zostane zachovaná, resp. auto bude kvôli kratším prevodom živšie a na sedmičke nech sa kľudne merajú emisie.
2. Marketing a PR: ak BMW a spol. boduje 8-stupňovým automatom (kde sa argument o zbytočnosti javí byť dôvodnejším), prečo by nemohol mať manuál 7 stupňov? A Porsche si pripíše marketingové prvenstvo.
3. Predpokladá sa, že kto má Porsche, chce si jazdu užiť a s tým je stále spojené aj radenie. Čím viac radím, tým viac sa bavím. A 911 sa mi odmení tým, že veľkým počtom prevodov dokonale využije svoj motorový potenciál.
Preto za mňa: Porsche :yes:
Avatar - white label
8. 7. 2011 10:20
Re: Pro U.S.A.?
Ono to taky není k vůli severoamerickým zákazníkům, ale především k vůli místním předpisům, což je v důsledku dost podstatný rozdíl... ;-)
8. 7. 2011 09:57
Pro U.S.A.?
Prý je to kvůli americkým emisním předpisům.. Já tedy nevím, ale Američané neumějí řadit manuálně ani čtyři stupně, teď najednou by sě měli naučit 7? Myslím, že drtivá většina si koupí automat.
8. 7. 2011 09:57
Re: Dobrá cesta
Dodal bych uspokojit ekologii na papíře. Čistě hypoteticky, pokud bude majitel "odpalovat" každé semafory a jezdit celé spektrum otáčkoměru na 1.,2.,3. a 4., může mít klidně 10 stupňů a tabulkové hodnoty pro uspokojení hlávkových salátů jsou k ničemu.
Souhlasím ale, že pokud je to způsob, jak zachovat 911, aniž by se muselo něco šidit, tak proč ne.
Avatar - miromen
8. 7. 2011 09:51
Dobrá cesta
Do běžnych aut nema podle mě 7 stupňu vyznam. V tomhle připadě je to podle mě spravna cesta jak uspokojit ekologi aniž by se muselo něco "šidit" v motorovem prostoru. :yes: