Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911: Sedmistupňová manuální převodovka

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (113)
Nová generace Porsche 911 se dočká revoluční sedmistupňové manuální převodovky. Ta se má postarat o dynamickou jízdu i nižší spotřebu.

Porsche 911 by se mělo v nové generaci (typové označení 991 nebo 998) představit ještě letos na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Úkolem nové, v pořadí šesté, generace je snížit emise CO2 a odstranit známé nedostatky.

Rozvor náprav se prodlouží, zvětší se průměr kol a příď dostane štíhlejší tvary. Šestiválcové boxery byly nedávno modernizovány, a proto bude Porsche hledat rezervy ke snížení emisí CO2 jinde. Dočkáme se start/stopu a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK má v nabídce doplnit sedmistupňový manuál!

Mezi důvody pro použití sedmistupňové manuální převodovky je podle magazínu Auto Bild potřeba dosáhnout severoamerických norem spotřeby paliva a emisí CO2. Zároveň se má nová převodovka postarat o dynamiku na kterou jsou zákazníci Porsche zvyklí.

Sedmý rychlostní stupeň v nové manuální převodovce Porsche má sloužit především jako dlouhý převod pro jízdu po dálnici. Zde přispěje ke snížení otáček motoru, hluku i spotřeby paliva a emisí. Zbývající stupně mohou být krátké pro uspokojení sportovních choutek majitele.

Jen čas a zákazníci automobilky Porsche nejspíš odhalí, jestli je manuální sedmistupňová převodovka správným krokem do budoucnosti sportovních vozů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (113)
16. 7. 2011 19:24
Re: SKVELÝ ŤAH
Proto píšu automat v uvozovkách (je to složitější) a do toho všeho se ještě pletou automaty s měničem s možností řadit pákou, jako u sekvenční převodovky (stupně v řadě, ne v H).
16. 7. 2011 19:18
Re: SKVELÝ ŤAH
Jasně, nechtěl jsem to kopírovat celé, bavíme se přece o vztahu "automatu" (ať se pod tím představíme různé typy převodovek) a manuálu. Však také píšu, že je to zřejmě jen drobnost. ;-) Jinak suché DSG se chová hůře.
Avatar - white label
16. 7. 2011 18:43
Re: SKVELÝ ŤAH
Ale k mokrému DSG a jeho lehkému škubnutí je tam napsáno:
"K lehkému škubnutí dochází pouze při rozjezdu z klidu, to je ale víceméně charakteristický jev automatů, a to !i s měničem!."
Avatar - white label
16. 7. 2011 18:38
Re: SKVELÝ ŤAH
Z technického/konstrukčního hlediska rozhodně není "automat" ani dvojspojka, jde v podstatě o robotizovaný/automatizovaný dvouspojkový manuál...
Z uživatelského hlediska se ovšem běžně bere za "automat" prakticky vše, co nemá spojkový pedál a má volič s možností "D".
16. 7. 2011 18:01
Re: SKVELÝ ŤAH
V motorsportu se často používá sekvenční převodovka, což není automat.