Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alkohol
| 10. 7. 2011 10:36
Uz vidim preplnene vaznice plne soferov >:-[]
Avatar - petrumr
za 1
| 10. 7. 2011 10:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
za 1
| 10. 7. 2011 12:37
Počkej, přece nemůžou být nejchytřejší ze všech... :-O
Avatar - petrumr
za 1
| 10. 7. 2011 13:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
za 1
| 10. 7. 2011 13:28
;-) >:D
Avatar - Ji/Ri
za 1
| 10. 7. 2011 13:27
:yes:
.
| 10. 7. 2011 11:11
:yes:
až na tie majáky pre papalášov... ale aj tak krok vpred!
.
| 10. 7. 2011 11:41
jo mně se to líbí, je to lepší než v česku, teda až na tu čistotu aut v zimě.
.
| 10. 7. 2011 12:02
Naopak, udržovat auto v zimě by měla být povinnost. Kolikrát potkám na cestě auto za***né sněhem od střechy přes okna, kapotu a světla. Což je opravdu velmi "bezpečné".

Za mě :yes: , za tyto zákony
.
| 11. 7. 2011 00:48
Tím sem myslel jako abych nedostal pokutu za to, že mam na pozvozku přilepený sníh. Samozřejmě, že na karoserii by žadný sníh být neměl.
Avatar - petrumr
.
| 10. 7. 2011 13:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
.
| 10. 7. 2011 22:03
Áno ale ako poznám v praxi naších pandúrov tak jediné načo bude tento predpis dobrý- buzerácia. Keď už nemám začo tak aha, tuto máte 5 gramov snehu na nárazníku, bude to za 50..

Na papieri pravidlá dobré, ale dodržiavanie v praxi? Amen tma a vyhýbajte sa slovensku.
Avatar - Hammunasakra
Nebý(vá)valo..
| 10. 7. 2011 12:16
.. řízení auta dříve VĚTŠí zábava? :-|
Nebý(vá)valo..
| 10. 7. 2011 12:20
A čím to je? Hustotou provozu, NEkvalitou vozovek, auta plné posilovaču, asistentů...
Nebý(vá)valo..
| 10. 7. 2011 14:56
jj, asistenty jsou cesta do pekla. Díky nim jezdí i ti, co by normálně nejezdili. Třeba ženský nejezdily, protože neuměly parkovat. A dnes jezdí, samozřejmě hlavně v SUV, rypák nahoru, brejličky, hlavně rovně po dálnic ukazují jak jim ten krám, co si vyšukali, jede. :no: Jo, kde jsou ty časy, kdy ženskou za volantem nebylo skorem vidět.
Nebý(vá)valo..
| 10. 7. 2011 15:03
Čéče, ty máš fakt velkej komplex. >:D
Nebý(vá)valo..
| 10. 7. 2011 18:10
Proč? Jenom hlásám, že kdo na to nestačí, nemá za to lézt. Nebo si myslíš, že kdo umí jezdit po dálnici rovně, umí jezdit, natož bezpečně? Asi se tě to osobně dotklo... Máš doma taky takovou nánu?
Avatar - Typhoon
Nebý(vá)valo..
| 10. 7. 2011 20:36
Je všeobecně známo, že ženský jezdí bezpečněji. Páč namají tak vyvinuté ego a nemají potřebu někomu něco dokazovat.
Avatar - gld
Nebý(vá)valo..
| 10. 7. 2011 22:05
klišé..
Nebý(vá)valo..
| 11. 7. 2011 10:57
Nesmysl. Tahle "všeobecná známost" vůbec nepočítá s tím, že na silnici ujedou chlapi mnohem více kilometrů než ženy a rovněž to nepočítá s tím, že pokud nastanou kritické podmínky (liják, sníh, náledí, atd.) tak zhusta za volant usedá opět muž. V jedné německé studii všechny tyto vlivy zakalkulovali a vyšlo jim, že ženy způsobují zhruba tolik nehod jako lehce opilí muži. Já osobně jsem proti této generalizaci, protože znám mnoho dobrých řidiček a zároveň špatných řidičů a řidičský um je v podstatě individuální schopnost, tudíž řidičskými průkazy by se mělo spíše šetřit. Dneska si každý myslí, že řídit auto je snad právo nebo co...
Avatar - blowik
Nebý(vá)valo..
| 10. 7. 2011 20:16
kde jsou ty doby, kdy internet neměl každej... dneska jsou diskuze plný jednoduchejch lidí... :no:
Nebý(vá)valo..
| 10. 7. 2011 23:37
Jestli k tomu potřebuješ vodku, tak jistě.
Avatar - Hammunasakra
Nebý(vá)valo..
| 11. 7. 2011 01:41
viz blowik 10.7. 20:16 ;-)
Avatar - Ji/Ri
Geniální
| 10. 7. 2011 13:27
Slováci se mi líbí. To jen u nás se pořád vše řeší připos.raným čecháčstvím ve stylu - vše pořešit, ponadávat a nic nezměnit, protože by se musely vymýšlet nové všivárny.
Slovensku jednoznačně GRATULACE!!! Je mi z toho našeho česka na blití čím dál více....
Avatar - twistedTSD
Geniální
| 10. 7. 2011 15:11
:yes:
Avatar - ryman
Geniální
| 10. 7. 2011 17:19
:yes:
Avatar - Flash666
neni to az tak hrozna novela
| 10. 7. 2011 13:36
jenom trestat vic ty fetacky svine.
Avatar - Guttalax
česká benevolence
| 10. 7. 2011 14:04
;-) Možná to osvítí i naše parlamentní pakoše a zavedou něco prospěšného i zde. Osoba blízká je málo. :-!
Nazor Slovaka
| 10. 7. 2011 14:55
Vidim, ze bratia Cesi davaju palce hore, ale ono sa to dobre cita, ked sa vas to netyka...

Napriklad umoznenie ziskat Becko uz od 17 rokov - kto z nas mal v 17 rozum? Adrenalinom a testosteronom nadopovani teenageri v rozheganych dovozovych autach za 3tisic euri z AAA - ktore su na svete dlhsie nez oni... navyse na sedadle spolujazdca bude sediet o par rokov starsi brat, vzadu parta kamaratov - navrhujem aspon povinne oznacenie Zetkom - Zaciatocnik....

Dalej tie vysetrenia u psychosa - akurat dalsia nutnost podmaznut niekoho (ale to predsa nikto nerobi, vsak?), resp dat im viac zarobit (dobra lobby, asi maju dobre odbory). Navyse ani toto nezabrani niekomu ZASE sadnut za volant pod vplyvom (rovnako ako im v tom nezabrani zadrzanie/odobratie vodicskeho opravnenia - auto predsa nejazdi na doklady...)

Uplne absurdny sa mi zda dozivotny zakaz riadenia po TRETOM trestnom cine ohrozenia pod vplyvom navykovej latky - pride mi to benevolentne, resp za volant si kludne 2x sadnem ozraty, vsak az za tretie dolapenie mi hrozi dozivotny zakaz... rovno rok basy za to!

Dalej chcem vidiet definiciu slova NAHLE v kontexte zmeny smeru ci rychlosti pri obmedzeni - dobry pokus, ale nedotiahnuty do konca... dalsia diera v zakone.

Som za tvrdsie postihy, najma v oblasti jazdy pod vplyvom, ale tento zakon akurat tak donuti vydavatelstva vydat dalsie aktualizacie pre ucebnice do autoskol...
Nazor Slovaka
| 10. 7. 2011 16:09
Vedľa toho 17-ročného tušim može sedet len osoba, ktorá má vodičák min. 10 rokov.
Avatar - pumpkin
Nazor Slovaka
| 10. 7. 2011 18:13
Mňa dosť irituje tá naša povaha slovenská, že všetko treba za každú cenu kritizovať.
Podľa riadkov vyššie to znie že až s 18. rokom života prichádza rozum. O minimálne 10 rokov starší spolujazdec ešte musí splniť isté podmienky, takže mi to vychádza skôr na obetavých a snáď teda aj skúsených vodičov, najčastejšie zrejme rodičov.
Avatar - Blue Sun
Nazor Slovaka
| 10. 7. 2011 19:52
Někdo má rozum už v patnácti, protože je k tomu od dětství vedený, někdo ho nedostane ani do padesátého roku...
Jediné, co si nedovedu představit, je ten registr spolujezdců. To každý, kdo bude chtít takového mlaďase hlídat, musí být prvně někde evidován?
Avatar - Blue Sun
Nazor Slovaka
| 10. 7. 2011 19:50
Názor hodně pomýlený, řekl bych. Je rozdíl mezi sedmnáctým a osmnáctým rokem věku, co se rozumu týká? Dle mého názoru minimální a některé záznamy z černých kronik mi mohou jen dát za pravdu (viz nedávný případ kluka, který se v den, kdy si vyzvedl na úřadě čerstvý řidičák, rozsekal v autě a zabil dva lidi; bylo mu taky teprve osmnáct).
Nevím, zda jsem špatně četl, ale rok vězení tam při jízdě pod vlivem je... A doživotní zákaz řízení hned po prvním případu by zase byl trošku úlet.
Náhle... to jsou třeba dementovské myšky při kličkování z pruhu do pruhu (zdravím Prahu a D1), vybržďování arogantními blbečky a podobné moderní případy "řízení".
Samozřejmě, mohou být tvrdší postihy za jízdu pod vlivem - jediným důsledkem bude to, že bude daleko více lidí jezdit "bez papírů", nebo daleko více uplácet.
Avatar - Flash666
Nazor Slovaka
| 11. 7. 2011 02:23
nebudu vybrzdovat a delat mysky kdyz idioti nebudou zamerne blokovat levy pruh.
Nazor Slovaka
| 11. 7. 2011 06:09
Nesvar cechacku obecne - blokovat levy pruh... stejne tak jako nedodrzovat pravidlo zipu a jizda na kruhaku.

Stejne to plati ale o vypatlancich, kteri po dalnicich vali 180 a slusne jedouciho, co zrovna zapocal predjizdeci manevr ohrozuji na zivote. Temto zmetkum bych pral co nejrychlejsi navstevu marnice. Cesi jsou proste dobytek, jakmile nad nima nesvisti bic, tak je zle.

V 19 jsem chtel taky ucit ostatni, jenze tehdy staly ty zapadni popelnice v bazarech tolik, ze nezbyvalo nez jezdit ve stodvaciaskovi a to bylo jako vlezt do plechove rakve.
Avatar - Blue Sun
Nazor Slovaka
| 11. 7. 2011 10:37
Daleko větší prasárnou je cpaní se z připojovacích pruhů na dálnici do průběžných, i když je tam vždycky značka Dej přednost v jízdě, nepřehlédnutelně velká. Pravidelně narazím na pitomce, který mi prostě musí vjet do cesty, když mám vlevo od sebe auta. Tam zip neplatí, nechápu, proč takhle lidi jezdí...
Avatar - Blue Sun
Nazor Slovaka
| 11. 7. 2011 10:34
Co je "záměrně"? Když předjíždím kolonu pěti, šesti kamionů, je to záměrné blokování pruhu? Mně prostě auto rychleji nejede a těch 120-130 je maximum, které si dovolím jet. A v téhle rychlosti brzdit na 80 a řadit se mezi kamiony, je slušný pokus o sebevraždu...
Zajímalo by mě, co je pro vás, rychlíky neustále spěchající, skryté pod slovem záměrně...
Nazor Slovaka
| 11. 7. 2011 11:04
Tak ale nevlezem na dialnici do druheho pruhu ak vidim v spatnom, ze tam niekto vali viac jak ja, nie? Ved to je jedna zo zakladnych veci, ktore by si na dialnici mal dodrziavat...
Avatar - gld
Nazor Slovaka
| 11. 7. 2011 11:44
Na poloprázdnej diaľnici sa to dá, ale zvlášť ak je kamiónov viac taký manéver čosi trvá. A ak niekto naozaj valí 180 tak ho máš za zadkom v sekunde.
Nazor Slovaka
| 11. 7. 2011 11:56
Jasné, súhlasím. Ale ja to myslím tak, že sa niekomu nepichnem do predbiehacieho pruhu ak spätnom vidím, že letí jak blázon. Ak si idem normálne obehnúť kamióny pri 130 a nevidím v spätnom žiadnu hrozbu, tak či sa potom pri mojom predbiehaní niekto dovalí alebo nie, je už jedno. Človek za mnou by mal mať dostatok času prispôsobiť svoju jazdu podmienkam a poprípade dobrzdiť, len nech si pekne pri tej mojej 130 tie kamióny obehnem. Je to jeho povinnosť.

Ale bez ohľadu na to, či niekto ide po diaľnici 180 alebo nie, tak mu predsa nevletím do pruhu ak ho už vidím za mnou. Veď predsa neohrozím len jeho, ale aj seba samého a aj ďalších ľudí na diaľnici. Ja nejazdím po diaľnici rýchlo. Idem obyčajne max. 140 ak sa ponáhľam ale väčšinou pohodička 120-130. A koľkokrát sa mi stalo, že sa mi tesne predo mňa v zlomku se*** nalepilo auto, ktoré sa ťahalo za kamiónom nejakou 100-kou a zrazu sa rozhodol ten kamión obehnúť ak ja som už bol skoro v jeho mrtvom uhle? Neraz som musel takto poriadne dupnúť na brzdy a určite nebudem sám. O bezpečnosti takýchto šoférov sa myslím nemusíme baviť. Nepatria na cesty...
Avatar - Blue Sun
Nazor Slovaka
| 11. 7. 2011 15:22
Jenže takového blbečka vidím třeba na obzoru a tak naznám, že mám času dost. Na kilometr či dva ještě nejde poznat, že si hraje na nízkoletící letadlo. Vyrazím tedy, začnu předjíždět a na úrovni druhého kamionu už je za mnou, bliká a troubí jako ďas...
Já v té chvíli opravdu nemám kam uhnout a to přeci takový superřidič musí poznat už z té dálky... a má dost času zvolnit tempo.
Nazor Slovaka
| 11. 7. 2011 15:34
v takomto prípade súhlasím... to je už potom ten vytrubujúci a blikajúci šofér *... Ja nemám síce slabé auto na diaľnici, ale ešte sa nenašiel žiadny "športovec", ktorý by ma takýmto vytrubovaním alebo blikaním donútil dupnúť na plyn a fičať 160 len kvôli jeho nedočkavosti.
Avatar - gld
Nazor Slovaka
| 10. 7. 2011 22:13
Ako už bolo napísané, v 18. nebude mať nikto o nič viac rozumu ako v 17. Ide o to jazdiť zo začiatku s niekým skúseným, čo bude obrazne ťahať za brzdu. Najväčší mor čerstvých vodičov je totiž partia obdobne mládežníckych blbečkov, ktorí benjamínovi za volantom hádžu heslá ako "to dáš".

V nemecku systém spolujazdcov funguje dobre, mohol by aj u nás. Podmienka 10 rokov vlastniť vodičák- to starších bratov/kamarátov vylúči vcelku spoľahlivo. Prinajhoršom si dôchodcovia s vodičákom začnú privyrábať vozením sa s mládežníkmi >:D
Nazor Slovaka
| 11. 7. 2011 04:01
Prestoze si dnes o tom myslim, ze to byla zbytecna hovadina, jezdil jsem od 16ti a pri nastupu do autoskoly jsem mel najeto vic jak 10k. Jezdil jsem prakticky stale pod dozorem zkuseneho ridice. Kdyz jsem mel vlastni papiry, nejak jsem necitil potrebu neco zkouset, hledat, kde je hrana, jezdil porad +- stejne, jako by vedle mne sedel otec. Na druhou stranu vim, ze vlastni decka bez ridicaku jezdit nenecham, ale 16-17 let mi prijde OK, nicmene ta pritomnost zkuseneho ridice mi prijde nezbytnosti.
Pochybuju, ze nasi politici by s podobnymi inteligentnimi upravami ztraceli cas. Nikde tady nevidim moznost vyrazit z toho penize do stranicke/personalni pokladny.
A jeste jedna poznamka k alkoholu a trestum na tvrdo. Je to spravne a neni dulezite, jak se zmenini schopnosti ridice po kolika desetinach promile. Je to predevsim signal, ze rizeni auta neni sranda jako nejaka pocitacova hra, v realu mas zivot jen jeden a po jeho ztrate je definitivni game over.
*
| 10. 7. 2011 21:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
*
| 10. 7. 2011 22:06
Ver, že aj nám ostatným je z teba zle. Najmä z obsahu tvojho príspevku aj spôsobu vyjadrovania. Hanbi sa za seba!
*
| 11. 7. 2011 01:01
Veru má ti byť z čoho zle :-)
Inak k téme - ako sledujem tú debatu, tak až na pár výnimiek sem asi chodia pekne vypláchnuté mozgy... Vy asi žijete v presvedčení, že nejakému politikovi záleží na tom, či sa denne na cestách odfajčia 2 alebo naopak 3 ľudia - sa trošku preberte do reality. Celé je to len o buzerácii ľudí, ktorým ešte zostali aké-také zbytky zdravého rozumu a ktorí túžia svoj život žiť a nie prežívať a živoriť...S alkoholom problém nemám - ja nepijem vôbec, takže tuná by som mohol súhlasiť. To dodržiavanie odstupu má tuším platiť len na dialnici, tuná to bolo napísané tak, že by to malo byť generálne na všetky cesty. Toto je úplná chujovina, ktorú si v praxi ani nedokážem dobre predstaviť. Len tak na okraj som čítal vyhodnotenie úmrtnosti na D1 Bratislava-Trnava po tom, ako sa tam zaviedla tá blbá 110 km/h a rozostupy na 70m - takéto šialenstvo mohlo ozaj napadnúť len KDHka. No ale k veci - porovnali sa rovnaké časové úseky a zistilo sa, že po zavedení týchto "opatrení" bol počet mŕtvych 3, pred zavedením 0. Čo myslíte, vrátili politici rýchlosť na pôvodnú hranicu? Vážení, sa preberte... Všade sa meria rýchlosť, aby sa zadupali pod zem aj tí poslední skutoční šoféri, ktorí ešte zostali na cestách, lebo vraj to je príčinou mŕtvych na cestách... Nikto nepovie, že na cestách zabíja jedine to, že vodičák má hocijaký retardovaný jedinec, lebo naša Ústava zaručuje, že žiadnemu debilkovi nemôžte povedať, že je debilko - veď kto by ich potom volil... Dnes som si náhodou prečítal, že od 1.7.2011 (od začiatku prázdnin) zahynulo u nás na cestách (resp, v súvislosti s motorovými vozidlami) už 13 ľudí - 7 ročné dievčatko zabil traktor, ktorý sa pohol odparkovaný vo dvore, 63-ročný muž zomrel pri predbiehaní (!!!!), vodička vbehla pod kamión (niekto tu písal, že vraj ženy jazdia bezpečnejšie - najväčšia kravina, akú som kedy čítal a môžte si šermovať "výskumami" a "štatistikami", 9 z 10 nemá za volantom čo robiť), ďalšia vodička zišla s autom aj s 3-ročným synom do rieky a zomreli obaja (to ešte k tým "bezpečnejším" vodičkám), traktor privalil muža (toto je už pomaly každý týždeň...), vodič vbehol pod kamión atď., ostatné nehody nie sú bližšie špecifikované. Ja šoférujem denne niekoľko hodín a s ľudskou sprostosťou sa stretnem na cestách nespočetnekrát. Ak si pozrieme vyššie uvedené smrteľné prípady, tak zostáva len jedna otázka, ktorú si denne aj ja kladiem veľakrát - čo robia tí ľudia za volantmi? To sú tí, ktorí zabíjajú ostatných ľudí (v tom lepšom prípade len seba), nie rýchlosť, ktorá je primárne podľa mňa príčinou možno 10% nehôd. Ale toto je samozrejme "politicky nekorektný názor", lebo my predsa nemôžeme ľudí kastovať na retardovaných a tých druhých, to by sme porušili ich ľudské práva... A tak sa zakaždým v médiách rozmaže nejaká tá rýchla jazda a všetky vymyté mozgy už dobre že neprosia políciu, aby merali tú rýchlosť častejšie a dávali vysoké pokuty tým "pirátom". Akurát dnes som čítal v Autohite, že až tuším 78% Čechov je za častejšie kontroly typu Kryštof... Toto je typické správanie retardovaných vymytých mozgov, vlastnú retardovanosť hádzať na tých, ktorí majú najazdené státisíce kilometrov bez nehôd a šoférujú tak, že ten retard o tom ani nesníva, vlastne on ani nevie dobre, čo na tej ceste robí, jeho jediným želaním je, aby sa presunul z bodu A do bodu B rýchlosťou, v ktorej aj keď niečo poserie, tak to možno aj prežije. Bohužiaľ idiotov je v dnešnom svete drvivá väčšina (nielen za volantmi) a to sú voličské hlasy, tak im treba ísť po ruke a robiť sa za dobrého obhajcu "slušných vodičov". V skutočnosti je to len o tom, aby sa aj tí poslední skutoční vodiči pekne zaradili do toho tupého stáda a s nepríčetným pohľadom jazdili v 90km/h s 50m odstupom... Lebo správanie za volantom je aj odrazom ľudského myslenia a správania a nie je akceptovateľné, aby zo stáda vytŕčali jedinci, ktorí ešte myslia, ktorí si sadajú za volant s radosťou, nie so stresom (toto je výsledok jednej ankety, kde tuším až štvrtina respondentov uviedla, že ich šoférovanie stresuje...). Z ľudí treba urobiť zombie - inak tam to aj smeruje, všetky tie systémy, ktoré riešia situácie na cestách namiesto ľudí (ako môže mať vodičák niekto, kto si nevie zaparkovať auto a parkuje pomocou asistenta?) a ďalších systémov, ktoré sú vo vývoji a ktoré majú postupne šoférovať namiesto človeka. A keď sa potom vymytým mozgom predhodí ten stupídny argument, že je to tak bezpečnejšie, tak šoférovanie navždy skončilo... Preto keď vidím zákony, ktoré len ďalej zašlapávajú ľudského ducha, je mi z toho zle a tento nový zákon je jedným z takýchto počinov. Pri alkohole za volantom sa "zviezli" aj ostatné "novinky", samozrejme "úplnou náhodou" ako to už býva pravidlom...
*
| 11. 7. 2011 09:38
:yes: :yes: :yes:
*
| 11. 7. 2011 19:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Diera v zakone?
| 10. 7. 2011 22:48
Ako celok ten zakon chapem a suhlasim, no je tam tolko dier, ze az. Ked si to precitate, zistite napriklad ze sa nikde nespomina hranica alkoholu pri dozivotnom zakaze. To jedno promile je ohladom trestneho cinu, no ak Vas za 10 rokov 3 krat nachytaju v sobotu na obed s 0.3promile zvyskoveho alkoholu a policajt je ch*j, uz si v zivote nezasoferujete. Fakt super zakon :no:

Dalsia vec, dozivotny zakaz soferovania bude aj za sposobenu smrtelnu nehodu. Trosku pritvrde, nakolko dost casto nie ste jediny vinnik nehody a obet nehody ma tiez svoj podiel viny. O mrtvych ale len v dobrom, ze, tak vy budete potrestany aj za neho. Mam kamarata pravnika a ked som s nim riesil tuto novelu, dostal som normalne strach. Len priklad, auto zrazilo cyklistu, nedalo mu prednost, no cyklista nemal prilbu aj ked ju mal mat a isiel neosvetleny. Sudny znalec jednoznacne nepotvrdi, ze by to prezil ak by ju mal (lebo to sa neda) takze mate vinu za nehodu. Aj za neho. To iste v pripadoch, ak sa obet nepriputala, ci mala v aute nezaisteny naklad a podobne. Vinnik ste vy... takze fasa. Stretnem na ceste nezodpovedneho magora, nieco sa zomelie a okrem vycitek do konca zivota si uz nikdy nesadnem za volant. Zivot, praca, rodina v *.... dakujeme, pan Lipsic, dakujeme celemu KDH. :no:
Diera v zakone?
| 11. 7. 2011 09:18
V prvom rade, 1‰ alebo 0.3‰, to je podla mna fuk. Tak ci tak je to stav, v ktorom by si nemal sadat za volant. Policajt by bol keby ti v takom stave dovolil soferovat dalej! Alkohol a soferovanie spolu jednoducho nejde. Bud soferujem a nechlastam, alebo chlastam ale nesoferujem. A ziadne diskusie o zvyskovom alkohole neberiem. Ked si vedel ze budes soferovat, nemal si vcera vecer chlastat...

A co sa tyka toho dozivotneho zakazu, presne naopak! Je to este velmi mierny trest. Tvrde je to pre pribuznych cloveka, ktoreho zabil daky ozran za volantom. Pre nich je to tvrdy trest, navyse nezasluzeny.
Diera v zakone?
| 11. 7. 2011 09:43
No právě, možná způsobil nehodu, ale zabil toho cyklistu? Ne, nezabil, zabilo ho to, že cyklista bez přilby fláknul hlavou o patník ... To bude vejvar pro právníky, protože kdo si jen tak beze všeho nechá vzít doživotně řidičák. Nezapomínejte, že k soudu se nechodí pro spravedlnost, ale pro rozsudek!
Diera v zakone?
| 11. 7. 2011 11:22
to ale nic nemeni na tom, ze nehoda nebola sposobena tym, ze cyklista nemal prilbu. BTW poznam pripad cyklistu, ktory svihol o zem a zomrel na nasledky poraneni hlavy, aj ked mal prilbu. Hentie plastove cyklisticke sra*ky maju k poriadnej ochrane hlavy sakramentsky daleko...
Diera v zakone?
| 11. 7. 2011 11:40
To sice ne, ale následky třeba ano a pokud se podle následků posuzuje výše trestu pro viníka nehody, jsem pro to, aby třeba zrovna i cyklisti byli pod vyšším dohledem policie a také pod hrozbou vyšších trestů.
Avatar - Blue Sun
Diera v zakone?
| 11. 7. 2011 16:07
Pořádnou ochranu hlavy ti leckdy nezaručí ani integrála. Dobrá cyklistická helma hlavu zachrání, ale musí být schválená a testovaná. Ne za "čistapadesat" od šikmooček, kde to o nějakých certifikátech a bezpečnosti ani neslyšelo.
Diera v zakone?
| 11. 7. 2011 11:25
to je tvoj nazor. V takemr celej civilizovanej europe uz prisli na to, ze 0,3-0,5% alkoholu v krvi nie je pre ludske zmysly nebezpecna vec. A div sa svete, nemaju vyssiu nehodovost! Je to pre teba vela, ok, nechod... ale pre drvivu vacsinu nie je hodinu po jendom pive nebezpecne soferovat. U nas, kde sme papezskejsi od papeza, ale za to budeme dozivotne brat vodicak...super

druha vec, nemyl si dojmy a pojmy. Za sposobenu smrtelnu nehodu chcu brat vodicaky dozivotne vzdy, nie len ak si mal v krvi alkohol!
Diera v zakone?
| 11. 7. 2011 11:45
No možno tebe to jedno pivo nič nespraví. Ale poznám ľudí a nielen ženy, ktorí sú po jednom poldeci alebo jednom pivu celkom dosť "na koni". Možno by si fúkli, tak do 0,3 ‰ a v niektorých krajinách EÚ by boli ešte pod limitom, ale za volant by schopní určite neboli... Preto radšej uznávam absolútny zákaz alkoholu za volantom!
Diera v zakone?
| 11. 7. 2011 12:18
no ved prave preto sa zaviedlo hodnotenie obsahu v krvi a nie mnozstva vypiteho alkoholu. Ked jedna tenka a slaba zienka vypije 0,5L pivo, tak nema 0,3, ale 0,8-1,0‰. Za to ak silnejsi chlap s dobrym metabolizmom da jedno pivo, nema za 45min ani 0,2‰. Isto, o tom to je, poznat same seba, byt sam za seba zodpovedny a vediet kedy mozes soferovat a kedy nie.
Akoze, nechap ma zle, ja tiez nikdy po pive ci vine za volant nesadnem, minimalne 3-4 hodiny a aj to po jednom pive k obedu. To ale len preto, ze je u nas ta 0,0‰. Ak by islo o moju vlastnu zodpovednost a poznanie kedy mozem soferovat, som zarucene za necelu hodinku po jendom pive absolutne triezva mysel. A myslim ze to asi vacsina ludi...
zas ako vzdy, kvoli par idiotom bude trpiet aj rozumna cast obyvatelstva.
Diera v zakone?
| 11. 7. 2011 11:20
Zdieľam rovnaký názor ako Teddy. Ty zjavne patríš podľa toho čo píšeš medzi tých, ktorí nemajú problém si sadnúť za volant po prechlastanej noci. Veď čo, ak náhodou, vyhovorím sa na zostatkový alkohol, no nie? Veď som sa prespal pár hodín... Ako napísal Teddy, ak chceš šoférovať - nechlastaj, ak chceš chlastať - nešoféruj. A ak budeš chlastať a potom aj šoférovať, tak nech ti len pekne hrozí tvrdý trest! Ja si tiež občas vybehnem na nejakú párty, ale keď sa ráno zobudím "po opici" ani by ma nenapadlo sadnúť za volant. A nejde o to, či by som nafúkal alebo nie, ale ide o to, že som si vedomý, že by som sa šoférovaniu nevenoval tak ako za normálnych okolností.
Diera v zakone?
| 11. 7. 2011 11:48
Tohle už se probíralo u nás. Dnes, když má orgán při kontrole rozum, tak při kontrole a množství do 0,3 neřeší a to z toho důvodu, že při kontrolním odběru krve lékař do lékařské zprávy píše, že nelze posoudit, zdali je toto množství způsobeno požitím alkoholu, jelikož se jedná o množství, které v krvi může být ne z důvodu požití zrovna alkoholického nápoje. V ten moment také správní orgán "hází" tuto blbost ze stolu. Tzn. pokud je orgán přehnaně aktivní, zatěžuje systém bez výsledku. Proto také chápu toleranci 0,3. Nejde o chlastání před, nebo během jízdy. Člověk, který bude nezodpovědný idiot a bude řídit 24h bez přestávky bude stejně nebezpečný jako idiot s 1,5 promile.
S dvěma posledními větami bez výhrad souhlasím, ale není to jen o alkoholu a tvářit se, že jen alkohol je špatný je zcestné. Samozřejmě cokoliv nad 0,3 a pak třeba 1 bych velmi, ale velmi tvrdě postihoval.
Diera v zakone?
| 11. 7. 2011 19:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
hmmm
| 11. 7. 2011 09:59
Ok, ale ten vodicak mali brat uz potom ako nafukal 2x a nie 3x...
Čo sa mi páči?
| 11. 7. 2011 11:40
Keď som prvý-krát počul o tom, že vodičák bude možné dostať už v 17-ke, nebol som dvakrát nadšený. No to som nevedel o tom dodatku. Ak si zoberieme, kto môže ísť vedľa 17-ročného mladého človeka v aute a pritom byť držiteľom vodičáku aspoň 10 rokov? No samozrejme to bude z 95% ich rodič. A keďže rodičom na svojich deťoch záleží a boja sa o nich (aspoň by normálne mali), tak takáto škola mu môže byť len na prospech. Si predstavte, že doteraz niekto v 18-ke spravil vodičák a už hneď sadol za volant a jazdil ako "král ciest". Teraz však už rozumovo na rovnakej alebo aspoň veľmi podobnej úrovni dostane vodičák mladý 17-ročný človek, ale čaká ho ďalší rok školy šoférovania od skúsenejšieho tatka na sedadle spolujazdca. A ako otec by som určite nechcel aby sa mi decko za volantom hneď zabilo, takže hovadiny ho asi učiť nebudem, či?

Vítam túto zmenu. Má to logiku. Samozrejme sa nájdu výnimky, kde to nemusí robiť zasa dobrotu, ale ja to vítam ako ďalší rok rodičovskej "autoškoly" predtým, než mladí ľudia začnú v 18-ke jazdiť sami. Teda najskôr autoškola - potom skúšky pred policajtom - a potom ešte rok jazdenia pod rodičovským dozorom... Je to zlé? Naopak, lepšie ako teraz, keď si mládenec urobí vodičák, kúpi aaauto za liter € a začne jak besný vyvážať kamarátov po diskotékach s poriadne vysokým egom...

A ten alkohol? Už to tu v diskusii padlo. Ak chceš chlastať - nešoféruj, ak chceš šoférovať - nechlastaj... Jednoduché, nie? A zostatkový alkohol? Človek po prechlastanej noci s "opicou" predsa nepatrí najbližších 24 hod. za volant. A ak si dám večer s priateľkou pohár vína pri filme, alebo s kamarátmi jedno pivko večer pri billiarde, tak nebudem ožratý jak prasa a žiadny zostatkový alkohol mi na druhý deň nehrozí. Opäť je to len o inteligencii každého jedinca. Len nech pekne tie tresty pritvrdia.

Otázkou je, ako sa zmení buzerácia zelených. Povedzme si pravdu, ak je u nás policajt platený od výkonu, tak v zime si niekde tých pár cm snehu nalepených na kapote po jazde mestom nájde, nie? Aspoň za pár € a jeden puntík "ochrancu národa" k dobru.
Avatar - Frasier
Čo sa mi páči?
| 11. 7. 2011 12:39
:yes:
Avatar - Blue Sun
Čo sa mi páči?
| 11. 7. 2011 15:26
:yes:
To fakt nikto nevidi tu kravinu?
| 11. 7. 2011 12:07
Chodci uz nebudu mat prednost pred elektrickami? Uz? Doteraz snad mali? Doslova v zakone stalo, ze pred elektrickami nie. To tu fakt nikto z diskutujucich nepozna pravidla cestnej premavky? Navrhovane zmeny este nepoznam, ale ak ich autor ovlada tak, ako doterajsie pravidla, tak bohvie co je z toho, co o nich pise, naozaj pravda...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku