Tak moje prvé dojmy z Picanta na obrázkoch neboli vôbec dobré. Avšak keď som šiel prvýkrát okolo toho auta naživo v jednom nákupnom centre a pozrel som aj do interiéru, tak som zmenil názor. V danej konkurencii (ak nerátam vydarenú F500 a Mini - ale to sú cenovo trocha inak orientované autá) ide o najvydarenejšie auto. A napríklad tu [odkaz] vyzerá veľmi vydarene... Takže žiadne prekvapenie.
KIA si našlapuje hodně vysoko. Som zvedavý ako dopadne nový Ceed. Vôbec by som sa nečudoval ak do 5-tich rokov dotiahne na úroveň VW v predajoch u nás.
Problém je v tom, že podle předběžných informací, co tu kolovali na Auto.cz bude nová Panda podstatně větší, než ta stávající a otázka je, jak moc se to projeví na ceně auta. POkud se nepodaří udržet cenu nízko, tak se lidé podívají i ke konkurenci a pokud Malé vozy z VW nasadí dobrou cenu, tak by to mohlo Fiatu slušně zatopit. Ale asi by jsem nepředbíhal a počkáme, jak to bude doopravdy.
jenže u nás je stejně trh pokřivený domácí automobilkou a její produkcí. Nejprodávanější je u nás nižší střední (někde například v anglii označen jako střední) třída a třetí je střední třída (jinde označován dokonce jako vyšší střední). To tak úplně obvyklé není. Je to dáno nabídkou domácí a jediné automobilky, která tu do jisté míry trh ovlivňuje. Ale v každé zemi je to jinak a těžko se dá říct, jestli dospíváme, protože se přibližujeme jiné zemi, ale na druhou stranu se vzdalujeme od další země. Přibližujeme se například podle tebe německu, ale vzdalujeme se Francii a Itálii. A přitom se jedná o země na špičce prodejů.
Podle mě je každý trh trošku specifický a odlišný. Což je dobře, protože pak by to bylo dost stejné úplně všude.
Jsem zvědav a myslím že Fiat se "musí" začít bát až vyjedou tyhle miniauta od koncernu.Zcela jednoznačně to s trhem hejbne v neprospěch Fiatu a nejen jeho.Jak hodně, to se uvidí, očekávám "problém".Je to taky otázka ceny, ale tržní podíl se bude měnit, aspoň já to očekávám....bude mazec. ;-)
S tím by jsem nesouhlasil. Naopak například ve Francii vedou tradičně žebříčky prodejů malá auta. U nás je první Octavia z nižší střední a na třetím místě Superb ze střední třídy. Podobné je to s malými auty i například v Itálii.
Možná by jsem ještě doplnil New Small Family od VW, Seat, Škoda která by mohla taky promluvit do karet. Sice o těch autech skoro nic nevíme, ale pokud to nezazdí totálně přemrštěnou cenou, tak minimálně u nás prodejně strádat nebude a to už z důvodu oblíbenosti koncernu VW v ČR a Škody jako domácí značky.
Kdyby se drželi v Chevroletu konceptu, tak by tu byly dvě auta, co vypadají ja radlice na sníh a kde půlku auta tvoří obludný nárazník.
Takže Picanto :no: Spark :yes:
Iony a C-Zero jsou součástí fleetových dodávek energetickým firmám, v předchozích přehledech jsem to několikrát zmiňoval. Mně osobně z nových kií tvarově zaujal pouze ceed (hatchback) a třetí generace Ria. Sportage je s odpuštěním šílená, ta malá a nízká okénka..., z auta není prakticky nic vidět.
všichni sice brečí jak mají mizerné příjmy ale prodeje aut svědčí o opaku, zájem o minivozy v ČR trvale a v poslední době dost dramaticky klesá ve prospěch větších tříd a tím se český trh krok po kroku přibližuje těm vyspělým...
Také fandím Picantu v této třídě.Seděl jsem v něm v Brně a byl to proti Pandě rozdíl.I ty základní výbavy jsou líp zpracované než v Pandě.Pochvalu zaslouží autosalon Kia v Prostějově,proti Fiatu na Brněnské ulici je to nebe a dudy.Jak v ochotě,jednání a znalostech. :-!
Tak se nám Panda odporoučela na druhé místo, byla to jen otázka času, kdy se to stane. Nové Picanto se opravdu povedlo, nejen na fotkách ale i ve skutečnosti vypadá nová Kia velmi dobře. A ten interiér, který vypadá jako z auta minimálně o jeden segment výše, se také povedl. Konkurence stárne a z toho nová Kia těží. Proto si počkejme na příchod nové Pandy, Twinga nebo taky našich kolíňat. Ty by mohli zamíchat v budoucnu s prodejem minivozů.
Jinak bravo Peugeot Ion, dalších pět elektromobilů na našich silnicích!
Taky si myslím, že se Picanto hodně povedlo - z každého pohledu je dynamické, moderní a dravé... Zkrátka to ,co teď předvádí Peter Schreyer je prostě dokonalost :yes: ...Jinak ke Sparku - kdyby se designeři víc drželi konceptu ([odkaz] ), tak mohl být výsledek minimálně srovnatelný s Picantem, takhle je to docela škoda...
PS: topper1982: taktéž jako ty doufám v úspěch Ria a myslím, že to opravdu může vyjít (zvlášť s přihlédnutím k momentálním úspěchům i20)... ;-)
Je to veci vkusu - u me je to presne naopak. Spark je obludka - z celniho pohledu to jde, ale bocni a zadni pohledy jsou strasne. Kdezto Picanto je proste dotazene ze vsech stran a v interieru je proti ostatni konkurenci v teto cenove proste luxusni ;-)
Já tedy proti vozům KIA nic nemám, ale u nového Picanta ten přední nárazník vypadá jak pysk Bubby ve Forest Gumpovi ;-) Vevnitř už tak špatně nevypadá. Daleko víc se mi líbí vzhled Sparku, ale řekl bych, že za nižší prodeje si může automobilka sama téměř nulovou propagací :'-(