Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Italský Fiat se stal většinovým majitelem amerického Chrysleru

25 komentářů

Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Přesně, navíc ten zájem o Freemont je jen předběžný, není nikde psáno, že vydrží! Ale co Freemont, o ten bych se nebál. Taková Thema nebo Chrysler 200 s logem Lancie to budou mít o poznání těžší.
Avatar - Anonym
Anonym
No však ta nová reklama na model Ypsilon: ve stylu každý má právo na luxus, nazančování že Ypsilon je luxusní nákupní taška, cílené na bohaté paničky které to budou mít jako ozdobu, něco jako luxusní kabelku na kolech.....

Místy lehce trapná reklama no....
Avatar - Anonym
Anonym
Chrysler byl už v zisku před rokem 1998 - tedy před fůzí s Mercedesem. že pak za Mercedesu to šlo do kytek je jiná věc, to už tam bylo jiné vedení....
Avatar - Anonym
Anonym
Italský trh nestačí ale.....je potřeba prodávat i jinde a nikde jinde krom Itálie nemá zančka Lancia zvuk a je spousta zemích v evropě, ktde je větší povědomí o chrysleru než o Lancii.

Takže to budou mít hodně těžké...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Naprostý souhlas. Lancia neskutečně ztratila tvář. Z dřívější sportovní elegantní obuvi se stala rádoby luxusní lodička. A to je špatně. Nevybavuji si jinou značku, která by tak moc změnila kompletní image. Je to smutné. Ostatně v jednom starším TG to pěkně shrnuli, vyhlásili ji značkou desetiletí, nebo dokonce století? Už nevím, každopádně to tam shrnuli moc hezky.

Z dnešní Lancie mi je do breku. Historie je fuč a teď bude dělat přelepené Chryslery. To opravdu měla raději zaniknout...
figurka
Souhlasím. Tímto je Lancia posouváno na post značky pod kterou jde nabízet "cokoliv" z postu značky, která dělala auta trochu jinak, než značky který vyráběli/vyrábějí právě to cokoliv.
Kulasec
Ma che cazzo d'italiano e questo? Se non lo conosci non scrivi ;-\
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
:yes: >😁
Magistr
Doporučoval bych ti zauvažovat o změně nicku na "hard to think".
Magistr
1) V tom že Fiat koupil Alfu hrála velkou roli politika, Alfa byla předtím státní podnik. Takže Fiat ani neměl moc na vybranou.

2) Fiat měl donedávna dost starostí sám se sebou, na Lancii prostě nebyly ani peníze, ani čas. Teď by se to snad mohlo změnit a převzaté Chryslery Lancii udrží nad vodou, než se na trh dostanou auta z nového společného vývoje Italů a Amíků. Takže za těch 15 let klidně Lancia tím významným hráčem může být.

3) Jen tak na okraj, ona Lancia ani Alfa nikdy nebyly masové značky. Obě značky po většinu své existence vyráběly a prodávaly míň nebo zhruba stejně aut jako dnes, kdy kdekdo mluví o jejich krizi. Jasně, je jiná doba a na rentabilitu výroby potřebuješ větší objemy, na druhou stranu ještě v 70. letech byly Fiat, Alfa a Lancia samostané a tudíž měly trojnásobné náklady na vývoj, žádné synergie atd. Dnes je to jinak a v budoucnu s Chryslerem bude ještě líp, o přístupu na americký trh ani nemluvě. :yes:
hard to kill
sme pobavil z tou Lancii,nebudu kupovat americky krapy.italsky odpadky sou uplne stejny.italsky auto si nemuze koupit nekdo normalni >😁
Avatar - euro89
euro89
V menších autech jsou skutečně poslední modely, které mě oslovují Dedra Integrale a Delta II HF, ale v rámci vyšší střední třídy bych si klidně koupil i Thesis. No dobře, ale proč už Fiat jako koncern taková auta nedělá? Proč tím dobrovolně přenechává míst na trhu konkurenci, když má ve svém koncernu značku,která se na taková auta vyborně hodí? Koukni se na Audi... Ta značka byla témeř mrtvá a kde je dneska? Ještě v 80. letech byly značky Audi a Lancia zhruba na stejné úrovni. Obě nabízeli ostrý rally car (Quattro a Integrale) obě měly svůj nejvyšší model ve vyšší střední třídě a zhruba na stejné úrovni (200 a Thema), obě nabízely nějaký lidový sedan (80 a Prisma)... Jenže ve VW dokázali značku rozvíjet, úvést ještě luxusnější modely (V😄 a postupně jí zajišťovat trvalé místo mezi prémií. Fiat se místo toho úplně na Lancii vykašlal a i když neměl peněz na rozhazování, tak koupil Alfu Romeo a to byl úplný konec... Je mi jasný, že vrátit staré časy nejde ze dne na den, ale pokud by byla vůle a začalo se proto něco dělat TEĎ, tak za takových 15 let by mohla být Lancia zpátky a všemi brána jako velký hráč na trhu prémiových aut.
Avatar - euro89
euro89
Polož si otázku, co vlastně očekáváš od auta se znakem Lancie? Každá značka má nějakou historii, svojí tradici, na níž je založený to, jakou má skupinu zákazníků a co od ní její zákazníci očekávají. Lancia vždy dělala inovativní auta, která přinášela nějaký pokrok. Vždy to byly vozy, které byla radost řídit. Dnešní technika Lancie je naprosto ubohá, Fiat jí ve snaze ušetřit co nejvíce prostředků dá naprosto (pod)průměrnou techniku, kterou navleče do designu,který se líbí hlavně ženám. A že to neni ta nejlepší cesta, mi dávají za pravdu i prodeje Lancie za posledních 15-20 let, které neustále klesají. Tehdy se Fiat rozhodl, že zajímavý auta smí dělat jen Alfa Romeo a tehdy to také začalo jít s prodeji Lancií z kopce. Jestli pak víš, že i dvojková Delta měla mít verzi Integrale a v prvních modelech byl na to i udělaný podvozek, ale jen nesmyslným rozhodnutím Fiatu k tomu nikdy nedošlo?
Pokud se ti Chrysler 300C nebo Voyager líbí, tak ok. Ale proč si potom chceš kupovat Lancii? Proč si nekoupíš Chrysler? Jaký má člověk důvod si kupovat auto nějaké značky, se znakem nějaké jiné značky??
Tady si můžeš přečíst, co znamená LANCIA: [odkaz]

[odkaz]
[odkaz]
Mr.Murphy
no jo.... ale ty by sis u Lancie nevybral ani před deseti rokama, když chceš prostě "sporťák".... Poslední relativně ostrá Lancie byla nějaká Delta (2.gen) někdy v devadesátých letech, ne? Čili těžko můžeš od té značky čekat něco, co opustila už v době, kdy ses narodil.... 😉

Ty prostě žiješ nějaký sen, že se vrátí hranaté integrály a já nevím co.... A to je zcela absurdní (jakkoliv to byly fantastické auta).....
Avatar - euro89
euro89
Kolik lidí si může dovolit v ČR ve 22 letech ještě při studování koupi nového auta? Myslím opravdového auta, né fóbii v základu ze stavebka... Tím chci jen říct to, že i když jsem si zatím novou Lancii nekoupil, považuji se za potencionálního kupce v horizontu tak do pěti let. Bohužel ze současný nabídky mě žádný model neoslovuje. Nový pojetí Delty (i celý značky) jde úplně mimo mě a pokud bych si dnes kupoval nový auto do milionu, tak koupim radši 1er Coupe. A jestli se nestane zázrak, tak to tak asi i dopadne... Deltu HF Integrale si nechám jako youngtimer a na ježdení koupim něco, co je pro opravdový řidiče.
Mr.Murphy
pánové jen tak pro zajímavost, když se tady bavíme o té "americké pizze"....

Grand Cherokee se v Itálii prodává stejně dobře jakou Touareg nebo třeba X5 - ca 250 kusů za měsíc.... Nikdy dřív se ve statistikách neobjevoval, takže se zdá, že auta z USA to v té Itálii předem prohrané nemají (viz slušný počáteční zájem o Freemont). Možná Italové berou ty ameriky tak trošku za "své", když je to teď s Fiatem jedna firma....
Takže na domácím (a klíčovém) trhu by to ani rebrandované Lancie nemusely mít předem ztracené..... Samozřejmě, musí dostat kvalitní základ...

Uvidíme....
wolff
Nechci ti do toho kecat (což ty si ani nenecháš, páč máš svou pravdu a z jistýho úhlu pohledu ji i rozumím), ale je potřeba si uvědomit několik zásadních věcí😒br />
1) Ad přelepování znáčků. Já proti němu nic nemám, za předpokladu, že je přelepování znáčků smysluplné... A já tady tvrdím, že za současného stavu je prostě přelepní znáčku na 300ce a Voyageru to co dává nejvíc smysl ze všeho. Je potřeba si dále uvědomit, že specifikace amerik, co se tady budou prodávat jako lancie jsou ty nejvyšší možné, tedy žádný levný aušus - ale za přijatelnou cenu. Mimoto jak Voyager, tak 300 ka jsou výborná auta a pro mě jako pro zákazníka je možnost koupit 300ku jako Lancii místo Audi A6 zásadní, neb tu možnost mám (v opačném případě bych mohl jít max. pro Deltu). Nová samostatná Lancie by už asi ani nepřišla (protože náklady). A pokud to auto bude na trhu aspoň trochu úspšný..., pak se můžeme v budoucnu těšit na nový model, který bude mít s Chryslerem mnoho společného, ale nebude to jen přelepení znaku. Ale všechno chce svůj čas. Tedy Lancie a Chrysler spolu dostali novou šanci. Prodávat se to bude, nemám strach. Není to však tímto způsobem možné provozovat do nekonečna.

2) Ta Lancia má dnes dva svébytné modely a bude mít dva Chryslery, tedy nejedná se pouze o rebrandovou značku, tedy tady tu paniku nechápu... S postupem času, pokud bude Lancie úspěšná (a já nevidím důvod proč by neměla být), se samozřejmě bude objevovat více prostoru pro svébytné modely. Teď ale ne, Teď by to byl hazard.

3) A je to jedno. Kdo chce psa bít, hůl si dycky najde.
Mr.Murphy
o nesmyslnosti toho kroku nejlíp vypovídají první prodejní úspěchy Freemontu. Jak by si Ital mohl koupit Fiata udělaného z amerického auta, že? 😉

Jinak při vší úctě ty sis asi nikdy novou Lancii nekoupil, takže tvoje názory na to, co by ta značka měla produkovat, jsou irelevantní (sorry). Lancia opravdu nedělá auta tak, aby se jako 8 let staré ojetiny líbily klukům v Česku. Jde jaksi o toho prvního zákazníka....
Avatar - peter222
peter222
Ako sa píše v článku ,konečne zaznamenal zisk. Inak Chrysler zpomedzi US automobiliek bol asi najprijatelnejšou volbou (veľkosť automobilky a prijatelné modely). Väčšina modelov v Amerike je pre Europana nestrávitelna , ale modely od chrysleru sú celkom prijatelné . :yes: :yes: :yes:
Avatar - euro89
euro89
No ta nová Panda je podle prvních fotek pěkná obluda... 8-s Doufám, že ještě nějaký čas bude Fiat nabízet i tu současnou, která je designem opravdu povedená :yes: U nový Pandy Fiat prakticky jen okopíroval design jihoamerickýho Una... jenže jihoamerický trh má trochu jiné (nižší) nároky, než Evropa. :-!
Avatar - euro89
euro89
Nebude. Pokud Fiat už nechce vyrábět Lancie, ale jen přelepovat znáčky, tak by udělal líp, kdyby tu značku zavřel. Jako skalní lancista nevidím jediný důvod, proč bych si měl kupovat americký křápy... a stejně, akorát z druhé strany pohledu, to jistě vidí i příznivci amerik v Evropě. Italský a americký auta byly vždy charakterově tak naprosto odlišný, že tento krok opravdu nemá budoucnost. Ostatně o tom, jak moc dobrá cesta je přelepování znáčků by mohly vyprávět všechny americký koncerny. Nakonec to dopadlo tak, že Chrysler už před časem zrušil Plymouth a nedávno i Ford zavřel Mercury a GM zrušilo tradiční Pontiac a před časem Oldsmobile... Všechny tyhle značky měly jedno společný - nabízely většinou stejný auta, jako hlavní značky koncernu, jen s jiným logem.
Magistr
Nová Panda se objeví už ve Frankfurtu, to máš za dva měsíce. Puntu to asi bude trvat déle, mělo by se myslím ukázat někdy příští rok, ale to zatím Evo "utáhne". Opravdu zpoždění má vlastně jen Giulia, ale doufám, že to čekání se vyplatí a auto bude přinejmenším tak povedené jako její menší sestřička :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
no Fiat zatím cpe peníze do jiných věcí, než je uvádění nových modelů....
Tak uvidíme zda se mu to vyplatí, přelepovat znáčky na Chryslerech a Dodge je taky cesta, otázkou je jak bude u značky Lancia úspěšná....
Eddyen
Jak tak čtu, tak se zatim Fiatu celkem daří. Bojím se, co bude teď následovat. Fiat a jeho modely jsou už velmi staré a měnit je má až na podzim. Počítám, že se jich většina ještě odloží až na další rok a to ty prodeje už extrémně klesnou. Jsem velice zvědavý, jaká čísla budou tak za rok, zachvilku jejich živobytí bude táhnout sotva pár aut,.Jinak Fiatu fandím, Italy mám nejradši, hlavně AR a jsem nedočkavý až uvidim koncepty někde na autosalónu AR SUV, nástupce 166 a Giulia 😄
King of rain
Ci sarŕ la prima automobile al mondo, e il nostro successo č scritto nella storia delle vendite di maggior successo al mondo automobilů.Fiat la casa automobilistica del mondo, sia storicamente che per il futuro. E 'nostro compito, č il nostro sogno. Fiat auto in ogni famiglia, č il nostro obiettivo, il nostro compito da assolvere.Forza Fiat!!

PS: Nessuna auto č sprecata ...