Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Průměr otáčení: Kdo se otočí nejsnáze?

43 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vzhledem k době vzniku i Citroën (samozřejmě) používal čistě MECHANICKÝ systém - v praxi fungující stejně (podobně) jako Honda..
Avatar - pelikoš
pelikoš
no to je přeci jasný,že pokud chceš znát průměr z poloměru,že to musíš násobit.. 8-s
vrkuboy
:yes:
vrkuboy
Samosvor na zadní nápravě nejsem trouba >😁 Podle mě má širší rozchod kol a to usí být znát.
dnpa
Tak, tak - stopový a obrysový, já si nahoře na ty termíny nemohl vzpomenout... 😄
dnpa
všechna auta mají "naklápěcí kola". Jen ten úhel náklonu závisí na konkrétním výrobci a modelu.
dnpa
To, co má Yaris papírově je 9,4 proto, že to je měřeno ne na karoserii, ale na předním vnějším kole.
To jsou dva způsoby, kterými se měří průměr otáčení - obrys obkreslený vnějším předním kolem, nebo obrys obkreslený vnějším předním rohem karoserie.
obojí má své opodstatnění - první v otevřeném prostoru, kde je ovšem limitem obrubník/krajnice, druhé mezi např. budovami (garážemi apod.).
figurka
Tak to jsem nevěděl.
Avatar - Emel
Emel
Mechanické natáčení měla i Mazda RX-7.
Avatar - Emel
Emel
Možná je to dáno tím, že výrobce často uvádí stopový poloměr/průměr, zatímco AutoBild měřil obrysový (tj. kola vs. karoserie).

Jinak natáčená zadní náprava má i jiné dopady než jen zmenšení průměru otáčení.
figurka
Jen si dovolím doplnění.
Nevím, jaký systém používal Citroen, ale systém Hondy (4WS - Prelude) se odlišoval od ostatních tím, že šlo o čistě mechanický systém do jehož funkce "nekecala" žádná elektronika a který uměl natočení o poměrně velký úhel (až 6° proti předním kolům). Proti tomu, systémy, kterými disponovali další jap. značky (Nissan - HICAS, Super HICAS (300ZX,Skyline GT-R, Mitsubishi - 3000GT) jsou ovládány buď hydraulicky, nebo elektricky. Elektricky je také ovládán systém 4control Renaultu. Výhodou je, že tyto systémy jsou řízeny elektronikou, která si del dalších údajů rozhodne, zdali je vhodnější natočit zadní kola shodně jako přední, nebo opačně. Záleží na jízdní situaci.
Pro zajímavost, třeba u Skylinu se kombinace Super HICAS a Attesy ETS (ve verzi Pro ještě znatelněji) značně podepsala pod ovladatelnost a jízdní vlastnosti, ale Super HICAS je dle některých pramenů příčinou nepředvídatelného chování v rychle projížděných zatáčkách a bývá odstraňován/"vypnut". V současném GT-R již Super HICAS není a je zde "pouze" Attesa ETS Pro.
figurka
Samosvor na nepoháněné nápravě 8-s . Bude to tím, že motorový prostor (byť "prázdný") zůstal. Nejde o nápravu, ale o prostor, kam se kola vytočí a ten zůstal stejný.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S tím vw máte asi pravdu 😉 ale jinak tohle není zrovna "vynález" RENAULTu, stejný systém používaly kdysi některé modely Honda či Citroën 😄
PS: A hlavní výhodou (v praxi, NEmluvím o reklamě 😉 ) je/tedy BÝVAL hlavně "příjemnější" průjezd zatáčkou.. 😄
Matuji
no ten jejich test mě trošku překapil. Protože z jejich hodnocení to je naprosto zbytečná věc. Přitom kde to testovali, tam to nemohli vynachválit. Holt, kdyby s tím přišel VW, tak by o tom byla samostatná příloha... 😉
6B6
Uspořádání pohonné jednotky má kromě jiného vliv na to, kolik místa zbude pro zavěšení kola, tomu lze navrhnou odpovídající konstr. a kinematiku nápravy (byť laikovi se může jejich řešení zdát skoro stejné)... výsledkem je manévrovatelnost.Jenže celé je to mnohem složitější, teorie podvozků je jeden ze státnicových předmětů na VŠ-konsr. mot. vozidel,takže je jasné, že se to fakt nedá moc vysvětlovat v diskusi... já panu Vaverkovi naprosto rozumím,co tím myslel.Homokinet. kloub limitujícím faktorem není.
gtv6
Stačí samosvor + zadohrab a 150 koní, na místě 😄
Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že s Yetim je radost zatáčet - i oproti Octavii,s kterou sdílí v podstatě stejný podvozek, se s ním manévruje snáz. Oproti tomu parkování v podzemních garážích s takovou XC90, to je malá tragédie a test nervů těch ostatních čekajících na to, aby mohli projet 😄
martin0102
tu sa bavime o priemer otacania...nie o polomere...ked si vynasobis polomer 4,65 dvoma tak ti vyde 9,3metra. Podla vsetkeho ale v autobilde namerali viac...no neviem
Avatar - pelikoš
pelikoš
má poloměr (píšou ode zdi ke zdi) 4,65 m...
Matuji
A co Laguna s podvozkem 4 control. Ta má poloměr otáčení 10,8m.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano - a je škoda že jsou uvedeny jen ti nej- (horší, -lepší)
PS: Docela by mne zajímaly i ty vozy "mezi" 😄
Avatar - Flash666
Flash666
protoze w124,masarka, a treba prvni cecko maji naklapeci kola 😉 nevim jestli to maj i novy mergly.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
>😁 :yes:
vrkuboy
Tím to nebude... ta přední náprava není identická s předokolkou. Širší rozchod kol a šířka gum jako taková určitě ano... možná i samosvor, ale tady bych plácal asi blbosti tím si nejse jistej.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
BaracudaJ
Je trochu paradox, že v testu autobildu naměřili průměr otočení Laguny 4control 11,3m. Výhoda řízení všech kol v nízkých rychlostech se nějak vytratila, i když se tím marketingově ohánějí.
_Teddy_
1. v tom pripade ale ziaden faktor nie je rozhodujuci. Nerozhoduju jednotlivo jednotlive faktory, ale ich kombinacia. Vami zmieneny rozvor sam o sebe nerozhoduje o nicom.

2. Nerozumiem ako to suvisi s clankom. U vacsiny aut je medzi kolami (ci presnejsie nad nimi) dost miesta na motor aj prevodovku. Zastavba motora teda neovplyvnuje polomer otocenia. Ovela skor nez by koleso nemalo koli motoru dost miesta narazime na limit natocenia homokinetickeho klbu (u aut ktore maju pohananu prednu napravu), pripadne na limit dany konstrukciou prednej napravy, alebo samotneho mechanizmu riadenia...
Avatar - Atlis
Atlis
nebude to nahodou tym, ze Clio bolo najprv predohrab 😉 pridat k tomu siroke kolesa a mame vymalovano.
vrkuboy
Trochu nechápu smysl tohoto testu když každý výrobce uvádí poloměr otáčení. Jinak Laguna se otočí na 10,10 m 😄 :yes:
vrkuboy
Není pravda! Vytočit plnej rejd, zařadit 1, pedál plynu na podlahu a rychle pustit spojku... >😁
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
1) Vliv každého z těch faktorů je rozhodující, např. auto s krátkým rozvorem, ale širokým rozchodem má automaticky handicap. Nebo bude mít delší rozvor, šrší rozchod, ale přesto si povede dobře - jako třeba E Cabrio. Ta věta má vystihovat, že každý z těch faktorů může úplně obrátit výsledek.

2) Příčně umístěný motor značně do šířky zaplňuje motorový prostor - vedle něj se musí vejít i diferenciál a převodovka. U motoru podél je naopak "mezi koly" jen samotný motor.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Ono ale nic neplatí absolutně. Clio V6 mělo motor vzadu a poloměr otáčení přesto katastrofální.
_Teddy_
"...Každý z nich má rozhodující vliv na výsledek..."

Ehm, nechcem rypat, ale tato veta je logicky nezmysel...

"...Výhodu mají modely s motorem umístěným podélně..."

A toto prosim upresnit. V com akoze maju vyhodu?
Avatar - robertPLUS
robertPLUS
jj, mne sa tiez vsetci smeju ze neviem parkovat.. kym im nepoziciam svoju 147 s 1.9jtd16v nech si to skusia >😁
Avatar - Choochoo
Choochoo
Už jsem chtěl psát že taková H. Jazz by měla mít 9,8 a to je si myslim méně než má Yaris. Ten má ale papírově něco okolo 9,4m, což je fakt krásný. Smekám před konkurencí. Už ten Jazz je nádhera 😉
Avatar - Atlis
Atlis
"Z publikovaných výsledků nejlepších a nejhorších je patrný také jeden paradox – malý roadster Renault Wind má větší průměr otáčení než o čtyři segmenty výš řazený Mercedes-Benz SL."

Pohon prednych kolies si vzdy vybera svoju dan. Stara W124 sa otocila na fleku...
Cara Binieri
164/166 s třílitrem na tom byla podobně, i teď po půlmilionu najetých kilometrů i v daleko větších autech prostě do mezery u supermarketu napoprvé nezajedu... >😁
Avatar - praptak
praptak
Však si všimněte, že je v tom materiálu uvedený jen nejlepší a nejhorší model, co se týká průměru otáčení, v rámci dané třídy. Více běžná auta byla prostě někde mezi nimi.
RS
Ono ani tak nejde o koncern jako o motorový prostor, který pak omezuje natočení kol.

Škoda, že chybí starší vozy. Taková naftová AR156, ta je jasný vítěz. Na otočení ji stačí ani ne půl druhého kilometru >😒]
Banjo
Zajímavý na tom především je, že Subaru a Toyota jsou už jeden koncern, takže by člověk čekal podobné výsledky. A ono ne...
Je fakt, že zrovna mezi Scudem a Medákem se při výběru vozu asi rozhoduje málokdo :yes:
Avatar - gld
gld
Veru veľká ŠKODA že napríklad yaríska porovnávali s akýmsi subaru..

Tiež ma zaujal súboj fiat scudo combi vs mercedes slk >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
... materiál, jen ŠKODA že tu není více vozů ke srovnání.. :yes: 😉