Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia výrazně zvýšila zisk, odbyt jí roste hlavně v USA

Kia zaznamenala ve druhém čtvrtletí čistý zisk v přepočtu asi 17,8 mld. Kč.
Zpět na článek
29. 7. 2011 16:52
29. 7. 2011 17:16
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2011 13:08
bravo super mam radost
kia ako vzdy :yes:
Rozbalit vlákno
18
29. 7. 2011 13:12
Re: bravo super mam radost
Já věděl, že tu budeš mít první příspěvek >:D
Avatar - twistedTSD
29. 7. 2011 13:24
Re: bravo super mam radost
nejsi jediný >:D
29. 7. 2011 14:07
Re: bravo super mam radost
Vsetci znalci miestnych pomerov to vedeli :-)

Ale k teme, mam radost, ze je tu dalsia automobilka ktorej sa dari a muti vodu v stojatom rybniku.
Avatar - white label
29. 7. 2011 14:29
Re: bravo super mam radost
To opravdu není... >:-[]

P.S. Japonci i Korejci dobře vědí, že dobytí amerického "autotrhu" je relativně mnohem snažší, než je tomu u trhu evropského.
Avatar - kari.laz
29. 7. 2011 14:37
Re: bravo super mam radost
Což ukazují i pololetní výsledky v Evropě, kde sice korejci neztráceli, ale žádné růstové terno to nebylo.
29. 7. 2011 21:25
Re: bravo super mam radost
Dá sa to napísať aj opačne - síce nerástli, ale ani nestrácali! ;-)
Avatar - Barrichello
29. 7. 2011 15:15
Re: bravo super mam radost
No že by letos dobývali japonci us trh, tak to se teda zrovna říct nedá, ten dobývaj korejci a domácí značky.....

A pokud máš na mysli předchozí odbdobí, tak i tam bylo to dobývání takové kolísavé.
On každej chvilku tahá pilku....
29. 7. 2011 17:22
Re: bravo super mam radost
Nebezpečná věta - někdo by se mohl začít zabývat tím, kolik prodaly tradiční evropské automobilky v USA, když je tam tak snadné proniknout. ;-) Ono ani uplatnění na zlatonosných trzích BRIC není procházka pečenými holuby.
29. 7. 2011 18:51
Re: bravo super mam radost
No, určitě je lehčí prorazit na americkém trhu než v Evropě, o tom není pochyb... Zkusím nastínit problémy "průniku" na Evropský trh: Evropa je hodně rozdrobená a každá její část si žádá něco jiného, navíc všechny (super)velké trhy Evropy (krom VB) mají svou nebo své domácí značku, které ovládají minimálně kolem třetiny trhu... Nakonec se přidává ještě předraženost investic věnovaných Evropským trhům: Evropa si žádá nejkvalitnější výrobky a k tomu několik specifik, jako jsou dieselové motory, hatchbacky, kombíky atd... Pro globální značku je mnohem jednodušší udělat levný sedan se třeba 2 benzínovými motory, který můžou "vrhnout" do USA, Již. Ameriky, východní Evropy, Číny, Indie atd. a proto se k problémům průniku do Evropy přidává ještě jistý menší zájem ze strany neevropských výrobců o tento trh...
29. 7. 2011 20:22
Re: bravo super mam radost
Milý jinochu
;-) ,
Nevím, nevím jestli je o tolik jednodušší prorazit na ten (super)velký americký trh, za to ale vím, že amerika má také několik "lokálních" výrobců, kteří se snaží, seč můžou se svému lidu zavděčit a prodat. Navíc amíci jsou "národovci" a rádi "podporují svého řemeslníka/producenta". Oni si totiž, stejně jako jiné národy, myslí, že ten jejich výrobek je nej nej, tak proč kupovat cizí. :-)
Pokud by to co píši nebyla pravda, tak by tam již dávno celý VW koncern prodával minimálně mio aut ročně, ale jak víme moc mu to nejde a to se podbízí jak to jen jde(cenové, sponzoringem, placeným productplacementem ve filmech .....). O francouzích a italech(ti radší koupili celou značku) ani nemluvím. Všichni se tam chytají jen s luxusem - to je super, ale není to gró prodejů. Myslíš li svým "levný sedan" např toho nového US Pasáta, pak se asi místním nezavděčíš :-(
30. 7. 2011 15:36
Re: bravo super mam radost
Souhlasím s tím, že "dobít" americký trh není nic snadného, ale stále jsem přesvědčen o tom, že je to jednodušší než dobít ten evropský... Také souhlasím s tím, že jsou amíci "národovci", ale těžko říct, jestli třeba člověk z Aljašky může vnímat Dietroitskou automobilku za vlastní... Navíc, nedokážu si představit situaci, kdy by v Evropě zvítězila jiná než domácí značky, což v USA není až tak neobvyklé (viz Toyota - dlouhou dobu nejprodávanější značka na US trhu)... Problém VW vidím portfóliu modelů, kde na trhu se (stále) majoritním prodejem vozů pick-up nabízejí pouze jeden - amarok... Také se musí vzít v potaz skladba motorů, která příliš neodpovídá většině konkurentů. A asi jako poslední problém vidím pozdní nástup VW na americký trh... Takže si myslím, že úspěch v USA přijde, akorát nebude během jednoho roku... Svým levným sedanem jsem měl na mysli auto typu Chevy Cruze nebo Dacia/Renault Logan...
30. 7. 2011 08:34
Re: bravo super mam radost
To je sice pěkný rozbor, ale každý trh - regionální i národní - má svoje specifika. Indický není schopen absorbovat cokoli cenově náročného, protože kupci mají minimální prostředky; čínský trh je deformovaný restrikcemi a silným protekcionizmem čínské strany a vlády atd. Japonci opracovávali US trh od 80. let, možná dokonce o něco dříve - trvalo jim hodně dlouho, než je tam začali brát na vědomí a zmizely vtipy o japonských autech. Tuhle křížovou cestu si evropské značky v US neprošly, zato ji asi o dekádu později absolvovaly korejské značky a po zhruba 20 letech na US trhu tam dnes získávají skutečně pevné uchycení - vtipů o korejských autech ubývá, prodeje rostou ve všech segmentech, cena je sice výhoda, ale ne hlavní měřítko. Nevidím na tomhle procesu nic snadného - stálo to dlouhé roky makačky na autech a na masírování trhu a hafo peněz. V Evropě jsou korejské značky mírně viditelnější od 90. let, ale rozhodně jí doposud nevěnovaly takové úsilí jako jiným trhům - jistě částečně proto, že je evropský trh přesaturovaný regionálními výrobci a snobský jako zchátralý šlechtic, co prohrál panství v kartách, ale také proto, že nelze masivně investovat naráz po celém glóbu a do všeho. Seriózně tudíž HKAG vstoupila do Evropy teprve zhruba kolem 2005. Není to prostá replikace pronikání na US trh, protože časy jsou jiné, Hyundai i Kia jsou jiné, ale je tu každopádně fázové zpoždění za příběhem US trhu. Takže, abychom si rozuměli: nepodceňuju rozhodně libůstky a složitosti evropského trhu, ale taky pokládám za nesmysl tvářit se, že US trh je nějaký snadný oříšek, nebo že stačí vyrábět univerzální šunku a prodávat ji domorodcům na stromech v tom podřadném světě kdesi mimo skvělou Evropu. Když je řeč o šunkách - pro Rusko, Indii i Čínu vypadá pokaždé jinak a dělá se pro ni samostatný vývoj, a ani to není stejná platforma. V JV Asii jde spíš na odbyt Grandeur, Sonata... Ve VW toto vše dobře vědí: oni zase teď začínají seriózně pracovat na US trhu. Posmívá se jim někdo za to? Já tedy ne.
30. 7. 2011 16:05
Re: bravo super mam radost
Taktéž pěkný rozbor :-) :yes: ... USA má určitě (jako všechny světové trhy) svá specifika a určitě nepatří mezi nějaké jednoduché trhy. Ve svém příspěvku jsem chtěl pouze zdůraznit, že právě evropský trh je asi nejhorší trh z pohledu vynaložených financí v poměru se získaným postavením na trhu, kde je pro mimoevropské hráče proražení do TOP10 téměř nemožné... Ohledně těch "šunek", tam máš sice pravdu, že se najdou rozdílné modely v Rusku, Indii a Číně atd., ale to se jedná většinou o faceliftované 10 let staré modely, kde není finanční náročnost až tak vysoká. Sedanů, které jsem měl na mysli, není asi až tolik, ale určitě se najdou (Cruze, Logan)...
PS: Krásně použité slovní spojení "snadný oříšek" :-)
30. 7. 2011 17:03
Re: bravo super mam radost
:yes: Myslím, že jsme si to vzájemně vysvětlili. Evropský trh má určitě své hodně nepříjemné svérázy, a taky si myslím, že je to největší šlamastyka ze všech. :-) Těmi šunkami jsem já naopak nemyslel překopávky typu Thalia a Logan. Hyundai dělá pro Rusko, Indii i Čínu - Solaris pro Rusko je na bázi aktuálního Accentu, ale je o něco ošizený a něco má navíc (např. extra topení do sibiřských mrazů); pro Indii vznikl i20 a i10, jako levný malyš - pro Evropu se výbava přidává - a momentálně se chystá ještě speciální prcek H800; úplně jinak se zase dělají deriváty současné Elantry a Sonaty pro Čínu ve společném podniku s Číňany. Nic z toho nejsou vysloveně opucované výběhovky, ani jeden-sedan-pro-celý-svět. Spěchám, tak zas příště :-)
29. 7. 2011 20:38
Re: bravo super mam radost
Děkuji za (další přínosný) příspěvek, Patriku. Za prvé z pohledu češtiny: "procházka pečenými holuby" nebo "podkročení" (jako opak překročení - v příspěvku níže) - je to hezké, české a tvořivé ;-) Za druhé z pohledu světa aut: máš dobré informace a rád si je tu přečtu vč. tvých názorů. A ještě "ten nejkrásnější", co se nedávno zaregistroval. Ten to má u mě taky dobrý!
Jinak na hozenou udičku VW v USA už někdo zatahal >:D
30. 7. 2011 08:37
Re: bravo super mam radost
:yes:
29. 7. 2011 21:24
Re: bravo super mam radost
hlavne sa ako vždy z toho nepokakaj >:-[]
30. 7. 2011 13:36
Re: bravo super mam radost
skus uz aspon trochu zmenit obsah prispevku. Furt to iste dookola
Avatar - Guttalax
29. 7. 2011 16:52
možná
;-) Možná kdyby dali ty samé ceny jako Júeséj,tak by v EU poskočili z nevýrazného 16 místa.
Rozbalit vlákno
0
29. 7. 2011 17:16
Velmi slušné
Nebaví mě to znovu hledat, někde jinde jsem to nedávno psal včetně přesných čísel: Hyundai i Kia si stanovily pro Evropu určitý plán prodejů. Ten Hyundai v pololetí překročil , takže má předpoklad ho překročit i za celorok. Kia podkročila plán o několik tisíc jednotek a má pořád reálnou možnost to do konce roku srovnat, protože se teprve projeví nasazení nového Ria, Picanta (nějaký velký dopad na čísla od Optimy asi nemůžeme čekat, rozhodně ne tento rok). Sečteno to znamená, že HKAG zvyšuje svůj podíl ne evropském trhu tak, jak si to naplánovala, a že jejich růst na tomto trhu je dlouhodobá tendence. Řeči o malém podílu nebo nízkém růstu jsou pro ty, kteří střílejí od boku a nevnímají hospodářskou realitu.
V článku je mnohem důležitější tvorba zisku - a ten tvoří velmi dobře Kia i Hyundai. Kdo chce, může se tady v ACZ pro srovnání podívat na podobný článek o Škodě na předchozí stránce, ze kterého je patrná specifická váha automobilek - zisk, co Škoda vytvoří za půlrok, dosahuje Kia téměř dvojnásobně za kvartál - a to je Škoda rozhodně prosperující automobilka. A tvorba zisku není žádný mechanický přepočet "kolik prodaných aut, takový zisk", takhle to opravdu nefunguje. Někteří jiní tradiční výrobci - typicky Opel - můžou na ta černá čísla jenom smutně koukat. Firma je zdravá tehdy, když tvoří dostatečný zisk, který jí zbyde na další rozvoj a na tvorbu rezerv, až začne další kolo globální hospodářské krize.
Za těchto okolností není pro Kiu problém podstoupit riziko uvést na evropský trh vůz střední třídy, to je asi jasné.
Rozbalit vlákno
4
29. 7. 2011 18:46
Re: Velmi slušné
Uvědomil jsem si, že jsem neodpověděl na tvou otázku.
Zkusím to tedy též otázkou - myslel si krachující Hyundai Construction?
30. 7. 2011 17:07
Re: Velmi slušné
Ahoj, psal jsem ti dopoledne, někam se to ztratilo. Ano, myslel jsem Hyundai Construction. Byly tam nějaké komplikované vlastnické vztahy v rámci ještě dalších podniků čebolu, tak myslím se do té záchrany interesovalo víc hyundaiských firem. Vlastně nevím, jak to dopadlo, ty ano? - pěkný den :-)
30. 7. 2011 18:52
Re: Velmi slušné
Otec zakladatel rozdělil veškeré původní firmy mezi 8 synů a šel do důchodu, synové/následovníci se povětšinou nemají moc v lásce(jejich jnéna nejsou k zapamatování - sorry).
Syn "Construction" to nezvládl a myslím, že i spáchal sebevraždu. Po docela velkých bojích mezi bratry, to vyhrál syn "automoto" a snad již dokonce převzal a z bankrotu vytáhl construction. Pozor to není žádný podnik "prdítko" staví to i v Brazílii a USA ... .
Stačí?
30. 7. 2011 21:03
Re: Velmi slušné
Stačí, díky :yes: Nějak tak jsem si myslel, že to bylo. Padouch nebo hrdina... praví klasik :-)