Ekonomika
😉 Možná kdyby dali ty samé ceny jako Júeséj,tak by v EU poskočili z nevýrazného 16 místa.
Nebaví mě to znovu hledat, někde jinde jsem to nedávno psal včetně přesných čísel: Hyundai i Kia si stanovily pro Evropu určitý plán prodejů. Ten Hyundai v pololetí překročil , takže má předpoklad ho překročit i za celorok. Kia podkročila plán o několik tisíc jednotek a má pořád reálnou možnost to do konce roku srovnat, protože se teprve projeví nasazení nového Ria, Picanta (nějaký velký dopad na čísla od Optimy asi nemůžeme čekat, rozhodně ne tento rok). Sečteno to znamená, že HKAG zvyšuje svůj podíl ne evropském trhu tak, jak si to naplánovala, a že jejich růst na tomto trhu je dlouhodobá tendence. Řeči o malém podílu nebo nízkém růstu jsou pro ty, kteří střílejí od boku a nevnímají hospodářskou realitu.
V článku je mnohem důležitější tvorba zisku - a ten tvoří velmi dobře Kia i Hyundai. Kdo chce, může se tady v ACZ pro srovnání podívat na podobný článek o Škodě na předchozí stránce, ze kterého je patrná specifická váha automobilek - zisk, co Škoda vytvoří za půlrok, dosahuje Kia téměř dvojnásobně za kvartál - a to je Škoda rozhodně prosperující automobilka. A tvorba zisku není žádný mechanický přepočet "kolik prodaných aut, takový zisk", takhle to opravdu nefunguje. Někteří jiní tradiční výrobci - typicky Opel - můžou na ta černá čísla jenom smutně koukat. Firma je zdravá tehdy, když tvoří dostatečný zisk, který jí zbyde na další rozvoj a na tvorbu rezerv, až začne další kolo globální hospodářské krize.
Za těchto okolností není pro Kiu problém podstoupit riziko uvést na evropský trh vůz střední třídy, to je asi jasné.
V článku je mnohem důležitější tvorba zisku - a ten tvoří velmi dobře Kia i Hyundai. Kdo chce, může se tady v ACZ pro srovnání podívat na podobný článek o Škodě na předchozí stránce, ze kterého je patrná specifická váha automobilek - zisk, co Škoda vytvoří za půlrok, dosahuje Kia téměř dvojnásobně za kvartál - a to je Škoda rozhodně prosperující automobilka. A tvorba zisku není žádný mechanický přepočet "kolik prodaných aut, takový zisk", takhle to opravdu nefunguje. Někteří jiní tradiční výrobci - typicky Opel - můžou na ta černá čísla jenom smutně koukat. Firma je zdravá tehdy, když tvoří dostatečný zisk, který jí zbyde na další rozvoj a na tvorbu rezerv, až začne další kolo globální hospodářské krize.
Za těchto okolností není pro Kiu problém podstoupit riziko uvést na evropský trh vůz střední třídy, to je asi jasné.
Uvědomil jsem si, že jsem neodpověděl na tvou otázku.
Zkusím to tedy též otázkou - myslel si krachující Hyundai Construction?
Zkusím to tedy též otázkou - myslel si krachující Hyundai Construction?
Ahoj, psal jsem ti dopoledne, někam se to ztratilo. Ano, myslel jsem Hyundai Construction. Byly tam nějaké komplikované vlastnické vztahy v rámci ještě dalších podniků čebolu, tak myslím se do té záchrany interesovalo víc hyundaiských firem. Vlastně nevím, jak to dopadlo, ty ano? - pěkný den 😄
Otec zakladatel rozdělil veškeré původní firmy mezi 8 synů a šel do důchodu, synové/následovníci se povětšinou nemají moc v lásce(jejich jnéna nejsou k zapamatování - sorry).
Syn "Construction" to nezvládl a myslím, že i spáchal sebevraždu. Po docela velkých bojích mezi bratry, to vyhrál syn "automoto" a snad již dokonce převzal a z bankrotu vytáhl construction. Pozor to není žádný podnik "prdítko" staví to i v Brazílii a USA ... .
Stačí?
Syn "Construction" to nezvládl a myslím, že i spáchal sebevraždu. Po docela velkých bojích mezi bratry, to vyhrál syn "automoto" a snad již dokonce převzal a z bankrotu vytáhl construction. Pozor to není žádný podnik "prdítko" staví to i v Brazílii a USA ... .
Stačí?
Ale k teme, mam radost, ze je tu dalsia automobilka ktorej sa dari a muti vodu v stojatom rybniku.
P.S. Japonci i Korejci dobře vědí, že dobytí amerického "autotrhu" je relativně mnohem snažší, než je tomu u trhu evropského.
A pokud máš na mysli předchozí odbdobí, tak i tam bylo to dobývání takové kolísavé.
On každej chvilku tahá pilku....
😉 ,
Nevím, nevím jestli je o tolik jednodušší prorazit na ten (super)velký americký trh, za to ale vím, že amerika má také několik "lokálních" výrobců, kteří se snaží, seč můžou se svému lidu zavděčit a prodat. Navíc amíci jsou "národovci" a rádi "podporují svého řemeslníka/producenta". Oni si totiž, stejně jako jiné národy, myslí, že ten jejich výrobek je nej nej, tak proč kupovat cizí. 😄
Pokud by to co píši nebyla pravda, tak by tam již dávno celý VW koncern prodával minimálně mio aut ročně, ale jak víme moc mu to nejde a to se podbízí jak to jen jde(cenové, sponzoringem, placeným productplacementem ve filmech .....). O francouzích a italech(ti radší koupili celou značku) ani nemluvím. Všichni se tam chytají jen s luxusem - to je super, ale není to gró prodejů. Myslíš li svým "levný sedan" např toho nového US Pasáta, pak se asi místním nezavděčíš 😒
PS: Krásně použité slovní spojení "snadný oříšek" 😄
Jinak na hozenou udičku VW v USA už někdo zatahal >😁