Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auto Bild: Hyundai usiluje o Opel

Budoucnost Opelu stále není jasná. Kdyby byla automobilka na prodej, zájem by prý měl i Hyundai.
Zpět na článek
1. 8. 2011 09:16
1. 8. 2011 11:05
1. 8. 2011 11:43
1. 8. 2011 12:04
1. 8. 2011 13:44
1. 8. 2011 16:20
1. 8. 2011 17:34
1. 8. 2011 23:19
1. 8. 2011 20:37
1. 8. 2011 14:27
Avatar - Sosa
1. 8. 2011 09:16
VWBild
tieto hluposti co tu stale siri tzv. AutoBild, v ktorom kazdy test vyhrava jedna nemenovana znacka, uz normalne zacinaju hranicit s nekalymi obchodnymi praktikami a poskodzovanim dobreho mena :no:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2011 10:52
Re: VWBild
Proč "se čílíte"? :-)
PS: Hyundai přece kdysi ZAČÍNAL "na starých OPELech" a kdyby gigant typu současného Hyundai/Kia OPEL koupil JEN by mu to prospělo, nebo? ;-)
Avatar - Nerez
1. 8. 2011 11:05
Re: VWBild
Moc se mi nelíbí, kdyby měl Opel padnout do rukou rákosníků.
Avatar - Sosa
1. 8. 2011 11:43
Re: VWBild
Neni sa coho obavat, Opel nie je na predaj. Opel tvori 80percent obchodu GM v Europe, Iba slabomysleny clovek moze verit ze by sa ho dobrovolne vzdali. Ak by ho predali tak to si rovno mozu skrtnut z nazvu to *General*.

Skor si myslim ze sa jedna o sirenie povesti s cielom oslabit doveru zakaznikov v Opel.

Mimo to treba ale dodat ze GM nie je ziadnym idealnym vlastnikom, Vseobecne ako sa ukazuje neprospieva europskym znackam americke vlastnictvo, vid Saab, Jaguar, Volvo..Co ma najviac mrzi je ze pod GM sa prespala expanzia znacky do sveta, na rozdiel od trebars VW, Frantikov, Fiatu ma Opel len cisto europske aktivity
Avatar - Uhlik
1. 8. 2011 12:04
Re: VWBild
Ona sa neprespala, akurat ze Ople najdes pod inymi znackami.

Nieje predsa v zaujme americkeho GM mat silnu poziciu v Cine/Juznej amerike atd. pod nejakou EU znackou Opel, ked staci prelepit znak na kapote a uz ma pozicie Buick, alebo Chevrolet...
Avatar - Stephen
1. 8. 2011 13:44
Re: VWBild
Moc by mě zajímalo na jakých starých Oplech HYUNDAI začínal. Pokud je mi známo, tak Cortina, která z výrobních linek HYUNDAIe sjížděla jako první licence, byl FORD. A pak následovala spoupráce s MITSUBISHI.
Blahé paměti Racer, produkt Daewoo, byl původně Oplem, a to Kadettem. A Daewoo se dnes jmenuje Chevrolet a pod křídly GM nakonec skončilo.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2011 15:53
Re: VWBild
Ach to jsem se spletla - MOJE chyba, OMLOUVÁM se! :-)
Avatar - petrumr
1. 8. 2011 16:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 8. 2011 17:34
Re: VWBild
Nepleteme si náhodou dvě korejské značky? Hyundai s Daewem protože pokud vím tak Racer (v USA Pontiac Le Mans) a později i Nexia vycházeli z Kadetu a Espero z Ascony ale u Hyundaie pokud vím byla ze začátku spolupráce s Mitsubishi která fungovala do nedávna.

Edit. Sorry nevšiml jsem si že už to tu bylo vysvětleno.
1. 8. 2011 23:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 8. 2011 20:37
Re: VWBild
Autobild, rozumejme Autotip a dalsi jsou bulvarni deniky..... vetsina veci kere oni rikali jako zarucenou pravdu se nikdy nestala
1. 8. 2011 11:28
Spravanie sa Hyundaiu
Myslim si, ze ak by Hyundai ziskal Opel, bolo by to pre Opel urcite lepsie ako keby zostal v rukach General motors alebo Cinanoch alebo Rusoch. Mne sa vzdy pacilo ako sa Hyundai spraval ku svojej chudobnejsej sestre Kia. Viem, je to trochu z ineho sudku ale o takom vztahu VW-Skoda by mohla Skoda len snivat. Verim, ze Hyundai by Opelu naozaj pomohol a Opel Hyundaiu. Napriek tomu si myslim, ze je to nerealne.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Nerez
1. 8. 2011 11:31
Re: Spravanie sa Hyundaiu
Spíš mám obavy, aby Hyundai z Opla neudělal korejce. Škaredé interiéry a všude zvenku šílené korejské tvary, hlavně předních a zadních světel :no:
1. 8. 2011 11:45
Re: Spravanie sa Hyundaiu
pripada ti, ze po tom co Geely kupil Volvo, to vyzera takto?
[odkaz]

>:D
1. 8. 2011 13:54
Re: Spravanie sa Hyundaiu
Toho bych se nebál, technika by možná změnila, ale pojetí designu a celé značky ne... Stačí se podívat na ostatní "východní" prodeje - Jaguar, Land Rover, Volvo atd...
1. 8. 2011 11:41
Re: Spravanie sa Hyundaiu
Tiez si myslim. Ak by sa uz Opel mal predat, tak z moznosti cina, rusko, india, korea (plus pripadne vw) mi pripada Hyundai ako najlepsia volba. Hyundai by ziskal prestiznejsiu znacku (aspon v ramci Europy) a solidne vyrobne/vyvojove kapacity. Opel by ziskal priestor na novych trhoch (aj ked niektore modely by sa asi rebrandovali pod hyundai) plus financie na dalsi chod.

Ovsem ked GM nepredal Opel pred dvomi rokmi, nechapem preco by ho predaval teraz. Opel obnovil svoje portfolio, nove modely sa predavaju celkom slusne, a kedze GM nie je v problemoch aby nutne potreboval hotovost, tak preco by Opel predaval?
1. 8. 2011 13:45
Re: Spravanie sa Hyundaiu
Já si nějak prodej Opelu VW nebo i Hyundai nedokážu představit... O prodeji VW už se zde nebudu zmiňovat, svůj názor jsem napsal zde: [odkaz] ... Ale teď k možnému prodeji Hyundai... Asi se mnou nebudete souhlasit, ale ze strany Hyundaie mi to přijde jako logický krok... První problém vidím v neustále stoupající kvalitě korejských vozů (nákup Opelu by toto ještě urychlil), takže za pár let by nastala situace, kdy by Hyundai měl 3 značky téměř na stejné úrovni a bylo by už těžké odlišit zaměření značek, popřípadě určit jejich daného zákazníka (a jestli to doteď Hyundai se 2 značkami vycházelo, tak se 3 si to už opravdu bez větší konfrontace značek a boji o zákazníka nedokáži představit)... Dál je tu jeden paradox, který by prodeji také moc nepomohl, a to ten, že v momentě převzetí Opelu by měl koncern "až příliš použitelné techniky", tudíž by došlo k velkým ztrátám na straně vývoje, a to z obou stran (Hyundai nabízí lepší motory, Opel podvozky, technologie atd...). Navíc, příliš nesouhlasím s tím, že by Opel získal nějaké nové trhy. GM by podle mně ve smlouvě o prodeji trvalo na tom, že se Opel nepodívá do Číny, Již. Ameriky atd., kde GM prodává právě modely Opelu (akorát pod jinými značkami)... A výhody v podobě hybridních technologii nebo výrobních kapacit podle mně nestojí za takovou cenu... Jinak stejně jako ty nechápu, proč vůbec chce GM prodat Opel. Vždyť právě Opel je jejich nejdůležitější vývojovou větví a jestli by skutečně došlo k prodeji Opelu, GM by mohlo ještě hořce litovat...
1. 8. 2011 18:04
Re: Spravanie sa Hyundaiu
:yes: není potřeba nic dodat, takhle to prostě je....a ještě tady může hrát svoji roli to, že GM propojilo Opel s bývalým Daewoo a jak by se tohle v případě prodeje projevilo v samotné jižní Koreji.
1. 8. 2011 11:42
Re: Spravanie sa Hyundaiu
Notak to promiň, ale nevím v čem se VW ke Škodě chová hůř než Hyundai ke Kii??? Podívej se kde byla Škoda před 15 lety a kde je teď. Navíc všechny modely Škody jsou naprosto svébytné, žádné přelepování znáčků. To evropské modely Hyundai/Kia jsou mnohem víc unifikovanější.
Avatar - jazva
1. 8. 2011 11:47
Re: Spravanie sa Hyundaiu
No mňa len takto na rýchlo napadá šírka modelovej ponuky. Každý model od Hyundai má svoj protimodel od Kia. To sa o Škode nedá povedať...
1. 8. 2011 13:07
Re: Spravanie sa Hyundaiu
To sice jo, ale to souvisí právě s tou velkou svébytností Škody, protože VW zase třeba nemá protimodel od Roomsteru, nebo Yeti. ;-)
Avatar - Nerez
1. 8. 2011 13:14
Re: Spravanie sa Hyundaiu
Yeti je postaven proti Tiguanu.
1. 8. 2011 13:47
Re: Spravanie sa Hyundaiu
To je sice pravda, ale rozměrově i cenově je každý trochu někde jinde a určitě mají od sebe dál než třeba Sportage/ix-35...
1. 8. 2011 14:51
Re: Spravanie sa Hyundaiu
Yeti je umístěn pod Tiguana, cenou, technikou i rozměrem. ;-)
1. 8. 2011 16:15
Re: Spravanie sa Hyundaiu
Ja teda ten rozdiel vidim. Hned ako Hyundai nieco vyrobi a je jedno o co sa jedna, hned to dostane aj jeho "chudobnejsia sestra" Kia. Nenecha si to pre seba aj ked su si v urcitom zmysle konkurentmi...mozno prave v takom vztahu ako VW a Skoda. Pozri na Skodu...len co zacala mat uspech, VW sa uz branil. A niektore novinky od VW, ktore si vazim (napr. motory TSI), dostala Skoda alebo Seat az po rokoch!!!!! Toto neurobil Hyundai Kii nikdy. VW Skodovke, Seatu a ostatnym ano.....az do takych malichernosti, ze ci Skoda Superb miesto pre odkladanie dazdnika vobec smie mat, pretoze by to slo proti Passatu. Uz len tieto chorobne uvahy (aj ked nakoniec asi nezrealizovatelne) od VW su pre mna autoritativne a strachujuce sa o svoj VW. Videl si a lebo pocul si nieco take u Hyundai a Kiii? Tym nechcem ovsem povedat, ze VW Skodovke nepomohol, ale ten vztah nie skor ako o nadriadenom a podriadenom.
2. 8. 2011 19:01
Re: Spravanie sa Hyundaiu
Nesouhlasím s tebou... V první řadě se musíš kouknout na vzájemné postavení VW - Škoda a Hyundai - Kia. Kia - Hyundai jsou automobilky na stejné úrovni a za téměř stejné peníze a záleží pouze na zákazníkovi, jestli mu sedne styl jedné či druhé značky. A právě proto mají stejnou techniku ve stejnou dobu... U koncernu je situace jiná: zde je VW postavena jasně (i když je pravda, že dnes už ne tolik) nad obě automobily (Seat, Škoda) - stojí víc, má lepší jméno atd. a právě proto si nechává např. nejnovější techniku pro sebe. Důkazem tohoto postavení mezi koncernovými automobilkami dokazuje i "deštníková aféra" Superbu, kde chtělo VW zdůraznit, kdo je zde ta dražší značka... Jinak ohledně nabízených modelů, VW i Škoda mají své svěbytné modely: u Škody jsou to třeba Roomster nebo Yeti...
PS: V dnešní době už se Hyundai snaží preferovat jako dražší značka než Kia a proto si myslím, že zanedlouho budeme svědky podobných způsobů jako v koncernu (i když asi né v takové míře...)
1. 8. 2011 14:27
Divné věci
Opelu se rozhodně nedaří dobře a hlavně myslím psychologicky, protože necítí podporu mateřské GM. Pak jsou tu všelijaké drby o tom, jak peníze vynaložené Opelem na vývoj jdou po rebadgování do kapes jiných značek skupiny, a ještě různé další řeči. [odkaz] To je domácí válka ve skupině. Druhá strana věci je, že všem velkým agresivním výrobcům - což je určitě VW Group i HKAG - by jistě nevadilo, kdyby Opel vyklidil přesaturovaný evropský trh a oni mohli na uprázdněné místo vtrhnout - jiné možnosti růstu, než někoho potopit nebo poslat do penze, na evropském trhu vlastně nejsou. Zároveň si můžeme zaspekulovat třeba i o tom, že HKAG by se náramně hodilo, kdyby VW, vyplašené řečmi, že si Opel koupí Asiati, provedlo obranný nákup značky, kterou vůbec nepotřebuje a ve které by pouze utopilo haldu peněz, které by jinak užitečněji mohlo nacpat třeba do kulhavého Seatu. Takový obranný nákup by pro VW zřejmě nepřinesl akceleraci, ale naopak odčerpání sil a zpomalení, tedy výhodu pro konkurenci. Takže spekulovat se dá kolem dokola.
HKAG ale dlouhodobě říká, že si žádnou další značku pořídit nehodlá a teď to tiskový mluvčí zase zopakoval novinářům - hodlají v Evropě chodit po vlastních nohou: [odkaz] K tomu si lze zase zaspekulovat, že HKAG nese na hrbu dostatečný batoh, kterým je připoutané k problémům korejské ekonomiky a politiky, takže skutečně nemusí mít nejmenší chuť tancovat ještě mezi německo-americkými vejci.
Rozbalit vlákno
4
1. 8. 2011 18:12
Re: Divné věci
My vnímámě Evropu jako pupek světa, ale je gřeba si uvědomit, že HK je světová značka a třeba v USA je daleko víc etablovaná bež VW. I když VW má velice dobrou pozici v Číně, mám takový dojem, že tam je mezi ním a HK menší propast, než naopak v USA. A po oné krizi je USA zase největší automobilový trh světa. Navíc Čínu čekají problémy, které mohou dnešní rozjásanou náladu a bezbřehý optimizmus zchladit zcela nečekaně a dost drasticky, rozhodně drastičtěji, než byla krize v USA.

GM by Opelem ztratilo Evropu, otázkou je, co by se třeba stalo s Vauxhallem, který tady nikdo skoro nevnímá, ale v Británii je to dost viditelná značka. Zajímalo by mně, kam vlastně Vauxhall patří a jaký je jeho vztah k Opelu potažmo k GM.....

Jinak nikdo neroste do nebe a myslím, že VW by Opela nekoupili, to už je i na ně příliš velké sousto, pak by ten SEAT ale musel zrušit zcela určitě.....
1. 8. 2011 20:19
Re: Divné věci
Ano :yes: Já se GM moc nezabývám, ale Vauxhall pokud vím je z evr. zemí dál prodávaný jen v Anglii, všude jinde v Evropě ho už dávno nahradil Opel. V. je nadále samostatná společnost ve skupině GM, ale díky politice GM už ca od 70. let je skoro dokonale zOpelovaný, prakticky je to rebadging. GM chtělo V. prodat zároveň s O. v roce 2009, z toho soudím, že je oba samo vnímá jako jednu firmu a jeden problém. Tak tipuji, že v případě prodeje Opelu půjde z jedné vody šupančisto taky Vauxhall.

VW je opravdu mocná skupina, i když zatím do US příliš nepronikla. V Číně loni prodali asi 1,9 mil. vozů (1. místo), letos se prý dostanou nad 2,0 mil. Hyundai spol s Kií prodali loni v Číně asi 1,1 mil. (2. místo, před Toyotou a GM). Nevím, jak VW, ale prakticky celý ten objem byl vyrobený přímo v Číně, společnými podniky HKAG-čínský partner.

Zatím zdar :-)
2. 8. 2011 19:52
Re: Divné věci
Chtěl bych Vám říct, že vy oba máte špičkové příspěvky a je to radost číst :yes: ... Někdy musím číst několik stránek a téměř nic se nedozvím, ale Vy dva to dokážete skvěle a věcně podat v jednom příspěvku, opravdu smekám :-) ... Jinak Vauxhall se dnes bere pouze už jako "podfirma" Opelu a při všech jeho případných prodejích se s ním už také počítá... A co se týče těch čísel z Čínského trhu, mohl bys mi poslat nějaký odkaz? Nějak se mi nezdá to 4. místo GM, vždyť Chevrolet i Buick mají v Číně skvělé postavení, myslím, že o dost lepší než Toyota a možná i než Kia/Hyundai...
1. 8. 2011 21:00
Re: Divné věci
Vauxhall už dávno nic nevytváří jsou to jen Opely prodávané pod touto značkou, takže to vlastně už není firma, ale jen marka.
Avatar - petrumr
1. 8. 2011 16:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0