Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Focus Kombi 2,0 TDCi Powershift – Kinetické stěhování

Je hezčí, pohodlnější, úspornější, ale jeho zavazadelník je menší než u předchůdce. Jak velký to bude problém při jeho návratu do Octavia Combi-klasse?
Zpět na článek
2. 8. 2011 11:58
Re: Porovnanie
Oni vůbec tyhle testy jsou nesmysl. Výrobce má v podstatě jen tři možnosti, jak vylepšit jízdní vlastnosti:
1. tuhost/měkkost pružin - čím měkčí, tím pohodlnější, čím tvrdší, tím se auto méně nakládí a lépe drží stopu
2. tuhost tlumení - větší utlumení zapříčiní větší skákavost, auto se bude chovat jako motokára, sportovněji, naopak menší tlumení auto zpohodlní na jednorázových, nerovnostech, ale bude se hůře chovat na pravidelných výmolech, zvlněné vozovce apod.
3. zdvih - čím větší, tím větší nerovnost překoná a větší rázy snese, než narazí tlumič na doraz

Tyhle tři parametry se navzájem ovlivňují a je na výrobci, jak to auto koncipuje. Také to samé auto s jiným motorem může být jinak naladěno (mít jiné pružiny a tlumiče). Každý by si měl vybrat, co mu vyhovuje. Neexistuje vítěz, možná je někdo lepší ve slalomu, ale zase může být horší v pohodlí. Taky všechny ty testy jen konstatují nesmysly a odráží (ne)stranost toho testera. Nic víc. A všichni se toho pak chytaj jako ovce.
8. 9. 2011 11:59
Re: Porovnanie
Já jsem zase slyšel, že motor s 8V se plní hůř, ale díky turbu to stačí. A ušetříš na každým motoru spoustu součástek při výrobě a možná i nějaký problém v provozu.

A už vyřešili to zanášející se sítko v přívodu oleje k turbu?
8. 9. 2011 11:57
Re: Porovnanie
Milenius: napsat, že tuhost kastle je podružná nebo že mají všichni v podstatě stejný zavěšení spíš ukazuje na to, že věci rozumíš pouze se svého pohledu.

Ford má IMHO podvozky jednoznačně nejlepší ne snad ve slalomu, ale spíš kombinací komfortu odpružení a jízdních vlastností. Focus I byl super a tvrdej, Focus II byl komfortnější a už to nebylo ono, jestli je tohle ještě komfortnější a ještě míň "agilní", pak to jen potvrdilo moje rozhodnutí z loňska, kdy jsem přešel na VW, protože řízení už nebyl rozdíl.
Avatar - Ronault.
3. 8. 2011 21:57
Re: Porovnanie
Ne, nepřečetl, špatně napsal... Mea Culpa. Chtěl jsem říci, že nový HDI má taky 8V, stejně jako 1,6 TDCi a vyrábí se delší dobu, takže v 308 už by po faceliftu měl být zcela jistě.
Ty motory jsou totiž konstrukčně skoro totožné, rozdíly jsou jen ve vodní pumpě a filtru pevných částic, nic víc, takže podezřívám novináře z překlepu.

V PSA totiž zjistili, že pro přeplňované motory je postačující 8V technologie, neb plnění zajistí kvalitně turbo. Renault sice tvrdí, že 1,6 dCi je 16V právě proto... takže komu věřit, to je těžko říci. Každopádně jelikož Ford tyto motory od PSA "bere", tak těžko bude mít 308 pořád ještě 16V.
Avatar - Guttalax
3. 8. 2011 17:59
fokusík
;-) Po octávií,Fábií je to nejprodávanější auto.K tomu není co dodat. Jen tak dál . Lidi prostě kupují osvědčenou kvalitu. :-!
Avatar - Atlis
3. 8. 2011 17:49
Re: Focus raději ne..
Akcne balicky su aj v PL tak ako aj zlavy co zakladneho cennika. Jednoducho som si naspecifikoval auto vratane priplatkovej vybavy, povedal som kolko za to chcem zaplatit, predajca povedal kolko moze zlavit a vyslo nam to vyse 13%. Na FFIII v PL zatial ziadne zlavove baliky nie su. Su iba na starsie auta - FFII, Mondeo, Kuga, Fiesta atd.
Avatar - iudex
3. 8. 2011 15:55
Re: Focus raději ne..
Hovoríme o rôznych veciach. Ja o Slovensku, Ty o Poľsku. U nás 13% na Focusa nedostaneš. U nás na to ide importér cestou akčných cenníkov (modely označené ako X: Trend X, Champion X) a z týchto už zľavy moc nedávajú, leda Ti prihodia pár serepetičiek. Tých 13% dostaneš zrejme zo základného cenníka, ale to si potom zase iba na úrovni tých akciových cenníkov.
3. 8. 2011 15:52
Re: Porovnanie
Tyhle věci co jmenuješ mají také vliv na celkové jízdní vlastnosti, ale jsou právě podružné a vychází z dané třídy. Zavěšení kol mají všichni v podstatě stejný (taky to od sebe kopírují), koncepci mají tyhle auta taky stejnou, uložení motoru jakbysmet, pohon nápravy také, pneumatiky nemá cenu komentovat, stejně si tam dá každý co chce, ráfek jakbysmet, tuhost karoserie nebude moc rozdílná. Bavíme se o stejné třídě, nesrovnávejme Octavii s BMW.

Typický příklad je Fiat 500 vs. Ford Ka. To jsou stejná auta, které sjíždějí ze stejné fabriky - stejný motor, stejný podvozek, stejné zavěšení, jen kastle je jiná a jsou zvoleny jiné pružiny a tlumiče. Rozdíl je dost veliký, právě takový, jaký chtěl vývojář dosáhnout. Není to špatně ani dobře, každému vyhovuje něco jiného. Přesto se všichni novináři kloní k Fordu, protože je naladěn víc do sportovna, protože všichni motonovináři by nejradši jezdili ve Ferrari a všichni, kdo jsou tu pravidelně taky. A když se něco plavně nese a houpe, tak je to špatně, přestože všechny ženy (a právě pro ně je to auto určeno), které si touhle auto koupí, preferují něco jiného. A novináři to nejsou schopni pochopit.
Avatar - Atlis
3. 8. 2011 15:49
Re: Focus raději ne..
Zlavy nie su? Ja som dostal vyse 13% na FFIII. Mondeo 1.6 EB vs Focus Sedan 1.6 EB rozdiel vyse 2500E. Mondeo je sice super kauf, ale nema taku cenu ako FFIII a uz toboz nie je lacnejsie.
Avatar - Atlis
3. 8. 2011 15:45
Re: Porovnanie
Focus 1.6TDCi 8v, 308 FL 1.6HDI 16v, len si si to zle precital. ;-)
Avatar - Ronault.
3. 8. 2011 15:38
Re: Porovnanie
To byla verze HDI v tom 308 SW před faceliftem? Protože HDI je nyní už také 16V, třeba to ani novináři neví, nebo sis to spletl.
Avatar - Atlis
3. 8. 2011 13:58
Re: Proč Focus Combi?
jj vidis to spatne. :-) problem je totiz v tom, ze sivy je iba v zakladnom modeli. titanium je hodne cierny:

[odkaz]
3. 8. 2011 11:48
Re: Proč Focus Combi?
čéče předevčírem jsem v FF3 seděl.... A FF2 jsem rok měl....
A na interiéru opravdu trvám, podle mě je o ničem.... Mimochodem nový C-max je to samé, taky mi to přišlo jako trága. neřeším, jestli to bude vrzat nebo nebude atd., ale prostě vizuelně to vypadá hrozně.... Šedé plasty, brr.... Výplně dveří.... fakt ne....

Mondeo je sice x let starý model, ale kvalitou provedení interiéru i volbou materiálů je někde úplně jinde (což tedy není tak překvapivé, když je o třídu výš, ale zas už má svoje roky a Focus a C-max jsou zcela noví.....).

Ale je to jen můj názor, třeba to vidím špatně.... :*)
Avatar - iudex
3. 8. 2011 11:39
Re: Focus raději ne..
Nie je jasné, či hovoríš o F2 alebo F3. Ak o F2, záleží, s akou Oktávkou porovnávaš - objektívne by to bolo s 1,6MPI. A oproti tomu je Focus rozhodne živší, oproti 1,8TSI je samozrejme leňoch. ;-) Hodne malý kufor je relatívny, čisto litrami na Oktávku nestačí (kto v triede áno?), využiteľný je však výborne, kubický, pravidelný tvar, širší ako Octa (čo tiež môže pri určitom druhu nákladu zavážiť - darmo máš veľa litrov objemu, ak tam náklad neprestrčíš). O tej konkurencii Fabii kombi pomlčím, nechcem Ťa zhadzovať.
A čo do ceny máš pravdu, akciové Mondeo je super kauf, obzvlášť v porovnaní s menším Focusom (na ktorý žiadne zľavy nie sú).
Avatar - Atlis
3. 8. 2011 11:35
Re: Proč Focus Combi?
Si si isty, ze si videl na zivo FFII? Pretoze ja o tom pochybujem. :no:

A cena - no hadam si nemyslis, ze FFIII sa predava za cennikove ceny. ;)
3. 8. 2011 10:57
Focus raději ne..
Když mi nedávno zbořili octavku,jak jsem jel na chatu,tak jsem si půjčil Focuse kombi ,skoro nového a byl jsem překvapen.Nemile.
Hodně malý kufr,věci z auta jsem musel odvézt na dvakrát.Byl to benzín 1.6 a lenoch jako prase.Žral jak já když sednu k dvanáctce Prazdroj.Jedině,co musím pochválit,jsou luxusní brzdy.Jinak je to auto ,které může konkurovat Fabii kombi.Ať se na mě nikdo nezlobí,ale byl jsem hodně sklamaný.Nový stál 714 000.Děsná pálka.Mondeo už je o něčem jiném a nebo jeden z prvních Focusů kombi.
Můj názor.
3. 8. 2011 10:51
Proč Focus Combi?
.... když za podobné peníze už člověk pomalu koupí "akční" Mondeo? (samozřejmě narážím na testovanou verzi, jinak ten Focus půjde v nějaké soc verzi určo koupit levněji)
Moc mi to nedává smysl, snad jen, že někdo vyloženě nechce velké auto....

Jinak Focus se mi nelíbil podle fotek a interiér naživo mě vyloženě zklamal.... nehodnotím jeho vzhled, to je věc vkusu každého soudruha, ale kvalita použitých plastů, zpracování atd., to vše mi připomnělo minulou generaci, kterou jsem rok měl a která teda kvalitou interiéru rozhodně neoplývala....

Na to, že tohle je nová generace, tak opravdu ten kvalitativní rozdíl hodnotím jako dost malý.... Navíc v tom autě, ve kterém jsem seděl, nějak divně duněl tapec u plynového pedálu řidiče.... stane se, no.... :*)

Prostě jako auto dobrý, ale rozhodně nevystupuje ze stínu předchozí generace. Jasně, je lepší, ale rozhodně to nevidím jako nějaký revoluční krok.... (z pohledu kvality)
Avatar - Atlis
3. 8. 2011 09:31
Re: Hmotnost astra vs focus
Slovenske zastupenie Fordu, ktore je prirodzene najhorsie na planete, dokazalo vypocitat pohotovostnu hmotnost po svojom. Vzali pohotovostnu hmotnost (hmotnost auta + 75kg vodic + 90% paliva) a pridali k tomu dalsich 75kg, pretoze nevedia citat specifikaciu auta. Z toho potom vysli tie sialene cisla. Najlepsie je, ze to este dali aj do oficialnych papierov, letakov...
3. 8. 2011 09:29
Re: Spatne info v clanku
Spíš ten vedoucí autosalonu ze sebe (tebe), dělá b*bce.
Avatar - Atlis
3. 8. 2011 09:29
Re: Šílený design
Nie vsetci chceme jazdit v tomto:

[odkaz] ;-)
3. 8. 2011 09:27
Re: Porovnanie
Tak to je hodně zjednodušené. A i v tom zjednodušení by stál za to doplnit minimálně bod 4. stabilizátory. 8-s
Avatar - iudex
3. 8. 2011 09:21
Re: Šílený design
Ale Focus do tejto Tvojej (podivnej) schémy zapadá: po získaní skúseností s "francúzskou, talianskou či kórejskou hrôzou" skončí pri nemeckom aute = Forde. ;-)
Avatar - igor77
3. 8. 2011 09:15
Je hezčí, pohodlnější, úspornější..
...brzy bude fokus tak krásný až to bude k nevydržení. jako kuga
Avatar - Ada je zase tady
3. 8. 2011 09:07
Šílený design
To si u Fordů opravdu myslí, že to koupí někdo, jehož životní hodnoty jsou už vyrovnané? Nebo je jejich komerčním cílem člověk do 25 let? Mohli by přece vědět, že mladý člověk bez zkušeností koupí nejprve spíše levné nekvalitní zboží a teprve když získá nějaké zkušenosti a té první francouzské, italské, či korejské hrůzy se zbaví, tak chce už nějaké kvalitnější auto, za jehož design se nebude muset 10 let stydět => a skončí u výrobků koncernu VW.

Tuhle hrůzu musel navrhovat nějaký zfetovaný teenager. Zvenčí je to designově velmi nepodařené, uvnitř mimořádně odpudivé. :no: :no: :no:
3. 8. 2011 09:02
Re: Hmotnost astra vs focus
Astra s 1.6T asi uz konecne jede, ale v zakladnim motoru tragedie vsech tragedii, nevim jak nekdo vubec muze dat takovy motor do tak tezkyho auta.....
3. 8. 2011 09:00
naprosto fadni
vzhled, jetsli tohle je hodnoceny jako hezky design.....zadek ala mastodoidni Mondeo, maly kola, velak bocni plocha...o interieru ani nemluve.....nevim, driv se vsichni smali korejcum , ale dneska to je presne naopak...a konkretne Ford je s poslednima modelama hodne na stiru...viz tohle nebo C Max.....
3. 8. 2011 08:03
Re: Hmotnost astra vs focus
ja ti poviem jedno. Neries vobec testy novinarov. Ti su uz trochu " profesionalne deformovani"... V kazdom pripade pocitaj testy ludi co to auto vlastnia a pobehaj autosalony a povoz sa v autach ktore sa ti lubia a daj si porobit cenove ponuky. Podla toho sa potom rozhodni. Rozhodovat sa podla novinarskych clankov je blbost.
3. 8. 2011 07:39
Jízdní vlastnosti
...nějak tomu nemůžu přijít na kloub....když přicházel Focus druhé generace...tak novináři tvrdili jak ztratil hravost...a agilitu...jak se FoFo2 vydal směrem ke komfortu.....teď to stejné slyšíme u přechodu z FoFo2 na 3tí generaci.....neznamená to už že jezdíme v nějakém francouzkém kolíbavém auto?
..
Nebo je to dané tím, že se zlepšuje odhlučnění....zlepšuje se odpružení od děravých cest ....kvalitnější materiály.....a člověk najednou má pocit, že jede v autě, které je od zážitků odizolováno a prostě si to jen plete s tím, že jede v kvalitnějším autě? ...A ve skutečnosti kvalitní jízdní vlastnosti a agilita zůstává???

Jen nám to holt nepřijde....to že umí jet stejně rychle..stejně zábavně....jen prostě už neslyšíme a necítíme každičký kamínek...neznamená, že jedeme méně zábavně.

Toť teda jen má úvaha.....možná daná tím, že ať to jsou Focusátka nebo Mondea...tak jezdil jsem a jezdívám jejich modely od provopočátku výroby až po ty nejnovější. ;-) :-)
3. 8. 2011 07:33
Re: Hmotnost astra vs focus
Astra je kvalitní pěkná...vevnitř dobře zpracovaná...ale ta 1,6T je dost užraná...ve spojení s malinko vyšší váhou...na 1,6 Ecoboost nemá. Defakto má spotřebu téměř jako 2,0 Ecoboost . Ale stejnak občas je dobré volit srdcem ;) tak pokud přežiješ tyhle malé mínuska jdi do ni. :yes: :yes: Ikdyž v téhle tříde je umě stále favorit Fucus 1,6 Ecoboost
3. 8. 2011 02:53
Re: Spatne info v clanku
PowerShift dnes dělá Ford-Getrag, společná firma s častí výroby i na Slovensku. ;-)
3. 8. 2011 02:51
Re: Hmotnost astra vs focus
Někteří uvádějí váhu i s řidičem někteří ne, třeba Ford + 75 kg řidič. A novináři v tom mají guláš. Tak že si od údajů váhy Focusu odečti vždy 75 kg. ;-) [odkaz]
3. 8. 2011 01:25
Re: Hmotnost astra vs focus
test astry st, odkaz na něj je uvedený v tomto testu...
2. 8. 2011 23:00
Re: Hmotnost astra vs focus
Který test máš na mysli? Astra vypadá dobře, ale má svoje negativa. Je o cca 20cm delší než jiná auta, takže atakuje délkou střední třídu, ale vevnitř to je prostorově max. průměr třídy (podélný prostor). Z větší celkové délky asi taky vyplývá ta vyšší váha.
2. 8. 2011 21:46
Re: Hmotnost astra vs focus
aha, tak nevim čemu věřit. V minulém testu astry st je pohotovostní hmotnost 1500kg... O astře dost uvažuju, líbí se mi z nižší střední asi nejvíc a interiér mi přišel mnohem lepší než jak se všude píše. Ale ta váha... I když snad s motorem 1.6T by to jet slušně mohlo.
2. 8. 2011 20:38
Re: Hmotnost astra vs focus
Namerena vaha v testu z Autobildu viz. vyse:
Ford Focus 1408kg
Hyundai i30 1402kg
Opel Astra 1614kg
Peugeot 308 1438kg
Skoda Octavia 1354kg
VW Variant 1440kg

Astra je fakt tezka.
2. 8. 2011 18:28
Hmotnost astra vs focus
Pořád jsem tu četl jak je astra těžká ale tento focus váží 1570kg (pohotovostní hmotnost) a minule testovaná astra váží 1500kg.... Jasně že měla lehčí motor, ale jsou minimálně stejně těžké... Takže nechápu proč všichni nadávají na astru a focus je v pohodě... :no:
Avatar - Nerez
2. 8. 2011 16:29
Combi od Fordu
Jak se mi krátký Focus nelíbí, tak Combi vypadá opravdu dobře. Ono se to ale dalo čekat, Combi Ford vždy uměl. Stačí se podívat na Mondeo :yes:
Avatar - iudex
2. 8. 2011 15:56
Re: Ford a dobré jazdné vlastnosti
To je trend. Ani BMW už nie je ten starý tvrdý športovec s dokonalou spätnou väzbou riadenia, ale išiel smerom ku komfortu (a Mercedes naopak). Ford môže zostať taký, ako sa to páči nám pár fanúšikom, alebo robiť predaje a ísť v ústrety väčšine. A tá vyžaduje viac komfortu, ako čistú športovosť, aj keď slovne deklaruje opak.
Avatar - iudex
2. 8. 2011 15:51
Re: Porovnanie
Všetky Fordy sú jazdne priemerné až podpriemerné, všetci novinári, čo ich chvália, sú podplatení a D1 je najlepšia diaľnica v Európe... >:-[]
2. 8. 2011 13:51
Re: Spatne info v clanku
Aha tak to jsem nevedel...
2. 8. 2011 13:51
Re: Spatne info v clanku
Tuhle informaci mam primo od prodejce Fordu, je od vedouciho autosalonu Ford v Praze info overeny nemam ale predpokladam ze kdyz mi tohle rekne vedouci autosalonu tak se tomu snad da vedet, delas ze sebe nejak moc chytryho!!!
Avatar - Atlis
2. 8. 2011 13:29
Re: Ford a dobré jazdné vlastnosti
ono zvlastne je, ze akurat podvozok vacsinou/vlastne vsade chvalia. je kultivovanejsi a stale velmi, velmi schopny.

jedine, cim sa skutocne od predchadzajuceho modelu FFIII lisi, je elektricky posilovac, ktory je zakonite horsi ako ten hydraulicky. a aj ten elektricky patri vo svojej triede k tym lepsim.

FFIII je auto na kazdy den. Stretavam sa s ludmi s Focus klubu tu v PL a neprichadza mi na um jediny, ktory by si po jazde FFIII stazoval. Ano, hlavne v pripade hatchbacku je jeho zadna cast dost kontroverzna a diskusii o nej je nekonecno, ale inak?
2. 8. 2011 13:15
Ford a dobré jazdné vlastnosti
Že má Ford dobré podvozky a dobré jazdné vlastnosti určite nie je novinárské klišé, resp. donedávna nebolo. Fordy mali dobré jazdné vlastnosti a bolo o tom kopec testov a video testov v renomovaných magazínoch ako TopGear a pod. (losie testy atď). Problém nového Focusu ale je, že auto zglobálnelo a preto asi stratilo svoju najlepšiu vlastnosť. Teda z nášho pohľadu, z pohľadu iných trhov asi dobré jazdné vlastnosti nie sú úplne kľúčové pri predaji ;-) Je to možno intro k tomu, čo Ford pre nás pripravil do blízkej budúcnosti. 16 globálnych modelov áut a žiadne z nich už asi nebude ako starý Ford 8-s Biznis im ale bude šlapať celosvetovo
2. 8. 2011 12:55
Re: Porovnanie
Základem jízdních vlastností je kinematika zavěšení kola,rozložení hmotností na nápravy,koncepce pohonu(motor vpředu podélně/příčně, pohon nápravy atd...),pneumatiky(konstrukce,rozměr, prof. číslo,huštění..),hmotnost ráfku s pneumatikou, tuhost karosérie v ohybu a krutu atd. s tím, že tvou uvedené body rovněž,jen jim nepatří první místa,ale to je jedno. Je to mix vlivů...1 až N-tý...
Avatar - Atlis
2. 8. 2011 12:33
Re: Spatne info v clanku
DSG robi BorgWarner resp VAG, PowerShift zase Getrag...
Avatar - Atlis
2. 8. 2011 11:56
Re: Porovnanie
co medium, to ine kriteria, to ini vodici, to ine vsetko... ;-) ak niekto pohrebak na ropu chce, pojde do predajne, prevezie sa, nazrie do penazenky, zena mu da facku a kupi skodovku...
Avatar - ryman
2. 8. 2011 11:49
Re: Spatne info v clanku
jiny obchodni nazev pro DSG? no podivejme >:D rekni mi kde tak hodne sviti slunicko, u nas je porad pod mrakem >:-[]
2. 8. 2011 11:26
Re: Porovnanie
Tak v německém Autozeitungu zase pro změnu vyhrál golf následovaný astrou, pak fokálem a poslední skončil megane. Bez zajímavosti ale jistě není fakt, že co se týče jízdní dynamiky, slalomu atd. dopadl fokál nejhůře ze všech (no ono to až tak zajímavé není, všechny fordy jsou totiž z tohoto pohledu průměrné, jen některá media se nám snaží podsouvat něco jiného, a to bez jakýchkoliv objektivních měření...)
Avatar - Emel
2. 8. 2011 11:23
Re: Porovnanie
U Octavie záleží, jak člověk vnímá menší bezpečnost.

Focus vypadá v kombíku moc pěkně, pro mě o řád lépe než 5dv. S turbobenzínovou 1.6 bych si ho jako rodinné vozidlo uměl představit.
2. 8. 2011 11:11
Spatne info v clanku
V članku je chyba pod fotkou kde jsou napsany ceny testovaneho focusu je napsan vykon 110 kw - 150k, ve skutecnosti testovali 103 kw coz je 140 k, v katalogu fordu ani zadny disel se 110 kw neni, je tam pouze 1.6 tdci 90k pak 1.6 tdci 115k a pak je tam 2.0 tdci 140 k ktery zatim neni k dispozici a 2.0 tdci 163k ktery je pouze ve vezi power shift respektive je to jiny obchodni nazev pro dvojspojkovou prevodovku DSG.
2. 8. 2011 10:51
Re: Porovnanie
Díky. Tak to by asi odpovídalo, jak jsem si myslel :-)
Avatar - Atlis
2. 8. 2011 10:33
Re: Porovnanie
Mam ten casak doma, kuknem ti to presnejsie, ale ak sa nemylim Focus bol 115k a Astra 125k. Posledna bola urcite i30cw.
2. 8. 2011 09:44
Re: Porovnanie
Díkm za info, viděl jsem ten test akurát na jejich www stránkách...tak aspoň víme zhruba výsledky.
2. 8. 2011 09:43
Re: Porovnanie
Prosil bych pro mě doplnit, když už si to nakousl :-) :

Focus byl tedy ve slabší variantě 70kw?
S čím dorazila Astra? 1.7 81 nebo 92kw?
Kdo skončil poslední?
Avatar - Atlis
2. 8. 2011 08:45
Porovnanie
Prave vcera som si kupil PL vydanie AutoBildu, v ktorom bolo porovnanie kombikov v nizsej strednej.

V teste bola i30, 308SW, Astra Tourer, Octavia Combi, Golf Variant a Focus Kombi. Vsetky auta boli s dieslovymi motormi 1.6. Test vyhrala vdaka najobjemnejsiemu kufru a uzitocnemu zatazeniu Octavia, nasledovana Focusom a Golfom. Octavii a Golfu boli vytykane jazdne vlastnosti, naopak pochvalu si zasluzil motor 1.6TDI, ktory v Golfe spotreboval 4.8l nafty, v Octe 5.0l. Spotreba Focusu s osemventilovym motorom od PSA bola 5.2l. Co je zaujimave, rovnaku spotrebu mala aj jeho 16-ventilova verzia v 308SW.