Jedinou výhodou 6tiválce je jeho sametový zvuk....to brumlání...ten běh...a poté zvuk při zrychlování. Bohužel když nás někdo svazuje emisemi a spotřebou...tak pak už vyhrává Ecoboost. Ten pro změnu nejde slyšet "vůbec" ..to je tak asi jediné mínus :-) ale výkon, přuznost..lehkost vytáčení...spotřeba...náklady na výrobu (podívejte za kolik si dneska koupíte 240koní v EB a kolik stál 6tiválec) toť vše hraje pro novinku.
Btw. jezdil jsem v Mondeu jak 6tiválce , tak 5tivalce (ten ještě máme doma) tak ted ecoboostem...tak snad s dovolením nějaké srovnání mám.
Ale klíííd :-) nebavíme se o autě na víknedy..nebo pro zábavu...ale s tím, že ročně najezdíš 50-60 tis km. A tam už se bohužel pohodlí počítá...zejména v kolonách...pohyb po městě atd.....pokud jezdíš jen jendou za čas nebo kousek do práce z práce tak to nepochopíš. Navíc dnešní automaty jsou jinnde. Pokud chceš řadit ..máš možnost....pokud pořád něco vyřizuješ přes telefon a nechceš se řazením zaobírat...tak jedeš na automat....btw..dnešní automaty řadí rychleji než člověk manuálně...atd....proč jinak by se dávali do supersportů že :-)
Technicky je nový čtyřválec EcoBoost daleko lepší motor než staré šestiválce. Čtyřválec EcoBoost bude v novém RS a už se seriovým výkonem 350-60 koní. ;-)
Já jsem za možnost manuálu moc rád, ale za co nejsem je zrušení úžasného šestiválce. Máme ho doma, takže vím o čem mluvím. Aktuální Mondeo ke mně tedy nepůjde... I když má "nové" Mondeo o 10kW víc, čtyřválec už nikdy... Takže to bude důvod ke změně značky... bohužel pro Ford... ;-\
Jen můj pohled na věc, nic víc, nic míň...
Na čo chodíš na stránku venovanú autám, keď jedinú výhodu manuálu vidíš v tom, že je lahší? Smutné... Potom sa čudujeme, že z BMW sa stáva mainstream a pózeri, čo si ho kupujú ani netušia, ktorá je hnaná náprava - vylízané mozgy ničia aj to posledné, čo ešte na tomto svete za niečo stojí... Bohužiaľ.
...tak než jsem objednal Ecoboostika, tak se ve mě to pralo hlava nehlava....možnost jen automatu?? já zarytý "manuálec"? a teď....bral bych vůbec ten manuál? ....když je to takové pohodlí......ale ano bral...přeci jen je manuál lehčí a tím pádem méně zatěžuje předek auta....to je , ale už jeho poslední výhoda :-O