Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan Micra 1,2 DIG-S: Kompresorový tříválec na českém trhu

Od srpna si mohou zájemci Micru objednávat s novým přeplňovaným tříválcem 1,2 DIG-S. Ceny začínají na 289.900,- Kč.
Zpět na článek
13. 8. 2011 19:58
13. 8. 2011 21:47
13. 8. 2011 23:39
14. 8. 2011 08:57
14. 8. 2011 13:37
14. 8. 2011 13:43
14. 8. 2011 17:20
14. 8. 2011 17:21
15. 8. 2011 21:18
15. 8. 2011 22:37
16. 8. 2011 00:06
16. 8. 2011 03:27
16. 8. 2011 19:22
16. 8. 2011 07:51
16. 8. 2011 19:54
17. 8. 2011 07:22
17. 8. 2011 23:21
18. 8. 2011 07:48
15. 8. 2011 08:16
15. 8. 2011 15:46
15. 8. 2011 20:04
15. 8. 2011 16:24
15. 8. 2011 19:18
15. 8. 2011 19:58
13. 8. 2011 12:55
Super auto
Podle me super auto, ktere klame telem. Nesazi na laciny efekt, ale velmi poctivou techniku.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petrumr
13. 8. 2011 19:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 8. 2011 13:44
Re: Super auto
Optimim poctu valcu je proste takove, ze soucet cerpacich ztrat (stoupa s vetsim valcem) a ztrat mechanickym trenim (stoupa s poctem valcu a lozisek) je minimalni. To optimum je zavisle na objemu motoru. Malej motor, malo valcu.
Avatar - WinDiesel
13. 8. 2011 23:39
Cena
No, kasali se, ze ma tento motor nahradit disely, koukam na to a nevim cim...
1 - cena opet o cca 100 000 Kc vyssi nez zakladni benzin
2 - vykon o 6 kW vyssi nez 1.5 dCi, tedy nic moc
3 - kroutak o 60 Nm nizsi nez 66 kW dCi, nalozte to a bude vir v nadrzi
4 - jak je to s uspornosti turbobenzinu, vime. V testu auto.cz 6,2 litru, dCi by jelo za 4,0 je to male auto
5 - jedine co uznavam je uspora pri vyrobe tohoto motoru, ale kompresor je zjevne velmi drahy, zda se ze stal 100 tacu, alespon dle cen
tak nevim - jsou bez dieselu ale ten turbobenzin rozhodne neni presvedcivou nahradou
Rozbalit vlákno
18
Avatar - miromen
14. 8. 2011 08:57
Re: Cena
Taky se mi zda ta cena přiliš drza a myslim si že prodeje tohoto motoru budou pod očekavanim.
14. 8. 2011 13:37
Re: Cena
1 - Kdyz uz, tak 90 tisic, ale ucelove porovnavate akcni cenu s cenou novinky. Momentalne je na zakladni Micru akcni cena 50tis, kterou jste pouzil ve svem "vypoctu" ;-)
2 - 72kW je na takove auticko jiste dost. Fabia se 44 kW / 108 Nm je udajne skvela (vazi odhadem o 150kg vice).
3 - Porovnavat moment na klikove hrideli jako absolutni cislo je nesmysl, rozhoduje moment na kole. K vete "nalozte to a bude vir v nadrzi" - mam jinou zkusenost s Nissanem. Note se zakladnim motorem 1.4: 5 lidi, rakev a kola na strese - vyslo 5,9l/100km, coz je na desetinu vyrobcem udavana kombinovana spotreba ;-) (staci se po dalnici omezit na 120km/h)
4 - Tohle neni obycejny turbobenzin, kompresor je tam primarne proto, aby se dosahlo nizsi teploty ve valci a zamezilo se klepani. Kompresni pomer je tu ten hlavni parametr ovlivnujici ucinnost.
5 - Diesel je do mestskeho provozu na kratke pojizdky naprosto nevhodny. Ve statech, kde se silnicni dan a dalsi poplatky plati podle emisi a kde se s dieselem brzy nebude smet do center (pokud se vubec s nimi smi na silnici), se na to budou zakaznici divat jinak.

Suma sumarum, nekdo potrebuje k dosazeni 4litrove spotreby pouzit drahy a tezky dieselovy motor s DPF a pouzit palivo s vyssi litrovou vyhrevnosti a nekdo to dokaze tak, jako tato Micra.
Avatar - miromen
14. 8. 2011 13:43
Re: Cena
Otazka je zda Micra s timto motorem bude schopna za tuhle spotřebu realně jezdit.
Avatar - pelikoš
14. 8. 2011 17:20
Re: Cena
nevidím jediný důvod proč ne
15. 8. 2011 21:18
Re: Cena
1- zakaznika fakt nezajima jak cenu auta (akční/standardní) prodejce nazyva, podstatne je jedine, cifra
2 - snad na tom ten motor neni tak spatne aby musel byt srovnavan s atmo verzi jine 1.2
3 - co myslis ze za zazraky s prevody u Nissanu vymysleli? :-) Udavana spotreba u onoho Notu stoji za pousmani, z kopce se da dosahnout cehokoliv :-) Normalni spotreba dle serioznejsiho zdroje rika ze to bude o litr vic [odkaz] , tj. 6.8, takze zadny zazrak. Napsat ze benzinove auto s koly a rakvi na strese bere 5.9 pri 120kmh je opravdu tezce mimo realitu.
4 - tohle je obycejny turbobenzin, marketing proste nekterym zatemnuje mozek. Uz se tesim na prvni Micru ktera bude v testu drandit po dalnici za 4.0 na 100 >:D
15. 8. 2011 22:37
Re: Cena
1 - Zakaznika zajima cifra, ale zde je rec o rozdilu a dovozovani, o kolik je tento motor drazsi, pak je asi docela dulezite, zda se odecita akcni cena od ceny novinky a podobne. Protoze pak se lze dopocitat uplne cehokoliv, treba ze parkovaci senzory stoji 100 tisic.
2 - Udajne slaby vykon 72kW mozna o 200kg lehciho Nissanu Micra byl dan do souvislosti Skody Fabie 44kW. Konstrukce motoru je snad jedno.
3a - Rozhoduje jen a jen moment na kole a jeho zavislost na otackach, protoze auto pohani kolo. Velky moment na klice jen indikuje, ze se motor bude tocit pomalu, a budou nizsi ztraty trenim (treci moment krat otacky). Ale tak jednoduche to neni - o kolik vetsi treci moment ma diesel?
3b - Udavana spotreba onoho Note nebyla merena s kopce ani pro stale rychlosti 120km/h, ale na dlouhe trase (800km radove). Jen jsem upozornil, ze pro dosazeni takove spotreby bylo treba jet usporne a na dalnici se neprekracovat 120. Je to moje spotreba a je z meho hlediska rozhodne serioznejsi nez nejaky spritmonitor, kde jsou pekne nesmysly.
4 - Tento motor ma kompresni pomer 13, coz rozhodne neni uplne bezne. Znamy priblizny vzorec pro ucinnost Ottova cyklu: 1 - (1/compression ratio)^(gamma-1). Oproti kompresnimu pomeru 10.5, coz ma typicky benzin, to pridava Nissan podle tohoto vzorce asi 5% na ucinnosti motoru.

Klidne si tu piste nesmysly, je mi to jedno. Vase argumentacni schema je jednoduche- pokud vyrobce udava u benzinu 4l/100km, prepocte se to na realnou spotrebu 6.8 (nasobenim konstantou zkuseneho Oktavkare TDI). Pokud udava neco podobneho turbodieselu, rekne se, ze lze dosahnout i 3.9. Pro typicke vyuziti teto Micry (cesta 15km do prace, skolky, skoly, supermarketu) je takova argumentace opravdu nesmyslna a diesel by se nikdy nevyplatil. Turbodiesel ma jen mensi citlivost spotreby na styl jizdy a lepe snasi vysoka zatizeni, napr pri dalnicnich presunech. Takze pokud s WinDieselem zijete v Kosicich a pracujete v Chebu a vozite si z prace paletu cihel na zadnich sedadlech, pak vas chapu :-) Ale proc to piste pod Micru, to uz chapu mene.
16. 8. 2011 00:06
Re: Cena
1 - ne, opravdu na tom nezalezi jak se ta cena jmenuje, jedno cislo minus druhe cislo = rozdil, to je to zaplati zakaznik navic pri porovnani jednoho motoru vuci druhemu, co je tom tak sloziteho pochopit?
2 - vyrobce prirovnal ten motor k nahrade dieselu, k tomu asi smeroval puvodni prispevek, naopak o srovnani s atmosferickou 1.2 tam nevidim nic, tak nechapu proc do toho porad pletes atmosferickou 1.2, ze by nejaky HTP komplex? ;-) Kdyz uz mermomoci chces srovnej s 1.2 TSI 77kW. Ja si nemyslim ze pro takove auticko (je o 20cm kratsi nez fabia) je ten vykon 72kW malo, ale stavet to proti dieselu je proste ptakovina
3a - s tim se da vicemene souhlasit, ale z prispevku vyplynulo ze ne zrovna oslnivy udaj tociveho momentu Nissan dohani zprevodovanim, no uprimne, tam uz toho moc prevodovkou nevymysli
3b - prumerna spotreba x desitek lidi, zvlaste kdyz vetsina jich jezdi za podobnou spotrebu je rozhodne serioznejsi udaj nez jeden zazracny. Cesta z kopce byla samozrejme nadsazka, jen jsem chtel naznacit ze zalezi na podminkach. Kazdy vi ze male benziny na dalnici zerou dost, s kolem a rakvi na strese minimalne jeste o litr vice, takze realne se na dalnici v tehle konfiguraci a pri 120kmh nemuze dostat pod 7-8litru. Ovsem tady je to zavadejici - kolik z tech 800km bylo po dalnici? 80%? 5%? Celkem na tom asi zalezi, ze? Druha vec, je rozdil JET120kmh a jet DO 120kmh, to muze byt taky chvili 120 a chvili zase 90kmh, hned to pak zase vypada jinak se spotrebou :-)
4 - kompresni pomer kolem 12 uz maji x-let FSI motory, nic noveho pod sluncem

No ja nejsem ten kdo tu pise nesmysly o zazracnych spotrebach. Ja nebyl ten kdo se rozplyval ze to bude jezdit za tabulkovou spotrebu ani jsem nepsal to ze kdo ma kombi spotrebu 4 bude mit 6.8, jen ze na ty 4 litry muze zapomenout pri normalnim pouziti (jo pokud to bude dudlat na petku pri 60kmh desitky km, pak se na ty 4 treba dostane) ale diesel na tom bude stejne lepe. Pri jizde idealnimi podminkami pro ten turbomotor - jizda mezi vesnicemi ustalenou rychlosti, bude rozdil mensi, u jakohokoliv jineho rezimu (mesto, dalnice) vetsi. V Kosicich neziju, v Chebu nepracuju a z prace si paletu cihel na zadnich sedadlech nevozim (nesud me podle sebe) :-)
16. 8. 2011 03:27
Re: Cena
Mikesi, FSI motory mozna maji kompresni pomer 12, ale maji doporuceny - pokud vim - 98 oktanovy benzin a tato Micra ma 13 a pouziva 95 oktanovy benzin.

Tvoje argumenty, ze za tato Micra nebude jezdit za tabulkovou spotrebu nejsou evidentne naprosto nicim podlozeny. Nebo ano?
16. 8. 2011 19:22
Re: Cena
Doporuceny je 98, na 95 to ale jezdi taky. Holt motor jezdil uz v dobe kdy Nissan jeste svuj motor ani nemel v planu ;-)

Cim je podlozene tvoje posvatne nadseni ze to tak bude nevim, pri beznem pouziti (cca stejny podil mesto, mimomesto, dalnice pri jizde na povolenych limitech) nedosahuje tabulkove spotreby zadne podobne auto. Jestli ale tomu veris protoze ti to Nissan nabulikoval, pak ti asi neni pomoci :-)
16. 8. 2011 07:51
Re: Cena
je vidět, že jsi v životě s žádným nisaňáckým benzínem nejel ... pro mě je jedinej adekvátní test ten, kterej si sám udělám ... "stará" 1,2 v mikře žere nejvíc 6,5l v zimě při režimu ježdění 12km do práce a zpět, v létě je to za 5,7l (1,2HTP ve fávbii brala o 2l víc!!) ... výše popsaná cesta za 5,2l ... takže spotřeba dle výrobce .. a stejný to je i u dalšího nissaňáckýho motoru, 2l benzín .. nadávno jsme jeli na slováky, takže jsem měřil spotřebu ... cesta tam a zpět 600km, polovina cesty dálnice ... jel jsem přes Bumbálku, takže i nahoru,dolu ... čtyři lidi v autě, celou cestu zaplá klima ... po dálnici 110km/h(dle GPS), obce 60km/h, mimo obec co to šlo , prostě žádná úsporná jízda ... a spotřeba? 7,4l/100km .. jedna cesta(300km) za 4h15min ... takže opět dle výrobce ... Note s 1,6benzínem podobnou trasu jezdil za 6,4l ...
můžeš se tomu smát, můžeš nadávat, ale to je tak asi všechno, co s tím naděláš .. tohle jsou skutečný čísla ze tří skutečných aut a jak jezdí ostatní, tak to je mě fakt úplně jedno ...

P.S. samo sebou všechny spotřeby jsou spočítané, ne co ukazoval počítač!
16. 8. 2011 19:54
Re: Cena
Tak smat se tomu ze ma fabia o 2 litry vetsi spotrebu bude asi kazdy, hledej problem mezi volantem, sedackou a pedaly. Fabia sice je o dobreho ctvrt metru delsi = tezsi (to je jako porovnavat z hlediska delky fabii s golfem :-) ), ale tolik to na spotrebe nedela. Koneckoncu i spritmonitor udava u obou aut rozdil ve spotrebe nejake 2deci.
Ze jsi jel se spotrebou 7.4 kdyz to dudlas po dalnici 110, tomu se da verit, i kdyz by bylo asi vhodnejsi napsat cim ze jsi to jel, ono jediny udaj "nissanacky 2l benzin" je fakt ponekud malo :-)
Ze te nezajima jak jezdi ostatni celkem asi koresponduje s tvym pokrivenym videnim zazracne usporneho motoru.
17. 8. 2011 07:22
Re: Cena
vůbec mě tvoje reakce nepřekvapila :-) ...prostě ty věříš na nějaký statistiky, kde jsou údaja od kde koho(kde bereš jistotu, že ty spotřeby jsou správný?), já jen na to, co si sám změřím ... a narážka na problém v řidiči? tak to jsi mě povavil podruhé ... ty když koupíš jiný auto tak změníš styl jízdy nebo začneš jezdit jinou cestou do práce? já teda ne ... a to že fabia při stejným stylu jízdy žrala jak polskej zájezd, tak to asi těžko bylo řidičem, já benzín nechlastám ...
poslední tvoje věta je úplná perla ... nikde jsem nepsal nic o úspornosti novýho motoru, tak si laskavě nevymýšlej .. celej můj příspěvek byl o vlastní zkušenosti se třema různejma nissaňáckema benzínama .. a na rozdíl od fabie ani jeden neměl problém s udávanouXskutečnou spotřebou ...

P.S. jo a ten 2,l mám v xtrošu
17. 8. 2011 23:21
Re: Cena
Kdyz budes jezdit klobouka na vhodne trase nebudes mit problem s jakymkoliv motorem/autem s udavanou vs skutecnou spotrebou.

Kde mam jistotu ze ty spotreby jsou spravny? A kde ji mam u tebe? :-) Ted vazne, myslis ze se x-desitek lidi bude namahat vyplnovat falesnou spotrebu? :-)
18. 8. 2011 07:48
Re: Cena
To nevím, koho baví co vyplňovat ... nicméně si troufnu tvrdit, že většina těch spotřeb bude dle palubního počítače … a už tím je celá statistika absolutně nepřesná, protože spotřeba dle počítače se liší od skutečné … a většinou počítač ukazuje menší spotřebu(proč asi?) … a rozdíly nejsou vůbec malé, litr rozdíl žádná míra … u mě je pravidelně skutečná spotřeba přesně o 0,4l větší ... a co se týče důvěryhodnosti mých čísel? … tak to ať už si každý přebere jak chce, já nikoho přesvědčovat nehodlám, nicméně na nissaňáckým klubu je na tohle téma diskuze a tam jsem dával v době, kdy tahle diskuze neexistovala, několik výsledků měření, včetně toho uváděného výše

P.S. "klobouka" rozhodně nejezdím, naopak, jezdím co to jde, ale v rámci povolený rychlosti a hlavně nejezdím stylem brzda, plyn ... a to je základ slušné spotřeby
15. 8. 2011 08:16
Re: Cena
U základní výbavy Visia je cena sice višší o 90.000,- Kč, ale u výbavy Acenta je již rozdíl "pouze" o 50.000,- Kč. A pochybuji, že si někdo koupí tento turbomotůrek v základní výbavě. Když bych se pro Micru rozhodl, tak jedině s tímto motorem a právě výbavou Acenta. Těžký diesel do tak malého auta nepatří a 1.2 atmo je na bezpečnou jízdu (po Českých cestách) slabá.
15. 8. 2011 15:46
Re: Cena
Jde sehnat 25 000 Kč na Micru v plné výbavě s automatem.Tam to vychází nějakých 323 000 Kč a je to včetně metalízy a 2 paketů.
Avatar - pelikoš
15. 8. 2011 20:04
Re: Cena
tak základní výbava je docela bohatá,ale samozřejmě víc je lépe a ten základní motor jistě není dělo,ale s 915 kg těžkým autem umí docela "hýbat"...
15. 8. 2011 16:24
Automat
Měl jste někdo možnost vyzkoušet ten CVT automat v Micře ? Jak to řadí a jak se to chová při kicdownu.Díky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Wolfsteen
15. 8. 2011 19:18
AC/DC
Tak ta verze AC/DC by se mi líbila, že by k tomu nissan přidával nějakou desku od AC/DC nebo jiný bonus :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pelikoš
15. 8. 2011 19:58
Re: AC/DC
highway to heaven ;-)