Konecne novy interier po tolkej dobe i ked ten sedy budik v strede "ach jo" ale to sa bude dat urcite vymenit. Predne hmlovky sa my nepacia, hlavne ze zachadzaju aj kusok pod uroven prieduchov, hodili by sa skor inemu autu, take co nad nimi nema okruhle porsche svetla. Zadne svetla tiez neberem ako velke plus, hlavne ta lista a to ake su uzke. Bocna silueta je naopak uzasna ;-) .Samozrejme ide len o moj nazor a ty co s nim suhlasia HIGH FIVE! Raz ked budu obe auta stare veterany tak by som bral starsiu verziu ak sa mi nezmeni vkus. Teraz pravdepodobne nove.
Bohužel souhlas. Zadek ala Aston nebo Maserati s hranou přes celý zaoblený zadek, už nevypadá moc jedinečně a sexy jako dříve. Přední světla vyčpulená jak když šlápneš ropuše na hlavu a interiér ala Panamera mi do 911 taky moc nesedí. Chtělo by to ale vidět naživo...
Já jejich řeči beru celkem s rezervou. Zvlášť při srovnávacích testech si často stojí za "svým" autem za každou cenu, jen aby nemuseli sklonit hlavu před tím druhým. Zrovna v testu s C63 si vzpomínám, že stál celou dobu Clarkson zuřivě za Mercedesem, aby skoro v posledním záběru přiznal, že z těch tří aut je podle něj nejlepší BMW M3. Každopádně dokážu pochopit člověka, co nemá rád 911 pro její specifický jízdní projev.
Při testování C 63 AMG řekl, že ho má rád, protože se ho snaží neustále zabít. To je na tom ta zábava - nevědět, jestli cestu přežiješ. To se zase nelíbilo Hammondovi, který preferoval preciznost M3. A třeba 430 má radši než Gallardo. Na Gallardu se mu líbí okázalost a design. A i snadnost řízení má své místo, třeba při každodenním ježdění.
Výroky si moc nepamatuju, spíš mi v paměti uvíznul pocit, že má Clarkson hlavně rád supersporty relativně nenáročné na řízení (SLR, Veyron, Gallardo...), což 911...no řekněme podle testů, že Turbo je nejmíň 911 a nejvíc z kategorie "jedu rychle ani nevím jak", takže vlastně patří taky do jeho kategorie. Ale třeba se pletu, fakt mu vadí jen vzhled a zbytek je jen špičkování s Hammondem :-)
V tom starším testu pozitivně hodnotil i Carreru 4S, jen vyjádřil svůj názor, že S je fake a nevidí důvod si za něj připlácet, když klasická Carrera 4 zvládne to samé. A předvedl pěknou analogii na ženách ;-)
A když Clarkson řekne, že Porsche je použitelnější, praktičtější a na silnicích podle něj rychlejší než Ferrari, tak to je celkem poklona.
Tu GT2 porovnával s Gallardem LP560-4. A výsledek? "So it's your choice, really. You can have a dog (GT2). Or a car that could be driven by one (LP560-4)."
Jestli si jeho výroky dobře pamatuji, vadí mu spíš vzhled. O jízdních vlastnostech se v nich nezmiňuje. GT2 je jediná výjimka, tu považuje za šílený stroj (i na jeho poměry). Při pohledu do historie o 911 říká, že byly nebezpečné, nevyvážené atd. Ale viděl jsem dva testy 911 Turbo a v obou si ho pochvaloval. Při testu 997 Turbo řekl, že se cítí, jako by porušoval fyzikální zákony, pochvaloval si motor, množství trakce, jízdu městem, zkrátka vypadal spokojeně. A ve starším testu řekl, že Turbo má pravděpodobně nejvyzrálejší šasi mezi silničními vozy a že před pár lety prohlásil, že je lepší než Ferrari 355, a pořád si za tím stojí.
(Beru to z hlavy, tak mě nechytejte za slovo ;-) )
S tím souhlasím, ale to už píšeš o něčem úplně jiném, než bylo to, na co jsem (a jak) reagoval. Já měl výhradu k názoru, že ručku (obecně!) využiješ (např. v zimě) jen s manuálem, ale ne s dvojspojkou ("automatem"), což není pravda... ;-)
Re: KONEC INTERIÉRU PORSCHE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jestli to nebude tím, že chvíli trvá (vím, je plno výjimek), než člověk dosáhne takové finanční úrovně, aby si mohl 911 koupit ;-) Ale těch několik zbohatlých mladíků pravda asi jde spíš do větší extravagance.
Přestože 911 mám rád, naopak JC chápu. 911 má dost specifický jízdní vlastnosti, kvůli kterým se dá lehce milovat, ale stejně lehce i nenávidět. Co aspoň můžu lehce soudit podle PC simulátorů >:D
No já mám v Boxsteru kufry dva, přední hluboký ideální na nákup nebo vožení bas s pivem, zde ony basy by dobře sloužili na to hašení nádrže při nárazu ;-) a zadní kufr, je na tašky, mega kabelku přítelkyně, atd. :-)
Ovšem předokolka, tady se brečí u zadokolky, popravdě, mechanická ručka je při rwd taková záloha pro každého, kdo je s ní a na ní zvyklý, v praxi max. na vytažení se z krizové situace, pominu-li její pomoc třeba při nějakém machrování na malém plácku, jenže úlohu vytahovače z krizovek převzalo ESP. Tady se navíc brečí nad chybějící ručkou u sporťáku, tedy má chybět při sportovní jízdě. Nevím ale jak. Docela rád bych viděl člověka, která jezdí s 911 tak, že u ní při "pile" využívá ručku. Carrera není auto, které potřebuje ručku k průjezdu vraceček na šotolině, nebo s ní v serii někdo jezdí rally? Má dostatek výkonu na zadku, aby jím pohnula na požádání plynem, mechanická ruční brzda je jí k ničemu, myšleno pro jízdu, pláč nad její ztrátou nemá racionální základ. ;-)
Tak musím říci, že v prvé řadě gratuluji Porsche že po tolika letech rozšířili rozvor u takového kultu jako je 911, čekal jsem že budou nejdříve experimentovat u "menšího" brášky Boxster/Cayman. Posunutí o 10 cm udělá opravdu hodně pro lepší jízdu :yes:
Design, přední část se mi zamlouvá, zadní ovšem ne. Moc malá zadní světla a výklopné křídlo z mřížkou má divný tvar. Interiér ok až na středový tunel, zde jsem čekal více "Panamera designu"
Trochu mě zaráží, že zde většina brečí že se zrušila klasická ručka. Ptám se proč? Jezdíte několikrát deně bokem? Pro mě by byla el. ručka výhoda, navíc neruší ten klacek interiér...
Tak to při tvém vkusu musíš vypadat fakt hrozně..., ale máš štěstí, že když se člověku nedostává "krásy", bývá mu obvykle přiměřeně přidáno na sebevědomí (viz tvá reakce)... :*) >:-[]
Načo sa vôbec v porsche trápia s vývojom nejakých "nových generácií". 911-ka by prežila ďalších 50 rokov len s faceliftmi a priebežne nasadzovanou technikou.
Pretože:
dizajn- tam nič nové nevymyslíš (novinka mi príde akurát o čosi rozplácnutejšia a zadok menej "porscheovitý")
jazdné vlastnosti- tam toho tiež o moc viac ako doteraz nevykúmajú. Koncepcia alá 30. roky dotiahnutá do dokonalosti.
Jo jo,je to,jak ty foto kvízy v časopisech-najdi pět rozdílů >:D,ale i tak uznávám,že je porš 911 ikona,len ta trůba zcházá ;-) aneb nějaká,jen drobná inovace,kdyby byla,ale což :-!
Na takový pomatený výkřiky ve smyslu "Komu se nelíbí 911, tak je zákonitě 4% anebo pako" nemá cenu reagovat. Někteří fans to prostě nepoberou jako Mourinho prohru Realu :-)
Mně se taky nelíbila žádná 911 včetně této, protože mi s trochou nadsázky připadají jako připláclí brouci. Je celkem logický, že komu se líbí třeba Vantage, tomu se nemusí líbit 911. To ale méně chapaví jedinci těžko pochopí.
Když ho člověk vezme čistě z TG, tak má rád Ferrari, AMG a vůbec šílená auta. Vzhledem k tomuhle vkusu asi nemůžeš očekávat, že by byl milovník 911. Když testoval 997, tak řekl, že je to dobré auto. Ale 911 zkrátka nejsou jeho kafe.
Tak, tak. Baterie se nepoužívá za jízdy ke svícení. Čím víc elektronika na palubě spotřebovává elektrickou energii, tím víc je zatěžovaný motor a tím víc spotřebuje paliva. Za jízdy se baterie používá jen v případě, že auto spotřebuje více energie, než dokáže alternátor vygenerovat. To je rozhodně nežádoucí situace.
Hlavní světlomety nejsou zrovna malý odběratel. V případě denního svícení pak i šetří kapsu prodlužováním výdrže žárovek. V případě koncových svítilen není úspora tak markantní, ale dostaví se. A stejné je to v interiéru.
No jsem šokován asi tak jako by John Deere vypustil do světa nový traktor a byl nečekaně zelený. >:D Ale opět to vypadá sakra dobře! Vypadá to prostě jako Porsche to by poznala i moje bába, která auta rozlišuje podle barev. :yes:
Tak velký rozdíl ve spotřebě to sice nebude, ale i to "automatické" dobití baterky je energie, která se od někud vzít musí... a v běžném voze "vyrábí"el. proud alternátor, který je poháněn hlavním spalovacím motorem, který je primárně určen k pohonu automobilu. A pokud toho proudu musí vyrobit víc, odebere i více energie z produkce toho spalovacího motoru, který tak spálí o něco více paliva..., podobné je to např. u klimatizace, ale tam je ten rozdíl markatnější
Pevne verim, ze pre ltrafanusikov bude v priplatkovej vybave cerveny pas naskrz zadkom...aj ked na tento dizajn by sa asi moc nehodil...uvidime, s cim pridu ultra-verzie...
Muzu se zeptat, jak muzou svetla, ktere si odebiraji el. energii z baterky, ktera se dobiji automaticky, sezrat 0,2 deci (coz je u uspornych dieselu napr 5% spotreby) kdyz pri rozsviceni nezmeni svou hmotnost? Potom kdyz nahradim jeste i zadni svetla a vypnu osvetleni interieru, jezdim o 0,6 l na 100 km usporneji?
Hlavni jejich vyhoda je, krome cca 1,5- 2 deci na 100km uspory, setreni hlavnich svetlometu. Ono lepsi pres den rozsvitit par diodek, nez xenon, ze. Designove se mi vetsina nelibi, ale zlepsuje se to. Hlavne, kdyz jsou integrovane ve svetlech.
Re: KONEC INTERIÉRU PORSCHE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ano, Carrera je pro starší lidi. V Monaku, odkud jsem se nedávno vrátil, jsem potkal mnoho devětsetjedenáctek a 95% z nich řídil postarší bohatý pán :-)
Tak jsem rád, že nejsem jediný, kdo nepoznal rozdíl.
Přijde mi, že jednotlivé verze 911ky se dají celkem v klidu použít do dětského časopisu na stránce najdi deset rozdílů :-)
Ale tím samozřejmě netvrdím, že se mi to auto nezdá pěkné! Líbí se mi.
Ale ten interiér mi k němu musím přiznat nesedí. Spíš je to jako nějaká luxusní limuzína, než sportovní auto.
Jj, design zadních světel (lehce "astonovských") se na první pohled docela povedl, naopak ta podlouhlá světla vpředu, pro denní svícení, možná mohla být o něco menší...
Krása. Jsem příjemně překvapený, jak si poradili s designem zadních světel a okolí, předek je zas o kus dál a "víc". Jen ten interiér v téhle barvě, aspoň lépe nafotit, vždyť ten volant vypadá, jak když je očalouněný lidskou kůží... >:-[] a to je proti dobrým mravům nejen v kraji zdejším. 8-s
JC je sasek. Neco na zpusob Petra Novotneho a Cundrcountryshow, ale s auty. Tam se takove polodementni reakce daji ocekavat, nebot je tento porad urcen pro polodementni publikum.
Kdyz ale beru design jako takovy, tak na delo neni v soucasne dobe asi nikdo, natozpak 911...
Je to delo, jako ostane kazda 911 od nepameti a az na veky. :yes:
Mam ale dotaz na ta 4% (jak priznacne) tech, co dali designu delo, tedy nejhorsi znamku: Muzete mi vysvetlit, co konkretne je na tom aute tak katastrofalniho, ze od vas dostalo delo? Nebo je ten problem spis ve vasich hlavach? :no:
Ano, ale to už bych spíš zařadil mezi ty sporadické výhody/nevýhody. Někomu je třeba milejší plynulé rozsvěcování brzdovek, blinkrů apod. než zběsilé rozsvícení ledek.
Proboha jen ne větší odvahu designerů, to by zase dopadlo. Toto je přesně ono, vycizelované do nejmenšího detailu, z každého úhlu pohledu prvotřídní stroj, nikde nelze najít chybičku (snad jen jednu jsem našel ale ta nesouvisí s designem, jak správně podotkl anonym, absence ručky není nic čemu bych fandil v této třídě). Auto a jeho správné tvary pro dané kategorie byly dávno vynalezeny a Porsche je vlastníkem toho správného tvaru pro sportovní stroj takže odvážní designeři hybaj od prahu Porsche.
taky jsem ji hledal... Ale přemýšlím nad tím, jak chtějí "oholit" ten interiér v budoucích hardcore verzích. Přeci jen interiér 991 je o poznání luxusnější a možná, že by se tam ta díra místo navigace snad ani nehodila >:D
....jdu se projet i za vás, kluci... ;-)
No je to dílo. Interiér je krásný, ale mi sedí více ten z 997, je takový klasický, Poršácký. Tohle bych si dovedl představit do shootingbrake od Porsche.... ale jinak paráda a pozdrav do Stutt a už se těším na mistry z Leonbergu.... :yes:
Kam probůh zmizela ruční brzda ? Vždycky jsem si říkal, že tahle elektrická potvornost do sportovních aut nevstoupí, už to tu máme. Dávám tomu tak 3 - 4 generace a přijdeme i o volant... ;-\
Na [odkaz] najdeš designové studie- pár obrázků. A důkaz, že se ještě nenarodil designer, který by mohl 911 nějak dramaticky modernizovat... Nová 991 je prostě nádhera, přední rozchod konečně dohnal ten zadní. Venku se opravdu nemusí moc měnit, ale interiér, ten má ode mně 1 dvakrát podtrženou! Posuďte jen to polohu řadičky, kdo najde lepší řešení?! Je to sen, nádherný sen...
Nové Porsche 911 je... očakávané. Čo iného sa ostatne dá čakať u najtradičnejšieho modelu športovej ikony? Revolúcia á la medzigeneračne Renault? Asi nie, že. I keď väčšia odvaha dizajnérov by si našla iste priaznivcov (ja sa k nim radím), rovnako by hneď vyskočili obhajcovia "tradícií", tak v Porsche nič neriskovali a ladili roky vyladené. Predok sa dá s kľudom označiť ako facelift (aj to len mierny), predĺženie a zníženie siluety ale pomohlo, rovnako ako i užšie zadné svetlá á la Aston Martin. Zmenšenie základného motora je akceptovateľná daň dobe, 7st. manuál technická raritka, väčšie motory budú iste nekompromisné ako vždy. Záver: Nová 911 ako vždy zostáva jednoznačne deväťstojedenástkou. Rovnaká, a predsa lepšia.
Tak tomuto se rika vybrouseni vybrouseneho diamantu :-) Je to sice zase to same, ale u Porsche se to proste ocekava a je to opet krasa. Hlavne ta profilova fotka v cervene, neskutecne drava! Az na ty diody...vzdyt to nema zadny jiny nez designersky prinos, proc to musi mit proste vsichni...