Tohle auto je skvost mezi prodávanými auty. Ať už motorem nebo karoserií se 4mi dveřmi otvíranými proti sobě. Kéž bych měl možnost se v tom někdy projet :-)
Důvodů je více. Jedním z nich je třeba i fakt, že česká Mazda není schopná poskytnout RX-8 adekvátní servis. Mají sice diagnostiku, ale už nedokážou její výstupy vyhodnotit nebo dokonce napravit. Servis je tedy problematická záležitost. Jeden servisák v Mazdě žil dokonce v přesvědčení, že pro vyrovnání vibrací se rotory točí proti sobě.
Problémy motoru jsou věc druhá. Nicméně při ceně nepojízdného auta mírně přes 100.000 je to pořád zajímavá nabídka, i pokud bude nutné u zadřeného motoru koupit většinu dílů nových, bude výsledná cena zajímavá.
Je škoda, že do RX-8 nejde snadno přehodit jiný motor. Respektive jde, ale jen pro okruhové použití - elektronika auta je tak komplikovaná, že nedokáže rozumně fungovat bez standardní jednotky řízení motoru.
Ano je problem Mazdu, ze nedostatocne vyskolila svojich mechanikov. Pri pocte predanych kusov je to mozno pochopitelne, inak je to odsudenia hodne.
To auto sa mi hrozne pacilo a stale je super aj ten motor bol teoreticky skvely. Horsie uz to bolo po praktickej stranke spolahlivosti, vykonu, spotreby oleja,...
Jízdně RX-8 nestačí na svou starší sestru RX-7 FD. Na vině je hlavně slabý motor bez turba (a taky pár kilo navíc). Jinak je ale RX-8 moc příjemná, výborně zatáčí i brzdí a vevnitř je nádherně udělaná.
Mě se to auto líbilo jako zatím žádná jiná mazda, mohl to být i prodejní trhák, kdyby tam místo toho fénu dali motor. Je hezké být originální, jenže je třeba, aby to taky fungovalo, a wankel v RX-8 je spíš pro zlost.
Přesně tohle jsem chtěl také napsat. Kdyby měl člověk na výběr ještě třeba klasický přeplňovaný dvoulitr, hned bych do toho šel, protože to auto by nemělo chybu. Ale k tomuto motoru nemám důvěru. Různá diskusní fóra a ceny ojetin hovoří jasně. A ta spotřeba taky nic moc, i když na tu se u těchto aut nehledí..
Většina problémů u RX-8 pramení z toho, že lidé nedolévají olej / nedodržují předepsané intervaly pro výměnu / používají špatný olej. Na to je RX-8 extrémně citlivá. Je fakt, že i jako fanoušek wankelu bych asi sáhl spíš třeba po 2,3 turbo z M6 MPS, pokud by byl v nabídce.
Náročnejší na údržbu jistě je, ale to by se dalo u auta tohoto zaměření snést, mě vadil projev, fakt je, že kdyby do toho strčili třeba ten 2,3t, který sice také není nic extra, rozhodně by zvýšili atraktivitu RX-8 natolik, že by z ní nebyla jen silniční raritka.
Problém je v definici "auto tohoto zaměření". RX-8 je postavená tak, že se s ní dá v klidu jezdit denně do práce, stejně tak není problém s ní cestovat ve čtyřech (až na malý kufr). Hodně lidí koupilo RX-8 nikoliv jako sportovní náčiní, ale jako stylové auto pro běžný život... jenže pozapomněli, že to v tomto případě přináší také zvýšené nároky na údržbu. Proto je na prodej tolik aut s mrtvým motorem... v 90% případů jsou na vině zadřená ložiska kvůli nedostatečnému mazání (a v 10% ztráta komprese z těžko zjistitelných příčin).
Malý krouťák pod 5000 otáček se dá přežít - při sprintu na rovince bych sice autu 170kW nehádal, ale lineární nárůst výkonu až za 8000 má taky něco do sebe - možná nebudeš nejrychlejší, ale zážitek stojí za to :-).
Sportovní kupé, to je jeho zaměření, nemusí to nutně být ultimativní stroj, který z tebe vytřese duši na první české silnici druhé třídy, ovšem i sportovní kupé se schopnostmi gt musí umět pobavit svým motorem, a to ten wankel neumí, že se lehce točí je hezké, ale výkon negraduje a zní to jako vysavač. A vlastně i v té fci každodenního přesunovadla motor nefunguje, právě proto, že dole vůbec nic nedělá. ;-)
Mě se zvuk u RX-8 docela líbí. Gradace výkonu... to je asi otázka definice, podle mě výkon graduje slušně, poté co při 6250o zapnou druhé vstřiky a otevřou se další porty do necelých 9000 je s tím autem fakt sranda.
Dole je to tak na to přesunovadlo... auto samozřejmě jede, RX-8 je lehká, jen by jí člověk místo 230 koní hádal tak 150-180.
Kde graduje? Od pěti tisíc táhne lineárně, rychle se vytočí, ale gradace výkonu? V jakých otáčkách? Neříkám, že je to zcela marné, ale to vytočení prostě nedoprovází adekvátní pocit zrychlení a zatímco u nějakého šestiválce se v sedmi tis. křeníš, protože náherně zní, wankel vytočí úžasných devět, jenže zvuk je těžká nuda, ten má lepší i dobře naladěný čtyřválec. Já to auto nehodnotím absolutně, ale relativně, ve vztahu ke kupátkům konkurence, a tehdy je to prostě tak, že wankel z hlediska podání výkonu a zvuku nestačí na jakýkoliv šestiválec, stejně jako na něj nestačí, tím jak dole nejede, tedy ani v té roli denního přesunovadla.
Ale jo, z podobně drahých aut třeba 370Z jede lépe... nebo lépe řečeno táhne lépe, zejména dole.
Zvuk je v sérii dost utlumený, ale mě se líbí... a stačí jiná koncovka výfuku a je to zase o něčem jiném. Ale možná už jsem si prostě na wankel zvykl :-).
No, zrovna třeba ve srovnání s 350 nebo 370Z je osmička v mých očích podstatně lepším autem, má lepší podvozek, agilnější a přitom pohodlnější, výborný posaz, skvělé řízení i řazení, jenom ten motor... po fl se mi líbí velmi velmi i designově, navíc ten design je i chytrý (dveře), fakt povedené auto zabité motorem.
Proto jsem nahradil lépe jede za lépe táhne, aby bylo jasné, že mluvím výhradně o motoru.
Jenže ono v ceně kolem milionu není moc z čeho vybírat, 370Z je asi nejbližší konkurence. Jasně, můžeš nakonfigurovat nějaké BMW, ale 320i je slabé i ve srovnání s RX-8 a 325i je zase za mega úplné holátko, nemluvě o tom, že třeba samosvor, který má RX-8 v sérii, je u BMW pouze u Mka. Audi TT je pěkné, pokud by mi nevadilo quattro, bylo by s 2.0TFSI zajímavé. Možná Cayman by byl po všech stránkách lepší než RX-8, ale ten začíná na 1,4M.
Je to nádherné auto, ještě že jsem si tuhle krasavici novou dovezl z Německa, takže aspoň budu mít originální auto na silnici :-) Jinak každých 3000km doplňovat olej a po 12000 km do servisu, Servis Mazda v ČR jsem našel kde se mi o miláčka postaraj a rozumněj tomu. Jinak s tímhle autem se do dá v klidu natřít BNW, Mercedesům a dál, když umíte s tím jezdit a všichni koukaj >:D
Carmaba menší překlep >:D Jinak se s tím autem jezdí dokonale a každej se poohlédne za ním :-DDD Prostě nejlepší sice na zimu pude mazda do garaže a místo ní budu jezdit radši s moji druhou Mazdou 6.
Dopadlo to jak to dopadnout muselo. Sice krásné auto, nejhezčí Mazda všech dob ale mimoňský motor vše pohřbil. Bylo sice hezké jak Mazda držela dlouho a statečně Wankelův motor při životě ale bohužel se připojila k dlouhé řadě napodobitelů Járy Cimermana a prošlapala jednu ze slepých uliček rozvoje automobilismu.