Po dlouhých dvanácti letech představuje švédský Saab svou zcela novou vlajkovou loď, jejíž premiéra se odehrává na IAA ve Frankfurtu. Výroba má být ve Švédsku zahájena až příští rok.
Hoši, je to fakt pěkná kára... líbivá, mě se líbí, jak jsem psal, ty zrcátka s předníma sloupkama, barevně sedí nádherně. Pokud je to insignia mezi nohama, tak OK. Já bych se v tom nijak nestyděl, pro mě je to klasickej nekontroverzní design, co nikoho nemůže nas.r.at a to je u saabu asi jediná šance, jak uspět.
Hlavně nepište, že je to kladivo na německou trojčičku, to byste mě trošičku nasr.al.i. I když to je fuk. :-O
Podle mne dostala stale atraktivni a vyjimecna 9-3ka vice nez povedeneho sourozence. Kladivo bych neresil (to je kratochvile marketaku, teenageru a par fanatiku), protoze SAAB se da narvat do nejaky tridy maximalne na zaklade jeho rozmeru, jinak je to trida sama o sobe a nemyslim si, ze by jeho majitele nejak zvlast resili, co jim za stejne penize nabizi konkurence.
Oceňme originalitu, oceňme kompaktnost, oceňme odvahu. Jsem přesvědčen, že takto nejen může nýbrž i má vypadat nový Saab. Tak nějak... konkurenčně jinak. Ten design je tak kvalitní, přitom nahranozní, že jej nelze popsat jen na základě plošného seznámení. Chce to z vočí do vočí, tehdy se to vše projeví. Příď je podle mého vkusu ovšem příliš naivní, takovej až úšklebkovitej prvoplánovej kukuč. Vyvažuje to záď.
Rozhodně nic pro pětadvacetiletýho, co by přešel přímo ze stáje plejstejšn. Tohle chce už ke čtyřiceti a občas se zapomenout ráno oholit...
Ovšem, jak nahoře zmíněno... jsou tu ještě jiní. Například Mercedes-Benz E-klasse. Ten je v konfrontaci vizuálně tak někde o tisíc až dva tisíce let vpředu. To není kritika Saabu, to je konstatování faktu ve vztahu Mercedes-Banz a svět.
tak možná o tisíc let, ale o dva tisíce určitě ne ;-)
Klidně ti uznám, že Ečko je zepředu asi fakt lepší, Saab je taková hrubá síla, ale zadek u Ečka mu vůbec neladí se zbytkem. Tady se mi Saab zdá vyváženejší. Faktem však je, že Medvěd žere Soba jako svačinu v kategorii motory... :-(
Já bych v tomhle asi vypadal blbě, sice už jsem se přehoupnul do třicítky, ale vypadám na těch 25 (fandím si co >:-[] )
Uvidíme v realitě, Ečko se mi prvně moc nezdálo, ted mi přijde super, i ten zadek je OK. 100x lepší než SuperbII sedan, to je k smíchu... >:D
Pozítří to skouknu ve Frakfurtu, už se těším jak malej :*)
Priznavam, ze nejvice jsem se tesil zrovna na vas komentar, a jsem rad, ze dnes jsme se obesli bez 'vznesenych' traktatu, vodopadu metafor, narazek na mene osvicene diskutery a sli rovnou na vec, protoze presne tohle si - podle mne - tahle kara zaslouzi... vcetne zminky o etalonove E Klasse :-)
Když jsem v r.2005 vybíral nástupce za Xedos 9, zvažoval jsem právě zmíněné dva modely: 9-5 Aero wagon a E 500 kombi.
Nakonec to vyhrál Sobík a nikdy jsem toho nelitoval.
Teď přichází nové E 63 AMG T-Modell (kombi) a brzy bude 9-5 kombi.
Jako SAABista jen doufám, že kombi odvozené od 9-5ky bude schopné (ano, motoricky jistě ne) medvídkovi, který se ve verzi AMG v kombíku nesmírně povedl (hodnoceno zatím dle foto), konkurovat.
Pokud ano, bude to ukrutné dilema.
To teda čumim... takovej rozptyl... vybírat mezi MB500 a Saabem a jsi sábista... Věřím, že tam byl hlavně cenový rozdíl kolem "E500", jinak nic jinýho. Saab na celý život.
Cena byla MB kolem 2M, SAAB 1.4M. Pro Sobíka hovořila spotřeba (9 vs 12), manuální převodovka, cena, design, nekrade se a nezávidí se. Navíc Éčka kolem r.2005 dost zlobila.
Teď už sobíka krátce nemám (přenechán švagrovi), ale do nové 9-5 bych opět šel (až se vychytají mouchy)...ale když E-kombi AMG je tak úžasné...uvidíme. Lekes ;-)
Znovu a znovu projíždím video i předchozí fotky, znovu a znovu si zvedám spadlou bradu. Je celkem jedno, kdo za tím stojí, ale tohle auto má už takhle z monitoru neskutečný feeling. Ta marnotratně klesající nekonečná záď v současné době krásně (až drze) kontrastuje s napjatým stavem samotné automobilky. To auto nahoře vypadá jako Saab, vypadá dokonce jako skutečně krásný Saab, což je po zpraseninách typu poslední facelift stávající 9-5, či přemaskovaná Impreza nebo Trailblazer veliká pecka.
Na autě mi vadí dvě věci, že to není liftback (kdyby se to zvedalo v celé své délce, asi bych články o nové 9-5 kvuli radostnému zaslzení očí nedočetl) a pak vrcholová motorizace (měla by být VLASTNÍ čtyřválcové turbo).
Jinak jde o subjektivně nejkrásnější auto své kategorie hodně posledních let, klukům od designu posílám pozdrav a smekám klobouk. Ať to dobře dopadne a už teď se těším na kombíka :-)
Tak hoši, v sobotu ránou jsem na silnici D1 (pardon, ale odmítám pro ten tankodrom užívat název dálnice) potkal kamion plnej Saabů, a vetšina z nich byly 9-3X.
žeby? Tak to bude asi prekvapko, manželka na vedlajšom sedadle sa aj tvárila tak nejak tajomne, akoby sa jej to netýkalo >:-[]
No, tak cez víkend som dal trasu BA - MT - RS a spať a poviem ti bieda čo sa týka Saabov. Pri výjazde na dialnicu za Považskou jedna 9-9 MY08 sedan, na dialnici jedna staršia 9-3 a toť asi vše...
cital som rozhovor s dizajnerom 9-5 novej a na otazku co 6 valcovy dizel odpovedal ze ak bude poptavka nevidi problem. Auto je na to pripravene a dokonca uz nemusia nutne pouzit komponenty od GM (aj ked neviem kto by im ho iny dal :-) ).
A tiež ma napadla rovnaká myšlienka - do takej velkej kastle by nebol možno problém dať ani dvanásťvalec, len kde ho vziať? Opel mal tuším vyvíjať nejaký 6 valcový diesel, ale nejako to vyšumelo. A nech mi nehovoria, že by o to nebol velký záujem! Stačí sa pozrieť na ojazdené Saaby - 60-70% z nich sú nafťáky.
Kdyby tak šlo koupit nějaký šestivál z německa, jestli to bude Mercedes, audi nebo BMW by myslím bylo jedno :-)
A potom ještě nekde sehnat pořádný osmiválec a udělat brutální verzi :-)
Hmm, nevidím to bohužel moc reálně. To by si svatá trojka živila na prsou hada konkurence. Meďák dáva maximálně starší techniku pro SsangYong (teda, správné psaní toho jména si asi nikdy nezapamatuju...)
Kdo nám pak zbývá? Rencek má slušnou 6ti hrnkovou naftu, Pažouti mají novou, tu asi nedají, makaróni mají 5 válec, Volvo 5 válec, Hyundai tuším něco chystá. Z toho mi nejreálněji vychází Rencek, kdyby si to ještě kluci švédští trošku poladili podobně jak to udělali s JTD, mohlo by to být slušné svezení.
Osmiválec by samozřejmě být mohl, ale jedině s turbem! :-! A označení verze by bylo SupersonicAero >:-[]
Mám pocit, že BMW nějaké motory prodávalo, nebo dokonce prodává, ale ted si nevzpomenu co to bylo...
Docela by mě zajímalo kam vyšuměl ten 2,9TiD, možná se čeká na zájem zákazníků, jak bylo v tom rozhovoru.
2.9TiD je podle mně právě ten motor od Oplu. Jenže:
1. Opel je rád, že je vůbec rád
2. Kam by to cpal? Vyvíjet to čistě kvůli Insignii je trošku drahý špás, ale nic většího nemá, leda že by to dával do Astry nebo by udělal speciální prémiovou edici svých dodávek na rozvoz mlíka a rohlíků >:-[], no možná ještě do Antary by se to hodilo
3. Saab zjevně všechny prachy nacpal do vývoje kastle a upravy podvozku pro 9-5, co zbyde půjde do 9-4, už ani vlastní benzinové motory nevyvíjel...
Takže buď to vyvinou společně třeba s Oplem, nebo to prostě nakoupí. Saab 9-5 530d by nemuselo být špatný ;-)
Asi nějak tak to bude, ale myslel sem, že ten 2,9 diesel dávají do amerik od GM...
To, že Saab šetří bylo vidět i ve Frankfurtu, hezký ale malý stánek.
Nakonec nemají co tam moc ukazovat, Mercedes měl skoro celou halu a měl do ní i co dát.
JInak masážní zadní sedačky v Lexusu LS jsou fakt super :yes: >:-[]
A nejen sedačky!...ale i hudba (19 reprosoustava Dolby Surround +hrobové ticho na poslech bez ohledu na rychlost a co mi vždy vykouzlí úsměv na rtech: po !rychlém! přesunu z Itálie ukazatel spotřeby kolem 9.6lt (LS 460 - 4.6 V8 380HP).