Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Saab 9-5 – Nový sedan ze Švédska

Po dlouhých dvanácti letech představuje švédský Saab svou zcela novou vlajkovou loď, jejíž premiéra se odehrává na IAA ve Frankfurtu. Výroba má být ve Švédsku zahájena až příští rok.
Zpět na článek
18. 9. 2009 10:14
neregistrovaný "naivni"
18. 9. 2009 07:27
18. 9. 2009 08:43
18. 9. 2009 09:18
18. 9. 2009 16:17
18. 9. 2009 16:39
neregistrovaný "dCi"
18. 9. 2009 21:43
neregistrovaný "naivni"
18. 9. 2009 16:36
neregistrovaný "dCi"
19. 9. 2009 10:37
neregistrovaný "dCi"
21. 9. 2009 12:18
21. 9. 2009 14:34
21. 9. 2009 16:26
22. 9. 2009 09:05
21. 9. 2009 16:28
21. 9. 2009 16:36
22. 9. 2009 09:08
22. 9. 2009 09:30
22. 9. 2009 11:13
22. 9. 2009 11:56
22. 9. 2009 14:29
22. 9. 2009 17:22
22. 9. 2009 18:03
23. 9. 2009 00:20
18. 9. 2009 00:17
Saab po devátý
Hoši, je to fakt pěkná kára... líbivá, mě se líbí, jak jsem psal, ty zrcátka s předníma sloupkama, barevně sedí nádherně. Pokud je to insignia mezi nohama, tak OK. Já bych se v tom nijak nestyděl, pro mě je to klasickej nekontroverzní design, co nikoho nemůže nas.r.at a to je u saabu asi jediná šance, jak uspět.

Hlavně nepište, že je to kladivo na německou trojčičku, to byste mě trošičku nasr.al.i. I když to je fuk. :-O
Rozbalit vlákno
5
18. 9. 2009 08:41
Re: Saab po devátý
To si piš že je to kladivo! Vyšší střední z Reichu budu úplně ignorovat, to jsou pro ni jen chuťovky, tohle vyloví rybník o třídu výš >:-[]

Věříš mi? ;-)
18. 9. 2009 09:56
Re: Saab po devátý
Věřím, ale teď nevim co ;-)
18. 9. 2009 11:02
Re: Saab po devátý
nemusíš vědět co, stačí věřit ;-)
neregistrovaný "naivni"
18. 9. 2009 10:14
Re: Saab po devátý
Podle mne dostala stale atraktivni a vyjimecna 9-3ka vice nez povedeneho sourozence. Kladivo bych neresil (to je kratochvile marketaku, teenageru a par fanatiku), protoze SAAB se da narvat do nejaky tridy maximalne na zaklade jeho rozmeru, jinak je to trida sama o sobe a nemyslim si, ze by jeho majitele nejak zvlast resili, co jim za stejne penize nabizi konkurence.
18. 9. 2009 11:04
Re: Saab po devátý
no jo, ale Saabistů je čím dál jaksi míň, myslím těch co si kupují funglovku.

Takže spíš u zákazníků jiných značek musí Saab vyvolat nutkání mysle, že co jim za stejné peníze nabídne právě Saab :-!
Avatar - freeman
18. 9. 2009 07:27
Cena
Mne osobne sa nový 9-5 páči ale podľa mňa to Švédi zaklincujú cenou. Tak ako obvykle. ;-\
Rozbalit vlákno
2
18. 9. 2009 08:43
Re: Cena
Nechcem predbiehať, ale súčasné ceny Saabu sú prakticky na úrovni mainstreamových značiek. Je to vela? ;-)
18. 9. 2009 09:18
Re: Cena
Jj já bych nepředbíhal. Myslím, že pokud chce nový vlastník Saab zachránit(což snad chce) tak by cenová politika měla být rozumná. No uvidíme.
18. 9. 2009 16:17
PHAETONNÍ STRATOS
Oceňme originalitu, oceňme kompaktnost, oceňme odvahu. Jsem přesvědčen, že takto nejen může nýbrž i má vypadat nový Saab. Tak nějak... konkurenčně jinak. Ten design je tak kvalitní, přitom nahranozní, že jej nelze popsat jen na základě plošného seznámení. Chce to z vočí do vočí, tehdy se to vše projeví. Příď je podle mého vkusu ovšem příliš naivní, takovej až úšklebkovitej prvoplánovej kukuč. Vyvažuje to záď.

Rozhodně nic pro pětadvacetiletýho, co by přešel přímo ze stáje plejstejšn. Tohle chce už ke čtyřiceti a občas se zapomenout ráno oholit...

Ovšem, jak nahoře zmíněno... jsou tu ještě jiní. Například Mercedes-Benz E-klasse. Ten je v konfrontaci vizuálně tak někde o tisíc až dva tisíce let vpředu. To není kritika Saabu, to je konstatování faktu ve vztahu Mercedes-Banz a svět.
Rozbalit vlákno
8
18. 9. 2009 16:35
Re: PHAETONNÍ STRATOS
tak možná o tisíc let, ale o dva tisíce určitě ne ;-)

Klidně ti uznám, že Ečko je zepředu asi fakt lepší, Saab je taková hrubá síla, ale zadek u Ečka mu vůbec neladí se zbytkem. Tady se mi Saab zdá vyváženejší. Faktem však je, že Medvěd žere Soba jako svačinu v kategorii motory... :-(

Já bych v tomhle asi vypadal blbě, sice už jsem se přehoupnul do třicítky, ale vypadám na těch 25 (fandím si co >:-[] )

Takže zůstanů snít o 9-3 :-!
neregistrovaný "dCi"
18. 9. 2009 16:39
Re: PHAETONNÍ STRATOS
kategorie motory, to je nesrovnatelné, mě sere, že do 9-5 vůbec dávají šestiválec, byť v 9000 byl taky (ovšem pro srandu králíkům)
18. 9. 2009 17:00
Re: PHAETONNÍ STRATOS
Uvidíme v realitě, Ečko se mi prvně moc nezdálo, ted mi přijde super, i ten zadek je OK. 100x lepší než SuperbII sedan, to je k smíchu... >:D
Pozítří to skouknu ve Frakfurtu, už se těším jak malej :*)
neregistrovaný "naivni"
18. 9. 2009 21:43
Re: PHAETONNÍ STRATOS
Priznavam, ze nejvice jsem se tesil zrovna na vas komentar, a jsem rad, ze dnes jsme se obesli bez 'vznesenych' traktatu, vodopadu metafor, narazek na mene osvicene diskutery a sli rovnou na vec, protoze presne tohle si - podle mne - tahle kara zaslouzi... vcetne zminky o etalonove E Klasse :-)
19. 9. 2009 10:18
Re: PHAETONNÍ STRATOS
:-) :yes:
20. 9. 2009 22:43
Re: PHAETONNÍ STRATOS
Když jsem v r.2005 vybíral nástupce za Xedos 9, zvažoval jsem právě zmíněné dva modely: 9-5 Aero wagon a E 500 kombi.
Nakonec to vyhrál Sobík a nikdy jsem toho nelitoval.
Teď přichází nové E 63 AMG T-Modell (kombi) a brzy bude 9-5 kombi.
Jako SAABista jen doufám, že kombi odvozené od 9-5ky bude schopné (ano, motoricky jistě ne) medvídkovi, který se ve verzi AMG v kombíku nesmírně povedl (hodnoceno zatím dle foto), konkurovat.
Pokud ano, bude to ukrutné dilema.

Ať se SAABu pod novým majitelem daří!

Lekes
21. 9. 2009 01:03
Re: PHAETONNÍ STRATOS
To teda čumim... takovej rozptyl... vybírat mezi MB500 a Saabem a jsi sábista... Věřím, že tam byl hlavně cenový rozdíl kolem "E500", jinak nic jinýho. Saab na celý život.
21. 9. 2009 10:22
Re: PHAETONNÍ STRATOS
Cena byla MB kolem 2M, SAAB 1.4M. Pro Sobíka hovořila spotřeba (9 vs 12), manuální převodovka, cena, design, nekrade se a nezávidí se. Navíc Éčka kolem r.2005 dost zlobila.
Teď už sobíka krátce nemám (přenechán švagrovi), ale do nové 9-5 bych opět šel (až se vychytají mouchy)...ale když E-kombi AMG je tak úžasné...uvidíme. Lekes ;-)
neregistrovaný "dCi"
18. 9. 2009 16:36
tak tohle tedy dámy a pánové ANO
Znovu a znovu projíždím video i předchozí fotky, znovu a znovu si zvedám spadlou bradu. Je celkem jedno, kdo za tím stojí, ale tohle auto má už takhle z monitoru neskutečný feeling. Ta marnotratně klesající nekonečná záď v současné době krásně (až drze) kontrastuje s napjatým stavem samotné automobilky. To auto nahoře vypadá jako Saab, vypadá dokonce jako skutečně krásný Saab, což je po zpraseninách typu poslední facelift stávající 9-5, či přemaskovaná Impreza nebo Trailblazer veliká pecka.
Na autě mi vadí dvě věci, že to není liftback (kdyby se to zvedalo v celé své délce, asi bych články o nové 9-5 kvuli radostnému zaslzení očí nedočetl) a pak vrcholová motorizace (měla by být VLASTNÍ čtyřválcové turbo).
Jinak jde o subjektivně nejkrásnější auto své kategorie hodně posledních let, klukům od designu posílám pozdrav a smekám klobouk. Ať to dobře dopadne a už teď se těším na kombíka :-)
Rozbalit vlákno
2
19. 9. 2009 10:20
Re: tak tohle tedy dámy a pánové ANO
Třetí věta je fantastická :yes: A vůbec... tohle je tvůj špičkovej komentář.
neregistrovaný "dCi"
19. 9. 2009 10:37
Re: tak tohle tedy dámy a pánové ANO
Zdravím :yes: A díky, mám z toho auta radost, Saab je srdcovka, těším se jak pojede.
21. 9. 2009 12:18
9-3X
Tak hoši, v sobotu ránou jsem na silnici D1 (pardon, ale odmítám pro ten tankodrom užívat název dálnice) potkal kamion plnej Saabů, a vetšina z nich byly 9-3X.

Přiznejte se! Kdo si to už objednal? ;-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - palokalo
21. 9. 2009 14:34
Re: 9-3X
zeby jeden z nich bol tvoj kuko? :-)
21. 9. 2009 16:26
Re: 9-3X
žeby? Tak to bude asi prekvapko, manželka na vedlajšom sedadle sa aj tvárila tak nejak tajomne, akoby sa jej to netýkalo >:-[]

No, tak cez víkend som dal trasu BA - MT - RS a spať a poviem ti bieda čo sa týka Saabov. Pri výjazde na dialnicu za Považskou jedna 9-9 MY08 sedan, na dialnici jedna staršia 9-3 a toť asi vše...
Avatar - palokalo
22. 9. 2009 09:05
Re: 9-3X
ved to.. a polovicka z nich ta ani nepozdravi.. :-(
Avatar - Ronault.
21. 9. 2009 16:28
Re: 9-3X
A nevezli je na šrotiště? To víš, šrotovné u Fiatu a Hyundai se rozjíždí >:-[] >:D
21. 9. 2009 16:36
Re: 9-3X
možná že jo, asi se už rozneslo že Suzuki nafasujou TDI tak ty pseudoterenní Soby poslali rovnou do kytek :-)
Avatar - palokalo
22. 9. 2009 09:08
Re: 9-3X
cital som rozhovor s dizajnerom 9-5 novej a na otazku co 6 valcovy dizel odpovedal ze ak bude poptavka nevidi problem. Auto je na to pripravene a dokonca uz nemusia nutne pouzit komponenty od GM (aj ked neviem kto by im ho iny dal :-) ).
22. 9. 2009 09:30
Re: 9-3X
tiež som to včera čítal ;-)

A tiež ma napadla rovnaká myšlienka - do takej velkej kastle by nebol možno problém dať ani dvanásťvalec, len kde ho vziať? Opel mal tuším vyvíjať nejaký 6 valcový diesel, ale nejako to vyšumelo. A nech mi nehovoria, že by o to nebol velký záujem! Stačí sa pozrieť na ojazdené Saaby - 60-70% z nich sú nafťáky.
22. 9. 2009 11:13
Re: 9-3X
Kdyby tak šlo koupit nějaký šestivál z německa, jestli to bude Mercedes, audi nebo BMW by myslím bylo jedno :-)
A potom ještě nekde sehnat pořádný osmiválec a udělat brutální verzi :-)
22. 9. 2009 11:56
Re: 9-3X
Hmm, nevidím to bohužel moc reálně. To by si svatá trojka živila na prsou hada konkurence. Meďák dáva maximálně starší techniku pro SsangYong (teda, správné psaní toho jména si asi nikdy nezapamatuju...)

Kdo nám pak zbývá? Rencek má slušnou 6ti hrnkovou naftu, Pažouti mají novou, tu asi nedají, makaróni mají 5 válec, Volvo 5 válec, Hyundai tuším něco chystá. Z toho mi nejreálněji vychází Rencek, kdyby si to ještě kluci švédští trošku poladili podobně jak to udělali s JTD, mohlo by to být slušné svezení.

Osmiválec by samozřejmě být mohl, ale jedině s turbem! :-! A označení verze by bylo SupersonicAero >:-[]
22. 9. 2009 14:29
Re: 9-3X
SupersonicAero >:D

Mám pocit, že BMW nějaké motory prodávalo, nebo dokonce prodává, ale ted si nevzpomenu co to bylo...
Docela by mě zajímalo kam vyšuměl ten 2,9TiD, možná se čeká na zájem zákazníků, jak bylo v tom rozhovoru.
22. 9. 2009 17:22
Re: 9-3X
2.9TiD je podle mně právě ten motor od Oplu. Jenže:

1. Opel je rád, že je vůbec rád
2. Kam by to cpal? Vyvíjet to čistě kvůli Insignii je trošku drahý špás, ale nic většího nemá, leda že by to dával do Astry nebo by udělal speciální prémiovou edici svých dodávek na rozvoz mlíka a rohlíků >:-[], no možná ještě do Antary by se to hodilo
3. Saab zjevně všechny prachy nacpal do vývoje kastle a upravy podvozku pro 9-5, co zbyde půjde do 9-4, už ani vlastní benzinové motory nevyvíjel...

Takže buď to vyvinou společně třeba s Oplem, nebo to prostě nakoupí. Saab 9-5 530d by nemuselo být špatný
;-)
22. 9. 2009 18:03
Re: 9-3X
Asi nějak tak to bude, ale myslel sem, že ten 2,9 diesel dávají do amerik od GM...
To, že Saab šetří bylo vidět i ve Frankfurtu, hezký ale malý stánek.
Nakonec nemají co tam moc ukazovat, Mercedes měl skoro celou halu a měl do ní i co dát.
JInak masážní zadní sedačky v Lexusu LS jsou fakt super :yes: >:-[]
23. 9. 2009 00:20
Re: 9-3X
A nejen sedačky!...ale i hudba (19 reprosoustava Dolby Surround +hrobové ticho na poslech bez ohledu na rychlost a co mi vždy vykouzlí úsměv na rtech: po !rychlém! přesunu z Itálie ukazatel spotřeby kolem 9.6lt (LS 460 - 4.6 V8 380HP).