Kdybych byl Spiderman, mohl jsem vám zprostředkovat první dojmy z Civicu už v pondělí večer před autosalonem, takhle jste si museli počkat, až se dostanu na stánek Hondy.
ehm... este jeden stavnaty nemecky clanok od Autobild.de o spolahlivosti "VW - ludoveho auta". Uvadzam, ze nemecky clanok...aby ma niekto nevinil zo zaujatosti. Nazov clanku, ak by si nahodou nehovoril po nemecky (ehm... ale predsa kazdy, kto jazdi v nemeckej brikete by mal vediet po nemecky...) je "Nekonecny pacient". Myslim, ze netreba viac dodat , len zaver., ze .. na VW-ludovom aute Passat sa im pri dlhodobom teste ***o takmer vsetko. Dobru chut... :-!
[odkaz]
Jenže já vůbec nepíšu o nějaké vyšší přídi apod. (to je ještě ten nejmenší problém), ale především o zbytečně přidaných kýčovitých (větších) detailech, jako třeba naprosto tuzerská aplikace megavelkých led-diod vpředu, botulotoxinová plastika zadního nárazníku atd., prostě věci které vůbec nebyly nutné pro splnění nějakých předpisů a po kterých vypadá FT-86 jako na steroidech a nedává tak žádný prostor dalším tuningovým/tuzingovým firmám...
Všichni tvrdí, že třeba Golf (a VW vůbec) vypadá pořád stejně, jak je ale potom možné, že on těmi stále přísnějšími crashtesty prochází taky, a to bez obdobnýchch prvků, jako má třeba Civic 9.G. (např. zadní červené, světelné "plexikřídlo")?
Ale o tom přece od začátku mluvím, FT-86 je ukázkový příklad. Nejdřív jí někdo nakreslil a namodeloval tak, jak se sluší a patří na sporťák a pak zjistili, že by neprošli crashtesty (nízká příď), že z toho není vidět (skloněné A sloupky) a už to jelo...
Ale to proč se mi to nelíbí, není přece primárně o tom, že to má být něco "nového" a slovní spojení "moderní pojetí" je taky velmi zavádějící. A nový nápadem lze označit téměř cokoli nestandartního, bez ohledu na kvalitu designu, nebo smysluplnost.
Třeba taková první verze studie FT-86 byla skvělá (přitom taky "japonec", a to mám Hondu mnohem víc v oblibě, než Toyoytu), ale pak přidávali, tunili/ tuzili, až to z velké části zkazili, přitom zbytečně a ne tím, že by z původní studie něco ubrali, ale tím co tam naopak přidali...
8G měl nejmenší standardní kola 17", pokud se nemýlím, snad výjimkou 1.4 Social. Nevidím tedy důvod, proč dát na 9G 16". Tedy krom toho, že by majitel ušetřil nemalé peníze na obutí. :-)
To máš pravdu, ale dnes už prostě do konstrukce aut promlouvá příliš mnoho faktorů, společných pro všechny. Aerodynamika, pasivní bezpečnost, prostornost kabiny, komfort sezení/nastupování. Neříkám, že to nejde/by to nešlo, ale zatím nás o tom nikdo nepřesvědčil. Nebo alespoň mě ne. :-) I když jako hlavní rozdíl mezi námi vidím to, že tobě se toto moderní pojetí a nové nápady (a řešení přídě a zadních světel Civicu mezi ně rozhodně patří) nelíbí a mě ano, tady asi shody nedosáhneme. ;-)
To zas bude nějaký labilní chudák, co ho podobný týpek někde předjel se vztyčeným prostředníčkem a teď ho stále vyplašeně vidí v každém Golfu, který projede kolem... ;-)
Stačí vhodně upravit přední a zadní partii (to taky doufám brzo udělá už teď nutný facelift) a může to být mnohem lepší, než teď, navíc TypeR si tu větší extrvavganci může dovolit spíš a má výhodu sériově velký kol, tohle totiž bude na takových 16" kolech ještě mnohem větší "tragédie", než s velkými koly na těchto fotkách.
Daj si tabletku, aby ti spred oci spadla tvoja White Label, a sadni do svojho VW pekaca.
Nebudes nahodou jeden z tych vypasenych v sustakoch...clovece asi ano!!!
CRZ je právě příkladem, že ten návrat k odkazu designu minulých generací možný je (vidím tam jak odkaz 5.g . - zepředu, tak 4.g/CRX - zadní partie + její profil), samozřejmě není žádný důvod, aby to byla doslova kopie.
Jen o kulatosti/hranatosti to zdaleka není i čtvrtá generace je velmi inspirativní a podstatně méně kulatá, než pátá, navíc spousta kompaktních hb dnes jde dál do větší kulatosti (např. Focus III, Meg III). Jak jsem psal, korejci prostě nemají nic svého minulého, designově kvalitního, na co by mohli navazovat, taky proto mnohem víc kopírují. Pokud nechci, aby třeba Ford vypadal stejně jako Hyundai, musím mu dát odlišný designový základ, než který aktuálně používá Hyundai, nikoli ho chtít odlišit především výsředními většími detaily, které pokazí celek a navíc budou v podobně rozevlátém stylu, jaký aktuálně používají korejci. Výsledek je pak logicky ten, že současný Focus bude vypadat mnohem "korejštěji", než jeho designově jednoduchší/čistší generační předchůdci.
Stejně je to i u toho BMW, nikdy se nevrátí nějaké přesné kopie E30, nebo E 39, ale může se vrátit jejich designový odkaz, třeba současná 5er F10 (zejména v Mpaketu) designově citlivě a úspěšně evokuje E39, což je mnohem zdařilejší cesta, než za každou cenu prosazovat ryzí evoluci kontraverznější předchůdce E60. A podbnou možnost má každý, včetně Civicu, ne každý ji ale dokáže správně použít/využít...
Samozrejme, VW je uz dlhodobo najoblubenejsia znacka u nemeckych dochodcov. To je bezpochyby pravda. Su o tom aj statistiky. Takze uz sa tes na svoj dochodok! Ja rad zostanem mlady a teda daleko od briket znacky VW, ako je hlavne nechutny Golf a mega-grcak menom Tuareg.
Nemyslím si. Neumím si totiž představit, jakým způsobem by ona harmonie měla být docílena. Auto totiž postrádá bižuterii, kterou by bylo možné pozměnit a upravit, jediné, co by mohlo skýtat určitě možnosti, je přední nárazník, u nějž bylo v případě CR-Z avizováno, že všechny sportovně laděné modely budou mít podobné řečení, viz 9G Civic Si.
Jistě, ale pokud je dostatečně neodlišíš, nedáš jim vlastní tvář máš problém s identitou. A myslíš, že by Ford chtěl, aby jeho auto vypadalo jako ceed nebo astra? A myslíš, že design Astry odpovídá druhé dekádě 21 století? Třeba si to myslíš, ale není tomu tak, je strnulý, bezduchý. Že si to Opel záhy uvědomil, je poznat na Merivě, přitom Insignia a Corsa tenhle problém zdaleka nemají. I tam ale vítězí moderní filozofie udržitelného chaosu nad čistotou linií.
Nic lepšího, než návrat 5G bychom si asi přát nemohli, ale 5G se nevrátí, jako se nevrátí BMW 3 E30 a další designově geniální auta. Jednak proto, že hlavní ideou 5G byla extrémně nízká stavba karoserie a kulatost, která už je dnes asi neopakovatelná, dneska jsou třeba hrany a pak také proto, že od té doby auta o třídu a půl povyrostla a představa auta s tvary 5G a velikostí 9G je dost děsivá. A v neposlední řadě bys jej nedokázal přizpůsobit dnes požadovaným standardům. Dnes mu je nejblíž CR-Z a podívej se na ten rozdíl.
Klidně je možné/pravděpodobné, že budu naživo o něco méně radikálnější, ale v principu se to, o čem píšu, určitě nezmění, tak jako jsem nezměnil podstatu názoru na 8.G. od doby prvních fotek, až po současnost. Můžu jen doufat, že verze TypeR (pokud nějaká bude) bude vypadat harmoničtěji, než běžný Civic 9.G., podobně jako tomu bylo i u 8.G. Civicu.
Na příchod 5. generace Civicu si moc dobře pamatuju. Líbil se mi hned a líbí se mi dodnes a vážně si nevybavuju, že by někdy někdo z mého okolí řekl na design této generace něco vyloženě negativního (to už mnohem spíš při příchodu designově revolučnější 3.G., ale to tu byla jiná doba) , naopak, všem se líbila a dokonce i moje sestra se do něj rychle zamilovala a jednu funglovku si koupila (3dv. hb černá metla), byla sice úplně nová, ale bohužel to byla nějaká americká verze, vyrobená v Kanadě, takže problémy s náhr. díly apod. V zimě se s tím na náledí vymázla, tak to nechala opravit a prodala, ale designově tvrdí, že hezčí hb od té doby nikdo neudělal.
Toyota/Nissan/Mitsubishi (jen) částečně podobné sice byly, ale (zejména designově) to na Civic to zdaleka nestačilo, ten byl (minimálně v tomoto ohledu) o třídu výš.
Jimak na příkladu designu současné Astry vs Focusu III, je právě vidět, že méně znamená více, velmi podobná auta, jen snaha více se odlišit (u Focusu) je v konečném důsledku kontraproduktivní.
Co teda musel Focus III zachraňovat tím ohavným předním nárazníkem a rozteklými zadními světly, když právě to, čím údajně vše zachraňoval, naopak vše úplně pokazil? A proč vůbec dělat základ tak, abych ho pak musel (nějakýma berličkama) zachraňovat?
Jestli něco vypadá o generaci zpět, nebo naopak napřed, je docela relativní, mnohdy totiž taky něco o generaci/dvě zpět vypadá podstatně lépe i s odstupem času (a platí to dokonce spíš objektivně, než pouze subjektivně), viz. třeba ten Civik 5.G. vs všechny jeho gen., které zatím přišly po něm...
Jak už jsem napsal výš, zas takhle bych to negeneralizoval. Někdo má rád vdolky, jiný singleframe, další Kinetic a někdo L-Finesse. Mně se 8G líbil a 9G se mi zamlouvá ještě o něco víc, takže z mého pohledu je to na místě. A schválně si počkám, až budeš moct zhodnotit design živě, jestli budeš stejně radikální. ;-)
I já částečně souhlasím. Určitě máš pravdu v tom, že Honda vždycky sázela na stylistickou čistotu a jednoduchost, což bylo na jednu stranu sympatické, na druhou ovšem dost svazující. Zároveň ale platí, že auta byla do značné míry poplatná své době. Když vedle sebe dáš fotky šesti JPN aut ze 70., 80. let, asi budeš mít problém odlišit Hondu od Mitsubishi, Toyoty a Nissanu. Všechna byla jednoduchá a přímočará. Obrovským úletem byla učitě 5G počátkem 90. let. Dnes to bereme jako klasiku a nejhezčí Civic vůbec, ale dám krk na to, že když se objevila poprvé, byla veřejnost znechucená. ;-)
Jestli bude brán 8G za další klasický model Hondy, to asi zjistíme také až za 15-20 let, ovšem rozdíl oproti 7G je to asi stejný, jako mezi pixlou 4G a 5G. Dokonce i 8G je stylisticky velmi čistý, bez ohledu na to, že tam byly prvky, jimiž se chtěl líbit možná až moc (plexi, víčko nádrže, klika). Současně ale platí, že je opravdu víc futuristický, než sportovní.
Pravdou tedy je, že 9G není stylistický čistý, jenže doba stylisticky čistým autům nepřeje. Vysoká příď a ponton karoserie je do značné míry limitujícím faktorem a jednoduchý design dneska funguje už jen na Golfu, podívej se, jak dopadla podobná snaha u stávajícího Focusu, nakonec se musely alespoň špetky individuality "zachraňovat" ohavným předním nárazníkem a snad ještě podivnějšími zadními lampami.
Dokonce i celkem velkou snahu vyvíjející Astra vypadá, že je o generaci zpět, když ji postavíš vedle Giulietty, i30, DS4 nebo Civicu. Jak jsem řekl, je to řešení poplatné době. A vzhledem k tomu, že málokdo dokáže ocenit i očividnou čistotu designu, u tohoto moderního opravdu víc než na čemkoli jiném, záleží na osobním vkusu.
V něčem až zbytečně dlouhá reakce, To, že (nejen tu) jsou různí křiklouni víme oba, podobně jako to, že někteří lidi poměrně rychle mění názory (myslím v tomto směru), ale to platí obecněji, jenže zrovna (a nejen) já to tak nemám.
Ano, 7G byla na poměry Civicu až lehce MPVéčková, ale zase mnohem méně, než byla 8G. na poměry Civiku výstředně "kosmická".
Když vezmu 1. - 7. G, tak design Civicu nikdy nebyl na podobných "výstřednostech" postaven a líbíl se mi už od první generace. Vrchol designu Civicu vidím někde ve 4. a 5. generaci, se 6. a 7. už to šlo designově znatelně spíš z kopce a 8.G. to "zazdila" úplně...
Civic prostě dřív patřil mezi designově nejlépe povedené (a hlavně designově čisté!) HB, a to nejen v rámci Japonska, ale i Evropy a nepotřeboval k tomu žádné "tretky" ("alobal" pod plexisklem apod.), ani výstřednosti původní 8. G., nebo této 9. G (masivní červený plexikšilt vzadu). Jeho design byl jednoduchý (v dobrém slova smyslu) a přímočarý a respekt (včetně jasně sportovnějšího akcentu) si získával především svými trefně střiženými proporcemi (poměr výšky k šířce apod.), proti tomu je původní (zejména před face) 8.G. (pomineme-li CTR) prostě kýčovitá a minimálně při pohledu zezadu (ale i přímo zepředu) je na tom podobně i 9. G., v něčem hůř, v něčem líp, ale celkově to rozhodně lepší není, tedy mnimálně za mě. Je to škoda, protože odhady a předpoklady dávaly designu nového Civicu mnohem větší naděje. Už kdyby se designově raději mnohem víc vycházelo z CRZ, a Civic 9G. by měl logicky umírněnější (proti CRZ) zadní partii ve stylu HB, mohlo to dopadnout nesrovnatelně lépe, protože Honda/Civic má designové kořeny, ke kterým se může směle vracet (na rozdíl třeba od korejců), což se právě u přední partie CRZ podařilo hodně dobře, tady nic obdobného (bohužel) nevidím. Takže za mě prokračování/evoluce 8 G. ne, tahle 9.G taky ne, ale něco nového designově inspirovaného třeba tou 5. generací rozhodně ano...
Mýlíš se, GTI, není nutné obracet wakizashi proti sobě. Jo, je pravdou, že pod horou Fuji to ztichlo. Z Fukushimy přestala vytékat těžká voda, v Hiroshimě přemýšlí o změně podnikání na stavební firmu, v centru mají i 70 let po válce furt ňáký ruiny, Toyoty už zase samy od sebe jezdí na plný plyn, Renault prodal Nissana kmenovému náčelníkovi Pygmejů a z třídiamantového loga jeden kámen prodali a název se mění na Nibishi. A to se prý přemýšlí o další změně na Ičibishi.
Ticho je ostatně i pod křídly rotujícího H. HondaJet na chvíli přestal po grippenech střílet paintballové kuličky, ASIMO už netančí a mává, zato si na stěnu své kóje lepí plakát se Schwarzeneggerem. A v Klubu je takovej ten klid před bouří. V potemnělé místnosti, kde si světlo z těžkého křišťálového lustru jen s obtížemi razí cestu hustým dýmem doutníků Gurkha slyšíš jen občasné cinknutí sklenky s Hennessy Richard a švihnutí copu elegána v dokonale střižené závodnické kombinéze od Prady po zoufale pomalém blonďatém pinglovi, že prej má něco s nohou, simulant a opírá se místo o francouzský hole o golfový. Kdyby se dal alespoň vykrákat za patku, ale to ne, musí mít na hlavě ježka.
Je tady tak trošku z protekce, papínek má ně kde v Dolním Sasku fabriku na kečup. Wlčí ňamka se jmenuje. Celkem se dá, říkaj uklízečky, co si ho dávaj k bratwurstu, i když je na něj od toho nového kuchaře ze Saarlouis spousta reklamací. A teď si představ, jak by to vypadalo, kdyby vyráběli, já nevím, auta. >:D
Ale to jsem odbočil, důležitější je, že se v Klubu zase jedno místo uvolnilo. Nějakej Luke Skywalker to zabalil i s tím dislektickým pucflekem Yodou. Už to s těma jejich scifi báchorkama o úspěšném zničení Temné síly [odkaz] nebylo k vydržení. Nesl to dost těžce, že prej teď zkusí štěstí v nějakém klášteře a přijmou společné řeholní jméno Mnich On. Nebo Off?
Už nevím. Teď ale máme nový téma k diskuzím. Řešíme novou káru, famózní kousek. To víš, týhle náročný společnosti si nikdo nedovolí nabídnout dvakrát stejný auto, natož pak čtyřikrát nebo pětkrát, tak máme zase úplně novej exkluzivní kousek. zatím ho necháváme odležet, dojmy jsou moc čerstvý. Šak to znáš sám, je to podobný, jako když ti vždycky nechám u kontejneru zbytek tý nemrzky do ostřikovačů od Chivasu, jen na malinko jinym levelu. Prostě zatočíš to v plastovym kelínku z automatu na kafe, koukáš jak na polyetylenu pěkně prstýnkuje, přičuchneš, zvolna upiješ a zkusíš najít další dva rozdíly na tom divwným autě přes ulici, takhle podobně my teď s Rišárem vychutnáváme ty nový křivky, uvelebení v kožených křesýlkách od Sparca.
Nemysli si, že když máš na hlavě zmijovku, že pochopíš magii pohledu hadích očí nový Hondy. Až cudně sklopíš zrak, zkus si to vybavit - bylo to tam, přesně uprostřed. Tuhle masku znáš, Acura RSX, pamatuješ? Vlhký sen eurodrzka minulý dekády. Ale Japonci perly nerozhazují, teď ale máš šanci. A ten předek do T - připrav se na to, že tě budou na silnici zdravit cestovní supersporty s křídlem na nádrži. If you don't have wings, you'll never fly.
Ale nenech se tím ovládnout, vzmuž se a obejdi ho kolem dokola. Vidíš ten profil, ty měkké, ale jasně ohraničené linie, jako když se vedle tebe na posteli líně protahuje Rihanna, oblečená jen v saténové košilce? Jen pro upřesnění, Rihanna, to není ta Paroubkovo ex.
Uděláš ještě pár dalších kroků a úplně slyšíš, jak to vzduchem zasviští. Ale nemusíš se chytat za tvář, to nebyl Zorrůw rapír a ty nemáš na tváři neuměle naškrábané VW, to jen tvůj pohled spočinul na ostrých liniích zadních světel. takhle kreslí katana, chlapče. A teď se postav přímo zezadu. Jo, bráníš se tomu, odmítáš to přijmout. Je to neslýchané, zvlášť když ve tvých nejlepších letech letěly na plovárnách pruhované plavky s nohavičkami. A Civica potkáš už brzo na ulici v tangách na krásně klenutých bocích Halle Berry. Ještě se tomu bráníš, ale přijde to, neboj. Pochopíš tu kombinaci sportovní elegance, možná to chvíli potrvá, ale dočkáš se. Pokud tedy nejsi na Šebrleho.
To by si nemohol prekúsnuť ani atribúty Mercedesov, bavorákov, Oplov, Audín, Octavií aj Fabií, kórejských a japonských áut, a miule som takého exota videl dokonca v Thalii...
Tak uvažujem, ty musíš uznávať jedine šlapacieho Moskviča, a ktovie, či aj v takom nejazdí nejaký dement v šušťákoch...
Stále ti nerozumím. :-) Po vcelku dynamicky pojatém (zejména tedy po faceliftu) Civicu 6G 5D přišel naprosto nudný 7G auto takřka v MPV stylu. A na praktičnost zaměřená Evropa kupodivu neskákala nadšením do výšky jako Sergej Bubka, vlastně to byl obrovský prů*er. Tak přišlo 8G, které nejen že si ponechalo praktičnost 8G, ale dokonce ji v řadě ohledů předčilo a současně šlo o velmi zajímavě zabalenou praktičnost. A bylo to odměněno velmi pozitivním přijetím.
U 9G měla Honda jen tři možnosti. Trošku upravit design světel, nárazníků a výfuků při zachování všeho ostatního. Pracovně tomu říkejme Golf-way. A nebo se posunout zase o kus jinam, ale ne tak daleko, aby byl úspěšný 8G zapomenut. A třetí způsob byl risknout to, hodit 8G za hlavu zkusit něco úplně jiného. Všechny cesty jsou pochopitelně v očích ostříleného diskuzního pistolníka špatné. Při té první je změn málo a "furt se smějete golfu, že je pořád stejný a teď jste to udělali taky, muhehe". Při té druhé je změn buď moc nebo málo (to záleží na aktuálním horoskopu), každopádně je to ale celé hnusné, zbastlené a rozhodně horší, než bývalo. No a v třetím případě to nejen hnusné, ale navíc jsou ti Japonci úplně padlí na hlavu, že se tak moc odklonili od vlastně docela dobře navržené koncepce. >:D
Když se oprostíme od náhledu křiklounů "hele woe, zase nekonvenční Honda, poťme ji pořádně sjezdit", je současný styl to nejlepší, co šlo udělat. Velmi radikální, lehce sportovní styling přešel k méně radikálnímu, ale o to sportovnějšímu pojetí. Zachoval si charakteristický profil a s ním související chytrý "packaging" a současně se trefil do aktuálních trendů.
Zatímco Korejci pochopili už před dvěma dekádami, že ve fluidním, bionickém designu je budoucnost, bylo třeba až renomovaného výrobce z Německa, aby začal být tento styl brán vážně. Díky němu se k němu vrátila nejen samotná Korea, ale zhlédl se v něm i další renomovaný výrobce z Německa, ale třeba i kolébka designu - Itálie.
Vzpomeň, jak byla přijata diskutéry 8G - de facto stejně. A teď tu čteš "no vona ta 8G nebyla vlastně tak špatná, ale tohle, tohle je tragédie". >:D Docenění přijde až později, a ocenění až v době příchodu 10G, která dostane úplně stejný kartáč. ;-)
...no ale system hodnoceni je stejny.....bud se ti libi anebo nelibi...to je zaklad, od ktereho se vse odviji...1/0...pak uz si to rozvines, jak chces, kdyz se ti to libi...budes hledat cokoliv dobre, kdyz ne (jako v tvem pripade)...tak budes kritizovat, ac tvrdis neco jineho, chovas se uplne stejn, jako ti, ktere odsuzujes, btw clovek,ktery nudny design GOLFU povazuje za vrchol, muze tak akorat tise sedet v koute, protoze o designu vi asi tolik, jako opice o kardiochirurgii...
...nemam pocit, ze by v Ostrave jezdili v Civicu hlavne duchodci...a na tema designu - hranatosti a nehranatosti, myslim, ze se to povedlo...je to jako, kdyz kdysi prisel Eminem, polovina lidi nenavist, druha polovina laska.... >:D ...to je dan za originalitu
Zmemožnil jsi se možná Ty sám. Filozofie "padni komu padni" opravdu ve vztazích neplatí a že mluvíš o rodinné zkušenosti, to má být co? Já tě chápu, pytel na hlavu, nebo zhasnout se dá vždycky, ale nezoufej, ona se nějaká najde co v Tvé přítomnosti nezhasne, ale to lituji spíš ji, než Tebe. >:D..
Zmemožnil jsi se možná Ty sám. Filozofie "padni komu padni" opravdu ve vztazích neplatí a že mluvíš o rodinné zkušenosti, to má být co? Já tě chápu, pytel na hlavu, nebo zhasnout se dá vždycky, ale nezoufej, ona se nějaká najde co v Tvé přítomnosti nezhasne, ale to lituji spíš ji, než Tebe. >:D
Pravděpodobně se domníváš, že tu své erotické úspěchy nejlépe zdokumentuješ rodinnou situací... >:D Nejsi praktikující katolík? Já ti to psal dnes už několikrát, že o ženskejch se tu nepíše, a pro amatéry tvého rozsahu to platí dvojnásob, tak toho svého intimního zpovědního zoufalství honem nech, a svojí levačku nechej (alespoň diskusně) levačkou, nebo se tu mezi dospělýma znemožníš jednou pro vždy. Bože, Theoli, probuď se!
Mně do flašky netahej, to ty se tu vytahuješ, že víš, co je flaška, a abych se nechal vyšetřit, že pochybuju a tak. No schválně - hrál jsi někdy flašku?
Mně žádnou vnitřní krásu nepodsouvej... >:-[] mně přitahujou jedině činy. Jak tě tak čtu, seš zatím v etapě koukání na sousedku při mytí schodů... >:D Co básničky, skládáš?
Finlande já měl, mám a doufám, že ještě pár let budu mít zájem, tak jako každej normální chlap, úplně o všechny - padni komu padni, lépe řečeno - lehni komu lehni >:D
P.S. Chlap, kterej neví co je to flaška, to snad ani nemůže bejt chlap, ale nějakej okresní kastrát... >:-[];-)
sám jsi se znemožnil a ted nevíš jak z toho co?? >:D Neboj ,já mám už zajištěno,mám krásné dvě dcery, chytrou ,atraktivní manželku a i ta ex má rozum a nekoupila si VW ale pořádný auto, 540i ;-)
To je v pohodě,jdi si lehnout udělej si to dneska levačkou a budeš to mít jak od cizího,ona se časem zase nějaká najde která ti odpustí že nejsi "designově" dle jejího vkusu. >:-[]:yes:
>:D >:D Flaška? >:D >:D Já snad nebudu spát, co to je?-) Podle toho, že rozlišuješ ženy na dá/nedá, tak je Tvým archetypem ženy asi tak Jiřina Bohdalová-). Miluji ty, jenž říkají, že na vzhledu nezáleží. Mám pro Tebe milý GTI novinku. Většině lidí ZÁLEŽÍ. To, že se říká, že to tak není, že je důležitá jakási "vnitřní krása," jsou kecy. Ty bys snad měl zájem o někoho, kdo Tě VŮBEC nepřitahuje? Upřímně o tom pochybuji a pokud ano, je mi Tě líto.
Že v běžném Civiku 8.G. jezdí zřetelně větší procento důchodců (na poměry ostatních nových kompaktů) si všiml kdekdo, včetně mých známých, (a např. i tady webpaja, Dinar a další), ovšem někteří členové Hondafunclubu trošku křečovitě tvrdí, že to není vůbec pravda a týká se to jen nějakého Ostravska. Ale já, ani Dinar a vidím, že ani ty, z Ostravy evidentně nejsme, takže někde v Matrixu bude zřejmě chyba... ;-)
Víš,tak to tě asi zklamu,já na rozdíl od tebe praxi už můžu vyučovat. Nevím jak ty, ASI JSI NUCENÝ POSUZOVAT ŽENY DLE TOHO JESTLI TI DAJÍ,dle tvých slov tak činíš ale já jsem si v životě mohl vybírat dle toho jestli líbí nebo nelíbí a ne dle toho jestli dá či nikoli!!!
Gratuluji Ti k Tvému příměru o tom, že u žen "nejde ani tak o to jak vypadaj." O to (bohužel, nebo bohudík) přeber si to jak chceš, jde. Pokud se jedinci nebudou VZÁJEMNĚ přitahovat, NIC se nestane a řeknu Ti, pro Tebe možná doposud neznámý fakt. Vybírají si PŘEDEVŠÍM ženy.
Vtipné, absolutně jsi nepochopil CO jsem chtěl sdělit. Pakliže tu vynášíš soudy o "kvalitě" designu a design jsi nestudoval, Tvé commenty nejsou nic jiného, než jen jakýmsi subjektivním hodnocením, které není o nic lepší ani horší než to moje, či kohokoliv jiného. Navíc, i když o něčem nějaký designér prohlásí, že design toho či onoho nepovažuje za "kvalitní" o jeho případné komerční úspěšnosti/neúspěšnosti to nic nevypovídá a ti, jenž si takový výrobek koupí, nejsou jen kvůli hodnocení nějakého designéra horší než ti, co na jeho mínění dali a výrobek si nekoupí. Navíc, příměr který použil theolli "sedí" víc než dobře.
Pod těmi vlnkami jsem nemyslel zrovna tyhle konkrétní oblouky v blatníku nad koly, myslel jsem tím obecně různé samoúčelné "ozdoby/kudrlinky", v současnosti tolik oblíbené především u Hyundaie apod.
Koukám, theoli, že ty máš kapacitní mezery nejen v autech, ale i v ženskejch... Tohle sem ale netahej, o ženskejch se tu nepíše, zde jsou předmětem diskusí auta.
Z pohledu hodnocení designu auta je kategorie líbí/nelíbí, případně koupil/ nekoupil kategorií, která nemá čím promluvit. Design není o tom, co se tí líbí a co by sis koupil, ale o tom, jak je daná věc prostorově, tvarově, materiálově vyřešena, ztvárněna.
Hele, začni u těch ženskejch, trénuj se zatím na fotografiích a pozvolna přejdi na praxi. Ale pod pojmem praxe si představ něco úplně jiného, než co sis představoval dosud. Neboť u ženskejch nejde ani tak o to, jestli se ti líbí, ale o to jestli ti daj... ber všechno, co se nad tebou slituje.
P.S. Já ti to říkal, že se tu o ženskejch nepíše. Nebul >:D;-)
Takže VW znamená "ludové auto" a proto je to masovka pro důchodce, a to od Pola, Golfu, Passatu, Touaregu až po Phaeton...?
Takže když je Mercedes ženské jméno, jsou všechny Mercedesy taky dobré jen pro "baby", co "lingvisto"...?
Zajímavé je, že zrovna u nás jezdí větší procento důchodců v novém Civicu (8.G), než v novém Golfu. Tak buď u nás mají důchodci víc peněz, než jen na to "lidové auto", nebo jsou větší individualisti, než jinde... ;-)
S tím by se dalo souhlasit, nicméně ke GTIho vidění světa, které je to "jediné a správné" už nemám co říct. Jedinci, kteří jsou přesvědčeni o vlastní jedinečnosti, nikdy nebyli mým "šálkem kávy." Notabene myslet si, že evropský design je něčím "kvalitnější" než asijský, nepředstavuje nic jiného, než přiznat svou kulturní omezenost.
Ono na tom líbí/nelíbí něco je,jsme jen lidi a když oku něco nesedí může to být sebelepší a nebudeš o to jevit zájem. Budme upřímní,když se ti ženská nelíbí tak budeš používat rozum? Že je perfektní postava? Že vaří,pere ,uklízí ? Když tam nejsou sympatie a to "prostáčkovské" líbí/nelíbí nemá ošklivka šanci a nic na tom nezmění ani 90/60/90 !
To samý je to se vším zbožím,bud se líbí a prodává nebo nelíbí a neprodává a ne málo věcí bylo super,kvalitní ale design je "zabil"!
Marketing je založen na nedokonalosti člověka!
Apropo este na adresu Golfa: je to auto stvorene pre ludi s priemernym estetickym citenm. Proti tomu nic nemam, nasiel si svoju klientelu a patri tiez na cesty. Na co si vsak nikdy nezvyknem je to, ze ked nejaky Golf v premavke stretnem, je to vytuningovany pekac a za volantom sedi hadajte kto.... no predsa vypaseny dement v šuštakoch. A ten nepatri na cesty. Je to dalsi atribut toho priemerneho auta, ktory nikdy neprekusnem.
Ty máš o sobě ale vskutku vysoké mínění, opravdu Ti závidím. Má-li někdo jiný pohled na svět, opět sklouzáváš ke svým klišé o "plakátových kovbojích." Opět jsi potvrdil pověstné přísloví o potrefené huse. Ač pochybuji že by Tě to zajímalo, "plakátovým kovbojem" skutečně nejsem, z toho už jsem, díky bohu, vyrostl. Ty totiž nechápeš základní premisu, že stejně tak, jako "kvalitu" knihy nejfundovaněji zhodnotí literární kritik, (byť to o jejích případných prodejích to nic neříká a o "kvalitě" čtenářů jakbysmet), tak "kvalitu" designu, (je-li vůbec možné něco takového posuzovat), by měl posuzovat designér. To, že Ti u nějakého vozu nevyhovuje např. linie oken, ještě neznamená, že hodnotíš "kvalitu" designu, byť si to ve svém černo-bílém světě myslíš.
Vůbec tomu nerozumíš? Jde především o design, takže si vedle postav třeba tu 7. vs 8.(9.) generaci Civicu a dobře se podívej na ten zásadní rozdíl přístupu k celkovému designu, myslím, že kdo není slepý, vidí a rozumí ...
Jen malá reakce. I kvalita použitého materiálu je součást designu. Design není jen o tvaru a křivkách. Jde o celek a tam materiály hrají důležitou roli.
Honda bravo!!!
Palec hore, ze nejdes s davom a robis inieco ine ako su tie fadne Astry, Focusy a hlavne
Golfy. Pripomenme si co vlastne znamena VW - "ludove auto", t.j. masova nemecka briketa pre dochodcov a dochodkyne. Nepomoze ani vigneta GTI, nakolko nudne zostane nudnym a priemerne priemernym. Som rad, ze Honda mysli aj na ludi, co vec ako automobil beru srdcom a mozu si vybrat aj nieco ine ako tu pausalnu tragediu menom Golf.
Dufam, ze novy Civic coskoro uvidim. Viem, ze to bude pozitivny zazitok.
Koukám, že jsi při své diskusní a názorové naivitě tak trochu jako až křečovitě... vysmátej... >:D Klid, Finlande, základní tvůj problém a problém obdobných prosťáčků je v tom, že nejsou obdařeni schopností vidět a, přiznejme si, schopností vědět. Své postoje proto koncentrují do nejjednodušší přirozenosti, to jest líbí/nelíbí (hodnotící soud z mateřské školky) a všechno, co jde trochu jiným směrem považují za útok na jejich tělesnou integritu.
Uzavřeme tuhle vysmátou diskusi shrnutím - jsou jedinci, kteří si vystačují (vystačovat musí) s plochým životem, plochými postoji a plochými soudy. Ano, kategoerie líbí/nelíbí je pro ně vrcholem možného. Respektujme je, dopřejme jim deset vteřin plakátové slávy v příspěvku s nadpisem - hurá, mám plakát nového civika... Současně však musíme vědět, že jsou jedinci, jimž tahle krátká a prostá životní úsečka z přirozenosti nemuže stačit a také nestačí. A to je vše, Finlande. Na jaké kvalitativní úvahové příčce stojíš, to si už laskavě (a ve skrytu duše upřímně) zodpověz sám. Opatrně však, vždyť jak známo upřímný a hluboký pohled do sebe sama přináší v mnoha případech fatální rozčarování... Hlavně ale se přestaň zoufale naivně domnívat, že tak, jako ty neumíš popsat svět kolem sebe, že to musí neumět všichni...
Opět a zase se musím smát. Nikomu neupírám hodnocení designu ať už exteriéru či interiéru vozu. Já jsem pouze řekl, že bych byl dalek toho hodnotit "kvality" designu. Protože to, jestli je přístrojová deska z měkčeného či neměkčeného plastu, nemá VŮBEC nic společného s "kvalitním" nebo "nekvalitním" designem, ale tak max. s kvalitou plastů v interiéru. Ano, já "kvalitu" designu nehodnotím, např. i proto, že jsem ho nevystudoval, tedy nevím, jaká jsou objektivní kritéria pro jeho hodnocení, to ty evidentně víš, častuješ-li zde jiné přízvisky jako "plakátový kovboj" apod. Nebo si skutečně myslíš, že při koupi vozu 99% lidí hodnotí "kvalitu" designu? Ty všechny ty považuješ za prosťáčky, přičemž ani Ty si neuvědomuješ, že Tvé hodnocení je veskrze subjektivní. A ano, bavíme- li se o autech, jejich úspěch zhusta určuje prodejnost a tam si jak Golf, tak Civic vedou skvěle.
To, že např. Japonci a Korejci vyznávají jinou designovou školu a mají JINÉ chápání designu (nikoli "kvalitní" nebo "nekvalitní"), ve své krátkozrakosti ani nevidíš. To je třeba podle mně jeden z důvodů, proč se tam evropské značky, (snad až na prémii) výrazněji neprosazují. Ono na líbí/nelíbí skutečně nic špatného není, ať je to prostoduché sebevíc. To jen Ty se považuješ za jaksi fundovanějšího, nadřazenějšího, což je zejména v kontextu internetových diskusí, úsměvné. >:D
Na Civicu 8.G se mi líbila kosmická palubka. Časem se mi líbil i jako celek s výjimkou průhledného plastu mezi předními a zadními světly. Ten jsem považoval za vrchol odpornosti. V novem Civiku (9.G) zadni "plexisklo" proměnili na červený světelný panel velikosti tuzingového křídla. Plastové podběhy zvýraznili do podoby radoby off-road modelu typu Octavia Scout apod. Jako celek se mi prostě nelíbí. Snad to bude naživo lepší....
Obávám se, že za současný stav věcí nemůže zas tak úplně Honda. Nastala situace, kterou bylo třeba prioritně vyřešit, než se zase začne zabývat okrajovými záležitostmi. Dopřej jí čas, aby se zase našla. ;-) Výrazný charakter staré Hondy se už nevrátí, jako se nevrátí u BMW, Porsche a dalších specificky profilovaných značek, ale určitě bude i nadále přiměřeně svojská. ;-)
White label: Vůbec nerozumím tomu, cos právě napsal. Civic vždy kombinoval praktičnost kompaktu se sportovní orientací. Právě proto byl svou klientelou vyhledáván. Odkdy je tedy na závadu spojit sportovnost s praktičností?
Asi nejdůležitější svojí postojovou větu jsi vetknul do úvahy, že je zcestné pohlížet na design v rovině špatný/dobrý... no, pak ovšem se naše světy fatálně míjí. A to i u škrabky na brambory... Ty de facto zastáváš zásadu, že design je daný a nehodnotitelný, nejsou tedy dobrá designová a špatná designová řešení. Nezlob se, ale tohle nelze snad ani slušně komentovat...
Konečně tvé dělení designu na líbí a nenadchne... upřímně, to není postoj dospělého člověka, to je postoj zabukemhledícího kluka, který by chtěl, aby se měli všichni na světě rádi, aby každý hodnotící soud měl stejnou váhu a každé designové řešení bylo stejně hodnotné.
Připadám si nyní jak na jiné planetě... :-)
Líbí/nelíbí není kategorie, podle níž by měl člověk hodnotit design, ausgerechnet design tak složité věci, jakou je automobil. Kategorie líbí/nelíbí je ryze vkusová záležitost a s designem vlastně nemá co do činění. Tahle kategorie je jakýmsi (v rovině prosťáčků) prvním a v jejich případě jediným možným hodnotícím soudem. Hodnocení designu však v sobě obsahuje především potlačení předmětného naivního subjektivismu (líbí nebo ne) a naopak aktivizaci širokého spektra hodnotících dílčích soudů (užité materiály, praktičnost daných řešení atd.) což pak v souhrnu představuje konečný (designový) verdikt.
Pokus se představit si, že hodnotitelovi se sice daný (nemyslým nyní civika) vůz nelíbí, avšak má-li jej hodnotit po stránce designu, velmi ho vychválí. Pro tebe je tohle asi něco nepředstavitelného. Já vím, ty pluješ na líbí/nelíbí... :-)
Třeby u Civicu tyhle vlnky plní svůj účel dokonale. Právě ony tvoří ostrý zásek nad koly. Tenhle přechod vlnky do ostré rovné plochy je geniální a je jen škoda, že Civic není celý v tomto duchu. Celkově je pak design nedotažený a předek je zcela mimo.
[odkaz]
[odkaz]
Milý GTI, pokud tu někdo designově "kope" jsi to především ty. Ty, jenž design Golfu označí za nudný, případně fádní označíš za neználky případně hlupáky, kteří nedokážou ocenit nadčasovost designu. O tom, že je Golf svým způsobem nadčasový, žádná, ale tvé čero-bílé vidění světa je zábavné, navíc, v mých příspěvcích vidíš něco co jsem nepsal, o to je to vtipnější. Pojem "úspěšný" má jistě více rovin, ale pokud se zaměříme na úspěch komerční, tak je úspěšný jak Civic, tak Golf. Díla některých světových mistrů např. van Gogha ve své době taky nebyla doceněna a jak je na ně nahlíženo dnes?
Podle mně je zcestné přemýšlet o designu čehokoliv ve stylu kvalitní/nekvalitní. On je prostě JINÝ.Tvá argumentace, že se tady snažím někoho umlčet je snad směšnější ještě víc. Koho? Stačí si přečíst některé z mých příspěvků a zjistíš, že Golf považuji za více než kvalitní auto, nicméně právě designová strohost je důvodem, proč bych si ho nekoupil, i když chápu, že právě to, je to, čím u jiných Golf boduje a já s tím problém NEMÁM. Já pouze říkám, že 100 lidí, 100 chutí. Může se Ti to nelíbit, můžeš proti tomu protestovat, případně "kopat nožičkama", ale to je tak všechno co s tím můžeš dělat. Navíc, pokud si myslíš, že většina lidí hodnotí při koupi vozu jakousi "kvalitu" designu jsi, lidově řečeno, vedle jak ta jedle.
Drtivá většina lidí uvažuje ve stylu líbí/nelíbí, ať se Ti to zdá prostoduché sebevíc. Já jsem pouze řekl to, že pokud vůbec existují nějaká objektivní kritéria hodnocení "kvality" designu, nejfundovanější jsou bezesporu ti, kdo jej vystudovali, o tom se snad přít netřeba. Přesto si nejsem vědom toho, že bych právo hodnotit "kvality" designu čehokoliv někomu upíral, byť to považuji za zvrácené, protože design nerozděluji na "kvalitní" a "nekvalitní" jak to naprosto zřejmě děláš ty, já design rozděluji na takový, který mně nějakým způsobem oslovuje, (imho se mi líbí) a takový, který neurazí ani nenadchne (Golf, Avensis) a na ten, který mně neoslovuje, tedy se mi nelíbí.To, že Ty, to považuješ za prostoduché či hloupé, je mi upřímně jedno.
Já ti rozumím, no, s očekáváním toho reálu to já vidím trochu jinak, za zcela špatnou považuji celou konfiguraci zádě, dále tu šílenost s blatníky okopírovanými až někde u S-klasse... >:D takže s tímhle nic ani ten reál nemůže zmoci, každopádně je to model, který do současného (a budoucího) designu v kompaktní třídě vlastně nemá co říci. Tedy minimálně mně :-)
Čemu říkáš "úspěšný"? Že si ho koupil soused z ulice? Úspěšný u koho?
Co se týká kvality designu, tak pozor, hodnotilemem může být každý zde. A každý také tím hodnotitelem je. Ty se držíš alibisticky při zdi. Znám tyhle estéty, vykukují za bukem a pak na celou pusu křičí - "vidíš, já to říkal". Tak tihle soudci, ti mě nezajimají vůbec. Daleko více si tu cením kolegů, kteří jdou takříkajíc s názorovou kůží na trh, formulují myšlénky, konstatují soudy. Pokud tu však lidé tvého diskusního kalibru čekají jen příspěvky géniů, pak si sedíš nejen na uších a na očích, pak si sedíš úplně na všem.
Diskuse jsou totiž prioritně o tom, že se tu sdělují postoje, pohledy, názory, stanoviska.
Umět souhlasit je jednoduché, umět nesouhlasit je výsada chytrých. Bez toho ovšem nemůže existovat diskuse, uč se proto nesouhlasit kvalitně, zatím se tu plácáš jen v tom, že design může dle tebe posuzovat výhradně vystudovaný designér, techniku promovaný inženýr a diskusi samotnou jen koniáš.
Buď rád, co se tu dočteš, mě velmi těší, co tu píší ti kluci dnes o civokovi. Neumí, neznají neví, ale... učí se vědět, učí se umět, učí se znát. Až jednou opustí svět plakátů, bude se jim to hodit, vzpomenou si na "plejtváka" a rázem jim docvakne svět garážově dospělých...
Speciálně tvůj problém je v tom, že neumíš vidět. Ty nerozeznáš "obsah" kvality karoserie Golfu, jsi dokonce ztotožněn s tím, že jaksi - civik, golf, prašť jako uhoď. Ano, i takoví, jako ty mohou psát a já tu budu bránit jejich právo na tyhle hlouposti, neboť smyslem diskuse není kopat a umlčovat, smyslem je diskuse sama, tedy střetávání myšlének, střetávání postojů.
Sam jsem hodne zvedav, jak bude vypadat ve skutecnosti. Podle prvnich fotek jsem se zhrozil, ale kluci z HondaClubu maji nahodou docela dobre fotky, kde 9G vypada prekvapive slusne. Kazdopadne asijske znacky maji i nadale problem s designem, jen malokdy ta auta pusobi "celistve". Linie, ktere nemaji smysl, ktere na sebe nenavazuji, obliny, ktere jsou zbytecne... 8G se mi sice nikdy moc nelibila (stacilo by, kdyby mela trochu vetsi zadni dvere a zadek nebyl v zakladu tak moc splacly dovnitr), ale zatim podle dostupnych fotek je mnohem celistvejsim autem, co se tyce designu. Tam ma kazda linie svuj smysl. U 9G bych si nebyl tak moc jist.
já bych ještě počkal s nějakými designovými soudy. GTI je ještě plný emocí z fotografií a nedokáže pochopit, docenit na co kouká. V 1998 byl Focus jako zjevení a lidem se nelíbil. Jak to bylo o pár let později? Civic UFO tady přijel a vypadal jak z Oscarového scifi filmu. A dnes? Prodeje velmi slušné. Já bych prostě počkal, některá auta nejsou láska na první pohled,ale na druhý, třetí...a jaká je to pak láska :-)
Já bych s těmi designovými odsudky počkal. To samé se říkalo o Civicu 8G a nakonec byl prodejně velmi úspěšný. Říkat o někom, komu se současný Civic líbí, že má pokřivené vnímání designu, je úsměvné. "Kvalitu" designu, pokud se něco takového vůbec dá posoudit, by opravdu měli hodnotit POUZE designéři, a to nejlépe ti automobiloví, bavíme-li se o autech. Že se zde kdosi (GTI) pasoval do role automobilového designéra působí tak trochu groteskně, nevystudoval-li design. Navíc na ty, kteří mi jinými slovy říkají, CO se mi má líbit a co NE jsem tak nějak alergický. Nechápu, proč by měl být někdo pomýlený, pokud považuje Golf za nudný a líbí se mu Civic.
Popravde - súčasný Civic sa mi páči. Je úplne odlišný ako zbytok triedy, pritom dosť praktický, aj keď vzadu by mohlo byť viac miesta. Kufor nesklame ani chalupára. Za volantom s ačlovek cíti ako v kozmickej lodi a aj zvonka je to celkom správne UFO. Nemusí to byť to pravé orechové pre každého, ale mne svojim osobitým štýlom, a popritom aj istou dávkou elegancie proste imponuje.
Japonci sa možno dopočuli, že to "ufo" mnohí kritizujú. A tak si povedali, že z toho auta v novej generácii spravia - neufo. Poňali to však veľmi zvláštne, koncepciu a rozloženie hmoty ponechali - zmenili na pohľad len oblečenie. Z ďalekého vesmíru sa vrátili na Zem, a vzali si mustru od najhojnejších zástupcov života na tejto planéte - hmyzu. Výsledok je rozpačitý. Nový Civic vyzerá z každého uhla horšie ako ten starý, niekedy až humorne.
To bolo achkania a ochkania nad krivkami Picanta, Ria a i30 - to dotyční ešte nevideli zázrak menom Civic. Skutočne, na fotkách to vyzerá zle. Reál, ako tvrdí autor článku, je podstatne lepší. No, osobne v to veľmi nedúfam. Ale keď budem mať možnosť, pôjdem sa pozrieť - možno sa Civicu v duchu nakoniec ospravedlním.
Škoda, že jsi u Giulietty, asi takticky, zmínil jenom záď (ta je dle mě velmi povedená) a nepodíval se taky na její předek, tam už by na tom v porovnání Civic nebyl tak špatně ;-)
Japonci mají tu výhodu, že u ne moc zrovna designově povedených modelů nabízí i ostré verze, které nejen že lépe vypadají, ale nabízí techniku a s ní spojené zážitky, o kterých se Korejcům může zatím jenom zdát ;-)
Korejci, kromě záruky, nenabízí jako bonus nic, kvůli čemu bys mohl přihmouřit oko u jejich designu.
Japonský CTR ten multilink vzadu měl, byl to sice sedan, ale to by mi vůbec nevadilo. Jízdní vlastnosti byly samozřejmě nepoměrně lepší. Testoval ho Fifth Gear.
Já teda design, jen podle hranatosti/kulatosti, nehodnotím (trend jde spíš ke hraně, ale extrémy škodí v obou případech), ale zbytečné/samoúčelné "vlnky", se mi přesto nelíbí taky...
Píšu tu logicky jen za sebe a ani kvalitu designu Civicu přímo! nehodnotím/neznámkuju, píšu hlavně v čem vidím problém v návaznosti designu Civicu na samotný trh.
A ta první věta, ta platí obecně...
Kluci z Hondaklubu raději ani nevystrkujou copy, neb tu ostudu, co zde na diskusi Hondě vyvádí platonic-civic-klub nerozdejchávaj ani oni. Na jednu stranu chápu, že není-li nad čím jásat, raději zatáhnu cop a voskuju si ho na lepší dny. Ovšem... i přes to, bych tu čekal nějakou důstojnější (diskusní) obranu. Nic, ticho, jen pověstný (bravo Dinar) šustot speedu na hajzlíku, tu rozehrává tradiční dětské báchorky o tom, jak si děti představují svět dospělých garáží. A to, uznejme, si nezaslouží ani Honda.
Shrňme - v designu Honda vyklízí pole jak avantgardního posla, tak hatchbackovského japonského klasika. Mimochodem, pamatujete si na ten oblý civic - model někde z poloviny devadesátých let? Zírali jsme s votevřenejma pusama. Ano to BYLA Honda. Přesně tuhle Hondu mají všichni hondisti nad pelestí na plakátu a ovšem bohužel jim současně nezbývá, než mít v garáži vyšroubovanou žárovku...
V čem vězí ten designový problém. No především v tom, že Honda se s civikem znatelně "POUZE" snaží, nejde tedy o designový rukopis, který by do času a zejména do blízké budoucnosti definoval (předefinovával) minulost. Vím, Volkswagenu, tomu se to definuje, když holt jednou provždy nakonfiguroval spolu s G.Giugiarem ten nejlepší, nejvýstižnější, nekrásnější tvar v dané třídě.
Jenomže, jsou tu ještě variace. Možná v komplexu ne tak dotažené jako ten GOLF, ale přesto v jisté vizuální celistvosti tu prostě jsou produkty, které se mohou (s jinou konfigurační filosofií) stavět hrdě na silnice. Tak třeba Alfa Romeo Giulietta. Oprostěme se nyní od zažitých pravd v podobě negativ ve zpracovaní a spolehlivosti a pohleďme na tuhle alfu konfrontačníma vočima. Tak v tomto vizuálním konfliktu to Alfa civicovi nandavá snad rovnou vidlema na solar. Podívej se pozorně například na záď Giulietty. Co spatříš - především absolutní, ale absolutní designovou ruku, jistotu tahu, jistotu vědomí, jaký vůz daný designér dělá. Ano, u Guilietty tě ani ve snu nenapadne, že by to snad měla být nějaká platonická herka pro matrosexuálovýho skoroelegána s copem po lopatky a holubem na chmíří... Alfa (a to ji prostě uznat musíme) holt tak nějak ví, co chtěla Giuliettou říci.
Nyní jsme zabrousili do sportovních hatchbackovských vod, do těch vod, které ještě snesou klasickou konfiguraci, avšak mají v genech znatelnou stopu sportovna. Tak co s civikem? Je to vizuálně sportovní hatchback... :-) Já bych věděl, jak to nyní napsat, ale je sobota, deratizační služba má volno, pojmu to tedy trochu jemněji - charakter... piškotík - [odkaz] To je tak asi asociačně druhý obraz (po přiopilém ploutvákovi) co mi vytanuje při prohlížení snímků.
Nezbývá než se pokusit o prodejní obraz. No, vzhledem k té designové roztroušené skleróze, činím odhad tak, že prodejní čísla budou možná i jemně zaostávat za minulým modelem. Nezapomínejme, že je za dveřmi nový Golf, nový Peugeot, do třídy vjede zcela nová prémie (MB-A) za prosincovými dveřmi je zcela nové kompaktní čtyřdveřové VOLVO... No, vidím to na ostříhání copu a na změnu identity. Je načase. Ty si ale nového civika nad tou pelestí nechej. Budeš si připadat svým polodětským vzdorem nejméně o půl roku starší. A ten půlrok za to stojí. Nezapomínej, že i já byl kdysi patnáctiletý garážový revolucionář...
Souhlas, multilink (zejména z hlediska komfortu) chybí v běžném Civiku vlastně víc, než v CTR. A zrovna Honda by víceprvek rozhodně dobře naladit uměla, takže kromě menšího kufru by to v důsledku přineslo jen samá pozitiva... :yes:
Prostor vzadu není jen o místu pro kolena, ale i o místu pro hlavu/y a tam Civic 8G ani zdaleka tak silný v kramflecích není..., jinak ale s mnohým docela souhlas...
Je to krasne auto o tom neni pochyb a to co nabizi Honda za motory je spicka vykonu kvality a spolehlivosti.
A v neposledni rade mimo evropu hlavne tu byvalou vychodni ma jmeno Honda
odpovidajici vahu kdezto vozy vis zminovaneho koncernu z nemecka jsou tam kde jsou.
Neurazi ani nenadchnou.
A ehm udelat takhle povedene auto jako bylo NSX o tom se v koncernu Vw muze a mohlo jen snit.
v te dobe MAX bylo tak na golf a passat
>:D
GTI UZ MA DNES DENNI VW SICHTU ZA SEBOU JAK KOUKAM >:D >:D
Proč v tom článku čteš něco, co jsem nepsal? Samozřejmě že záleží na tom jak je torzka odladěná, ale pokud jde o komfort jízdy, víceprvková náprava je z hlediska komfortu prostě lepší a Golf nebo Focus jsou z hlediska komfortu prostě lepší než konkurence. Honda má zase zajímavé atmosferické motory. Sám jsem zvědavý jak by si nová i30 ve srovnání s Civicem 9G vedla co se týká komfortu jízdy, imho, které auto by dopadlo lépe. To, že Honda bude mít strmější a komunikativnější řízení, což se může projevit zejména v krizových situacích, o tom není sporu. Starou i30 sem vůbec netahej, ta i přesto že multilink vzadu má, ztrácí i na konkurenci s klasickou torzní nápravou.
Opak hranatosti je "kulatost", což ovšem ani zdaleka nejsou jen nějaké ty vlnky, takže nevím jak si došel k tomu, že komu se nelíbí zbytečné/samoúčelné vlnky, musí obdivovat zrovna design "krabice", trochu zkratkovité, podobně jako přirovnání designu/tvaru "baby" k designu/tvaru auta... ;-)
Dizajn je naozaj zo seriálu Akta X a úprimne, aktuálna generácia Civicu ma do kolien nedostala, ale....auto nie je len o dizajne. Mám možnosť často jazdiť na bratovom Civicu 1,8 140 koní a tomu autu skutočne nemožno vyčítať vôbec nič. Jazdné vlastnosti na špičke triedy (ospevovanie Focusu je pri tomto porovnaní mimo realitu), výborný kufor (v triede jeden z najväčších) a priestor pre zadných pasažierov? V tejto triede jednoznačne najlepší. K tomu treba pripočítať výborný motor, slušnú spotrebu (pri dynamickejšej jazde neprekročím 8,5 l, čo je pre 1.4 TSI utópia) a ukážkovú spoľahlivosť. Za seba odpočítavam zbytočnú zmes farieb na prístrojovke, ktorá hrá viac na efekt, ako na praktickosť.
Já bych byl dalek hodnotit "kvalitu" designu, mj. i proto, že jsem ho nestudoval. Je to možná trochu prostoduché, ale mám pocit, že většina lidí se spokojí s líbí/nelíbí a k těm se řadím i já. Jako spousta lidí oceňuje konzervativnost Golfu, tak podle všeho bude i spousta lidí, kteří ocení "excentrický" design Civicu. Co mi na Hondě tak trochu vadí, (i když ji mám rád), je absence multilinku vzadu a petistupňový automat, když např. Hyundai bude nabízet 6 aut. u i30 ke všem motorizacím a multilink vzadu.
Samotná kvalita designu nemusí mít vždy společného jmenovatele s komerčním úspěchem....
Problém designu Civicu vidím právě od 8G v jeho filosofii dva v jednom (tedy jakýsi derivát HB + coupé viz přesně tato 9G). Civic měl designově zůstat klasickým HB, jako u své 7., 6., 5. G. a větší designovou sportovnost a extravaganci nechat na CRX, CRZ apod.
Jak psal GTI, je to jako by chtěl VW nabídnout Golfa s roccem v jednom "balení" a pěti dveřmi k tomu..., je to v principu podobné, jako kdyby třeba příští generace Golfu vypadala jako pětidveřové rocco...
Snad nejde o to cokoli zhodnotit, ale o to, jak to kdo dokáže zhodnotit..., jsou i tací, co se určitou kritikou živí, takže je zhodnotit a zhodnotit, někomu stačí např. jen dvě "slova" (pitscho, wole... apod.).
Hlavní "problém" ani tak nevidím v tom, jak moc vážně/nevážně to GTI myslí, ale v tom jak moc vážně/vztahovačně to (co tu píše) někteří berou, ale to jednoduchším diskusním týpkům stejně nikdy nevysvětlíš...
Bohužel, Honda stále víc upadá do automobilové šedi. Nemyslím designem, ale svým postavením na trhu. Po éře vysokootáčkových motorů, mi u ní chybí atribut nebo atributy, které by se mi ve spojení s její dnešní produkcí vybavily.
no neškodí, úplně bych nesouhlasil. Já třeba chodím na tyhle diskuze, abych se něco od někoho dozvěděl. A co se dozvídám od týpků jako je GTI? Absolutně nic. Čtu jen dlouhé, nic neříkající příspěvky, které v podstatě celou diskuzi przní. Ale jedno si na GTIm cením. Patrně je vědom toho, že o autech toho moc neví a neplete se do technických témat, ale jen do těch obecných. Zhodnotit barvu, interiér a karoserii dokáže i Grandiózně Tupý Idiot >:D
Co se popsalo stohů papíru o tom, že minulá generace se nebude prodávat, je příliš japonská atd., ale opak je pravdou. Mně se 8 G líbila víc, ale i tato má cosi do sebe a když se mi líbí z fotografií, tak naživo to bude ještě lepší. Kvalita zpracování a plastů je jen vítaným (a v podstatě nutným) posunem. Co považuji za slabinu, je méně místa vzadu, ale opět lépe vyzkoušet, než kriticky odsoudit. Zajímavé bude, došlo-li ke zlepšení odladění podvozku, který byl ve srovnání se 7G jedinou slabinou auta. Až budu za cca. 2 roky měnit vozový park, určitě Civic 9G vyzkouším. Vlastním 7G a velká spokojenost.
Počkej zase! Já ho tady chci. Já sem vlastně chodím jenom kvůli němu. Každá diskuse má svýho pomatenýho týpka, to je v pohodě. Nehledě na to, že podle mýho, to nemyslí vážně, jenom si dělá legraci a dělá to dobře. A pokud si legraci nedělá, je to jenom jeho problém, vždyť nikomu neškodí.. ;-)
je mi ta "luto" ze vsetko co je od vw je pre teba abs spicka___beriem to, je to tvoj nazor a NAIVNOST...
len si odpust tie priame narazky voci majitelom tejto znacky a vlastne aj inym znackam...vyjadri svoj nazor, no nevnucuj tu myslienky o garaznikoch a plakatoch...
tvaris sa na tomto portali ako guru, ako pr pracovnik z vw group...ale tvoja argumentacia je uplne mimo...boli sme svedkami mnohych tvojich (nassrani si do huby)
bolo by zaujimave, keby na auto.cz bola anketa___ci tu chceme diskutera gti...velmi by ma zaujimal vysledok...mozno by sa mohlo vymisliet aj nieco na fb... :D
nj___ludia su vselijaki...
a preto koncis na hate liste... ;-)
uz si nezasluzis moj cas...vratane tvojich posluhovacov__jossa, karilaza a bielej nalepky :D
Pokud tím narážíš na Klausův "špatný" odhad dopadu "vosovčeláka/kočkopsa" v podobě EU, nebo globálního oteplování, pak máš vlastně svým způsobem pravdu... ;-) >:-[]
Model zcela mimo realitu. Model postrádající šmrnc, styl a jednoznačnost designového pojetí. Koneckonců, znáš to sám, pozadím ti o sobě (nejen auto) řekne vše...
Honda velmi neprakticky v Evropě vzdoruje základní filosofii pro kterou se vyrábí kompaktní hatchbacky. Prazáklad všecho (Golf 1, Fiat 127, jakož i Ranult 5) byl bezchybně definován - kompaktní hatchback musí být schopen odvézt rodinu, bagáž a část garážových snů majitele. Prioritní je pak v této třídě, v tomto segmentu - praktičnost. Podívej se na současného Golfa, na současnou C4 či na současnou Astru - dokonale vybalancovaná auta - krása a praktičnost v ideální harmonii.
Ovšem, najdou se i tací jezdci, kteří touží po větším třídním vodvazu. Jistě, je to pochopitelné, a jim umí nabídnout ti nejlepší jisté třídní deriváty. Přímo učebnicovým příkladem je samozřejmě ROCCO od VW. Pokušet se však spojit do jednoho smysluplného celku praktičnost hatchbacku s odérem seriálu Akta X, to vše s nasupeným výrazem přiopilého ploutváka obecného, to se vlastně ani úspěšně zvládnout nedá.
Pro mne je (ostatně tak jako model minulý) civic vizuálně nepřijatelný zásadně, principiálně a absolutně. Image modelu je v třídním postavení rovna takříkajíc absolutní nule. Tím však nechci podprahově sdělovat, že i majitelé Hond jsou absolutní nuly... Nikoliv, ti (tak jako majitelé alfa romeo) však jedou víceméně na historické nostalgii. Ta nostalgie je stará patnáct, dvacet let.
A stále to píšeš, malým písmenom. To je nejaká forma demencie? Familiárne ho tu oslovuješ, ako keby ste spolu vyrastali a pritom nemáš ani toľko úcty aby si jeho meno napísal poriadne tak ako sa má... :no:
skutocnost bude o riadny kus stravitelnejsia ako foto :yes:
aj ked ja ani proti fotkam nic nemam ;-)
navyse je honda nizsia ako predchodca , paci sa mi ze z nej neurobili 1.6 metra vysoku zabu alebo vajce, skutocne je to nizke sportove auto presne tak ako si predstavujem hondu :yes:
je dnes při tvorbě designu jen pomocný prvek. To, že se tvoří především pomocí 3D-modelování je patrné takřka u všech nových modelů. Proto se taky člověk na fotkách kolikrát vyděsí z linek, které teprv při živém setkání začnou dávat smysl.
Nechci Civica nějak obhajovat, osobně mě taky na první pohled dost vyděsil. Jen si myslím, že jeho design bude na živo mnohem stravitelnější, podobně jako třeba nový Focus a mnoho dalších.
Už mě ty vlnky na nových modelech lezou krkem. Viz nový focus a i30. Civic je další do party. Co je platná špičková technika, když mě ten design nechytne.
..prvni dojem byl, no...to je jedno....uz se mi libi, a pokud bude veskera technika takova, jaka ma byt....tak bude o hodne lepsi, nez predchudce.... :yes: