To by chtělo trochu UPŘESNIT (na co to je a na kolik km ročně to je a jakou cenu si představujete nebo jen jaké palivo preferujete :-)
PS: Co Mazda 3? ;-)
Ty jsi komik... prostě sis to špatně přečetl :-). Dovozové auto není žádná umělá kategorie... stejně jako není umělá organizace Svaz dovozců automobilů. Nahrazení dovozové za zahraniční je jen slovíčkaření.
Sehnat jde všechno, jen je problém s cenou. Oni ti rusáci nejsou zase tak hloupí, jak by si člověk mohl myslet.
Nedávno jsem se s někým bavil, že sháněl Ladu s wankelem. Jezdí jich pár (ne u nás), kdo je má, tak je jen tak neprodá a pokud ano, tak za nesmyslné peníze.
Tady bude situace naprosto stejná. Pokud na něj natrefíš, tak počítej, že půjde o statisíce Kč.
Já bych vyšel z těch napsaných nákladů na benzín - řekněme cca 8-10 euro na 100 km.
Takže 2000-2500 km měsíčně - 24-30 tisíc ročně. Normální gumy na normálním autě vydrží takových 30-50 tisíc kiláků, takže to máme tak rok a fous až dva roky na jedny gumy. Ovšem je fakt, že se přezová léto-zima. Čili bych tipoval jednou za dva roky letní i zimní gumy (sumárně obě sady cca 400 eur.
Ovšem je asi zřejmé, že gumy nebudou to nejdražší - to spíš havarijko a další věci, co tam kolega píše, milý supersportový provokatére :-)
Logan se prodává snad už jen jako MCV - čili nejlevnější sedmimístné vozítko. V tom asi spočívá jeho úspěch - hodně auta za málo peněz. Sice taky málo komfortu, ale pro partu zedníků a pět pytlů cementu - a přitom to vypadá skoro jako osobák...
To bude "jak-kde". Mám zkušenost s cenami Škoda a Kia - rozdíl zcela minimální (garančky, resp. roční prohlídky se liší o cca 100-200 Kč). Na roční/kilometrové servisní prohlídky bych tak jako tak jezdil s jakýmkoliv (novým) autem kterékoliv značky takových 5 - 7 let.
Myslím, že máloktorý majiteľ vie narýchlo povedať koľko ho naozaj prevádzka vozidla stojí ...
Obvyklé platenie "za benzín" je smiešne k celkovým nákladom v rátane "odpisu" vozidla ...
Keby som jazdil "kľudnejšie" tak idem s nákladmi dole ... ale ak idem na spotrebu, tak dostahujem tabuľkové hodnoty .....
A ušetriť sa dá i ináč .. .. kúpiť najlacnejšie gumy a zjazdiť ich na minimum, zohnať najlacnejšie detské sedačky, resp. podsedáky .... ale tu nie som ochotný šetriť .... a taká sedačka Romer čo idem kúpiť je cca 350 eúr ....
Dusane, 1000 EUR rocne je prehnanych.
1000 EUR stoji dve sady gum, letna a zimni. vydrzi cca 3 roky, k tomu dvakrat do roka vymena a uskladneni coz je za rok 70 EUR, takze za ty tri roky te gumy vyjdou cca 1200 EUR, takze cca 400 EUR rocne. Pokud je sjedes za dva roky, tak necelych 600 EUR rocne.
Jinak chapu co se snazis rict. Tragedi, kteri maji problem zaplatit 4000 Kc rocne za servisni prohlidku a radeji budou vymyslet jak to ocurat a servisovat u franty v garazi jsou k smichu.
Ak dám cca 200 eúr mesačne na benzín, a ročne cca 1000 eúr na gumy, poistky známky, umývačku atď. - teda ročne cca 3 400 eúr tak fakt skrachujem pre cca 200 eúr na servise ....
Tak to by nebylo tak strašný o 1000 dráž. Ještě by mě zajímalo co to jsou ty kondiční prohlídky, jak jsem u nás koukal na Hyunday a pak na netu mého prodejce má psáno 5let záruka a kondiční prohlídky během záruky zdarma, proto mě to zajímá.Jinak nesnáším sedany jako druh karoserie ale když jsem spatřil na živo elantru-málem jsem si ucvrknul do spodárů,fotky jsou opravdu na hov-no ve skutečnosti prostě bomba :yes::yes: ,má to i druhou stranu mince když jsem uviděl cenovku-začne to v hlavě šrotovat,dát za ni tolik jako za né ůplně holýho golfa s TSI no nevím,nevím.
Kia ma proti beznym znackam (napr. Skoda) garancky v prumeru o cca 1000Kč dražší... to co jsi slysel byl mozna vyplod stréco Blba, nebo "Toho co tvori sra*ku" :-)
Temto pohadkam se clovek muze nez smat.
Servisni prohlidka po 30000 km vcetne oleje - 4200 Kc, po 45000 km vcetne oleje a svicek 4700 Kc. A to je v autorizovanem servisu KIA v Praze, do ktereho samozrejme jezdit nemusis, staci dodrzet predepsane ukony.
Někde jsem taky četl že za první garančku zaplatil jeden blázen 7000kč,to by mě zajímalo co tam na autě všechno vyměnily když u takovýchto běžných aut se to pohybuje do 4000kč.Při dalších garančkách se mění třeba brzdovka,svíčky atd. pak si asi řeknou o 10000kč >:D >:D Žádný můj známí to auto nemá tak se nemohu nikoho optat jak to je doopravdy a sem může napsat každý všelijaký nesmysly. :-)
Ked sa spytas 10 ludi, 10 nema ani len potuchu o tom, ze Leon je modelovo i technicky starsi. To vieme my tu, ktori trochu s autami pracuju. A u predajcu Seat ti to pri uvahe nad kupu asi tiez nepovedia >:D
sranda je ze C5tka je na tom o triedu vyssie podobne ked bola porazana aj staruckou 407mou ;-) a teraz nova 508micka ju uz doslova valcuje.
neviem co sa citreonom porobilo ale ich predaje su vsade poslabsie, ani C3ka medzi malymi tiez nie je ziadny bestseller.
snad len c crosser medzi SUV predava lepsie ako bracek peugeot 4007 ale tam su tie pocty tak male ze to peugeota nemusi trapit ;-) par kusov hore dole v celkovych poctoch ktore su stejne smiesne u oboch znaciek.
C4ka ano je to prepadak, ja ju skoro ani na cestach nevidim, neviem co sa citronom stalo
Ty z prvních let výroby měly špatný interiér, to přišlo i mně. Ale současné vozy už jsou na tom lépe. Octavii jsem zmínil proto, že ona je i přes své stáří pořád na špici, přitom má stejný podvozek, motory a převodovky. Sice většina z nich jde do flotil, ale i tak bude asi chyba někde jinde, než v samotném designu Leonu. Asi by to chtělo s cenami dolů
tak po auguste sla v celkovych poctoch Ceed pred i30tku a i30tka zase pred megane, vyzera to tam stale natesno za celkovo tretim golfom. Keby takto ako tento mesiac stahoval Ceed Golfa tak na konci roka moze byt pred nim, ale to sa asi nestane, kazdopadne skvele vyledky predvadza novy focus ktory je myslim neohrozenou dvojkou po octavii a zrejme len novy ceed alebo i30tka mu mozu narobit vrasky tak uvidime na dalsi rok.
velmi pekne predava aj historicky logan, kto by povedal ze to auto preda doteraz 800 kuskov cize stovku kazdy mesiac, co by za taketo pocty dal leon, bravo, mazda 3 alebo civic.
Na dalsi rok nam este pribudne aj ten novy model od skodovky ktory bude radeny pod octaviu a zrejme bude tiez patrit do nizsej strednej triedy tak myslim ze potom sa poradie na prvych miestach moze este pekne pomenit a premiesat. Mozno by mohol byt podobne ako octavia tiez predavanejsi model ako fabka.
Co sa tyka japoncov tak ano su drahi ale v zaklade uz maju skoro vsetko za co si zakaznik vacsinou inde musi stejne priplacat, ale zrejme su aj tak drahi ;-) takze rozhoduje cena
Tesim sa na novy civic ale predpokladam ze jeho predaje nebudu vysoke kedze to bude opat drahe imidzove auto navyse chyba verzia kombi a viac dieslov v ponuke. A aj tu dieru medzi 1,4 vti a 1.8 vti by to chcelo nejako vyplnit, zakladny benzinak je slaby a 1.8micka az zbytocne silna a draha. Honde chyba nejaka solidna 1.6tka ako ma auris alebo lancer alebo mazda, 1.8micka uz bude draha jak svina.
vcelku ma tesi ze japonci moc este nevyuzivaju maloobjemove turbobenziny a vsadzaju na klasicke atmosfery klasickych objemov ale uvidime dokedy im to vydrzi, zatial su mi fakt stale blizsie klasicke motory nez turba takze v tomto japoncom fandim nech im to pojde aj bez turba.
prekvapilo ma ze veloster je radeny do nizsej strednej triedy, skor by som ho radil niekam medzi kategoriu lahkych sportovych aut kde je scirocco alebo hyundai coupe, uz len tu kategoriu treba vytvorit ;-)
No však by oba potřebovali už novou generaci. Ale Octavii nikdo nezmiňoval, proto o ní mlčím. Sedm let bez změn je na dnešním trhu opravdu hodně.
Leon má navíc příšerný interiér, jak ergonomií, tak i designem.
Prehistorické auto? To je v tom případě také Octavia. Obě auta byla prodávána od roku 2004. Octavia sice prošla faceliftem, Leon ho ale nepotřeboval. I dnes je podle mě jeden z nejhezčích kompaktů ve svojí třídě.
v podstate mas pravdu aj s leonom aj s japoncami ale ze sa to az tak negativneprejavi na predajoch je skutocne zaujimave, mozno to nie len v tom ;-)
mne sa leon paci, nevidim ziadny technicky ani dizajnovy nedostatok napr oproti oktavke, to auto je rovnako kvalitne sice s mensim kufrom ale o to sikovnejsie pre ludi co chcu hatchback.
ale inak suhlas, kazdopadne novy leon vie niekto kedy pride?
Leon je na dnešní dobu už prehistorickým autem, navíc bez jediné vzhledové změny za celou dobu výroby. Není divu, že takové auto už je na ústupu, ani technika VW ho nezachrání.
Japonské značky v nižší střední trpí na vysoké ceny i u základních verzí, navíc bez možnosti doplnění o některé důležité prvky (třeba chybějící tempomat).
Není se čemu divit.
ocakavam ze prichodom novej i30tky a noveho ceedu to zacne byt este zaujimavejsie :yes:
citroen C4 zatial slabota a predajom aspon teda u nas a v cechach sa na starsiu 308micku nechyta
seat leon je doslova kusovka a pritom je to kvalitne solidne auto na rovnakom podvozku ako golf a octavia, hm ktovie preco je tak vzadu a predava doslova len na kusy.
japonci su tiez poslabsi a nebyt aurisu ani si ich clovek v tejto triede nevsimne :-!
focus ma prekvapil - predava skutocne neskutocne :yes:
Prekvapil ma pocet 14 predanych kusov u Velosteru. Prajem mu naozaj velky uspech, lebo je to podla mna prekrasne auto. Urcite nie lacne auticko predbehlo i Alfinu. Prekvapeny som stale tym padom Fiatu, to snad moze byt len marketingom. :no: