Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Beetle: Ceny na českém trhu začínají na 379.900,- Kč

Ač se na webových stránkách importéra VW můžeme dočíst, že nový Beetle přijde na český trh až na jaře, ceník i výbavy jsou známy již dnes.
Zpět na článek
Avatar - Martin911Turbo
29. 9. 2011 17:21
Blondes car
Ono je potřeba hned na začátku si říct, pro koho VW nového brouka dělal a to je kategorie Blondes. Blondýnu nebude zajímat, jaký motor má v autě, jestli má víceprvek na zadní nápravě. Pro blondýnku bude vždy důležitý styl, elegnce, automatická převodovka, automatický parkovací asistent, střešní okno nebo cabrio,... a dostáváme se k jádru pudla. Sáhne stylová blondýnka, ve stylovém outfitu, se stylovoukabelkou z níž ji kouká hlavička neposedné čivavky po VW - odpovídám ne, sáhne po Mini cooperu, Alfě Romeo (Mito, Guileta), Fiatu (500) nebo Citroenu (DS3). Po VW sáhne maximálně její matka, která je už za horizontem a které ujel poslední vlak nadějí ;-)
29. 9. 2011 13:48
Re: škoda
Už jsem ti to jednou psal. Víceprvek není samospásný a velmi záleží na sladění s ostatními komponenty podvozku. Ve finále může být víceprvek naprosto tragický a naopak "torzka" může být výborná. Viz. např. ostré Renaulty, popř. CTR 8.g. vs. 7.g.
29. 9. 2011 13:43
Re: Vzor evoluce
Když se může nafta nabízet i v Sciroccu...
29. 9. 2011 07:42
Oproti minule dobrý
Minulý "Nový Brouk" se mi nelíbil vůbec. Tohle už vypadá o něco líp.
Cena mi nepřipadá přemrštěná. Nicméně je to na okraji mého zájmu, protože po tomhle typu auta se zrovna nesháním.
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 22:26
Re: škoda
To já mám STEJNÝ názor (vpodstatě to poznat NEjde - a 98% majitelů to ani NEzajímá ... to byl jen "odhad" ;-) ), ale na druhou stranu to použití "různých" uchycení (nejen zde - a ať vpředu či vzadu) sice MÁ smysl, ale trochu "překvapuje" (když už ten podvozek MÁM např. s víceprvkem vzadu, tak ho použiji všude - a u předokolek u přední nápravy je to JEŠTĚ víc "cítit" - i když to OPRAVDU je o výkonu = a teď automobilky "vymyslely", že "sofistikovanější" (dražší) uložení náprav boudou používat JEN tam kde je to "nutné" ;-\
PS: Ať tak či onak - mně vychází (výrazně) NEJzajímavěji TOP verze Beetle (ušetřit pár korun, mít "jen" torzní příčku, mít skoro o DOST slabší motor - nejen výkonem a "jen" manuál = prostě když tuhle generaci Beetle, tak 2.0 TFSi :yes: :-)
.. to je alespoň MŮJ názor ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 22:10
Re: škoda
No "dlouhodobě" (tedy "CELKOVĚ", tedy "celkový trend".. :-)
.. a ten je (jednoznačně - samozřejmě se MOHOU objevit drobné výkyvy) růstový. OPRAVDU začínající někde na 35ti kč za € a za 5 let bude 20 kč za € (zásadněji s kurzem - OBĚMA směry! - může pohnout krach Řecka případně dalších států, nicméně koruna má DLOUHODOBĚ "růstový trend" ;-)
PS: Když "jinak", tak JAK si představujete "trend dlouhodobého růstu"?? (FAKT by mne to zajímalo - tohle je dokonce docela "SILNÉ" posilování! Rychlejší by mohlo být pro ekonomiku "smrtící"/NE"zdravé"!
Avatar - Emel
28. 9. 2011 22:04
Re: škoda
Ad kurs: čemu říkáš "dlouhodobě"? Pokud si pamatuju, začínalo Euro (ještě jako EMU) někde kolem 35 Kč. V únoru 2009 bylo na 29 Kč, pod 25Kč se dostalo až loni v létě. Začátkem letošního roku padlo až k 24Kč, od té doby mírně stoupá... ale dlouhodobý růst si představuju jinak.
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 22:03
Re: porsak pro chude
To ne, s POLO bych NEsrovnávala - je to technika GOLFu, ale pojatá "lidově" (levně)
PS: Splní-li se NEgativní očekávání, tak DPH v česku budě pěkně "zakulacených" 20% ;-)
(já bych, když už, tak dala 17,5 ihned - to že si pár poslanců/politiků "vytrucovalo" že to na rok bude "jinak" - to se chtěli "pomstít" všem učetním, případně ekonomům, nebo CO to bude mít za efekt..? :-)
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 22:00
Re: Vzor evoluce
Ve zbytku světa by se jich prodalo nula a kolik v evropě? ;-)
PS: Do takovéhleho auta je benzín DALEKO "lepší"
(a s 2.0 TDi by mu mohl "poklesnout čumáček" - ten tam fakt NEpatří.. :-)
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 21:57
Re: porsak pro chude
Určitě ne(uvažují), ale i proto vychází top verze jako cenově "nejvýhodnější" - víceprvek vzadu + "lepší" převodovka + špičkový motor = cenový nárůst oproti dieslu či 1,4 TFSi je (dle mne) VELMI MOTIVAČNí :yes: ;-)
(a to jsem do toho NEzapočítala tu koncovku...! :-)
28. 9. 2011 21:52
Re: porsak pro chude
..a jeste dvojitou chromovanou koncovku vyfuku
ne vazne, pokud jeste uvazuji o montazi dsg k 1,4 tak fakt netusim, jakeho jemnocitu se dockame
ze by uvazovali o viceprvku ke slabsim motorum - no to asi ne...
Avatar - Pekelná Micinka
28. 9. 2011 21:51
Re: škoda
Kufr je důležitý. Ale hlavně to nesmí mít kelímky!!! >:-[] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 21:49
Re: škoda
NEberu ;-)
PS: Jak výše píši, víceprvek je (a bude) v nižší střední dnes už poněkud NADstandard (a má smysl JEN u "vícevýkonných verzí = PROTO zmiňuji výkon toho DS4, neb tam se mi použití "lepšího" uchycení už zdá "skoronutné"
("ošulit" to jde u slabých výkonů, já nevím do "něcoPŘESstokW", třeba od 150ti bych už /nejen na uchycení náprav/ rozhodně NE"šetřila" :-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 9. 2011 21:48
Re: Vzor evoluce
Fakt pěkný :yes: :yes: :yes:

Jen škoda, že v tom není 2.0 TDI 125 kW :-(
28. 9. 2011 21:45
Re: porsak pro chude
to bude ten duvod, kdyz nikdo nevi, kolik vlastne to dph bude :-) ;-\

golf je drazsi? 8-s ze bych se tridne sekl a mel srovnavat s polem?
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 21:44
Re: porsak pro chude
Myslím že budou (tedy snad ;-) ) včetně daně..
PS: Prostě po minulé "chybě" je tentokrát Beetle opravdu pojat jako "lidovka" (a asi má smysl koupit buď nejlevnější verzi, nebo naopak nejdražší - ty mezi, benzín i nafta mi NEpříjdou nějak zvlášť "zajímavé/výhodné"
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 9. 2011 21:39
Re: škoda
Stejně jako Peugeot, Toyota...
Líbí se mi na tobě, jak asi v třetím zdejším příspěvku proklamuješ, že DS4 bude mát 217kw v hybrid verzi a on ti na to nikdo nereaguje, proč asi? Ale to jen tak na okraj, neber si to osobně ;-)
Avatar - Martin911Turbo
28. 9. 2011 21:39
Re: porsak pro chude
Brouka jsem naživo shlédl letos na autosalóně v Brně na BVV a velice, opravdu velice mě po všech stránkách zklamal... Venkovní linie mi na pár místech připadají takové křečovité a koncernový interiér k blití, tohle chce konkurovat "obýváčku" nové 500 nebo DS3 ani náhodou :no:
Cena základního modelu je stále moc vysoká na to co bouk (ne)nabízí
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 21:38
Re: škoda
Předpokládám že i současný Beetle je postaven na platformě GOLFu (nevím jaký má přesně rozvor/rozchod) a tentokrát je opravdu pojatý jako "volks Wagen" (což je myslím "dobře"). BMW 1 je sice (prozatím) nejmenší BMW, ale je pojaté "o level výš" (možná nejen jeden ;-) ). Prostě konstrukčně i pojetím je to (dle mne) NEsrovnatelné - a popravdě NEsrovnatelné je to i cenově, u nového BMW je zatím jen omezená nabídka motorů, ale s trochou nadsázky lze říci: "Tam kde VW Beetle končí, BMW 1 začíná
No a Mini je zase "ještě o fous menší" než Beetle (i když vzhledem k "prémiovému" pojetí JE cenově srovnatelné - a uznávám že by pro někoho MOHLO být případnou variantou při nákupu.. :-)
ad kurz - dlouhodobě posilování kurzu probíhá (v létě byl chvilkově skoro 26 - asi proto ohlásili cenu 399 a teď je "jen" 380) a hlavně očekává se další POSÍLENí koruny (ten PÁD příjde až pak ;-) ) a ještě "hlavněji" (jak už jsem řekla), TENTO Beetle je (zdá se) OPRAVDU pojat "volks WAGENově" (což k němu - dle mne - PATŘÍ :yes: :-)
PS: Popravdě vůči vw Beetle NEmám potřebu hledat konkurenci - je to docela "svébytný" model se "svou" historií (jako třeba Fiat 500 či Mini) mu "úplně" konkurovat asi ani NElze.. ;-)
Avatar - Emel
28. 9. 2011 21:37
Re: porsak pro chude
Ale jo, ta 2.0TSI je taky celkem zajímavá.... do Golfa je pouze pro GTI (ovšem se 155kW), které stojí s DSG 732.000 - to je dost citelný rozdíl.

Základní 1.2TSI je za podobné peníze jako Golf, 1.4TSI 118kW je v Golfu za 536.000 (manuál, highline).

Teď mě napadá... jsou ty ceny za Beetle vč. DPH? :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 9. 2011 21:36
Re: škoda
A ty běžně jezdíš na hraně, že v pohodě rozeznáš rozdíl mezi jistě dobře naladěnou torzkou u 1.4 a víceprvkem u 2.0??? Jasně, jde i o komfort a držení stopy, ale já si nemyslím, že by torzka u méně výkonných verzí byla na škodu. Klidně bych to uvítal i Golfa a Octavie do výkonu řekněme 100kw.
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 21:20
Re: porsak pro chude
VELMi sympatický je cenový rozdíl mezi 1.4 a výborným 2.0 TFSi, když uvážím že krom výrazně lepšího motoru je v ceně DSG a dokonce VÍCEPRVEK na zadní nápravě.. ;-)
Avatar - Emel
28. 9. 2011 21:20
Re: škoda
Octavii jsem napsal kvůli obdobné technice, jinak tam asi patří nejméně.

Podle průzkumu si asi 80% majitelů BMW 1 myslí, že mají předokolku... takže předpokládám, že Beetle pro ně může být při rozhodování relevantní konkurent. A v čem se tak zásadně liší Mini? Také je to stylové auto pro 2+2 lidi...

Kurz Eura? To jsou halíře... nezapomínej, že letos v lednu bylo Euro přes 25 a loni v létě dokonce přes 26. Žádné zásadní posilování Koruny se nekoná...
28. 9. 2011 21:16
porsak pro chude
s dvojkou v krvi hotova 911 >:D
sympaticky je cenovy rozdil mezi 1,4 a 2,0, kdyz uvazim, ze v cene je i dsg, ktere obvykle samo je predmetem sedesatitisicoveho priplatku :yes:
a interier vypada taky dobre
popravde nevim o kolik by musel byt golf levnejsi, abych o nem vubec uvazoval, nemate to uz nekdo srovnane?
Avatar - Emel
28. 9. 2011 21:09
Re: OK
Souhlas, základní 1.2TSI v šestistupňovém manuálu je fajn, příplatek 60.000 za 1.6TDI s PĚTISTUPNĚM a obdobnou dynamikou moc lákavě nevypadá.
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 20:52
Re: škoda
To (od vás) byl nějaký "pokus o (automobilovou) filozofii"? ;-)
Víceprvek je dnes (bohužel) už tak trochu "nadstandard" (v GOLFu je nejspíš JEN proto, že stejná platfroma se používá i pro superb a passat a tam - vzhledem k NEpoužití "víceprvku" vpředu /to bylo myšleno "obecně" :-) - prostě "složitější" PŘEDNÍ nápravy/ vzadu tak trochu "být musí"). Má to ale ALE - u "normálních" výkonů, to je popravdě (skoro)fuk, u "výkonnějších" verzí (která je v případě DS4 - 217 kW, v případě DS5 "uvidíme" - zatím "jen" 200 PS) se ten víceprvek vzadu ale "hodí" = i kdyby byl DS4 Racing osazen jen spalovacím motorem s tímhle výkonem, zástavba víceprvku by byla "více než vhodná" = primárně jde o VÝKON nikoli o ten lektromotor.
TAKŽE, ten "víceprvek" tam JEN kvůli němu (spíše) NEní ;-)
PS: Elektromotor (jak časem uvidíme - budou ... za 10 let? ... celkem "běžné") NEmusí být nutně uložen zrovna JEN v nápravě s víceprvkovým uložením (řekla bych že elektromotor a uložení/uchycení nápravy nemají NIC společného, nebo? :-)
28. 9. 2011 20:23
Re: škoda
Zatím auto slouží dobře,málo najeto, takže je ve výhledu....možná kapku vylepší palubku do té doby, což bych kvitoval. :-)
28. 9. 2011 20:18
Re: škoda
Kdyby tam nebyl víceprvek, nebude tam el. motor. Takže ten víceprvek je tam jen kvůli němu.
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 20:11
Re: škoda
To asi ano (z tohoto pohledu je JASNÝM favoritem verze 2.0 TFSi - "normálně" by do autička typu Beetle asi stačil 1.4 TFSi, ale ...
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 20:09
Re: škoda
Myslela jsem tu "u VĚTŠINY verzí DS4 i Beetle" ;-)
OBA výrobci "šetřili" a víceprvek použili JEN u TOP verzí... :-|
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 20:05
Re: škoda
STEJNÉ (takhle se to píše, když chcete něco ZDŮRAZNIT ;-) ) to pochopitelně JE :-) neb a protože u víceprvkové nápravy jde o její "uložení" a to jestli je někde na (v) ní uložený elektromotor, to už je jen "bonus" ;-)
= STEJNÉ to opravdu je :-!
PS: A není to jen u DS5, stejně je to "pořešeno" u DS4 (v top verzi víceprvek)
Avatar - Blue Sun
28. 9. 2011 20:04
OK
Základ je výbavou i cenově příjemně posazený, vzhledem ke stylovějšímu určení auta. Co se mi pozdává mnohem méně je příplatek za trošku výkonnější motor, o dieselech ani nemluvím. A taky dostupnost příplatkových prvků pro základní verzi...
28. 9. 2011 19:33
Re: škoda
U DS5 je to jen u hybridu, aby se tam dal využít ten el. motor. Takže to STejNé opravdu není. :-!
Avatar - white label
28. 9. 2011 18:46
Re: škoda
Jo, a kolem jezdí samé koncernové taxíky, jen žádné rocco s nápisem TAXI zrovna nejede kolem... :-O >:D
Avatar - jazva
28. 9. 2011 18:42
Re: škoda
stojí v daždi na zastávke MHD... >:-[] ;-)
Avatar - white label
28. 9. 2011 18:38
Re: škoda
Psala si o obyč. zadní "nápravdě", takže tos měla na mysli tu z Citroenu? :-O :*) ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 17:41
Re: škoda
PRAVDA, ta zadní náprav(d)a u Citroën(ů) je trochu "mimořádná" (krom VÍCEPRVKOVÉHO uchycení v sobě má místo i na elektromotor :-)
28. 9. 2011 17:36
Re: škoda
Ale tak jasně, že oproti rodinným autům se to prodávat bude logicky méně, to tak je snad dané a nafurt!Je to o tom, že danej potažmo "velikostní" typ auta chceš koupit.
Díky dobře nastavené ceně, imho pěknému vzhledu, budou prodeje imho opravdu slušné.Když dostaneš slevu a vodečteš DPHáčko, není co řešit, to je holej fakt.Já zatím trpělivě čekám na Rocco.. ;-)
Avatar - white label
28. 9. 2011 17:21
Re: škoda
Tak se podívej na naše cesty, vtipe, co nemá dva páry dveří a slušný kufr, tak se tu prodává minimálně, chceš být za každou cenu King, ale to je bohužel všechno, Kingu... ;-) >:-[]
Avatar - white label
28. 9. 2011 17:16
Re: škoda
Tak pokud máš pravdu a bude to mít opravdu zadní "nápravdu", tak to bude raritka... >:D
Zajímavě "víceznačný" překlep... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 16:22
Re: škoda
Nu, BMW 1 bych zařadila HODNĚ "jinam" (a nejen kvůli zadní poháněné nápravě ;-)
Mini, to je také něco DOST jiného ...
Octavia je sice na stejném základu, ale její pojetí je (byť se jedná o stejnou techniku) skoro "právě opačné"
Takže SNAD ten Citroën DS4 (který má/bude mít v nejvyšší verzi s 217 kW vzadu také "víceprvek" :-)
PS: A ta cena zas TAK NEpřekvapí, ono kurz koruny stále POSILUJE = což má i své KLADY ;-)
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 16:18
Re: škoda
Já vím (STEJNĚ je to "uděláno" v případě DS4 a 5 :-)
Avatar - Emel
28. 9. 2011 15:17
Re: škoda
Vůči Octavii, vůči DS4, vůči BMW 1 nebo Mini.. to je fuk, každopádně si myslím, že cenu pod 400 za použitelnou konfiguraci s TSI a klimou čekal málokdo.
28. 9. 2011 15:11
Re: škoda
No vzhledem k ceně, myslím že se bude prodávat mnohem větší míře, než se očekávalo.Takhle dobrou cenu nikdo nečekal.Sice chceš bejt ftipnej, ale to je asi tak vše. ;-)
28. 9. 2011 15:06
Re: škoda
Pokud vím, tak to bude mít torzku a ta nejsilnější verze SPORT bude mít víceprvek.Taky se divím že to tu není.Bude hodně zajimavé ty dvě varianty porovnat.
28. 9. 2011 15:06
Re: škoda
Obyčejnou nápravu mají slabší motorizace.2.0 TSI 147 KW DSG má kompletní podvozek z Golfu VI. :-!
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 14:44
Re: škoda
Výborně vzhledem k "čemu(že)"? ;-)
PS: ZVLÁŠTNí, že nikdo nezmiňuje "obyč" zadní nápravdu (možná to je "chybka" jen u NĚKTERÝCH značek" :-)
Avatar - white label
28. 9. 2011 14:40
Re: škoda
Tady to určitě bude samej brouk, zrovna u nás, kde ja nesledovanější parametr vozu, velikost kufru. >:D
Avatar - CHerokee
28. 9. 2011 13:50
Re: škoda
Konečně slušné ceny. A mi se teda tohle auto sakra líbí. Podle mě má duši. Jednoznačně nejhezčí VW. :yes:
28. 9. 2011 12:01
škoda
jenže už to za tuhle cenu nebude takový to neobyč auto který si může každej dovolit, cena fakt super, proto ho bude mít každej a miniho už neuvídíme bude to tu samej brouk ale pěknej :yes:
Avatar - 3_diamanty
28. 9. 2011 09:54
mne sa pozdava
paci sa mi, je rozhodne ovela vierohodnejsi a kvaltinejsi aj dizajnovo ako predchodca a navyse ma to autick okonecne normaln motory, stary beetle skutocne nemal jediny poriadny motor.

dokonca v novom beetli citit istu podobnost v interieri s jeho prastaruckym bracekom kdezto v predoslej generacii beetlu bol interier jedna velka tragedia.

tento beetle je konecne taky ako ma byt, uz tu mal byt davno

:yes: