Ono je potřeba hned na začátku si říct, pro koho VW nového brouka dělal a to je kategorie Blondes. Blondýnu nebude zajímat, jaký motor má v autě, jestli má víceprvek na zadní nápravě. Pro blondýnku bude vždy důležitý styl, elegnce, automatická převodovka, automatický parkovací asistent, střešní okno nebo cabrio,... a dostáváme se k jádru pudla. Sáhne stylová blondýnka, ve stylovém outfitu, se stylovoukabelkou z níž ji kouká hlavička neposedné čivavky po VW - odpovídám ne, sáhne po Mini cooperu, Alfě Romeo (Mito, Guileta), Fiatu (500) nebo Citroenu (DS3). Po VW sáhne maximálně její matka, která je už za horizontem a které ujel poslední vlak nadějí ;-)
Už jsem ti to jednou psal. Víceprvek není samospásný a velmi záleží na sladění s ostatními komponenty podvozku. Ve finále může být víceprvek naprosto tragický a naopak "torzka" může být výborná. Viz. např. ostré Renaulty, popř. CTR 8.g. vs. 7.g.
Minulý "Nový Brouk" se mi nelíbil vůbec. Tohle už vypadá o něco líp.
Cena mi nepřipadá přemrštěná. Nicméně je to na okraji mého zájmu, protože po tomhle typu auta se zrovna nesháním.
To já mám STEJNÝ názor (vpodstatě to poznat NEjde - a 98% majitelů to ani NEzajímá ... to byl jen "odhad" ;-) ), ale na druhou stranu to použití "různých" uchycení (nejen zde - a ať vpředu či vzadu) sice MÁ smysl, ale trochu "překvapuje" (když už ten podvozek MÁM např. s víceprvkem vzadu, tak ho použiji všude - a u předokolek u přední nápravy je to JEŠTĚ víc "cítit" - i když to OPRAVDU je o výkonu = a teď automobilky "vymyslely", že "sofistikovanější" (dražší) uložení náprav boudou používat JEN tam kde je to "nutné" ;-\
PS: Ať tak či onak - mně vychází (výrazně) NEJzajímavěji TOP verze Beetle (ušetřit pár korun, mít "jen" torzní příčku, mít skoro o DOST slabší motor - nejen výkonem a "jen" manuál = prostě když tuhle generaci Beetle, tak 2.0 TFSi :yes::-)
.. to je alespoň MŮJ názor ;-)
No "dlouhodobě" (tedy "CELKOVĚ", tedy "celkový trend".. :-)
.. a ten je (jednoznačně - samozřejmě se MOHOU objevit drobné výkyvy) růstový. OPRAVDU začínající někde na 35ti kč za € a za 5 let bude 20 kč za € (zásadněji s kurzem - OBĚMA směry! - může pohnout krach Řecka případně dalších států, nicméně koruna má DLOUHODOBĚ "růstový trend" ;-)
PS: Když "jinak", tak JAK si představujete "trend dlouhodobého růstu"?? (FAKT by mne to zajímalo - tohle je dokonce docela "SILNÉ" posilování! Rychlejší by mohlo být pro ekonomiku "smrtící"/NE"zdravé"!
Ad kurs: čemu říkáš "dlouhodobě"? Pokud si pamatuju, začínalo Euro (ještě jako EMU) někde kolem 35 Kč. V únoru 2009 bylo na 29 Kč, pod 25Kč se dostalo až loni v létě. Začátkem letošního roku padlo až k 24Kč, od té doby mírně stoupá... ale dlouhodobý růst si představuju jinak.
To ne, s POLO bych NEsrovnávala - je to technika GOLFu, ale pojatá "lidově" (levně)
PS: Splní-li se NEgativní očekávání, tak DPH v česku budě pěkně "zakulacených" 20% ;-)
(já bych, když už, tak dala 17,5 ihned - to že si pár poslanců/politiků "vytrucovalo" že to na rok bude "jinak" - to se chtěli "pomstít" všem učetním, případně ekonomům, nebo CO to bude mít za efekt..? :-)
Ve zbytku světa by se jich prodalo nula a kolik v evropě? ;-)
PS: Do takovéhleho auta je benzín DALEKO "lepší"
(a s 2.0 TDi by mu mohl "poklesnout čumáček" - ten tam fakt NEpatří.. :-)
Určitě ne(uvažují), ale i proto vychází top verze jako cenově "nejvýhodnější" - víceprvek vzadu + "lepší" převodovka + špičkový motor = cenový nárůst oproti dieslu či 1,4 TFSi je (dle mne) VELMI MOTIVAČNí :yes:;-)
(a to jsem do toho NEzapočítala tu koncovku...! :-)
..a jeste dvojitou chromovanou koncovku vyfuku
ne vazne, pokud jeste uvazuji o montazi dsg k 1,4 tak fakt netusim, jakeho jemnocitu se dockame
ze by uvazovali o viceprvku ke slabsim motorum - no to asi ne...
NEberu ;-)
PS: Jak výše píši, víceprvek je (a bude) v nižší střední dnes už poněkud NADstandard (a má smysl JEN u "vícevýkonných verzí = PROTO zmiňuji výkon toho DS4, neb tam se mi použití "lepšího" uchycení už zdá "skoronutné"
("ošulit" to jde u slabých výkonů, já nevím do "něcoPŘESstokW", třeba od 150ti bych už /nejen na uchycení náprav/ rozhodně NE"šetřila" :-)
Myslím že budou (tedy snad ;-) ) včetně daně..
PS: Prostě po minulé "chybě" je tentokrát Beetle opravdu pojat jako "lidovka" (a asi má smysl koupit buď nejlevnější verzi, nebo naopak nejdražší - ty mezi, benzín i nafta mi NEpříjdou nějak zvlášť "zajímavé/výhodné"
Stejně jako Peugeot, Toyota...
Líbí se mi na tobě, jak asi v třetím zdejším příspěvku proklamuješ, že DS4 bude mát 217kw v hybrid verzi a on ti na to nikdo nereaguje, proč asi? Ale to jen tak na okraj, neber si to osobně ;-)
Brouka jsem naživo shlédl letos na autosalóně v Brně na BVV a velice, opravdu velice mě po všech stránkách zklamal... Venkovní linie mi na pár místech připadají takové křečovité a koncernový interiér k blití, tohle chce konkurovat "obýváčku" nové 500 nebo DS3 ani náhodou :no:
Cena základního modelu je stále moc vysoká na to co bouk (ne)nabízí
Předpokládám že i současný Beetle je postaven na platformě GOLFu (nevím jaký má přesně rozvor/rozchod) a tentokrát je opravdu pojatý jako "volks Wagen" (což je myslím "dobře"). BMW 1 je sice (prozatím) nejmenší BMW, ale je pojaté "o level výš" (možná nejen jeden ;-) ). Prostě konstrukčně i pojetím je to (dle mne) NEsrovnatelné - a popravdě NEsrovnatelné je to i cenově, u nového BMW je zatím jen omezená nabídka motorů, ale s trochou nadsázky lze říci: "Tam kde VW Beetle končí, BMW 1 začíná
No a Mini je zase "ještě o fous menší" než Beetle (i když vzhledem k "prémiovému" pojetí JE cenově srovnatelné - a uznávám že by pro někoho MOHLO být případnou variantou při nákupu.. :-)
ad kurz - dlouhodobě posilování kurzu probíhá (v létě byl chvilkově skoro 26 - asi proto ohlásili cenu 399 a teď je "jen" 380) a hlavně očekává se další POSÍLENí koruny (ten PÁD příjde až pak ;-) ) a ještě "hlavněji" (jak už jsem řekla), TENTO Beetle je (zdá se) OPRAVDU pojat "volks WAGENově" (což k němu - dle mne - PATŘÍ :yes::-)
PS: Popravdě vůči vw Beetle NEmám potřebu hledat konkurenci - je to docela "svébytný" model se "svou" historií (jako třeba Fiat 500 či Mini) mu "úplně" konkurovat asi ani NElze.. ;-)
A ty běžně jezdíš na hraně, že v pohodě rozeznáš rozdíl mezi jistě dobře naladěnou torzkou u 1.4 a víceprvkem u 2.0??? Jasně, jde i o komfort a držení stopy, ale já si nemyslím, že by torzka u méně výkonných verzí byla na škodu. Klidně bych to uvítal i Golfa a Octavie do výkonu řekněme 100kw.
VELMi sympatický je cenový rozdíl mezi 1.4 a výborným 2.0 TFSi, když uvážím že krom výrazně lepšího motoru je v ceně DSG a dokonce VÍCEPRVEK na zadní nápravě.. ;-)
Octavii jsem napsal kvůli obdobné technice, jinak tam asi patří nejméně.
Podle průzkumu si asi 80% majitelů BMW 1 myslí, že mají předokolku... takže předpokládám, že Beetle pro ně může být při rozhodování relevantní konkurent. A v čem se tak zásadně liší Mini? Také je to stylové auto pro 2+2 lidi...
Kurz Eura? To jsou halíře... nezapomínej, že letos v lednu bylo Euro přes 25 a loni v létě dokonce přes 26. Žádné zásadní posilování Koruny se nekoná...
s dvojkou v krvi hotova 911 >:D
sympaticky je cenovy rozdil mezi 1,4 a 2,0, kdyz uvazim, ze v cene je i dsg, ktere obvykle samo je predmetem sedesatitisicoveho priplatku :yes:
a interier vypada taky dobre
popravde nevim o kolik by musel byt golf levnejsi, abych o nem vubec uvazoval, nemate to uz nekdo srovnane?
To (od vás) byl nějaký "pokus o (automobilovou) filozofii"? ;-)
Víceprvek je dnes (bohužel) už tak trochu "nadstandard" (v GOLFu je nejspíš JEN proto, že stejná platfroma se používá i pro superb a passat a tam - vzhledem k NEpoužití "víceprvku" vpředu /to bylo myšleno "obecně" :-) - prostě "složitější" PŘEDNÍ nápravy/ vzadu tak trochu "být musí"). Má to ale ALE - u "normálních" výkonů, to je popravdě (skoro)fuk, u "výkonnějších" verzí (která je v případě DS4 - 217 kW, v případě DS5 "uvidíme" - zatím "jen" 200 PS) se ten víceprvek vzadu ale "hodí" = i kdyby byl DS4 Racing osazen jen spalovacím motorem s tímhle výkonem, zástavba víceprvku by byla "více než vhodná" = primárně jde o VÝKON nikoli o ten lektromotor.
TAKŽE, ten "víceprvek" tam JEN kvůli němu (spíše) NEní ;-)
PS: Elektromotor (jak časem uvidíme - budou ... za 10 let? ... celkem "běžné") NEmusí být nutně uložen zrovna JEN v nápravě s víceprvkovým uložením (řekla bych že elektromotor a uložení/uchycení nápravy nemají NIC společného, nebo? :-)
STEJNÉ (takhle se to píše, když chcete něco ZDŮRAZNIT ;-) ) to pochopitelně JE :-) neb a protože u víceprvkové nápravy jde o její "uložení" a to jestli je někde na (v) ní uložený elektromotor, to už je jen "bonus" ;-)
= STEJNÉ to opravdu je :-!
PS: A není to jen u DS5, stejně je to "pořešeno" u DS4 (v top verzi víceprvek)
Základ je výbavou i cenově příjemně posazený, vzhledem ke stylovějšímu určení auta. Co se mi pozdává mnohem méně je příplatek za trošku výkonnější motor, o dieselech ani nemluvím. A taky dostupnost příplatkových prvků pro základní verzi...
Ale tak jasně, že oproti rodinným autům se to prodávat bude logicky méně, to tak je snad dané a nafurt!Je to o tom, že danej potažmo "velikostní" typ auta chceš koupit.
Díky dobře nastavené ceně, imho pěknému vzhledu, budou prodeje imho opravdu slušné.Když dostaneš slevu a vodečteš DPHáčko, není co řešit, to je holej fakt.Já zatím trpělivě čekám na Rocco.. ;-)
Tak se podívej na naše cesty, vtipe, co nemá dva páry dveří a slušný kufr, tak se tu prodává minimálně, chceš být za každou cenu King, ale to je bohužel všechno, Kingu... ;-) >:-[]
Nu, BMW 1 bych zařadila HODNĚ "jinam" (a nejen kvůli zadní poháněné nápravě ;-)
Mini, to je také něco DOST jiného ...
Octavia je sice na stejném základu, ale její pojetí je (byť se jedná o stejnou techniku) skoro "právě opačné"
Takže SNAD ten Citroën DS4 (který má/bude mít v nejvyšší verzi s 217 kW vzadu také "víceprvek" :-)
PS: A ta cena zas TAK NEpřekvapí, ono kurz koruny stále POSILUJE = což má i své KLADY ;-)
Vůči Octavii, vůči DS4, vůči BMW 1 nebo Mini.. to je fuk, každopádně si myslím, že cenu pod 400 za použitelnou konfiguraci s TSI a klimou čekal málokdo.
No vzhledem k ceně, myslím že se bude prodávat mnohem větší míře, než se očekávalo.Takhle dobrou cenu nikdo nečekal.Sice chceš bejt ftipnej, ale to je asi tak vše. ;-)
Pokud vím, tak to bude mít torzku a ta nejsilnější verze SPORT bude mít víceprvek.Taky se divím že to tu není.Bude hodně zajimavé ty dvě varianty porovnat.
jenže už to za tuhle cenu nebude takový to neobyč auto který si může každej dovolit, cena fakt super, proto ho bude mít každej a miniho už neuvídíme bude to tu samej brouk ale pěknej :yes:
paci sa mi, je rozhodne ovela vierohodnejsi a kvaltinejsi aj dizajnovo ako predchodca a navyse ma to autick okonecne normaln motory, stary beetle skutocne nemal jediny poriadny motor.
dokonca v novom beetli citit istu podobnost v interieri s jeho prastaruckym bracekom kdezto v predoslej generacii beetlu bol interier jedna velka tragedia.
tento beetle je konecne taky ako ma byt, uz tu mal byt davno