Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Beetle: Ceny na českém trhu začínají na 379.900,- Kč

Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
98 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (55)

Ač se na webových stránkách importéra VW můžeme dočíst, že nový Beetle přijde na český trh až na jaře, ceník i výbavy jsou známy již dnes.

Ještě letos v červnu to na autosalonu v Brně vypadalo na to, že první cena Brouka bude začínat na baťovských 399.900,-Kč, nakonec je ještě o 20 tisíc nižší.

Druhou generaci novodobého Brouka teď koupíte již pod hranicí 380 tisíc korun. U nás budou k dispozici čtyři čtyřválcové motory, výhradně přeplňované a přímovstřikové. Platí to jak pro zážehové, tak i pro vznětové jednotky.

V nabídce tedy najdeme 1,2 TSI s výkonem 77 kW, 1,4 TSI (118 kW), 2,0 TSI (147 kW) a konečně jediný turbodiesel 1,6 TDI/77 kW. Nejdříve přijde na trh nejslabší dvanáctistovka. Benzinové agregáty jsou spřaženy s šestistupňovou mechanickou převodovkou, ke 2,0 TSI je ve standardu dvouspojková skříň DSG se stejným počtem rychlostí. Sedm stupňů zatím v ceníku chybí.

Stupně výbavy jsou tři: základní logicky pojmenovaná Basic, střední Design a nejvyšší Sport.

Beetle Basic s motorem 1,2 TSI (77 kW) stojí minimálně 379.900,- Kč. I jeho výbava je poměrně bohatá: vždyť zahrnuje čtveřici airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, manuální klimatizaci, CD/MP3 audio systém s osmi reproduktory, středovou loketní opěrku a tempomat. Samozřejmostí jsou ABS, ESP, dálkové centrální zamykání a elektrická okna i vyhřívaná zrcátka. Kola jsou sice šestnáctipalcová, ovšem pouze ocelová. Brouk ovšem nepřišel o alespoň dojezdovou rezervu. Základ poznáme také podle černých klik dveří a přístrojové desky ve stejné barvě.

Beetle Design přijde minimálně na 404.100,- Kč, s motorem 1,4 TSI (118 kW) je pak o dalších 55.700,- dražší. Ten už má v základu lité šestnáctky a dále pak přední mlhovky. Jinak se liší pouze chromovanými dekory na karoserii, lepšími sedadly a palubní deskou a vnějšími klikami v barvě vozu.

Rovněž příplatkových položek je dost. Rádio s měničem CD stojí 9.300 Kč, za nejdražší systém Fender dáte 17.900,-Kč. Nabídka dále obsahuje parkovací asistent (9.800,-), bezklíčkové odemykání a startování (8.600,-), automatickou klimatizaci (12,400,-), litá kola v šesti různých provedeních (od 10.000,- do 27.800,-), částečně kožený interiér (75.700,-), vyhřívaná přední sedadla (6.400,-) elektrické střešní okno (32.100,-) nebo bixenony s diodami pro denní svícení (17.400 ,-). Nejlevnější navigace přijde na 20.500 ,-Kč.

Ve verzi Sport (1,4 TSI za 492.600 Kč) dostanete navíc například volant a řadicí páku v kůži, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, dále pochopitelně sportovní sedadla, hliníkové pedály, tvrdší podvozek, sedmnáctipalcová litá kola a integrovaný zadní spoiler. Za automatickou klimatizaci Climatronic se zde připlácet rovněž nemusí.

Nejvýkonnější Beetle 2,0 TSI (147 kW) s výbavou Sport a šestistupňovou převodovkou DSG přijde na 555.200,- Kč. Jemu nechybí ani stylové doplňky: červené brzdové třmeny a dvě chromované koncovky výfuku. Mimochodem: tyto dvě zážehové jednotky lze objednávat výhradně ve sportovním provedení.

Ještě jsme se podrobněji nezmínili o turbodieselu. Motor 1,6 TDI (77 kW) spojený výhradně s pětistupňovým přímo řazeným převodným ústrojím spotřebuje v kombinaci 4,5 l nafty na 100 km a za vůz jím vybavený dáte alespoň 437.900 Kč. S balíčkem BMT (BlueMotion Technology) bude ještě o 0,2 l úspornější, na ten si ale budeme muset počkat až do druhé poloviny příštího roku.















Volkswagen Beetle - technické údaje a české ceny
Motor1,2 TSI1,4 TSI2,0 TSI1,6 TDI
Převodovka6M6M6DSG5M
Zdvihový objem [cm3]1197139019841598
Válce/ventily4/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/5000118/5800147/510077/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]175/1550-4100240/1500-4500280/1700-5000250/1500-2500
Max. rychlost [km/h]180208223180
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,98,37,511,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,67,74,5
Cena Basic [Kč]379.000,---437.900,-
Cena Design [Kč]404.100,-459.800,--461.700,-
Cena Sport [Kč]-492.600,-555.200,--
Vstoupit do diskuze (55)