Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Beetle: Ceny na českém trhu začínají na 379.900,- Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (55)

Ač se na webových stránkách importéra VW můžeme dočíst, že nový Beetle přijde na český trh až na jaře, ceník i výbavy jsou známy již dnes.

Ještě letos v červnu to na autosalonu v Brně vypadalo na to, že první cena Brouka bude začínat na baťovských 399.900,-Kč, nakonec je ještě o 20 tisíc nižší.

Druhou generaci novodobého Brouka teď koupíte již pod hranicí 380 tisíc korun. U nás budou k dispozici čtyři čtyřválcové motory, výhradně přeplňované a přímovstřikové. Platí to jak pro zážehové, tak i pro vznětové jednotky.

V nabídce tedy najdeme 1,2 TSI s výkonem 77 kW, 1,4 TSI (118 kW), 2,0 TSI (147 kW) a konečně jediný turbodiesel 1,6 TDI/77 kW. Nejdříve přijde na trh nejslabší dvanáctistovka. Benzinové agregáty jsou spřaženy s šestistupňovou mechanickou převodovkou, ke 2,0 TSI je ve standardu dvouspojková skříň DSG se stejným počtem rychlostí. Sedm stupňů zatím v ceníku chybí.

Stupně výbavy jsou tři: základní logicky pojmenovaná Basic, střední Design a nejvyšší Sport.

Beetle Basic s motorem 1,2 TSI (77 kW) stojí minimálně 379.900,- Kč. I jeho výbava je poměrně bohatá: vždyť zahrnuje čtveřici airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, manuální klimatizaci, CD/MP3 audio systém s osmi reproduktory, středovou loketní opěrku a tempomat. Samozřejmostí jsou ABS, ESP, dálkové centrální zamykání a elektrická okna i vyhřívaná zrcátka. Kola jsou sice šestnáctipalcová, ovšem pouze ocelová. Brouk ovšem nepřišel o alespoň dojezdovou rezervu. Základ poznáme také podle černých klik dveří a přístrojové desky ve stejné barvě.

Beetle Design přijde minimálně na 404.100,- Kč, s motorem 1,4 TSI (118 kW) je pak o dalších 55.700,- dražší. Ten už má v základu lité šestnáctky a dále pak přední mlhovky. Jinak se liší pouze chromovanými dekory na karoserii, lepšími sedadly a palubní deskou a vnějšími klikami v barvě vozu.

Rovněž příplatkových položek je dost. Rádio s měničem CD stojí 9.300 Kč, za nejdražší systém Fender dáte 17.900,-Kč. Nabídka dále obsahuje parkovací asistent (9.800,-), bezklíčkové odemykání a startování (8.600,-), automatickou klimatizaci (12,400,-), litá kola v šesti různých provedeních (od 10.000,- do 27.800,-), částečně kožený interiér (75.700,-), vyhřívaná přední sedadla (6.400,-) elektrické střešní okno (32.100,-) nebo bixenony s diodami pro denní svícení (17.400 ,-). Nejlevnější navigace přijde na 20.500 ,-Kč.

Ve verzi Sport (1,4 TSI za 492.600 Kč) dostanete navíc například volant a řadicí páku v kůži, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, dále pochopitelně sportovní sedadla, hliníkové pedály, tvrdší podvozek, sedmnáctipalcová litá kola a integrovaný zadní spoiler. Za automatickou klimatizaci Climatronic se zde připlácet rovněž nemusí.

Nejvýkonnější Beetle 2,0 TSI (147 kW) s výbavou Sport a šestistupňovou převodovkou DSG přijde na 555.200,- Kč. Jemu nechybí ani stylové doplňky: červené brzdové třmeny a dvě chromované koncovky výfuku. Mimochodem: tyto dvě zážehové jednotky lze objednávat výhradně ve sportovním provedení.

Ještě jsme se podrobněji nezmínili o turbodieselu. Motor 1,6 TDI (77 kW) spojený výhradně s pětistupňovým přímo řazeným převodným ústrojím spotřebuje v kombinaci 4,5 l nafty na 100 km a za vůz jím vybavený dáte alespoň 437.900 Kč. S balíčkem BMT (BlueMotion Technology) bude ještě o 0,2 l úspornější, na ten si ale budeme muset počkat až do druhé poloviny příštího roku.















Volkswagen Beetle - technické údaje a české ceny
Motor 1,2 TSI 1,4 TSI 2,0 TSI 1,6 TDI
Převodovka 6M 6M 6DSG 5M
Zdvihový objem [cm3] 1197 1390 1984 1598
Válce/ventily 4/2 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 77/5000 118/5800 147/5100 77/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 175/1550-4100 240/1500-4500 280/1700-5000 250/1500-2500
Max. rychlost [km/h] 180 208 223 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 8,3 7,5 11,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,9 6,6 7,7 4,5
Cena Basic [Kč] 379.000,- - - 437.900,-
Cena Design [Kč] 404.100,- 459.800,- - 461.700,-
Cena Sport [Kč] - 492.600,- 555.200,- -
Aleš Dragoun
Diskuze (55)
Avatar - Martin911Turbo
29. 9. 2011 17:21
Blondes car
Ono je potřeba hned na začátku si říct, pro koho VW nového brouka dělal a to je kategorie Blondes. Blondýnu nebude zajímat, jaký motor má v autě, jestli má víceprvek na zadní nápravě. Pro blondýnku bude vždy důležitý styl, elegnce, automatická převodovka, automatický parkovací asistent, střešní okno nebo cabrio,... a dostáváme se k jádru pudla. Sáhne stylová blondýnka, ve stylovém outfitu, se stylovoukabelkou z níž ji kouká hlavička neposedné čivavky po VW - odpovídám ne, sáhne po Mini cooperu, Alfě Romeo (Mito, Guileta), Fiatu (500) nebo Citroenu (DS3). Po VW sáhne maximálně její matka, která je už za horizontem a které ujel poslední vlak nadějí ;-)
29. 9. 2011 13:48
Re: škoda
Už jsem ti to jednou psal. Víceprvek není samospásný a velmi záleží na sladění s ostatními komponenty podvozku. Ve finále může být víceprvek naprosto tragický a naopak "torzka" může být výborná. Viz. např. ostré Renaulty, popř. CTR 8.g. vs. 7.g.
29. 9. 2011 13:43
Re: Vzor evoluce
Když se může nafta nabízet i v Sciroccu...
29. 9. 2011 07:42
Oproti minule dobrý
Minulý "Nový Brouk" se mi nelíbil vůbec. Tohle už vypadá o něco líp.
Cena mi nepřipadá přemrštěná. Nicméně je to na okraji mého zájmu, protože po tomhle typu auta se zrovna nesháním.
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2011 23:55
Re: škoda
Stačí: "Kylie" ;-)