Ekonomika
Škodovka potřebuje omezit výrobu tohoto motoru, protože už se tolik neprodává, a ještě musí žádat vlastní zaměstnance, aby to milostivě dovolili... Ať se ti odboráři jdou bodnout... Vedení by si konečně mělo ve svém vlastním podniku zjednat pořádek.
Ve Vlkohradu jsou odboráři ještě daleko mocnější...........
Klidek, ona se vyroba casem presune do cajny a odborari muzou zkusit jit makat treba...do tojoty...
No ale to si DOST polepší, jednak malý litrový motor od Toyota roky patří k naprosté špičce a ještě si "zacvičí" - cvičení je tam prý (skoro)povinné 😄
PS: Dělat (jednoznačně) LEPŠí motor a ještě být fit - no "bomba" :yes: 😄
PS: Dělat (jednoznačně) LEPŠí motor a ještě být fit - no "bomba" :yes: 😄
Ach bóže, proč jsi tam nedal trochu rozumu....alespoň trošičku.
Já jsem realtivně SPOKOJENA "kolik dal" mně (takže je mi líto.. mluvil jste o SOBĚ, že? 😉
PS: A podle nějakého Engine of the Year (a MARTINa VACULÍKa) je to co jsem napsala "čistý fakt" (tak ... pracujete s hypotézou, že se MÝLÍTE vy? 😄
PS: A podle nějakého Engine of the Year (a MARTINa VACULÍKa) je to co jsem napsala "čistý fakt" (tak ... pracujete s hypotézou, že se MÝLÍTE vy? 😄
takhle to nazval jeden můj kamarád mechanik s tím, že je to snad jeho nejneblíbenější motor v práci...jezdí mu to tam pořád a je prostě na p...
takže na tom prostě asi něco bude, další problémem je že HTPčka často jezděj tam kde vůbec nebyla koncipovaná...to znamená ve firemních flotilách, u české pošty atd atd...a tam s tim ti rendlicí jezděj jak magoři honěj ho na limit, kterej si ten motor vůbec nedává...a je to...
HTP by se docela hodil do toho citigo...ale tam už maj svý litrový tříválce 1.0 44 a 55 kw...docela by mě zajímalo, jestli alespon do upu narvou 1.2 tsi ve slabším 66kw...to by nemuselo bejt tak hrozný...
takže na tom prostě asi něco bude, další problémem je že HTPčka často jezděj tam kde vůbec nebyla koncipovaná...to znamená ve firemních flotilách, u české pošty atd atd...a tam s tim ti rendlicí jezděj jak magoři honěj ho na limit, kterej si ten motor vůbec nedává...a je to...
HTP by se docela hodil do toho citigo...ale tam už maj svý litrový tříválce 1.0 44 a 55 kw...docela by mě zajímalo, jestli alespon do upu narvou 1.2 tsi ve slabším 66kw...to by nemuselo bejt tak hrozný...
1.2 HTP je pohrobek z PIËCHových "původních" dob, kdy kázal NEvyvíjet nové motory ale "vyvwíjet" je "dělením, odřezáváním a skládáním" 😉
PS: Tohle je (NEpříliš povedený) tříválcový "odřezek" ze 4válce 1.6 😄
PS: Tohle je (NEpříliš povedený) tříválcový "odřezek" ze 4válce 1.6 😄
hodil, hodil.... ale má jen Euro5 a prej z toho snad ani Euro 6 nedostanou... takže je možný, že ty nový litrový tříválce udělali právě proto, aby to taky mělo perspektivu 😄
navíc, i když HTP jako maloobjem do města není špatnej, tak přece jen na rychlosti do 50 km/h je to zbytečný.... ten litrovej na top lehký auto bude ejště o něco úspornější než HTP 😄
navíc, i když HTP jako maloobjem do města není špatnej, tak přece jen na rychlosti do 50 km/h je to zbytečný.... ten litrovej na top lehký auto bude ejště o něco úspornější než HTP 😄
No někdo utlumuje výrobu jednoho typu motorů, bó zákazníci chtějí jiný alepší od toho samého koncernu a no další utlumují kompletně vyrobu celých aut.Hádejte co je lepčejší.... >😁 >😁
Motor HTP má určitě své mouchy - ty jsou dány především jeho charakterem coby pohonu "příměstského" přibližovadla...tedy že jeho primárním účelem nikdy nemělo a nemá být denní polykání stovek dálničních kilometrů. I tak si ale myslím, že z velké části je životnost tohoto motoru dána přístupem a stylem jízdy jeho majitele...kdy řidiče dělí na ty věčně nespokojené (= ty, které nerespektují jeho technické vlastnosti) a ty spokojené (= ty, kteří chápou jeho primární určení). Já mám zatím s tímto motorem jen ty nejlepší zkušenosti - najeto 110 tis. km bez ztráty kytičky, spotřeba se drží dlouhodobě na 5,5 l/100 km v režimu jízdy 70 % okresky / 20 % dálnice / 10 % město...to vše bez statusu brzdy provozu 😄
:yes😒br />
(to tu ani nepis, stejne te nekdo sestreli...)
(to tu ani nepis, stejne te nekdo sestreli...)
Nechť žije svoboda projevu! 😄 Proti slaboduchým komentářům osob majících s HTP v lepším případě jen zprostředkovanou zkušenost na úrovni služebních vozů, kdy se bok po boku s majiteli Fordů Transit snaží ze svých ořů vymlátit na dálnici i posledního pětašedesátého koně se snad ani bránit nechci...nestojí to za tu námahu 😉
Určitě zde nepokrytě lžeš! Ten motor je před smrtí a za chvíli ho odvezeš na vrakoviště, beztak jich tam jsou plný kontenery! >😒]
Ten motor tu jezdí skoro deset let ve statisících exemplářů. že by nějak výrazně vybočoval z průměru spolehlivosti? Kdepak.
Ten motor tu jezdí skoro deset let ve statisících exemplářů. že by nějak výrazně vybočoval z průměru spolehlivosti? Kdepak.
No nějaké ty mouchy to mělo a ne že ne.
[odkaz]
[odkaz]
Tady je taky něco 😒br />
[odkaz]
Ano, zase ti fušeři z Cimbu...
Mimochodem to je jen a pouze opět reinkarnovaný jeden a ten samý článek. Stačí napsat blbost, dost dobře ji technicky zdůvodnit a všichni ostatní tomu budou věřit.
Mimochodem to je jen a pouze opět reinkarnovaný jeden a ten samý článek. Stačí napsat blbost, dost dobře ji technicky zdůvodnit a všichni ostatní tomu budou věřit.
No já bych to na Cimbu neházel....ten motor své mouchy prostě měl, ovšem záleželo na používání.Holt koho by napdalo že si to koupí ferda a pak povalí 150 km ve 150 km rychlosti.Holt pár věcí nebylo domyšleno....jinak to ale zas tak špatnej motor jak se zde tvrdí nebyl.To ani náhodou...
Ano je to jeden a ten samej článek, jinak ale co vím a mám info přímo od servisáků, tak ty věci jsou dost pravdivé.
Ano je to jeden a ten samej článek, jinak ale co vím a mám info přímo od servisáků, tak ty věci jsou dost pravdivé.
Blbost se dá napsat, ale bohužel taky VYROBIT.A to už se řeší podstatně hůř a hlavně dráž.
MOTOR NAVRŽENÝ
MARŤANY
Motor 1,2 HTP je mnohými haněn
již jen proto, že jde o neušlechtilý
tříválec. Volba takové jednotky (viz.
fyzikální předpoklady) však ze
strany výrobce nebyla principiálním
pochybením, za problémy stojí
nedůsledná práce konstruktéra,
který měl za úkol oddělit válec
z agregátu 1,6i 8v (74 či 75 kW)
a provést nezbytné množství
co nejlevnějších úprav. Za ten
půlrok, který mi příprava materiálu
o motoru 1,2 HTP zabrala, jsem
dospěl k názoru, že jej konstruovali
Marťani – akademicky vzdělaní
tvorové s vysokou inteligencí, ale
nulovou zkušeností se stavbou
a provozem strojů, natož konstrukcí
motorů. Zaskočily je totiž jevy, které
vysokoškolská skripta nepopisují,
ale v praxi jsou běžné. Například
že se piliny z katalyzátoru dokáží
pohybovat proti proudu výfukových
plynů (děje se to při rychlém
uzavření škrticí klapky a následném
vyrovnání podtlaku skrz výfuk)
nebo že, ač ústící za škrticí klapku,
proudí zpětně vedené výfukové plyny
vlivem víření při určitých režimech
i kolem ní. Jiné chyby zase jako by
naznačovaly, že český konstruktér
pořádně neznal ten německý motor,
na jehož základě nový tříválec vznikl,
jinak by těžko umístil katalyzátor do
takové blízkosti olejového kanálu.
A opravdu jen prostá nezkušenost
stojí za kolapsy řetězového pohonu
rozvodů, s jehož navržením si též
museli mladoboleslavští poradit
sami, jelikož výchozí šestnáctistovka
měla ozubený řemen. Přeskakování
rozvodového řetězu je v rámci
automobilové techniky kuriózní
závada, neboť obvykle bývá
konstruován tak, aby to nebylo
principiálně možné. Mimořádně
účinnými opatřeními v tomto směru
jsou přesně vyměřený volný prostor
mezi ozubenými koly a krytem (který
nestačí ke zvednutí řetězu o zub)
a omezený krok napínáků, jenž
neposkytne k přeskočení potřebnou volnou délku.
MARŤANY
Motor 1,2 HTP je mnohými haněn
již jen proto, že jde o neušlechtilý
tříválec. Volba takové jednotky (viz.
fyzikální předpoklady) však ze
strany výrobce nebyla principiálním
pochybením, za problémy stojí
nedůsledná práce konstruktéra,
který měl za úkol oddělit válec
z agregátu 1,6i 8v (74 či 75 kW)
a provést nezbytné množství
co nejlevnějších úprav. Za ten
půlrok, který mi příprava materiálu
o motoru 1,2 HTP zabrala, jsem
dospěl k názoru, že jej konstruovali
Marťani – akademicky vzdělaní
tvorové s vysokou inteligencí, ale
nulovou zkušeností se stavbou
a provozem strojů, natož konstrukcí
motorů. Zaskočily je totiž jevy, které
vysokoškolská skripta nepopisují,
ale v praxi jsou běžné. Například
že se piliny z katalyzátoru dokáží
pohybovat proti proudu výfukových
plynů (děje se to při rychlém
uzavření škrticí klapky a následném
vyrovnání podtlaku skrz výfuk)
nebo že, ač ústící za škrticí klapku,
proudí zpětně vedené výfukové plyny
vlivem víření při určitých režimech
i kolem ní. Jiné chyby zase jako by
naznačovaly, že český konstruktér
pořádně neznal ten německý motor,
na jehož základě nový tříválec vznikl,
jinak by těžko umístil katalyzátor do
takové blízkosti olejového kanálu.
A opravdu jen prostá nezkušenost
stojí za kolapsy řetězového pohonu
rozvodů, s jehož navržením si též
museli mladoboleslavští poradit
sami, jelikož výchozí šestnáctistovka
měla ozubený řemen. Přeskakování
rozvodového řetězu je v rámci
automobilové techniky kuriózní
závada, neboť obvykle bývá
konstruován tak, aby to nebylo
principiálně možné. Mimořádně
účinnými opatřeními v tomto směru
jsou přesně vyměřený volný prostor
mezi ozubenými koly a krytem (který
nestačí ke zvednutí řetězu o zub)
a omezený krok napínáků, jenž
neposkytne k přeskočení potřebnou volnou délku.
Pany z Cimbu nehodnotim, nemam s nimi zadnou zkusenost a neznam je. Kazdopadne, demagogicke shazovani duveryhodnosti oponenta je krasnym prikladem ubohosti a nedostatku argumentu. Velice hloupe, skoci na to pouze opravdu jednoduchy ctenar... 8-s :no:
Já vím co jsou zač, takže si to klidně dovolit mohu. :-!
Klidne se rozepis a dodej nejake dukazu. Rad se poucim...
Považují se za ladičskou firmu. Nedovedou ladit motor dle požadavků zákazníka- tedy specificky, dovedou leda tak nahrát SW koupený v Německu.
Prostě, někomu se líbí Milotec, někomu Cimbu, oba jsou na stejné úrovni. S tím rozdílem, že Milotec má dokence svůj vlastní vývoj. :-!
Prostě, někomu se líbí Milotec, někomu Cimbu, oba jsou na stejné úrovni. S tím rozdílem, že Milotec má dokence svůj vlastní vývoj. :-!
Dost se divím, že sem ještě žádný koncernový bijec nedal odkaz na článek z časopisu autošrot, neb tak nějak. Mimochodem tento hodnotý časopis již asi neexistuje, škoda. Tento časopis popisoval jak je motor HTP opravdu špatný, nepovedený a konstrukčně špatně navržený, což bylo opravdu odvážné tvrzení s ohledem na fakt, že těchto motorů bylo vyrobeno již několik stovek tisíc...
Strejdo, a to, ze se toho motoru vyrobilo jiz nekolik stovek tisic kusu snad vyvraci fakt, ze je ten motor nepovedeny?
Tva logika je vskutku velice zajimava. Mozna te to prekvapi, ale i nepovedene veci se vyrabeji ve velikych mnozstvich - a HTP budis toho prikladem.
Tva logika je vskutku velice zajimava. Mozna te to prekvapi, ale i nepovedene veci se vyrabeji ve velikych mnozstvich - a HTP budis toho prikladem.
Dokonce několik miliónů.
Ale jeden článek plný polopravd se stal symbolem odporu😊
Jinak spoluautor článku Martin Vaculík přešel do SM což je největší propagátor vozů Škoda a jeho styl psaní je zas někde jinde.
Ale jeden článek plný polopravd se stal symbolem odporu😊
Jinak spoluautor článku Martin Vaculík přešel do SM což je největší propagátor vozů Škoda a jeho styl psaní je zas někde jinde.
Ten motor nepovedeny je a problemy popisovane v clanku ma. To je proste fakt! Muzes se treba stavet na hlavu, ale nic na tom nezmenis.
Dodej verohodny dukaz potvrzujici tva slova, radi se vsichni poucime...
Dodej verohodny dukaz potvrzujici tva slova, radi se vsichni poucime...
Stačí když se na ten motor někdy podíváš a zjistíš že některé věci prostě nesedí. Třeba ten popisovaný hlavní olejový kanál je jinde. Řešení umístění katalyzátoru je celkem běžné u všech motorů. Udávané teploty oleje se v několika článcích značně liší atd.
Jinak když si ten článek člověk přečte podrobně zjistí že naprostá většina popisovaných necností byla dávno odstraněna.
Jak víš že to co je tam napsáno "je prostě fakt"?
Ten motor má jistě své mouchy, ostatně jako každý motor.
Jinak když si ten článek člověk přečte podrobně zjistí že naprostá většina popisovaných necností byla dávno odstraněna.
Jak víš že to co je tam napsáno "je prostě fakt"?
Ten motor má jistě své mouchy, ostatně jako každý motor.
Škoda jsou to vynikající motory s krásným zvukem 😄
O haťapce, třívalcovému peklu či říkejte si tomu jak chcete, toho padlo už více než dost. Od chvalozpěvů po sprosté nadávky. Pravda jest jako vždy jaksi uprostřed.
+:
charakterická křivka točivého momentu (někomu sedí naftový naturel)
relativní úspornost (jak u koho)
úspora za cívky a svíčky >😒]
-
zvuk a celkový zemitý projev motoru
charakteristická křivka točivého momentu (obzvlášť u prvních 40 kW verzí byl onen vrchol dost nevyzpytatelný a díky citelnému vadnutí nad ním a krátkým převodům býval předjížděcí manévr často o ústa)
spotřeba (HTP byla opravdu náchylná na práci řidiče, takový Hondí 1,2 v Jazzu si nechal líbit cokoliv)
Shrnuto, oplakávat tenhle motor jednou opravdu nebude třeba, byly lepší... ale byly i horší. Z těch lepších 1,2 jmenujme například Hondí z Jazzu, 1,3 z Yarisu nebo i z Swifta. Dnes však může tenhle motor volit před 1,2 TSI jen opravdový HTP entuzianista.
+:
charakterická křivka točivého momentu (někomu sedí naftový naturel)
relativní úspornost (jak u koho)
úspora za cívky a svíčky >😒]
-
zvuk a celkový zemitý projev motoru
charakteristická křivka točivého momentu (obzvlášť u prvních 40 kW verzí byl onen vrchol dost nevyzpytatelný a díky citelnému vadnutí nad ním a krátkým převodům býval předjížděcí manévr často o ústa)
spotřeba (HTP byla opravdu náchylná na práci řidiče, takový Hondí 1,2 v Jazzu si nechal líbit cokoliv)
Shrnuto, oplakávat tenhle motor jednou opravdu nebude třeba, byly lepší... ale byly i horší. Z těch lepších 1,2 jmenujme například Hondí z Jazzu, 1,3 z Yarisu nebo i z Swifta. Dnes však může tenhle motor volit před 1,2 TSI jen opravdový HTP entuzianista.
No vidíš, že když chceš, dovedeš napsat i něco, co má hlavu a patu.
Píšu vždy s hlavou a patou, to, že nechceš pochopit, není chyba vysílače, ale příjmače.
Moc si fandíš.
Daleko méně než ty, v porovnání s tebou jsem vyloženě realista.
Mohu se (seriozně) ZEPTAT?
Vy si OPRAVDU myslíte, že "ten motor NENí vůbec špatný"?
Nebo spíš "bráníte koncern" (soupeříte s Ronault-em, prostě "jiný důvod")??
Vy si OPRAVDU myslíte, že "ten motor NENí vůbec špatný"?
Nebo spíš "bráníte koncern" (soupeříte s Ronault-em, prostě "jiný důvod")??
Zkus si najít k nějaké nesymslné debatě někoho jiného, mě už unavuje číst ty divně poskládaný písmenka.
Nikde sem nic takového nepsal. Zbytečné to rozebírat.
Nikde sem nic takového nepsal. Zbytečné to rozebírat.
Takže se NEmohu (seriozně) zeptat - taky odpověď...
Já sem taky odpověděl. Vzhledem k tomu, že jsem jeden z mála, co je schopen napsat to, co si myslí.
Ostatní tady píšou to, co si nemyslí... >😁
Na to "jsem jeden z mála" bych si doporučovala "dát pozor" 😉
PS: Ok, NEchcete dát "přímou" (konkrétní) odpověď = vaše věc
PS: Ok, NEchcete dát "přímou" (konkrétní) odpověď = vaše věc
Ano, od tebe jsem tu taky nikdy nečetl nic "na přímo". Zvykej si.
Was ist das: "na přímo"?
PS: Kdyžtak RÁDA "napravím" 😉
PPS: JEN mne trochu překvapila "obrana" zrovna TOHOTO motoru (já klidně POCHVÁLÍM, a ráda, R5 2.5 od stejného výrobce - protože si to ZASLOUŽÍ) "bránit/chvwálit" zrovna "tenhle" minimálně NEpříliš povedený R3 1.2 HTP - to nějak "nechápu" (tak jak jsem se ptala: "JESTLI SI MYSLÍTE ŽE TEN MOTOR OPRAVDU NENÍ ŠPATNÝ", nebo - a to se DÁ pochopit, jsou tam "jiné" důvody...
PS: Kdyžtak RÁDA "napravím" 😉
PPS: JEN mne trochu překvapila "obrana" zrovna TOHOTO motoru (já klidně POCHVÁLÍM, a ráda, R5 2.5 od stejného výrobce - protože si to ZASLOUŽÍ) "bránit/chvwálit" zrovna "tenhle" minimálně NEpříliš povedený R3 1.2 HTP - to nějak "nechápu" (tak jak jsem se ptala: "JESTLI SI MYSLÍTE ŽE TEN MOTOR OPRAVDU NENÍ ŠPATNÝ", nebo - a to se DÁ pochopit, jsou tam "jiné" důvody...
Jmenovat lepší je opravdu SNADNÉ (lze použít v průběhu minulého desetiletí i "příslušnou" kategorii v Engine of the Year - myslím že to docela "sedí"), horší je to s těmi HORŠÍMI. V motorech se "antiOSCAR" Zlatá malina NEvyhlašuje (což je možná ŠKODA! 😉 ), takže CO bylo v minulém desetiletí (rsp. v "první pětiletce života 1.2 HTP, než ho trochu "zcivilizovali") opravdu objetivně "horší"???
(já opravdu NEvím - třeba některé verze V6 2.5 TDi byly opradu ŠPATNÉ, ale zase "když fungovaly" tak "to šlo" - 1.2 HTP byl možná nejhorší "i v poklidné jízdě po městě" - nejen kvůli skoro EXTRÉMně kolísající spotřebě a opravdu NEhezky jadrnému 3válcovému zvuku a pokud jste nejel z prudkého dlouhého kopce s větrem v zádech téměř NEmožnosti předjet - a NEJHORŠí je, že tohle NENí až tak moc "ironická nadsázka"! 😄
(já opravdu NEvím - třeba některé verze V6 2.5 TDi byly opradu ŠPATNÉ, ale zase "když fungovaly" tak "to šlo" - 1.2 HTP byl možná nejhorší "i v poklidné jízdě po městě" - nejen kvůli skoro EXTRÉMně kolísající spotřebě a opravdu NEhezky jadrnému 3válcovému zvuku a pokud jste nejel z prudkého dlouhého kopce s větrem v zádech téměř NEmožnosti předjet - a NEJHORŠí je, že tohle NENí až tak moc "ironická nadsázka"! 😄
.
Narazila jste (nevím, jestli mohu tykat) na patovku mého příspěvku. Při psaní jsem dlouze přemýšlel nad horšími motorizacemi... a nakonec je nevypsal, protože jsem si na nic vyloženě o tolik horšího nevzpomněl, vše bylo velmi podobné. 😉
Nicméně s tou nemožností předjet nesouhlasím. Měl jsem zkušenost v podstatě se všemi verzemi, nevíce s těmi slabšími a to vždy ve Fábiích. Opravdu hrůzná zkušenost byla pro mne jízda s první 1,2 HTP 40 kW, první pocit nadšení asi do 60-70 km/h, kdy jsem zařadil pětku a v tom překvapivém "zátahu" náhle nebylo kam pokračovat, prostě mrtvolno... to se mi také nejednou vymstilo při předjíždění, kdy zvyklý z lineárních motorů jsem najednou nad 90 km/h postrádal jakýkoliv výkon či chuť zrychlovat...
Kupodivu o pár let později s 44 kW (píšu ten výkon správně?) jsem byl mile překvapen, co škodovka s tím motorem do Fabie II provedla. Zvuk stále "zemitý", vibrace stále, ale ona křivka točivého momentu najednou byla plošší, vrchol byl širší a jízdně se s tím autem dalo příjemně jet. Ne, nebyl to čtyřválec nebo jen 1,4 16V, ale chápal jsem, že tohle si někdo může koupit. Pravda, párkrát jsem nekontroloval "minidot" a dojel se spotřebou kolem 9l/100km, ale při snaze dlouhodobě by se těch 6,5 dalo udržet.
To právě Hondí motor v Jazzu (a další) je lineární, na první svezení nezaujme, ale s přibývajícími kilometry a s neuvěřitelnou kultivovaností a i přes velmi "rychlou" jízdu spotřeba pořád 5,6-5,8 prostě neměl mnoho chyb...
Ale to jsem se rozepsal.
Nicméně s tou nemožností předjet nesouhlasím. Měl jsem zkušenost v podstatě se všemi verzemi, nevíce s těmi slabšími a to vždy ve Fábiích. Opravdu hrůzná zkušenost byla pro mne jízda s první 1,2 HTP 40 kW, první pocit nadšení asi do 60-70 km/h, kdy jsem zařadil pětku a v tom překvapivém "zátahu" náhle nebylo kam pokračovat, prostě mrtvolno... to se mi také nejednou vymstilo při předjíždění, kdy zvyklý z lineárních motorů jsem najednou nad 90 km/h postrádal jakýkoliv výkon či chuť zrychlovat...
Kupodivu o pár let později s 44 kW (píšu ten výkon správně?) jsem byl mile překvapen, co škodovka s tím motorem do Fabie II provedla. Zvuk stále "zemitý", vibrace stále, ale ona křivka točivého momentu najednou byla plošší, vrchol byl širší a jízdně se s tím autem dalo příjemně jet. Ne, nebyl to čtyřválec nebo jen 1,4 16V, ale chápal jsem, že tohle si někdo může koupit. Pravda, párkrát jsem nekontroloval "minidot" a dojel se spotřebou kolem 9l/100km, ale při snaze dlouhodobě by se těch 6,5 dalo udržet.
To právě Hondí motor v Jazzu (a další) je lineární, na první svezení nezaujme, ale s přibývajícími kilometry a s neuvěřitelnou kultivovaností a i přes velmi "rychlou" jízdu spotřeba pořád 5,6-5,8 prostě neměl mnoho chyb...
Ale to jsem se rozepsal.
S tím se dá souhlasit. Často říkám, že kdo kritizuje HTP, ještě asi nejel v Cliu (Storia) 1.2 a neslyšel třeba Corsu (novou) s tříválcem 😉 ... ono totiž může být opravdu o dost hůř 😉
Uprednostnit 1.2 HTP pred 1.2 TSI sa mi aj napriek rozdielu 1700 EUR zda trochu mimo.. Obzvlast v pripade ked si clovek vedome hovori, ze mu to staci a pritom pripusti, ze na tej Fabke bude chodit do Chorvatska, klasicky na vychod kazdy tyzden..atd. To uz rozhodne nie je mestske pouzitie a povazovat jazdu 130 po dialnici za nieco nadstandardne tiez nepovazujem za rozumne. 1.2 TSI je delo oproti HTP a pritom je mozno aj uspornejsia. Vo vybave Family plus s 1.2 TSI sa vo dvoch na tom da cestovat aj po Europe..ale s HTP mozno tak po meste.
Vzdy sa cudujem ked vidim novu Fabiu s napisom HTP..jednoducho mi ti nejde do hlavy. Motor s vykonom 60k je dnes vhodny do auta velkosti Smartu.
Vzdy sa cudujem ked vidim novu Fabiu s napisom HTP..jednoducho mi ti nejde do hlavy. Motor s vykonom 60k je dnes vhodny do auta velkosti Smartu.
Neviem, co sa vsetci paprcite.
Vo firme mame siedmu (moju) Fabiu, vsetky HTP sme mali 12V a ono to naozaj nie je az taky zly motor. Robim si z neho sice srandu, ale pri kludnom jazdeni predpisovymi rychlostami nema vysoku spotrebu a v jednotkovych Fabiach bol naozaj pekne tichy. V mojej dvojkovej ho zial, pocut podstatne viac. A moja ma ja najvyssiu spotrebu, ale ja na nej jazdim 80% mesto, 10% okres, 10% dialnica.
Vsetky (okrem mojej, zatial) najazdili cez 100, zopar cez 150tisic a problem mechanicky ziadny. Akurat jednemu kolegovi odisiel katalyzator a na vsetkych dokopy sa menili asi 4ks zapalovacich cievok. Inac iba bezna udrzba, vymeny oleja 5w-40 shell po 14-15tisicoch. Jazdime svizne, nikto vsak nieje vysloveny pretekar, vsetci uz mame nad 35rokov.
Akurat netusim nic o dalsej zivotnosti, po cca tych 150tisicoch sa auta predavaju.
Cize ako pohon maleho auta s rocnym najazdom do 10-15tisic pre bezneho motoristu nie je motor HTP (12V) z mojho pohladu ziadna tragedia.
Vo firme mame siedmu (moju) Fabiu, vsetky HTP sme mali 12V a ono to naozaj nie je az taky zly motor. Robim si z neho sice srandu, ale pri kludnom jazdeni predpisovymi rychlostami nema vysoku spotrebu a v jednotkovych Fabiach bol naozaj pekne tichy. V mojej dvojkovej ho zial, pocut podstatne viac. A moja ma ja najvyssiu spotrebu, ale ja na nej jazdim 80% mesto, 10% okres, 10% dialnica.
Vsetky (okrem mojej, zatial) najazdili cez 100, zopar cez 150tisic a problem mechanicky ziadny. Akurat jednemu kolegovi odisiel katalyzator a na vsetkych dokopy sa menili asi 4ks zapalovacich cievok. Inac iba bezna udrzba, vymeny oleja 5w-40 shell po 14-15tisicoch. Jazdime svizne, nikto vsak nieje vysloveny pretekar, vsetci uz mame nad 35rokov.
Akurat netusim nic o dalsej zivotnosti, po cca tych 150tisicoch sa auta predavaju.
Cize ako pohon maleho auta s rocnym najazdom do 10-15tisic pre bezneho motoristu nie je motor HTP (12V) z mojho pohladu ziadna tragedia.
Nejsem si sice jista co je to "paprcit", ale já jen byla překvapena že tahle kdysi skoro doslova "motorovwá ostuda" se ještě vyrábí (i když za to desetiletí je asi již "vychytán/vyladěn" do použitelné podoby - ta hlavní KRITIKA patří řekněme "první pětiletce jeho výroby"
hnevat sa, zlostit sa, rozculovat sa,
Pardon, zabudol som sa.
A ta "motorova ostuda" ma podla merani aj cez 70hp, takze az take biedne to nieje.
Pardon, zabudol som sa.
A ta "motorova ostuda" ma podla merani aj cez 70hp, takze az take biedne to nieje.
Já "tušila" že to bude "něco takového" 😉
(a jinak DĚKUJI za "překlad" 😄
PS: Výkon je (snad) víceméně ok (i když jeho starší verze byly "předjížděníNEvhodné" 😉 ) - ke kritizování je (no možná bylo - po skoro desetiletí výroby a zřejmě docela DOST vyrobených kusech byl postupně "vychytán" do "použitelného" stavu) ale vše ostatní, chod motoru, zvuk motoru, spotřeba motoru a bohužel i poruchovost motoru.
(a jinak DĚKUJI za "překlad" 😄
PS: Výkon je (snad) víceméně ok (i když jeho starší verze byly "předjížděníNEvhodné" 😉 ) - ke kritizování je (no možná bylo - po skoro desetiletí výroby a zřejmě docela DOST vyrobených kusech byl postupně "vychytán" do "použitelného" stavu) ale vše ostatní, chod motoru, zvuk motoru, spotřeba motoru a bohužel i poruchovost motoru.
Moc jste mě, přátelé, pobavili v mém stavu nemocných.
Jedni neprůstřelnou adorací slavného motoru, druzí jeho dehonestací na základě povídání mechanika z mokré čtvrti, internetových článků a diskuzí (á propos, vygůglite si kterýkoliv motor, co se vyráběl, a najdete o každém z nich fóra a diskuze, až budete mít pocit, že se v oněch válcích ukrývá kletba woo-doo a doupě těch nejstrašnějších duchů).
Slečna/paní Kylie mě rozesmála/postrašila svým tvrzením o tom, že přispívá do nějakého motoplátku. O jaký prosím jde? Rád bych se mu na stáncích vyhýbal, neboť bych nerad přišel k nějaké psychické újmě. Stačí mi slohově i graficky unikátní příspěvky zde...
A k věci? Vše už bylo řečeno. Největší průůůssser HTP je ten, že ho firmy stále nakupují do flotil na polykání dávek dálničních kilometrů. Jeho určení je pro maminu na nákupy, do školky a na kosmetiku; pro staroušky k dochtorovi a v neděli do kostela; možná ještě tak pro tříčlennou rodinu na dvacet kilometrů vzdálenou chatičku... kdo chtěl víc, měl koupit čtyřhrnek. Škoda IMHO také měla na HTP dát nižší cenu, aby odpovídala nižším výrobním nákladům. Na druhou stranu proč, když se prodával ostošest...
Připojuji se k podivu, že se dnes nedává daleko větší přednost povedenému TSI, když je příplatek tak malý. Osobně bych HTP nikdy nezvolil, na druhou stranu, proč odsuzovat babču s dědou, že nestojí o žihadlo?
No nic, jen tak dál :yes: :yes: :yes:
Jedni neprůstřelnou adorací slavného motoru, druzí jeho dehonestací na základě povídání mechanika z mokré čtvrti, internetových článků a diskuzí (á propos, vygůglite si kterýkoliv motor, co se vyráběl, a najdete o každém z nich fóra a diskuze, až budete mít pocit, že se v oněch válcích ukrývá kletba woo-doo a doupě těch nejstrašnějších duchů).
Slečna/paní Kylie mě rozesmála/postrašila svým tvrzením o tom, že přispívá do nějakého motoplátku. O jaký prosím jde? Rád bych se mu na stáncích vyhýbal, neboť bych nerad přišel k nějaké psychické újmě. Stačí mi slohově i graficky unikátní příspěvky zde...
A k věci? Vše už bylo řečeno. Největší průůůssser HTP je ten, že ho firmy stále nakupují do flotil na polykání dávek dálničních kilometrů. Jeho určení je pro maminu na nákupy, do školky a na kosmetiku; pro staroušky k dochtorovi a v neděli do kostela; možná ještě tak pro tříčlennou rodinu na dvacet kilometrů vzdálenou chatičku... kdo chtěl víc, měl koupit čtyřhrnek. Škoda IMHO také měla na HTP dát nižší cenu, aby odpovídala nižším výrobním nákladům. Na druhou stranu proč, když se prodával ostošest...
Připojuji se k podivu, že se dnes nedává daleko větší přednost povedenému TSI, když je příplatek tak malý. Osobně bych HTP nikdy nezvolil, na druhou stranu, proč odsuzovat babču s dědou, že nestojí o žihadlo?
No nic, jen tak dál :yes: :yes: :yes:
Wene, nechci ti brat iluze o TSI, ale ta ma take problemy s napinakem a preskakovanim rozvodoveho retezu. 😉
Naprosto souhlasím, že HTP není špatnej motor, pokud se pořídil k účelu, ke kterýmu byl zamýšlen. Coby mladá rodina jsme tento zázrak techniky pořídili. Při srovnání s motorem 1,3 50 kW ve starším Swiftu nevychází HTP ze srovnání vůbec zle. Vibrace a hluk mne neobtěžují, jinou zkušenost s novým městským vozítkem typu Fabie ale nemám. HTP oproti Swiftu mnohem líp "tahne", na pětku vyjede stovkou i kopec, kde musím v lehčím Swiftu podřazovat. Na druhou stranu HTP chybí špička, předjíždění je spojeno s řazením. Můj průměr mimo město je s Fabii II kombi s HTP 51 kW 5 - 5,5 l při klidný jízdě (100 - 110 km/h, obec 50-60), s mnohem lehčím a menším Swiftem je spotřeba srovnatelná.
Jinak k poruchovosti HTP. Kupovali jsme funglovku Scénica 1,6, před lety ve výbavě za cca 600 tisíc, po pár měsících generálka motoru za 70.000 Kč, pak jezdil do 160.000 km v pohodě, jen se vyměnilo asi 5 cívek. Teď podobná smůla s Nissanem Quasqai (či jak se to píše...), oprava převodovky, auto týden v servisu a na cenu jsem se radči neptal (taky záruka). Dále byla v záruce měněna navigace, vrzala a byla vyměněna jakási guma u volantu. V rodině jsou pak ještě dvě Fabie HTP, 40 a 51 kW, u starší kromě zatékání (vyřešeno v záruce) vše OK i po 100.000, u novější za 40.000 km ani jediná chybyčka. Pak si vyberte spolehlivý auto....
Jinak k poruchovosti HTP. Kupovali jsme funglovku Scénica 1,6, před lety ve výbavě za cca 600 tisíc, po pár měsících generálka motoru za 70.000 Kč, pak jezdil do 160.000 km v pohodě, jen se vyměnilo asi 5 cívek. Teď podobná smůla s Nissanem Quasqai (či jak se to píše...), oprava převodovky, auto týden v servisu a na cenu jsem se radči neptal (taky záruka). Dále byla v záruce měněna navigace, vrzala a byla vyměněna jakási guma u volantu. V rodině jsou pak ještě dvě Fabie HTP, 40 a 51 kW, u starší kromě zatékání (vyřešeno v záruce) vše OK i po 100.000, u novější za 40.000 km ani jediná chybyčka. Pak si vyberte spolehlivý auto....
PS: UPŘÍMNOU soustrast všem majitelům (možná NEJhoršího motoru na trhu za posledních deset let 😉
Je to LIDOVÝ motor.... trošku slabší, hlučnější, nespolehlivější a rád si přihne...
Pokud se chces o tom motoru dozvedet nejake objektivni informace od lidi, kteri motorum opravdu rozumi, pouzij strycka Googla, jiste ti pomuze.
PS: Jakou znamku bys tedy dal motoru v 535d, kdyz HTP ma u tebe za 1?
Nicmene tentokrat musim s tebou souhlasit, jeden spokojeny majitel neni relevantni vzorek.
1,2 HTP byl dle meho dobry zakladni motor do Fabie, nicmene vic, nez roli zakladu by nezvladl. Ja jsem ho kupoval v dobe, kdy priplatek za nejlevnejsi 4-valec byl drsnych 45000,- a za nejlevnejsi diesel rovnych 70000,- a ty prachy jsem tedy dal radeji za vybavu a jezdil v trihrnku.
Vyhody?
Nizka spotreba, pruznost a zatah opravdu od volnobehu, na volnobeh a v nizzsich otackach ticho po pesine, rychle zahrati (super na zimu).
Nevyhody?
Pri plnem plynu hucel, nad 3500 otacek uz hlucel moc. Byl k nemu jen petikvalt, coz neni vina motoru, ale na dalnici to pri 130 melo uz 4000 otacek a kraval byl uz docela slusny.
Typicky motor pro mestske vozitko.
Co se tyka poruchovosti, tak ja pri taxikarskem stylu jizdy jsem nemel jedinou zavadu. Ale v servise pry (dle mechaniku) byly tyto motory pomerne casto s vadnymi rozvody, coz mne udivilo, kdyz rozvod byl resen retezem.
Co se tyce problemu s rozvody, 1,2TSI je na tom velmi podobne.
Nic v zlom, ale to je blbost jak plutvy na sahare! Rozdiel v kultivovanosti a hluku medzi 1.2htp a 1.2tsi je obrovsky. Spotreba podobne. Ked HTP nalozis viac ako jednou osobou, ten motor zerie aj travu popri ceste...
A tady i něco o problémech 1.2 TSI😒br /> [odkaz]
Ale určitě bys to našel i sám, není to tak složité.
Bohužel, změny se na motorech dělají prakticky neustále, proto taky, když jdeš do servisu, neptají se první na motor, ale na VIN, díky kterému rovnou zjistí co je a není třeba na motoru vyměnit/zaměnit.
Problémy u HTP s olejem jsou v dnešní době nesmysl, jediné, co mu lze objektivně vyčíst, je hydraulický napínak řetězu, který ovšem nemá třeba jen HTP, ale i jiné značky, a jistá specifika, podle kterých se k takovému rozvodu člověk musí chovat. Obligátní nešlapat na plyn ihned po naskočení motoru, než stoupne tlak v hydraulice apod.
Článek je z listopadu 2009 ("děsběshrůza", možná NEJhorší motor posledních let tříválec 1,2 HTP se vyráběl od ... 2001?
PS: Tohle téma je "bez diskuzí" (samozřejmě nevím jesti je "ten NEJhorší", ale sorry - "k nejhorším" prostě PATŘIL :no: 😐
(jen z literatury a od "mého šéfredaktora" - tím myslím "ze spolehlivého zdroje" 😄
PS: A text MARTINa VACULíKa tu byl 2x zmíněn (citován, "odkazován") - jsem s ním ("pidi")spoluautorka rozsáhlého textu o Citroën C5 (ve stejném časopise z jakého celkem PODROBNÝ popis zmíněného motoru pochází) - a jeho slovům se dá věřit, patří k nej"znalejším" v česku 😉
Kdo zná psaní Martina Vaculíka déle než z jednoho odkazu jistě poznal že jeho názor na tento motor se v jednotlivých článcích rozchází.
Je to jistě jeden z lepších auto novinářů, ale nej se hledá jinde.
POMLUVA?!?!?
Je mi líto, tady jste ZCELA mimo (realitu) - tento motor zcela OBJEKTIVNĚ patří k tomu nejhoršímu co za poslední desetiletí vzniklo (jestli ho máte doma - je mi líto, NEmám potřebu urážet, ale NEbudu proč "strkat hlavu do písku"?
Jste-li fanda vw, tak "chvwalte" motory které si to ZASLOUŽí (kdybyste NEvěděl, RÁDA vám z portfolia firmy PORADÍM), ale NE"přiznat" si co je zač 1.2 HTP, to sorry... 😉
PS: Texty M.V. mohou být jistě považovány za "kontroverzní" (neb jde mnohem "hlouběji" než 99% ostatních), MNĚ jeho přístup naopak VELMi vyhovuje, neb jen "minimálně" (vůbec) se věnuje "problematice" kality materiálů a palubní desky (kam se v posledních letech autonovinařina málem masově "zvrhla") a pečlivě rozebírá PODSTATU ... konksturkci vozů/motorů apod.
Dle MÉHO názoru "fundovanějšího" člověka v oboru TĚŽKO hledat, bez diskuzí patří mezi naprostou špičku/mezi "nejznalejší" (auto)novináře vůbec (a KDE "jinde" to "nej" hledáte tedy VY? 😄
Co mě chceš teda sdělit o tom motoru? Nebo spíš co můžeš?
Je zajímavé že jen o několik měsíců déle stejný M. Vaculík, tentokrát už v jiném časopise, tento motor dá se říct chválí a doporučuje ke koupi. Sice opakuje některé nesmysle o tomto motoru které se pro lidi jako ty staly modlou, ale překvapivý obrat v jeho posuzování.
Opravu budu rád za každé technické info nejen o tomto motoru.
PS: A že se STÁLE vyrábí (byť pro "vzdálenější" trhy) mne, přiznám se, trochu PŘEKVAPILO (své "problémky" s poruchami má i jeho nástupce TSi, ale ten zvládá "funkčně" patřit k tomu nej-lepšímu, zatímco tento jeho předchůdce bez diskuzí k tomu nej-HORŠÍMU 😐
(a FAKT jsem do něj i psala 😄
PS: CO myslíte tím "blud"??????????????????????????????????…
PS: No hlavně že dál vychází "perly" jako AutoHiit apod. 😄
PPS: Cca půl roku (nebo tak nějak) Martin Vaculík píše do SVĚTa MOTORŮ
Přeskakování rozvodového řetězu u HTP už taky není aktuální, protože byl v roce 2009 nahrazen řemenovým rozvodem. Ten už sice není bezúdržbový, ale funguje spolehlivě a je daleko tišší. Jo a prosimvás, když by mi to někdo chtěl předhodit: ten článek na Wikipédii o rozvodovém řetězu je blbě - není aktuální.
Tys to v podstate napsal...
Já (jen JÁ) si "šťouchla" do JEDNOHO (opravdu) NE moc povedeného motoru (který je možná OPRAVDU ten nej- horší ... za poslední desetiletí 😄
Ok, tedy jen to co VÍME - dle MNOHÝCH zdrojů byl a je starší tříválec 1.2 HTP za velmi problematický, nadprůměrně poruchový a celkovou konstrukcí (i ve své kategorii) PODprůměrný motor. Jeho označení za nejhorší motor na trhu vůbec je s vysokou pravděpodobnosti "skutečnosti odpovídající" (bylo to už "lepší"? 😄
Věc "zpochybnit" a přitom NIC NEříct! 😄
- zpochybnil MNOŽSTVí zdrojů - sorry ale NE"chválu" motoru najdete snad v KAŽDÉM německém textu/testu kde se kdy mihl, naopak POCHVALU zřejmě "nikdy nikde" 😉
- z ČEHO (z jakých zdrojů pochází váš názor na tříválec od Opel? 😄
- (z česky psaných zdrojů) asi do NEJvětších technických detailů zacházející Auto moto speciál se vám snad zdá "nedostatečným" zdrojem info? 😉
PS: Kam "přesněji" dolů? 😄
LEDA (!) byste byl NEšťastný majitel tohoto "motorového skvwostu" - TO by pak vaše reakce DÁVALA smysl 😄
PS: A Mazdu 3 jsem kdysi sama zvažovala 😉
PPS: Takže CO ho "táhne" k takovému motorovému PODprůměru jako je 1.2 HTP?
(jezdí s ním ... manželka? 😄
(on je FAKT asi "ten nejhorší" 😄
NArozdíl od TWINairU U htp MŮžeš při normální jízdě dosáhnOUT deklaROvaných SPOTřeb. u TWINairU se POkuD víM ještě k TĚM deklaROvanýM SPOTřebáM nikDO ani NEpřiblížil.
PS: Tak snad PŘÍŠTĚ 😉
[odkaz]
* LoVE* kiss 😘**