>:D Mám tady video z neoficiální vernisáže Vengy včera večer pro novináře v designové centrále Kie (jak známo, mají barák hned vedle Frf výstaviště). Pro kiofily: designéry na videu lehce poznáme, nenosí kravaty. Vrchní Schreyer má černou košili a brejle a evropský šéf Guillaume má bílou košili -- jo, taky je tam nějaký auto: [odkaz]
Skutočne jedna z najvýraznejších a najvydarenejšíc tohtoročných noviniek. Ako tu u niekto spomenul, Note aj Jazz dostávajú zdatného konkurenta, a jeho príchod by nemali brať na ľahkú váhu ani ostatné značky.
Exteriér možno počítať k tomu najsympatickejšiemu, čo možno na cestách vidieť. Dynamické línie, výrazné, ale nie prehnané prelisy, decentné detaily - pritom s dôrazom na priestor, ktorý dobre popisujú najmä takmer v rohoch umiestnené kolesá a dopredu potiahnuté čelné sklo. Dokonalá symbióza. Uvidíme, čo na to povie test NCAP, najmä na tému ochrany chodcov pri náraze (hoci "čumák" má auto pomerne vysoký a robustný).
Interiér je po cee´dovskom vytýčení smeru už "typická" KIA, za moju osobu jediná výtka k výrazným tubusom prístrojov - dúfam, že táto podivná móda čoskoro skončí a s prvým faceliftom bude prístrojový štít vyzerať lepšie. Tiež výber červenej farby písma na displeji nepovažujem za šťastný výber, najmä v noci to môže byť pre oči dosť unavujúce.
Čo sa týka kufra, prepážka je v ňom ako v niektorých iných autách kvôli rovnému dnu po sklopení zadných operadiel, naspodu predpokladám dojazdovú rezervu. Celkový objem slušný, aj keď, ako v podobných iných autách, profituje skôr z výšky ako dĺžky.
Rozhodne toto auto má na to, aby sa za solídne nastavenú cenu predávalo dobre.
ja sa pridavam - design je podla mna fakt dobry. A ani velmi nepocut ze kopiruju toto-hento. Duo Hyundai-Kia mi pride ako Peugeot-Citroen. Mensi bratia v tychto koncernoch su inovativnejsi, odvaznejsi.
Uz Soul ide vlastnou cestou, Venga to potvrdzuje.
Hmm, niektore europske "esa" nam zacinaju akosi "korejstit" ak si chcete kupit design "Europa" - kupte si KIU :-) /// prehanam, samozrejme ///
Tak musím říct, že mě toto nové vozítko skutečně okouzlilo...naprostý designový drtič naší "české" Fábie...a v kombinaci s 1.4, 1.6 CVVT, nebo lépe 1.6 Crdi to tak bude bezesporu i po motorové stránce.Jsem zvědav na podvozek a odhlučnění interiéru...Bohužel je jasné, že i přes tyto plusy nebude lámat prodejní rekordy a postavení "užovky" v prodejních číslech neohrozí, neboť náš trh se vyznačuje příznačnou deformitou založenou na obecných bludech a výborné práci marketingu Škody.Věřím, že Kia znovu dokáže, že umí vyrábět konkurenceschopná auta.
Řekněme si to takhle: je to naprosto první design, který opravdu vznikl bez dalších vlivů pro Evropu od Schreyerova týmu. Cee'd je před-Schreyrovský a Kovács navíc rozhodně neměl tak volnou ruku jako později velekněz Schreyer. A Soul je poděděný společný produkt korejského a amerického centra Kie, který šéf evropského centra Gregory Guillaume v poslední fázi částečně poevropšťoval. Takže předpokládám, že Venga je 99% Guillaumova, samozřejmě pod vrchním Schreyrovým dohledem. Měla by tedy asi nejvíc napovídat, kam by se měl vydat evropský design Kie. (FL cee'd bych v tomhle směru nebral úplně vážně). Kia by Vengu v Evropě ráda postavila proti Merivě, v ČR je samozřejmě specifická škodovkářská situace, takže KM ČR se snaží vymezit spíš proti Fabii. Můj pocit je, že prostorově a variabilitou bude Venga odpovídat zhruba Nissanu Note (včetně některých řešení (posuvné sedačky, dvojdílné falešné dno kufru...), ale možná se vnitřními rozměry přiblíží až své koncernové matce Matrixu. Pohled pod podlážku kufru věstí, že nominálních hodnot objemu se asi bude dosahovat za cenu odbourání rezervy (Kia už se někde nechala slyšet na téma lepicí souprava). Pro mě osobně je po těch sáhodlouhých přípravách a velkých mačo řečech externí design nakonec až dost krotký, takový hladce konformní mezi Seinou a Sprévou, ale uvidíme naživo. Prodávat se myslím Venga bude naprosto bez problémů a Kie v Evropě velice dobře vyztuží portfolio, je to myslím téměř dokonale naplánováno. Kromě toho by mě nepřekvapila verze pro čínský trh.
Naprosto musim souhlasit, v ty sedy barve vypada proste vyborne je to 100% konkurentpro pro Evropu. Mozna jeden z nejlepsich designu co kdy Kia udelala.
Samozrejme, ze Kia musí cielen útocit na Fabiu. Ja si vsak myslím, ze skutocným konkurentom je Jazz (ako doteraz najpriestrannejsie auto v triede) a dokonca niektoré hatche nizsej strednej (teraz myslím cisto velkostne, nie imidzovo ci výkonovo). Pri vzhliadnutí tejto fotky [odkaz] sa dá usudzovat na výborne vyuzitý vnútorný priestor (velký rázvor, minimálne previsy, celné okno posunuté vpred). Oproti koncepcne podobnému Yarisu má podstatne vacsie rozmery (a normálne budíky) a i oproti Jazzu vyhráva v centimetroch, naviac má podla mna prítazlivejsí zovnajsok a podla fotiek i slusnejsí interiér. Pri citlivom nastavení ceny to moze byt predajný sláger.