Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW ActiveHybrid 5: Hybridní šestiválec umí 250 kW, 450 Nm a 7 l/100 km

Šetření paliva nemusí být nuda.
Zpět na článek
30. 9. 2011 12:16
30. 9. 2011 12:19
30. 9. 2011 14:08
30. 9. 2011 14:32
30. 9. 2011 16:32
30. 9. 2011 22:44
2. 10. 2011 19:23
neregistrovaný "bawos"
30. 9. 2011 14:25
30. 9. 2011 16:28
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2011 12:16
Od mne ..
:yes:
(opravdu se mi MOC líbí :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stefič
30. 9. 2011 12:19
Baterie
"životnost by neměla být nižší než životnost celého vozu" - definujte pojem "životnost vozu". Tím je myšlena životnost vozu v Bavorsku (5 let) nebo v ČR (25 let)? A co kapacita? Bude kapacita baterii po 10 letech stejná jako na začátku? Asi ne. Takže z toho stejně nakonec bude jenom zavazadlo, které nejde vyndat...
Navíc trochu nechápu logiku argumentace o úspoře paliva u vozu za 50,000€. Pokud mohu dát takovou sumu za auto, pak spotřebu asi moc řešit nemusím...
Celé tohle eko šílenství bude mít smysl tehdy, až někdo vyrobí elektro auto s kombinovaným dojezdem na elektřinu alešpoň 100km, pojme minimálně 4 osoby, nějaké to zavazadlo a bude k mání od cca 350k. Jinak v tom moc smysl nevidím
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2011 12:38
Re: Baterie
Jak servisní knížka tak různé tabulky/přehledy většinou pracuj s 12ti lety (a nějakým 1/4 milionem km) - v tomto případě platí "co nastane později", tedy "plánovaná" životnost automobilu je řekněme MAXimálně 15 let ;-)
A "bavorská" životnost vozu samozřejmě NEní 5 let (první majitel ho možná max. po 5ti letech prodává, ale i tam jezdí "no problem" 10 let staré vozy (i starší - třeba BMW 850i potkáte málem "často" :-)
PS: 25 je už opravdu PŘÍLIŠ
PPS: Znám takové které "štvala" PŘÍLIŠ vysoká spotřeba i u Bentley Continental GT :-)
PPPS: To "zavazadlo vyndat SAMOZŘEJMĚ půjde (jde to u LEXUSů, proč by to nešlo tady..
30. 9. 2011 14:08
Re: Baterie
Kdyby u těchhle aut nehrála roli spotřeba, jezdily by BMW stále za těch cca 8-11 litrů na 100 km, tyhle větší ještě za víc, jako v 80. letech. Ovšem je fakt, že by asi byly o něco lehčí.
Avatar - Stefič
30. 9. 2011 14:32
Re: Baterie
No jo, ale je otazka proc to delaji. Tlak zakazniku nebo EU? Porad to nic nemeni na veci, ze pokud ma tahle technologie k necemu byt, musi se prodavat masove, tedy levne. Ze mi auto za mega a ctvrt usetri 2 litry nafty, vetsina lidi prdi. BMW zrovna neni masovka.
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2011 16:03
Re: Baterie
NEmusíte být zrovna v centru München, abyste trochu změnil názor na "masovost" výskytu BMW ;-)
PS: Elektromotory nejsou dobré JEN k úspoře paliva - víte jak je to "příjemný" pocit vyjíždět z garáže a NE"smudět"? Naprosto nehlučně můžete "odplout" ze svého pozemku a na elekřinu jet až do míst kde nejsou domy ... zrovna tak SUPER je OKAMŽITÝ nástup elektromotoru - navíc veškerá ta energie je "zadarmo", doslova jí "sbíráte" cestou (dříve jste s ní topil "pánu bohu do oken"/"vyhazoval" jí jako ODPADní teplo, dnes jí měníte na energii, která se vám pak hodí ať už při tom výjezdu z garáže, tak třeba při akceleraci, nebo pro pohon všech kol "když to prokluzuje" (u HYbrid4 Citroën/Peugeot).
Prostě "vyhazovat" jí jel NEsmysl (když jí dnes umíme "posbírat" a "zpět použít" :-)
30. 9. 2011 16:32
Re: Baterie
Co mě osobně od hybridů (všeobecně) odrazuje, je zvýšená hmotnost. KERS mám rád, ale celé by to nemělo vážit více než, řekněme, 50 kg.
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2011 16:59
Re: Baterie
To SOUHLASím, ale i to by mohla být otázka času (myslím že časem by MOHLO přijít nějaké "revoluční" snížení hmotnosti..
PS: Alespoň je ale ta hmotnost "na správném místě" (myslím z pohledu těžiště ;-)
30. 9. 2011 22:44
Re: Baterie
měla by sis dostudovat něco o účinnosti. Ta dokáže bejt pěkná mrcha. Pokud měníš mechanickou energii na elektrickou a tu se někde snažíš uchovat a pak zpět elektrickou energii měníš na mechanickou, zjistíš, že v každém mezikroku ztratíš velkou část energie. Ne procenta, ale desítky procent. Spousta energie se ztratí ve formě tepla (každá baterie, která se dobíjí nebo se z ní odebírá se zahřívá). K tomu všemu vozíš desítky nebo stovky kg v bateriích navíc. Ty kilogramy pocítíš při každé akceleraci. Výsledek? rozpačité a rozhodně ne přesvědčivé (to myslím na adresu hybridů)
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2011 23:10
Re: Baterie
To jistě ANO (a úplně STEJNÉ to bylo se spalovacími motory - podívejte se "nepatrně" nazpátek, na výkon 8miválce který ještě potkáte na silnicích (třeba BMW 535 V8) za chvíli stačí R3 (viz opět BMW, tentokrát i8). Je jen otázkou času než se výkony elektromotorů zdvojnásobí a "sbírání" energie (dříve proměněné JEN v teplo) do nějakého "kapacitátoru" zlepší (zvýší se účinnost, zmenší se ztráty) a akumulátory se též velmi pravděpodobně ZMĚNí (u nich je prostor pro zlepšení - myslím jak "zlehčení" tak VÝRAZNÉ zvýšení kapacity) ale "lépe" a rychleji se to změní (zlepší) spíš PRAXí (než jen "teoreticky" a aby to až PAK přišlo do prodejů).
PS: Jak už jsem psala, vyšší váha je alespoň (z hlediska těžiště) na tom "správném místě"
A na (zřejmě docela DLOUHÉ) období než příjdou asi VODÍKové pohony, tak tahle kombinace spalovacích motorů a elektromotorů JE "řešení"
(prostě ropy víc asi NEbude = je sice ještě čas, ale je ROZUMNÉ začít hledat/dělat "alternativy"
neregistrovaný "bawos"
2. 10. 2011 19:23
Re: Baterie
Bouzel zivotnost celeho automobilu se v reci automobilek pohybuje 5-7 let a cca 150tkm . Je to smutne, ale auta se dnes uz na 15 let nedelají. A tyty informace mam primo od zdroje.
30. 9. 2011 14:25
Re: Baterie
v clanku na elektricky Ford Connect si precitas, ze uz je to priprava na euro6
30. 9. 2011 16:28
Re: Baterie
Čísla pro tenhle systém neznám, ale Nissan a Toyota používají stejnou formulaci. Třeba Nissan počítá pro Leaf (při dodržení doporučených postupů) udržení 80% kapacity po 10 letech provozu. Pokud budeš častěji používat rychlé nabíjení, tak se očekává 70% po 10 letech. Záruka na ní je 8 let, nebo 160 tisíc km. Samozřejmě, když se k baterii budeš chovat jako prase, zničíš ji mnohem dřív, jako v každé elektronice. Toyota má obdobná čísla a není důvod si myslet, že BMW na tom bude jinak. Tyhle baterie bývají prakticky plně recyklovatelné, takže případná výměna není tak nákladná, jak by se mohlo zdát.

Co se smyslu auta týče, jsou země a města, kde opravdu smysl má - platíš menší daně, menší poplatky za vjezd do města, menší poplatky za parkování. Třeba elektromobily mohou v některých městech parkovat kde se jim zlíbí (samozřejmě nemyšleno uprostřed silnice) a zdarma.
30. 9. 2011 12:43
BMW ActiveHybrid 5 vs. BMW 535d
...a teď si vedle tohoto nesmyslu postavte 535d a každému musí být jasné, že ActiveHybrid 5 si koupí opravdu jen malomyslný jedinec :-! Ale holt doba už je taková... Image je na nic! ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
30. 9. 2011 13:15
Re: BMW ActiveHybrid 5 vs. BMW 535d
Pro ty co chtějí argumentovat, že nafta končí po čtyřech tisících by se dal přecejchovat otáčkoměr a je to. V interiéru stejně o motoru vědět moc není.
Avatar - Hammunasakra
30. 9. 2011 13:44
Re: BMW ActiveHybrid 5 vs. BMW 535d
Ehm, možná i "malomyslná jedinKA" ;-)
(alespoň MNĚ se LÍBÍ moc :yes: :-)
Avatar - Machýrek
1. 10. 2011 19:40
Re: BMW ActiveHybrid 5 vs. BMW 535d
Obyvatele nekterych jinych zemi na zemekouli jsou tamnimi urady k nakupu hybridu stimulovani. Tech zemi je uz dost a BMW v nich asi prodava vic aut nez v Cesku, nojo holt uz nejsme pupek sveta, uz to neni, co to byvalo, kdyz v Nemecku vymýšleli nove modely, tak jak vzdycky chodili k nam domu zvonit a otravovali s tim jako ze co si o tom myslime...
Avatar - Pekelná Micinka
30. 9. 2011 13:04
Pure Dunhill
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0