V okolí Vídně jsme se seznámili s dvojicí novinek značky Kia pro modelový rok 2010 – s omlazeným Cee´dem a druhou generací SUV Sorento. Nyní vás seznámíme s prvně jmenovanou modernizací korejského kompaktu se slovenským rodným listem.
Teraz by sa zišiel poriadny porovnávací test napríklad s Golfom a Meganom. Z toho by sme sa dozvedeli najviac, v čom cee´d skutočne porástol, a v čom zase nie.
Rozhodne to auto vyzerá dobre, sympatické sú technické vylepšenia, ktoré pri facelifte tiež nie sú vždy samozrejmé. :yes:
ono obecne, dneska kdyz pominu extremy typu Lada, Cina apod. spatny auto nekoupis, a z aut typu Megane, i30, Ceed, Golf atd. bezny clovek uz tezko vyuziva podvozek do takove miry aby ocenil ze to ci ono auto ho ma jasne nejlepsi, pro bezne jezdeni je plne dostacujici... takze dnes uz je to spis o vzhledu, cene, vybave a zejmena motorizaci, u ktere treba korejci davaji v zakladu mnohem lepsi motory nez davaji v zakladu ostatni.... takze se proste projet ve vsehc, kouknout do penezenky a neco vybrat, chyba se uz dneska udela spis vadnym kusem z vyroby nez tvrdit ze tohle je prece jasne nejlepsi ze vsech....
naprosto souhals, jen k těm zmetkům - jak říkáš, buď je auto pořádně vadný jako ojediněklej kus a enbo dokocne doplním, že jakási auditorská statistika z kontrol hovoří o tom, že každý auto má až 15% vadnejch součástek, to je jen statistickkej průbměr, ale něco na tom je, protože je to velkovýroba a je to od různých dodavatelů, takže nesetkáš se prý pomalu s autem, který by mělo včeecky díly vynikající kvality...
osobně nevim, zda bych si koupil auto montovaný v Turecku (thalie) a přesto ji hafo lidí má a jsou spokojený.,... a možná budou mít víc spokojenosti, než řidiči fabií, kterým po 20 000,- odejdou ložiska v kolech:(:-) zase rpavda ale, že jsou ty ložiska levnější než u jinejch aut:-D
Já bych spíše řekl, že tam bude dle statistik 15 ks špatných součástek. Jestli je dnes běžný cíl kvality 2 vadné ks na 100 000 ks, tak při počtu součástek v autě by to mohlo být těch 15 ks. 15 % je trochu moc.
Levnější? Ložisko dělá kdejaký výrobce a takový SKF snad má ložiska na všechna auta bez rozdílu výrobce a ceny.
Náhradní díly jsou u Škodovek už srovnatelné se zahraničními. Jediná výhoda je, že na škodovku díky větší frekvenci výskytu u nás půjde vždy sehnat díl na vrakovišti, ale to kupce nového auta nezajímá.
Mimochodem Turek... co máš proti nim? Turci si stejně kupují škodovky jen proto, že se jim tvrdí, že jde o auto německé kvality ;-)
medzi jednotlivymi znackami su dost radikalne rozdiely,... teda nie je vsetko na jedno kopito,o kvalitach motorov a prevodoviek u Kii asi tolko, servis po 15tis a pri 150tis som nejazdil Kiu, ktora by nemala problem zaradit spiatocku, nehovorim o prastarych rieseniach z cias Regata, Kadett. Kedysi sa robili testy aj na hlucnost,pocitovo mne sa javi Ceed ako najhorsie utlmene auto nielen vo svojom segmente, ale pretromfnu ho aj male auta.. :-!
autor porovnana stary a novsi ceed, nezrovnava ho so spickou v tejto triede, ani s beznym vozidlom,... sam vyrobca sa vyjadril, ze pouzije u noveho modelu menej tlmiacich materialov kvoli znizenie vyrobnych nakladov, ved sa pozri na skelet, rovna plechovka, ziadne listy, ziadne prelisy, setrime, setrime ... europske modely tlacia,ved VW, Francuzy, dobehli a predbehli cenovo korejcov, .. toto autor kvoli svojej laske k Ceedke pozabudol preverit ...
Tak predpokladam, ze Ceed neni jedine auto v kterem autor sedel a jeho hodnoceni je v kontextu nejen predchoziho modelu, ale v kontextu srovantelnych modelu konkurence. Kdyby tomu bylo jinak, tak by to prilis smysl nedavalo, nemyslis? 8-s
Jedna vec je co jsi nekde zaslechl o setreni na tlumicich materialech, druha vec je ovsem skutecnost. Ta muze byt uplne jina a hodnoceni autora tomu napovida.
Btw. nikde v testech jsem se o spatnem odhlucneni nedocetl, nekteri autori poukazuji na prenos hluku pneumatik do kabiny, zaroven vsak dodavaji, ze to muze byt zpusobeno pneu, ktere KIA montuje (Michelin Energy-je o nich znamo, ze jsou hlucnejsi) a netyka se to pouze Ceeda.
PS: nasel jsem test ve kterem merili i vnitrni hlucnost - je to test AutoBildu, takze doufam ze odpadnou kecy o nadrzovani korejcum.
Srovnavany jsou Ceed a Golf. Pri 100 a 130 km/h namerili naprosto stejne hodnoty hluku, pri 50 km/h je Ceed dokonce o jeden dB tissi nez Golf.
[odkaz]
Taky neznam metodiku jen je to muj usudek. Ja myslim že odhlučněni golfu je na běžne urovni třidy vždyť je to běžne auto a ne nějaky brambor nebo meďa. Snad co jsem četl tak 308 je natom kapanek lip.
Jenomze Golf, mnozi nazyvaji etalonem, proto jsem pro srovnani zvolil prave tento vuz. Azzaro mlel neco o tom, ze Ceed je odhlucneny nejhur ve tride, dokonce, ze je na tom hur nez auta o tridu mensi. Coz srovnani s Golfem, jakozto "nejlepsim" ve tride vyvraci jako jasny nesmysl.
Aby to nebylo jen OT tak mě se CEED po FL libi a jedina věc ktera mě mrzi když už nemaji turbo benzin v nabidce tak mohli alespoň k 1.6 přidat 6 stupňovou převodovku. Snad se dočkame přišti rok.
:-! TAK AKO NEBUDEM KUPOVAT U CINANA HADRY NA TRHOVISTI, TAK NEDAM SVE PRACHY ZA HOLD OKOREJCENE AUTO Z DALNIHO VYCHODU, ZACHODU .. SOM LOKALPATRIOT, A JE JASNE ZE SI RADSEJ POVOZIM ZADOK NA EUROPSKOM AUTE, AKO SI BUDEM DOKAZOVAT S KAMOSMI KVALITY A NIZKU UROVEN OKOPIROVANEHO FALZIFIKATU,.. >:D
Zapomels v tom sve lokalpatriotickem zaslepeni, ze Ceed byl navrzen v Evrope, evropskymi designery a vyrabi se v Evrope - konkretne u vas na Slovensku, slovenskymi delniky.
To ze se ti to auto nelibi neznamena, ze ho musis v diskusich pomlouvat a vymyslet si evidentni lzi a nesmysly.
Blaboly o falzifikatu ponecham stranou, ctenar si o tobe nazor udela jiste sam.
PS: Budu predpokladat, ze vypnout Caps Lock jsi zapomel, ani to totiz o prilisnem intelektu nesvedci :no:
víš stejně malo o tom ,zda evropské auto není poskladané ze součástek z východu právě ze Koreje nebo Číny. Z Koreje může mít i nějaké součástky VW nebo audi. Patriotství není zas tak uplné.
V ceede som sa vela krat viezol a rozhodne nie je hlucny! Skutocnost je taka, ze podvozok by mohol byt lepsie odhlucneny ale rozhodne nejde o nic podpriemerne a porovnavat ho s malymi autami je zvrhlost. Uz si pocul Skodulu pri 4500 otackach!!!!???? To snad nemozes mysliet vazne.. Ceed s 1.4 pri 4500 len bzuci.. Je to najlepsie odhlucnena 1.4 aku som pocul.
1. ja som jazdil minimalne na 20-tich vozidlách Kia a s problémami spiatočky som sa nestretol. z tvojich skuseností nemôžeš hodnotiť, že každá Kia bude mať problémy so spiatočkou
2. povedz presne, ktoré riešenia sú z čias Regata, Kadett
3. subjektívne každý má iný pocit z utlmenia hluku, ale s ktorými vozidlami si ho porovnával, keď máš pocit, že je najhoršie v segmente a horšie od malých aut? v segmente cee´du je minimalne 20 modelov zo všetkých značiek, v segmente malých vozidiel je to ešte viacej. ak máš fakt také nadpriemerne bohaté skúsenosti, tak tvoj názor beriem. Ak nie, tak si rozmysli, čo píšeš ;-\
medzi jednotlivymi znackami su dost radikalne rozdiely,... teda nie je vsetko na jedno kopito,o kvalitach motorov a prevodoviek u Kii asi tolko, servis po 15tis a pri 150tis som nejazdil Kiu, ktora by nemala problem zaradit spiatocku, nehovorim o prastarych rieseniach z cias Regata, Kadett. Kedysi sa robili testy aj na hlucnost,pocitovo mne sa javi Ceed ako najhorsie utlmene auto nielen vo svojom segmente, ale pretromfnu ho aj male auta.. :-! >:D
ty si si asi v ceede nikdy neviezol vsak? >:D ceed je na tom omnoho lepsie ako C4 (aj ked je uz postarsia)..moj oco bol na prezentacii new ceeda a mali tam aj golfa..sam povedal ze golf je kvalitnejsi ale to sa odraza na cene :yes: ..inak mne sa novy ceed nepacil pri prvych fotkach..ale nazivo je to velmi podarene :yes: drzim palce
Keby ten test robili zdejší redaktori, tak Golf je etalón bez chyby, najkrajší, najlepší, najrýchlejší a na zvyšku nájdu chyby v lícovaní plastov, v rázoch od podvozku a pod. Stále tá istá obohraná pesnička. Stojíš naozaj o to ?
Řekl bych, že na rakouských silnicích pojedou všechna auta stejně. Ono v této třídě dnes už stejně není co řešit. Je to jen téma pro novináře a pár fanatiků. V reálném životě ta auta budou fungovat skoro stejně.
Nemuzu si pomoct, ale podle mne se Skodovce nepodarilo prekrocit svuj stin a to auto se mi nelibi. Je to sice o malinko lepsi nez sedan, ale porad je to nechutne nevyvazene s nesmyslne sikmym zadnim sklem a otresnymi zadnimi svetly. :no:
Jistěže lze k jízdním vlastnostem, ovladatelnosti a komfortu zaujmout stanovisko, že většina aut nižší střední dnes jezdí skoro stejně, takže je to fuk. To je ovšem postoj člověka, kterému jsou fuk auta, stejně jako asi většina z nás tady se nezabývá finesami automatických praček - prostě perou. Ale na tomto serveru - aspoň předpokládám - se scházejí ti, kterým ty vlastnosti aut jedno nejsou a baví je rýpat se v nich, chválit a popravovat je, jak se sluší na fandy. Pro mě vlastnosti poladěného podvozku cee'du lhostejné nejsou. A můžu na holý pupek odpřisáhnout, že první polo-generace nemá stejné chování na silnici jako Golf, Mégane, Focus atd. Zvýšení harmoničnosti, utlumení rázů a větší jistota u cee'du byl pro automobilku jasný úkol, stejný ji čeká při uvedení Vengy - a nové generace Ria, a ani Soulu by to rozhodně neuškodilo hned při faceliftu. A nejde tu o žádné závodění na extrémech, ale o běžný uživatelský komfort. A dokonce i větší bezpečnost chování pro méně obratné uživatele. Takže zpráva redakce o prvních dojmech z řízení a podvozku zní jako správná odpověď na očekávání. Teď to chce samozřejmě regulérní testy, jak už říkal nahoře Klaudius.
Presne. Sám len tazko cítam tie relativistické "názory" typu: dnes sú vsetky autá dobré, je to iba o dizajne, rozdiely v jazdných vlastnostiach bezný vodic nepozná a pod. Clovek, ktorý nespozná rozdiely v jazdných vlastnostiach napr. C4 a Golfa nech radsej prispieva do fóra o sexuálnom zivote celebrít a nie o autách. Nik nevraví, ze Ceed je najlepsie auto v triede (teda nikto zdravo kriticky mysliaci). Ale ak sa facelift zameria nielen na face, ale aj na techniku a najma ak reflektuje kritické výhrady uzívatelov a novinárov, je to chvályhodné. Okrem toho Ceed nevyuzíva naplno potenciál multilinku, preto mu najlepsie autá s vlecenou zadnou nápravou v pohode stíhajú (Civic a i.). Teda je co zlepsovat.
Přesně tak, tvrdit na stránkách auto.cz, že vetšina aut v nižší střední jede vlastně stejně a rozhoduje pouze cena, vzhled, výbava...To chce velkou odvahu.
Je sice dobrý, že na autě ušetříš x-desítek tisíc, ale pokud pořádně nejde nastavit sedadlo, řazení je nepřesný a pedály mají divnou odezvu, pak mi jsou ušetřený peníze naprd. Jezdit v tom budu přece já.
Samozřejmě máš v tom pravdu. Autor možná měl na mysli jen řízení a jízdní vlastnosti. Představíme-li si běžného řidiče jezdícího s rozvahouz a je limitován předpisy, nebo ještě lépe průměrného uživatele tohodle u nás rodinného auta, tak ten stěží tolik ocení dokonalou odezvu od volantu nebo chování na hranici podvozku.
Př.: Většina lidí podle mě dá přednost Focusu před Meganem ne pro jeho jízdní vlastnosti, ale pro jeho pověst lepší spolehlivosti.
Samozřejmě, jsme na auto.cz a tedy je nesmyslné tvrdit, že všechny auta jsou stejná.
Neházel bych "obyčejný" řidiče do jednoho pytle. Už jsem od pár ženských slyšel jak se jim dané auto dobře řídí, chávlili právě třeba přesnost řazení, nebo jak dobře se jim dávkují brzdy atd. I běžný řidič pozná rozdíl, stačí se svézt ve více vozech, nemusíš vyloženě hledat chyby za každou cenu, ale ty rozdíly mezi vozy jsou patrné a po přesednutí je člověk cítí.
Jde také o to,zda to jen někde slyšely,či četly,nebo zda to opravdu poznají.
Přesedám často do aut různých značek,starších i nových a problém z řazením nemám v žádném (míval jsem ho pouze občas u převodovek bez synchronů).Je rozdíl,zda jsou kratší či delší dráhy řazení,ale to je hodně o zvyku na daný typ.Tuhost je další věc,některá řadící páky jdou opravdu ztuha a už to není pohodová jízda jako spíše dřina.Tuhost neznamená přesnost.Když špatně zařadím,nikdy to nesvádím na převodovku,ale na osobní chybu.
Odezva od volantu,nonevim,ale jak auto drží stopu (i celkové jízdní vlastnosti) cítím spíše celým tělem,hlavně asi hýžděmi,proto je i prý vhodný správný posez za volantem (ne ležení),rukama asi moc né.Takže rozdíly určitě jsou,ale je opravdu každé hodnocení stoprocentně objektivní?
Ano, přesnost řazení se pozná hned. Tady jsem třeba hned měl rád celou Škodu a ještě více Hondu, tam by se měli učit všichni a zlepšovat. Brzdy taky, sice na ně si jde zvyknout a přesednuli např. z Laguny s jedovkami do Oktávky, tak při prvním brždění mám pocit, že nebrzdí.
Spíše jsem myslel řízení, tím myslím odezva řízení atd. Často mnoho lidí podle toho hodnotí auta a uniká jim jejich primární určení. Já osobně v případě rodinného vozu bych dal přednost pohodlnějšímu podvozku před chováním v mezních situacích.
Vetsina lidí podle me da prednost Focusu pred Meganem a Golfem nebo Astrou i pro jeho skvele jízdni vlastnosti. I bezni lide, kteri nectou autoweby, radi oceni a denne radi ridi jizdne kvalitni auta. Jizdni kvalitu Focuse zna uz bezna verejnost a taky nema problem ji poznat u Focuse. To auto se proste dobre ridi, to pozna kazdy, kdo chce.
Lifte, přestaň tady citovat reklamní letáky a slogany 8-s Mysli svobodnou hlavou.
Je fajn, že Focus má asi nejlepší ovladatelnost, ale je to primárně rodinný vůz, který by měl poskytovat pohodlí a uvnitř by se měl řidič a posádka cítit příjemně. Tyhle auta za tyhle peníze jsou kompromisy a výrobce a hlavně kupující by si měl uvědomit co s autem zamýšlí. Pokud jde o RS, tak Golf má GTI a Megane bude jistě míti tady Sport verzi.