Lidi na zákony kašlou a hlavně na ten o přezouvání pneu.
Na dušičky, které jsou již v listopadu nemá přezuto téměř nikdo.
Já tedy přezouvám až po dušičkách.
Re: Na zákon o přezouvání pneu lidi z vysoka s ....
No nevím. Máme malou dceru a ta chodí velmi pomalu, takže mám čas na parkovišti sledovat kdo už má přezuto, na Jihlavských Březinkách má dle mého sledování nepřezuto cca 10% lidí. Ono to není o zákonu, ale o zdravém rozumu a zkušenostech, pamutuju že byl už i sníh v Říjnu...
Jinak mi přezouvá známí v garáži za cca třetinu ceny v pneuservisu ;-)
Kdybys byl aspoň trochu uvědomělej, tak bys věděl, že na Vysočině se nevyplácí jezdit v zimě bez zimních pneu a místní si to naštěstí v drtivé většině uvědomují ;-)
Nejsem fanatik, viděl jsem to. Dnes ráno byla už pěkná námraza a sem tam mi i blikla stabilizace... Chlapče Vysočina je jinde ;-) Teploty nejsou přes 5°C ani v poledne. On je to opravdu jen zdravý rozum a žádnej zákon tu nepotřebujeme!!!
No tak jsem se uklikl, nooo ;-\ Toho maníka jsem potkal včera znovu a říkal že mluvil z fízlem z dopravky a ptal se ho na to jak si budou vykládat nový zákon u zimních gumách. Fízl byl nekompromisní, prý je zima a pohybuješ se po Vysočině, tudíž lze předpokládat že zimní budou třeba. Tento názor nehájím, jen ho cituju!
Fízl (jak říkáš) si může vykládat co chce a jak chce, to mě jako řidiče nemusí vůbec zajímat. Rozhodující je verdikt ve správním řízení, příp. rozhodnutí soudu. Tím nechci obhajovat letní pneu v zimě, sám se chystám přezout co nejdříve, ale nemám rád věty typu "říkal to policajt, takže to tak být musí..."
Osobne si prezouvam sam. Gumy mam na plechovych discich, ktere se dneska daji koupit za hubicku. Neni treba davat penize pneuservisu. Jine je to s vycentrovanim, ale to resim, az po prezuti pokud mam pocit, ze auto tahne nebo pokud vidim, ze jsou gumy sjete z jedne strany vic nez z druhe. Co me ale mrzelo, kdyz si v pneuservisu rekli za centrovani pomalu jako za prezuti. Nezbylo nez hledat levnejsi.
Prezouvam uz v pulce rijna. Jeden nikdy nevi, vzhledem k tomu, ze auto pouzivam denne.
No já rozhodně přezouvat nebudu. Když jsem měl Pandu, tak jsem za 5 let nepřezul a žádný problém jsem neměl. U nás je na silnicích souvislá vrstva sněhu pouze výjmečně a to nejezdím.
Mám auto pouze na výlety.
Kocourkov začíná. Podle dlouhodobé předpovědi na následujících 30 dní nemá sněžit, teploty nad nulou a silnice budou bez sněhu. jenže buzerace začne. Mají být zimní gumy a co kdyby z modré obloh začal padat sníh. Policajt ve svém autě jezdí na zimní, takže ti co mají letní je třeba lynčovat a lynčovat. Hmm *. 4 gumy na moje auto stojí 6000 korun a pokuta je 2000 tisíce, takže se pořád vyplatí jezdit na letních. Jenže hon na řidiče na letních začne. Já mám zimní, tak je musí mít všichni, i když je 10 nad nulou.
Co třeba dnes ráno ? -2° a na každém mostě namrzající mlha. Mudrlantům jako ty pomalu začím přát, aby jim někde klouzlo nedobržední do křižovatky při předpovědi nad 0°C a při jasném dni a pojišťovna tě poslala do p**ele.
Já myslím, že do 3 neděl je budu muset chtěj něchtěj hodit na auto. Teď má být sice ještě týden teplo, ale kdoví jak to bude pak vypadat. Tady u nás v Jablonci je to už v listopadu takový dost nejistý. Pokud bude předpověď nic moc, tak je tam navlíknu. Mám je připravený v garáži, takže je to otázka půl hodinky. Na sněhu s leťákama teda jezdit určitě nebudu.
zamyslel ses někdy nad tím že když budeš mít na autě zimní o to dýl ti vydřží letní a oddálíš tak jejich nákup?hlavně že věříš předpovědi na 30dní ta určitě vyjde...a když jezdíš tak málo tak si můžeš koupit celoročky,sám sem si s jedněma při koupi auta udělal zkušenost a proti letním je to úplně někde jinde..mnohem blíž k zimním s levnějšima asi i srovnatelný..
Přesně tak, jakýkoliv extrém škodí, ať je na jednu nebo na druhou stranu. Sám zimní pneu používám a nepolemizuju o tom, ale nechápu proč je kolem toho taková hysterie. Proč by třeba musela mít zimní pneu moje babička, která nenajede skoro nic ani v létě a zimě vyjede pouze tehdy, pokud je naprosté sucho a ještě ani nemrzne. V takovém případě si občas zajede do 10 km vzdáleného obchodu nakoupit. Celkem za zimu najede max. 500km. Teď očekávám, že zdejší stádo ovčí začne sborově bučet, že během toho nákupu může napadnout metr sněhu, a že všechny strašně ohrožuje a já nevím co ještě. Smutný výsledek toho, jak si lidé nechají vymýt mozky, raději než aby se je snažili používat...
A má snad ta babička při současných podmínkách používání zimních pneu nějaký problém, zajet si do 10km vzdáleného obchodu, pokud je zrovna naprosté sucho, nemrzne a je jasno, i na letních pneu. Pokud je babička meterooložka amatérka a ví kdy přesně může/nemůže sněžit apod., může být úplně v klidu. Takže pláčeš na špatném hrobě..., mimochodem ti zřejmě úplně nedochází (nepřímo tvrdíš, že ty mozek používáš), že jde i o bezpečnost tvé babičky, pokud její (nebo někoho jiného!) meteroologické vlohy případně zklamou. ;-)
Právě že problém nemá, a proto nechápu, proč by je měla mít. Prostě jsou lidé, pro které investice do zimních pneu není nutná a vadí mi, když jsou pak ostatními okamžitě označováni při nejlepším za tupce. A nejvíc "mám rád" řeči o amatérských meteorolozích. Mimochodem, ty celý víkend trávíš někde hluboko pod zemí? Já jen že o víkendu se má na Zemi zřítit z vesmíru nějaká družice, tak bys neměl vycházet ven, aby ti náhodou nespadla na hlavu. To je totiž stejná logika...
Jestli je podle tebe ten příklad s družicí stejná logika, pak nelži sám sobě, že (na rozdíl od ostaních) používáš mozek. Pokud jsi takový optimista, který je přesvědčený, že vše vždy dobře dopadne podle jeho předpokladů (a co dobře dopadnout nemá, tak nedopadne za jakýchkoli podmínek), pak můžeš (i s babičkou) jezdit třeba stopem, a ušetříš nejen za zimní pneu, ale i za letní a za náklady spojené s provozem auta vůbec... 8-s
S tvojí logikou jsou v autě zbytečně "hysterické" i takové prvky jako pásy, airbagy, ABS, ESP atd., a za slunečného počasí vlastně třeba i stěrače a světla, protože pravděpodobnost, že je bude tvoje babička při 10km cestě do obchodu (za optimálních povětrnostních podmínek) potřebovat, se "blíží" pravděpodobnosti, že jí spadne na hlavu nějaký úlomek z družice... :no:;-)
Plácáš nesmysly, protože evidentně nemáš rozumnější argument. Prostě jízda za suchého a teplého počasí na letních pneu není nebezpečná, to prostě neokecáš. A tvrdit, že by mohlo z modré oblohy začít chumelit je jen vyvolávání hysterie. Pláčeš tady, proč na nás zákonodárci neupletli přísnější bič. Zřejmě jsi příznivcem amerického způsobu života, kde pro každou situaci existuje viník a pokud třeba vylezeš na sousedův strom a spadneš, okamžitě zaluješ souseda, že ti nezabránil na ten nebezpečný strom vylézt a proto je tvůj pád jeho vina. Rád zřejmě přenášíš odpovědnost za své jednání na ostatní. Já naopak preferuju přístup zdravého rozumu, kde pokud spadnu ze stromu, můžu si za to sám, protože si za své jednání také sám odpovídám. Proto se rád sám rozhoduju a nehodlám tupě papouškovat kdejaký blábol, jen proto, že to psali v novinách, nebo že to říkal pan policista...
Plácáš tu za mě něco, co jsem vůbec nenapsal a děláš závěry za mou osobu, které jsem tu nikde neudělal. Tady píše každý sám za sebe, ne ty za mě, nebo já za tebe.
Pokud spadneš na mé zahradě z mého stromu, tak je mi to v podstatě jedno, ale pokud při tom spadneš třeba na moje dítě (a zraníš ho), tak mi to jedno určitě nebude.
Jenže při tvé "logice" myšlení, tohle asi stejně nemáš šanci pochopit. Povinné zimní pneu nemají chránit jen tvou babičku, kterou případně překvapí počasí, ale taky ty, které potká, stejně tak od těch které potká...
P.S. Navíc právě "průměrný český člověk" je pověstný tím, jak ("vychcaně") dokáže každou "skulinku" v zákoně zneužít (nikoli pouze využít) ve svůj prospěch/finanční úsporu, takže na nějaký zdravý/rozumný úsudek většiny bych rozhodně nespoléhal ani v tomto případě... a některé příspěvky i v této diskusi, mě v tomto názoru ještě víc utvrzují.
to se chce vrátit do základní školy a osvěžit si počty. Těch 6000 dáš za pneu, který ti vydrží při trochu svižnější jízdě minimálně 3roky. Což znamená, že když tě chytnou 1x ročně, tak na tom proděláš protože peníze jsou sice na nule, ale člověk se streseju jeslti vůbec dojede a taky myslím že k pokutě jsou nějaký bodíky :-) a hlavně tě nejspíš chytnou vícekrát.
A hlavní je, že až to při horších podmínkách naperete do auta za milión, tak Vám pojištovna ukáže prostředníček a na dveře začně klepat exekutor a potom už budete jenom chodit pěšky.
Chápu, že někdy je cena pneu vyšší než cena auta(nevím jestli to je váš případ), ale podle mě je to VELKÝ RISK!!!
O tom jsem psal. Jen jsem pouzil termin "vycentrovat". Myslel jsem tim pouziti zavazicek v pripade potreby. Ale snazim se skladovat pneumatiky, tak jak se ma a vyvazovani jsem musel pouzit az letos. Predtim jsem to nedelal 2 roky.
Áno, najlepší spôsob akým sa vyhnúť návalu v pneuservisoch je prezuť si sám. Pred barákom na parkovisku. Menej zručným ako ja (navyše za použitia zdviháku z iného typu auta) to síce zaberie aj hodinku plus seknutie v krížoch ale... aspoň sa človek trochu pohýbe na čerstvom vzduchu >:D
Víkendovým vodičom čo najazdia do 10 000 km ročne je naprd dávať každý rok vyvažovať kolesá. Pri správnom skladovaní diskov to nie je nevyhnutné. A živo si predstavujem, ako vyhodím úplne zachovalú sadu zimných gúm, len preto že majú cez 3/5/xy rokov. Podľa toho ako brusel (adac, ministerstvo dopravy, stará mama..) povie.
Na riešenie tohto problému používam kombináciu balónových pneumatík a najnovšie mapy do gps ktoré obsahujú kompletnú sieť výtlkov na hlavných ťahoch. Bočné uličky už poznám..kedy treba vybehnúť do protismeru, na chodník, električkový pás a podobne.
31.10.2011 bude slunečný den bez sněhu. To samé podle předpovědi bude i několik dní v listopadu. Ale už musí být zimní gumy. Je jasné, že ti co přezuli a investovali nemalé peníze do gum budou nasraný, že nesněží :-)
Hele, nikoho z nás zatím nechytli, takže nevíme, jak toto budou posuzovat.
Naanej po přezutí budu, až mě právě nějakej idt typu jenik1 trefí, jen proto, že přeci není sníh. Jéžiš, pane policajt, ale vždyť přece v počasí řikali, že má bejt hezky a nad nulou. Vono to v lese bejvá jinak ?
Nechápu, ale opravdu nechápu, jak někdo, kdo pořídí nové auto, tedy investuje ne uplně malou částku, již nemá 6000 na sadu zimních pneumatik. Po těchto názorech se přikláním k, dle mne ne uplně ideální přesné definici datumem, od kdy do kdy jsou zímní pneu povinné. Přes benevolentnost a osobní zodpovědnost řidičů to očividně hrát nelze.
Již od nějakých +8° a níže mají obvykle zimní pneu díky měkší směsi lepší přilnavost než letní pneu, co je na tom k nepochopení???
Pakliže máš chuť jezdit v zimě na letních, radši zakonzervuj auto a využívej mastnou tyč!
Co do toho pleteš teplotu. V zákoně se o teplotě nic nepíše...pouze o souvislé vrstvě sněhu nebo ledu. Dokonce i když bude vrstva nesouvislá tak být zimní nemusí.
Teplotu do toho musíš samozřejmě počítat. Každej totiž jezdí zatáčkama maximální možnou rychlostí co pneumatiky udržej. Čili s leťákama ji při +8 projedeš 70 a se zimníma třeba i 80 to chtěl webpaja určitě říct. Oni totiž normální řidiči nejezdí při nízkých teplotách zatáčkama opatrně, ale ženou to tam plnej klacek a spoléhají na zimní gumy ;-)
Bereš to ze špatné strany. Přichází zima, hrozí nízké teploty + námraza + sníh + led, je tedy lepší být připraven a mít přezuto, jak ostatně sám píšeš o pár příspěvků níž. Nehledej v +8 důvod k přezutí, ale naopak... ptej se, jestli teploty kolem 10 stupňů jsou důvodem přezutí auta odkládat. Podle mě - nejsou.
Pokud bys ovšem nechtěl přezouvat vůbec jako Jenik, pak věz, že při nějakých -5 už bude i na suchu ten rozdíl ve prospěch zimáků značný. Klíčová disciplína nejsou ani tak zatáčky jako brzdění...
Ony letní gumy v zimě, nemají na úplném! suchu prakticky žádné problémy ani v těch -5 st.C, viz testy, včetně brzdné dráhy, kde přímo o nějakém značném! rozdílu, proti zimním, nemůže být řeč, navíc zpravidla širší letní pneu jsou na suchu! logicky ve výhodě, ale spoléhat v zimě na 100%ní sucho je naprosto nesmyslný hazard...
Jenže to bych tam ty zimáky taky mohl mít už od září. Nechci je tam dávat zbytečně brzo, protože si je pak akorát hobluju na asfaltě a nadměrně se mi sjížděj. V tomhle období jezdím prostě opatrnějc než obvykle a až to začne bejt neúnosný (rozměj začne chumelit) hodím tam zimní. Dělám to takhle už 13 let a neměl sem nikdy problém. Při -5 už to fakt ani na suchu není s leťákama na velký závodnění. Na druhou stranu se zimákama taky není člověk všemocnej. Prostě v zimě je potřeba jezdit obezřetně a opatrně. Tím se řídím.
Sjíždění právě závisí na té teplotě. Pokud je kolem 10 stupňů, jsi pořád v mezích normální provozní teploty pro zimáky a nějak výrazněji se nesjíždí. V září sníh nebývá, naopak často ještě bývají teploty ke 20 stupňům. Ale přezutím v půlce října nemůžeš nic zkazit.
K tomu je ještě jeden argument. Naprosto nemám problém sjet za 4 sezony letní gumy, ale zimáky často vypadají po čtvrté sezoně ještě celkem dobře... takže tím spíš mi nevadí mít na autě zimáky o něco dřív a šetřit letní gumy.
přesně TAK, SOUHALS, to je ještě docea a možná HOOODNĚ správnej přístup:-))
já dodám jediný, Zimáky jsme měli pod 4 mm, tak jsme se rozhodli je dojezdit v létě :-) a Za celý léto každodenního ježdění 20+20 do zaměstnání, cca každej víkend do většího města za kulturou nebo nákupem, nějakejch 300 km po D1... se zadní sjely tak že maj pořád 3 mm vzorku a přední asi tak 2,6-2,8mm :-) na zimu už to není ale člověku je to líto vyhodit :-( když zase třetí sada disků je taky na nic :-( ale zjara nebo dalšího podzima, kdy ráno (nebo i pozdě večer) je zima a hnusně, by se to ještě i mimo sníh dojezdilo až na tu "letní hodnotu" :-)
když nejezdíš jako dobytek a nehobluješ to furt někde a není to nějaká "značka made in ťaman" tak sice to v teple ubývá víc jak v zimě, ale není to zase nijak tragický....
Horší je to na jaře... podzim je většinou ok, i pokud nesněží, bývají teploty max. kolem 10 stupňů. Koncem března ale může být klidně 20... a to už zimní pneu ubývají dost značným tempem.
To ano. Bude záležet na policii, jak se k tomu postaví. Ale bohužel si troufnu předpovědět, že hlavně ze strany pojišťoven bude tlak na pevné zakotvení povinnosti datumem z důvodu různých sporů o uznání a neuznání škody. Hlavně z důvodu trotlů typu jenik1.
Ať si dají do zákona co chtějí já jim na to kašlu. Zimáky obouvám, když začne padat sníh a nesundávám je před půlkou dubna bez ohledu na počasí. Na podzim je to v pohodě, ale na jaře mě už kolikrát vypeklo počasí, kdy po 3 nedělích skoro letních teplot napadlo půl metru sněhu a co potom?
i tam ale záleží na stylu jízdy :-) viz můj příspěvek tady and tím dnes 23:58 ->za celý léto jen o milimetr, zadní která není hnaná a zatížená motorem možná ani to ne :-)
Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
Nepřezutí na zimní pneumatiky, ať už je dané zákonem nebo ne beru jako naprostou samozřejmost zodpovědného řidiče. Kdo nemá jednou za pár let na zimní pneu, nemá ani na veřejných komunikacích co dělat. Nechápu jak tuto naprosto jasnou věc může dnes ještě někdo zpochybňovat.
K šetření za každou cenu a nevyužívání pneuservisů.
Vzhledem k vybavení servisů beru jeho návštěvu alespoň 2x ročně za povinnost, stejně jako by nikoho nenapadlo si sám měnit po pár letech plombu na zubu, protože není sám schopen dostát kompletní péči.
Od pneuservisu vyžaduji vyvážení, kontrolu geometrie a zajištění péče a uskladnění sezónních pneumatik. Navíc u nepříliš provozovaných aut může povětšinou pouze odborník určit zda-li sezónní pneumatika již "neexpirovala".
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
Zimní pneu souhlas, možná pokud bych měl minimálně používané auto do města, byl bych ochoten uvažovat o nějakých univerzálech nebo jezdit v létě na zimních.
Na tom přehodit si kola vč. pneu sám ale nevidím nic špatného... je to otázka pár minut a pro mě je pohodlnější udělat to ve vhodnou chvíli sám než kvůli tomu jezdit do servisu v době, kdy tam míří spousta dalších řidičů.
Expiraci pneumatiky určuje odborník velmi často tak, že se potřebuje zbavit nějakých gum ze skladu. Pokud vím, pneuservis žádný zvláštní nástroj pro určení míry ztvrdnutí gumy nemá. Obecné pravidlo mluví o životnosti 4 let...
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
No ty bazary - to je sila.
Kupuji se ojete gumy nejen na auta, ale i na motorky!
Jak si nekdo muze na stroj, co zrychli z 0 na 100 pod 4 sekundy dat ojetou gumu - to mi hlava nebere...
A do toho znam i manika, co si na motorku (!!!) kupuje i ojete brzdove desky!
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
Ale jo... moje první autohračka, komplet asi za 15.000 Kč :-). Všeobecně to bylo tak, že bylo levnější kupovat celá nepojízdná auta než jakékoliv díly.
Desky byly Hawk HP+, které mimochodem používám dodnes... jako náhrada za původní sjeté na plech to bylo ok. K tomu jsem si stáčel kotouče na soustruhu, přelisovával původní zpuchřelé gumové díly z podvozku za nové z polyuretanu, přeskládával samosvorný diferenciál do původního pouzdra... prostě romantika :-).
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
Emele ja te respektuju, ale ted se musim zeptat - jels nekdy na motorce?!
(nemyslim fichtla)
Jinak ten konkretni manik mel Yamahu YZF 600R (predchudce R6), kilo na jednicku a pak tam mas dalsich 5 kvaltu... Toci skoro 15 000 otacek, jekot, masakr... Na tohle dat ojete desky?!
Ani na vyjeti z garaze bych si to nedovolil.
A masina je jak auto - to kupujes prave proto, abys do ni vrazel prachy. Ne, ne jako auto - mnohem spis do masiny, nez do auta. Snaha jet za par supu dve kila behem deseti sekund je v tu chvili zkratkou na krchov...
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
Jel, ale nikdy jsem silnou motorku nevlastnil. Když mi jeden frajer nedal ve městě přednost, přesedlal jsem z ČZ 175 na auta.
Pokud chceš ostře jezdit se sportovní motorkou, pak asi není šetření na místě. Na druhou stranu, pokud si chceš bublat někde po okreskách, pak to možná není tak dramatické.
Nevím kolik stojí sada destiček na motorku... počítám půlku než na auto? Nebo ještě méně?
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
Obecne - pokud chces jezdit na necem, co se cesty drzi plochou pouze ani ne tretinovou proti autu a zataci to naklanenim a brzdi to v podstate JEN prednim kolem - tak setreni neni na miste v zadnem pripade. Mozna tak u Babetty, nebo te 175, pokud neradis vic nez za dve.
Jinak na muj cestovni stroj stala predni sada (2x kotouc prumer 300mm) necele 3000 - sintrovana smes, na tu starou YZF by to vyslo taky tak nejak.
Vydrzi to asi 10000 km, na te YZF mozna mene, ale na sezonu by to melo stacit. Samozrejme ceny znackovych desek (Brembo, Textar...) zacinaji uz od nejakych 1500,- Cinsky smejd muzes mit i od 800,-
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
Pneu je jedna věc.. pak by se skoro mohlo zdát, že dobré brzdy nepotřebuješ, protože ten brzdný účinek stejně efektivně nepřevedeš na silnici ;-). Jasně, pro každého, kdo trošku jezdí, nejsou 3000+1500 žádné peníze.
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
Ad nutnosť návštevy v pneusevise: nemusíš byť Kutil Tim, aby si si vedel prehodiť gumy na diskoch sám. Naopak za blbosť ja považujem prezúvať gumy z disku na disk, to sa ničí pneu oveľa viac. A čo sa týka naladenia geometrie, každý, kto nemá zadok z betónu, musí cítiť, keď pneu dobre nesedia. Ja som tak po prezutí na jar cítil výrazné vibrácie, tak som zašiel do servisu. Inak pri vlastnoručnom prehodení vyvážených kolies niet dôvod nechať prezutie na servis. Ak si teda neni spanštený mešťan, ktorý sa bojí smietky prachu zo zeme... ;-)
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
Mám spotřebu cca jednu sadu na sezonu, takže i když mám dvoje kola, stejně přehazuji komplety a když jsem třeba celou zimu loni s olympiádou nejezdil, stejně nechám zkontolovat vše, brzdy taky necháš kontrolovat pravidelně ;-)
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
To ses dozvěděl kde? Pracovní teplota penumatiky je závislá na směsi, proč by jezdec na videu tak kličkoval kdyby nechtěl pneu zahřát na provozní teplotu?
[odkaz]
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
Ty jsi trouba. Měkká vs. tvrdá směs, říká ti to něco? Zkus to třeba na té pandičce ve stovce na letních v nule zadupnout. Navíc to beztak nemá ABS, takže o to větší trouba jsi, když nepřezouváš. Nejde vůbec o sníh, ten ve městech beztak ani není, ale o tu břečku, která se ujezdí.
Jo a nevím o jaké buzeraci to mluvíš, pokud opravdu nebude sníh, tak tě policajt nemůže pokutovat ani kdyby bylo -20. Jsi prostě úplně mimo :no:
A že řešíš 6000Kč, když máš na nové auto (sice fiat >:-[] ), je taky ostuda.
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
Pravda je někde mezi, zimní smysl mají i na podchlazeném suchém povrchu, což ale neznamená, že by se na něm nedalo bezpečně jezdit i na letních, jen to chce brát ohledy na to, že přilnavost není stejná jako na rozpáleném asfaltu v červenci a přizpůsobit tomu jízdu. Pak se dá jet úplně v klidu, dokonce jsem četl srovnávací test, kde i za mrazu měly letní pneu na suchém povrchu kratší brzdnou dráhu než zimáky, protože se při brždění lamely ze kterých se skládá zimní vzorek bortí a neposkytují takovou oporu jako pevné bloky gumy letních pneu. Není všechno jen bílé, nebo jen černé, jak tu někteří fanaticky prosazují ;-)
Re: Kdo nepřezouvá, chová se stejně jako opilec za volantem
Obvykle se při čtení příspěvků shodnu s Webpajou, i ostatní dlouhodobé diskutéry považuji za velmi svéprávné bytosti, ale teď se musím ozvat. Letní pneu jsou totiž pro zimní, zejména městský provoz velmi reálně použitelné (Brněnský, Pražský, méně pak Ostravský). Jednak kromě sněhu fungují i za mrazu stejně nebo lépe než zimní pneu, jednak řidiči, kteří je v zimě jedou mohou zohlednit jejich horší adhezi nižší rychlostí, což je ve městě přínos. Například v Brně je sníh cca 10 dní v roce, takže 355 dní jsou letní pneu vhodnější, s vyšší adhezí, než zimní pneu.
Pozor. Pro kohokoliv, kdo vyráží za hranice města, případně musí jezdit denně (a tedy v případě kalamity nejede raději tramvají), jsou zimní pneu jednoznačně lepší/jediná volba, to nepochybně. Jen mi vadí opakování nepravd, jak zimní gumy lépe brzdí (pravda jen na sněhu, na ledu je to jedno a na vodě nebo suché vozovce jsou vždy lepší letní pneu).
Pokud mohu radit z vlstní zkušenosti, pokud jste typ jako já, tj. najedete 95% zimy ve městě na posolených, mírně zasněžených či suchých silnicích a sháníte se po nových zimních gumách, zkuste Michelin Alpin. Pokud se nepotřebujete brodit ve 20cm sněhu a ledu a upřednostňujete malé opotřebení, uvažujte o tom. Vybral jsem si je podle testů ADACu (třetinové opotřebení proti konkurenci) a po dvou zimách vypadají opravdu jako nové. Nechci dělat reklamu, ale předtím jsem jezdil jednu tuzemskou značku a ten rozdíl je markantní.
Co se týká jízdních vlastností na sněhu a ledu, pohybují se v testech vždy lepším průměru. Máte s nima někdo podobné zkušenosti?
Po čtyřech zimách budou pořád jako nové a můžeš je vyhodit, protože budou tvrdé ;-). Nemá smysl kupovat gumu kvůli výdrži, pokud ji za 4-5 sezon nesjezdíš.
Já už přezul, jestli bude pár hezkých dní nad 15 stupňů a při nich najedu pár set kilometrů na zimákách, tak se vůůůbec nic nestane. Stejně je za 4-5 let vyhodím kvůli stáří nikoliv kvůli vzorku, málokdo za zimní sezónu najede přes 10 tisíc. Rána jsou chladná a každým dnem může být pěkná námraza, tam se zimáky docela hodí.
První zimák jsem sehnal (nikoliv koupil, však to znáš) ještě dávno za komančů. Byla to samozřejmě barumka a když mi to na eRko nasadili, vypadal jsem, že s tím jedu na podzimní orbu. To by ještě ani tak moc nevadilo, horší bylo, že se s tím nesmělo jet více jak šedesát... Jo, za komančů, to byla jízda...
Na zimáky jsem standardně přešel hned potom, co jsme tu to komančům odcinkali. Vždy si kupuju z první testové čtyřky, aktuálně jedu Pirelli a je to žrádlo...
Letos jsem se vyznamenal, nějak jsem si popletl potřebu gum pro manželku a pro sebe, nepřekontroloval to, a automaticky jsem objednal pro sebe sadu zimáků. Ty mi dodal prodejce vozu. Přijedu minulý týden do té žlutomodré barumky, co stojí v každém městě (přezouvám výhradně tam), vyvalím tam nové gumy a ty loňské a žádám přezutí. Svolali ansámbl aby se na mně přišli všichni podívat. S osmimilimetrovým vzorkem tu prý ještě na převlečení nikoho neměli... No, vyřešil jsem to sloganem, že profesionálové nejdou pod osm a nechal si to frajersky přehodit... aspoň mám zálohu. Dnes jsem dával na obrátku Ostravu, tak jsem si je akorát pěkně zajel.
A když jsme u té Ostravy... to je taky žrádlo. Pamatuju si z ní hlavně nahý zadky. Snad na každém druhém plakátu je tam holka s vystrčeným zadkem, tohle jsem nikde jinde neviděl. U prodejny Mercedesu měli zapocený skla... a před prodejnou Škody zase vystavený mercedesy, dost mě to rozhodilo... dodělal mě trabant na střeše nejakýho podniku... holt Ostrava.
A tak to vypadá, když se vidlák dostane do světové metropole. Příště jak tu pojedeš tak dej vědět, ať můžeme vwyvěsit srpy a kladiva... Anebo bys radši holé zadky? Ale od hochů, když Ti holky vadí... >:D
Cos myslel, že tady žijeme v jeskyních? >:D
Ostrava je fajn, ale Karviná, to je teprve žrádýlko. Popršelo a od toho důlního prachu, nebo co to je, mám auto za***né jak po Britské rally.
>:D Jeste vlastne Toyota. A abychom to meli komplet, tak kousek vedle se prodavaj autodily z Polska a Ciny, za nimi je benzinka a autobazar a naproti Mazdy je STK >:D
Takovej malej, severomoravskej, Detroit >:D
O kousek dál se vyrábějí konstrukce sedadel, obložení stropu pro HyuKia, a brzdové komponenty pro většinu automotive, taky se tam svářely větší konstrukční díly pro VW.
Ta čtyřka je poněkud nejasná... Goodyear, Michelin, Continental, Dunlop, Pirelli, Bridgestone - mám sice své preference, ale z těchto značek bych žebříček sestavovat nechtěl. Pokud bych musel vybrat 4, pak bych vyřadil právě Pirelli a Bridgestone, pro ne úplně vyrovnané výsledky v minulých letech.
Já beru zimní Dunlop, ale jak říkám... Continental / Goodyear / Michelin bych koupil bez přemýšlení klidně taky. U Pirelli mám pocit, že zimáky nejsou úplně jejich parketa a občas se jim nějaká guma nepovede (mám teď Pirelli na léto). Bridgestone moc neznám, nějak jsem se jim vždy vyhýbal. A údajně stojí za úvahu i Nokian, ale taky neznám nejezdím.
Na léto na druhém autě mám ještě dobré zkušenosti s Toyo a Yokohama... a kupodivu jsem byl dost spokojený i s Matador Aquilla, které jsem někde vyhrál.
Pirelli úžasně drží, ale dost rychle se sjíždějí (asi to souvisí, měkčí směs, lepší grip, menší životnost), Micheliny zase dlouho vydrží, ale nejak moc "nelepí", alespoň subjektivně, teď jezdím Continental a zdají se mi jako dobrý kompromis.
Tou čtyřkou jsem myslel to, že tam zpravidla končí to doporučení - "výborné", nebo "koupit", tedy že vybírám z těch co ADAC označuje za výbornou volbu. Na své auto mám test z časopisu AUTO Tip a tam jasně bodovaly na léto (4x4) pirellky, ztrácely jen na trávě, no tam toho moc nenajezdím... Manželce jsem objednal letos Michelin Alpin A4.
no tak mozna to nebylo zrejme, ale muj dotaz nebyl ve smyslu anketni otazky, takze pokud bys to doplnil nejakym strucnym zduvodnenim, proc uzsi...
sirsi ma prece nejake pozitivni prinosy pro jizdni vlastnosti, ne?
Dříve se říkalo užší, kvůli lepší trakci na sněhu a menším problémům s aquaplaningem. Na sněhu to stále platí, ale na suchu i mokru jsou už prý lepší širší pneumatiky, odolnost proti aquaplaningu je u dobrých zimáků srovnatelná s letními gumami. Asi bych volil podle toho, jestli jezdíš převážně na sněhu nebo převážně na suchu/mokru.
I při 50:50 bych volil užší, protože sucho ustojíš vždycky. Já vyloženě na sněhu najedu nějakých 5-10%, proto obouvám standardní šířku pneu a kladu důraz na jízdní vlastnosti na morku.
asi bych to řekl jinak - čím větší, tím lepší ;-) Na předchozím autě 175/65 R 14, nyní 205/55 R 16, nyní podstatně lepší a přitom to auto je o 30% těžší. Užší je lepší na aquaplaning, ale to je asi jediná výhoda. S užší spíš zapadneš, delší brzdná dráha, prostě ta kontaktní plocha je menší.
jestli to dobře chápu, tak s šířkou očekáváš horší odvádění vody a břečky? no ale jak to mají pořešené jezdci s opravdu širokými pneu - vyšší středí, suvečka - vždyť nejezdí na galuskách?
Ale jedinou konkrétní hodnotu, kterou jsi uvedl, byla ta šířka 245mm a ta sama o sobě tvrdost nezyšuje, tahání za volant ve vyjetých kolejích naopak ano.
Samo sebou, že u takovéto šíře a osobáku počítám s tím, že je to v pofilu někde kolem 40... tedy nízký profil, a proto píši o tvrdosti. Leda, že by Paja jezdil Zetorem... :-)
Jednak je osobák dost široký pojem, třeba dnes poměrně rozšířená SUV můžu mít i při šířce 245mm poměrně velmi vysoký profil (a zrovna MB-R se kterým pája dlouho jezdil, k němu nebude mít daleko), ale i v takové prémiové lux třídě je obvod kola hodně velký a samotná šířka (bez uvedení průměru kola v palcích a profilového čísla) toho moc neřekne.
Navíc profilové číslo je vyjádřeno hodnotou v procentech z šířky, tedy čím šírší pneu, tím vyšší je její profil při stejném! profilovém čísle, jako má pneu užší. Např. dvě pneu se stejným profilovým číslem 40, ale rozdílnou šířkou, mají podstatně jinou absolutní hodnotu výšky profilu pneumatiky:
Pneu 245/40 mají výšku profilu 98mm, pneu 205/40 už ale mají výšku profilu pouhých 82mm (rozdíl celých 16mm).
A to pomíjím fakt, jak relativně komfortně dnes umí jezdit třeba nová A6 i na rozměru 255/35/20", který má ale stále vyšší profil v mm, než zmiňovaná 205/40/17" (za přípl. třeba na Fabii/Polo/Ibizu a sériově pro jejich verze RS/GTI/Cupra).
Ale tých 245 iste nebude na kompakte ani strednej triede, tipujem to na SUV (zrejme D3), kde je to primerané. A ak je profilové číslo 50 a viac (pri danej šírke), o komfort by som sa moc nebál.
245? >:D >:D >:D Já měl na Favoritu zimní 145tky >:D >:D >:D Jako vypadalo to fakt strašně, hlavně když sem je dojížděl na Felda vzadu kde nejsou zástěrky. >:D Fakt mě to teď rozesmálo když sem si to uvědomil. Ale v hlubokým sněhu neměly konkurenci, na Vysočině v kopcích to bylo znát, což potvrdil i taťka kterej jezdí na Octávce 195tky.
Ohledně šířky bych se shodl s tím co tu bylo řečeno, i když adhezní tažná síla stejně nezáleží na velikosti stykové plochy.
Pokud umíš číst, tak těch 245mm mám jednak na léto (v zimě 215mm) a pak to nemám na Favoritu, ale dvoutunovém crossoveru 4x4.
V dávných dobách, kdy jsem vlastnil Favorita jsem jezdil celoročně na 165mm a když měly nový vzorek dalo se i v zimě poměrně velmi slušně jezdit i na letních, když jsem ho pak vyměnil za nového trojkového Golfa se 195mm, bylo to téměř nesrovnatelné a zimní pneu byly jasnou nutností...
Jinak zřejmě mylsíš styčnou plochu, o "stykové" ploše by se dalo hovořit spíš třeba u "šprcgumy"... >:-[]
do hlubokýho sněhu určitě čím užší tím lepší,auto nemá odpor takovým sněhem projíždět,ale s úzkama sníh prokrojí jako nůž a navíc taky čím větší přitlak na sněhu tím líp,je potřeba aby se pneu do sněhu zakousla..když se to se šířkou moc přežene i hrubej zimní vzorek může na sněhu "lyžovat"
to se na silnici zase tak často nevyskytuje-pokud počítáme běžné vozy,málokdy je přes cca 25cm neujetého sněhu i když u nás v horách se to občas stává,ale zatím sem i s úzkejma projel silnici vždy:) zapad sem jen na sjezdovce >:D
když se schválil zákon s podmínkou souvislé sněhové pokrývky tak remcáte, kdyby se schválil zákon přesně od - do tak budete remcat že když je v listopadu teplo tak je to zbytečné, kdyby se schválil zákon že zimní pneu nejsou třeba tak budete zase remcat že je to nebezpečné...
v české kotlině je zvykem remcat nad vším ať je to co chce
Přesně :yes: Navíc v Německu mají ten zákon koncipovaný podobně, že pokud jsou zimní podmínky, tak zimáky mít musíš, naopak při suchém a teplém počasí vyžadovány nejsou. Když to funguje tam, proč by nemohlo tady? Nebo zase nesvéprávné české ovce potřebují, aby měli striktně nařízeno kdy smějí jít na záchod a čím přesně si mají utírat zadek? Pak tu budete plakat nad tím, jaká je to nespravedlnost, že někdo dostal v březnu na suchu při 15°C a azurově modré obloze pokutu za letní pneu. Ach jo 8-s
Přesně tak , když začaly značky zimní výbava tak se remcalo, proč to není jak v Německu zohledněno i podle stavu vozovky, a když to teď tak je tak je to zas blbě. Fakt to nechápu.
Obvykle se při čtení příspěvků shodnu s Webpajou, i ostatní dlouhodobé diskutéry považuji za velmi svéprávné bytosti, ale teď se musím ozvat. Letní pneu jsou totiž pro zimní, zejména městský provoz velmi reálně použitelné (Brněnský, Pražský, méně pak Ostravský). Jednak kromě sněhu fungují i za mrazu stejně nebo lépe než zimní pneu, jednak řidiči, kteří je v zimě jedou mohou zohlednit jejich horší adhezi nižší rychlostí, což je ve městě přínos. Například v Brně je sníh cca 10 dní v roce, takže 355 dní jsou letní pneu vhodnější, s vyšší adhezí, než zimní pneu.
Pozor. Pro kohokoliv, kdo vyráží za hranice města, případně musí jezdit denně (a tedy v případě kalamity nejede raději tramvají), jsou zimní pneu jednoznačně lepší/jediná volba, to nepochybně. Jen mi vadí opakování nepravd, jak zimní gumy lépe brzdí (pravda jen na sněhu, na ledu je to jedno a na vodě nebo suché vozovce jsou vždy lepší letní pneu).
kvalitní zimní pneu ti na suchým asflatu zastavěj mnohem rychlejc než letní i když je už kolem +5ti o nižších teplotách nemluvě,nevim co si měl za zimní pneu...
Jenže praktické testy dokazují, že na úplně suchém asfaltu, a to ani při teplotách kolem +5 st. C, nebo nuly, nezastaví zimní pneu mnohem! rychleji, než letní (které jsou navíc obvykle širší, což je při brždění na suchu výhoda vždy), takže v tomto ohledu přeceňujete rozdíly mezi letními a zimními pneu vlastně oba dva (jen každý jiným směrem)... ;-)
Sucho + mokro + nad nulou: dá se žít s oběma, pod cca. +7 stupňů se udává, že jsou lepší zimní... ale ty rozdíly budou v rozmezí 1-7 poměrně malé.
Námraza+led+sníh+břečka: s letníma se můžeš jít klouzat, zimní fungují mnohem lépe.
Placení parkování po telefonu (studentský projekt)
Ahoj motoristi :-) ,
děláme průzkum trhu pro jednu parkovací aplikaci. Tímto bych vás všechny chtěla poprosit o 3 minuty času které zabere vyplnění našeho krátkého dotazníku [odkaz] .. Předem moc děkuji všem co se zůčastní. Zdar :-)