Cena krásná, jako je krásný nový vůz. Nikdo se však zítra nemusí stěhovat do Německa, stačí zanedlouho poprosit u některé z krásných prodejen BMW v Česku o jednoho nového nádherného trojkového bavoráka. Zabalí ti ho i s věnováním. Co jim za to věnuješ ty, to je v podstatě zanedbatelnej bakšiš, neb dostat se za necelý milón do ráje, to je snad opravdu dar z nebes.
Ovšem osobně vedle výborné ceny akcentuji barvu. Konečně se auta navrací k barvám. A v té červené to nové trojce neskutečně sedne. Sedne to v červené ostatně i novému Volvu S60. Neříkám, žes to s červeným picantem trefil rovnou do desítky, ale aspoň v té barvě pojedeš s dobou...
Velmi se mi líbila E46 a doposud ji považuji za nejkrásnější trojku. Tato nová F30 perfektně navazuje na tradiční styl BMW. Má šanci chytit minimálně stejně za srdce jako předbangleovská E46.
Celkově mi přijde, že ten rozevlátý Chrisův styl samo BMW eliminovalo a vrátilo se ke své tradiční designové řeči. Za mě dávám :yes:
Jako fanda trojkového kupé bych nikdy neřekl, že tohle někdy napíšu, ale prostě musím. Pomalu se ze mě stává fanda americké „zaostalé" konstruktérské školy a když si srovnám trojku s cenou např. šestiválcových a osmiválcových chevroletů camaro, tak bych jako evropan brečel. O životnosti, primitivním servisu a dalších výhod plynoucích z jednoduché konstrukce raději nemluvím. A zkuste si představit jak na smrtelné posteli říkáte „jezdil jsem s oturbeným trojkovým BMW co stálo stejně jako V8 camaro". To už je pak pozdě litovat ;-) .
Jenže to Camaro bude zaostávat nejen v zatáčkách, ale i v tepu srdce, které v tobě tohle nové BMW vybudí... Lidé co BMW kupují ví, proč tak činí... Jinak já jsem osobně také tvrdým zastáncem atmosféry, ale "ameriku" bych do společnosti BMW netahal ;-)
Tak nevím jak vám, ale mně cena nové trojky přijde dost dobrá a v rámci možností i levná. Ono srovnání, že je "nepatrně dražší než generace e90" je dost neobjektivní, uvědomme si prosím, že porovnáváme cenu staré generace takříkajíc ve výprodeji a cenu právě přišedší generace s nejmodernějšími konstrukčními prvky. Jinými slovy, generace e90 an počátku svého života stála cca ten milion ne? A už dnes f30 začíná na 880 a to prosím nikoliv jako 316i, ale jako 320d, tedy vlhký sen mnohých českých motoristů!
no, bravo bravo, ale...
..ked prisla E90 na trh, stala milion CZK, OK. Tato nova F30 je za 880tis CZK, no nie je lacnejsia preto, ze to BMW chcelo, ale preto, ze za tych 8-9 rokov sa aj kurz CZK k EUR (vtedy DEM) nejakym smerom pohol, ze ano. Ako inac vysvetlit to, ze v Nemecku su ceny 3er takmer rovnake, ako pri prichode predchadzajucej generacie? (35tis EUR = cca 70tis DEM...)
Dobré je, že i v základu je trojka použitelně vybavené auto. Vlastně si umím dost dobře představit, že bych ji koupil v základní výbavě. Samozřejmě tu jsou prvky k úvaze:
- xenony za 980€ (moderní halogeny ale zaslouží aspoň vyzkoušet)
- adaptivní podvozek za lidových 1100€... opět, dá se čekat, že i bez něj pojede trojka výborně
- sportline paket kvůli větším kolům a (snad) lepším sedačkám... na druhou stranu se mi ale víc líbí základní volant a matně stříbrné obložení interiéru, možná by stačilo jen koupit 17" kola a vyzkoušet sedačky
- osmistupňový automat za 2260€... je výborný, ale mě řazení neobtěžuje
- navigaci bych i chtěl, ale za 1590€ mi přijde drahá, takovou hodnotu pro mě nemá
- parkovací senzory za 790€ jsou příjemné, ale postradatelné
Sečteno a podtrženo... těším se na kombík :-)
PS: docela by mě zajímalo, co je volant s omezovačem rychlosti a indikátor defektu pneumatik (run-flat).
Xenonx beru jako povinnost, rozdíl ve svítivosti je obrovský, sám bych už auto bez nich nechtěl. Adaptivní podvozek fajn, ale přesto:
- automat
- navi (kdo by chtěl vozit v tak krásném interiéru přenosnou navi a kabeláž nechat viset po palubce?)
- Sportline mě nevzal tolik jako další 2 pakety, přesto se mi líbí nejvíc M-Paket
- Sportovní sedadla, el ovládání, výhřev vepředu i vzadu, textil bych určitě vynechal
- Duální klima
- PDC
Sumasumárum první cena 1,2mio, real 1,1. Co chtít víc? Přeplńovaný čtyřválec musím vyzkoušet, i kdyby jezdil ve finále za 10, jsou parametry nádherný.
S xenony souhlas, vidět je důležité. Ale pokud dáš do projektorových světel slušné žárovky, nemusí to být o tolik horší. Jak říkám, vyzkoušel bych, než bych těch 1000€ dal.
- Automat... kvůli manželce. Sám bych se nebránil, ale ani po něm zase tak netoužím.
- Navi... navigaci na ježdění nutně nepotřebuju. Výjimkou je hledání adresy v cizím městě a tam si holt vystačím s navigací v mobilu nebo přenosné navigaci. Jak mi ostatní příplatky připadají rozumné, tak 1600€ je prostě v kontextu minimalisticky konfigurovaného auta dost.
- Co se paketů týče... zajímají mě v nich dvě věci: sedačky a 17" kola. U Modern ani Luxury sedačky zmíněné nejsou, proto jsem volil Sport. Ale asi by nebylo od věci nastudovat si to v konfigurátoru.
- Výhřev alespoň vpředu ano, vzadu ještě pár let budou dětské sedačky. Proti textilu nic nemám.
- Duální klima nezájem, nemusím mít v jedné půlce auta 20 a ve druhé 22. Dokonce bych se smířil i s manuální klimou.
- Parkovací asistenty opět kvůli manželce, sám si poradím i bez nich... i když neskrývám, že je to věc příjemná
volant s obmedzovacom bude asi to, ze ovladanie tempomatu je presunute z tradicnej packy na volant a da sa na nom nastavit rychlost, ktoru auto neprekroci.
Druha vec, identifikator defektu u RFT je velmi dolezita vec. Totiz pri jazde clovek nemusi zistit ze dostal defekt a ak by pri tom prekrocil cca 80km/h, nemusela by to pneumatika vydrzat. Funguje to rovnako ako u vsetkych, ABS snimace zistia rozdielne otacky kolesa a vyhodnotia to ako defekt (stratu tlaku a teda aj obvodu pneumatiky)