Jasně, je tam lamelová spojka ( mezi kardanovou hřídelí a zadním diferenciálem), která při režimu 4WD sama rozděluje kroutící moment podle potřeby. Režim Lock zajistí uzavření tohoto poměru na 50:50, nic jiného. Ovšem i to je v případě potřeby k nezaplacení (přeceňovat se to samozřejmě nedá).
Každý někdy šlápne vedle.... A mezitím se vyjasnilo, že v Evropě nebudou hlavním tahákem ani velká SUV, ani střední, ale malá SUV. I proto chystá malé SUV Mercedes, Peugeot, Mazda. Malá SUV = boom, střední SUV = úpadek, velká SUV omezený prodej.
Nechci vám kazit radost, ale tohle není uzávěrka diffů. Režim 2WD jezdí pouze na předek, režim 4WD je automatika, kdy rozdělení reguluje počítač a Lock je do rychlosti tuším 40kmh jen úplné spojení mezinápravové spojky a rozdělení TM 50:50 na přední a zadní nápravu. Tohle není úzávěrka diffu, to umí i Haldex 4.
Ten japonský je nyní hodně známý, 1,8 DI-D MIVEC. Hodně se o něm psalo a já jsem si osobně ověřil, že spotřeba v praxi odpovídá udávané, což se málokdy povede. Další verze tohoto motoru, používající 2,2 DI-D MIVEC, se montuje do Outlandera, se skončením spolupráce Outlander/4007 končí i motor 2,2 HDI (PSA) v automatu a Mitsubishi přejde i v automatu na svůj motor.
Budeš se hochu divit, ale 1,8 DI-D je tak vymazlená, že co se spotřeby týče, strčí 1,6 HDI do kapsy. Vyzkoušeno v ASX, spotřeba deklarovaná a skutečná se témeř neliší.
rozumiem, ja mam volvo tiez rad a skutocne sa na vzajomne porovnanie 4008micky a SX40 tesim obe znacky su moje oblubene aj ked peugeot viacej ale volvo som vzdy uznaval uznavam a uznavat budem a este musim podotknut ze momentalny dizajn volva zeriem a paci sa mi :yes:
len sa bojim aby sa SX40 nevzajom nebila a nekanibalizovala s SX60tkou ale hadam nie nakolko volvo to dufam rozmerovo pekne oddeli a aj cenovo aby si prilis nekonkurovali.
rozhodnutie prestat vyrabat 4007 tu uz mohlo byt davnejsie a 4008 uz mohla byt zase skor ale nevadi dockali sme sa spravneho rozhodnutia a verim ze ovela uspesnejsieho nastupcu v podobe 4008micky.
Co sa tyka oblubenosti u mna je to asi takto:
Peugeot, Kia, Hyudai, Skoda, potom japonci honda nissan subaru mitsubishi( toyotu nemusim) poto masi to volvo , renault a za nimi az nemci ako ford vw opel a na chvoste taliani ako lancia fiat alfa aj kedalfa ma krasny dizajn ale aj tak neverim jej kvalite.
percentualne to nechcem popisovat kedze vzdy sa to trosku meni aj podla aktualnej modelovej ponuky tej ktorej znacky ale vseobecne mam rad peugeot kiu hyundai skodu volvo a japoncov , dalsie znacky samozrejme tiez kto by nemal rad aston alebo jaguar ;-) ale pisem o velkoseriovych vyrobcoch nie o imidovkach a drahych klenotoch.
parametrami velkostou ano konkurent bude ale nie cenou, volvo je imidzovka podobne ako male audi A1 medzi malymi autami ma tiez priestor pola, fabie, yarisu alebo ibizy ale cenovo je uplne inde
skor si myslim ze peugeot bude brat zakaznikov ktory rozmyslaju nad kugou, tiguanom, ASXkom, kaskajom ako nad volvom
volvo bude skor konkurent freelandera, ravky alebo mini countrymena
Tak převlečené Mitsubishi to bude pořád a vzhledem k tomu, že technika Outlanderu a ASX je hoooodně podobná (většinou shodná), tak půjde hlavně o změnu designovou, samozřejmě s přestupem do menšího segmentu. Jenže o tom, že to bude designová bomba lze zatím jen spekulovat, fotek zatím moc není (nebo někdo i pochybovat).
Co se týká motorů, zajímal by mě spíš než starý známý 1,6 HDI ten japonský, předpokládám že z líhně Mitsubishi (docela mě překvapuje, že ho budou poskytovat). Navíc škoda, že se do evropy nedostane alespoň zážehová 1,6...
Jinak pohon vlastně zůstane stejný jako u 4007, což je jen dobře, protože ten patří k tomu nejlepšímu, co lze dnes v dané kategorii pořídit (v režimu Lock dokáže dostat auto i z problémů, kdy ostatní vytahují lano .... )
Ač jsem velký příznivec značky Peugeot, nyní musím dealera pouze pochválit za stažení modelu 4007. Ten se dle mého názoru opravdu designově nepovedl a zákazníci to jen potvrdili. A to nejen v ČR. Na 4008 se již velmi těším, jednak auto vypadá o poznání lépe a díky o něco menší velikosti předpokládám i nižší cenu. Nejbližší konkurencí z budoucna by pro mě byl asi model Volvo XC 40
[odkaz]
ked sa model 4007 nepredava je lepsie ho cim skor zrusit podobne kao malu 1007 s posuvnymi dvermi aby nenarobil velke straty.
Verim ze nova 4008 bude ine kafe kedze dizajnovo je uz uplne inde a je to uz skutocne bomba a nie ziadne prezlecene mitsubishi. S motorom 1.6 HDi a 6st manualom to bude idealna kombinacia ;-)
uz nech je tu zeneva a 4008micky nech sa mnozia :yes:
za model 4007 :no: ale za rozhodnutei prestat 4007 vyrabat :yes: a za novu 4008 :yes:
s tou 1.6 a 280Nm to bude sleha pri slusnej spotrebe navyse dizajnovo to bude zralok na cestach