Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Tatra Phoenix: Sériová výroba zahájena

20 komentářů

aldenson
Zajima me, jestli jsou pouzite nejake technologie z tatrovackych technologii a nebo je to vsechno daf s centralni tatra trubkou. Motor - na obrazku neni jasne, jestli je to R4 nebo V8. ale na V8 mi to prijde moc kolme....
jossalito
Je to řadový šestiválec.
Jirik_H
Motor tatrovácký není. Kabina také ne.
Avatar - Achernar9
Achernar9
Obávám se, že kromě té tatrovácké roury už tam nic jinýho tatrováckýho není. Je to opět taková montážní linka DAF-u v Tatře. Pamatuju si, jak v rozhovoru s tatrovákama bylo řečený, že je žádný EURO limity nemůžou překvapit, protože oni jsou s motorama průběžně připraveni na x let dopředu. No... a kde je tatrováckej vzducháč dneska ? Údajně se celá motorová technologie prodá do zahr. Už nevím komu... ;-\
Avatar - Rubb
Rubb
Radši se budu dívat na tuhle konkurence schopnou Tatru, než kdyby měla dopadnout jako Liaz. Pokud to povede k záchraně značky... :yes: Proč nikdo z vás neřeší, že Škoda má celou podvozkovou platformu i s motory a převodovkami od VW??? Není to taky náhodou montážní linka VW ve Škodě??? A zákazníci - řěší to někdo??? dle prodeje asi ne...
Dnešní trh je neúprosný a pokud Tatra momentálně nemá na vývoj vlastní kabiny, tak ji koupila no a co? Nikde není psáno, že pokud by začala prosperovat, tak časem nevivine svou vlastní...
K motoru se vyjadřovat nebudu, jedná se jednotku Paccar MX používanou i v jiných autech než Daf a Tatra, např. Kenworth a Peterbilt. Patří mezi špičku na trhu a pokud chce Tatra proniknout na nové trhy prostřednictvím prodejní sítě Daf, tak je jasné, že použití shodného motoru tomu napomůže jak z hlediska prodeje, tak i servisu. Osobně jsem rád, že Tatra tímto motorem konečně prolomila hranici 500k 😉 Apropo Tatra vývoj svých motoru nezastavila... 😄
Takže za mě patří Tatře :yes: :yes: :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Souhlas. Jenom bych podotknul, že v době, kdy je třeba velice přesně regulovat vstřikované dávky paliva, nemohl motor Tatry splnit další náročnější normy. Ne s mechanickým vstřikovacím řadovým palivem. Naproti tomu má DAF již druhou generaci vstřikovacího systému čerpadlo-vedení-vstřikovač, kdy 1. generace měla mechanický vstřikovač a druhá generace má elektronicky řízený vstřikovač. Tyto a podobné zkušenosti Tatra nemá a nelze je získat jinak než v kooperaci. Já myslím, že z toho Tatra vyšla ještě dobře protože lpění na Tatrováckým motorech a namlouvání si, že se dají ještě rozvíjet ve směru plnění emisí - ji velice poškodilo. Díval jsem se na prodejní a servisní síť v Evropě - TO JE HRŮZA - prakticky neexistuje.
S DAFem může Tatra vylétnout o stovky, možná tisíce procent. Zaplaťpánbu i díky PARIS-DAKKAR -není Tatra neznámým pojmem - nebyly to vyhozené peníze.
Tatra - GO !
blowiik
pod to se rád podepíšu :yes:
mida
No ono to není až tak jednoznačné, jak říkáš. DAF patří do amerického koncernu PACCAR, ke kterému patří i zn.Kenworth a Peterbilt. Proto všichni tito používají motory PACCAR. Kruh se uzavřel. Ostatně v Tatře už dlouho působí americký management a ten to nejsnáze prodá opět amíkům. Takto po troškách, nenápadně, ale v konečném důsledku... Sbohem Tatro.
Avatar - T613
T613
především jde o to, že koncern Paccar nemá ve svém portfoliu žádný vůz s náhonem na všechna kola. Tudíž mu Tatra prakticky vůbec nekonkuruje, ba naopak jej doplňuje. Ostatní výrobci vyrábějí i plnohodnotné vozy, tudíž by to nebylo výhodné ani pro ně, a ani pro Tatru.
Avatar - Rubb
Rubb
Přesně tak, navíc kdo si kupuje nákladní auto podle designu budky??? Ha??? Pořád lepší kabina srovnatelná s nejmodernějším Dafem, než ta, podobná 815ce z roku 83... O odhlučnění, kvalitě interiéru a ergonomii se namá smysl ani bavit.... To co dělá Tatru Tatrou, je hlaně konstrukce podvozku a jeho průchodnost terénem...
Každý tady vzpomíná pouze to, co Tatra ztratila, ale to, že se díky Dafu dostala k husté prodejní a servisní síti takřka po celém světě, kterou by si nevybudovala tímto tempem ani za 50 let, to každý drží hubu... klasické čecháčkovství... :no:
aldenson
Ok, zas tak se v tom nevyznam. ale vim urcite, ze uz od malicka se mi moc libil piskavy zvuk 148ky, hlavne kdyz byla vytocena. mam za to, ze je to zpusobene vzduchovym chlazenim. a taky celkove tvar kabiny a "vyhrezle kola", kdyz korba neni zarizena...
henry.prta
Prekvapilo me na fotkach, kolik vedeni, trubicek a dratu a plastovych krytu vcetne nekryte casti prevodovky je v prostoru mezi budkou a korbou. Neni to nijak kryte z vrchni strany a dokazu si predstavit situaci, kdy v kamenolomu velkej nakladac presype korbu a napada kameni to teto mezery.... Je toto i u normalni soucasne Tatry takto hloupe resene? Prijde mi to jako slabe misto.
P.
Avatar - Rubb
Rubb
Nakladač to nepřesype, proto je na korbě kšilt, nikdo převodovku kvůli tomuto nebezpečí nekrytuje... A to vedení jít někudy musí, mrkni třeba tady na zbrusu nové Volvo FMX [odkaz] 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já si myslím, že pokud to nastartuje novou éru, tak to bude dobré. Poku to však povede k zničení identity Tatry, pak byl krok spojeni s DAFem zavrženíhodný. To bych byl raději, kdyby odešla tato značka ze světa se ctí a zůstala věrná své technice a hlavně designu. Jamal je skvělý model, tak proč ho jen neinovovali a nedali do něj motor DAF? To bych považoval za krok, který by byl ideální. Takže... po pár letech uvidíme. Bude tu naše ČESKÁ Tatra, nebo se budeme dále dívat na přestrojené DAFy?
pandan
Náklaďák není plastová hračka. Nějaké přebírání identity budky jsem u Tatry viděl naposled mezi T138 a T148. Tatra staví na podvozku, tam najdeš identity ažaž. Dávat na nový podvozek budku se základem starým přes 30 let je nesmysl. Nikdo se dneska nepouští do nějakých extravagancí, ostatní budky se od DAFácké neliší vzhledem moc více než tato pseudotarovácká. Při současné prodejní potenci Tatry nemá ekonomický smysl uvažovat o nějakém budování identity (co se budky týče), natožpak ještě vyvíjet jakýsi Jamal 2 (ten první se žádným obchodním trhákem nestal). Mně tedy bude ke štěstí stačit, když ty přestrojené DAFy budu jakžtakž vídat.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pandan
Co by měla taková varianta obsahovat?
Pozn. Nabídka už obsahuje😒br /> - konfigurace až do 8x8 (uzávěrky diferenciálů jsou samozřejmostí)
- možnost dodatečné redukce převodů v kolech
- různé druhy pérování a pneumatik
- možnost centrální regulace tlaku pneumatik
Už mne napadá jen černé oplastování nárazníků a blatníků. 😄
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
shewa
Taky nejsem 3 x nadšenej z toho ze je to na 1/2 DAF,ale to je to co tatře po vzhledové stránce chybělo a co trh žádá.Jaké jsou šance že si zahraniční zákazník koupí tatru s kabinou původem ze 80 let a neví co je tatra skutečně zač, protože je to jenom kancelářská krysa a radší koupí Man,Mercedes .

My Tatrováci nemusíme ztrácet hlavu , řada ternno končí v 2012 a podle mého názoru je jenom otázkou času než 815/7 dostane korbu a tlustého řidiče stavební firmy k tomu >😁

Forum😒br /> [odkaz]

A ještě taková zajimavost.Jedna Ruská naftařská společnost na sibiři má vozový park z počtem sklápěču okolo 750 z nichž 550 Tater.
[odkaz] nebo viz film Trasa

Australani a Rusáci si si sedmu kupují a předělávají na např. hasičský žebřík nebo cisternu 10x10 pro důlni stroje.