Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropská komise opět zažaluje Německo kvůli zákonu o VW

Spolková země Dolní Sasko vlastní v automobilce více než 20 procent, což jí zaručuje právo veta při důležitých rozhodnutích v koncernu.
Zpět na článek
24. 11. 2011 20:07
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
Avatar - Hammunasakra
24. 11. 2011 16:55
Malé "dovysvětlení"
Nutnost zrušit tento absurdní zákon si v Německu uvědomuje snad už VĚTŠINA lidí (nebo alespoň "hodně" - a z těch vzdělanějších jistě většina).
Citovat "pomatence" typu šéfa SPD SIGMARa GABRIELa je "no comment" (SPD je levicová "Sozicialdemokratische Partei Deutschands" a S. Gabriel takový "levicovopopulistický" blázen typu českého Jiřího PAROUBKA - prostě pro "masovou popularitu" udělá/řekne naprosto cokoli, aneb TYP "nejdřív mluvím až pak myslím.." :-)
Popravdě už řekl i horší věci než je tohle a je opravdu k nevíře jak se takový cvok "co fakt JEN blábolí" může stát šéfem (docela VELKÉ) strany 8-s
... když tak na "Jirku a Sigmara" myslím, možná to jsou OPRAVDU "vzdálení bratranci", nebo tak něco ;-)
Rozbalit vlákno
2
24. 11. 2011 21:55
Re: Malé "dovysvětlení"
Akoze sorry ale tie tvoje prispevky sa nedaju vobec citat, totalny chaos, co keby si si premyslela vopred co chces napisat a az potom to napis v klidku, v jednej vete, bez pouzitia caps-locku, zaplavy uvodzoviek atd... nic v zlom, obsahu priamo sa to netyka ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2011 00:02
Re: Malé "dovysvětlení"
Ale no jo, já VÍM :-|
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 11. 2011 20:07
to sa to podnika
ked mate oproti konkurencii vyhodu ako ziadna ina automobilka
Rozbalit vlákno
23
24. 11. 2011 20:32
Re: to sa to podnika
Horší je že i některým u nás se stýská,dle diskusí, po časech kdy existoval monopol státních firem. :-!
Avatar - white label
24. 11. 2011 21:42
Re: to sa to podnika
Co má VW aktuálně přímo společného s monopolem a na kterém trhu monopol má?
24. 11. 2011 23:42
Re: to sa to podnika
Monopol to samozřejmě není, nicméně je to jistá konkurenční výhoda plynoucí z podpory Německa, resp. jedné ze spolkových zemí a taková podpora je v rámci společného trhu EU nepřípustná. To je jako by 20% Škody Auto vlastnil Středočeský kraj.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2011 00:06
Re: to sa to podnika
Já to zjednoduším: Tento zákon byl ŠPATNÝ než jsem se vůbec narodila, že dnes stále ještě platí pokládám za "naprosto ZRŮDNÉ" (a zcela NEomluvitelné :no: ;-\ :no: 8-s
Avatar - Ham.
25. 11. 2011 00:30
Re: to sa to podnika
Bylo by lepší přečíst si něco o podstatě sporu, problém není v tom, že stát/spolková země má vlastnický podíl (takový podíl existuje i v jiných automobilkách, v jiných státech také a dokonce vyšší než zmíněných 20%), takže kdyby středočeský kraj vlastnil 20% Škody tak nevím, co na tom vidíš za problém. Spor se vede o to, že rozhodnutí v automobilce musejí být schválena více než 80procentní většinou a protože spolková země Dolní Sasko vlastní v automobilce více než 20 procent tak má právo veta, což je ta nestandardnost, o kterou se vede spor, protože standardní je, že na strategická rozhodnutí stačí 50%+ vlastnických práv. Takže pokud se zákon změní, tak spolková země samozřejmě zůstane dál vlastníkem 20% ve VW (pokud se tedy sama nerozhodne svůj podíl prodat, ale to je a zůstane jejím rozhodnutím, které jí nikdo nemůže diktovat, tedy ani Brusel). V současné době, kdy většinu akcií vlastní rodina Porsche/Piech jde jen o jedno, a sice kdyby tyto rodiny chtěly svoji majoritu prodat tak jim to může spolková země zakázat. Takže ev. změnou zákona se změní jen to, že možnost prodat VW bude plně v rukách rodin P/P a stát jim do toho nebude moci kecat. Řeči o monopolu/nemonopolu, konkurenční výhodě/nevýhodě jsou jaksi mimo.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2011 00:35
Re: to sa to podnika
Pěkně napsáno/shrnuto, ale řeč o "konkurenční výhodě" je (vzhledem k tomu že jí - bez jakýchkoli diskuzí - během své platnosti NARUŠIL) myslím naprosto "na místě"..
.. a ano, dnes když (jak správně upozorňujete) již "o nic nejde", tak (nejspíš) "s velkou slávou" bude ZRUŠEN :-|
Avatar - Ham.
25. 11. 2011 00:57
Re: to sa to podnika
A jakou konkurenční výhodu tento zákon narušil? Tvůj český slovosled je velmi zvláštní a není mu vůbec rozumět. Zákon může narušit konkurenční prostředí, pak je potřeba napsat čím konkrétně to konkurenční prostředí narušil. Ale narušit zákonem konkurenční výhodu to mi hlava nebere, vzhledem ke tvým sympatiím vůči VW jsi určitě chtěla říci opak, ale řekla jsi, že lex VW narušil konkurenční výhodu VW, no tomu by jsi snad jako antifans VW měla tleskat ne? Jestli tvůj rodný jazyk je němčina tak ji používej, protože v češtině je to docela horor byť tentokrát jsi použila "jen" dva capslocky.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2011 01:08
Re: to sa to podnika
NEmluvila jsem o "špatném vw", ale o ŠPATNÉM zákonu (a ten tedy ŠPATNÝm byl a JE, ale /konečně/ snad už víc NEbude.. :-)
PS: A je úplně "fuk", jestli "uměle ochraňuje", z tržního prostřední vytrhuje firmu Coca Cola nebo vw nebo.. - je prostě "bezprecedentně" špatný.. :-|
..a jediná možnost je "ho zrušit"
PPS: Jsem v první řadě "antifans" takovýchto "praktik" (jakou je tento zákon) a lidí typu F. Piëch (a jejich "praktik") - až POTOM (a opravdu trochu "kvůli nim") "jejich výrobků" ;-)
Avatar - Ham.
25. 11. 2011 02:01
Re: to sa to podnika
Zákon špatný je, o to se nikdo nepře, ale nezvýhodňuje firmu, tedy VW ale jednoho jejího vlastníka tedy spolkovou zemi D. Sasko. Firma VW musí pouze akceptovat, dokud zákon bude platit, že všechna strategická rozhodnutí musí schválit akcionář, který má sice minoritu, ale má zároveň rozhodovací právo, tedy jakousi obdobu zlaté akcie. Až se zákon zruší tak bude muset akceptovat rozhodnutí pouze majoritního vlastníka. Nic víc, nic míň. Pokud z toho může nebo mohl někdo čerpat nějakou výhodu tak jedině akcionář s touto zlatou akcií, nikoliv firma. Po zrušení zákona se z hlediska VW nestane vůbec nic, z hlediska akcionářů jeden z nich ztratí zlatou akcii, tedy právo rozhodovat ve VW. Jinak tato situace není v EU vůbec zvláštní, jak se zde snaží mnozí naznačovat a v řadě odvětví skrývaných pod různé pojmy jako rodinné stříbro nebo rodinné zlato bylo, je a ještě bude v řadě zemí řešena řada podobných anomálií, protože určitá obdoba zlaté akcie není nic, co by ostatní politici neznali. Někde to samozřejmě řeší elegantně, ponechají si 50% a zruší zlatou akcií a prostě ovládají podnik standardní metodou. Takže jde jen o to, za které vlády, která politická strana se to odváží zrušit, protože její voliči jí jistě vyčtou možnost, že VW koupí Číňani, VW zlikvidují a spolková země přijde o tučné prebendy, z kterých jistě hradí mnoho výhod pro své voliče, no a to je určitě horký brambor který, žádní politici, v žádné demokratické zemi neumí moc řešit. Jedině kdyby VW krachovalo a stát za něj musel hradit ztráty tak by určitě proces zbavení se zlaté akcie nabral na obrátkách. Takto se může táhnout ještě další roky, protože na zemi, která táhne celou eurozonu si v Bruselu úředníci rádi vyšlápnou ale často jak rychle vyjedou tak zase zajedou do svého chlívku a jsou rádi, že je tato země štědře dotuje, takže každé dva roky vykáží aktivitu a dokud budou mít živobytí tak toto divadélko prostě ještě xkrát zopakují. A budou spokojení úředníci jak v Bruselu tak v Hannoveru, dovedu si představit kolik úředníků, právních kanceláří a poradenských firem se na takovém monstr procesu přiživuje.
25. 11. 2011 02:53
Re: to sa to podnika
Mně tak trochu překvapuje, že Ti vůbec nevadí, že tím, že má spolková země Dolní Sasko 20% akcií, může do značné míry ovlivňovat dění ve firmě. To může být potenciálně kontraproduktivní, ale když si myslíš, že politik má ovlivňovat dění ve firmě, (pro příklady ostatně netřeba chodit daleko, viz. bývalý ministr dopravy Řebíček atd.) je to Tvoje věc. Všude jinde by to bylo považováno za konflikt zájmů, ale když je to VW, je to evidentně v pořádku, tedy alespoň podle Tebe. Jinými slovy, prostě si nemyslím že je dobře, že politici (byť pouze na úrovni spolkové země mohou ovlivňovat dění v podniku), to totiž vytváří potenciálně korupční prostředí, (politici v představenstvech firem, různé "malé domů," atd.)
Avatar - Ham.
25. 11. 2011 10:12
Re: to sa to podnika
Já netvrdím, že státní nebo polostátní vlastnictví je nějaká výhra, naopak. Ale stovky firem jsou státní nebo polostátní. A ve sporu který je v článku popisován nejde o státní vlastnictví jako takové ale o pravidla výkonu akcionářských práv. To by ti pak muselo vadit, že stát u nás vlastní 100% ČEZ, poštu, klíčová zdravotnická zařízení, dálnice, železnici no prostě musel bys obecně protestovat proti všemu státnímu vlastnictví. Nějaký podíl státu je v řadě známých automobilových značek, namátkou GM, nebo Renault, ten de Gaulle po válce kompletně znárodnil vzhledem ke spolupráci rodiny Renaultů s nacisty a dalo by se pokračovat. Nicméně VW je zrovna příklad kdy stát vykonává vlastnická práva lépe než jiné státy v jiných automobilkách (například v Chrysleru to US a CAN státní vlastníci dovedli až ke krachu).
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2011 13:22
Re: to sa to podnika
Ale kdepak - stát má v ČEZ sice majoritu, ale jinak vlastníky jsou jak právnické, tak (dokonce) fyzické osoby!!! :-|
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2011 10:37
Re: to sa to podnika
1) ano je špatný = SHODA :-)
2) zvýhodňuje (dle mne) HLAVNĚ rodinu Porsche-Piëch (politici "skákají" jak ONI "pískají" ;-)
3) ano, když bude (např. příští rok) zákon zrušen, tak se opravdu "nestane nic" (kdyby byl zrušen před 4 lety - kdy proti němu bylo ze strany EU poslední "tažení", tak by... to bylo nejspíš "trochu jinak" :-)
4) v tom "ovládat" (spíše "jistit" vlastnictví) podnik "standardní cestou" (tedy například mít majoritu a tímhle (pa)zákonem vidím NAPROSTO ZÁSADNÍ ROZDÍL!!!
"O tom" to přece JE! ;-\ Proti tomu "ovládat" koncern vw "standardními" metodami, přece NIKDO NIC NEmá
5) Německo opravdu "táhne" na zádech celou Evropu = SHODA :-)
.. to ale (přeci) NEmá žádnou souvislost s roky (oprávněně) kritizovaným "socialisticky pojatým" zákonem! (byl napadán a kritizován dáááávno před krizí, je napadán a kritizován dnes a nebude-li zrušen, bude napadán i kritizován i "za deset let"
6) v tomto případě bych to na nějaký "monstrproces" (rozhodně) NEviděla ;-)
.. že je zákon "ok" si ofic. nedovolí tvrdit ani zástupci Niedersachsen (NEsnáším/NEmám ráda "překlady" - Regensburg NEní Řezno ... a samozřejmě Vltava NEní Moldau), takže buď zákon zruší, nebo udělají "fintu fň" jako minule, zákon (jen) "přeformulují" ale význam zůstane stejný (pěkná "šupárna/levárna" atp.) a až výsledek v BRUSSELu "oběhne kolečko", tak příjde další kritika/žaloba.. což ale nevidím jako "monstrproces", spíš jako "byrokratickou liknavost" (tedy to že další kolo přišlo až po "letech", správně mělo být max. "do roka a do dne" ;-)
.. tedy z mého hlediska tak do 30ti dnů, ale VÍM, že to je samozřejmě NEreálné :-)
PS: A vyjádření (myslím TA vyjádření - mn. číslo ;-) ) S. GABRIELa se opravdu NEdají brát vážně (zato jeho případnou rodinnou spřízněnost s J. Paroubkem ANO :-)
PPS: Před časem jste mi "nabízel" Citroën DS5 (kdyžtak HYbri4 prosím ;-) ), tak NEmohu "odolat" a "prosím o 45 sekund vašeho času" :-)

[odkaz]

(docela POVEDENÁ, ne? :-)
Avatar - Ham.
25. 11. 2011 10:51
Re: to sa to podnika
2) no ale zrušení toho zákona rodiny P/P zvýhodní ještě více, až zákon nebude tak si P/P mohou dělat absolutně cokoliv a politici ani nemusí chodit do dozorčích orgánů společnosti, protože tam budou jen na okrasu. A kanál oficiální možnosti "podplácení" politiků P/P zůstane stále stejný (dividendy vyplácené spolkové zemi, prebendy členů dozorčích orgánu etc.). A když si vzpomenu, jak jsi někde popisovala, že jedno P ovládá druhé P resp. nebylo ti jasné, proč jedno P zobe z ruky druhému P, tak to nenáviděné P bude absolutním vládcem nad VW.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2011 11:13
Re: to sa to podnika
ad PPS - Nic? :-)
ad (skoro) vše ostatní - Taky nic? :-|
Nu a teď "vážně(ji)" ad 2) - to je ale přece V POŘÁDKU. Já je sice NE"musím", ale JSOU majiteli = mohou si se svou firmou dělat "co se jim jen chce" (ale MUSÍ to být podle "obecných pravidel" platných pro VŠECHNY stejně - to MI "stačí" ;-)
PS: Nešlo mi až tak o "zobou si z ruky", jako o to "CO to bylo za hru" (jíž jsme byli při převzetí/nepřevzetí firem vw a porsche "si se navzájem" svědky - proč to bylo, co za tím bylo atd. - "rodina" /Porsche i Piëch/ je asi ok, v reálu na tom jen mnozí investoři PRODĚLALI /někteří "i kalhoty"/ a vedlo to minimálně k jedné sebevraždě ... tím nechci říci že to byl primárně nějaký "blafák" na investory, já opravdu NEvím "co to bylo", ale ŽE to "nebylo standardní", to tedy VÍM(e myslím všichni :-)
Avatar - Ham.
25. 11. 2011 11:24
Re: to sa to podnika
Reklama je hezká, určitě se mi líbí (ta reklama) víc než různí transformers.
Blafák na investory je vyšetřován a bude možná i souzen.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2011 11:34
Re: to sa to podnika
Ne že bych toužila po DS5 (ale na vyzkoušení té HYBRIDní verze docela zvědavá jsem..), ale reklama se mi také docela "trefila do vkusu" :-)
Vyšetřováno sice je, ale ... nevím nevím. Dle MÉHO názoru by případné ("správné") obvinění muselo zasáhnout asi obě MAJITELské rodiny a to vpodstatě "vylučuji" = buď bude "klasicky" obviněna nějaká "figurka" (ale ne ten kdo s ní na šachovnici táhl), nebo spíš nikdo.. Tohle je MIMOŘÁDNÝ případ a byť už uběhlo docela hodně vody a bylo o něm napsáno MNOHO slov, tak jakékoli "konkrétnější" obvinění, nebo alespoň náznak vysvětlení "co to vlastně bylo" zatím nikde nezaznělo - a obávám se že čas hraje spíš "proti" - uvidíme, a přiznám že jsme se tím nějak specielně NEzabývala, ale nějak NEchápu "o co šlo", PROČ to vůbec bylo - TAM je asi (evidentně) "zakopaný pes" - jesli to OPRADU byl jen "rodinný spor" (do kterého se "přimíchalo spousta světových investorů", pro mného z nich s fatálními následky - ale z toho by "nikdo nic neměl" - prostě schází mi tam, vzhledem k "monstróznosti akce", nějaký "jasný/logický" CÍL celé té "akce" - třeba jen "výrazné zhodnocení akcií" a BIG výdělek pro rodiny Porsche-Piëch, budiž to by DÁVALO jakýs takýs smysl, ale ... prostě NErozumím tomu PROČ se děla tak "mimořádně velká", médii pochopitelně důsledně sledovaná akce - aby se pak nakonec "nic nestalo" :-|
(tedy ono se možná "něco stalo", jen já/my nevíme co ... a JÁ bych to vědět docela chtěla.. ;-)
Avatar - Hammunasakra
24. 11. 2011 23:51
Re: to sa to podnika
Tak přímo "zde" v česku má koncern vw (již 21 let) MONOPOListické postavení na trhu (m.j. je totiž NOSITELem myšlenky "narušit" jednu ze ZÁKLADních podmínek pro fungování "konkurenčního prostředí", tedy - nabízet víceméně identické výrobky, které se od sebe liší pouze obalem ...
... Pozor! To je (opravdu - "přísahám" :-) ) ekonomická DEFINICE!!" ;-)
PS: A věřte nevěřte - SPOUSTA lidí si přeje, ať "je ještě hůř a hůř a ..." :-)
..NEuvědomujíc si, že by se jinak víceméně fungující konkurenční prostředí v určitém bodě opravdu MOHLO "zvrhnout" v "opravdový" MONOPOL
PPS: Ale vy reagujete na článek o (vlastně by to také šlo říct) "monopolistickém" zákonu (1. - a ten může bránit snad jen "ultralevicový" blázen či někdo takový 8-s - tenhle zákon je třeba ZRUŠIT, bez jakýchkoli diskuzí!) a na diskuzi že vw má "ochranářskou" (proti)konkurenční výhodu (ochranu) jako ŽÁDNÁ jiná soukromá firma (2. - což prostě MÁ ;-\ ) a JOHNNova slova, že jsou bohužel tací, kterým se po MONOPOLně-státních časech "stýská" (3. - což je "k nevíře", ale je to PRAVDA :-|
Pěkný den :-)
25. 11. 2011 03:01
Re: to sa to podnika
Kylie nic ve zlém, ale vaše příspěvky se opravdu nedají číst. Vaše "hraní si" s CapsLockem je naprosto mimo, vaše příspěvky se tak v podstatě stávají nečitelné, občas pokulhává slovosled atd. Mohu-li vás o to neskromně požádat, používejte prosím CapsLock mírněji, vaše příspěvky pak nebudou na úrovni pubescenta, který vlastně ani neví co chtěl říci.

Navíc, to co píšete jsou spíš vaše subjektivní dojmy, než konstatování faktů. Koncern tu žádné monopolistické postavení nemá, jinými slovy, vy snad na silnicích vidíte pouze Škody, VW, Seaty a Audi? Ano, hodně jich je, ale to nevypovídá nic o monopolu, jako o tom, že jsou tyto vozy mezi zákazníky oblíbené. To, proč je koncern VW tak oblíbený má víc faktorů, které tu nehodlám zmiňovat, pokud se alespoň trochu zajímáte o auta, mohla byste vědět proč tomu tak je, (jako ostatně každý, kdo se o automobilový průmysl zajímá).

Já sám mám v oblibě japonské značky, ale jsem ochoten uznat, že min. na českém trhu je VW Group trend setter, jistý um se prostě koncernu upřít nedá. Já sám budu vždy volit "Japonce," ale stejně tak bude velká skupina lidí, která vždy bude volit VW Group a jeho produkty, na tom ale není nic špatného.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2011 10:13
Re: to sa to podnika
ad CapsLock - já VÍM, sorry :*)
ad monopol - monopol (přece) NEznamená že budete potkávat JEN škody a seaty a vw a ... bugatti ;-)
ad subjektivní dojmy - určitě ano (ale v reálu jsou to spíš VÝJÍMKY - i když uznávám, že to tak nemusí vždy /v první chvíli/ působit = že říkám něco "jiného", co není zrovna "běžné" :-)
ad monopol - vw (samozřejmě) NEmá "monopol", ale třeba v česku má (od roku 1991) MONOPOLní "postavení"
ad japonci - to se věru DÁ pochopit, já "ráda" Subaru (a mé sympatie má i Lexus a poslední dobou HODNĚ Infiniti, ale "sympatický" je mi obecně i "celkový přístup ke stavbě vozů" Mazdy ... obecně myslím že japonské značky jsou v česku docela DOST PODceňované... :-|
Pěkný den (mne zas "fascinuje" Aston One - 77 - odmyslím-li si tu "šílenou" cenu, VELMI sympatický projekt :yes: :-)
25. 11. 2011 12:31
Re: to sa to podnika
Mila Kylie, dostal som sa teraz k tejto Tvojej debate s Ham.om. Rad by som niecim prispel, ale nehnevaj sa na mna, s tym capslockom sa to fakt neda citat. Tak som to len preletel.

Vcera som daval pod iny clanok odkaz na rozsudok Sudneho dvora EU. Tu je este raz: [odkaz]

Kvoli tomuto rozsudku zasadla velka komora Sudneho dvora, ktora riesi len mimoriadne citlive veci, nie je to len taky rozsudocek trojclenneho senatu. Vyhrada, ze 20%-ny akcionar ma v skutcnosti pravo veta, pretrvava, preto sa prehra Nemecka zda s vysokou pravdepodobnostou neodvratna. Nejde o fazulky, pripadna pokuta bude od 50 milionov eur vyssie a jej zaplatenim nezanikne povinnosti zosuladit zakon o VW s pravom EU. Nemecko si to pekne odskace.

Vdaka tomuto zakonu sa VW vyhol prevzatiu zo strany Porsche. Tento zakon teda pomaha hlavne Piechovcom a VW brani pred nepriatelskym prevzatim zo strany kohokolvek. V rozsudku je to pomerne pekne popisane.
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2011 13:12
Re: to sa to podnika
Milý MOUTONe, i když to z této naší debaty asi nevypadá "já vím" ;-)
Téma jsme (i s HAMem) docela DETAILNĚ před časem prodiskutovali a myslím že v tom oba máme "celkem jasno". 50 milionů € vypadá na velkou sumu, ale ve hře o kterou šlo to jsou evidentně "totální drobné" (jen roční zisk koncernu je v MILIARDÁCH eur!). Zákon před časem JEDNOZNAČNĚ pomohl F. PIËCHovi, ale rodina (a ona to de facto JE jedna rodina) Porsche - Piëch si dnes opět hraje na "svatoušky a že se mají rádi a vycházejí skvěle" atp.
Problém vždy byl (a je) právě s tím (absolutním) právem VETO (a z mého pohledu že ho má někdo "manipulovatelný", tedy politik) - že bude (teď či později, i když to vypadá že TEĎ, neb už ho není potřeba = rodina, nebo NĚKDO z rodiny kdo před 4mi lety "hýbal politickými figurkami" aby zákon byl ale de facto NEbyl zrušen, se už nejspíš nebude "snažit") "nakonec" (muset být) zrušen je naprosto jasné a bez jakýchkoli diskuzí..
... co JE (dle mne) téma k diskuzi, je ta "hra" o převzetí se navzájem - PROČ byla a CO za ní bylo (což se ale - jak to tak vypadá - asi nikdy NEdozvíme.
Německo potažmo Niedersachsen si to myslím "neodskáče", ti kdo (evidentně za úplatu apod.) platnost tohoto "protiústavního/protiprávního/všem pravidlům volného obchodu odporujícího" zákona "prodloužili" nejspíš nebudou ani nijak potrestáni .. očekávám že (tak jak jsem výše napsala) zákon bude "s náležitou pompou" zrušen a "to je vše" :-|
Pěkný den :-)
Avatar - Barrichello
25. 11. 2011 10:02
Re: to sa to podnika
No ovšem VW na svých prduktech zas tak moc nerejžuje. Zajímavej článek, */zlata-automobilova-vejce-jsou-jimi-jed… />
Jaksi v zisku na model vedou japonci a amíci.
Posmívaný Jeep GrandCherokee na 9. místě.

Kde jsou prestižní německé SUV??? HAHAHAHA.