Přesně tak, až se naplno rozběhne Avant, budou prodeje s 5er minimálně vyrovnané a po příchodu allroadu už u nás budou prodeje zřetetelně ve prospěch A6.
Já bych netvrdil, že A7 nějak výrazně ubírá kupce A6. Cenový rozdíl je tam až příliš velký.
JInak nová pětka je opravdu výborná, stejně jako nová A6. Éčko tu tahá za ten nejkratší konec. Ale co, je to hvězda, u ní se hraje na trošku jinou strunu.
Ztrátu Audi na BMW "propastných 264 aut" tvoří především 241 prodaných A7. Je logické, že tento derivát řady A6 jí odebírá kupce. Tolik k roku 2011. No a od ledna se bude skloňovat ve všech pádech termín Avant. :-) Každopádně 5 je velmi povedená a já osobně si to myslím i o E klasse, ale většina zákazníků asi ne.
Proto mluvím v budoucím čase. Taky to potvrzuje, že v Evropě jsou oblíbené kombíky, protože mají bezkonkuzenčí přístup do kufru a dává se do toho líp i taška na tenis, basa piv a tak. Toť pro posměváčky o chalupářích co vlastní mobil a čepku s šildtem dozadu.
Dizajn áut je dôležitý, a hlavne pri dražších autách. Experimenty sa nevyplácajú,naopak stávka na klasický a konzervatívny dizajn prináša takmer vždy úspech. Dizajn Mercedesu na mňa pôsobí trochu chaoticky, disharmonicky a hranato, dizajn bavoráku je naopak veľmi upokojúco a symetricky. A zákazníci to (podvedome) predajnými číslami dávajú najavo.
Vždy je tu však otázka - či si ľudia nejaké auto kupujú vďaka jeho dizajnu alebo napriek jeho dizajnu. Automobilky samozrejme tvrdia to prvé, ale pravdu podľa mňa majú len u dizajnovo vydarených áut. Pretože BMW, Audi alebo Mercedes by mohol mať trebárs aj tvar škatule od topánok, vždy sa nájde nemálo ľudí, ktorí by si tú-ktorú značku kúpili hlavne kvôli image, technike, kvalite materiálov a podobne.