Ekonomika
webpaja
0
Konfigurátor nové trojky se na českém webu objevil dokonce dříve než na německém. Obdivuhodné! 😉
Dobisek
0
A dival ses na ty ceny v tom konfiguratoru? Kdo si tohle muze dovolit koupit ? Vzdyt to auto stoji 900 000,- v zakladni vybave. Chces ty krasne kola 19" a zaplatis priplatek 60 000,- a dalsich 50 000,- za sport line,,, sileny,,,,,, hruza.... Marcel PRO KOHO TO * JE?
Mam dotaz ohledne tabulky kde je uvedeno 335i 6M (8A), znamena to ze BMW prestane dodavat dvouspojkovou prevodovku k 335i? Diky
Ano, už jen 8° ZF
Co že DOBŘE, neb lepší aut. převodovky na NENí (možná až časem drazí MERCEDESí 9G-Tronic 😉
Jasně, a ještě lepší je 12° .... a lepčejší je 15° ... a nejlepčejší 30° převodovka :no😒br />
( jak na pískovišti, fakt )
Tomu nerozumíš! Nejlepčejší je nekonečnostupňovej MULTITRONIC >😁 >😁 >😁 😉
To spíš NEeee - ta 8mi° ZF je nejlepší z více pohledů (viz nedávný velký srovnávací test všech dostupných automatických převodovek v německém ... kruciš kde to bylo, AutoBild? AMS? 😐 ) - jak komfortem řazení, tak ale třeba i servisně provozními náklady a i "celkově konstrukcí", prostě se MAXIMÁLNĚ povedla.. :yes: 😄
PS: No a na té 9ti° G-Tronic si Mercedes (prý) dává VELMi záležet, neb automatické převodovky byly vždy jeho "doména", tak by snad by MOHLA ...
.. být "zajímavá" (a NE jen kvůli tomu stupni navíc 😉
PPS: Mohu-li "amatérsky" posoudit, tak rozdíl mezi 6ti a 7mi až TAK moc "necítím", rozdíl mezi těmito (mám na mysli KONKRÉTNí v KONKRÉTNÍCH vozech) a 8mi mi příjde jak SKOK o "tři rychlosti a dvě generace" = prostě OBROVSKÝ
Prostě "ZF s 8mi" do každého vozidla :yes: 😄
(tak jak to "masově" aplikuje BMW ... a postupně Land/Range Rover a Jaguar a .... další 😉
PS: No a na té 9ti° G-Tronic si Mercedes (prý) dává VELMi záležet, neb automatické převodovky byly vždy jeho "doména", tak by snad by MOHLA ...
.. být "zajímavá" (a NE jen kvůli tomu stupni navíc 😉
PPS: Mohu-li "amatérsky" posoudit, tak rozdíl mezi 6ti a 7mi až TAK moc "necítím", rozdíl mezi těmito (mám na mysli KONKRÉTNí v KONKRÉTNÍCH vozech) a 8mi mi příjde jak SKOK o "tři rychlosti a dvě generace" = prostě OBROVSKÝ
Prostě "ZF s 8mi" do každého vozidla :yes: 😄
(tak jak to "masově" aplikuje BMW ... a postupně Land/Range Rover a Jaguar a .... další 😉
vsem co sem hodili info ze dvouspojka konci: muzete mi pls hodit (i cizojazycny) link kde bych se k tomu mohl docist vic? Celkove mi to nedava smysl zbavit se v nejsportovnejsi trojce (krom M3) dvouspojky kte ktere az pri FL E9X udelali takove pekne padla. Za vsechny linky predme dik 😉
Oficiálně se nenabízí, zdůvodnění není. A nejlepší systém je pravý nahoru a levý dolů 😉
320d a 320i, v predchozi generaci byla nafta o neco silnejsi, ted kdyz se sily vyrovnaly, aspon co se vykonu tyce, nafta ma porad vetsi kroutak, a stejne ma horsi zrychleni... nejde nevytahnout argumenty pana GTI z diskuzi pod toyotou GT86, ze kvuli vyssimu kroutaku bude nejaka fabie v RS rychlejsi...
Jinak konecne vypada 3er sedan zase krasne nejen v kupecku. :yes:
Jinak konecne vypada 3er sedan zase krasne nejen v kupecku. :yes:
Ten argument je zcestný na obou místech, ovšem z rozdílných důvodů. Co se BMW týče... 320d má sice vyšší absolutní točivý moment, to ale samo o sobě žádnou výhodu nepřináší - benzínové turbo má mnohem širší rozsah použitelných otáček. I ve zrychlení je benzín nepatrně rychlejší.
A Fabia RS... to je úplný úlet, který nemyslel vážně asi ani GTI sám.
A Fabia RS... to je úplný úlet, který nemyslel vážně asi ani GTI sám.
Samozřejmě v pružném zrychlení bude nafta lepší a těm co šlapou hodně na plyn nebude nárust spotřeby tak vysoký.
Myslím že NEmyslel - to vážně 😉
PS: Prostě jen chtěl "shodit" až NEčekaně povedené (cenově dostupné/rozumné) auto - neb "najednou" je ZDAŘILÝCH konkurentů vw "více než by kdo (nedávno) řekl" 😄
PPS: Prostě práce placeného PR agenta VW už není co bývala - je to čím dál tím větší DŘINA 😉
PS: Prostě jen chtěl "shodit" až NEčekaně povedené (cenově dostupné/rozumné) auto - neb "najednou" je ZDAŘILÝCH konkurentů vw "více než by kdo (nedávno) řekl" 😄
PPS: Prostě práce placeného PR agenta VW už není co bývala - je to čím dál tím větší DŘINA 😉
On to hlavně není konkurent žádného VW. Možná si ho nějaký neználek splete s alternativou k Sciroccu, ale charakter toho auta je úplně někde jinde. Pro zákazníka VW by tenhle stroj byl spíš zklamání.
A co pružnost motoru,... o té nic nepovíš? Tam zase bude diesel o krok napřed před benzínem... Nicméně souhlasím,že se benzín a diesel absolutně nedají srovnávat! Oba motory mají svoji cílovou skupinu zákazníků s naprosto rozdílnými nároky na auto. Jen u naší trochu zaostalé motoristické veřejnosti si to pořát ještě spousta lidí plete a kupují si diesely na popojížďky po městě protože jim někdo řekl,že dturbodiesel je prostě nejlepší a na dálnici si kupují benzíny,protože slyšely,že jsou nejtižší... >😁 Ale s tím pomůže asi jedině čas...
Pružnost není nic jiného než dostupnost výkonu v nějakém spektru otáček, což svým způsobem popisuje i točivý moment. Jediná křivka, která ti řekne vše důležité, je průběh výkonu v závislosti na otáčkách. Turbodiesel má obvykle lepší pružnost než stejně výkonný atmosferický benzín, ale ve srovnání s turbobenzínem už interpretace není jednoznačná. Je lepší mít 380Nm mezi 1750 až 2750, nebo 270Nm, ale 1250-4500? To nelze tak snadno říct...
Presne tak. Na druhou stranu Xawier chtel rict i to, ze nejde ty motory vubec srovnavat, kazdy je dobry v necem, a prave proto jsou cileny i na uplne jiny typ zakaznika.
ja by som skor povedal ze konkurenciou 320d bude aj 328i. Cenovo, je to tusim len cca 2200 EUR rozdiel, co je asi 5% pri cene slusne zostaveneho vozidla.
Totiz, 320i ma sice papierovo 135 benzinovych kW, ale 270Nm nie je zaidna slava na 1,5t tazke auto. Priebeh vykonu je asi lepsi ako pri diesli, no spicka bude niekde okolo 5,5-6tis ot.... a kto toci take otacky bezne? (malokto, z majitelov fungl novych BMW ozaj malokto). Krutiaci moment je to co ta zatlaci do sedacky a v tom 320d vyhrava. (380Nm)
328i je ale uz ina kava. 180kW a 350Nm a este k tomu v benzine, super! :yes: Tam 320d asi taha za kratsi koniec. Spotreba 328i bude v reale pri normalnej jazde len o cca 1,5-2 litre vyssia a to nie je nic neprekonatelne.... ja osobne by som asi isiel do 328i.
Totiz, 320i ma sice papierovo 135 benzinovych kW, ale 270Nm nie je zaidna slava na 1,5t tazke auto. Priebeh vykonu je asi lepsi ako pri diesli, no spicka bude niekde okolo 5,5-6tis ot.... a kto toci take otacky bezne? (malokto, z majitelov fungl novych BMW ozaj malokto). Krutiaci moment je to co ta zatlaci do sedacky a v tom 320d vyhrava. (380Nm)
328i je ale uz ina kava. 180kW a 350Nm a este k tomu v benzine, super! :yes: Tam 320d asi taha za kratsi koniec. Spotreba 328i bude v reale pri normalnej jazde len o cca 1,5-2 litre vyssia a to nie je nic neprekonatelne.... ja osobne by som asi isiel do 328i.
Myslím že 320d NEní "tím pravým" dieslovým protipólem 328i (ani cenově - nafta přece "musí" být dražší), tak jako teď BMW "dopředstavilo" levnější/nižší naftové varianty, tak se JISTĚ ještě dočkáme nějakého 323d či 325d (tedy "silněji" přeplňovaného dvoulitrového naftového 4válce) - což bude/budou "ti praví" proti 328i 😄
Nemusíš točit šest tisíc otáček, 270Nm máš už od 1250. Auto žene dopředu výkon, točivý moment je jen výkon / otáčky. Dynamicky budou obě auta relativně vyrovnaná, já osobně bych si vsadil spíš na benzín.
Že nevytáčíš nové auto do červeného platí jak pro benzín, tak pro diesel.
Že nevytáčíš nové auto do červeného platí jak pro benzín, tak pro diesel.
Ibaze 328 ti nikdy nebude zrat v priemere 7,5-8 litrov... bude to tak okolo 9 realne, by som povedal, takze rozdiel tam je znacny, aj ak by si to porovnaval s o cislo vacsim dieslom.
Takze zabudni na spotrebu, a radsej neporovnavaj, aj tak si myslim, ze tie motorizacie su cielene na inych ludi, a ten kto najazdi 40 000 a viac kilakov za rok, a 1,5-2 l v spotrebe chce riesit, nekupi si benzin.
Takze zabudni na spotrebu, a radsej neporovnavaj, aj tak si myslim, ze tie motorizacie su cielene na inych ludi, a ten kto najazdi 40 000 a viac kilakov za rok, a 1,5-2 l v spotrebe chce riesit, nekupi si benzin.
pokud to budou jen 2L = 72Kc.
pri 100tis. km si usetril max 72tis. Kc. (rozdil v cene zatim nezname, ale muze byt kolem 100k.) Kazdopadne skutecne setrit zacnes az po ujeti 130-150tis km. Pro me stale benzin :yes:
pri 100tis. km si usetril max 72tis. Kc. (rozdil v cene zatim nezname, ale muze byt kolem 100k.) Kazdopadne skutecne setrit zacnes az po ujeti 130-150tis km. Pro me stale benzin :yes:
Souhlas :yes😒br />
Kdyz si k tomu prictes drazsi naftu, drazsi servis, celkove choulostivejsi naturu na zachazeni, vyjde ti ze vyjma vylozene dalnicnich letcu s velkym najezdem nema nafta racionalni duvod.
Kdyz si k tomu prictes drazsi naftu, drazsi servis, celkove choulostivejsi naturu na zachazeni, vyjde ti ze vyjma vylozene dalnicnich letcu s velkym najezdem nema nafta racionalni duvod.
Aktualni benzin je o 75t levnejsi nez 320d, myslim, ze ten rozdil v pripade nove verze bude spis jeste i nizsi, kdyz se jedna o novy a o neco silnejsi benzinovy, Jestli nekdo to auto ma 4-5 let, to uz je dost vyrazna castka, ktera kazdopadne potesi cloveka, kdyz mu zustane v kapse, s tou naftou je to porad relativne rychly auto, a pro bezneho cloveka to staci.
Jinak bych tak bral ten benzin, kdyz uz by se melo vybirat z tech zakladnejsich motorizaci, hlavne, kdyz predpokladam, ze tem nevybruje prevodovka jako v 320d.
IMHO, pro cloveka, ktery chce mit premiove a pohodlne 'pracovni' auto na dlouhe cesty, s dostacujicim vykonem, muze klidne stacit i 318d. Ale jako minimalni optimum bych videl 6-valec typu byvale 325i. >😁 ale vime, nepreplnovana doba je pryc...
Jinak bych tak bral ten benzin, kdyz uz by se melo vybirat z tech zakladnejsich motorizaci, hlavne, kdyz predpokladam, ze tem nevybruje prevodovka jako v 320d.
IMHO, pro cloveka, ktery chce mit premiove a pohodlne 'pracovni' auto na dlouhe cesty, s dostacujicim vykonem, muze klidne stacit i 318d. Ale jako minimalni optimum bych videl 6-valec typu byvale 325i. >😁 ale vime, nepreplnovana doba je pryc...
Myslím, že jsou ty motory výkonově vyladěny i tak, aby nekonkurovali dosluhujícím coupé...
... za výborné ceny. :yes: Když si vezmu, že po deseti procentní slevě to auto (320d) bude o nějakejch 150.000,- Kč dražší, než obdobně vybavenej Passat (2,0 TDI/125 kW) rovněž po slevě, tak si myslím, že je to velice rozumná nabídka za prémii :yes: :-!
Já myslím že skoro FANTASTICKÁ :yes: 😄
(byť se najdou "tací", co žijí v přesvědčení že - i tenhle poslední, "nijaký" - passat je LEPŠÍ auto než BMW 3 8-s
PS: Nu, "kdo chce kam".. 😉
(byť se najdou "tací", co žijí v přesvědčení že - i tenhle poslední, "nijaký" - passat je LEPŠÍ auto než BMW 3 8-s
PS: Nu, "kdo chce kam".. 😉
Tak zas ta obligatni sleva se asi objevi jen po roce-po dvou letech, ted jeste urcite nebudou mit zadne nutkani prodavat za kazdou cenu.
Klídek, za dovybavení 3er dáš 300 a budeš ještě šetřit a u prodejce budeš stále odpovídat to nechci, to nepotřebuju. Třeba bez pořádných kol vypadá BMW jako tramvaj.
No ale základní ceny vypadají velmi dobře, myslím, že jak A4 tak C budou muset svůj ceník opravit směrem dolů o nějakých min. 100k, pokud tedy chtějí prodávat. Dovybavit musíš u prémie u všech třech a ceníky příplatkové výbavy jsou velmi podobné, ale je rozdíl jestli začínáš třeba na 1,1 za 335 nebo na 1,4 za S4.
Tak tak, zakladni cena 335i je vylozene k sezrani... 😄
Když ho nepůjdete koupit "první týden", tak "rozumně skromná" 😉 výbava řekněme + 400 - trochu sleva = i tak by mělo být BMW 335i "bombové" auto za "ještě přijatelnou" cenu :yes: 😄
Jo ale v konfigurátoru mi vyšla za 1,7milionu 😄))
a) v konfigurátoru nejspíš NEbude "započtena" ta sleva.. 😉
b) říkala jsem "rozumně SKROMNÁ.. 😄
c) i tak to není (dívala jsem se, za 1,7 to máte téměř s KOMPLETní výbavou!) "zas tak špatné", ne? 😉
b) říkala jsem "rozumně SKROMNÁ.. 😄
c) i tak to není (dívala jsem se, za 1,7 to máte téměř s KOMPLETní výbavou!) "zas tak špatné", ne? 😉
Tak to jsi musel navymýšlet dost kravin, sportovní automat, bixenony, headup, harmank, handsf, balckr, alcant/látka, aut. sluneční clona, zat. pás, 18", parks a jsem na 1,36 bez slevy a nic mi nechybí. Měl jsem problém jen s barvou, černá mi nějak nesedla, ruzné šedé a hnědé nemám rád, červené nechávaám holkám, modrá je tam jen jedna taky nic moc takže jsem nakonec skončil u bílé v které to auto hezky vynikne.
Nemaluj si svět na růžovo.
BMW je pořád BMW a cenový rodíl mezi Pašíkem a trojkou bude v reálném výsledku značný. Určitě více jak 150 tis.
BMW je pořád BMW a cenový rodíl mezi Pašíkem a trojkou bude v reálném výsledku značný. Určitě více jak 150 tis.
Súhlas. Kto chce trojku, ten chce, aby aj nejako vyzerala a so 16kami v sérii asi moc parády nenarobí. A za príplatkové položky si drsne zacvaká; že po nahádzaní 10000 eur navyše dostane symbolickú zľavu, to ho už z biedy nevytrhne. Skrátka holé trojky možno budú len o málo drahšie než Passaty, ale moc ich neuvidíš a ak áno, majiteľ na Teba veľký dojem neurobí (a povedzme si, kto by rád počúval k funglovke 3er poznámky s úškrnom: "a ani toto vo výbave nemáš?"
ono určite dosť 3er bude aj v základe - operatívny leasing je sviňa >😒]
kamarátka takto nafasovala 318d, zvonku ešte celkom fajn, ale vovnútri okrem rádia a klimošky snaď nič nebolo 😄
u manželky v prechádzajúcej práci mal managment na výber - buď slušne vybavené Mondeá, alebo holobyty V50. Čo myslíš že si vačšina vybrala? Asi nepili Sprite >😁
a ešte jeden príklad ma napadol - moj teraz už bývalý šéf. Predtým mal Apoštola, TDI, 4x4, slušná výbava. Keď vyberal nové auto strašně chcel prémiu - takže vybral A4 v nejakom slušnějšom základe.
kamarátka takto nafasovala 318d, zvonku ešte celkom fajn, ale vovnútri okrem rádia a klimošky snaď nič nebolo 😄
u manželky v prechádzajúcej práci mal managment na výber - buď slušne vybavené Mondeá, alebo holobyty V50. Čo myslíš že si vačšina vybrala? Asi nepili Sprite >😁
a ešte jeden príklad ma napadol - moj teraz už bývalý šéf. Predtým mal Apoštola, TDI, 4x4, slušná výbava. Keď vyberal nové auto strašně chcel prémiu - takže vybral A4 v nejakom slušnějšom základe.
Jasné, mnohí chcú. Len niekedy to chcenie vyzerá strašne silene a pri prémii jakbysmet. Podľa mňa osobne trápnejšie vyzerá holá 3er na 15kach kolesách bez metly s manuálnou klímou a základným rádiom, ako holá Fabia. Pamätáš si ešte to staré slovenské porekadlo "chcela stará mladou byť, škriabala si vechťom r.." >😁
Zalezi co je to slusnejsi zaklad... Teraz uprimne, rozumna volba pre nejakeho cloveka, co nabeha vela, 320d - zaklad neni tak spatny (myslim si, ze BMW a ani Mercedes nie je na tom tak spatne v pripade zakladnych modelov,ako Audi), radio, automaticka klima dvojzonova, trebars koza, vyhrievane sedadla, a zvysok sa mi zdaju byt zbytocnosti... Je to otazka preferencii.
Bavil jsem se o základních cenách....A v základu je 320D podobně vybavené,jako třeba ten pašík se 125 kW ve výbavě "Comfortline"... Samozřejmě, že do prémie si můžeš navymýšlet hory extras za hory peněz... Od toho je to prémie.
další dílek do dokonalé skládačky. později doplní další motorové varianty, xdrive, ale tak nějak nemůžu dospat do představení kombíka, to bude krušná zima, jaro a léto 😉 :yes:
je prijemne ze podle zvolene motorizace sla hmotnost dolu o 15 az 50kg. :yes:
Jestli se nepletu tak to je u "trojky" poprve 😄
Jestli se nepletu tak to je u "trojky" poprve 😄
Mistrovský technický a mistrovský designový kousek. Ozdoba garáže. V širším pohledu je tu ovšem jeden potenciální háček. Pokud mainstreamová střední třída představuje středobod touhy střední (sociální) třídy zejména tedy v modelch PASSAT, mondeo, u nás logicky též SUPERB, pak aktuálně střední prémiová automobilová strádá, resp. strádat pozvolna začíná.
Předznačená myšlénka však není kritikou ani BMW ani jiného prémiového výrobce, vždyť to byli právě oni, kdo si do garážového revíru nasadil takříkajíc silniční škodnou. Ani to však nemá být kritická poznámka, jde jen a než o konstatování panujícího stavu.
V prémiovém segmentu totiž je tím středobodem nikoliv třída střední, jako je tomu v mainstreamu, nýbrž třída vyšší střední. Do toho všeho se silně navíc naboural nový subsegment v podobě prémiových (středních) SUV, resp. crossoverů, včetně modelů s ubíhající zádí (pojmově obtížněji travitelná - čtyřdveřová coupé). Ti všichni, a dokonale ze všech garážových stran, buší do image středních prémií silou silničních bivojů. Jak by ne, nahrává jim do noty trend doby, obecná potřeba posílené ochrany jedince, jakož i touha po novém, netradičním, výjimečném.
Stabilně rostoucí, nepřehlédnutelnou pozici zabírají samozřejmě především modely SUV (GLK, X3, Q5, XC60) to je dnes prémiová střední exklusivita, nejpřitažlivější kategorie. Tento segment originálně doplňují solitéry, ať už v podbě crossoverů (A5 Allroad) či zmíněných kupíček v podobě A5 sportback.
Nahlédneme-li do projekčních kanceláří velkých hráčů, pak předmětný trend bude pokračovat i v následujících letech, BMW připravuje menší pětku GT, taktéž Mercedes-Benz nenechá dlouho čekat crossoverové střední prémiové kovboje na svůj model...
A tak držme palce tradiční karosářské konfiguraci, má to dnes těžké, tak trochu pod pantoflem, lapena do sítí bratří ve zbroji, koneckonců ruku na diskusní srdce - kdo z nás by dal trojkovému sedanu přednost před trojkovým (vskutku skvostným) ixkem? [odkaz] :yes:
Předznačená myšlénka však není kritikou ani BMW ani jiného prémiového výrobce, vždyť to byli právě oni, kdo si do garážového revíru nasadil takříkajíc silniční škodnou. Ani to však nemá být kritická poznámka, jde jen a než o konstatování panujícího stavu.
V prémiovém segmentu totiž je tím středobodem nikoliv třída střední, jako je tomu v mainstreamu, nýbrž třída vyšší střední. Do toho všeho se silně navíc naboural nový subsegment v podobě prémiových (středních) SUV, resp. crossoverů, včetně modelů s ubíhající zádí (pojmově obtížněji travitelná - čtyřdveřová coupé). Ti všichni, a dokonale ze všech garážových stran, buší do image středních prémií silou silničních bivojů. Jak by ne, nahrává jim do noty trend doby, obecná potřeba posílené ochrany jedince, jakož i touha po novém, netradičním, výjimečném.
Stabilně rostoucí, nepřehlédnutelnou pozici zabírají samozřejmě především modely SUV (GLK, X3, Q5, XC60) to je dnes prémiová střední exklusivita, nejpřitažlivější kategorie. Tento segment originálně doplňují solitéry, ať už v podbě crossoverů (A5 Allroad) či zmíněných kupíček v podobě A5 sportback.
Nahlédneme-li do projekčních kanceláří velkých hráčů, pak předmětný trend bude pokračovat i v následujících letech, BMW připravuje menší pětku GT, taktéž Mercedes-Benz nenechá dlouho čekat crossoverové střední prémiové kovboje na svůj model...
A tak držme palce tradiční karosářské konfiguraci, má to dnes těžké, tak trochu pod pantoflem, lapena do sítí bratří ve zbroji, koneckonců ruku na diskusní srdce - kdo z nás by dal trojkovému sedanu přednost před trojkovým (vskutku skvostným) ixkem? [odkaz] :yes:
Proč střední prémiová začíná strádat? Vyšší střední byla přece středobodem prémiového světa vždy... mimo jiné i proto, že střední prémie svými rozměry nedosahovala dostatečných parametrů třeba pro rodinné účely.
To je však minulostí... právě F30 přináší těch pár centimetrů navíc, které mohou některé (včetně mě) přimět k úvaze, jestli náhodou trojka nedokáže pětku nahradit - ať už v roli rodinného kombíku, nebo manažerského sedanu. Tato myšlenka tu ostatně nedávno zazněla i od jednoho nejmenovaného kupce pětky...
Jeden obraz za tisíce slov: [odkaz]
To je však minulostí... právě F30 přináší těch pár centimetrů navíc, které mohou některé (včetně mě) přimět k úvaze, jestli náhodou trojka nedokáže pětku nahradit - ať už v roli rodinného kombíku, nebo manažerského sedanu. Tato myšlenka tu ostatně nedávno zazněla i od jednoho nejmenovaného kupce pětky...
Jeden obraz za tisíce slov: [odkaz]
"Strádá" tlakem zespodu. Posun středního mainstreamu k prémiovým vodám je v posledních letech značný a zdaleka ne jen u VW. Když se podíváme na interiéry, jejich zpracování, materiály atd.. To vše se posunulo znatelně výše. Dalším bodem jsou prvky výbavy. Kdo by před 7, 8 lety pomyslel na hlídaní vybočení z pruhu apod. "fičury" u něčeho menšího než S classe. Navíc, když se dnes tyto výbavy posouvají ještě níže. Nabízené motory, alespoň v těch nejfrekventovanějších provedeních již také snesou porovnání. Prostě rozestup se zmenšil.
Přesně. A "útěk" z toho, to udržení nadstavbové prémiové fazóny se podle mě děje právě přes rozšiřovaní portfolioa v dané třídě, směrem právě třeba k těm SUV, crossoverům či čtyřkupíčkům.
Nesouhlasím, z několika důvodů.
Zaprvé... mainstream byl technicky a motorově konkurencí pro prémii vždy, respektive základní motorizace prémie nestíhaly špičkové varianty mainstreamu. Stačí vzpomenout na špičkové motorizace u Vectry, 405, XM, Renault 21, Safrane... skoro bych řekl, že mainstream spíše ztrácí než získává.
Jistě, interiéry se posunuly... ale opět, u prémie i mainstreamu. Pokud vezmu jako referenci z vlastní zkušenosti třeba BMW E36 vs. Renault Laguna, pak ten rozdíl tehdy nebyl větší než dnes. Možná se jen odehrával na jiné úrovni - na takové, kterou ještě dokázala většina docenit.
A konečně... myslím, že GTI narážel spíše na konkurenci ze strany prémiové vyšší střední a (nově) různých SUV a cross mutací... než ze strany mainstreamu.
Zaprvé... mainstream byl technicky a motorově konkurencí pro prémii vždy, respektive základní motorizace prémie nestíhaly špičkové varianty mainstreamu. Stačí vzpomenout na špičkové motorizace u Vectry, 405, XM, Renault 21, Safrane... skoro bych řekl, že mainstream spíše ztrácí než získává.
Jistě, interiéry se posunuly... ale opět, u prémie i mainstreamu. Pokud vezmu jako referenci z vlastní zkušenosti třeba BMW E36 vs. Renault Laguna, pak ten rozdíl tehdy nebyl větší než dnes. Možná se jen odehrával na jiné úrovni - na takové, kterou ještě dokázala většina docenit.
A konečně... myslím, že GTI narážel spíše na konkurenci ze strany prémiové vyšší střední a (nově) různých SUV a cross mutací... než ze strany mainstreamu.
Ten mainstream je tam též. Víš, jak jsem napsal nahoře tu poslední větu, to "prémiové" dilema střední třídy dneška. Pokud jsi nahoře akcentoval rovinu rodinného vozu ve střední prémii, no tak, tohle bych spíše viděl právě směrem k X3 než k sedanu.
Mainstream tam je a byl tam vždycky. Jenže v poslední době mám pocit, že mainstream spíše na souboj s prémií rezignuje a soustřeďuje se na své těžiště, tedy střední předokolku v dvoulitrové naftě. Dříve tu bylo namátkou Mondeo ST, Laguna V6, 407 V6HDI, Mazda 6 MPS... tyhle přesahy se dnes vytrácejí. Nemluvě o stokrát probraném tématu mainstreamové vyšší střední. Já nemám pocit, že by mainstream nějak vystrkoval růžky a napadal výsostné vody prémie, to spíš naopak... prémiové vozy se svou cenou dostávají do sfér dostupných běžným smrtelníkům a ukusují víc a víc z koláče celkových prodejů.
Proti tomu jde samozřejmě druhý trend, o kterém zřejmě mluvíte... a to ten, že prémie se sice posouvá dál, aby si svůj náskok udržela, nicméně zdaleka ne každý je na to zvědavý. To může platit jak o některých prvcích výbavy, tak o motorech. Protože v reálném provozu většina lidí ocení rozdíl mezi 70 a 110kW, ale 110 a 150kW už tolik přidané hodnoty nepřináší.
Sedan pro rodinu není zajímavý, ale kombi... to je jiná. Do něj vkládám velké naděje.
Proti tomu jde samozřejmě druhý trend, o kterém zřejmě mluvíte... a to ten, že prémie se sice posouvá dál, aby si svůj náskok udržela, nicméně zdaleka ne každý je na to zvědavý. To může platit jak o některých prvcích výbavy, tak o motorech. Protože v reálném provozu většina lidí ocení rozdíl mezi 70 a 110kW, ale 110 a 150kW už tolik přidané hodnoty nepřináší.
Sedan pro rodinu není zajímavý, ale kombi... to je jiná. Do něj vkládám velké naděje.
A co Volvo V60? Uvnitř prostorné, šíře imponuje, cena velmi příznivá.
V60 prostorné? To jsi ho nejel, viď? V60, stejně jako S60 mě osobně nesedí z hlediska velmi stísněného interiéru a jakéhosi nanicovanosti. Prostě nijaké...
Řada 70/80 na mě stále působí jako Volvo, tato řada nemá zvenku ani styl, ani další atributy, které bych očekával od Volva.
Řada 70/80 na mě stále působí jako Volvo, tato řada nemá zvenku ani styl, ani další atributy, které bych očekával od Volva.
Jel jsem jí, vnitřek je takřka stejně široký jako v 80, pocitově je v ní prostoru více jak v BMW5. Myslím za volantem. Menší je samozřejmě kufr a místo vzadu. Nechci ti kazit dopoledne, ovšem z hlediska stylu karoserie, z hlediska trendů a z hlediska novosti karoserií je S60 a zejména V60 nad trojkovým bavorákem. Volvovské atributy (akcent na bezpečnost) ty tam samozřejmě jsou, posunul se duch auta, a to více směrem k dravosti. Kdo by to ještě před nedávnem řekl, že BMW půjde ke komfortu a Volvo k dravosti 😄
Volvo V60 je takový kompromis, který pro mě osobně nic zajímavého nepřináší. Viděl jsem už několik testů, kde S60 skončilo za mainstreamovou konkurencí... například ve velkém testu naftových sedanů v Autobildu bylo pořadí MB-C, A4, 508, C5, S60 (se značným odstupem).
Předpokládám, že nějaké D5 nebo T6 AWD posune S60 zase někam jinam... ale běžná nafta v předokolce u mě nijak nepřesahuje mainstream. V kontrastu s tím je BMW i jako 320d o krok napřed...
Předpokládám, že nějaké D5 nebo T6 AWD posune S60 zase někam jinam... ale běžná nafta v předokolce u mě nijak nepřesahuje mainstream. V kontrastu s tím je BMW i jako 320d o krok napřed...
Jel jsem 60 na benzínovém dvoulitru a dvojspojce a opravdu výborně to jelo i do zatáček. To, že 60 prohraje s 508 na kufry, s tím počítám...
Pro mě je Volvo pořádnej kus auta a začíná sedmdesátkou (bez kažení si dopoledne) a nejlepším Volvem pak XC90, která naprosto věrně vystihuje seveřana.
Celá šedesátková řada vyhoví jako dvousedadlové auto, ale manažerovi bych jí ve firmě nekoupil. Stylem mě nepřekvapila a zepředu mě oproti konceptu zklamala.
Volvo má být prostě kus auta se severským závanem, S/V60 mi přijde tak trochu jako 159 s ošklivým předkem (myslím charakterem ne vzhledem).
Celá šedesátková řada vyhoví jako dvousedadlové auto, ale manažerovi bych jí ve firmě nekoupil. Stylem mě nepřekvapila a zepředu mě oproti konceptu zklamala.
Volvo má být prostě kus auta se severským závanem, S/V60 mi přijde tak trochu jako 159 s ošklivým předkem (myslím charakterem ne vzhledem).
Pro mě je Volvo pořádnej kus auta a začíná sedmdesátkou (bez kažení si dopoledne) a nejlepším Volvem pak XC90, která naprosto věrně vystihuje seveřana.
Celá šedesátková řada vyhoví jako dvousedadlové auto, ale manažerovi bych jí ve firmě nekoupil. Stylem mě nepřekvapila a zepředu mě oproti konceptu zklamala.
Volvo má být prostě kus auta se severským závanem, S/V60 mi přijde tak trochu jako 159 s ošklivým předkem (myslím charakterem ne vzhledem).
Celá šedesátková řada vyhoví jako dvousedadlové auto, ale manažerovi bych jí ve firmě nekoupil. Stylem mě nepřekvapila a zepředu mě oproti konceptu zklamala.
Volvo má být prostě kus auta se severským závanem, S/V60 mi přijde tak trochu jako 159 s ošklivým předkem (myslím charakterem ne vzhledem).
To už jsi psal 😄
No jo...má to Svět motorů nějaký pokažený 😄
já musím souhlasit - S60/V60 splňuje atributy rodinného vozu jen s maximálním sebezapřením (nebo nekritickou láskou ke značce). Podobně jako v případě předchozí generace 60/70/80, u které byly cílové skupiny velice hezky (minimálně teda marketingově) poděleny (něco ve stylu pre-family/family/post-family), je to i s aktuální generací - obě generace S60 se soustřeďují na dvě místa vepředu, ty zadní jsou spíš do počtu (u kombíka V60 je praktičnost o chlup lepší, ale stále žádný zázrak).
Na druhou stranu spousta lidí je ochotna obětovat prostor výměnou za znak na kapotě (bavíme se o základních fleetových modelech), a tato cílová skupina je holt často rozhodující. Skoro každý sice ve svých snech jezdí zásadně s S60T6 R-paket, v reálu si ale koupí S60D5 (nebo nafasuje S60D3 😄 )
Na druhou stranu spousta lidí je ochotna obětovat prostor výměnou za znak na kapotě (bavíme se o základních fleetových modelech), a tato cílová skupina je holt často rozhodující. Skoro každý sice ve svých snech jezdí zásadně s S60T6 R-paket, v reálu si ale koupí S60D5 (nebo nafasuje S60D3 😄 )
Souhlas Emele, nevidím nic, co by z mainstreamu mohlo BMW řady 3 ohrozit. To, že malé prémiové sedany jedou je vidět nejen na prodejích, ale i na stále stejném odstupu z hlediska techniky včetně motorů právě od běžných sedanů.
Ten kdo uvažuje o Mondeu nebo Passatu nezajde do salonu BMW se seriozním zájmem o trojku a naopak. Nebo se snad spokojí někdo s dražším oblekem od OP Prostějov místo základního Bosse? 😉
Ten kdo uvažuje o Mondeu nebo Passatu nezajde do salonu BMW se seriozním zájmem o trojku a naopak. Nebo se snad spokojí někdo s dražším oblekem od OP Prostějov místo základního Bosse? 😉
Naopak, doporučil bych oblek z Prostějova a na bosse si v něm hrát, obráceně je to dokonalá křeč >😁 😉
To u vás na vsi frčí? Boss? 😄
Nechápej to tak vyhroceně, celkové okolí středních prémií je jim sevřeno těsně kolem krku, jak píši - pod pantoflem. Vždyť i ty bys dal přednost X3 před 3...
To u vás na vsi frčí? Boss? 😄
Nechápej to tak vyhroceně, celkové okolí středních prémií je jim sevřeno těsně kolem krku, jak píši - pod pantoflem. Vždyť i ty bys dal přednost X3 před 3...
U nás na vsi frčí montérky, v Bossovi se špatně čistí jímky 😉
Nechápu to vůbec vyhroceně...z mého pohledu není X3 alternativa, dokonce ani Audi. Po FL určitě M-B, ale hlavně větší bratr z vlastní stáje, tedy BMW5.
Nechápu to vůbec vyhroceně...z mého pohledu není X3 alternativa, dokonce ani Audi. Po FL určitě M-B, ale hlavně větší bratr z vlastní stáje, tedy BMW5.
Jak jsem s tebou částečně nesouhlasil pod GT 86, což ale bylo dáno spíše nepochopením sdělení a příliš rychlou rukou na klávesnici, tak zde to mohu jen "podepsat". Velmi přesné shrnutí trendu doby. :yes:
Teď mne tak napadá, že u mne nastane očekávání toho, co s tímto zástupci prémie "provedou". Možná můžeme očekávat "velké rány" automobilového průmyslu. Jo, těšim se. Třeba ten autosvět už nebude jen horší.
Teď mne tak napadá, že u mne nastane očekávání toho, co s tímto zástupci prémie "provedou". Možná můžeme očekávat "velké rány" automobilového průmyslu. Jo, těšim se. Třeba ten autosvět už nebude jen horší.
Temer dokonala analyza problematiky, az na tu recnickou otazku... Prosim, jen ne tu X3ku... ta se vazne nikomu libit nemuze, ta predesla byla chutak oskliva, ale tahle uz chtela byt hezka, a stejne dopadla osklive. Kdyz uz, tak radeji nadupanejsi X1ku, ale porad se mi zda byt 3er ta smysluplnejsi volba, nejlip v kupecku! :yes:
Pre mna bolo BMW vzdy znakom tychto hodnot - R6/zadohrab/manua/sportove jazdne vlastnosti/atmosfericka pila - a pre M Vysokootackovy motor, aj ked to posledne nebolo vzdy pravidlom, takze aj ked bmw pomali upusta od svojich tradicnich hodnôt a nastupuje turbo era(a rôzne ine blbosti), pre mna pripada do uvahy jedine 335I z manualom a M paketom, 335I preto ze mam s tymto motorom skusenost a nepochbuje o jeho kvalitach (aj ked ma turbo) a zaroven preto ze je to jedina R6 v ponuke 😉
Dobrý den,
všude se tvrdí, že nové trojkové BMW bude mít pouze přeplňované motory. Proto mě zaráží fakt u 320i, že má zdvihový objem 1997 ccm. Je to opravdu foukaný motor nebo se BMW vzpamatovalo a dalo aspoň jeden atmosferický motor? Dle kroutícího momentu bych tipnul, že je to fouknutý, ale podle výkonu motoru se mi to zdá málo.
Předem redakci děkuji za odpověď
všude se tvrdí, že nové trojkové BMW bude mít pouze přeplňované motory. Proto mě zaráží fakt u 320i, že má zdvihový objem 1997 ccm. Je to opravdu foukaný motor nebo se BMW vzpamatovalo a dalo aspoň jeden atmosferický motor? Dle kroutícího momentu bych tipnul, že je to fouknutý, ale podle výkonu motoru se mi to zdá málo.
Předem redakci děkuji za odpověď