>:D Pierwszy raz to widzę >:D Jest super :yes: Mój wujek jeżdził Maluchem od 1978 do 2005. Jednym i tym samym Fiatem. Co prawda silnik wymienił, remontował auto. Normalnie eksploatował 126p na co dzień >:D Jak będę widział wujka, to puszczę mu ten teledysk :-)
Jeszcze jakiś czas temu można było spotkać Malucha na polskich drogach z subwooferem. Najpierw było słychać "ums ums ums ums !!!" Póżniej nadjeżdżał Mały Fiacik.
Sam pamiętam jak się w kilka osób się pakowaliśmy do Małego Fiata i jechaliśmy na dyskotekę >:D
W latach 80-tych ciężko było kupić Fiata 126p. Na giełdzie kosztował 2 razy niż w salonie. Najpierw trzeba było dostać talon na Fiata. Tylko członkowie PZPR mieli talony na auto. Jak ktoś miał już talon, to wtedy mógł kupić wymarzone 126p. Ludzie też wpłacali pieniądze na książeczki PKO i czekali kilka lat na Malucha. Niektórzy już się nie doczekali na wymarzonego Fiacika.
Wtedy nikt nie myślał o crash testach. Każdy Polak był wtedy dumny z posiadanego Fiata 126p >:D
Nebyl. Bis-ka má sice motor na ležato (otočený o 90°) ale ne boxer! A tady je důkaz [odkaz] jak vidíš výfukové svody a karburátor jsou jen na pravé straně a uprostřed je jen blok motoru s klikovkou. V levo je chladič.
Boxer byl Puch Steyr ale ten byl vzduchem chlazený [odkaz]
Mě by zajimalo jak by při stejné rychlosti dopadlo auto s předsazením do deformovatelné bariéry. Ta deformovatelná část bariéry by asi kus nárazu utlumila, ale na druhou stranu by stejná síla která působila v tomto testu na celou plochu přední části, působila jen na "polovinu" přední části. Asi to nebude daleko od pravdy když sem dám crash test Seicenta.
tohle bylo podle videa 40km/h, navíc s figurínou.. asi holt někoho zajímalo, co se s figurínou bude při nárazu dít, tak udělali tuhle zkoušku...
navíc Auto motir und sport nemá pověření dělat homologační zkoušky.. tohle byla prostě nějaka "zkouška pro novináře". Jinak automobilka sama si dělá jako součást vývoje zkoušky různých, i nestandartních konfigurací.
Jinak ano, při EHK94 i čelním u EuroNCAPu je přesazení 40%
A podle jakého předpisu proběhl tento test? Nebo si auto motor sport nastavil vlastní podmínky? Pokud se jednalo o EHK12 tak tam nemá být ta figurína. Jinak dík za info... já do teď myslel že předsazení je 50%.
Náraz do pevné bariéry v 50 km/h se 100% překrytím.... neboli nárazová zkouška podle předpisu EHK 12. Stále platný homologační předpis, ale díky zavedení EHK 94 již nepoužívaný.. Nejsou při něm dummies, neměří se tedy žádná biomech. data.. Kritériem je posunutí sloupku řízení ve vodorovném a svislém směru.. Limit je 5 palců, tedy 127mm..
EHK 94 je deformovatelné bariéry v 56 km/h, 40% přesazení, dummies na palubě, atd.
V předmětném testu nebyl polský Fiat 126p, ale původní italský Fiat 126 s motorem 600ccm a plátěnou střechouch, která prevděpdobně ubírá na torzní tuhosti karoserie, ale na výsledky testu nemá až tak velký vliv.
Přední část naopak kinetickou energii pohltila na svoji dobu dobře. Nebyl ohnutý ani A sloupek nebo zlomený prah!
Součástí deformační zóny je i rezervní kolo které je uloženo v přední části kufru na stojato a napříč. Vedle rezervního kola je ještě baterie.
Náraz tlumí velmi dobře kola přední nápravy která se zapřou o sloupek dveří.
Zásadní problém byl utržený pás a ohnutý sloupek řízení a neodpustitelná je i absence hlavové opěrky kterou měly až poslední Polské verze EL a ELX!!! A ty se vyráběly tuším od roku 1994 tedy prakticky po celou dobu produkce chyběla!
I tak si myslím, že na svoji dobu měla kaoserie 126 slušné deformační schopnosti a nebýt utrženého pásu jistě by výsledek dopadl jinak. V tomto modelu ještě nebyly ani samonavíjecí pasy, které pozdější kusy již měly.
Další poměrně důležitý fakt je ten že crash test proběhl kolmo do pevné překážky celou plochou přední části a ne s předsazením 50% jako je tomu dnes.
Jinak tyto testy beru vždy trochu s rezervou... zejména pokud jej dělá ADAC (není tento případ)
Vzpomínám na crash test trabantu který udělal ADAC a Trabi v něm naprosto pohořel.
Jáke však bylo překvapení když stejný crash test provedl později někdo jiný a zjistilo se že na svoji dobu na tom Trabant nebyl zle a dokonce předčil i VW Golf první generace!!!
V tomto testu se Fiat 126 porovnával s Citroenem 2CV, Renault 4, VW Beetle, VW Polo, Renault 5 a Fiat 127.
Foto všech vozů: [odkaz]
Výsledky testů:
1. Polo / 19 trestný bodů (dále jen TB)
2. 2CV / 20TB
3. 127 / 25,5TB
4. R5 / 27,5TB
5. R4 / 31,5
6. Beetle / 46TB
7. 126 / 53,5TB
Opravdu pozoruhodný výsledek 2CV že :-)
Zde ještě fotografie posunutých pedálů a ohnutého sloupku řízení: [odkaz]
Zdeformovaná přední část [odkaz]
A detail průletu předním oknem [odkaz]
Každopádně díky za článek a pokud se autor nebojí rád jej svezu případně zapůjčím auto někde na parkovišti ;-) Samozřejmě bez crash testování >:D
Ale byla ;-) lehce štrejchnul o hranu zdi auto se otočilo o 180 stupňů.... chytl to elegantně na roh karoserie. Nebylo to předsazení ala NCAP 50% to by vypadalo o dost hůř :-)
není tak hrozná jak se zdá. předmětný crash test byl do pevné bariéry celou plochou přední časti. Kamarád boural se závodním maluchem při rychlosti 50 km/h a přežil to bez ztráty kytičky. Pravda měl rám ale ten se prakticky nijak neprojevil protože se karoserie na tolik nedeformovala. Auto dopadlo takto [odkaz]
tedy s předsazením to není taková katastrofa ;-)
deformaci karoserie zastavilo levé přední kolo, ohnul se sloupek řízení a volant vyrazil čelní sklo.
Miluju když se lidé otáčí, mavajjí, tleskají nebo se jen smějí... každá jízda s maluchem je velký zážitek. Mám i o mnoho modernější auto, ale i tak považuji malucha za nej auto které jsem kdy měl... srdeční záležitost. Pomalu dokončuji stavbu závodničky: [odkaz]
a tento renovace teprve čeká: [odkaz]
Rád bych si pořídil ještě starou dobrou "pětistovku"
Zde přikládám odkaz na náš web [odkaz] napsal sem i pár článků ;-)
Tyhle auta defacto bez kapoty bohužel vykazují dost mizernou úroveň bezpečnosti to se nedá nic dělat. Nutno na to pohlížet tak, že je to pořád bezpečnější než na motorce. V takovým smartu kde první deformační zóna jsou řidičovi nohy bych taky nechtěl bourat a to je o poznání modernější auto.