Premiéra nového C-MAXu je sice potvrzena na frankfurtský autosalon, do prodejen Fordu se však první vozy nedostanou dříve než ve druhé polovině roku 2010. Nabídku poprvé rozšíří také sedmimístná verze s bočními posuvnými dveřmi.
Venga by měla být na platformě Cédéčka. C-Max vždy byl na platformě fíkusu. Ano, Venga bude menší, ale neřekl bych přímo o segment níž. Délka není vše.
Nic proti Fordu nemám, Fikus byl vždy můj oblíbenec. Jenže:
1) facelift fikusu opravdu i podle mě proběhl ve stylu jak to udělat levněji aby to nešlo poznat. Udělat to levněji se evidentně povedlo, aby to nešlo poznat, to už u fordu nezvládli... čili současné zpracování interiérů (materiály+kombinace+zpracování) jedna velká tragédie. Trend má bohužel špatný směr.
2) kýčnetic design myslím netřeba dál komentovat, snad jen že Peugeot začíná konečně mít konkurenci >:-[] . Je ale pravda, že vzhled by pro mě asi nebyl překážkou tenhle vůz koupit, pokud se jej opět podačí "jízdně" vyladit.
Mimochodem Focus vystavený na autosalonu 2009 měl křivě usazenou přístrojovou desku. U dveří spolujezdce byl mezi dveřním panelem a přístrojovkou mezera na celý prst!!! Opravdu vizitka pečlivého sestavení ;-) Sedadla Ford také zatím moc neuměl.
Tak to se velmi mýlíš lifte, tenhle efekt funguje... a to naprosto nezávisle na jakékoli "zidealizované" značce...
Desing, který "funguje" rychle a masově-atraktivně, vyznívá velmi často a relativně brzy kýčovitě, nesoučasně a občas až trapně... :-!
New Edge měl nápad, byl jiný, než ostatní apřitom dokázal odlišit jeden model od druhého. Kynetic je prvoplánovitý a prvolíbivý, lehce okoukatelný. To není jen slovo, je to něco, co funguje. Pokud kolem tebe projede Fiesta 3x a ty se za ní 3x koukneš, ale jak projede počtvrté a tebe to ničim nezaujme, protože cokoliv je na tom předvídatelné, tak je něco špatně. Samozřejmě lidé si auta kupují podle toho, jestli je osloví na první pohled a líbí se jim a to se jim Fiesta líbí, ale po roce až dva už neosloví, prostě bude to jen ta Fiesta.
Dá se to nazvat NADČASOVOST. To rozhodně ani jeden Ford v současné nabídce nesplňuje, ještě možná C-max
Víš co to znamená skvost? Focus bude vypadat jako nafouklá Fiesta, tedy samá hrana, samá křivka a za 14 dní okoukaný. Vizuální skvost Focus mk1 překonán nebude.
Tak nam to naznacuje vzhled noveho fikuse, ale jeste prilis je to dnesni styl. Proto se to nekterym zda jako prifouknute Ka,Fiesta anebo Smrskly Smax. Jenze podivejme na tu prid, tam se chysta neco dost zajimaveho. Kdyby zmizela svisla dira s logem a nahradilo ji neco vertikalniho po stranach a v tom samostatne logo, byla by z toho pekne dlouha kapota vychazejici z typickeho lichobezniku chladici mrize - a radikalni zmena stylu, navic navleknutelna na nektere starsi modely. Ten slozite tvarovany plast kolem chladice dava tusit taky nejake zajimave napady, bud pro drazsi verze nebo pro budouci radikalni facelift. A ten muze prijit rychle. Nadruhou stranu se ford stale snazi jen o vyvoj osvedcenych predchozich zakladnich napadu a tvaru. Nepousti se do radikalnich zmen, jako treba renault s megane nebo dnes i opel se svoji astrou. Vsimli si totiz ze minimalni posun pryc od uspesneho stylu je treba u VW nejosvedcenejsi recept, jak nakrmit nevyzpytatelne chute zakaznika. Meli si ale presto radsi zachovat neco z new edge design, kde nebylo tolikruznych prolisu a uzkych prolisvanzch pruhu. To byl proste cisty, robustni a dlouhodobe poutavy styl.
Design bud funguje nebo nefunguje, nejake okoukani je mozna jen pojem virtualnich diskuteru. To ze ten design je dobry jen dokaze reakce zakazniku, o okoukani mluvi jen lidi, kterym uspech tohoto designerskeho stylu asi vadi, jako jim asi vadi uspech samotneho Fordu.
Kinetic Design je velmi povedeny a stejne originalni jako New Edge a v mych ocich New Edge i prekonava.
Etalon je iba z hladiska jazdnych vlastnosti. Ostatne riadne pokulhavaju, napr. prakticnost, variabilnost interieru, etc... alebo su len priemerne.
Iste - dnesna paleta motorov fordu (jedno, ci fiesta, focus/cmax, mondeo, zvysok) je uz voci konkurencii uplne zastarana. Proste downsizing este nestihli.
No bohuzial je to novy ford. Teraz ma uz rok. Ale vrzgat zacal od 5tis. km. Stlpiky, vyplne dveri, sedacky, stropny tapacirung, plasty okolo budikov, okna, tesnenia okien, atd.
Mal som ho rozobraty, a vacsinu veci som vytlmil. Ale aj tak ma zarazaju rozne veci, hrdzavejuce hlavice skrutiek, plynove vzpery 5-tych dveri, po roku ani stopa po maazani, plus ich korozia, nie velka, ale nove auto by to nemalo robit. A skusal som rozne fokusy a je to podobne, niekde viac, inde menej.
Navyse si myslim, ze tie po facelifte, t.j. rv 08 a dalej su na tom horsie ako tie predtym.
Ked si prejdete nejake uzivatelsek fora focusov, takmer kazdy majitel riesil vrzganie.
Design interieru neriesim, ten po FL sa celkom da. Tak isto napravy su pomerne hlucne, najma pri prejazde nerovnosti sa ozyva buch-buch (je to len o zvyku samozrejme).
Uznavam, ze asi mam menej podareny kus, ale co som skusal ostatne (pred fl, aj po fl), tak to nie je tiez o vela lepsie ako u mna.
Na druhu stranu, zatial je spolahlivy a bol je pomerne lacny.
Osobne by som vsak fordu doporucil vyrazne zapracovat na kvalite spracovania interieru. Ta je naozaj mizerna. Tak isto aj detaily dotiahnut.
V podstate uplne priemerne az podpriemene auto (ford ma podla mna lepsiu image ako skutocnost), s nadpriemernymi jazdnymi vlastnostami. To je ale podla mna malo na dnesnu dobu.
Jo, ale dnesny focus sa zacal vyrabat v r. 2004, napr. ako octavka, od 08 je facelift, ktory podla mna prebehol sposobom, "uz vieme, kde sa da usetrit, tak usetrime, ale zamaskujeme to".
Tak to zase prr. Vem si první Sierru a vedle ní dobové konkurenty, a pak suď. Snad na všechny Escorty i Focusy se dá pořád dívat. Já bych Fordovy úlety hledal jinde. Nikdy ale nekopírovali jedno auto od druhého v dnešní míře. Z toho nebude nic dobrého. Postavili byste si rodinný barák jako zmenšeninu Tesca nebo Kaplického knihovny? A nejvíce mě .erou ty nesmyslné pojmy vlastní výroby: New Edge, kinetický design. Co to vlastně je?
Ještě více než GM propadl na US trhu Chrysler. (V absolutních číslech ovšem GM.)
Srpnové prodeje v USA:
[odkaz]
Z velkejch hráčů (kterážto množina dozná v dohlednu značných změn) se Ford zvedá nejrychleji.
Obecně, trefovat se do US Fordu je už pár měsíců náběh na faux-pas (klaun RayBan by mohl vyprávět), protože od nich to je poslední dobou jedna dobrá zpráva za druhou.
A trochu OT:
Včera Moody zvýšil FoMoCo rating o dva stupně.
Bill Ford se vyjádřil, že by si přál, aby Alan Mulally zůstal na pozici CEO FoMoCo, jak dlouho jen bude ochoten. (Snad už to nezakřiknu, když řeknu, že po Boeingu je Ford už druhým zářezem na Alanově pažbě, mluvíme-li o společnostech, které postavil na nohy.)
Dalsi neprukazne kecy, ty alergicke testy jsem videl jen u Volva (patri Fordu) a to ne od TUV, u BMW, Renaultu nebo PSA, VW nikde jsem je nevidel ani na letaku, ani pred 30 lety nebo v roce 1994, ani hlavne ne v soucasnosti.
Které značky definitivně prodal? To je jako říci, že pod VW groupe se nepočítá v té celkové tabulce Seat, protože klesá. Pokud se dají Renault a Nissan dohromady, což by tak mělo být, tak se Ford se se značkami ani bez nechytá.
Co ten odkaz? Co s ním? Šrotovné zkončí a bude po srandě.
Tak dizajn od Forda počínajúc Fiestou skutčne nemusím, ale u MPV sa počítajú iné hodnoty - vnútorný priestor, variabilita, praktickosť, jazdné vlastnosti, pohodlie, hospodárnosť. Dizajn až potom.
ford začínal jako výrobce masovek a drží se toho jako čert kříže. masovky pro sociály táhnou 90% prodejů. Frantící mají zatím ještě něco jako individualitu, němci si drží kvalitku..., ale až bude jednou globalní celosvětová unifikace, tak budeme všichni jezdit jenom v nějakým tom XX. kinetickým designu a vybrat si pak budeš moct jenom barvu:-(
však taky hnus velebnosti. Ford je mistr v tom jak udělat auta co se moooc líbjej, ale jenom chvíli. Stačí se podívat jak dnes vypadá siera, escort, mondeo 1. generace nebo focus. Hrůza děs. Ale v ten moment, když se lidi zmasírujou kampaní, tak pak uchcávaj z kinetickýho designu blahem
Když si jdeš koupit ford, tak se s tím holt smiř. Vevnitř je to hrůza a že holt sem tam něco vrže? Buď rád, že to aspoň drží pohromadě (většinou). Ale ten vnější design - to je to co budeš přece ukazovat doma v ulici.
Když chceš kvalitu interiéru, tak si jí holt musíš zaplatit u VW nebo u žabožroutů
Ford na autech šetří a dělá je jenom na design - ten totiž v US prodává a do evropy už se tento trendpodařilo také prosadit. Na interiérech je to nejlépe vidět. Ty věci, které už tak vidět nejsou se projeví později (např. totální nespolehlivostí focusu, na kterých se po 6 letech sype všechno)
Nečti pořád jen letáky. Tyhle alergické testy dělá Volvo snad 30 let! Renault tohle psal v letácích v roce 1994, že mají na alergeny, vůni atd. přímo team odborníků. Totéž má koncern, PSA... dnes všichni! Na tomhle si nezakládají snad už jen Číňané.
Osvědčení TUV a Britskou certifikaci mají dnes i jarmilky.
Zpracování interiéru Fordu nedosahuje kvalit např. VW a i materiálově tak dobře nepůsobí. I Peugeot nebo Renault to zvládají lépe. Pokud se porozhlédneš po palubní desce Focusu, tak ta solidnost tam není tak výrazná, působí to díky pochromování snad 90% ploch jako navoněné pozlátko.
Není to zlé, ale není to rozhodně to nejlepší. O tvarech v Ka nebo Fiestě připomínající film Vřískot netřeba mluvit.
Jasně, budeš moci, ale až po patnáctém září. Do té doby bys tím ještě spáchal přestupek. Auto ti zůstane jako N1 i bez mříže, v duchu současného zákona.
Dobrá, ale pokud chceš srovnávat prodeje a z nich plynoucí zisky, tak se podívej na globální výsledky. To je jako říct, že Škoda je v propadu proto, že v ČR klesají prodeje a nepodívat se na celkový výsledek.
Ford celosvětově propadl snad po GM nejvíce ze všech.
Renault nedopadl tak špatně jak se očekávalo, samozřejmě zaznamenal pokles v Neměcku a GB, stejně jako ostatní Fr značky. Je otázkou času kdy se jim bude opět dařit.
Je videt jak jsi taktne odvedl pozornost od EU, svetovy trh ovlivnuje hodne veci, treba to jak hodne kdo proda v US, kdyz tam nic neprodavas, tak te tamni krize vubec neovlivni. Ale spravne rikas "mel", uvidime jak to bude na konci roku.
Musel bych hledat. Nemusíš jen vychvalovat přímo slovy "Fiesta je mistr světa", stačí napsat "Fabia je podstatně horší auto než Fiesta a (aby to tak nevypadalo tak dodat) Ibiza". Přitom každý, kdo si sedne do Ibizy a ťukne do palubní desky, tak ucítí dutý zvuk, jistou neserioznost, přitom Fabia má ač trochu sterilní, tak dokonalý interiér. Srovnání jízdních vlastností sice hraje prim pro Ibizu, ale to nestačí na ten zbytek. Z čehož jasně vyplyne, co preferuješ. Osobně bych si Fiestu nekoupil pro její exteriér a interiér, možná lepší jízdu, ale kdo bude s normálníá verzí jezdit na plno? 90% bude přeskakovat výmoly ve městech a tam odezva od volantu je na nic.
A dalo by se pokračovat ...
Vzhledem k tomu, jak se často vyjadřuješ a nesmyslně kritizuješ např. Fabii apod., tak rozhodně Fordu. Samozřejmě na našeho spadlého výtaha nebo Ádu rozhodně nemáš, to buď klidný ;-)
Ale dotýkat se jich a spočinout na ně okem. Také to znamená, že musí vypadat, nesmí vrzat atd. V této kategorii prostě Ford na VW nemá a tímto stylem palubních desek z cirkusu ještě dlouho mít nebude.
Prostě je takovej ten popík co hrají na Impulsu. Lidé to chtějí tak jim to dáme. Francouzi to se svou hrdostí ještě nepochopili. Třeba na to dojedou, ale za mě díky.
[odkaz]%20Focus%20RS… />
Kde? Plocha zde plynule navazuje na sklon zadního okna, lomí se a plynule přechází do plochy pro SPZ.
FR-V má plochu nad SPZ (nemyslím tu chromovanou lištu sloužící pro držení osvětlení) vyčnívající v řádu několika mm nad plochu SPZ.
Rozdíl v C-maxu a FR-V je v tom, že plocha není zcela svislá a chybí jeden zlom. Celkově to včak můj FR-V evokovat, navíc v kobinaci s dynamikou obou tvarů. Tyto zástupci MPV jsou si více podobní než například C-max/Scenic/Picasso.
Dynamické boční linie boku a hlavně nad prostorem SPZ rovná svislá plocha mírně vystupující nad celkový boční profil typická pro tento C-max a např Fiestu a mnoho dalších Fordů, které přišly s tímto prvkem až po FR-V
Bavíme se o třídě rodinných MPV a tam hraje interiér významnou roli / nemyslím tím jen jeho design /. Ale každý preferuje něco jiného a až budeš řešit koupi MPV, tak přeji šťastnou ruku. Jinak jako etalon bych spíše nazval Scenica.
No vzheledem k tomu, že 99% času s autem trávíš v jeho interiéru a pak největší položka při provozování auta je palivo, tak se není čemu divit. Dle tvé teorie bychom jezdili všichni v Lotusech a nebo naopak v Maybachu.
Pro mě dělá Ford nejhorší interiéry / viz Mondeo / a jeho design je hodně kýčovitý. Prostě bych si v tom autě nezvykl. U benzínu mně chybí maloobjemové turbo. Diesly mají dnes všichni srovnatelné, navíc už s nima končím. Je to ale jen můj pohled.
A ještě poznámka k interiéru... Ten je po ergonomické stránce a zpracováním velmi dobrý, dokonce tak, že v upravené podobě je použitý i ve Fordu Kuga. Ale objektivně vzato VW má interiéry kvalitnější, ale hodnotícím kritériem pro většinu kupujících bude nejspíš motor, jízdní vlastnosti, prostor a pohodlí a následně až interiér. I když mám pocit, že většina kupujících preferující VW nejdřív nakoukne do interiéru, pak skoukne položku spotřeba a až následně řeší jak vlastně auto jezdí >:D >:D >:D Samozřejmě bráno s lehkou nadsázkou, ale něco na tom určitě bude ;-)
Bla, bla, bla a fakt, že je vždy skloňován jako etalon MPV v nižší střední si jaksi přehlídl... A btw. kdo je na tom s kvalitou mizerně vyšlo najevo cca před rokem, kdy se jako věčný pacient v autoservisu v testu Autobildu proslavil VW Touran, kde byl suveréně poslední (mezi dalšími třemi produkty VW) :-) A k motorizacím bych nedoporučil jen 1,6 benzin, který je jinak ve Focusu výborný, ale v těžším C-maxu už tolik nestíhá... Jinak diesly pocházející ze spolupráce koncernu PSA jsou perfektní a benzinové od Mazdy 1,8 a 2,0 taktéž... Takže se v autech asi jen dost neorientuješ >:D
Tohle je Škoda 706, má masku typickou pro škody té doby, např. Octavia, ty chytráku. Odkazovat na tento důstojný kousek historie a snažit se být vtipný je jistě spojeno s nějakým komplexem. :no:
Hoj. Opět se ptám mimo tém, ale budu rád pokud mi někdo řekne, jestli jsem to správně pochopil. Na novinkách dnes psali,že si budu moct z auta vytánout tu podělanou mříž, která zůstala po nějakém podnikateli v autě, když jsem ho kupoval. To znamená, že opravdu nemusím volat do Renaultu a za to, že mi povolí jí sundat nemusím zaplatit 5000? A ani nemusím na úřad kde by po mě chtěli 2000kč, za přestavbu a ani nemusím znavu ne technickou? Prostě si ji vytáhnu a hotovo? Chápu to správně? Mám Scénic II a je to N1, ale normálně 5-ti místné.
Prošel a projel jsem si všechna současná MPV v této třídě a do C-Maxu bych nešel. Je pravda, interiér má asi nejhorší. Ford se ještě rodinné MPV musí chvíli učit. Navíc nemá za normální peníze slušný motor a k tomu kvalita fordu.
Novy C-Max me prekvapil umirnenosti detailu karoserie, kde tvarove podle meho vladne u Fordu stale S-Max.
Nektere linie zvlaste zadni casti mi zlehka pripominaji Hondu FR-V, celkove bych rekl, ze vysoke boky budou spatne fungovat se zakladnimi rozmery kol. Predni cast mohla ziskat vice osobitosti, obzvlaste tvar vykrojeni falesnych nadechu u mlhovek je tak trochu asiatsky.
Ford podrzel fotky interieru, ktery v mnohem napovi, zda bude v pristim roce planovena 3. rada Focusu moci konkurovat VW nejen na poli podvozku, ale take vnitrnim usporadanim a volbou materialu.
Zbrusu nova preplnovana zazehova 1,6 bude podle Autoexpresu pokryvat pro zacatek vykonove rozpeti 150 a 180HP, da se ale ocekavat i soft verze s cca 120HP. Pokud se motor povedl, vyrazne se snizi, pripadne eliminuje naskok konkurence pouzivajici mensi preplnovane ctyrvalce.
Pres nektere vyhrady k designu C-Maxu ho spatruji povedenejsim nez kratky Scenic a Verso, presto puvabu C4 Picasso nedosahuje.
Golf Plus, proti kteremu vyjede petimistna verze bude jeste minimalne 2-3 roky jezdit na polovicni generaci, to same se zrejme stane u Touranu, kde by mel byt predstaven v nejblizsi dobe sice novy model, ale take spise pulgeneracni.
Zafira prijde v novem havu nejspise na konci pristiho roku, proto by se dalo predpokladat navyseni poctu prodanych malych MPV Fordu.
Dalsi zajimavy model Fordu by mohl vyjet v letech 2010-11 a to B-Max na podvozku Fiesty, tam by se teoreticky designeri mohli odvazat vice.
Souhlas, interiérem Focus zaostává nejen za Golfem, ale jízdně je to auto ve skvělý pohodě. A žádný vrzání a skřípání jsem tam nezaregistroval, jezdil jsem ve třech Focusech II různého stáří a s různými motory.
Docela se těším až budou mít ten svůj turbobenzín, ten tam bude hodně pasovat.
Vypadá to celkem dobře! :-) Ještě že teď prodávám svého C-MAXe, až budou prodávat tohoto nového, tak by cena klesla ještě více... No tak až mě jednou přejdou ty choutky na rychlý, schopný a zábavný HotHatch (který jsem si teď objednal místo C-MAXe), tak si na důchod zase něco takového rád koupím ;-) To pohodlné nastupování mi bude zřejmě chybět, ale zase je to vykoupené vyšším těžištěm...
Jak můžete hodnotit vzhled auta podle předběžných obrázků?!V Lipsku byla koncepce a ta byla parádní!Pokud se moc nezmění její základ tak to bude zase Evropský tahoun v dané třídě.
Mockrat jsem s FFII. nejel, ale nedosahoval kvalit interieru G V. to je neoddiskutovatelny fakt. Presto mi prisel jako slusne auto. A hlavne s cenovou politikou Fordu lovi klienty, kteri by se rozhlizeli o segment niz. A to je fajne ;-)
presne tak, mam doma soucasny model c-maxe a taky se mi designove libi vic nez tento...podle me ma soucasny daleko atraktivnejsi predni mlhovky a zadni svitilny
Ajo >:D To je slepota proboha >:D Je pravda ze soucasnej Focus nepatri mezi absolutni interierovou spicku, osobne sem se ale s vrzanim nebo podobnymi zavaznymi nedostatky nesetkal, mozna ma jen smulu na spatnej kousek. Na jeho obhajobu ale muzu rict ze i pres nedavnej facelift neni soucasna generace zadnej mladik, novej uz klepe na dvere. A verim ze novinka uz si podceneni kvality interieru nedovoli.
by som na kvalitu. Bo u sucasneho focusa, je daleko horsia ako ma ford image. Najma interier je dost nekvalitny (spracovanie, vrzgajuci int., vrzgajuce sedacky, tesnenia, etc.), ani ostatne detaily nejako nevynikaju.
Tak snad s tym ford nieco urobi v novych modeloch.
Jedine co ford naozaj vie a v com vynika je jazda a jazdne vlastnosti. To je super a perfektne. Kto ale ocakava aj nieco ine, bude sklamany, tak ako ja.
Ocakávaný dizajn. Nijak prekvapujúci a celkom logický dizajnový posun. Ako uz bolo spomenuté v clánku, po Fieste sa zrejme budú opicit i dalsie nové modely Fordu. C-Max ma nenadchol, ale ani nesklamal. Ak by som ale mal zálusk na C-Max, neviem, ci by ma táto novinka odradila od kúpy súcasného modelu. Asi nie.