Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PSA napřesrok očekává pokles evropského automobilového trhu

Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën očekává v příštím roce pokles evropského automobilového trhu. Uvedl to dnes generální ředitel společnosti Philippe Varin.
Zpět na článek
1. 12. 2011 22:55
2. 12. 2011 09:18
1. 12. 2011 20:06
Citroën DS3 Cabrio
Peugeot a Citroën jsou moje nejoblíbenější značky, tak doufám, že problémy s odbytem rychle zmizí. Pomoci by mohl i další dozvoj DS
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - matii
1. 12. 2011 20:16
Re: Citroën DS3 Cabrio
JJ ale jako by se to v poslední době obrátilo. Dříve premiový Peugeot je v poslední době tak trochu zanedbáván a zatímco Citroen dělá jedno atraktivnější auto než druhé, Peugeot krom 508 je takový nemastný-neslaný viz facelift 308. Pěkný, ale nudný. Snad to trochu napraví 208ka, která vypadá celkem slušně.
1. 12. 2011 21:10
Re: Citroën DS3 Cabrio
Spíš bych řekl, že se to vrací ke kořenům.

Peugeot vždycky dělal konzervativní, robustní a jednoduše elegantní (ve výsledku obvykle velmi krásná, protože Pininfarinou navrhovaná) auta a prokládal to něčím sportovním. Právě taková je dnes 508: elegantní, s nápadem a přitom konzervativní. Sportovní stránku dnes zastupuje výjimečně povedený RCZ.
Citroën byl naopak vždycky ta avantgardnější, designem i technikou odvážnější značka. V 90. letech to tak úplně nebylo, dnes už je zase všechno jak má být, viz celá řada Picasso, všechny model DS a samozřejmě i hydropneumatické C5 a C6.

Já bych řekl, že PSA je na správné cestě u obou značek :yes:
Avatar - Hammunasakra
1. 12. 2011 22:32
Re: Citroën DS3 Cabrio
Přikyvuji... :-)
1. 12. 2011 21:55
Re: Citroën DS3 Cabrio
PSA kabria umí. Už 206 cc byl úžasný počin. DS3 v bílé nemá absolutně chybu :yes:
1. 12. 2011 22:55
SICHROVAČKA
Tak sis to přečetl, zapamatuj, a příští rok s tím vydržíš na diskusích dobře do července... udržíš PSA v diskusní hře, a o to jde, ne?

Osobně se nedivím, že PSA očekává horší výsledky, Peugeot to sám holt neutáhne, a na pokusy o módní výDStřelky dnes čas tedy rohodně není.

Chvalme Peugeot, že se nenechává strhnout líbivou, pozlátkově povrchní cestou, a že se stále snaží vyrábět festovní klasická francouzská auta. Model 508, jakkoli proti Passatovi ve své třídě prakticky bez šancí, je i tak na úroveň francouzské výroby dobrou předzvěstí na lepší budoucí časy. Model 308 si v tichosti prošlapává kvalitní modernizovanou cestičku do eurogaráží, a úplná novinka, P 208 myslím velmi přesvědčivě ukázala zejména Riu, jak to v Evropě tlučou ti, co to umí. Do toho model 3008, jako hrana přijatelné crossoverové extravagance, a slušná MPV.

Žel to samé už se nejspíše nedá tvrdit o citroenu, modely neslané nemastné, modelové portfolio tříštěno do stran, tah na třídní branky nikde. Majitel DS4 se marně otáčí, jestli se za ním lidé otáčí, majitel C4 stárne společně s modelem rychlostí nadsvětelných neutrin... smutné.

Aby se tam nakonec nesmál ten třetí vzadu...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - abacus
2. 12. 2011 08:27
Re: SICHROVAČKA
Máme tu krízu, ktorá najviac preverí trh. Ľudia sa obzvlášť začínajú správať racionálne a racionálne s rozumom pristupujú i k nákupom. Už neplatí žiadne klišé o „dušiach“, subjektívnych dojmoch. Kupec chce tovar, ktorý mu za svoj peniaz poskytne najvyváženejší produkt.
To, kto nám poskytuje najvyváženejší produkt dokazujú stabilné predaje.
2. 12. 2011 09:18
Re: SICHROVAČKA
Myslím, že nejdůležitější je marketing, a je jasné, kdo ho má nejlépe zmáknutý a dokáže za velké peníze i v době krize prodávat průměrná auta...
2. 12. 2011 11:13
Re: SICHROVAČKA
Pokud prodává průměrná auta, ptám se, co prodávají ti ostatní?
2. 12. 2011 11:30
Re: SICHROVAČKA
Ostatní? Celkem logicky někteří prodávají nadprůměrná, jiní průměrná a další podprůměrná auta. Nejprodávanější je ten průměr. To je logické, ne?
2. 12. 2011 12:34
Re: SICHROVAČKA
V této obecnosti žádnou logiku nevidím, máš li chuť, rozeber to důsledněji, ale obávám se, že do totho se dá leda tak dobře zamotat.
2. 12. 2011 16:16
Re: SICHROVAČKA
Pokud je něco průměrné, musí být i něco nad- a podprůměrné, ne? To je celé.
2. 12. 2011 17:05
Re: SICHROVAČKA
Pokus se k tomu vyjádřit v návaznosti na Neryho. Ať se bavíme konkrétně.
2. 12. 2011 20:23
Re: SICHROVAČKA
Dobrý marketing dokáže dobře prodat i zboží, které by se bez něj prodávalo hůře (méně) popř. ho dokáže prodávat za cenu, která by jinak byla nedosažitelná.

Přičemž pod pojmem "marketing" nemyslím pouze ve smyslu reklamy, naopak do marketingu patří spousta dalších věcí včetně např. péče a služeb pro zákazníka po koupi, výhody pro velké / opakované zákazníky, public relations, vztahy s tzv. stakeholdery (tj. skupinami lidí kteří ovlivňují business, aniž by vlastnili akcie, např. zaměstnanci, politici...) atd.
2. 12. 2011 23:05
Re: SICHROVAČKA
Z mého pohledu máš z větší části pravdu.
Neb osobně jsem přesvědčen o tom, že ani vynikající marketing není schopen dlouhodobě prodávat šunt za velký peníze.
Abych to vysvětlil, mnohem jednodušší je prodávat blbej rohlík za korunu než blbé auto za půl milionu. Neb když bude špatný ten rohlík, člověk ho vyhodí či s mírným odporem sní a řekne si, no co, koruna ... (nebo dvě), ale když bude blbý auto, tak si asi těžko řekne no co, koupím jiný. Jo, koupí, ale už ne od té značky, která ho zklamala. Na tady tento přístup dojel u nás Renault a i Fiat (některé modely od nich).

Marketing je mocná zbraň, nikoli však všemocná.
Avatar - abacus
2. 12. 2011 11:30
Re: SICHROVAČKA
Máš na mysli Fiat? Ešte pred nedávnom som sa bál zdvihnúť poklop na WC, aby odtiaľ nevyskočila reklama na akčné modely My life. Mať vo svojom európskom portfóliu tri malé autá a ešte neskrachovať - to je umenie marketingu.
Avatar - Del Puento
2. 12. 2011 16:51
Re: SICHROVAČKA
...GTI je koukám nějaký patetický zneuznaný básník konce 19. století viz..."majitel C4 stárne společně s modelem rychlostí nadsvětelných neutrin..." >:D . ....Nám zdá se, z hvězd že vane hlas, nuž pojďte blíže, jen trochu blíže .....a ověř si, že to je jenom tvoje rétorické cvičení bez vlastních zkušeností... ;-)