Videa
6B6
0
Už dlouhé roky 40% přesazení, příště 😉
Přejít do diskuze
mozno na redakciu taka mala prozba a otazka viete urobit nieco take aj s priekopnikom takychto veci, Mercedes Benz mam na mysli, lebo je pekne, ze tu davate Skodu, no MB si to zasluzi viac a tak isto aj z historickeho hladiska robili taketo veci skor a dokonca sami vyvojari na sebe, takze ak nieco podobne urobite budem rad :yes:
úctyhodné je, že tyhle dvě starý "škocny" dosahovaly v crash testu lepších výsledku než dneční vozy z číny :yes:
POZOR, je ale třeba říci, že předchozí testy byly na 100 % čelní, dnes se provádí tzv. předsazené na 50%
Heh, tak to je naivni nazor.
Produkcni auto je samozrejme kompromis a ZADNE vyrobene auto vam nezabezpeci preziti pri 90km/h do betonove zdi. Ani F1, ani WRC special, proste nic.
Je rozdil kolmy celni naraz do betonove zdi a je rozdil sikmy naraz do bariery z pneumatik klidne ve vetsi rychlosti.
Aby vam auto zarucilo preziti v 90km/h do zdi, tak pocitejte se mnou😒br /> Maximalni kratkodobe pretizeni co clovek snese je cca 30G - 300 m/s^2. 90 km/h je 25 m/s
v = a*t
s = 1/2 a*t^2
**********
s = 1./2a* (v/a)^2
po dosazeni
s = 1/2*300*(25/300)^2
s=1,041 [m]
Vysledek, pozadovane auto musi mit 1.0 metru deformacnich zon, ktere vyuzije naprosto beze zbytku (tedy zkrati se na nulovou delku) a to navic naprosto rovnomerne, bez nejakych spicek zrychleni a i tak to bude na hranici preziti (spise za ni - 80 kg chlap bude "mit" v dobe narazu 2400 kg). Krom toho potrebujete i mekci deformacni zony pro narazy z mensich rychlosti a nejake misto vam sezerou nedeformovatelne objekty, treba motor, ty si klidne pripoctete k delce deformacni zony.
Sice to neni dulezite, ale celkovy cas deformace bude pouhych 0.08 sekundy.
Konstrukcne docela orisek, si myslim. Pokud by ta zona mela byt zepredu zezadu a zboku, tak by veskera auta musela vypadat jako balony :-! . Nejak si nedovedu predstavit, jak by se to provozovalo v praxi.
Produkcni auto je samozrejme kompromis a ZADNE vyrobene auto vam nezabezpeci preziti pri 90km/h do betonove zdi. Ani F1, ani WRC special, proste nic.
Je rozdil kolmy celni naraz do betonove zdi a je rozdil sikmy naraz do bariery z pneumatik klidne ve vetsi rychlosti.
Aby vam auto zarucilo preziti v 90km/h do zdi, tak pocitejte se mnou😒br /> Maximalni kratkodobe pretizeni co clovek snese je cca 30G - 300 m/s^2. 90 km/h je 25 m/s
v = a*t
s = 1/2 a*t^2
**********
s = 1./2a* (v/a)^2
po dosazeni
s = 1/2*300*(25/300)^2
s=1,041 [m]
Vysledek, pozadovane auto musi mit 1.0 metru deformacnich zon, ktere vyuzije naprosto beze zbytku (tedy zkrati se na nulovou delku) a to navic naprosto rovnomerne, bez nejakych spicek zrychleni a i tak to bude na hranici preziti (spise za ni - 80 kg chlap bude "mit" v dobe narazu 2400 kg). Krom toho potrebujete i mekci deformacni zony pro narazy z mensich rychlosti a nejake misto vam sezerou nedeformovatelne objekty, treba motor, ty si klidne pripoctete k delce deformacni zony.
Sice to neni dulezite, ale celkovy cas deformace bude pouhych 0.08 sekundy.
Konstrukcne docela orisek, si myslim. Pokud by ta zona mela byt zepredu zezadu a zboku, tak by veskera auta musela vypadat jako balony :-! . Nejak si nedovedu predstavit, jak by se to provozovalo v praxi.
90 už je moc. Pokud se při nárazu v 90 nehne volant a vnitřní kabina (a tudíž deformační dráha zůstane stejná), zcela jistě zpomalení přesáhne bezpečné meze. Nezapomenout na Ek=1/2mv^2.
Hlavně by auta musely mít delší deformační zónu, aby přetížení působící na posádku zůstalo v bezpečných mezích.
Favorit jede 48 km/h. Řekl bych že Rapid stejně, ten předpis si myslím platí doteď, nevím jestli tam jsou nějaké změny nebo nové předpisy EU.
rychlost je 50km/h...
potebujou 90? proboha proc? chces snad aby auta mely 2,5t, poutat se do 5b pasu, apod...
bezpečnost by zvýšilo, kdyby si každej druhej nejezdil jako dobytek
potebujou 90? proboha proc? chces snad aby auta mely 2,5t, poutat se do 5b pasu, apod...
bezpečnost by zvýšilo, kdyby si každej druhej nejezdil jako dobytek