"Majitelé elektrických vozů v Norsku získávají řadu subvencí, a tak se i infrastruktura pro dobíjení těchto vozidel rychle rozšiřuje.
Od uvedení na norský trh v lednu 2011 si Mitsubishi i-MiEV udržuje první místo v celkovém objemu prodeje kompaktních vozů (segment A). To dokazuje, že je i-MiEV velmi praktickým vozidlem, který vyhovuje potřebám norských zákazníků."
Prečo je ten úspech ? Nie je to o "potrebách", ale o tých "veľa dotáciách" ....
Autor by sa mal zamyslieť nad tým čo píše. Ak je niečo dotované, tak úspech je vopred jasný .... nedotovaná konkurencia nemá šancu ...
V USA niekde idú na dračku golfové elektrovozíky ... dotácie pokrývajú celú ich nákupnú cenu ....
a proc by to nebyl uspech? je uplne jedno jak se uspechu dosahne, pokud pocitali s mnohem lacnejsim pristupem ruznych vlad a s mensi produkci, tak je jakejkoliv lepsi stav nez puvodni plan uspechem
a ostatne pokud dana auta slouzi k tomu k cemu jsou urcena a misto nich lidi nekoupili auta na benzin/naftu/atd... tak to taky povazuju za uspech, kez by podobne pobydky a dotace byli i v CR a centra mest by alespon castecne mela omezeni pro vjezd "nesetrnych" aut
a je me uplne jedno ze baterky jsou "neekologicke" , je to prvni krok k lepsim technologiim ktere potrebuji cas k vyvoji, sak spalovaci a zazehove motory se taky nevyvynuli k dnesnimu stavu za par let, a vyvoj v oblasti baterii se nas nakonec dotkne nejenom v oblasti aut, ale uplne vsude kde dnes baterky pouzivame, a ze kazdy z nas tech baterek denne vyuziva nekolik :-)
podpora nemusi bejt zrovna stylem neco dat, ale taky neco nevzit, treba ulevy na danich, ono jiz jen nemuset platit dan na aute za 800 tisic udela slusnou sumu
a jak jsem psal, ten vyvoj neni jen pro elektromobili, vyvoj baterii nam vsem pomuze i v dalsich oblastech, vpodstate kazdej mame nejaky prostrij kde je nejaka baterie
Danove, Norove, Holandani - sami idioti, kteri ekonomice vubec nerozumi a nikam to nedopracovali. Jesteze u nas a na Slovensku jsou naopak sami lumeni. >:D